...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Ultraliga łączy się z Ligą Bałtycką! Zmiany w ERL

League of Legends

Jak oficjalnie poinformowała nas strona lolesports.com, w League of Legends czeka dużo zmian dotyczących Lig Regionalnych (ERL - European Regional Leagues). Polską ligę czekają naprawdę duże zmiany.

Oficjalna strona spod szyldu Riot Games – lolesports.com – poinformowała nas o dużych zmianach zachodzących w Ligach Regionalnych od przyszłego sezonu rozgrywek League of Legends. Riot zapowiedział między innymi podział lig regionalnych na te akredytowane i nieakredytowane.

Ultraliga to polska oficjalna liga League of Legends zarządzana przez Polsat Games, która ma dwa sezony w roku, a z każdego sezonu trzy najlepsze zespoły awansują na nieoficjalne Mistrzostwa Europy, zwane EU Masters, gdzie w przeszłości sukcesy odnosiły takie drużyny jak K1CK, AGO Rogue, czy Illuminar Gaming.

Ligi regionalne w League of Legends to system ligowy, który powstał po zlikwidowaniu systemu Challenger Series, które było niższym poziomem rozgrywkowym ligi LCS (obecnie LEC). Ligi są podzielone na ligi krajowe, co zapewnia wyższy poziom rywalizacji, a najlepsze drużyny mierzą się we wspomnianym turnieju EU Masters.

Częścią wymienionych przez Riot zmian są fuzje w niektórych ligach regionalnych. Liga holenderska i belgijska połączą siły, by stworzyć razem Ligę Beneluxu. Nas również czeka fuzja, a dokładniej z ligą bałtycką (Baltic Masters). W lidze występuje obecnie 6 zespołów, ale więcej informacji nt. tego jak będą te drużyny rozdzielone, czeka nas we wrześniu.

To ważna zmiana w strukturach międzynarodowych League of Legends, która ma służyć uatrakcyjnieniu rozgrywek esportowych i większe umiędzynarodowienie rozgrywek. Riot Games konsekwentnie profesjonalizuje swoje struktury i możemy spodziewać się dalszych informacji w kolejnych miesiącach.

 

Więcej informacji

 


Autor: Adam Daniluk

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Stuprocentowy wzrost Polsatu Games w grupie komercyjnej i lutowe nowości stacji!

Ultraliga Teamfight Tactics

Polsat Games z każdym rokiem powiększa swoje udziały w rynku i notuje imponującą dynamikę wzrostu. W styczniu 2021 roku pierwszy polski kanał telewizyjny dedykowany esportowi podwoił swój wynik w porównaniu do analogicznego przedziału czasowego sprzed dwunastu miesięcy. W lutym stacja wystartuje z kolejnymi sezonami swoich znanych produkcji i dołoży do portfolio kolejną nowość.

Ultraliga Teamfight Tactics to najnowsza produkcja Polsatu Games, będąca rozwinięciem współpracy stacji z twórcami najpopularniejszej gry sieciowej świata – League of Legends. Osadzone w tym samym uniwersum Teamfight Tactics jest grą strategiczną, w której pewne aspekty rozgrywki kontroluje sztuczna inteligencja. Gracz skupia się zaś na tworzeniu zwycięskiej kompozycji postaci oraz rozwijaniu ich umiejętności. Potyczki przypominają pojedynki szachowe, z tą różnicą że miejsce pionków zajmują animowani bohaterowie.

Pierwszy sezon Ultraligi Teamfight Tactics wystartuje 15 lutego i potrwa do 5 kwietnia. Rywalizować będzie w nim szesnastu graczy, z których połowa otrzymała zaproszenie do gry na podstawie internetowego rankingu, a pozostali wzięli udział w otwartych turniejach kwalifikacyjnych. Zwycięzcy Ultraligi Teamfight Tactics uzyskają automatyczną kwalifikację do międzynarodowego turnieju z udziałem najlepszych zawodników z Europy Środkowo-Wschodniej oraz Bałkanów.

Do tej pory Ultraliga skierowana była tylko do fanów LoL-a, ale nie mogliśmy przejść obojętnie obok rozwoju innych tytułów ze stajni Riot Games. Chcemy, żeby Ultraliga Teamfight Tactics stała się kolejną flagową produkcją Polsatu Games, która na stałe wpisze się w harmonogram najważniejszych polskich rozgrywek esportowych.

Marcin Kilar, Dyrektor Operacyjny w firmie Frenzy

W połowie stycznia wystartował piąty sezon Alior Bank Ultraligi, która zrewolucjonizowała polską scenę esportową i przyczyniła się do jej profesjonalizacji. Transmisje z oficjalnych Mistrzostw Polski w LOLa Polsat Games przeprowadza we wtorki i środy o godz. 17:00. W piątki i soboty stacja relacjonuje z kolei League of Legends European Championship (LEC), w których rywalizują najlepsze ekipy Starego Kontynentu.

W poniedziałek 8 lutego premierę będą miały nowe odsłony popularnych programów publicystyczno-rozrywkowych autorstwa dziennikarzy Polsatu Games. „Faux Paux” Radosława Nałęcza i Tadeusza Zielińskiego to cotygodniowy przegląd branżowych wydarzeń oraz spotkania z liderami opinii i nietuzinkowymi postaciami. W pierwszym tegorocznym odcinku Mateusz Lenart z Bloober Team przybliży najnowszą produkcję krakowskiego studia, której swoich wizerunków użyczyli aktorzy Marcin Dorociński oraz Weronika Rosati.

Tydzień później twórca gier Przemysław Miliński opowie, jak w celu realizacji swojej zawodowej pasji zastawił w banku hipotekę własnego domu. Odcinki czwartego sezonu „Faux Paux” premierę będą miały punktualnie o 17:00. Także 8 lutego, ale o godzinie 16:30, wystartuje nowa seria show „Rock W Grach” autorstwa charyzmatycznego Remigiusza „Rocka” Maciaszka. Weteran polskiego YouTube’a oraz branży gier na tapetę weźmie kolejne popularne tytuły.

Faux Paux
Źródło:  Telewizja Polsat

Na ostatni tydzień lutego Polsat Games przygotował dla widzów niespodziankę w postaci powtórki fazy play off ubiegłorocznego sezonu Polskiej Ligi Esportowej w Counter-Strike: Global Offensive. W dniach 25 i 28 lutego fani raz jeszcze będą mogli przeżyć emocje towarzyszące tym dynamicznym i niezwykle widowiskowym rozgrywkom.

Polsat Games nie zapomina o najmłodszych widzach. Stacja ma w ofercie szereg transmisji promujących bezpieczne treści, przełamujących stereotypy narosłe wokół gier wideo i stanowiących wartościową rozrywkę dla całej rodziny. Polsat Games na swojej antenie porusza również tematykę nowych technologii oraz stawia na filmy dokumentalne i anime. Ten ostatni segment cieszy się wyjątkową popularnością zarówno wśród młodszych, jak i nieco starszych widzów.

Od początku 2021 roku Polsat Games rozwija współpracę z serwisem Interia. Fragmenty autorskich programów esportowej stacji dostępne są na głównej stronie tego portalu oraz w jego serwisach tematycznych, takich jak esporter.pl czy gry.interia.pl. Nie brakuje też codziennej dawki informacji, testów gier i sprzętu oraz wywiadów z graczami i ludźmi branży.

Oprócz telewizji kanał Polsat Games dostępny jest również w największym serwisie rozrywki internetowej IPLA, w pakiecie IPLA SPORT. Pakiet ten w cenie 20 zł gwarantuje przez 30 dni dostęp do 12 najlepszych kanałów sportowych, m.in. Polsat Sport, Polsat Sport Extra, Polsat Games, Eurosport 1, Eurosport 2 oraz rozgrywek takich jak Fortuna Puchar Polski, Fortuna I Liga czy gale MMA. Sportowe transmisje dostępne są w jakości HD na www.ipla.pl oraz dzięki aplikacji IPLA na: komputerach z systemem Windows, urządzeniach mobilnych z systemem Android, iOS, a także wybranych Smart TV oraz Apple TV.

Szczegółowy plan transmisji Polsatu Games dostępny jest na stronie http://polsatgames.pl/program-tv


Źródło: Telewizja Polsat

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Startuje Ultraliga TFT oraz europejskie eliminacje do Mistrzostw Świata Teamfight Tactics: Losy

Ultraliga TFT

15 lutego na kanale Polsat Games rozpoczną się pierwsze profesjonalne rozgrywki w Teamfight Tactics w Polsce. Jednocześnie, w najbliższych dniach zaczną się kwalifikacje do Mistrzostw Świata TFT: Losy.

Już 15 lutego najlepsi polscy zawodnicy Teamfight Tactics powalczą o miano pierwszego Mistrza Ultraligii TFT, w turnieju organizowanym przez Riot Games i Polsat Games.
Ultraliga TFT to kontynuacja współpracy Polsatu i Riot Games, w wyniku której powstała profesjonalna liga League of Legends. Tym razem to właśnie najlepsi zawodnicy Teamfight Tactics po raz pierwszy będą mieli okazję zmierzyć się w zawodach tak wysokiej rangi, w dodatku transmitowanych na żywo za pośrednictwem kanałów Polsat Games (telewizja + internet).
Wszystkie mecze turnieju Ultraliga TFT będą transmitowane na kanale Polsat Games w poniedziałki o godzinie 18:00.

Do tej pory Ultraliga skierowana była tylko do fanów LoL-a, ale nie mogliśmy przejść obojętnie obok rozwoju innych tytułów ze stajni Riot Games. Zaangażowanie społeczności oraz cenne wsparcie Riotu zaowocowało nowym projektem. Chcemy, żeby Ultraliga w Teamfight Tactics stała się kolejną flagową produkcją stacji Polsat Games, która na stałe wpisze się w harmonogram najważniejszych polskich rozgrywek esportowych.

Marcin Kilar, Dyrektor Operacyjny w firmie Frenzy

Format Turnieju Kwalifikacyjnego – Ultraliga TFT

W Ultralidze TFT udział weźmie 16 graczy z serwerów EUW i EUNE. Do turnieju dołączyć będą mogli na dwa sposoby: 8 najlepszych graczy (według rankingu w grze) otrzyma zaproszenia do udziału w turnieju, pozostali uczestnicy zostaną wyłonieni w drodze otwartych kwalifikacji, w których będzie mogło wziąć udział nawet 128 graczy spełniających wymogi rangi: Diament I na serwerze EUW oraz Master na serwerze EUNE.

Kwalifikacje składają się z czterech otwartych turniejów kwalifikacyjnych oraz dwóch turniejów kwalifikacyjnych dla najlepszych spośród tych, którzy nie doszli do finału drabinki turniejowej. Ostateczna ósemka zawodników, którzy trafią do Ultraligi TFT składać się będzie z 4 graczy, którzy wygrają drabinkę turniejową, oraz z 4, którzy wygrają turnieje kwalifikacyjne dla tzw. „lucky loosers”.

Ultraliga TFT odbędzie się między 15.02, a 05.04, czyli na przestrzeni patchy 11.3-11.7.
Zwycięzcy Ultraligi TFT automatycznie zakwalifikują się do międzynarodowych zawodów, w których będą mierzyć się z najlepszymi zawodnikami z Europy Środkowo-Wschodniej i Bałkanów. Więcej szczegółów na temat tych rozgrywek zostanie ogłoszone wkrótce.

Mistrzostwa Teamfight Tactics: Losy – Europejskie Kwalifikacje

Równocześnie zaczynają się europejskie kwalifikacje do Mistrzostw Świata TFT: Losy. To pierwsze zawody, w których do regionów EUNE, EUW i CIS dołączą gracze z Turcji. Pełny opis oraz FAQ turnieju znajduje się na oficjalnej stronie League of Legends.

W Mistrzostwach weźmie udział 64 najlepszych graczy z Europy ― w tym 40 graczy z EUW, 10 z EUNE, 10 z TR i 4 z CIS. Proces kwalifikacji rozpocznie się od patcha, który zostanie wypuszczony 18 stycznia i wprowadzi miękki reset rankingu. Sam cykl rozgrywek kwalifikacyjnych rozpocznie się we wtorek 26 stycznia o godzinie 00:01 CET.

Proces kwalifikacji uczestników w Europie zajmie 4 tygodnie. Trzykrotnie, w każdy poniedziałek, rejestrowana będzie punktacja najlepszych graczy na serwerach. 150 zawodników na serwerze EUW, po 100 na TR i EUNE oraz 50 z CIS. Aby brać udział w rankingu gracze będą musieli w danym tygodniu rozegrać przynajmniej 10 gier. Od pozycji w rankingu zależy ilość punktów, które zawodnicy dostaną, aby zakwalifikować się do Mistrzostw. Zawodnicy nieaktywni, lub korzystający z drugorzędnych kont nie będą otrzymywać punktów w rankingu.

Po wyłonieniu 64 najlepszych zawodników rozpocznie się międzynarodowy turniej, w którym zawodnicy zmierzą się o pulę nagród wynoszącą 30 000 euro. Lwia część nagrody – 15 000 przypadnie zwycięzcy, podczas gdy pozostałym uczestnikom przypadnie proporcjonalnie mniejsza część puli nagród.
Zasady udziału w kwalifikacjach są zamieszczone w Globalnej polityce dotyczącej graczy TFT.


Źródło: Informacja prasowa Lighthouse

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Alior Bank Ultraliga wygenerowała 0,77 mln zł wartości mediowej [RAPORT]

Dotyczy to pierwszego dnia 4. sezonu zmagań w najpopularniejszej w Polsce lidze League of Legends transmitowanej przez Polsat Games. Badanie efektywności sponsoringowej w esporcie przygotowało Pentagon Research.

We wtorek 9 czerwca 2020 roku odbyła się pierwsza transmisja nowego sezonu rozgrywek League of Legends w Polsce – Alior Bank Ultraliga. Liga ta jest uznawana za najlepszą platformą rozgrywek LoL w Polsce oraz najlepszy projekt rozgrywek esportowych w Polsce a także w tej części Europy. Firma Pentagon Research zmonitorowała i wyceniła jaką wartość mediową wygenerowała cała transmisja dla swoich sponsorów za pośrednictwem telewizji Polsat Games, oraz internetowych kanałów Polsat Games na platformach Twitch oraz Youtube, gdzie prowadzone są równolegle transmisje wszystkich spotkań Alior Bank Ultraligi.

Przykłady ekspozycji marek, Polsat Games
Przykłady ekspozycji marek, Polsat Games

W badaniu przygotowanym przez Pentagon Research zostały wykazane wszystkie wystąpienia marek, które pojawiły się podczas emisji w telewizji (Polsat Games), Twitchu i serwisie YouTube. Wartość mediowa wyliczana jest w oparciu o średnie CPT dla monitorowanych stacji oraz średnią oglądalność programów TV, podczas których eksponowane były marki. Zliczane są tzw. ekspozycje efektywne, a więc takie, które są dobrze widoczne (wyraźne), trwają co najmniej 1 sekundę i nie są fragmentaryczne (min. 80% widoczności). Liczba kontaktów jest sumą iloczynów wystąpień danej marki ze średnią liczbą oglądających program będący przedmiotem monitoringu. Wartość mediowa pokazuje szacunkowy koszt, jaki należałoby ponieść chcąc uzyskać podobne GRP z wykorzystaniem konwencjonalnej reklamy.

 

Przykłady ekspozycji marek, Polsat Games

 

Przykłady ekspozycji marek, Polsat Games

Metodologia badań firmy Pentagon Research, oraz przygotowywane przez nią raporty i zestawienia od lat wykorzystywane są w sponsoringu sportowym w Polsce oraz w Europie. Firma monitoruje efektywność działań sponsoringowych bezpośrednio dla marek zaangażowanych w sponsoring sportowy, ale także dla organizacji sportowych i związków, klubów sportowych czy podmiotów zarządzających profesjonalnymi rozgrywkami ligowymi.

Z firmą Pentagon Research współpracuję od lat na różnych polach marketingu sportowego. Wspólnie przygotowywaliśmy raporty dla sponsorów wydarzeń typu mistrzostwa świata czy Europy, rozgrywki ligowe, czy mecze z udziałem czołowych drużyn piłkarskich na świecie. Badania dostarczają unikatową wiedzę w obszarze ekspozycji sponsorskich. Zarówno sponsorom jak i podmiotom sponsorowanym na koniec zależy na tym, aby sponsoring był nie tylko efektowny, ale przede wszystkim efektywny. Monitoring Pentagon Research daje nam wiedzę, które kanały mediowe są najbardziej efektywne, ale także pokazuje jak „pracują” ekspozycje sponsorów na koszulkach, na bandach wokół boisk czy innych niestandardowych nośnikach stosowanych w sporcie.  Dzięki tym badaniom przez lata w sporcie mogliśmy planować skuteczne kampanie wokół wydarzeń sportowych. Dlatego namówiliśmy ekspertów z Pentagon Research do przeprowadzenia badania podczas wydarzenia esportowego, czyli rozgrywek Alior Bank Ultraligi.

Ekspozycja marek podczas Alior Bank Ultraliga

Najczęściej eksponowaną marką podczas transmisji była nazwa ligi wraz ze sponsorem, czyli Alior Bank ULTRALIGA. Nazwa ta wygenerowała 229 817 zł wartości mediowej. Na drugim miejscu znalazła się marka Riot Games (175 099 zł), a na trzecim Alior Bank (134 972 zł).

Źródło: Pentagon Research

Pentagon Research przy badaniu transmisji wziął pod uwagę także nazwy drużyn jako marki. Największą wartość mediową zdobyła drużyna K1CK NEOSURF opiewającą na 14 186 zł przy 105 ekspozycjach. Na podium znalazły się także drużyny ILLUMINAR GAMING i AGO ROGUE, które wygenerowały odpowiednio 13 376 zł i 12 565 zł.

Źródło: Pentagon Research

W przypadku organizacji esportowych biorących udział w rozgrywkach pierwszej kolejki Ultraligi, najefektywniejszą formą ekspozycji marek były nośniki statyczne, tzn. nazwy i logo drużyny, które pojawiały się na różnego rodzaju grafikach podczas transmisji. Łącznie we wszystkich mediach znalazło się 3 984 takich ekspozycji, które wygenerowały wartość mediową równą 538 267 zł. Nośniki dynamiczne, czyli logotypy sponsorów znajdujące się na koszulkach zawodników pojawiły się podczas transmisji 2072 razy i wygenerowały wartość mediową 209 957 zł.

Źródło: Pentagon Research

W podziale na rodzaj źródła transmisji największą wartość mediową zdobyła transmisja w serwisie YouTube.com. 5-godzinna transmisja wygenerowała 465 529 zł wartości mediowej. Emisja w kanale Polsat Games także zebrała sporą widownię i zdobyła 176 773 zł wartości.

Źródło: Pentagon Research

Badanie przeprowadzone podczas rozgrywek Ultraligi pokazuje, że esport może być bardzo skuteczną platformą komunikacji i sponsoringu, która na tym polu może w pełni rywalizować z rozgrywkami sportowymi. Do tej pory esport był przede wszystkim postrzeganym jako pewien fenomen pod kątem generowania dużej liczy grających i oglądających transmisje esportowe na popularnych kanałach Social Media czy zaangażowania fanów. Badanie Pentagon Research pokazuje, że komercyjne zaangażowanie marek w sponsoring esportu, będzie skuteczne w kontekście długofalowej strategii sponsoringowej.

Alior Bank wykonał świetny ruch decydując się na sponsoring tytularny Ultraligi. Nasze badania pokazują, że nazwa Alior Bank Ultraliga w trakcie transmisji polskich rozgrywek League of Legends jest eksponowana bardzo często i generuje wysoką wartość mediową.

Marcin Brzozowski, Pentagon Research

Przykłady ekspozycji marek, Polsat Games

Badania efektywności sponsoringu w przyszłości zapewne będą niezwykle pomocnym narzędziem dla organizatorów wydarzeń esportowych oraz organizacji esportowych, które w większości swoje budżety budują na tak zwanym wkładzie sponsorskim. Biorąc pod uwagę fakt, że zaangażowanie w sponsoring esportu i budowanie strategii w oparciu o tę formę działań marketingowych jest zdecydowanie krótsze niż w sporcie, gdzie często sponsorzy podpisują długoletnie kontrakty. W esporcie częściej sponsorzy wybierają krótszy okres sponsoringu, decydując się na sponsoring konkretnego wydarzenia czy jednego sezonu rozgrywek. Najczęściej umowy sponsoringowe podpisywane są na okres od 5 miesięcy do roku.

W krótkim okresie sponsoringowym takim od 5 miesięcy do roku trudno wskazać efektywność sponsoringu opierając się na danych związanych z oglądalnością wydarzenia, zaangażowaniem fanów w kanałach Social Media czy regularnym streamingiem prowadzonym przez graczy i influencerów współpracujących z organizacjami esportowymi. Każda dodatkowa forma prezentacji sponsorowi twardych danych potwierdzającą efektywność sponsoringu zwiększa szansę podmiotów sponsorowanych na przedłużenie kontraktu.

Marcin Brzozowski, Pentagon Research

Podsumowując, poniżej prezentuje się pełna tabela z wartością mediową wszystkich marek posiadających ekspozycje w pierwszym dniu Alior Bank Ultraligi.

Źródło: Pentagron Research

Na zakończenie warto wspomnieć, że na sezon zasadniczy Alior Bank Ultraligi składa się łącznie 14 dni meczowych, do których należy doliczyć również 6 dni meczowych fazy play-off. Także można estymować, że łączna wartość mediowa całej Alior Bank Ultraligi w nadchodzącym sezonie zbliży się do 15 milionów złotych.

Wcześniej obszernie pisaliśmy o strategii Alior Bank w świecie esportu.

Alior Bank z przemyślaną strategią esportową – Illuminar Gaming, Ultraliga, dedykowany produkt

Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w zakresie przygotowywania kompleksowych strategii z zakresu marketingu oraz komunikacji w sporcie. Odpowiadał za marketing i biura prasowe przy wydarzeniach rangi Mistrzostw Świata czy Europy. Współpracował z międzynarodowymi federacjami sportowymi. Międzynarodowa Unia Kolarska (UCI), Międzynarodowa Federacja Hokeja na Lodzi (IIHF), Międzynarodowa Federacja narciarska (FIS) oraz UEFA. Odpowiadał za komunikacje eventów z udziałem największych klubów piłkarskich w Europie: Real Madryt, Juventus Turyn, Borussia Dortmund Benfica Lizbona AS Monaco i Szachtar Donieck. Z FC Barceloną współpracował przy wydarzeniach sportowych oraz esportowych w Polsce. W 2018 roku był konsultantem największego ogólnopolskiego badania esportu, realizowanego przez firmę Kantar Media. W ESE Europe współtworzył projekt Rocketmania, międzynarodową ligę esportowa dla organizacji z regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Prowadził szkolenia z zakresu mediów i Social Media dla związków sportowych oraz Instytutu Sportu.

Michał Mango

Alior Bank z przemyślaną strategią esportową – Illuminar Gaming, Ultraliga, dedykowany produkt

Bank sukcesywnie tworzy ekosystem dla graczy i ogłasza partnerstwo z Illuminar Gaming - czołową organizacją esportową w Polsce. Jest to kolejne działanie w esporcie, po dedykowanej karcie płatniczej dla graczy i zostaniu Sponsorem Tytularnym Ultraligi.

Na początku maja informowaliśmy, że Alior Bank został Sponsorem Tytularnym kolejnych sezonów Ultraligi, czyli wiodącej ligi League of Legends w Polsce. Wczoraj zostało ogłoszone jest roczne partnerstwo z Illuminar Gaming – czołową organizacją esportową.

Partnerstwo Banku obejmie wszystkie dywizje organizacji. Logotyp Alior Bank pojawi się na wszystkich kanałach social media organizacji, jej zawodników i streamerów. Poza pasywnym brandingiem przewidywane są kreatywne działania aktywizujące fanów. Bank jest tym samym kolejną marką, która związała się z Illuminar Gaming. Pozostałymi partnerami organizacji jest operator sieci Play, marka gum bezcukrowych Orbit, sklep komputerowy Morele.net, sieć restauracji Subway, sklep z grami G2A i producent krzeseł gamingowych ProGamer.

Illuminar Gaming
Fot. Illuminar Gaming

Zdecydowaliśmy się wesprzeć miłośników esportu, ponieważ zgodnie ze strategią „Więcej niż bank” chcemy być blisko naszych klientów i ich zainteresowań. Stawiamy na maksymalnie spersonalizowane produkty i chcemy docierać do młodszej grupy docelowej. Analizy przeprowadzone przez RBL_Innovation by Alior Bank wskazują, że są jedynie dwa obszary zainteresowań, które zrzeszają tak dużą liczbę młodych ludzi – Gry i Muzyka.

W czasie badań przeprowadzonych przez RBL_, nasze laboratorium innowacji, okazało się że niemal połowa klientów bankujących online gra w sieci przynajmniej raz w tygodniu. Ogółem w Polce regularnie na komputerze gra 4-6 mln osób.

Pierwsze przymiarki do komunikacji skierowanej do graczy testowaliśmy ponad rok temu, w marcu 2019 r. Działania te pozwoliły nam w praktyce lepiej poznać ten rynek i oczekiwania fanów esportu w Polsce. Po tym teście mieliśmy jasny wniosek – produkt skierowany do tego segmentu rynku musi dawać benefit graczom, żaden „overpromise” nie wchodzi w grę. Dlatego stworzyliśmy wyjątkową ofertę dla graczy, za której przygotowaniem stoi zespół, którego wielu członków to zagorzali fani League of Legends. Znaleźliśmy także rzeczywisty benfit – dostęp do darmowych Riot Pointów.

Marek Jaworski, Menedżer ds. Marketingu Internetowego, Alior Bank

Illuminar Gaming posiada czołowe drużyny Counter-Strike i League of Legends występujące z sukcesami na największych turniejach w Polsce. Drużyna League of Legends zajęła trzecie miejsce w poprzednim sezonu Ultraligi, a drużyna Counter-Strike broni tytułu w aktualnie trwających ESL Mistrzostwach Polski. Poza esportem, organizacja stawia również na gaming i zatrudnia w swoich szeregach dywizje streamerów, w skład której wchodzą m.in. Remigiusz 'Overpow’ Pusch oraz Karolina „Nieuczesana” Brodnicka.

Cieszymy się, że zdobyliśmy zaufanie takiego Partnera jak Alior Bank, pokazując jednocześnie, że esport to nie tylko gry, to styl życia i emocje, w które warto inwestować. Wprowadzenie dedykowanej oferty podoba się naszym fanom – zawsze staramy się przekonać współpracujące marki do działań, które wspierają branże i samych graczy – Alior Bank zadbał o benefity w postaci punktów RP i unikatową kartę z Ashe. To świetny krok w budowaniu świadomości marki i naprawdę dobrze uszyty produkt, który w prosty i skuteczny sposób trafia do graczy.

Wojciech Niesiobędzki, członek zarządu Illuminar Gaming

Zarówno sponsoring Ultraligi, jak również partnerstwo Illuminar Gaming jest spójnym działaniem komunikacyjnym banku skierowanym do społecznosci graczy. Bank skupia się przede wszystkim na grze League of Legends i liczy na pozyskanie fanów związanych z ta grą.

Alior-Riot
Fot. Alior Bank

Alior Bank wspólnie z Riot Games i Mastercard przygotował dedykowany produkt – kartę płatniczą z wizerunkiem Ashe, postacią z gry League of Legends. Karta w zamian za dokonane transakcje płatnicze umożliwia zbieranie Riot Points, które następnie można wykorzystać w grze.

Zachęcamy również do śledzenia naszych biznesowych podsumowań tygodnia w esporcie

W tym tygodniu w esporcie: Valorant, Alior Bank, ESL Mistrzostwa Polski, HP Omen, XPG, Rainbow Six, Orbit

Redaktor Prowadzący sekcji Brief Esports. Business Consultant z ponad 15 letnim doświadczeniem w branży esportu i gamingu. Organizator ponad 20 esportowych wydarzeń i turniejów dla profesjonalistów i amatorów. Pracował z najważniejszymi organizacjami esportowymi w Polsce takimi jak Pride, Team Kinguin, AGO Esports, czy Illuminar Gaming jako manager drużyny, dyrektor ds. esportu i dyrektor ds. rozwoju. Doświadczenie biznesowe zdobywał m.in. w McKinsey & Company. Regularny mówca na konferencjach poświęconych tematyce gamingu i esportu w Polsce. Doradca Esports Associations w temacie Narodowej Drużyny Esportu i strategii rozwoju esportu w Polsce.

Jarosław Śmietana

ESE świętuje wicemistrzostwo K1CK Neosurf w European Masters!

K1CK

Miniony weekend był nie lada gratką dla każdego fana esportu w Polsce. Po wygranym półfinale na hiszpańską drużynę Movistar Riders zespół złożony z samych Polaków czekał finałowy pojedynek przeciwko francuskiemu LDLC.

W niedzielę byliśmy świadkami wielkiego sukcesu Polaków, gdzie polski skład League of Legends zdobył drugie miejsce prestiżowym turnieju EU Masters.

K1CK Esports w ubiegłym roku zdecydowało się na współpracę z międzynarodową organizacją ESE Europe, która odpowiadała za pozyskanie sponsorów stworzyła strategię budowania społeczności w oparciu o polskich zawodników. Jednym z elementów planu było pozyskanie licencji uprawniającej do występowania w Ultralidze na antenie Polsat Games, a następnie wprowadzenie marki K1CK Neosurf do polskiego ekosystemu esportowego.

K1CK Esports
Fot. K1CK Esports
Fot. Łukasz „Puki Style” Zygmunciak

Internet zarówno w Polsce, jak i na świecie oszalał na punkcie Łukasza Zygmunciaka, który gra pod pseudonimem “Puki style”, do tego stopnia, że twitterowe trendy pokazywały, że w Polsce “Puki” był bardziej popularny niż wybory prezydenckie. Czołowi zawodnicy i największe światowe organizacje jak Cloud 9, SK T1, czy G2 ustawiły zdjęcie Łukasza, jako profilowe, wyrażając wsparcie dla naszej drużyny. Nie obyło się też bez przykładów z klasycznego sportu, co obserwowaliśmy np. w ekstraklasowej Cracovii, czy u piłkarza Leeds United – Mateusza Klicha.

Częścią procesu tworzenia docelowej drużyny była szeroka analiza potencjału graczy w grze League of Legends która jest najważniejszą grą esportową na świecie. By stworzyć dużą synergię z kibicami zdecydowano o kreacji wyłącznie polskiego składu z polskim trenerem i analitykiem. Stworzyło to pewien precedens w skali Europy, gdyż dziś bardzo rzadko obserwuje się drużyny ‘narodowe’.

Paweł Delord Szabla
Fot. Paweł „Delord” Szabla

Z początkiem roku K1CK ogłosił, że partnerem tytularnym została firma Neosurf zajmująca się kartami prepaid w płatnościach. W przygotowanych świadczeniach nie przewidziano tak szybkiego wzrostu zasięgów. W konsekwencji sponsor otrzymał zasięgi powyżej oczekiwań. Taka sytuacja pokazuje “piękno” esportu gdzie zwroty akcji to codzienność.

K1CK Neosurf zakończył EU Masters na drugim miejscu, zdobywając tytuł wicemistrza w składzie:

  • Marcin “iBo” Lebuda
  • Lucjan “Shlatan” Ahmad
  • Mateusz “Matislaw” Zagórski
  • Łukasz “puki style” Zygmunciak
  • Oskar “Raxxo” Bazydło
  • trener Paweł “Delord” Szabla

ESE kontynuuje realizację świadczeń sponsorskich oraz pracuje nad ykorzystaniem obecnej sytuacji do zwiększenia aktywności sponsoringowych oraz umacniania pozycji partnerów drużyny na polskim rynku.

Tworząc Brief Esports mieliśmy na celu połączenie światów komunikacji marketingowej i esportu. Dzisiaj publikujemy dowód na to, że taka współpraca przynosi korzyści dla wszystkich stron –  agencji, organizacji i sponsora.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Ultraliga wyłoniła Mistrzów Polski w League of Legends

Ultraliga

W minioną środę fani League of Legends mogli zobaczyć niezwykle pasjonujących finał 3. sezonu Ultraligi. Ze względu na panującą epidemię koronawirusa, tym razem zawodnicy rywalizowali z domów, a nie jak to miało miejsce w przypadku poprzednich edycji z nowoczesnego studia Polsat Games. W finałowym starciu AGO Rogue pokonało K1CK Neosurf i zdobyło tytuł Mistrzów Polski w League of Legends.

Jednak po zmaganiach w Ultralidze, zespoły nie mogą pozwolić sobie na dłuższą przerwę i wypoczynek. Już w kolejnym tygodniu zawodnicy finalistów rozgrywek K1CK Neosurf i AGO Rogue rozpoczną zmagania w European Masters 2020 – prestiżowych rozgrywkach League of Legends, w których rywalizują najlepsze zespoły z naszego kontynentu.

K1CK rozpocznie rywalizacje od fazy Play-In, w której wystąpi 16 zespołów podzielonych na 4 grupy. Do kolejnej fazy awansują po dwie ekipy z każdej z grup. W ostatnim etapie zwycięzcy 4 meczów wywalczą awans do turnieju głównego, w którym rywalizować będę najlepsze zespoły z poszczególnych regionów. Faza Play-In rozegrana zostanie w dniach 6-9 kwietnia a turniej główny EU Masters rozpocznie się 22 kwietnia i potrwa do 10 maja. Bezpośredni awans do tej fazy rozgrywek wywalczył Mistrz Polski, czyli zespół AGO Rogue.

Dla obu organizacji esportowych udział w eliminacjach oraz turnieju głównym EU Masters będzie debiutem na europejskiej scenie League of Legends, podobnie jak udział w zmaganiach Ultraligi. Drużyna Ago Rogue na polskiej mapie esportowej pojawiła się pod koniec 2019 roku, a jej debiut w rozgrywkach Ultraligi możliwy był dzięki współpracy bardzo znanej na polskim rynku esportowym organizacji x-kom AGO z amerykańską organizacją Rogue. Główny zespół Rogue występuje w najbardziej prestiżowych rozgrywkach League of Legends European Championship (LEC), które w Europie organizowane są przez producenta gry, firmę Riot Games od 2013 roku. Zespół AGO Rogue poza rywalizacją w Ultralidze i na arenie międzynarodowej, pełni funkcję akademii dla głównej drużyny występującej w LEC.

W Przypadku AGO Rogue Amerykanie odpowiadają za dobór i rozwój zawodników, z kolei x-kom AGO zajmuje się obsługą marketingową, sprzedażową oraz prowadzeniem drużyny. Podobna sytuację mamy przypadku zespołu K1CK Neosurf., który na polskiej scenie pojawił się kilka dni po AGO Rogue. Zespołem zarządza portugalska organizacja K1CK Esports, która jest jedną z najstarszych organizacji esportowych na świecie. K1CK został założony w 1998 roku. Organizacja prowadzi obecnie zespoły m.in. w Apex Legends, FIFA20 oraz zespół League of Legends występujący w Ultralidze. W przeszłości organizacja z powodzeniem występowała w CS:GO odnosząc sukcesy na scenie portugalskiej oraz europejskiej.

Od 1998 roku zawodnicy reprezentujący K1CK wygrali ponad 800 turniejów esportowych – lokalnych i międzynarodowych, co sprawiło, że obecnie jest to jedna z najbardziej rozpoznawalnych organizacji esportowych na świecie. W Polsce K1CK współpracuje z ESE Europe, która opowiada za kontrakty zawodników, obsługę marketingową zespołu League of Legends. W poprzednich latach organizacja występowała w rozgrywkach League of Legends w Portugalii, jednak na przełomie 2019 i 2020 roku zarządzający organizacją zdecydowali się na stworzenie nowej drużyny, która mogła z powodzeniem rywalizować na polskiej scenie, a także w rozgrywkach EU Masters.

Od samego początku celem naszej współpracy było zbudowanie silnej drużyny, która z powodzeniem rywalizowałaby z najlepszymi polskimi zespołami w Ultralidze, oraz na arenie międzynarodowej. Współpraca z rozpoznawalnym brandem w esporcie jak K1CK daje nam możliwość współpracy z takimi międzynarodowymi sponsorami jak Neosurf.

Sever Zakrzewski, doradca zarządu ESE Entertainment Inc.

Podobną sytuacje mamy także w przypadku Ago Rogue, zespół już w trakcie sezonu pozyskał sponsora firmę Nestle poprzez brand Kit Kat. Marka sponsoruje również rozgrywki

Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w zakresie przygotowywania kompleksowych strategii z zakresu marketingu oraz komunikacji w sporcie. Odpowiadał za marketing i biura prasowe przy wydarzeniach rangi Mistrzostw Świata czy Europy. Współpracował z międzynarodowymi federacjami sportowymi. Międzynarodowa Unia Kolarska (UCI), Międzynarodowa Federacja Hokeja na Lodzi (IIHF), Międzynarodowa Federacja narciarska (FIS) oraz UEFA. Odpowiadał za komunikacje eventów z udziałem największych klubów piłkarskich w Europie: Real Madryt, Juventus Turyn, Borussia Dortmund Benfica Lizbona AS Monaco i Szachtar Donieck. Z FC Barceloną współpracował przy wydarzeniach sportowych oraz esportowych w Polsce. W 2018 roku był konsultantem największego ogólnopolskiego badania esportu, realizowanego przez firmę Kantar Media. W ESE Europe współtworzył projekt Rocketmania, międzynarodową ligę esportowa dla organizacji z regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Prowadził szkolenia z zakresu mediów i Social Media dla związków sportowych oraz Instytutu Sportu.

Michał Mango

KitKat wkracza na rynek esportu w Polsce!

AGO-Rogue-KitKat

Należąca do firmy Nestlé marka KitKat w ostatnim tygodniu rozpoczęła swoje działania marketingowe w branży esportu.

Firma Nestlé rozpoczęła swoje działania w esporcie od przekrojowej współpracy. Wsparli drużynę AGO Rogue, Ultraligę — turniej League of Legends, a także transmisje telewizyjną Polsat Games.

KitKat został sponsorem organizacji AGO Rogue, które posiada jedną z najlepszych drużyn w League of Legends. Poza logotypem na koszulce i pasywnym brandingiem współpraca zespołu z marką KitKat obejmować będzie szereg aktywacji na profilach w mediach społecznościowych zespołu, jak i zawodników. Batonik będzie towarzyszył im podczas meczów oficjalnych, treningów oraz chwil przerwy, czyli zawsze wtedy, gdy gracz odczuwa głód i potrzebuje sięgnąć po przekąskę.

„Czas na przerwę czas na KitKat” to hasło doskonale znane wśród wielbicieli batonów. Mamy nadzieję, że od teraz również wszystkim graczom podczas przerw pomiędzy rozgrywkami będzie przyświecać myśl „czas na KitKat”. Liczymy, że dzięki temu zawodnicy AGO ROGUE będą mieli mnóstwo energii, by stawiać czoła przeciwnikom i wygrywać, za co trzymamy kciuki!

Julia Łysio, KitKat Brand Manager

Wspólnie z ROGUE zbudowaliśmy drużynę, której zadaniem jest zdominowanie rozgrywek w Polsce i następnie walka na arenie międzynarodowej. Jak na razie cel ten realizujemy, o czym świadczy pierwsze miejsce zdobyte przez AGO ROGUE w sezonie zasadniczym Ultraligi. Niezwykle cieszy nas, że pierwszą współpracę nawiązaliśmy z KitKat, czyli jedną najbardziej popularnych marek z portfolio Nestle.

Maciej Opielski, Partner AGO Rogue

KitKat został również oficjalnym partnerem Ultraligi — Mistrzostw Polski w League of Legends, a także polskiej transmisji European Championship będącymi najbardziej prestiżowymi rozgrywkami League of Legends w Europie. Obie transmisje realizowane będą przez kanał Polsat Games. Wspólne działania oznaczają nowe segmenty transmisji, a także promocję hasła „Nawet prosi czasem potrzebują przerwy”.

Rozpoczęcie współpracy z tak ważnym partnerem pozwoli między innymi na wprowadzenie do naszych transmisji nowych segmentów, które uatrakcyjnią całe show. Wspólne działania mają także przyczynić się do szerzenia akcji #zostanwdomu i Czyste Ręce 2020.

Bartosz Pawlik, Dyrektor Sprzedaży i Strategii w firmie Frenzy

Zmagania Ultraligi i AGO Rogue można śledzić na antenie Polsat Games w telewizji, a także w Internecie na platformach IPLAY.TV, Twitch oraz Youtube. Decydujące zmagania czekają nas już w nadchodzącym tygodniu 31 marca i 1 kwietnia, gdzie AGO ROGUE, K1ck Neosurf i devils.one będą walczyć o tytuł Mistrza Polski.

Redaktor Prowadzący sekcji Brief Esports. Business Consultant z ponad 15 letnim doświadczeniem w branży esportu i gamingu. Organizator ponad 20 esportowych wydarzeń i turniejów dla profesjonalistów i amatorów. Pracował z najważniejszymi organizacjami esportowymi w Polsce takimi jak Pride, Team Kinguin, AGO Esports, czy Illuminar Gaming jako manager drużyny, dyrektor ds. esportu i dyrektor ds. rozwoju. Doświadczenie biznesowe zdobywał m.in. w McKinsey & Company. Regularny mówca na konferencjach poświęconych tematyce gamingu i esportu w Polsce. Doradca Esports Associations w temacie Narodowej Drużyny Esportu i strategii rozwoju esportu w Polsce.

Jarosław Śmietana

Nowy sezon Ultraligi wystartuje jeszcze w styczniu

Ultraliga, flagowy projekt Polsat Games, oficjalna liga regionalna League of Legends startuje z pierwszym sezonem rozgrywek. Zmagania rozpoczęło osiem drużyn. Pula nagród tego sezonu wyniesie 100 000 zł. Transmisja równolegle na antenie Polsat Games oraz w Internecie.

Od teraz Ultraliga będzie jedną z 8 lig regionalnych oficjalnie współpracujących z Riot Games, właścicielem gry League of Legends. Nagrody pieniężne do zgarnięcia w nowych rozgrywkach to 40 tysięcy złotych w sezonie zasadniczym oraz 60 tysięcy w fazie play-off. Transmisje na żywo z dedykowanego rozgrywkom esportowym studio w Warszawie będzie można oglądać w każdy wtorek i środę równolegle w Polsat Games oraz w Internecie na platformach IPLA, Twitch.tv i YouTube.

Wśród uczestników nowej edycji Ultraligi zobaczymy zwycięzców poprzedniego sezonu, Illuminar Gaming, a także zespoły Wisły Płock i Esports Academy. A w związku z podniesieniem statusu Ultraligi do roli oficjalnej ligi regionalnej, w rozgrywkach zobaczymy także akademię organizacji występującej w LEC (League of Legends European Championship) – Rogue, która będzie grać pod nazwą Rogue Esports Club. Pojawią się także znane drużyny kojarzone do tej pory raczej z innymi tytułami esportowymi – Actina PACT i PRIDE, a także nowopowstałe organizacje jak Esports Performance Center oraz Indictive.

W sezonie zasadniczym Ultraligi osiem drużyn zmierzy po dwa razy z każdym zespołów w meczach do jednej wygranej. Oznacza to, że czeka nas aż 56 emocjonujących pojedynków. Dwie najlepsze formacje z tej fazy powalczą ze sobą w meczu o gwarantowane miejsce w finale. Przegrany z tego pojedynku trafi do półfinału, gdzie spotka się ze zwycięzcą serii spotkań między drużynami z miejsc od trzeciego do szóstego tabeli sezonu zasadniczego Ultraligi. Dwie ostatnie drużyny powalczą o pozostanie na kolejny sezon w rozgrywkach z zespołami wyłonionymi w kwalifikacjach. Wszystkie mecze fazy play-off zostaną rozegrane offline w systemie do trzech wygranych.

Studio w trakcie rozgrywek poprowadzą Dawid “Azonh” Letachowicz oraz eksperci i komentatorzy: Daniel „Rajon” Pastusiak, Tomasz „TheFakeOne” Milaniuk, Michał „Avahir” Kudliński, Mikołaj „Silv4n” Sinacki oraz Tomasz „Magvayer” Filipiuk. W roli stage hosta wystąpi Marina „lova” Krylova, która będzie również przeprowadzać rozmowy z zawodnikami.

Pod względem sportowym nowy sezon Ultraligi może okazać się jeszcze lepszy niż poprzedni.  – wyjaśnia Tomasz Milaniuk – Dołączenie takich formacji jak Rogue Esports Club czy Esports Performance Center podniesie prestiż polskich rozgrywek na arenie międzynarodowej. Patrząc na zespoły zza granicy, reprezentanci Ultraligi mają realne szanse powtórzyć sukces Illuminar z wiosny (drugie miejsce na EU Masters), a nawet przywieźć puchar do Polski.

Ultraliga to flagowa produkcja Polsat Games. Do tej pory stacja wyemitowała ponad 145 godzin rozgrywek na żywo. Każda transmisja zawiera segmenty publicystyczne oraz specjalistyczną analizę. Za produkcję Ultraligi odpowiada firma Frenzy.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF