...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Sukces autorskiego programu Audioteki

Audioteka

Audioteka, w odpowiedzi na kryzys w branży kultury wywołany pandemią, stworzyła program “Usłysz Kulturę” - finansujący autorskie produkcje audio. Do tej pory 21 projektów zostało wybranych do realizacji, dziewięć z nich jest już dostępnych w aplikacji Audioteki, a jeden trafił na listę dziesięciu najpopularniejszych tytułów 2020. Marcin Beme oraz Błażej Kukla z Audioteka.com są laureatami rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie z 2012 roku.

Od roku trwają obostrzenia związane z pandemią uderzające w wiele branż, w tym w sektor kultury. Z racji, że produkcje audio to specjalizacja Audioteki, firma stworzyła autorski program, by wesprzeć twórców, którzy chcą działać w tej przestrzeni artystycznej. “Usłysz Kulturę” to także okazja dla początkujących scenarzystów chcących sprawdzić się w tworzeniu historii.

Program ruszył pod koniec czerwca 2020 r. W ciągu 8 miesięcy wpłynęło 329 zgłoszeń, które są oceniane przez specjalnie powołaną komisję. Do tej pory wybrano 21 projektów do realizacji, z czego 9 pierwszych produkcji można już posłuchać w Audiotece.

W ramach programu “Usłysz Kulturę” powstał już pierwszy w Polsce audiomusical Jestem kim chcesz w reżyserii Bartka Szpaka z zespołem Teatru Muzycznego ROMA, Lodowa przełęcz – zakopiański audioserial z aktorami Teatru Witkacego, podcast Adama Śmiałka Towary modne, audioreportaż Ewy Stusińskiej Miła robótka, a także kilka propozycji dla dzieci: Ping i Pong, Prążkowane rajstopy Krysi czy O księciu Gotfrydzie, rycerzu gwiazdy wigilijnej.

W samej aplikacji Audioteki przesłuchano już łącznie ponad 850 tysięcy minut tytułów zrealizowanych w ramach programu. Co więcej, audiomusical Jestem kim chcesz znalazł się w gronie 10 najczęściej słuchanych produkcji w Audiotece w 2020 r. i to mimo, że swoją premierę miał w listopadzie.

Spośród nadesłanych zgłoszeń wybieramy zarówno bardziej mainstreamowe pomysły, dla szerokiej grupy słuchaczy, ale także niszowe projekty, skierowane do węższego grona odbiorców. Jesteśmy bardzo zadowoleni z dotychczasowych efektów, dlatego postanowiliśmy kontynuować program. Do tej pory zainwestowaliśmy ponad 0,5 mln zł w realizowane produkcje audio. Wciąż mamy do dyspozycji ponad 3 mln zł na nowe ciekawe projekty. Ta pula szybko się nie wyczerpie, jesteśmy gotowi do kolejnych inwestycji, jeśli tylko znajdziemy nowatorskie i interesujące scenariusze lub pomysły. Wśród dotychczasowych aplikacji brakowało nam pomysłów na produkcje dla całej rodziny, familijnych, mądrych tekstów do słuchania w rodzinnym gronie. Niech to będzie wskazówka dla scenarzystów i twórców, którzy do tej pory nie zgłosili się do programu. Czekamy na was.

Arkadiusz Seidler, dyrektor wydawniczy w zarządzie Audioteki

“Usłysz Kulturę” to program przeznaczony dla twórców i instytucji zajmujących się szeroko rozumianą kulturą. Audioteka finansuje projekty związane z pisaniem scenariuszy, tekstów, spin-offów oraz produkcją treści. Warunkiem koniecznym, aby ubiegać się o finansowanie jest oparcie swoich projektów o konwencję audio.


Źródło: Audioteka

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF