...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Wyniki badania Mediapanel za czerwiec 2021 [BADANIE]

Mediapanel

Poniżej prezentujemy szczegółowe zagregowane miesięczne dane pochodzące z badania internetu, realizowanego od października 2020 według nowej, ulepszonej metodologii: rankingi wydawców i witryn internetowych oraz audytowanych aplikacji. W czerwcu liczba internautów wyniosła 28,9 mln. Średnio dziennie korzystało z tego medium 23,6 mln osób.

WYDAWCY – INTERNET

Wszystkie urządzenia

mediapanel czerwiec 2021

Komputery osobiste i laptopy

mediapanel czerwiec 2021

Urządzenia mobilne

mediapanel czerwiec 2021

DOMENY – INTERNET

Wszystkie urządzenia

mediapanel czerwiec 2021

Komputery osobiste i laptopy

mediapanel czerwiec 2021

Urządzenia mobilne

mediapanel czerwiec 2021

APLIKACJE – INTERNET

mediapanel czerwiec 2021

Badanie Mediapanel. Do badania wykorzystano dane o strukturze pochodzące z badania NetTrack Kantar Polska oraz badania Maluchy.


Źródło: Mediapanel

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Wyniki badania Mediapanel za kwiecień 2021

Badanie internetu

Poniżej prezentujemy szczegółowe zagregowane miesięczne dane pochodzące z badania internetu, realizowanego od października 2020 według nowej, ulepszonej metodologii: rankingi wydawców i witryn internetowych oraz audytowanych aplikacji.

W kwietniu liczba internautów wyniosła 29,1 mln. Średnio dziennie korzystało z tego medium 24,1 mln osób.

WYDAWCY – INTERNET

Wszystkie urządzenia

badanie Mediapanel
Źródło: Mediapanel

Komputery osobiste i laptopy

badanie Mediapanel
Źródło: Mediapanel

Urządzenia mobilne

 

badanie mediapanel
Źródło: Mediapanel

DOMENY – INTERNET

Wszystkie urządzenia

badanie mediapanel
Źródło: Mediapanel

Komputery osobiste i laptopy

badanie Mediapanel
Źródło: Mediapanel

Urządzenia mobilne

badanie mediapanel
Źródło: Mediapanel

APLIKACJE – INTERNET

badanie Mediapanel
Źródło: Mediapanel

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

2020 był rokiem szklanych ekranów. I nie ma w tym nic złego

internet w 2020

O ponad 130% wzrósł średni czas, który spędzamy przed szklanym ekranem. Konsumpcja treści z sieci zajmuje nam teraz prawie 7 godzin, a niedawno były to “zaledwie” 3 godziny. Jak wynika z badań zrealizowanych przez Sapio Research i DoubleVerify, ludzie dosłownie przykleili się do ekranów i w wielu przypadkach… to już nie ulegnie zmianie. Co to dla nas oznacza?

Kolejny poranek przywitał Cię szarością za oknem i powiadomieniem, że dostępny jest nowy raport opisujący Twój sposób użytkowania smartfona? Właściciele iPhone’a doskonale znają ten osądzający i nieproszony alert, który jest swego rodzaju “rachunkiem sumienia”, wystawianym przez telefon. System kolejny raz przypomina: spędzasz zbyt wiele czasu przed ekranem. Jednak, jeżeli jest to mniej niż 7 godzin to… zaniżasz światową średnią!

⅓ dnia przed ekranem!

Jeszcze w grudniu 2020 firmy Sapio Research i DoubleVerify opublikowały wyniki swoich najnowszych badań, które zrealizowano na grupie 10 tysięcy respondentów ze Stanów Zjednoczonych i Europy. Jak wynika z raportu zatytułowanego Cztery Główne Zmiany w Świecie Mediów i Reklamy w 2020 (Four Fundamental Shifts in Media & Advertising During 2020), średni dzienny czas spędzany przed ekranem telefonu, telewizora lub innych urządzeń, pozwalających na konsumpcję treści z sieci, uległ podwojeniu w ubiegłym roku!

Jak podają autorzy raportu, aktualnie przed wszelkiej maści ekranami spędzamy aż 6 godzin i 59 minut, czyli niemal jedną trzecią dnia. W czasach przedpandemicznych było to o 4 godziny mniej. Różnica jest więc kolosalna.

Od podwojenia czasu konsumpcji treści po niebezpieczeństwa związane z poruszaniem się wśród fal fałszywych wiadomości, te zmiany uwydatniają krytyczne wyzwania, przed którymi stają marki w 2020 i latach następnych. Nigdy wcześniej dotarcie do odbiorców we właściwym miejscu i kontekście nie było tak istotne dla zwiększenia skuteczności kampanii.

Mark Zagorski, CEO w DoubleVerify

Tajemnice średniej

Oczywiście pojawia się pytanie: jeśli to jest średnia, to jakie wyniki są w stanie osiągnąć tzw. liderzy?

Najwyraźniej osiem, dziewięć, a nawet dziesięć godzin dziennie. Jak wynika z podobnego badania firmy App Annie, w czasie lockdownu, przeciętny człowiek spędził na swoim urządzeniu mobilnym około 4 godziny dziennie, a w niektórych krajach, takich jak Indonezja, wskaźnik ten był jeszcze wyższy, dokładnie o 2 godziny.

Marcin Filipowicz, wiceprezes Audience Network

Trwająca pandemia zamieniła domy w biura, butiki, sale kinowe, a nawet bary i restauracje. Długotrwałe przesiadywanie w tym samym miejscu zmusiło ludzi do przemeblowania życia i zmiany nawyków. Szukając ucieczki od statycznego krajobrazu dnia codziennego, prawdziwym oknem na świat stał się szklany ekran naszych urządzeń elektronicznych.

Hossa oglądalności

Badania Sapio i DoubleVerify nie pozostawiają wątpliwości, biorąc pod uwagę średni czas, wszystkie formy konsumpcji treści, realizowane za pomocą smart urządzeń, zyskały podczas pandemii. Największymi beneficjentami są: kanały social media (48%), strony i aplikacje z informacjami, newsami (47%), serwisy streamingowe, takie jak Netflix czy HBO Go (47%), telewizja (45%) i gry na sprzęty stacjonarne, jak i mobilne (37%).

Twórcy raportu zwracają uwagę na to, jak ważnym punktem styku użytkownika z siecią stają się platformy CTV, czyli connected TV, tj. każdy odbiornik telewizyjny, który podłączony jest do internetu i ma możliwość streamowania obrazu.

Nie umknęło to uwadze marketerów, którzy od zawsze podążają za zachowaniem konsumentów, dlatego rosną m.in. wydatki na programmatic w kanale Connected TV. Jak donosi firma Pixalate, mimo trwającej pandemii w 2020 wydatki na reklamę zautomatyzowaną na urządzeniach connected TV wzrosły w ubiegłym roku o około 70%. Wszystko jest efektem zmiany nawyków. 44% respondentów ankiety DoubleVerify twierdzi, że od wybuchu pandemii częściej używa urządzeń CTV.

Grzegorz Kosiński CEO agencji Audience Network z grupy Cloud Technologies, która specjalizuje się w data consultingu i wykorzystaniu danych w kampaniach online

Internetowe rewolucje

Jednym z ciekawszych wniosków płynących z analizy raportu Cztery Główne Zmiany w Świecie Mediów i Reklamy w 2020, jest to, że nie wrócimy już do stanu sprzed pandemii. W związku z tym zmieni się cały ekosystem reklamowy.

Ponad dwie trzecie konsumentów (69%) twierdzi, że częściej zwraca uwagę na reklamę, która wydaje się dopasowana do oglądanych treści, co przekłada się na zakupy – prawie połowa respondentów (44%) deklaruje, że dzięki odpowiednio umieszczonym reklamom, niedawno zdecydowała się na wypróbowanie nowej marki.

Firmy przygotowując swoje reklamy online, powinny skupić się na pierwszym wrażeniu. Jest to szczególnie ważne w dobie social mediów i szerokiego wykorzystania alternatywnych kanałów komunikacji, które tak zyskały w ostatnim czasie. Co więc zrobić by pozyskać uwagę odbiorcy komunikatu? – Wykorzystać moc jaką dają nam dane, które są podstawowym źródłem informacji o naszym kliencie. Dzięki temu możemy przygotować spersonalizowany przekaz, który będzie dla niego naturalne interesujący. Nie bez znaczenia jest również wyeksponowanie kreacji dokładnie wtedy i dokładnie tam, gdzie znajduje się nasz odbiorca – tutaj nieoceniona jest pomoc jaką oferuje zakup w modelu programmatic.

Grzegorz Kosiński

Wracając do pytania: czy wzrost ilości czasu, jaki spędzamy z naszymi urządzeniami, oznacza dla nas coś złego?

Smart przedmioty, które nas otaczają, stanowią jedynie narzędzie służące do realizowania czynności, które już doskonale znamy. Zamiast odwiedzać naszego klienta, łączymy się z nim za pośrednictwem komunikatora. Najnowsze filmy oglądamy na kanapie, a nie w kinie itd. Technologia nie zmienia naszych celów, a jedynie pomaga je osiągnąć w alternatywny sposób.

Marcin Filipowicz


Źródło: Audience Network

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Badanie internetu – wyniki badania Mediapanel za grudzień 2020

Badanie internetu

Szczegółowe zagregowane miesięczne dane pochodzące z badania internetu, realizowanego od października 2020 r. według nowej, ulepszonej metodologii: rankingi wydawców i witryn internetowych oraz audytowanych aplikacji.

W grudniu liczba internautów wyniosła 29 mln. Średnio dziennie korzystało z tego medium 25,3 mln osób.

 

WYDAWCY – INTERNET

 

Wszystkie urządzenia

 

Wyniki badania Mediapanel
Źródło: Mediapanel

 

Komputery osobiste i laptopy

 

Wyniki badania Mediapanel
Źródło: Mediapanel

 

Urządzenia mobilne

 

Wyniki badania Mediapanel
Źródło: Mediapanel

 

DOMENY – INTERNET

 

Wszystkie urządzenia

 

Wyniki badania Mediapanel
Źródło: Mediapanel

 

Komputery osobiste i laptopy

 

Wyniki badania Mediapanel
Źródło: Mediapanel

 

Urządzenia mobilne

 

Wyniki badania Mediapanel
Źródło: Mediapanel

 

APLIKACJE – INTERNET

 

Wyniki badania Mediapanel
Źródło: Mediapanel

 

1 Mediapanel to jednoźródłowe badanie cross-mediowe, obejmujące pasywny poziom konsumpcji internetu, telewizji i radia, realizowane dzięki współpracy Gemius, Polskich Badań Internetu oraz Komitetu Badań Radiowych. Kompleksowe rozwiązanie stanowi połączenie standardu badania internetu, standardu pomiaru audytorium stacji radiowych Radio Track oraz danych z jednoźródłowego badania Gemius. Mediapanel prezentuje dane w podziale na 7 typów mediów: PC home, PC work, Phones, Tablets, TV in home, TV out of home, Radio, w ramach 23 wystandaryzowanych wskaźników. Wyniki badania pozwalają określić łączny zasięg poszczególnych kanałów mediowych oraz szacować potencjał całych grup mediowych. Rozwiązanie dedykowane jest wszystkim podmiotom na rynku mediów: marketerom, wydawcom, agencjom reklamowym oraz domom mediowym. Wyniki badania dostępne są codziennie, za pośrednictwem intuicyjnego interfejsu online.

2 Gemius to polska firma badawczo-technologiczna, która od ponad 20 lat z sukcesem rozwija i wdraża w Polsce oraz za granicą autorskie technologie badania mediów cyfrowych. Gemius mierzy m.in. oglądalność stron www i aplikacji internetowych, słuchalność treści audio w radiu i internecie, oglądalność treści wideo zarówno w telewizji jak i w playerach internetowych, a także oglądalność i słuchalność reklam towarzyszących konsumpcji tych wszystkich rodzajów treści. Firma działa na blisko 40 rynkach w regionie EMEA, a na 12 z nich posiada lokalne oddziały. Klientami Gemiusa są reklamodawcy, media, domy mediowe, agencje reklamowe i firmy z sektora e-commerce. Prowadzone przez firmę badania realizowane są zgodnie z zasadami międzynarodowego kodeksu ICC/ESOMAR. Więcej informacji na stronie: www.gemius.pl.

3 PBI wspiera rynek wiedzą pozwalającą podejmować lepsze decyzje biznesowe w środowisku cyfrowym. W tym celu organizacja prowadzi i udostępnia wyniki badania Gemius/PBI stanowiące integralną część crossmediowego projektu Mediapanel. Z danych PBI korzystają przedstawiciele wydawców, domów mediowych, działów badawczych dużych firm oraz agencje interaktywne. PBI przyczynia się do rozwoju cyfrowego rynku, dzielą się także wiedzą ekspercką i nawiązują współpracę z organizacjami partnerskimi o zbliżonym profilu działalności.


Źródło: Mediapanel

 

 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Cisco przewiduje, że w ciągu najbliższych 5 lat ruch IP w sieci będzie większy niż w całej dotychczasowej historii Internetu

Na Internet składają się tysiące sieci prywatnych i publicznych na całym świecie. Od 1984 roku wysłano za jego pomocą ponad 4,7 zettabajtów danych. Dla porównania, to tak jakby wszystkie wyprodukowane kiedykolwiek filmy były wysyłane w ciągu minuty.

Eksperci Cisco prognozują w najnowszym raporcie Visual Networking Index (VNI), że to dopiero początek. Już do 2022 roku, ruch IP w sieci będzie wyższy niż przez ostatnie 32 lata łącznie. Ten ogromny wzrost będzie pochodną tego, w jaki sposób korzystamy z naszych urządzeń i Internetu. Do 2022 roku, ponad 60% światowej populacji będą stanowili użytkownicy Internetu. Ponad 28 miliardów urządzeń oraz połączeń będzie online. Natomiast treści wideo będą stanowiły 82% całego ruchu IP.

„Rozmiar i złożoność Internetu postępują w taki sposób, jakiego wiele osób nie przewidywało. Od kiedy w 2005 roku opublikowaliśmy pierwszy raport z cyklu Cisco VNI, ruch sieciowy jest 56 razy większy, rosnąc przez ten czas średnio o 36% rocznie. Ma to związek z coraz większą liczbą ludzi, urządzeń i aplikacji połączonych z siecią IP” – mówi Jonathan Davidson, starszy wiceprezes oraz general manager Service Provider Business w Cisco. „Globalni dostawcy usług skupiają się na transformacji sieci, aby lepiej zarządzać kierunkami ruchu sieciowego, jednocześnie zapewniając wyjątkowe doświadczenia w korzystaniu z usług sieciowych. Prowadzone przez nas badania dają nam wyjątkowy wgląd w rynek technologii i pozwalają przewidzieć zmiany w architekturze, które nasi klienci powinni wdrożyć, aby odnieść sukces”.

Kluczowe prognozy na rok 2022

Raport Cisco VNI przedstawia jaki wpływ na globalne sieci IP będą mieli użytkownicy, urządzenia i inne trendy technologiczne kształtujące rynek w latach 2017 – 2022:

  • Globalny ruch IP będzie ponad 3 razy wyższy
  • Specjaliści Cisco przewidują, że do 2022 roku globalny ruch IP osiągnie 396 eksabajtów miesięcznie i 4,8 zettabajtów rocznie. Dla porównania w 2017 roku wynosił on 122 eksabajtów miesięcznie.
  • Do 2022 roku, w ciągu godziny największej aktywności użytkowników, ruch sieciowy będzie sześć razy większy niż przeciętnie. Wzrośnie on niemal 5-krotnie w okresie 2017 – 2022 (średnio o 37% rocznie) i osiągnie 7,2 petabajtów na sekundę do 2022 roku. Dla porównania, przeciętny ruch internetowy wzrośnie niemal 4-krotnie (średnio o 30% rocznie) w ciągu tego samego okresu i osiągnie 1 petabajt do 2022 roku.

 

  • 60% populacji będą stanowili użytkownicy Interentu
  • Do 2022 roku na świecie będzie 4,8 miliarda użytkowników Internetu. W 2017 roku było ich 3,4 miliarda, co stanowiło 45% populacji.

 

  • Globalna liczba urządzeń i połączeń siecowych osiągnie 28,5 miliarda
  • Do 2022 r. na świecie będzie 28,5 miliarda stacjonarnych i mobilnych urządzeń osobistych oraz połączeń, w porównaniu z 18 miliardami w 2017 r. Daje to 3,6 urządzeń / połączeń sieciowych na osobę. W 2017 roku było to 2,4 urządzenia na osobę.
  • Do 2022 roku ponad połowa wszystkich urządzeń i połączeń będzie związana z komunikacją M2M (machine-to-machine) w porównaniu do 34% w 2017 roku. Daje to 14,6 miliarda połączeń pochodzących od inteligentnych głośników, sparowanych urządzeń i innych połączonych sprzętów, w porównaniu do 6,1 miliarda w 2017 roku.

 

  • Globalny Internet szerokopasmowy, Wi-Fi i prędkość sieci mobilnych wzrosną co najmniej dwukrotnie
  • Średnie globalne prędkości stacjonarnego Internetu szerokopasmowego ulegną podwojeniu, z 39 Mb/s do 75,4 Mb/s.
  • Średnie globalne prędkości połączeń Wi-Fi wzrosną ponad dwukrotnie, z 24,4 Mb/s do 54 Mb/s.
  • Średnie globalne prędkości połączeń mobilnych wzrosną ponad trzykrotnie, z 8,7 Mb/s do 28,5 Mb/s.

 

  • Wideo, gry i multimedia będą stanowiły ponad 85% całkowitego ruchu w sieci
  • Do 2022 roku, ruch IP związany z wideo zwiększy się czterokrotnie. W rezultacie będzie stanowił jeszcze większy odsetek całkowitego ruchu IP niż wcześniej – wzrost z 75% do aż 82%.
  • Ruch sieciowy związany z grami wzrośnie w latach 2017-2022 dziewięciokrotnie. W 2022 roku będzie stanowił 4% całkowitego ruchu IP.
  • Ruch sieciowy wywołany przez wirtualną i rozszerzoną rzeczywistość będzie gwałtownie wzrastać, ponieważ coraz więcej konsumentów i firm korzysta z tych technologii. Do 2022 r. osiągnie on poziom 4,02 eksabajtów na miesiąc, w porównaniu z 0,33 eksabajta na miesiąc w 2017 r.

 

  • Kluczowe dane dotyczące Polski:
  • Do 2022 roku 60% populacji Polski będzie korzystać z Internetu.
  • Od 2017 do 2022 roku ruch IP wzrośnie w Polsce 3-krotnie (średnio o 23% rocznie), osiągając 2,7 eksabajta danych miesięcznie (980 petabajtów w 2017 roku).
  • W roku 2022 przesył danych pochodzących z urządzeń mobilnych będzie 4-razy większy niż w 2017 r. i 2-razy większy niż stały ruch IP w tym samym okresie. Skumulowany roczny wskaźnik wzrostu wyniesie 34%.  
  • W 2017 roku przesył danych pochodzących z urządzeń mobilnych stanowił 14% całkowitego ruchu IP, w 2022 r. będzie stanowił 22%.
  • W roku 2022 ruch generowany przez treści wideo wzrośnie 4-krotnie w porównaniu z 2017 r. Skumulowany roczny wskaźnik wzrostu wyniesie 29%.
  • W 2022 roku ruch generowany przez treści wideo (publikowane przez konsumentów, przedstawicieli biznesu i połączony) będzie stanowił 73% całkowitego ruchu, co oznacza wzrost o 18% względem 2017 r. 63,5% będą stanowiły materiały wideo jakości HD, a 12,1% ultra HD.
  • W roku 2022 ruch generowany przez gry wzrośnie 5-krotnie w porównaniu z 2017 r. Skumulowany roczny wskaźnik wzrostu wyniesie 40%.
  • Eksperci Cisco przewidują, że do 2022 roku 31% ruchu IP będzie generowane przez komputery stacjonarne (w 2017 roku było to 58%), 10% przez telewizory, 36% przez smartfony (w 2017 roku było to 21%), 9% przez tablety, 14% przez modułu M2M – komunikajci na linii maszyna – maszyna (w 2017 roku było to 3%).
  • Do 2022 r. w naszym kraju będzie 5,5 urządzeń podłączonych do sieci na mieszkańca, w porównaniu z 3,1 w 2017 r., z czego 40% będą stanowiły urządzenia mobilne.
  • W Polsce moduły M2M będą stanowiły 51% (105,9 mln) wszystkich urządzeń podłączonych do sieci już do 2022 roku. Dla porównania, w 2017 stanowiły jedynie 28%.
  • Średnia prędkość stałego łącza szerokopasmowego wzrośnie 2,2-krotnie w latach 2017-2022, z 30,2 Mb/s do 65,2 Mb/s.

„Wzrost ruchu sieciowego jest pochodną 4 trendów: rosnącej liczby użytkowników Internetu, postępującej cyfryzacji wszystkich sektorów gospodarki, rozwoju Internetu rzeczy i większej popularności treści wideo, które wymagają odpowiedniej przepustowości. Jeżeli mamy sprostać rosnącym wymaganiom użytkowników musimy inaczej spojrzeć na zagadanienie sieci. Dziś nowoczesne rozwiązania sieciowe to inteligentne systemy, które ciągle się uczą, są w stanie lokalizować i zapobiegać cyberzagrożeniom” – tłumaczy Przemysław Kania, Dyrektor Generalny Cisco w Polsce.


 

Badanie Cisco Complete VNI Forecast

Raport Cisco Complete VNI™ obejmuje globalne, regionalne i krajowe prognozy oraz trendy związane z sieciami stacjonarnymi i mobilnymi. Pełen raport zawiera dodatkowe informacje i analizy dotyczące Internetu Rzeczy według branży, poziomu przyjęcia IPv6, wzrostu ruchu wygnerowanego przez określone aplikacje, schematów ruchu, implikacji związanych z wdrażaniem sieci bezprzewodowych, hotspotów Wi-Fi, wydajności sieci szerokopasmowej i kwestii dotyczących bezpieczeństwa sieci.

Metodologia badania Cisco VNI

Cisco VNI™ Complete Forecast na lata 2017-2022 opiera się na niezależnych prognozach analityków i rzeczywistych danych dotyczących wykorzystania sieci. Wyniki tych badań zostają uzupełnione o szacunki dotyczące globalnego ruchu IP i poziomu adaptacji poszczególnych usług. Szczegółowy opis metodologii znajduje się w pełnym raporcie. W swojej 13-letniej historii badania Cisco® VNI stały się wysoko cenionymi indeksem wzrostu Internetu. Rządy, regulatorzy sieci, badacze akademiccy, firmy telekomunikacyjne, eksperci ds. technologii, a także prasa branżowa / biznesowa i analitycy polegają na corocznych badaniach, które mają pomóc w planowaniu przyszłości cyfrowej.


Przeczytaj raport Cisco Complete VNI IP Traffic Forecast Update, 2017-2022

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF