...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Płatność telefonem, zegarkiem i jeszcze samochodem?

Daimler Visa

Wiosną marka Mercedes wprowadzi nową usługę dla posiadaczy samochodów swojej marki.

Dzięki partnerstwu Daimlera z Visa czytnik linii papilarnych w najnowszych Mercedesach zyska nową funkcję. Będzie on służył jako potwierdzenie płatności dokonywanych z poziomu samochodu. Udoskonalone oprogramowanie MBUX pozwoli na dokonywanie zakupów z poziomu systemu samochodu oraz na płatności na przykład za paliwo.
Na początek usługa dostępna będzie w Niemczech oraz Wielkiej Brytanii a kolejne kraje wdrażane będą stopniowo.
O bezpieczeństwo systemu ma zadbać czytnik linii oraz zaawansowany system operatora płatności.

Nie ma nic wygodniejszego niż autoryzacja płatności za pomocą odcisku palca. Luksusowe doświadczenie klienta obejmuje oczywiście aspekt bezpieczeństwa, a my spełniamy go poprzez natywne płatności w samochodzie. Oferujemy naszym klientom bezpieczeństwo nie tylko podczas jazdy, ale również podczas płacenia.

Franz Reiner, CEO, Daimler Mobility

Będzie to jednocześnie pierwszy system w motoryzacji korzystający z rozwiązania Visa Cloud Token Framework. Jest to rozwiązanie chroniące wrażliwe informacje podczas dokonywania płatności. Umożliwia również połączenie wielu urządzeń jednego użytkownika, dzięki czemu nie będzie potrzeby podawania danych karty w samochodzie jeżeli zrobimy to wcześniej w telefonie.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Visa wprowadza płatność kryptowalutą bez konieczności przewalutowania

Visa kryptowaluty

Visa jest kolejną międzynarodową instytucją finansową, która otwiera się na świat kryptowalut. Globalny lider technologii płatniczych rozpoczyna współpracę z Crypto.com. Kartą debetową Visa Crypto będzie można płacić bez konieczności przewalutowania środków z cyfrowej waluty na tradycyjną. Jak przekonują eksperci to krok do tego, aby już wkrótce kryptowalutą płacić w tradycyjnym sklepie.

W artykule znajdują się linki afiliacyjne. Po kliknięciu w nie, zostaniesz przeniesiony na stronę reklamodawcy, gdzie będziesz mógł zapoznać się z konkretną ofertą na produkt lub usługę. Klikając w linki afiliacyjne nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę redakcji brief.pl i naszą niezależność.

Visa, międzynarodowa firma zajmująca się technologiami płatniczymi, poinformowała że pozwoli na wykorzystanie kryptowalut do rozliczania transakcji w swojej sieci płatniczej. Jest to pilotażowy program opierający się na współpracy z Crypto.com – platformą płatności oraz giełdą kryptowalut. Giełda dołączy do sieci Visa i rozszerzy zasięg swojej kryptograficznej karty debetowej. Pierwszą walutą udostępnioną poprzez kartę Visa Crypto będzie USD Coin – kryptowaluta stablecoin, której wartość jest bezpośrednio powiązana z dolarem amerykańskim. Jeszcze w tym roku Visa planuje rozszerzyć usługę o kolejnych partnerów i – co bardzo prawdopodobne – o kolejne cyfrowe waluty.

W ostatni poniedziałek marca – zaraz po ogłoszeniu współpracy pomiędzy Visą a Crypto.com – wartość bitcoina osiągnęła najwyższy pułap w ciągu ostatnich siedmiu dni. Cena najpopularniejszej kryptowaluty wzrosła o ok. 4,5% do ok. 58 tys. dolarów.

Rozwiązania Visy obniży koszty i uprości transakcje

Marcin Wituś, jeden z twórców polskiej giełdy kryptowalut Geco.one, która proponuje swoim klientom transakcje na ponad 16 kryptowalutach przy wykorzystaniu Bitcoina, przekonuje że model wybrany przez Visę i Crypto.com znacznie upraszcza płatności kryptowalutami.

Tradycyjnie należałoby cyfrową walutę zamienić na pieniądze uznawane za środek płatności w danym banku. To może zdecydowanie zwiększać koszty i mnożyć komplikacje firmom lub indywidualnym klientom z bitcoinami na koncie. Najnowszy krok Visa, który wykorzysta technologię blockchain ethereum, eliminuje potrzebę konwersji cyfrowych monet na tradycyjne pieniądze w celu rozliczenia transakcji. Można sobie wyobrazić, że w ten sposób opłacalna będzie płatność za codzienne czynności, jak np. płatność za zakupy.

Marcin Wituś, współtwórca Geco.one

Visa poinformowała również, że nawiązała współpracę z bankiem aktywów cyfrowych Anchorage i już zakończyła pierwszą transakcję USD Coin, która odbyła się pomiędzy Crypto.com, a kontem Visa Ethereum w Anchorage.

Dostawca kart płatniczych zapowiada, że zamierza swój system udostępnić zajmującym się kryptowalutam firmom Fintech i neobankom. To nie koniec udogodnień, bo Crypto.com zapewnia też, że wprowadzi program pożyczek fiducjarnych, aby umożliwić posiadaczom kart wykorzystanie ich zasobów kryptograficznych jako zabezpieczenia tradycyjnych instrumentów finansowych.

Konkurencja rodzi postęp

Współpraca z Crypto.com, to kolejny sygnał wysłany przez Visę, że bardzo poważnie traktuje przyszłość kryptowaluty jako środka płatniczego.

Ruch Visy nastąpił w momencie, gdy inne główne firmy finansowe, takie jak BNY Mellon, BlackRock czy Mastercard, włączyły do swoich portfeli cyfrowe monety. Dla Visy był to czytelny sygnał, że kryptowaluty są immanentną częścią portfolio inwestycyjnych i nie ma już na co czekać, choć i w poprzednich miesiącach firma nie próżnowała.

Marcin Wituś, CEO Geco.one, platformy giełdowej do handlu aktami cyfrowymi, będącej częścią Polsko-Estońskiej Izby Gospodarczej

Pod koniec marca Al Kelly, dyrektor generalny Visa, powiedział że jego firma planuje umożliwić bezpośrednie kupowanie Bitcoinów. Wcześniej, bo w lutym 2021 roku Visa ogłosiła partnerstwo z First Boulevard, cyfrowym neobankiem skupionym na budowaniu pokoleniowego bogactwa dla społeczności afroamerykańskiej.

Visa może i jest krok w tyle jeśli chodzi o ogłaszanie swoich planów związanych z kryptowalutami np. w porównaniu ze swoim bezpośrednim konkurentem, czyli MasterCard. Nie oznacza to jednak tego, że rozwiązania przyjmowane przez Visę są uboższe czy mniej praktyczne. Wręcz przeciwnie, obaj globalni liderzy zajmujący się technologiami płatniczymi, zdają się nawzajem nakręcać na rozwiązania związane z kryptowalutami.

Marcin Wituś, współtwórca Geco.one

Musk nagłaśnia, ale inni też pracują

Przypomnijmy, że Mastercard ogłosił na początku tego roku, że jeszcze w 2021 roku będzie akceptował Bitcoina i inne aktywa kryptowalutowe. Firma nie poinformowała jeszcze o tym, o jakie cyfrowe waluty dokładnie chodzi. Wśród kryteriów brany pod uwagę będzie poziom ochrony konsumentów, zapewnienie im prywatności i bezpieczeństwa, przestrzeganie lokalnych przepisów i regulacji oraz stabilność kursowa. Mastercard od wielu lat działa już na rynku kryptowalut. Firma posiada 89 patentów dotyczących technologii blockchain. Wkrótce może je poszerzyć o kolejne blisko 300 rozwiązań.

Nie da się jednak ukryć, że najwięcej szumu wokół kryptowalut zrobił w ostatnim czasie Elon Musk. Najpierw w lutym poinformował na Twitterze, że Tesla zakupiła na giełdach Bitcoina o wartości 1,5 MLD dolarów, a w marcu ogłosił, że za samochody z jego fabryk będzie można płacić kryptowalutą. Zaraz po tej deklaracji również General Motors, inny gigant z branży motoryzacyjnej, zapowiedział, że rozważa udostępnienie swoim klientom płatności cyfrowymi walutami. Po decyzjach Muska wartość bitcoina na wirtualnych giełdach poszybowała w sumie o ok. 20%.


Źródło: Geco.one

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

E-pieniądze? Zawsze przy sobie! [RAPORT]

Płatności bezgotówkowe w 2020

nformacja o nowoczesnych rozwiązaniach płatniczych, na podstawie raportu Izby Gospodarki Elektronicznej „Płatności cyfrowe 2020”, opracowanego przez serwis GoMobi.pl, na podstawie wyników badania zrealizowanego przez Mobile Institute. Partnerami merytorycznymi raportu są Przelewy24 i Visa.

Gotówka jest passe, nie to co smart watch

Rok 2020 jest zdecydowanie rokiem płatności elektronicznych. Niewątpliwy wpływ na tendencję do ograniczania transakcji gotówkowych miała (i nadal ma) pandemia COVID-19. Drugim czynnikiem, choć już nie będącym wyłącznie efektem pandemii jest zainteresowanie zakupami online, które sukcesywnie wzrasta z każdym rokiem ze względu na wygodę zakupów, oszczędność czasu i bezpieczeństwo, a także szeroki asortyment produktów, dostępnych już często tylko online. W tym kontekście – podczas e-zakupów – konsumenci wykorzystują już z powodzeniem od kilku lat, takie metody płatności jak szybkie przelewy, płatności kartowe i mobilne.

Coraz śmielej wkraczają już jednak i zastępują polskie portfele – zupełnie nowe i coraz to ciekawsze metody płatności – do wykorzystania zarówno online, jak i offline, czyli w sklepach stacjonarnych. Polacy uzbrajają się chociażby w urządzenia tzw. ubieralne z możliwością dokonywania płatności. O kolejne 2 p.p. – tj. z 12% w 2019 roku do 14% w roku 2020 – wzrósł odsetek internautów dokonujących transakcji za pomocą smart zegarków, np. Apple Pay, Google Pay, Garmin Pay czy Fitbit Pay. W przypadku młodych osób, w wieku 25-34 lat ten odsetek wynosi już 24%.

Wygoda i bezpieczeństwo to czynniki, które mają niewątpliwy wpływ na popularność nowych metod płatności oraz urządzeń za pomocą których są one dokonywane. Wearables to coraz częściej nie tylko modny gadżet, ale solidna alternatywa dla portfela, zwłaszcza w segmencie młodszych konsumentów. Nie będzie nadużyciem stwierdzenie, że ewolucja preferencji w obrębie płatności, to nie tylko chwilowa zmiana, związana z ograniczeniami wynikającymi z pandemii, ale zapowiedź trendu, który na stałe wpisze się w zakupową codzienność.

Jacek Kinecki, CCO serwisu Przelewy24

Podniesienie, wysiłkiem całego ekosystemu płatniczego, limitów transakcji, które nie wymagają podawania kodu PIN, ułatwiło płatność, także przy pomocy smartfonów i smartwatchy. W Polsce, gdzie wszystkie terminale obsługują transakcje zbliżeniowe zmiana ta padła na podatny grunt. Nasze społeczeństwo w ciągu ostatnich kilku lat przeszło znaczące zmiany, jeśli chodzi o udział transakcji zbliżeniowych, a średnią europejską znacznie przekroczyliśmy jeszcze przed pandemią. To istotne, ponieważ transakcje zbliżeniowe wspierają zachowanie dystansu społecznego, tak obecnie istotnego. Dlatego Visa cały czas pracuje, wraz z partnerami z całego ekosystemu płatniczego, by wspierać zarówno konsumentów jak i sprzedawców, tak by mogli oni płacić i przyjmować opłaty w najbardziej wygodny i dogodny dla siebie sposób. Mam na myśli zarówno wykorzystanie płatności mobilnych, przy wykorzystaniu smartfonów i smartwatchy, jak i takie rozwiązania jak Tap to Phone, czy nawet wykorzystanie portfeli walut cyfrowych.

Katarzyna Zubrzycka, dyrektor ds. relacji z detalistami i agentami rozliczeniowymi w Europie Środkowo-Wschodniej w Visa

Płatności cyfrowe 2020 raport
Źródło: Izba Gospodarki Elektronicznej

Płatności na stacjach, w sklepach i na drogach

Coraz więcej polskich internautów deklaruje także, że korzystają z płatności Orlen Pay, czyli płacą telefonem na stacjach benzynowych tej sieci. Ponownie, jest to raczej domeną młodszych osób – ponad jedna czwarta wskazań w przypadku Polaków w wieku 25-34 lata. Podobne udogodnienie oferowane jest także na stacjach Carrefour za pośrednictwem płatności Tank&Go. Korzysta z niego 19% przebadanych konsumentów.16% deklaruje wykorzystanie płatności Żappka Pay, czyli dokonuje ich za pośrednictwem aplikacji mobilnej sklepu, a już niemal jedna piąta wykorzystuje do transakcji płatniczych aplikację mobilną Lidl Pay.

Widać wyraźnie, że coraz więcej sklepów oferuje swoim klientom to wygodne i szybkie rozwiązanie i jest to ruch w dobrym kierunku. Jak pokazują wyniki badania, korzystanie z aplikacji mobilnych dotyczy także polskich kierowców – już 21% internautów użytkuje płatności AutoPay, czyli płaci za przejazdy autostradami z poziomu aplikacji.

Datkomaty i ofiaromaty

Nowością w tegorocznej edycji raportu „Płatności Cyfrowe” były pytania dotyczące korzystania z datkomatów oraz ofiaromatów. Są to urządzenia, które są instalowane np. w kościele, a za których pośrednictwem można złożyć datek na działalność Caritas bądź złożyć ofiarę na Kościół. Płatności dokonuje się elektronicznie i bezdotykowo. Z takiego rozwiązania korzystało już 12% polskich internautów. Zapytaliśmy badanych także o ich stosunek do takich urządzeń. Dane pokazują, że niemal połowa, bo 48% z nich, jest jednak przeciwnych funkcjonowaniu takich rozwiązań w miejscach kultu religijnego. Dokładnie jedna trzecia internautów nie potrafi określić swojego stanowiska wobec takich nowości, a, prawie jedna piąta (19%) je popiera. W szczególności istnienie datkomatów i ofiaromatów popierają osoby 25-44 lata.

 

POBIERZ PEŁNY RAPORT PŁATNOŚCI CYFROWE 2020 

 

Raport powstał na podstawie badania zrealizowanego przez Mobile Institute metodą CAWI – responsywnych ankiet internetowych. Badanie przeprowadzone zostało w dniach 6.11 – 12.11.2020. Zebrano 2413 odpowiedzi. Dane są reprezentatywne dla internautów w Polce pod względem struktury płci, wieku i wielkości miejsca zamieszkania.


Źródło: Informacja prasowa Izby Gospodarki Elektronicznej

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Przegląd wydarzeń w esporcie: Premiera Valoranta, AGO Mistrzem Polski, statystyki z maja, Blizzcon, Ghost, VISA, Lamborghini

W kolejnym podsumowaniu wydarzeń przeczytacie o potencjale Valoranta, zwycięzcach ESL Mistrzostw Polski, najpopularniejszych grach i streamerach, a także o nowym filmie Ghost i międzynarodowych aktywacjach Lamborghini oraz VISA.

Przeglad wydarzen esport ESE

Premiera Valorant

Valorant ma ambicje zamieszać na rynku tytułów esportowych. Gra jeszcze przed szeroką premierą biła kolejne rekordy zarówno wśród oglądających, jak również grających. Toteż ogromne są teraz oczekiwania po premierze, która miała miejsce 2 czerwca. Rozgrywka jest połączeniem stylu Counter-Strike i Overwatch – i stanowi ukłon w kierunku fanów nie tylko tych strzelanek, ale również innej gry wydawanej przez Riot Games – League of Legends.

Riot Games bez wątpienia posiada doświadczenie w budowaniu ekosystemów esportowych, a Valorant ma szanse dołączyć do kanonu topowych gier esportowych. Czy te szansę wykorzysta? O tym zadecyduje cały szereg czynników. I bynajmniej nie chodzi jedynie o wrażenia płynące z samej gry. Widowiskowość transmisji, zaangażowanie organizatorów turniejów i profesjonalnych organizacji, mnogość twórców treści i możliwość kreowania historii i tworzenia gwiazd zdają się być tutaj jednymi z kluczowych obszarów.

AGO Esports wygrywa ESL Mistrzostwa Polski

AGO zwyciężyło turniej Counter-Strike ESL Mistrzostw Polski. W wielkim finale pokonali AVEZ Esport w stosunku 2:0. Na dalszych miejscach uplasowała się Actina PACT oraz Illuminar Gaming.  Poprzednim zwycięzcą rozgrywek było Illuminar Gaming, z kolei AGO Esports triumfowało dwa lata temu. Rywalizacja na polskiej scenie Counter-Strike zdaje się być wyjątkowo wyrównana.

Nigdy polska scena (Counter-Strike – red.) nie była tak równa, co bardzo cieszy. Brakowało nam takiej rywalizacji od dawna i w perspektywie czasu wyjdzie to nam na dobre, może nie mamy jeszcze najlepszych ekip na świecie, ale zobaczycie – to kwestia czasu.

Grzegorz 'szpero’ Dziamałek, zawodnik Wisła All In! Games Kraków

League of Legends, Fortnite, GTA5, Call of Duty i Counter-Strike najpopularniejszymi grami na Twitchu globalnie

Fot. The Esports Observer

Badanie The Esports Observer i Newzoo donosi, że w ostatnim tygodniu maja najpopularniejszymi grami na Twitchu był League of Legends i na całym świecie osiągnął prawie 33 miliony obejrzanych godzin, przed Fortnite, GTAV, Call of Duty i Counter-Strike. W kolejnych tygodniach ujrzymy w tych statystykach Valoranta, który skończył fazę Bety i miał premierę w ostatnich dniach. Wraz ze zwiększaniem się liczby gier następuje dywersyfikacja kontentu – stąd bardzo ogólna kategoria „Just Chatting” oznaczająca wszelkie treści nie związane z obrazem z gry znajduje się na pierwszym miejscu, gdyż czat z widzem i lifestyle jest istotnym fundamentem livestreamingu.

xayoo, h2p_gucio, ewroon, pago3 i izakoo najpopularniejszymi streamerami w maju w Polsce

Fot. Streamerzy.pl

Portal Streamerzy.pl opublikował raport za miesiąc maj. Największą oglądalność w Polsce w tym miesiącu miał xayoo, ze średnia liczbą widzów na poziomie 9306 osób i maksymalną widownią powyżej 20 tysięcy. Na kolejnych miejscach znalezli się h2p_gucio, ewroon, pago3, izakooo, overpow, kanał polsatgames, zony, kubon_ i isamuxlive.

Blizzcon kolejną ofiarą Covid-19

Odbywający się od wielu lat BlizzCon organizowany przez Blizzard Entertainment nie odbędzie się w 2020 roku. Impreza została przełożona na kolejny rok z powodu pandemii koronawirusa. Blizzard jest wydawcą takich gier jak World of Warcraft, Diablo, Starcraft, czy Overwatch – a BlizzCom co roku był świetną okazją do ogłoszenia wszelkich nowinek i zapowiedzi na kolejny rok.

GHOST, czyli polski film fabularny o esporcie

GHOST, będzie pierwszą polską fabularną produkcją traktującą o esporcie. Film inspirowany jest wydarzeniami tzw. “Złotej Piątki”, która w w pierwszej dekadzie XXI wieku zdominowała światową scenę Counter-Strike. Więcej informacji o filmie, jak również wywiad z producentem znajdziecie: TUTAJ

Tytuł najlepszej e-sportowej drużyny firmowej w Polsce trafia do Capgemini

W turnieju CS: GO online organizowanym w ramach E-sportowej Ligi Firmowej wzięło udział 17 firm, 24 drużyny i ponad 120 zawodników. W wielkim finale mecz o zwycięstwo rozgrywała drużyna “Capgemini” z Capgemini Polska kontra drużyna “Predator” z filmy Asplex. Tytuł najlepszej e-sportowej drużyny firmowej w Polsce trafił do Capgemini, a MVP turnieju został Amadeusz „Szewcu” Szewc. Sponsorem nagród dla najlepszej czwórki turnieju została Actina.

15% polskich graczy to osoby w wieku 55+

Silver gaming to zjawisko, które zyskuje coraz większą popularność. Powstają nie tylko dedykowane fora skupiające społeczność graczy, ale także profesjonalne drużyny biorące udział w turniejach. Z badania przeprowadzonego na zlecenie Intela wynika, że aż 58% spośród graczy w wieku 55+ to kobiety. Więcej pisaliśmy: TUTAJ

Korona Kielce zwycięzcą CANAL+ Ekstraklasa Cup 2020

Fot. Canal+

Turniej w grze FIFA toczył się przez sześć tygodni, a udział w nim piłkarze reprezentujący wszystkie kluby Ekstraklasy. Po sześciu tygodniach rozgrywek wygrał Jakub Żubrowski reprezentujący Koronę Kielce/ Kolejne miejsca zajęła Legia Warszawa i Śląsk Wrocław.

Lamborghini wkracza w świat esportu z The Real Race

Fot. Lamborghini The Real Race

Legendarna marka Lamborghini zainicjowała wirtualne wyścigi The Real Race. Zmagania w grze Assetto Corsa toczyć będą się przez cały czerwiec i zakończą finałami w siedzibie głównej Lamborghini w Sant’Agata Bolognese we Włoszych. Będzie to pierwsze oficjalne wejście marki do esportu. Luksusowa marka samochodów sportowych będzie cieszyć społeczność wyścigów samochodowych występującymi w grze Lamborghini Huracán GT3 EVO.

FACEIT i VISA rozpoczynają w Rosji program dla młodych talentów w esporcie

Fot. FACEIT

Obie organizacje zawierają przeznaczyć 450.000$ na programy rozwojowe dla młodych talentów poprzez szereg turniejów i lig o różnych poziomach umiejętności. VISA wspólnie z Gazprombank wprowadziła jednocześnie dedykowaną kartę dla graczy umożliwiającą zdobywanie dodatkowych benefitów na platformie FACEIT. Tym samym korporacja postawiła przede wszystkim na gry Counter-Strike i Dota2.

Alior Bank natomiast, postawił na League of Legends

Alior Bank z przemyślaną strategią esportową – Illuminar Gaming, Ultraliga, dedykowany produkt

Polecamy również poprzednie podsumowanie wydarzeń w esporcie

W tym tygodniu w esporcie: Valorant, Alior Bank, ESL Mistrzostwa Polski, HP Omen, XPG, Rainbow Six, Orbit

Redaktor Prowadzący sekcji Brief Esports. Business Consultant z ponad 15 letnim doświadczeniem w branży esportu i gamingu. Organizator ponad 20 esportowych wydarzeń i turniejów dla profesjonalistów i amatorów. Pracował z najważniejszymi organizacjami esportowymi w Polsce takimi jak Pride, Team Kinguin, AGO Esports, czy Illuminar Gaming jako manager drużyny, dyrektor ds. esportu i dyrektor ds. rozwoju. Doświadczenie biznesowe zdobywał m.in. w McKinsey & Company. Regularny mówca na konferencjach poświęconych tematyce gamingu i esportu w Polsce. Doradca Esports Associations w temacie Narodowej Drużyny Esportu i strategii rozwoju esportu w Polsce.

Jarosław Śmietana

Visa wspiera women empowerment. Rozmowa z Katarzyną Jezierską, Head of Marketing CEE w Visa.

Visa aktywnie angażuje się w ruch women empowerment - dba o kwestie dotyczące równego traktowania kobiet i mężczyzn wewnątrz firmy, organizuje lokalne kampanie (m.in. z Martyną Wojciechowską w Polsce), wspiera kobiecą piłkę nożną i przedsiębiorczość kobiet w ramach autorskiego konkursu Visa Everywhere Initiative: Women’s Global Edition. O szczegółach z Katarzyną Jezierską, Head of Marketing CEE w Visa rozmawia Wojciech Krzemień.

Słyszałem, że Polska jest jednym z najbardziej rozwiniętych krajów jeśli chodzi o płatności zbliżeniowe i mobilne. Jak Visa odnajduje się na polskim rynku?

Naszym głównym celem jest to, by płatności Visa były najlepszym sposobem realizowania i otrzymywania płatności, niezależnie od miejsca, w którym się znajdujemy. Każdego dnia łączymy świat za pomocą innowacyjnej i bezpiecznej sieci płatniczej umożliwiając rozwój konsumentom, przedstawicielom biznesu i gospodarce.

Współpracując z naszymi partnerami stale poszerzamy sieć akceptacji płatności bezgotówkowych. Polska jest pierwszym krajem na świecie ze 100% akceptacją dla transakcji zbliżeniowych wszędzie tam, gdzie przyjmowane są nasze patności. Jednak, mimo, że nasz rynek charakteryzuje się nowoczesną i bardzo dobrze rozwiniętą infrastrukturą, wciąż większość transakcji jest realizowanych gotówką. 

Dlatego zajmujemy się również edukacją w zakresie korzyści związanych z wykorzystywaniem innowacyjnych form płatności cyfrowych. W ramach szeroko zakrojonych kampanii marketingowych i wspólnych z naszymi partnerami aktywacji przekonujemy konsumentów do płatności mobilnych smartfonem i zegarkiem nawet za najdrobniejsze zakupy. Docieramy do nich również poprzez obecność na największych imprezach sportowych, takich jak Igrzyska Olimpijskie czy Mistrzostwa Świata FIFA. Wydarzenia sportowe są dla nas okazją do tego, by testować nowatorskie rozwiązania takie jak opaski i rękawiczki płatnicze czy inne urządzenia ubieralne. 

Stale inwestujemy w innowacje. Na świecie działa 12 naszych centrów innowacji  zlokalizowanych w czołowych ośrodkach rozwoju nowych technologii. Jednym z nich jest Inkubator Innowacji w Warszawie. Jego głównym zadaniem jest opracowywanie ogólnorynkowych rozwiązań wspierających rozwój obrotu bezgotówkowego w Polsce i cyfryzację gospodarki we współpracy z bankami i innymi partnerami Visa. Dotychczas realizowane przez warszawski Inkubator projekty dotyczyły rozbudowy sieci akceptacji transakcji zbliżeniowych w Polsce, rozwiązań dedykowanych dla transportu publicznego i opłat parkingowych oraz e-commerce. 

Każdego dnia pracujemy na rzecz rozwoju szybkich, wygodnych i bezpiecznych transakcji cyfrowych. Chcemy, by nasz system był najlepszym i jeszcze bardziej popularnym sposobem do płacenia i otrzymywania płatności, zarówno w handlu tradycyjnym, jak i w internetowym.

Co dla Visa znaczy hasło “women empowerment”?

Budujemy inkluzywne środowisko pracy, w którym każdy może wnieść swój niepowtarzalny wkład. Ma to duże znaczenie dla strategii biznesowej, ponieważ różnorodne doświadczenia i punkty widzenia pomagają w stworzeniu rozwiązań, które lepiej służą naszym klientom oraz pozwalają na tworzenie atrakcyjnego miejsca pracy dla uzdolnionych pracowników.

Dowodem skuteczności takiego podejścia do tworzenia kultury organizacyjnej jest pozycja firmy na rynku. Kluczem do sukcesu są między innymi – oprócz zdolności do przewidywania oczekiwań klientów i ciągłego rozwoju biznesu oraz technologii – wdrażane programy rozwoju zawodowego utalentowanych pracowników, które pomogły zwiększyć reprezentację kobiet i dążyć do różnorodności.

Wprowadziliśmy zasadę równych płac dzięki czemu kobiety otrzymują równowartość 99,9% zarobków osiąganych przez mężczyzn. Wspieramy również przedsiębiorczość kobiet w ramach autorskiego konkursu Visa Everywhere Initiative: Women’s Global Edition. Do tegorocznej odsłony programu mogły zgłosić się jedynie te firmy, które posiadają co najmniej jedną założycielkę. W ramach pierwszej edycji przyznano nagrody w wysokości 100 tys. dolarów w dwóch kategoriach – Social Impact oraz FinTech. Finał odbył się w dniu rozpoczęcia Mistrzostw Świata Kobiet FIFA. Lokalnie, w ramach działań nastawionych na „women empowerment” podjęliśmy współpracę z Martyną Wojciechowską. Poprzez prowadzoną z nią kampanię wspieramy wszystkie silne i odważne kobiety, które na co dzień walczą ze stereotypami i przezwyciężają wyzwania, aby osiągnąć sukces.

Ile kobiet pracuje w Visa?

Dziś wśród 10 członków kierownictwa bezpośrednio podległych naszemu prezesowi (CEO) jest 5 kobiet. CEO Visa w Europie jest Charlotte Hogg. Wśród 11 członków obecnego zarządu (executive committee) Visa są 4 kobiety. Kobiety są dyrektorami w 7 z naszych 15 najważniejszych rynków krajowych z całego świata. Najważniejsza z podlegających zarządowi (executive committe) komórek organizacyjnych firmy to CSS – której szefem również jest kobieta, Kim Lawrence. 

Kobiety stanowią 40% ogółu naszych pracowników i 30% ścisłej kadry zarządzającej na poziomie od wiceprezesa (vice president) w górę. Na podstawie tych statystyk widać, że kwestie dotyczące równego traktowania kobiet i mężczyzn są dla nas istotne i stosujemy je w praktyce. 

Visa wspiera piłkę nożną kobiet. Czy to przykład na zaangażowanie Visa w ramach CSR, czy może element strategii marketingowej wspierającej sprzedaż produktów firmy?

W 2019 roku odbyły się Mistrzostwa Świata Kobiet FIFA. Tegoroczny turniej był dla nas nie tylko okazją do popularyzowania dynamicznie rozwijającej się dyscypliny, jaką jest kobieca piłka nożna. Mistrzostwa Świata Kobiet FIFA są dla nas platformą, dzięki której wyrażamy poparcie dla wszystkich kobiet, które by zrealizować swój cel, muszą mierzyć się z uprzedzeniami jakie wciąż można spotkać w przestrzeni publicznej. 

Przy okazji tegorocznych Mistrzostw Świata Kobiet FIFA, powołaliśmy także wyjątkowy Team Visa – drużynę, którą tworzą jedne z najbardziej utalentowanych na świecie kobiet-piłkarek. Wierzymy, że ten wyjątkowy zespół motywuje kobiety do walki o swoje marzenia i inspiruje je do realizacji wyjątkowych celów. Na przykładzie tych zawodniczek pokazujemy, że głęboko wierzymy w kobiecą siłę, konsekwencję i talent – nie tylko w sporcie, ale również w każdej dziedzinie życia. 

Warto powiedzieć, że jedną z zawodniczek Team Visa jest Polka – Ewa Pajor, piłkarka grająca w reprezentacji narodowej oraz w jednym z najsilniejszych klubów piłkarskich w Europie. Promując Mistrzostwa Świata Kobiet FIFA 2019 we Francji przeprowadziliśmy również globalną kampanię marketingową pod hasłem „One Moment Can Change the Game”. W Polsce kampanię wsparła wspomniana wcześniej Martyna Wojciechowska. 

Nasze wsparcie dla piłki nożnej kobiet nie kończy się na współpracy z FIFA. Pod koniec 2018 roku Visa podpisała z UEFA przełomową umowę, w ramach której została pierwszym i głównym sponsorem UEFA w piłce nożnej kobiet. Umowa będzie obowiązywała do 2025 roku na wszystkich szczeblach rozgrywek, od inicjatyw oddolnych po Ligę Mistrzyń UEFA. Wspieramy także marketingowo platformę UEFA Together #WePlayStrong, której celem jest zachęcenie dziewcząt i kobiet do gry w piłkę.

Sport od zawsze był dla naszej firmy ogromną szansą i platformą, poprzez którą możemy pokazać, że wspieramy równość i akceptację. Wiemy, że jest jeszcze wiele do zrobienia w zakresie szeroko rozumianego „woman empowerment”. Dlatego stale podejmujemy szereg inicjatyw mających na celu wsparcie kobiet w ich wysiłkach.

Wygląda na to, że następuje generacyjna zmiana wśród zatrudnionych w wielu firmach. Czy Visa może być nazwana firmą „Millenials ready”? 

W naszej firmie najważniejsze jest to, by zatrudniane osoby mogły wnosić istotny wkład w tworzenie i rozwój produktów. Dlatego tak ważne są dla nas różnorodne kompetencje i doświadczenia, a nie określony wiek pracowników. To one pozwalają nam na dostarczanie rozwiązań zgodnych z oczekiwaniami klientów.

Niemniej myślę, że nasze podejście do prowadzonej działalności pod wieloma względami można uznać za takie, które jest zgodne z oczekiwaniami Millenialsów. Jesteśmy największym na świecie fintechem, w którym promujemy różnorodność oraz cenimy kreatywność i szanujemy swobodę wypowiedzi.  

Jakie jest znaczenie zaufania do marki Visa dla budowania tożsamości i utrzymania przewagi konkurencyjnej? 

Klienci firm z branży płatniczej są bardzo wymagający i oczekują usług na najwyższym poziomie. W związku z tym istnieje potrzeba budowania zaufania do marek działających w obszarze finansów, a to wymaga właściwego podejścia, konsekwencji i wielu lat pracy. 

Od niemal 30 lat Polacy korzystają z płatności Visa i w tym czasie wykonaliśmy ogromną pracę, która przyniosła efekty. Konsumenci i firmy, które nam zaufały wydają za pomocą naszych produktów  8,5 biliona dolarów rocznie. Naszą sieć łączy dziś 3,3 miliarda kart, 54 milionów punktów detalicznych i 15,5 tysiąca instytucji finansowych. W tegorocznym rankingu najcenniejszych marek na świecie – BrandZ TOP 100 2019 Visa została sklasyfikowana na 5 miejscu, zajmując najwyższą lokatę w kategorii „Payments”. Dodatkowo, w tym roku w podobnej kategorii – systemy płatnicze – ponownie otrzymaliśmy tytuł Marki Godnej Zaufania, polskiej nagrody. To właśnie dzięki zaufaniu możemy między innymi budować bliskie relacje z naszymi klientami biznesowymi – bankami, agentami rozliczeniowymi, detalistami oraz konsumentami. 

Jakie czynniki, z Państwa punktu widzenia, pomagają w budowaniu poziomu zaufania klientów do marki Visa? 

Podstawą budowania zaufania w branży płatniczej jest bezpieczeństwo. Wykorzystujemy szereg zabezpieczeń, by chronić transakcje cyfrowe. Zarówno w ramach płatności mobilnych realizowanych w punktach sprzedaży, jak i zakupów w e-commerce, wrażliwe dane kart płatniczych chronione są za pomocą tokenizacji. Ponadto wykorzystujemy sztuczną inteligencję, by w czasie rzeczywistym monitorować i oceniać transakcje realizowane za pośrednictwem globalnej sieci płatniczej VisaNet. W ubiegłym roku przetworzono w ten sposób ponad 127 miliardów transakcji między detalistami, a instytucjami finansowymi. Dzięki temu udało się zapobiec transakcjom oszukańczym o wartości około 25 miliardów dolarów. 

Wygoda podczas korzystania z cyfrowych usług płatniczych to kolejny czynnik istotny dla budowania zaufania klientów. Sieć Visa jest w stanie przetworzyć aż 65 000 zapytań autoryzacyjnych na sekundę, dzięki czemu oferujemy szybkie i wygodne płatności. Z kolei technologia tokenizacji pozwala konsumentom na dodawanie swojej karty płatniczej do urządzeń mobilnych i płacenie za zakupy smartfonem lub zegarkiem. 

Duże znaczenie dla klientów ma również dostępność marki i jej duża znajomość. Rozpoznawalność i zaufanie do marki Visa stale pogłębiamy dzięki szeroko zakrojonym kampaniom marketingowym skierowanym do różnych grup odbiorców. Jesteśmy dumnym partnerem m.in. wspomnianych wcześniej turniejów. Prowadzimy także kampanie, w tym takie, które zachęcają do płacenia zbliżeniowo  za nawet najdrobniejsze zakupy w setkach tysięcy punktów sprzedaży w całej Polsce.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Visa ruszyła z nową kampanią promującą płatności zbliżeniowe kartą i mobilne

Konsumenci mogą mieć pewność, że gdy płacą zbliżeniowo i mobilnie, ich pieniądze są bezpieczne i łatwo dostępne, niezależnie od kwoty transakcji, wszędzie tam, gdzie akceptowane są płatności Visa

Visa rozpoczęła kampanię zachęcającą do płatności zbliżeniowych, umożliwiających szybkie i wygodne zapłacenie za zakupy i usługi kartą, mobilnie – smartfonem lub zegarkiem -, czy online za pośrednictwem aplikacji w telefonie. Spoty telewizyjne, posty w mediach społecznościowych oraz reklamy zewnętrzne DOOH pokazują, że płacąc Visa konsumenci mogą mieć dostęp do swoich pieniędzy zawsze i wszędzie. Nawet w sytuacjach, gdy nie mają przy sobie portfela. Zarówno kiedy robią zakupy w sklepie stacjonarnym, jak i internetowym oraz niezależnie od tego, czy płacą 50 groszy lub dokonują transakcji na większą kwotę. Ogólnopolska kampania potrwa do 27 października.

Polska jest zaawansowanym rynkiem pod względem płatności cyfrowych.  Jesteśmy pierwszym krajem, gdzie można zapłacić zbliżeniowo w każdym fizycznym punkcie sprzedaży, który akceptuje płatności Visa [1]. Dużą popularnością cieszą się też u nas zakupy przez internet – Polska zajmuje 13. miejsce w klasyfikacji najszybciej rosnących rynków e-commerce na świecie [2]. Jednak wciąż w niektórych sytuacjach, tj.  płatność za drobne codzienne zakupy, czy regulowanie należności za rzeczy kupione w internecie, konsumenci z przyzwyczajenia mają tendencję do wybierania gotówki. 

W nowej kampanii chcemy pokazać konsumentom co zyskują, płacąc zbliżeniowo Visa. Płatności dokonywane kartą, smartfonem lub zegarkiem umożliwiają szybki i wygodny dostęp do pieniędzy – także tych drobnych – nawet gdy nie mamy przy sobie portfela. Oszczędzają też nasz czas eliminując konieczność szukania drobnych i odliczania konkretnej kwoty – mówi Katarzyna Jezierska, Head of Marketing, Central Eastern Europe w Visa. – Zapisanie karty w aplikacjach mobilnych pozwala także cieszyć się zakupami online, czyli bez potrzeby stania w kolejkach, czy wychodzenia z domu. Visa to szybkie, wygodne i bezpieczne rozwiązanie, dla wszystkich konsumentów, niezależnie od tego gdzie są i jakiej kwoty potrzebują – dodaje. 

Od 22 lipca 2019 r. w telewizji pojawią się spoty reklamowe, pokazujące jak można oszczędzić czas płacąc Visa telefonem, kartą czy zegarkiem za kawę, lody, przejazd komunikacją miejską lub drobne zakupy w supermarkecie.    Kampania potrwa do 27 października. Spotom emitowanym w telewizji będą towarzyszyć działania w internecie, mediach społecznościowych oraz reklamy zewnętrzne DOOH.  

https://www.youtube.com/watch?v=y4lQV3kY-6g&feature=youtu.be

Za przygotowanie spotów reklamowych odpowiedzialna była agencja Saatchi & Saatchi IS. Planowaniem i zakupem mediów zajął się dom mediowy Starcom, a agencja Liquid Thread opracowała materiały wykorzystywane w mediach społecznościowych.  

[1] Dane NBP za I kwartał 2019 r. i Dane Visa pochodzące od agentów rozliczeniowych, grudzień 2018 r.
[2] Gemius i Izba Gospodarki Elektronicznej, „E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska”, 2019 r.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Visa organizuje pierwszy ogólnoświatowy konkurs dla kobiet-przedsiębiorców

Visa Everywhere Initiative: Women’s Global Edition jest platformą, dzięki której kobiety prowadzące przedsiębiorstwa zyskują szansę zaprezentowania swoich przełomowych rozwiązań.

Uwaga, wszystkie przedsiębiorcze kobiety! W ramach dążenia do zwiększania roli kobiet na świecie, Visa będzie świętować Międzynarodowy Dzień Kobiet organizując pierwszą edycję konkursu Visa Everywhere Initiative: Women’s Global Edition.

W jego ramach szansę wygrania 100 tys. dolarów otrzymają wszystkie kobiety, których firma lub projekt biznesowy odpowiada na ważną społeczną potrzebę (social impact) lub wyzwanie dla branży FinTech. Finał odbędzie się w dniu rozpoczęcia Mistrzostw Świata Kobiet FIFA (FIFA Women’s World Cup France 2019™).

„W minionych pięciu latach na całym świecie własne firmy założyło ponad 163 milionów kobiet, a odsetek kobiet rozpoczynających własną działalność gospodarczą stanowi nawet do 37 proc. pracujących osób w wybranych krajach. Kobiety coraz śmielej wkraczają w świat biznesu i Visa chce je inspirować do przełamywania barier właśnie poprzez takie programy jak Visa Everywhere Initiative” – powiedziała Lynne Biggar, Chief Marketing and Communication Officer w Visa.

Visa Everywhere Initiative (VEI) jest programem, dzięki któremu od 2015 roku powstają wizjonerskie rozwiązania biznesowe, które w przyszłości pomogą sprostać wyzwaniom w obszarze handlu i płatności. Program w wersjach regionalnych został przeprowadzony w 75 krajach, przyznając ponad 70 wiodącym startupom nagrody pieniężne, wsparcie eksperckie oraz umożliwiając dostęp do klientów i partnerów Visa. Dotychczas w jego ramach odbywały się wydarzenia o charakterze regionalnym, jednak tym razem po raz pierwszy będzie miał on globalny zasięg. Inicjatywa proponująca współzawodnictwo w kategoriach FinTech i Social Impact stwarza szansę zaistnienia milionom liderek biznesu, które były dotychczas niedostrzegane, a jednocześnie realizuje dążenie Visa do wspierania mikro i małych przedsiębiorstw.

Firmy założone przez przynajmniej jedną kobietę mogą zgłaszać do programu swoje rozwiązania. Powinny one jednak stanowić odpowiedź na jedno z dwóch wyzwań z obszaru Fintech lub Social Impact:

  • Wyzwanie 1 (FinTech): Jak Twoje rozwiązanie, oparte na unikatowych możliwościach Twojej firmy, mogłoby pomóc zmienić doświadczenie konsumentów rozumiane ogólnie oraz ściśle – tj. w obszarze płatności konsumenckich i B2B oraz w wymiarze lokalnym, regionalnym i globalnym?
  • Wyzwanie 2 (Social Impact): W jaki sposób kobiety prowadzące przedsiębiorstwa na całym świecie mogą przyczynić się do zmiany społecznej poprzez wspieranie trwałych i etycznych źródeł utrzymania oraz wzmacnianie lokalnych/regionalnych gospodarek?

Ważne punkty programu:  

 

  • Wszystkie części świata: Kwalifikujące się uczestniczki podzielone zostaną na
    6 regionów: Ameryka Północna, Ameryka Łacińska, Azja i Pacyfik, Europa (z wyłączeniem Francji), Francja, Afryka/Środkowy Wschód. Każdy region wyśle zwyciężczyni każdej kategorii na finały w Paryżu.

 

  • Ważne daty:
    • Rozpoczęcie przyjmowania zgłoszeń – 6 marca
    • Zakończenie przyjmowania zgłoszeń – 14 kwietnia
    • Wyłonienie regionalnych finalistów – maj
    • Światowe finały w Paryżu – 7 lipca
  • Finały: Podczas pierwszego tygodnia Mistrzostw Świata Kobiet FIFA, finalistki będą miały okazję do networkingu z globalnymi partnerami Visa, a kulminacją programu będzie prezentacja rozwiązań na żywo, która wyłoni ostateczne zwyciężczynie VEI.
  • Nagrody: Visa wręczy zwyciężczyniom każdej kategorii 100 tys. dolarów, a także udzieli wsparcia eksperckiego i umożliwi dostęp do klientów i rozległej sieci partnerów Visa. Zwyciężczynie otrzymają także bilety na mecz otwarcia tegorocznych Mistrzostw Świata Kobiet FIFA.
  • Globalna kampania: Aby uczcić Visa Everywhere Initiative: Women’s Global Edition, Visa przeprowadzi globalną kampanię marketingową „Together as One”. Weźmie w niej udział osiem dotychczasowych zwyciężczyń i finalistek VEI reprezentujących poszczególne regiony. Będą one inspirować potencjalne uczestniczki do wzięcia udziału w konkursie i realizowania swoich marzeń, zachęcając je do podjęcia ryzyka i zbudowania prosperujących firm.

Uczestnictwo w Visa Everywhere Initiative pozwoliło nam na ulepszenie naszego produktu dzięki wykorzystaniu API dostępnych na Visa Developer Platform. W rezultacie udało nam się stać na tyle rozpoznawalną firmą na rynku, że pozyskaliśmy nowych klientów i możliwości rozwoju! Dla mnie było to spore osiągnięcie” – powiedziała Amparo Nalvarte, CEO i współzałożycielka Culqi. – „Jestem niezwykle dumna ze zwycięstwa w Visa Everywhere Initiative. Udział w kampanii promującej globalną edycję programu poświęconego kobietom to prawdziwy zaszczyt. Nie mogę się doczekać dopingowania wszystkich wspaniałych kobiet, które będą stawały w szranki podczas tego wyjątkowego wydarzenia” – dodaje Amparo Nalvarte.

Program Visa Everywhere Initiative: Women’s Global Edition opracowany został na podstawie powstałej niedawno inicjatywy She’s Next, Empowered by Visa – globalnej platformy mającej zachęcić właścicielki małych przedsiębiorstw na całym świecie do budowania, prowadzenia i rozwijania swoich firm. She’s Next wspierane jest przez Female Founder Collective (FFC) sieć firm zarządzanych przez kobiety wspierające kobiety. Po udanej inauguracji inicjatywy, która odbyła się w Atlancie w stanie Georgia, She’s Next i FFC zorganizowali 6 marca w Nowym Jorku wspólne wydarzenie w ramach obchodów zbliżającego się Międzynarodowego Dnia Kobiet.

Zapraszamy do odwiedzenia strony www.visa.com/everywhereinitiativeglobal aby uzyskać więcej informacji na temat Visa Everywhere Initiative: Women’s Global Edition i wszystkich regionalnych wydarzeń Visa Everywhere Initiative. Na stronie znajdują się również informacje o tym w jaki sposób można wziąć udział w tych wydarzeniach oraz jakie są warunki uczestnictwa.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Visa podpisała z UEFA przełomową umowę wspierającą piłkę nożną kobiet

Visa, światowy lider płatności cyfrowych, podpisała z UEFA wieloletnią umowę partnerską o przełomowym znaczeniu. Po rozdzieleniu przez UEFA praw sponsorskich od piłki męskiej, Visa została pierwszym w historii sponsorem rozgrywek UEFA w piłce nożnej kobiet.

Dla kobiecej piłki nożnej nastały ciekawe czasy. Już dwadzieścia jeden milionów kobiet i dziewcząt gra w piłkę w Europie i Visa pragnie wyrazić uznanie dla każdej z nich. – powiedziała Charlotte Hogg, Chief Executive Officer, Europe, Visa

Jesteśmy niezwykle dumni mogąc ogłosić podpisanie z UEFA przełomowej umowy partnerskiej, której celem jest wspieranie i przyspieszenie rozwoju piłki nożnej kobiet w całej Europie. Chcemy inspirować dziewczęta i młode kobiety oraz stwarzać im możliwości, dzięki którym będą mogły spełniać swoje marzenia. Planujemy wraz z UEFA sprawić, że kobieca piłka nożna wreszcie zajmie należne jej miejsce ponieważ Visa wierzy w akceptację wszędzie – od boisk po sale konferencyjne.

UEFA postanowiła zrewolucjonizować tradycyjny model sponsorowania piłki nożnej kobiet, aby jeszcze bardziej przyspieszyć i tak imponujący rozwój tego sportu w Europie. Krok ten ma także stworzyć więcej możliwości komercyjnych, aby przyczynić się do dalszej popularyzacji piłki nożnej kobiet.

Umowa przewiduje wsparcie dla futbolu kobiet podczas wszystkich rodzajów rozgrywek UEFA aż do 2025 roku. Visa będzie głównym partnerem Ligi Mistrzyń UEFA, Mistrzostw Europy w kobiecej piłce nożnej, Mistrzostw Europy U-19 i U-17 w piłce nożnej kobiet i Mistrzostw Europy w futsalu kobiet. Visa będzie także wspierała marketingową platformę UEFA Together #WePlayStrong, której celem jest zachęcenie dziewcząt i kobiet do gry w piłkę.

Umowa, zawarta na niespotykany jak dotąd okres siedmiu lat, odzwierciedla nieustający rozwój kobiecej piłki nożnej w Europie, a także sukces kampanii UEFA Together #WePlayStrong.

W ramach umowy partnerskiej Visa pomoże wzmocnić przekaz kampanii poprzez co-brandowanie treści mających na celu zmianę postrzegania kobiecej piłki nożnej i uczynienia jej najpopularniejszym sportem wśród kobiet i dziewcząt w Europie.

Vlogi Press Play, realizowane w ramach kampanii Together #WePlayStrong, mają już niemal osiem milionów wyświetleń – jest to cykl filmów, na których najlepsze zawodowe piłkarki Europy dzielą się szczegółami ze swojego codziennego życia.

Jesteśmy ogromnie zadowoleni, że zawarliśmy z Visa tą niezwykłą i postępową umowę partnerską. Cieszymy się, że będziemy razem pracować nad nowatorskimi i pomysłowymi sposobami pozwalającymi jeszcze przyspieszyć rozwój kobiecej piłki nożnej, która i tak przeżywa w ostatnich czasach rozkwit. – powiedział Guy-Laurent Epstein, dyrektor UEFA ds. marketingu.

Wspólnie z Visa zapewnimy fanom niezapomniane przeżycia podczas wszystkich rozgrywek futbolu kobiet organizowanych przez UEFA. Dodatkowo zawarta umowa partnerska pomoże nam stworzyć jedyną w swoim rodzaju platformę, która zaprezentuje światu bohaterki boisk” – dodał Epstein. Pomoże to nam zainspirować nie tylko obecnych fanów kobiecego futbolu, ale także sprawi, że sportowego bakcyla połkną również przyszłe pokolenia. Cieszymy się, że Visa podziela naszą wizję prężnie rozwijającego się futbolu kobiet – wizję, do urzeczywistnienia której zbliżyliśmy się podpisując tę umowę.

Nadine Kessler, dyrektor UEFA ds. kobiecego futbolu dodała: Piłka nożna kobiet zawsze była ważna nie tylko dla środowiska futbolowego, ale i społeczeństwa jako całości. Jednak nawet na tym tle dzień dzisiejszy jest szczególny dla kobiecego futbolu i dla wartości, które ze sobą niesie. To dowód na to, że piłka nożna kobiet rzeczywiście wkracza w nowy wymiar jeśli chodzi o jej możliwości komercyjne. Zaangażowanie i entuzjazm Visa pokazuje nam jak wiele w naszym sporcie zdołaliśmy już osiągnąć.

Partnerstwo z tak uznaną marką potwierdza nasze przekonanie, że wkroczyliśmy w nową erę kobiecego futbolu na każdym szczeblu rozgrywek. Możliwości są nieograniczone. Rozpiera nas duma i cieszymy się na ścisłą współpracę z Visa, która będzie czerpać ze swojego bogatego doświadczenia pomagając nam kształtować rozwój piłki nożnej kobiet w tych niezwykłych czasach dla naszego sportu.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Marki Adidas, Visa, Biedronka i Lotos osiągnęły największe wzrosty znajomości podczas MŚ 2018

Agencja mediowa Starcom, na zakończenie piłkarskich Mistrzostw Świata w Rosji, zbadała znajomość marek, które Polakom kojarzą się z mundialem i polską reprezentacją w piłce nożnej. W badaniu znajomości spontanicznej największe wzrosty, w stosunku do badania przed mistrzostwami, osiągnęły marki Adidas, Visa, Biedronka i Lotos. Odsetek osób, które nie potrafiły wskazać żadnej marki spadł poniżej 60 proc.

Po czterech tygodniach trwania Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej w Rosji odsetek osób, które nie potrafiły spontanicznie wskazać żadnej marki kojarzącej się z MŚ 2018, spadł z 61 proc. do 51 proc. W odpowiedzi na pytanie o marki kojarzące się z finałami Mistrzostw, najwięcej wskazań otrzymały: Coca-Cola (14 proc.), Adidas (11 proc.) Visa (8 proc.) i Biedronka (7 proc.). Te trzy ostatnie marki osiągnęły również najwyższy wzrost znajomości – każda z nich urosła o 4 p.p. w stosunku do wyników badania zrealizowanego przed rozpoczęciem mistrzostw. Coca-Cola, Adidas i Visa to oficjalni partnerzy FIFA, a Biedronka jest partnerem Reprezentacji Polski w Piłce Nożnej, podobnie jak Lotos, który również w tym zestawieniu odnotował wzrost o 4 p.p.   

Wykres 1. Spontaniczna znajomość marek związanych z MŚ 2018

Podobnie jak przed Mundialem najwyższe wyniki w badaniu znajomości wspomaganej osiągnęły marki Coca-Cola (55 proc. wzrost o 5 p.p.),  Adidas (51 proc. + 5 p.p.) i Visa (48 proc. + 9 p.p.). Oprócz Visy wysokie wzrosty odnotowały także marki Wanda (+13 p.p.) , Quatar Airways (+11 p.p.) , Gazprom (+ 8 p.p.)  i Hyundai (+8 p.p.).

Wykres 2. Wspomagana znajomość marek związanych z MŚ 2018

W części badania dotyczącej znajomości marek kojarzących się respondentom z Reprezentacją Polski w Piłce Nożnej spontanicznie najczęściej wymieniane były marki Biedronka, Lotos i Orlen. Biedronka odnotowała wzrost o 6 p.p., Lotos o 5 p.p., a znajomość marki Orlen, który nie jest sponsorem reprezentacji o 2 p.p.

Wykres 3. Spontaniczna znajomość marek związanych z reprezentacją Polski w Piłce Nożnej

W badaniu znajomości wspomaganej, w porównaniu do wyników przed MŚ 2018, na pozycję lidera weszła Biedronka (59 proc. wzrost o 7 p.p.), która wyprzedziła Lotos (53 proc.). Istotne wzrosty odnotowały trzy marki będące oficjalnymi partnerami reprezentacji: Blachotrapez (+ 9 p.p.), Fakro (+ 4 p.p.) i Wiśniowski  (+ 5 p.p.).

Wykres 4. Wspomagana znajomość marek związanych z reprezentacją Polski w piłce nożnej

– Wyniki badania znajomości marek kojarzonych z MŚ 2018, zrealizowanego przez nas tuż przed zakończeniem mundialu, zestawione z analizą aktywności reklamodawców w telewizji podczas mistrzostw, potwierdzają, że zaangażowanie w marketing sportowy ma sens wyłącznie w perspektywie długofalowej, a po drugie wymaga inwestycji w komunikację, szczególnie podczas dużych imprez, budzących największe zainteresowanie widzów. Warte odnotowania są stosunkowo wysokie wzrosty marek takich jak Wanda czy Gazprom, współpracujących z FIFA, które Polacy z dużą częstotliwością widzieli nie w regularnych spotach reklamowych lub billboardach sponsorskich, ale na bandach wokół boisk, podczas transmisji meczy – powiedziała Magda Kolenkiewicz, dyrektor generalna Starcomu.

Badanie agencji Starcom z serii HX Study zostało przeprowadzone w Ogólnopolskim Panelu Badawczym Ariadna,  na reprezentatywnej dla populacji Polski grupie internautów, mieszkańców całej Polski, w wieku 18+, Pre-test Maj 2018 N=1075, Post-test Lipiec 2018 N=1042

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF