...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Damian Kitowski awansuje na stanowisko creative director w VMLY&R

damian kitowski

Damian Kitowski, dotychczas creative group head w agencji VML&R, od stycznia 2022 roku awansował i objął stanowisko creative director.

Damian Kitowski, na co dzień tworzący duet kreatywny z Robertem Antolakiem, z VMLY&R związany jest od blisko sześciu lat. Wspólnie z Robertem stoją na czele jednej z grup kreatywnych w strukturze działu kreacji agencji (w styczniu 2022 roku utworzone zostały trzy nowe grupy, co zwiększa ich liczbę z pięciu do ośmiu).
Damian Kitowski w duecie z Robertem Antolakiem zarządzają pracą grupy kreatywnej, której głównym klientem jest marka Samsung.
Wcześniej pracował w DDB Warszawa, Tequila i Grandes Kochonos. Na swoim koncie ma projekty zrealizowane m.in. dla takich marek jak: Samsung, EB, Żywiec, Heyah, Aviva, PLL LOT i Orange. Laureat KTR, Effie Awards, IAB MIXX Awards, Innovation Awards, Facebook Awards, Young Creatives Cannes Lions w kategoriach Film i Print oraz Golden Drum Young Drummers. Był też dwukrotnie jurorem konkursu Papaya Young Directors.


Źródło: agencja VMLY&R

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

DECATHLON i IKEA ćwiczą razem w domu i… wymieniają się hasłami reklamowymi

IKEA x Decathlon

Nietypowa wspólna odpowiedź obu marek na kolejny już lockdown – w obliczu ograniczeń Decathlon i IKEA razem zachęcają do aktywności fizycznej w domu.

Wzajemna motywacja

Wszystko zaczyna się od billboardów na warszawskim Targówku, w pobliżu sąsiadujących ze sobą sklepów Decathlon i IKEA. Marki rozpoczynają na nich bezpośredni dialog, motywując się nawzajem (a także swoich klientów) do podjęcia sportowej aktywności we własnych czterech ścianach i do odpowiedniego zadbania o przechowywanie sprzętów do tego potrzebnych.

 

IKEA x Decathlon
Źródło: VMLY&R Poland
IKEA x Decathlon
Źródło: VMLY&R Poland

 

Ćwiczymy, (nie) gadamy!

Marki kontynuują dialog w social media. „Zaczepny” post ze strony jednego z brandów i „cięta riposta” drugiego w komentarzu, i vice versa. Wszystko w duchu sportowego fair play, z wykorzystaniem kontekstu oraz produktów dostępnych w ofercie obydwu sklepów.

 

 

IKEA x Decathlon
Źródło: VMLY&R Poland
IKEA x Decathlon
Źródło: VMLY&R Poland

Zaskakująca wymiana… haseł reklamowych!

Na czas trwania kampanii marki zamieniają się swoimi claimami. Teraz to Decathlon wita w lepszym domu, a IKEA sprawdza się w sporcie.
W ten sposób marki jeszcze mocniej podkreślają cel swojej współpracy – pokazanie, że w odpowiednio urządzonym domu można wygodnie uprawiać sport.

IKEA x Decathlon
Źródło: VMLY&R Poland
IKEA x Decathlon
Źródło: VMLY&R Poland

 

Brandowo-agencyjny dream team

Wspólną kampanię obu marek prowadzą (w duchu sportowego fair play) agencje Przestrzeń – wiodąca agencja reklamowa marki Decathlon, oraz agencja VMLY&R – wiodąca agencja reklamowa IKEA Polska. Za zakup i planowanie mediów odpowiadają Wavemaker oraz MullenLowe Warsaw.


Źródło: VMLY&R Poland

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Awanse w dziale strategii VMLY&R

awans

Małgorzata Dajczer oraz Łukasz Tarnowski od początku sierpnia objęli nowe stanowiska w strukturach agencji. Jako strategy group head koordynują pracę zespołów strategicznych VMLY&R.

Małgorzata Dajczer – z branżą reklamową związana od 8 lat, w VMLY&R od 2018 roku. Doświadczenie zdobywała w agencjach &Sons Strategy Consultants, McCann Worldgroup, DDB&tribal, PZL oraz Leo Burnett, pracując dla takich klientów i marek jak L’Oreal Paris, Coca-Cola, Wyborowa, Bank Pekao SA, Aviva, PZU, Żywiec, Alior Bank, Tesco, Nestle. Jako strategy group head odpowiada za nadzór oraz merytoryczne i menadżerskie wsparcie zespołów strategicznych agencji VMLY&R. Będzie również kontynuowała pracę dla dotychczasowych klientów – projekty na poziomie regionalnym dla marek: Cheetos, Activia, Danone Core, Danonino. Ponadto, jest odpowiedzialna za strategiczny leadership i wsparcie merytoryczne całej grupy Danone – Dairy i Water, PepsiCo, IKEA oraz GSK.

Na swoim koncie ma pracę przy Projekcie 30/90 dla Wyborowej, który został nagrodzony 4 srebrnymi nagrodami KTR oraz 2 statuetkami MIXX Awards. Odpowiada również za strategiczną część nagrodzonej 6 statuetkami KTR oraz brązowym Effie kampanii „Niestraszki” dla PZU. Dwukrotnie była prelegentką Kongresu Badaczy Rynku i Opinii organizowanym przez PTBRiO. Ukończyła Psychologię na Uniwersytecie SWPS w Warszawie oraz Projektowanie Graficzne na Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi. Prywatnie entuzjastka warszawskiej Hali Mirowskiej. Zarówno na poziomie społecznym i estetycznym, który opisała w zaprojektowanym przez siebie fun zinie – „Bruk”. Z poziomu gastronomii poleca Budkę Wodza nr 17 dla łaknących kulinarnych eksperymentów.

Łukasz Tarnowski – w VMLY&R od prawie 7 lat. Z branżą reklamową związany od 2011 roku. Doświadczenie zawodowe zdobywał m.in. w głównym biurze VMLY&R w Kansas City oraz w agencji McCann Worldgroup. W tym czasie odpowiadał za przygotowanie strategii reklamowych dla takich klientów jak L’Oreal Paris, Garnier, Maybelline, Mastercard, Electrolux, Heyah, EB, Żywiec, T-Mobile, Specjal, Lidl, mBank, Żywiec Zdrój, Nutricia, 3M, IKEA, Lay’s, XL Energy Drink, Ford, NAPA, Launchcode, Purdy czy Minwax. Na nowo objętym stanowisku odpowiada za nadzór strategiczny grup klienckich, m.in. Pernod Ricard, T-Mobile, Grupa Żywiec oraz strategiczny leadership przy przetargach oraz projektach dla nowych klientów agencji.

Ma na swoim koncie pracę przy projektach nagradzanych na konkursach branżowych takich jak Effie, KTR czy Innovation. Trzykrotnie był prelegentem Kongresu Badaczy Rynku i Opinii, na którym otrzymał Nagrodę Publiczności za wystąpienie na XVII edycji wydarzenia, za prezentację „Failcore: o tym, jak porażka spotyka się z sukcesem i uznaniem”. Rok później został zaproszony do Rady Programowej kolejnego wydarzenia, gdzie współodpowiadał za sformułowanie tematu przewodniego kongresu oraz dobór prelegentów. Brał udział w Konferencji BGŻ: Stół 2020: Biznes dobrze wyserwowany, gdzie prowadził panel na temat trendów biznesu żywieniowego. Ukończył studia magisterskie na Uniwersytecie Wrocławskim oraz studia podyplomowe na Uniwersytecie SWPS. Jest jednym z założycieli Króliczej Nory – eksperckiej sieci twórców i interpretatorów młodej kultury. W Dużym Formacie można przeczytać wywiad, w którym mówił o ówczesnej sytuacji kultury młodego pokolenia. Zapytany o zainteresowania odpowiada: „Wszystko, co nie jest piłką nożną”.


Źródło: Informacja prasowa VMLY&R 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

VMLY&R wśród Liderów w badaniu ośrodka Gartner – czwarty rok z rzędu

VMLY&R wśród Liderów Gartner

Sieć VMLY&R znalazła się w grupie Liderów w corocznym badaniu ośrodka Gartner „Magic Quadrant for Global Marketing Agencies” już po raz czwarty z rzędu.

Dokonywana przez ośrodek niezależna ocena agencji bierze pod uwagę możliwość realizacji przez nie wizji rozwoju, jak i ich kompleksowość.

Nasze podejście polega na budowaniu tzw. connected brands i transformacji cyfrowej opartej na doświadczeniach. Wynik badania Gartnera jest  toświadectwo tego, że nasze pozycjonowanie przekłada się na efektywny sposób pracy z klientami. Jesteśmy zaszczyceni, że możemy zostać ponownie uznani za Lidera.

Jon Cook, CEO VMLY&R

Gartner definiuje „Leaders Quadrant” (Kwadrant Liderów) jako „agencje, które mają szeroki zakres głębokich zdolności w obrębie wszystkich kompetencji, zwłaszcza tych związanych z usługami strategicznymi (które obejmują umiejętności z zakresu strategii biznesowej i transformacji cyfrowej). Liderzy wdrażają wszechstronne, skuteczne rozwiązania, które wykorzystują pokaźne inwestycje w kreatywne talenty i technologię w marketingu. Inwestują własne środki na badania i rozwój, aby ustalać kierunek, w jakim rozwijał się będzie rynek. W rezultacie Liderzy to dostawcy usług, których warto obserwować w procesie nieustannej ewolucji i transformacji marketingu w cyfrowym świecie.

Liderzy prowadzą rentowną działalność bez względu na globalną sytuację gospodarczą. W relacjach z klientami wykraczają daleko poza kampanie marketingowe, często uczestnicząc w przetargach spoza ich głównego sektora (np. zapytania ofertowe z dziedziny doradztwa w zakresie zarządzania, kształtowania czy rozwoju produktu). Liderzy pomagają swoim klientom rozwijać platformy marketingu cyfrowego opracowane pod kątem systemowego wzrostu i skali. Robią to, wykorzystując własne istotne kompetencje i fachową wiedzę z zakresu realizacji programów marketingu cyfrowego w oparciu o dane i ich analizy”.

Subskrybenci Gartnera mogą zapoznać się z kompletnym raportem „Magic Quadrant for Global Marketing Agencies” z 30 marca 2020 roku (Jay Wilson, et al.) tutaj. Przed 2019 roku raport ten nosił tytuł „Magic Quadrant for Global Digital Marketing Agencies”, a sieć VMLY&R występowała w nim w latach 2017-2018 pod nazwą VML.


Źródło: informacja prasowa VMLY&R

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Grand Prix Glass i Titanium Lion dla akcji „Ostatni Twój Weekend” na festiwalu Cannes Lion

21 czerwca 2019 roku zapisze się na długo w historii polskiej branży reklamowej. Kampania „Ostatni Twój Weekend” otrzymała Grand Prix w kategorii Glass oraz Titanium Lion na festiwalu Cannes Lions – najbardziej prestiżowym konkursie w branży reklamowej. To największy sukces Polski w historii festiwalu – nigdy wcześniej żadna akcja nie zwyciężyła w tych najbardziej uznanych kategoriach. Wcześniej, wspólna inicjatywa Banku BNP Paribas, Mastercard, Gazeta.pl, agencji VMLY&R, Wavemaker, Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką i Papaya Films, zdobyła 3 statuetki (Brązowe Lwy) w kategoriach Print&Publishing, Media and Brand Experience&Activation.

W kategorii Titanium Lion jury docenia nowatorskie podejście do tematu i projekty reprezentujące całkowicie nowy punkt widzenia, natomiast Grand Prix w kategorii Glass wyróżnia działania na rzecz równości płci. Bardzo się cieszę, że kampania „Ostatni Twój weekend” została doceniona właśnie w tych obszarach. To dowodzi, że osiągnęliśmy założony cel zarówno w formie, jak i treści. Akcja miała wywołać w odbiorcach poczucie dysonansu – zwrócić uwagę na problem braku edukacji, a często też braku refleksji, związanych z równością płci. Oto teksty o równości płci i podmiotowości kobiet ukazują się w magazynie erotycznym słynącym z seksizmu. W czasie, kiedy tysiące komunikatów walczą o naszą uwagę, sukces daje tylko wykorzystanie niestandardowych form i nośników – mówi Dariusz Maciołek, Dyrektor Zarządzający Pionu Komunikacji, Marketingu i Zaangażowania Społecznego w Banku BNP Paribas.

„Ostatni Twój Weekend” podczas samego festiwalu w Cannes otrzymał nominacje aż w 12 kategoriach. Twój Weekend był magazynem erotycznym przez lata słynącym z seksistowskich artykułów i zdjęć niepozostawiających wiele miejsca na wyobraźnię. Pomysłodawcy kampanii zdecydowali się wykupić prawa do tytułu i wydać ostatni numer w zupełnie odmienionej formie. „Ostatni Twój Weekend” nawiązywał do oryginału układem i nazwami rubryk, ale traktował o równości praw i szans obu płci.

Jestem ogromnie szczęśliwy i dumny. I szczerze mówiąc, wciąż nie mogę w to uwierzyć. Nie zdołalibyśmy zrealizować tego projektu, gdyby nie ogrom pracy ze strony naszego klienta – Gazeta.pl oraz jej równie odważnych partnerów: BNP Paribas Bank Polska i Mastercard. Nie ugięli się pod ciężarem polaryzującej polskie społeczeństwo dyskusji wywołanej przez „Ostatni Twój Weekend”. Potrzebujemy dziś w Polsce więcej takich marek i stojących za nimi marketerów. Marta, Darek, Michał – jesteście moimi bohaterami. – Dawid Szczepaniak, Executive Creative Director & Partner, VMLY&R Poland

Nagroda na Cannes Lions to wyjątkowy zaszczyt, zwłaszcza Grand Prix w Glass: the Lions for Change – ważnej i znaczącej kategorii. Nasza codzienna praca w Gazeta.pl polega na tworzeniu platformy do rozmów, rzucaniu światła na ważne kwestie i inspirowaniu zmian. Wierzę, że projektem „Ostatni Twój Weekend” zrobiliśmy właśnie to wszystko i na dodatek w spektakularny sposób. Jestem bardzo wdzięczna za wszystkie nagrody, ponieważ są one kolejną okazją do kontynuowania ważnej dyskusji o potrzebie równości. – Marzena Szkolak, Content Director, Gazeta.pl; Editor-in-chief, „Ostatni Twój Weekend”

Dodatkowo, w ramach tegorocznego konkursu w Cannes Lions, nominację otrzymała również kampania Banku BNP Paribas „Dlaczego nie ma kobiet na banknotach”?

Międzynarodowy Festiwal Kreatywności Cannes Lions odbył się w dniach 17-21 czerwca 2019 roku. To międzynarodowy festiwal dedykowany komunikacji kreatywnej, branży reklamowej oraz dziedzinom pokrewnym. Jest największym i najważniejszym spotkaniem branży reklamowej i kreatywnej na świecie. Festiwal, podczas którego ma miejsce rozdanie nagród – „Lwów”, odbywa się corocznie w Palais des Festivals w Cannes we Francji.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF