...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Usługi subskrypcyjne coraz popularniejsze wśród Polaków. Dominuje rozrywka bez wychodzenia z domu [RAPORT]

subskrypcja

Podczas pandemii internetowe usługi subskrypcyjne zyskały na popularności, szczególnie te, które oferują dostęp do rozrywki bez konieczności wychodzenia z domu. Niezmiennie największą popularnością cieszą się serwisy oferujące dostęp do filmów i seriali – wybiera je czterech na każdych dziesięciu badanych. Dość chętnie subskrybujemy także dostęp do muzyki (15 proc. zadeklarowanych subskrybentów), do gier (11 proc.) oraz do prasy online (11 proc.)

O ile jednak odnotować można tendencję wzrostową wśród subskrypcji gier, zauważalny jest niewielki spadek zainteresowania subskrybentów dostępem do słowa pisanego – zarówno prasy, jak i e-booków.

subskrypcje_online
Źródło: Blue Media

Popularność nieinternetowych usług subskrypcyjnych utrzymuje się od lat na podobnym poziomie – z jakiejś formy subskrypcji offline korzysta jedna trzecia badanych. Do tych najczęściej wybieranych należą abonamenty medyczne (12 proc.), jedzenie, posiłki dostarczane do domu (9 proc.) oraz dieta pudełkowa (5 proc). Na wzrost popularności tych dwóch ostatnich bez wątpienia wpływ miała trwająca pandemia. W jej efekcie, w ciągu ostatniego roku zauważalny jest także spadek liczby wykupywanych abonamentów na wejścia na siłownię.

 subskrypcje online
Źródło: Blue Media

Preferujemy cykliczne opłaty za te usługi internetowe, które dostarczają nam szeroki wachlarz rozrywki. To stąd tak duża popularność platform streamingowych wśród opłacanych przez Polaków usług online. Z drugiej strony, wśród tradycyjnych usług cyklicznych wybieramy raczej usługi podstawowe i praktyczne, takie jak te związane z naszym zdrowiem czy odżywianiem.

Sylwia Frydel, Blue Media

Wygoda i kuszące dodatki

Głównym czynnikiem decydującym o wyborze usług subskrypcyjnych przez Polaków jest ich wygoda, którą deklaruje połowa użytkowników. W dalszej kolejności istotne są łatwość korzystania oraz atrakcyjniejsza cena usługi niż w przypadku pojedynczego zakupu. W stosunku do roku ubiegłego, rosnące znaczenie dla subskrybentów ma także dostęp do unikalnych usług lub produktów – o czynniku tym wspomina niemal jedna czwarta Polaków opłacających choć jedną usługę abonamentową, z czego najczęściej na ten aspekt wskazują najmłodsi respondenci.

subskrypcje online
Źródło: Blue Media

Subskrypcje nie są już dla nas nowością, więc wybieramy je w pełni świadomi ich zalet. Oprócz standardowej wygody i łatwości dostępu usługi, oczekujemy specjalnej oferty na wyłączność dla grona stałych użytkowników. To właśnie unikalność produktów lub usług to powód, dla którego coraz częściej decydujemy się na wybór usługi subskrypcyjnej zamiast pojedynczego zakupu.

 Sylwia Frydel, Blue Media

Opłacanie subskrypcji

Mimo zauważalnego od kilku lat spadku popularności przelewu tradycyjnego, metoda ta wciąż jest najczęściej wybieranym sposobem zapłaty za usługi abonamentowe, szczególnie w przypadku najstarszej grupy wiekowej (osób powyżej 55. roku życia). Za subskrypcje coraz częściej płacimy jednak kartą kredytową (26 proc.) oraz BLIK-iem (22 proc.). Ta ostatnia metoda jest zdecydowanie najczęściej wybierana przez najmłodszych respondentów (tj. osób w wieku 16-34 lata).

 subskrypcje online
Źródło: Blue Media

 

pobierz pełny raport


Źródło: Blue Media

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Prognozy rozwoju rynku e-commerce w najbliższych miesiącach

bezpieczny system płatności online

Podejście do klienta

Firmy robią wszystko, by skrócić czas potrzebny konsumentom na realizację danego zamówienia. Klienci nie muszą też zwykle długo czekać, by otrzymać zamówioną paczkę. Wysyłka w 48 godzin to standard i usługa ta przestaje być postrzegana jako coś niezwykłego. W 2020 roku z pewnością zyskają na sile działania, dzięki którym klient będzie mógł w krótkim zakupić potrzebny towar. Również formy promocji online, nastawione na pozyskaniu odbiorców, będą miały jeszcze bardziej skondensowaną formułę.

Metody płatności

Sektor handlu internetowego jest niezwykle konkurencyjny. Bogata oferta produktowa to za mało, by zaistnieć wśród innych przedsiębiorców. Znaczenie ma również funkcjonalny i bezpieczny system płatności online. Jeśli klient nie będzie mógł skorzystać z wygodnej opcji BLIK-a lub finalizacji transakcji kartą, może nawet zrezygnować z zakupu. Operatorzy płatności online z pewnością będą w nadchodzącym roku starali się jeszcze bardziej rozwinąć swoje systemy, by zminimalizować problem porzuconych koszyków.

RWD – Responsive Web Design

Ostatnie lata pokazały, że właściciele sklepów powinni dostosować swoją witrynę do urządzeń mobilnych. Zignorowanie tej kwestii właściwie wyklucza możliwość zaistnienia na rynku e-handlu. RWD, technologia która gwarantuje dopasowanie treści witryny do rozmiaru ekranu, na którym jest ona wyświetlana, stanowi obecnie standardowe rozwiązanie w e-commerce.

W 2020 roku jeszcze większe znaczenie będzie miało projektowanie „thumb-firendly”, kładące szczególny nacisk na odpowiednie ułożenie kluczowych elementów witryny w centralnej części ekranu.

PWA – Progressive Web Application

PWA to aplikacja internetowa, uruchamiana przez urządzenie w taki sam sposób, jak witryna internetowa, przy zachowaniu wszystkich funkcjonalności typowych dla aplikacji: wygodnych płatności, geolokalizacji czy powiadomień. Jest to rozwiązanie, o którym w tym roku będziemy słyszeć coraz częściej, również w kontekście e-commerce. Dlaczego? Wśród największych zalet można wymienić m. in.:

● bardzo szybkie wczytywanie witryny,
● działanie w trybie offline (bez dostępu do internetu),
● brak konieczności instalowania aplikacji.

Te właściwości sprawiają, że PWA z czasem będzie odgrywało coraz większą rolę w zapewnieniu dobrego User Experience.

Rynek e-commerce nieustannie się rozwija. Wprowadzane zmiany podyktowane są głównie oczekiwaniami klientów. W 2020 roku z pewnością zostaną udoskonalone formy remarketingu, na znaczeniu zyskają strony internetowe PWA. Rozwój FINTECHu także jest nieuniknioną konsekwencją cyfryzacji biznesu.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF