...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

UBISOFT z nową europejską strukturą esportową!

European League

UBISOFT ujawnia nową europejską ligę esportową Tom Clancy's Rainbow Six. Fundamentem ekosystemu w regionie będzie nowa Europejska Liga Challenger, złożona z uczestników turniejów z całej Europy. Polish Masters zyskuje na znaczeniu.

W dniu dzisiejszym, firma Ubisoft® ujawniła szczegóły nadchodzącego europejskiego programu e-sportowego Tom Clancy’s Rainbow Six®. Już od 22 czerwca 10 drużyn będzie rywalizowało online w Lidze Europejskiej .Liga Europejska to najwyższy poziom rozgrywek rywalizacji Rainbow Six Siege w Europie, a w jej skład wchodzić będzie 10 drużyn, rywalizujących online w systemie „każdy z każdym”, na każdym etapie rozgrywek.

W pierwszym sezonie, 2020, w Lidze Europejskiej rywalizować będą m.in. Rogue, Team Empire, Virtus.pro, G2 Esports, natus Vincere, czy Team Vitality. Mecze Ligi Europejskiej nadawane będą w poniedziałki i środy, od godziny 18:00 czasu polskiego, na kanałach esportowych Rainbow Six na Twitchu. 

W grudniu, drużyny Ligi Europejskiej wezmą udział w specjalnym wydarzeniu, finałach Ligi Europejskiej, w których wyłoniony zostanie prawdziwy Mistrz Europy tego sezonu. W trakcie tego wydarzenia rozegrany zostanie także turniej spadkowy, który zdecyduje o obsadzie kolejnego sezonu Ligi Europejskiej.

Firma Ubisoft ujawniła również odnowioną „ścieżkę do zawodowstwa”, w ramach której fundamentem ekosystemu w regionie będzie nowa Europejska Liga Challenger, złożona z uczestników turniejów z całej Europy.

 

European League
Fot. Ubisoft

Europejska scena e-sportowa Rainbow Six czerpie swą siłę z puli niezwykle utalentowanych graczy z całego regionu. Począwszy od tego sezonu, zwycięstwo w programie narodowym będzie punktem wejściowym do Europejskiej Ligi Challenger – mistrz kraju otrzyma miejsce w nowej Europejskiej Lidze Pretendentów. Oznacza to, że organizacja, która zwycięży w tegorocznym Rainbow Six Polish Masters, będzie kontynuowała przygodę na wyższym szczeblu rozgrywek.

Z kolei Europejska Liga Challenger będzie punktem wejściowym do Ligi Europejskiej, gdyż dwie najlepsze drużyny z Ligi Challenger otrzymają szansę wejścia do Ligi Europejskiej w kolejnym sezonie.

Premiera nowej Ligi Europejskiej oraz zmiany w Europejskiej Lidze Challenger i turniejach narodowych w Europie, będące częścią nowego regionalnego ekosystemu e-sportu Rainbow Six na całym świecie, są największą ewolucją sceny rywalizacyjnej Rainbow Six Siege w całej czteroletniej historii gry. Wszystkie programy europejskie składają się na wielopoziomową scenę e-sportową i pozwalają rywalizować graczom na wszystkich poziomach.

European League
Fot. Ubisoft

Wreszcie, w sezonie 2020, Ubisoft poczyni pierwszy duży krok ku uatrakcyjnieniu transmisji lig e-sportowych i otworzy zupełnie nowe, nowoczesne studio nadawcze dla Ligi Europejskiej, Europejskiej Ligi Challenger oraz meczów północnej ligi Azji-Pacyfiku. Transmisje będą nadawane w języku angielskim. Choć same starcia rozgrywane będą przez drużyny zawodowe online, komentatorzy nadawać będą z nowego studia, położonego w obszarze metropolitalnym Paryża, we Francji. Oto kilka funkcji, których mogą spodziewać się widzowie:

  • Narzędzia premium i materiały pomocnicze w trakcie nadawania.
  • Dedykowany obszar analiz, pozwalający komentatorom przekazywać więcej informacji.
  • Oprócz dynamicznych występów zespołów zawodowych, także nowe rodzaje zawartości – debaty, komentarze redakcyjne, elementy interaktywne i nie tylko.
  • Ulepszenia technologiczne za kulisami, gwarantujące ciekawszy stream dla widzów.

Zdrowie i komfort naszych komentatorów, ekipy i partnerów jest naszym priorytetem, w związku z czym studio nie będzie otwarte w ciągu pierwszych kolejek Ligi Europejskiej. Kiedy 22 czerwca rozpoczną się pierwsze starcia, widzowie zobaczą próbną wersję studia. Będzie to rozwiązanie tymczasowe, a gdy tylko sytuacja na to pozwoli, rozpoczniemy nadawanie z pełnoprawnego studia. Więcej informacji na ten temat podamy już wkrótce.

Rozgrywki e-sportowe Tom Clancy’s Rainbow Six obejmują 4 główne regiony – Europę, Amerykę Północną, Amerykę Łacińską oraz obszar Azji-Pacyfiku. Wszystkie cztery regiony rozgrywają jednocześnie własne ligi lokalne, które umożliwiają niepowtarzalny, globalny wyścig do kwalifikacji w Six Invitational, zwieńczenia całego roku rywalizacji w Rainbow Six Siege. Każda liga lokalna jest częścią spójnego programu globalnego, niepowtarzalnego wyścigu po kwalifikację do Six Invitational. Drużyny w czterech regionach mierzą się w rozgrywkach lokalnych i globalnych, w tym w 3 turniejach Majors i ligach regionalnych. Na podstawie tych występów są następnie oceniane w oparciu o nowy, zaawansowany system punktacji, premiujący stabilne wyniki. Każdy sezon rywalizacji trwa niemal rok, od marca do lutego kolejnego roku. Każdy sezon dzieli się na cztery kwartały. Pierwsze trzy kwartały odpowiadają trzem „etapom” lig lokalnych i kończą się turniejem Six Major, w którym udział bierze 16 najlepszych drużyn z całego świata – po cztery na region, z czterech regionów. Każdy etap wiąże się z nagrodami pieniężnymi i punktami w rankingu światowym. Ranking światowy wyłania szesnaście drużyn, które zdobędą miejsce w dorocznym Six Invitational. Po rozegraniu trzech etapów, ostatni kwartał sezonu poświęcony jest finałom lokalnym i spadkom. Sezon kończy się turniejem Six Invitational, w którym wyłoniona zostaje najlepsza drużyna świata. Cztery dodatkowe drużyny zyskają szansę na kwalifikację do Six Invitational poprzez Otwarte Kwalifikacje Regionalne, w związku z czym Six Invitational będzie turniejem 20 drużyn. Wyjątkiem jeśli chodzi o tę globalną strukturę będzie pierwszy sezon, rozgrywany w roku 2020. W związku z wygaszeniem programu Pro League i przejściem na nowe zasady, w tym roku całość okrojona zostanie do zaledwie dwóch etapów i dwóch turniejów Six Major.

Ubisoft jest czołowym twórcą, wydawcą i dystrybutorem produktów i usług rozrywki interaktywnej. Może pochwalić się wieloma znanymi na całym świecie markami, takimi jak serie gier Assassin’s Creed, Far Cry, For Honor, Just Dance, Watch_Dogs czy seria gier sygnowanych nazwiskiem Toma Clancy, takich jak Ghost Recon, Rainbow Six czy The Division. Celem zespołów, które wchodzą w skład światowej sieci studiów i biur Ubisoftu, jest zapewnianie graczom oryginalnych i niezapomnianych przeżyć na wszystkich popularnych platformach, w tym konsolach, telefonach, tabletach i komputerach stacjonarnych. W roku podatkowym 2019-20 sprzedaż wygenerowana przez Ubisoft wyniosła 1 mld 534 mln euro.

Wcześniej pisaliśmy, że Rainbow Six Polish Masters znajdzie się na antenie Polsat Games

W tym tygodniu w esporcie: Puki Style, Honoris, Red Bull, Orlen, Oponeo, Devils.one, Astralis, Le Mans, Blast, Rainbow Six

Redaktor Prowadzący sekcji Brief Esports. Business Consultant z ponad 15 letnim doświadczeniem w branży esportu i gamingu. Organizator ponad 20 esportowych wydarzeń i turniejów dla profesjonalistów i amatorów. Pracował z najważniejszymi organizacjami esportowymi w Polsce takimi jak Pride, Team Kinguin, AGO Esports, czy Illuminar Gaming jako manager drużyny, dyrektor ds. esportu i dyrektor ds. rozwoju. Doświadczenie biznesowe zdobywał m.in. w McKinsey & Company. Regularny mówca na konferencjach poświęconych tematyce gamingu i esportu w Polsce. Doradca Esports Associations w temacie Narodowej Drużyny Esportu i strategii rozwoju esportu w Polsce.

Jarosław Śmietana

W tym tygodniu w esporcie: Puki Style, Honoris, Red Bull, Orlen, Oponeo, Devils.one, Astralis, Le Mans, Blast, Rainbow Six

Moda na esport trwa! Puki Style w rankingu popularnosci deklasuje Roberta Lewandowskiego, a Red Bull zostaje sponsorem nowej organizacji Neo i Taza. Orlen i Oponeo z kolejnymi aktywacjami, a wszystkie rozgrywki i turnieje trwają w najlepsze!

Przeglad wydarzen esport ESE

Puki Style popularniejszym sportowcem niż Robert Lewandowski!

puki lewy
Fot. TVP Sport

Nie milknie echo wielkiego sukcesu K1CK esports, które zajęło drugie miejsce na EU Masters. Czołowy zawodnik drużyny – Łukasz 'Puki Style’ Zygmunciak, w plebiscycie na ulubionego sportowca zdeklasował Roberta Lewandowskiego. W półfinałowym starciu plebiscytu organizowanego przez TVP Sport zdobył aż 82% głosów poparcia. Dla wielu fanów sportów tradycyjnego to ogromny szok. Czy to już zmiana pokoleniowa? Na pewno nie powinniśmy obawiać się esportu i powoli się z nim oswajajmy. Wygląda na to,  że będzie odgrywał coraz istotniejsza rolę.

Legendy Counter-Strike zakładają HONORIS. Red Bull sponsorem

Honoris
Fot. Honoris

Dwóch legendarnych zawodników i wielokrotnych zdobywców trofeów w grze Counter-Strike stworzyło nową organizacje. Filip 'Neo’ Kubski oraz Wiktor 'Taz’ Wojtas połączyli siły i powołali Honoris. Pierwszym sponsorem organizacji została marka Red Bull. Honoris będzie posiadało dywizje Counter-Strike i ma aspiracje dołączyć do najlepszych drużyn na świecie.

Orlen Stay & Play – włącz się do gry

Orlen stay and play
Fot. Orlen

Orlen z kolejnym projektem skierowanym do świata esportu. Wystartowała akcjach Stay&Play w ramach której przeprowadzane będą rozgrywki w grach Assetto Corsa oraz Rocket League. W rozgrywkach udział weźmie ponad 40 członków Orlen Team oraz Grupy Sportowej Orlen.

Oponeo poprzez simaracing wchodzi w świat esportu!

Oponeo jest kolejną marką, która zostaje sponsorem simracingu!  Działania z tradycyjnego motorsportu przenosi do digital motorsportu. Oponeo zostało tytularnym sponsorem Oponeo Rallycross Challenge, które będą rozgrywane w ramach Mistrzostw Polski Digital Motorsport. Poza partnerstwem tytularnym, marka będzie widoczna na obrandowanych samochodach wewnątrz wirtualnej rozgrywki.

Devils.one rekrutuje młode talenty w projekcie Adepci Summoner’s Rift

devils.one
Fot. Devils.one

Czołowa polska organizacja sportów elektronicznych oraz lider w dziedzinie esportowego scoutingu — devils.one, rozpoczyna akcję Adepci Summoner’s Rift skierowaną do młodych, aspirujących graczy League of Legends w wieku 13-16 lat. Zapisy do turnieju właśnie ruszyły i potrwają do 26 maja. To szansa dla tych, którzy grając w domowym zaciszu, marzyli o byciu profesjonalnym zawodnikiem. Fundatorem nagrody głównej jest Riot Games, twórca gry League of Legends, dzięki któremu 10 zawodników weźmie udział w tygodniowym Esports Skills Camp, podczas którego uczestnicy pod czujnym okiem trenerów szlifować będą swoje umiejętności

Paczka zagrała i zebrała ponad 300 tysięcy złotych

331 tysięcy złotych zebrało łącznie 80 streamerów grających w gry w czasie ostatniego weekendu. Kwota zostanie przeznaczona na zakup komputerów dla dzieci wykluczonych cyfrowo. Planem był zakup 50ciu urządzeń, ale jest szansa że liczba ta znacznie się powiększy. Pisaliśmy o tym pod koniec zeszłego tygodnia.

Rainbow Six Polish Masters na antenie Polsat Games

Fot. Ubisoft

Rainbow Six Polish Masters, największe rozgrywki Rainbow Six Siege w Polsce transmitowane będą w telewizji na antenie Polsat Games. W walce o mistrzowski tytuł i nagrody z puli wynoszącej 60 000 złotych zobaczymy osiem drużyn. Rainbow Six Polish Masters to oficjalne rozgrywki Ubisoft Polska o randze Mistrzostw Polski, które są kontynuacją Rainbow Six Masters League. Do turnieju przystąpią najlepsi zawodnicy w kraju, reprezentujący sześć zaproszonych organizacji i dwie, które awans uzyskały poprzez kwalifikacje. Wśród uczestników znaleźli się: AVEZ Esport, Izako Boars, Actina PACT, PRIDE, Invicta Gaming, Teetres SLAVGENT, .PS4 oraz Hummingbirds.

Astralis wygrywa europejskie ESL One Road to Rio

W miniony weekend zakończył się prestiżowy turniej ESL One Road to Rio w grze Counter-Strike, który znajduje się cyklem kwalifikacyjnym do CS:GO Major. Bezkonkurencyjna okazała się duńska drużyna Astralis, która w wielkim finale pokonała G2 Esports. Polskie drużyny nie zakwalifikowały się do tych rozgrywek.

Restrukturyzacja Starcraft II i Warcraft III ESL Pro Tour

Rozgrywki StarCraft® II & Warcraft® III przenoszą się do internetu i zakończą się finałami
Masters Championship w 2021 roku. Rozgrywki rozszerzono o dodatkowe 75 dni w porównaniu do oryginalnego harmonogramu z czterema turniejami na żywo. ESL Pro Tour będzie miał w tym roku trzy sezony i rozgrywany będzie w całości przez internet. Po zmianach w ESL Pro Tour ilość transmitowanych treści wzrośnie niemalże czterokrotnie. Jest to zgodne ze zmianami również w kalendarzach innych gier, co jest konsekwencją przenoszenia się turniejów do online.

24 godzinny wirtualny wyścig Le Mans zamiast tradycyjnego

Le Mans
Fot. Swipe Right

ACO i FIA WEC ogłosiły, że w oryginalnej dacie 13-14 czerwca sławny 24 godzinny wyscig Le Mans odbędzie się w formule wirtualnej. Profesjonalne zespoły wystawią czteroosobowe zespoły składające się z dwóch profesjonalnych zawodników tradycyjnego motorsportu i dwóch profesjonalnych simracerów. Ich areną zmagań będzie gra rFactor 2. Oryginalny Le Mans został przełożony na 19-20 września 2020.

Blast pozyskuje 12.5 miliona euro dofinansowania

Jeden z wiodących organizatorów turniejów esportowych na świecie – Blast, zebrał 12.5 miliona euro dofinansowania, które posłużą na przyśpieszenie dalszego wzrostu organizacji. W planach są kolejne projekty. W ostatnim czasie Blast zaistniał również w Polsce, poprzez projekt Blast Rising, realizowany wspólnie z Fantasyexpo.

PlayStation 4 osiągnęło pułap 110 milionów sprzedanych konsol

W oczekiwaniu na premiery konsol nowej generacji takich jak PlayStation 5, Sony publikuje wyniki sprzedaży jej obecnej konsoli, czwartej generacji, która osiągnęła poziom 110 milionów sprzedanych sztuk. Dla porównania PlayStation 3 sprzedało się w liczbie 87,4 mln sztuk, PS2 – 155 mln, PS1 – 102,5mln.

Tydzień temu pisaliśmy o K1CK Neosurf, EU Masters, Alior Banku, Śląsku Wrocław, czy Esport Pro Tour

W tym tygodniu w esporcie: K1CK Neosurf, EU Masters, Alior Bank, Śląsk Wrocław, Esport Pro Tour

Redaktor Prowadzący sekcji Brief Esports. Business Consultant z ponad 15 letnim doświadczeniem w branży esportu i gamingu. Organizator ponad 20 esportowych wydarzeń i turniejów dla profesjonalistów i amatorów. Pracował z najważniejszymi organizacjami esportowymi w Polsce takimi jak Pride, Team Kinguin, AGO Esports, czy Illuminar Gaming jako manager drużyny, dyrektor ds. esportu i dyrektor ds. rozwoju. Doświadczenie biznesowe zdobywał m.in. w McKinsey & Company. Regularny mówca na konferencjach poświęconych tematyce gamingu i esportu w Polsce. Doradca Esports Associations w temacie Narodowej Drużyny Esportu i strategii rozwoju esportu w Polsce.

Jarosław Śmietana

Esport wykorzystuje swoją szanse. Wydarzenia ostatnich dni

Illuminar Gaming ESL

ESL i Ubisoft wznawiają swoje rozgrywki. Branża jednoczy się w walce z koronawirusem, a K1ck esports club dumnie reprezentuje polski esport za granicą!

Już wcześniej wszystko wskazywało na to, że gaming i esport będzie stanowić ważną część otaczającej nas rzeczywistości. Koronawirus tylko przyśpiesza ten proces. Esport zdaje się wykorzystywać swoją szanse. Prezentujemy przegląd kluczowych wydarzeń w branży w ostatnich dniach.

Przeglad wydarzen esport ESE

ESL

ESL MP
Fot. ESL Polska

Wracają ESL Mistrzostwa Polski. Już 16 kwietnia wystartuje 20. sezon najbardziej prestiżowych polskich zmagań w Counter-Strike Global Offensive. Najlepsze drużyny powalczą nie tylko o nagrody pieniężne, ale także możliwość awansu na międzynarodowe zawody będące częścią ESL Pro Tour. Partnerami rozgrywek zostały takie marki jak Mercedes, czy Pringles, które będą przede wszystkim promowane w czasie transmisji rozgrywek online. Nowo utworzone przez ESL studio, pozwoli na jeszcze ciekawsze działania w obrębie transmisji telewizyjnej.

Ubisoft

R6PM_Nowe_Logo
Fot. Ubisoft

Swoje rozgrywki kontynuuje również Ubisoft. Rusza turniej Polish Masters, w który powalczą najlepsze drużyny Rainbow Six Siege w kraju. To czwarty sezon rozgrywek zainicjowanych w 2018 roku. Polski oddział Ubisoftu przedstawił nowe logo rozgrywek, które podkreśla elementy narodowe ligi.

 

K1ck Neosurf

K1ck-eSports-Club-Neosurf
Fot. K1ck Neosurf

K1ck esports club przechodzi fazę play-in European Masters League of Legends i melduje się w turniejów głównym tych rozgrywek dołączając do AGO Rogue. To najważniejsze rozgrywki w Europie, a polski esport potrzebuje sukcesów międzynarodowych. To kluczowy turniej League of Legends z perspektywy polskich drużyn.

Natomiast na scenie popularnego i szanowanego Counter-Strike: Global Offensive widać dopiero odległe światełko w tunelu. Ostatnie tygodnie na pewno nie były łaskawe dla polskich organizacji, które notowały kolejne porażki na scenie Counter-Strike. Najlepsze drużyny na czele z AGO Esports, Illuminar Gaming, Avez, Wisła Kraków czy PACT pracują nad stabilizacją formy. Wykorzystały one ostatnie miesiące na przebudowę składów po zakończeniu poprzedniego sezonu rozgrywek i teraz przygotowują się do ekspansji międzynarodowej.

Przegląd pozostałych wydarzeń

Branża jednoczy się w walce z koronawirusem, wydawcy gier i najwięksi influencerzy przekazują środki pieniężne, a komputery gamingowe wykorzystują swoja moc do wsparcia badan

Games Clash Masters organizujące międzynarodowe wydarzenia esportowe w Gliwicach i Gdynii wstrzymuje swoje działania. Czeka na rozwój epidemii

– Siedem tysięcy graczy wzięło udział w wirtualnych turniejach FIFA20 organizowanych przez Ekstraklasa S.A.

Turniej esportowy towarzyszący Igrzyskom Olimpijskim przełożony na 2021 rok. W ramach dyscyplin pokazowych zostaną rozegrane turnieje w Street Figtera V oraz Rocket League

– Projekt badawczy na zawodnikach esportowych organizowany przez esportsLAB, będzie monitorować między innymi zdrowie fizyczne, psychiczne i sprawność w grze zawodników studenckiej ligi Edu Esports League

Grand Prix F1 zostało przeniesione do rzeczywistości wirtualnej. Rozgrywki odbywają się online, zadebiutowały też w telewizji linearnej

W  ostatnim czasie na Brief Esports  pisaliśmy również o:

Redaktor Prowadzący sekcji Brief Esports. Business Consultant z ponad 15 letnim doświadczeniem w branży esportu i gamingu. Organizator ponad 20 esportowych wydarzeń i turniejów dla profesjonalistów i amatorów. Pracował z najważniejszymi organizacjami esportowymi w Polsce takimi jak Pride, Team Kinguin, AGO Esports, czy Illuminar Gaming jako manager drużyny, dyrektor ds. esportu i dyrektor ds. rozwoju. Doświadczenie biznesowe zdobywał m.in. w McKinsey & Company. Regularny mówca na konferencjach poświęconych tematyce gamingu i esportu w Polsce. Doradca Esports Associations w temacie Narodowej Drużyny Esportu i strategii rozwoju esportu w Polsce.

Jarosław Śmietana