Krakowscy vlogerzy pomogą bezdomniakom – trwają zapisy na II edycję „Karmimy Wiedzą”

karmimy wiedza

Edukują i inspirują swoich widzów, a ich filmy należą do najchętniej oglądanych w polskiej vlogosferze. Choć mają różne zainteresowania, to łączy ich miłość do czworonogów, zwłaszcza tych potrzebujących pomocy. Już 26 czerwca Piotr Latała (Ziemniak), Bartłomiej Ratoń (Tivolt) i Kamil Cichocki (Kamil – In Travel) opowiedzą o tajnikach video marketingu, a to wszystko za sprawą inicjatywy „Karmimy Wiedzą”, której pomysłodawcy połączyli tym razem siły z LifeTube – siecią zrzeszającą najpopularniejszych polskich youtuberów. Zapisy na wydarzenie już ruszyły!

Projekt „Karmimy Wiedzą” zrodził się z miłości do niesienia pomocy i radości z dzielenia się swoimi zainteresowaniami. W ten sposób powstał kolektyw edukacyjny łączący pasjonatów różnych dziedzin z miłośnikami zwierząt, którego głównym założeniem jest popularyzacja idei empatycznej troski i wspólnej walki o poprawę jakości życia braci mniejszych. Choć sama inicjatywa istnieje od zaledwie 5 miesięcy, to jej pomysłodawcy mają na swoim koncie już kilka charytatywnych eventów z udziałem czołowych postaci polskiego Internetu.

Podczas cyklicznych spotkań organizowanych w największych polskich miastach, eksperci z wybranych dziedzin oraz weterynarii, behawiorystyki i zoologii dzielą się z uczestnikami swoją specjalistyczną wiedzą. Każdemu wydarzeniu towarzyszy zbiórka pieniędzy, z której dochód przekazywany jest na konto lokalnej fundacji działającej na rzecz potrzebujących zwierząt.

– To niesamowite, w jak błyskawicznym tempie rozwija się ten projekt. Od samego początku podstawą naszego działania jest zasada win-win: uczestnicy wspierają zwierzaki dobrowolną kwotą, a my dajemy im okazję do wysłuchania największych ekspertów z interesującej ich dziedziny. Wiemy, jak ważna jest w tym wszystkim transparentność, dlatego też precyzyjnie określamy cele zbiórki oraz informujemy o dalszym losie naszych beneficjentów. Środki zebrane podczas ostatniego webinaru pozwoliły nam na wirtualną adopcję aż kilkunastu fok i serce rośnie na myśl, że dzięki dalszej pracy zrobimy dla zwierząt jeszcze więcej – podsumowuje Oskar Rak, jeden z organizatorów akcji.

 

Vlogosfera łączy siły w szczytnym celu

Krakowskie wydarzenie dedykowane jest pasjonatom video marketingu. Uczestnicy będą mieli okazję zadać pytania znanym internetowym twórcom, którzy skupiają wokół swoich kanałów społeczności liczące nawet kilkaset tysięcy wiernych fanów. Podczas panelu dyskusyjnego głos zabiorą:

  • Piotr Latała znany również jako   Ziemniak – twórca jednego z najszybciej rozwijających się oraz najbardziej profesjonalnych kanałów opowiadających o tworzeniu treści wideo do Internetu,
  • Bartłomiej Ratoń ( Tivolt) – streamer, vlogger, gamer i entuzjasta technologii, który przygodę z YouTubem zaczął ponad 11 lat temu i od tego czasu niezmiennie bawi swoich fanów, publikując Let’s Playe z gier,
  • Kamil Cichocki (Kamil – In Travel) – podróżnik, który na swoim kanale edukuje na temat egzotycznych zwierząt oraz dzieli się doświadczeniem zdobytym podczas wyjazdów.

Organizatorzy zadbali również o uczestników interesujących się tematem współpracy z influencerami. O wykorzystaniu twórców video w komunikacji marki opowie sam Kamil Bolek, dyrektor marketingu w LifeTube, która jest obecnie największą jednonarodową siecią partnerską YouTube w Europie.

Nie zabraknie też specjalistycznych porad behawiorystów: tym razem w roli ekspertek wystąpią Kornelia Gwizdała i Katarzyna Mansel (Passionblog for dogs), które wyjaśnią, jak postępować z psem w pierwszych dniach po adopcji, aby przyzwyczaić go do nowych warunków.

Beneficjentami prowadzonej na miejscu zbiórki pieniężnej będą podopieczni Fundacji dla Zwierząt „Dar Serca” z Krakowa.

– Naszym celem jest popularyzacja społecznej odpowiedzialności biznesu oraz stwarzanie zwierzolubom przestrzeni do działania. Fundamentalne znaczenie ma tutaj kapitał w postaci eksperckiej wiedzy i doświadczenia, które zapewnić może tylko mocny, prelegencki skład. Zaproszeni eksperci są przecież naszą wizytówką, dlatego przykładamy tak dużą wagę do wysokiego poziomu merytorycznego organizowanych spotkań – podkreśla Dominika Drobiazg, współorganizatorka akcji.

Ekipa „Karmimy Wiedzą” nie zapomniała o osobach głuchym i niedosłyszących – wszystkie prelekcje będą symultanicznie tłumaczone na polski język migowy.

Spotkanie odbędzie się 26 czerwca w krakowskim ZetPeTe (Dolnych Młynów 10) o godzinie 19. Aby znaleźć się w gronie uczestników, wystarczy dołączyć do wydarzenia na Facebook’u  i pobrać bezpłatny bilet wstępu.

Wszystkie informacje związane z eventem oraz bieżącymi działaniami „Karmimy Wiedzą” dostępne są na oficjalnych profilach społecznościowych projektu.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Blogerzy internetowi nowoczesną dźwignią handlu

Blog to „dziennik prowadzony przez internautę na stronach WWW”, a bloger to „osoba publikująca swój blog w Internecie” – taką definicję znajdziemy w słowniku języka polskiego PWN. W teorii każdy z nas może stać się blogerem.

Ale to tylko część prawdy, bo dobry, ceniony bloger to przede wszystkim osobowość – ktoś kto posiada wiedzę na określony temat, w określonej dziedzinie i dzieli się nią z gronem swoich odbiorców. Często też nie boi się mieć swojego zdania na aktualne tematy. Kształtuje rzeczywistość, poglądy, upodobania, również gusta zakupowe. Dlatego też znane marki coraz chętniej korzystają z usług blogerów i wykorzystują ich wpływ w celach promocyjnych/marketingowych. Blogi i vlogi (z ang. videoblog – blog video) z dnia na dzień powiększają swój zasięg. Dla przykładu, na YouTube czołowi polscy blogerzy/vlogerzy potrafią skupiać nawet kilka milionów subskrybentów, a liczby wyświetleń pojedynczych filmów sięgają u nich nawet kilkudziesięciu milionów. Blogi mają coraz większy wpływ na decyzje zakupowe w Polsce. Zasięg blogosfery (z ang. blogosphere) to już prawie 11mln internautów i z roku na rok skutecznie rośnie. Stali odbiorcy blogów korzystają z porad blogerów przy wyborze produktów. Ponadto blogi i vlogi są źródłem opinii i coraz częściej wykorzystywanym narzędziem do poszukiwania dodatkowych informacji o marce, produkcie czy miejscu.
Świetnym przykładem tego, jak bardzo czytelnicy liczą się ze zdaniem blogerów, może być pewna bardzo znana w Polsce blogerka modowa. Jeżeli poleci ona jakikolwiek kosmetyk, którego używa, bardzo szybko znika on ze sklepowych półek i trudno jest go później nabyć. W mediach społecznościowych pojawił się swego czasu filmik, na którym blogerka kupuje ulubione perfumy, mało znane i niepromowane w mediach. Tego samego dnia każda sztuka znajdująca się w sklepie została sprzedana, ku wielkiemu zaskoczeniu ekspedientki, która stwierdziła, że wcześniej mogły być zamawiane raz na kilka miesięcy.

Jeśli bloger pojawi się w miejscu, które uzna jako wspaniałe, w którym znajdziemy wszystko czego potrzebujemy (ulubione sklepy, restauracje, kawiarnie, gdzie możemy miło spędzić czas), wówczas ruch w tym miejscu rośnie parokrotnie, a sklepy i firmy odnotowują zwiększone obroty. Linki do stron, które bloger umieszcza w swoich wpisach, są chętnie odwiedzane przez jego odbiorców, a promowana przez niego strona uzyskuje wzrost ruchu. Dowodem na to są chociażby wyniki odwiedzalności strony notowane w systemach mierzących.

Popularny bloger to więc influencer (z ang. influence – wpływ). Influencer oddziałuje na swoich odbiorców, wpływa na ich ocenę i wizerunek danej marki, może bezpośrednio oddziaływać na sprzedaż produktu. Zatem taki „influencer” jest bardzo istotną „dźwignią handlu” dla marek, w szczególności odzieżowych, kosmetycznych, lifestyle’owych, producentów sprzętu i akcesoriów domowych oraz firm spożywczych. Co więcej jest skutecznym „sposobem” dotarcia do młodych odbiorców, często tak bardzo zapatrzonych w swoich internetowych idoli – blogerów.

Autorka artykułu:
Luiza Jasińska – Account Manager w mr Target, spółki należącej do Grupy Kapitałowej SARE SA.

Digitree Group to kompleksowe usługi z zakresu digital marketingu, oparte na zaawansowanych, autorskich narzędziach, technologii i unikatowych danych o użytkownikach sieci, wspierające sprzedaż oraz działania marketingowe klientów. Ponad 15 lat doświadczenia w branży technologicznej. Generujemy rocznie miliony leadów i sprzedaży w branżach: e-commerce, retail, ubezpieczenia, finanse, nieruchomości, turystyka, MŚP, instytucje publiczne, agencje i domy mediowe. 25 rozwiązań technologicznych zwiększających ruch i sprzedaż online. Wyróżniają nas autorskie narzędzia: system do marketing automation, e-mail marketingu, walidacji i scoringu danych oraz unikatowe dane: intencje zakupowe i zainteresowania, finansowe, geolokalizacji, aktywności online. Rozwijamy digital. Edukujemy branżę współpracując z magazynami, serwisami i organizatorami eventów: Marketer+, Online Marketing, E-commerce w Praktyce, Targi e-Handlu, IAB Polska, Szef Sprzedaży, Marketing i Biznes, Sprawny.Marketing, NowyMarketing.pl i wiele innych. 19 nagród branżowych i biznesowych. Deloitte Technology Fast 50 CE, Deloitte Technology Fast 500 EMEA, Gazele Biznesu, Golden Arrow, Bloomberg Businessweek, Krajowi Liderzy Innowacji i Rozwoju.

Digitree Group

Ile zarabiają YouTuberzy? – raport agencji GetHero i portalu APYnews

Od 1,5 tys. zł do niemal 30 tys. zł zarabiają średnio YouTuberzy na jednorazowej współpracy z marką (choć zdarzają się także współprace wyceniane na ponad 100 tys. zł), a zarobki z subskrybcji najpopu-larniejszych polskich twórców YouTube sięgają niemal 30 tys. złotych miesięcznie - wynika z badania przeprowadzonego przez agencję GetHero i portal APYnews. Najpopularniejszą kategorią tematyczną wśród polskich YouTuberów jest gaming. Najczęściej deklarowanym źródłem zarobku są przychody z reklam AdSense – aż 96 procent ankietowanych YouTuberów udzieliło takiej odpowiedzi. Twórcy za-rabiają także na: branded contencie, eventach, streamach czy własnych sklepach. Aż 73 proc. przeba-danych YouTuberów współpracuje komercyjnie z markami (marketerami).

Twórcy raportu – agencja GetHero i portal APYnews (www.apynews.pl), przebadali pulę 104 twórców działających na YouTube, reprezentujących różne typy kanałów i prezentujący różne treści wideo. Najpopularniejszą tematyką, którą zajmują się YouTuberzy, jest według tego badania gaming – blisko połowa z naszych badanych zajmuje się właśnie tym działem. Bardzo podobne wyniki uzyskują lifestyle i rozrywka – kolejno 29 i 24 procent respondentów reprezentuje takie typy kanałów. Najwięcej, bo po 24 procent treści występujących na badanych kanałach, stanowią gameplay’e oraz vlogi. Wśród popularnego kontentu można także wyróżnić Q&A, jak również unboxingi.

Jednym z ciekawszych zestawień w raporcie są bez wątpienia zarobki twórców YouTube. Jak wynika z deklaracji ankietowanych YouTuberów, różnica pomiędzy najniższymi a najwyższymi średnimi zarobkami za jednorazową współpracę z marką może być bardzo duża. Dzięki kampanii twórca jest w stanie średnio zarobić od 1 475 złotych (średnia wartość zarobku określanego w badaniu jako minimalny za jednorazową współpracę), najwięcej zaś 29 287 złotych (średnia wartość z wycen podawanych jako maksymalne), aczkolwiek należy pamiętać, że kwoty za jednorazową współpracę wynoszą nieraz nawet ponad 100 tysięcy złotych – mówi Tobiasz Wybraniec, prezes zarządu agencji GetHero.

Autorzy raportu sprawdzili również jak wygląda kwestia subskrybcje-zarobek. Co do zasady wyniki raczej nie stanowią zaskoczenia – im więcej twórca ma subskrybentów, tym więcej zarabia miesięcznie. Dla mniejszych twórców (do 250 tysięcy subskrypcji) są to kwoty rzędu 3,7-4,5 tysiąca złotych miesięcznie, dla największych zaś (od 500 tysięcy subskrypcji): 13-27 tysięcy złotych.

Ciekawie prezentują się wyniki w tabeli przedstawiającej przedziały miesięcznych zarobków twórców. Tu także wyniki są bardzo skrajne. Zdecydowana większość – aż 82 procent badanych  – zadeklarowało, że miesięcznie zarabia średnio od 1 do 10 tysięcy złotych, w tym 53 proc. deklaruje przedział 1-5 tys. zł, a 29 proc. przedział 5 -10 tys. zł. Tych najlepiej zarabiających (powyżej 10 tys. zł, w przedziałach 10-25 tys. zł, 25-50 tys. zł i 50-100 tys. zł) jest z kolei jedynie 18 procent. 1 procent badanych zadeklarowało, że nie zarabia w ogóle poza reklamami AdSense (w związku z tym nie zostali uwzględnieni w wykresie). Powyższe dane pozwalają na stwierdzenie, że 20 procent „najbardziej dochodowych” YouTuberów, zarabia więcej niż 80 procent pozostałych.

Ogólnie twórca działający na YouTube (z przebadanej puli) zarabia średnio 9 181 złotych. Dla gamingowców średnią jest 6 625 złotych, dla kanałów z kategorii rozrywka niewiele mniej – 6 500 złotych, najwięcej natomiast zarabiają twórcy z kategorii lifestyle – średnio 13 166 złotych

Najczęściej deklarowanym źródłem dochodu jest ten z reklam AdSense – aż 96 procent ankietowanych YouTuberów udzieliło takiej odpowiedzi. Na drugim miejscu uplasował się Branded Content – 75 proc. Twórcy zarabiają także na: eventach, streamach czy własnych sklepach.

Jednocześnie często decydują się na darmową współpracę. Ponad 70 procent badanych potwierdza, że wzięło udział w darmowej kampanii z marką, a jako główny powód YouTuberzy podali współpracę na rzecz celów charytatywnych. Jak wynika z raportu, decydują się oni także na współpracę bez wynagrodzenia, ponieważ temat kampanii jest dla nich bliski lub po prostu lubią daną markę. Warto odnotować też fakt, że 13 procent badanych za powód współpracy, za którą nie dostali pieniędzy, podaje winę swojego managera, bądź po prostu oszustwo.

Wśród YouTuberów bardzo popularny jest również barter – 3/4 ankietowanych potwierdza, że współpracowało na takich zasadach. Tego typu współpracę ma za sobą 65-80 proc. twórców gamingowych, rozrywkowych oraz lifestylowych; jedynie 20-35 procent twórców w ogóle nie współpracuje barterowo.

Badanie zostało przeprowadzone za pomocą wywiadów telefonicznych i e-mailowych, bezpośrednio z twórcami YouTube. Grupa YouTuberów została wybrana na zasadzie różnorodności w przedziale posiadanych subskrypcji. Twórcy raportu zamierzają powtarzać badanie cyklicznie co rok.

GetHero (www.gethero.pl) to niezależna polska sieć partnerska YouTube, a jednocześnie agencja kreatywna, współpracująca z influencerami i marketerami.

APYnews (www.apynews.pl) to portal poświęcony szeroko pojętej tematyce YouTube i twórców YouTube.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF
Poprzedni
«