...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

#BrawaDlaWas – wspólna akcja mediów

#BrawaDlaWas uznanie dla lekarzy

#BrawaDlaWas to wspólna akcja zainicjowana przez największe media w Polsce, która ma celu wyrażenie uznania dla lekarzy, ratowników medycznych, pielęgniarek, salowych, laborantów i innych osób dbających o ochronę zdrowia. Media wspólnie zachęcają, aby 7 kwietnia br., z okazji Światowego Dnia Zdrowia, brawami podziękować medykom za poświęcenie i codzienną walkę z epidemią koronawirusa.

W najbliższy wtorek, 7 kwietnia, przypada Światowy Dzień Zdrowia. Akcja mediów #BrawaDlaWas skierowana jest do wszystkich Polaków – to właśnie tego dnia o godz. 13:00 każdy może stanąć w oknie lub na balkonie by przez minutę brawami podziękować personelowi medycznemu za oddanie i opiekę.

Akcję wspierają media internetowe i drukowane Ringier Axel Springer Polska, m.in. Onet, Fakt, Newsweek, Forbes, Noizz, Business Insider, Ofeminin, Medonet, Auto Świat, Komputer Świat, Plejada, PCLab czy Przegląd Sportowy, jak również Dziennik Gazeta Prawna, Gazeta Wyborcza, Interia, Radio ZET, RMF FM, Rzeczpospolita, redakcje wydawnictwa Polska Press oraz TVN Discovery Polska. Od 2 kwietnia br. na łamach wydań drukowanych, w serwisach internetowych, a także na antenach radia i telewizji oraz w mediach społecznościowych pojawiają się informacje nagłaśniające wydarzenie.

W tych trudnych czasach jeszcze bardziej istotne stają się takie wartości jak solidarność, życzliwość, czy jedność. Dziś nie tylko pieniądze, ale też słowa i gesty nabierają ogromnej mocy. Dają nadzieję i mobilizują do działania ponad siły. Wśród nas są ludzie wyjątkowi – ludzie, którzy stoją na pierwszej linii walki z pandemią. To oni ratują życie, narażając własne. Lekarze, ratownicy, pielęgniarki, laboranci… Włączając się do wspólnej akcji #BrawaDlaWas chcemy wyrazić wdzięczność im wszystkim – naszym współczesnym bezimiennym bohaterom. Jestem przekonany, że dziś setki tysięcy osób myśli podobnie i 7 kwietnia razem pokażemy, że jesteśmy z Nimi!

Michał Celeda, redaktor naczelny Radia ZET

Redakcje w swoich publikacjach zwracają też uwagę na wyzwania, z którymi mierzy się w obecnej sytuacji służba zdrowia, ukazując jak wiele pracy, wysiłku i wyrzeczeń stoi przed personelem medycznym, który walczy z epidemią koronawirusa. Materiały promujące akcję #BrawaDlaWas we wszystkich mediach mają taką samą identyfikację wizualną. Przygotowano m.in. grafiki, nakładkę na zdjęcia profilowe na FB, bannery oraz gify.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Bohaterowie czasów zarazy

Grzegorz Kiszluk pandemia koronawirus biznes

Jesteśmy w kryzysie na skalę dotąd niespotykaną!

Kryzys związany z pandemią koronawirusa dotyka gospodarki, ale też konsekwentnie sprawdza naszą odporność psychiczną. Każdego dnia czytamy zalecenia jak sobie z tym problemem radzić. Najlepsza rada, jaką widziałem, brzmi: „Jeśli nie możesz wyjść na zewnątrz, wejdź do wewnątrz!”. Jak to wszystko się skończy, świat już nie będzie taki sam… jest nadzieja, że ten trudny czas przyniesie refleksje i opamiętanie dla nas wszystkich — to coraz częściej słyszane opinie w mediach. I rzeczywiście dookoła widać więcej sympatii i życzliwości, uważności i zdyscyplinowania.

A jak zachowują się przedsiębiorcy i ich firmy? Zwróciłem uwagę, że tylko na łamach brief.pl, codziennie zamieszczamy kilka tekstów dokumentujących przejawy dobrej woli i zaangażowanie firm i konkretnych osób niesienie pomocy potrzebującym. Zewsząd słychać informacje o konkretnych kwotach przeznaczanych na pomoc, przede wszystkim dla szpitali i służb medycznych.

Kto może powiedzieć, że to tylko czysty marketing… Tak! To marketing w jego najszlachetniejszej postaci! Marketing to przecież zbiór narzędzi, dzięki którym możemy zaspokajać czyjeś potrzeby — z zyskiem dla siebie! Tym zyskiem nie koniecznie muszą być korzyści materialne, w takich czasach jak teraz — to może być satysfakcja z realizacji swojej misji!

Zapytałem managerów kilku firm, o których pisaliśmy ostatnio na naszych łamach, jakie są ich motywy działania, kiedy podejmują decyzje o przeznaczeniu często bardzo dużych kwot na pomoc w walce z koronawirusem, Oto co usłyszałem:

PKN ORLEN to spółka, która ma zdywersyfikowaną działalność i stabilną pozycję finansową. Właśnie takie firmy powinny i stanowią dziś filar wsparcia dla walki z epidemią koronawirusa w Polsce. Społeczna odpowiedzialność biznesu w tych trudnych czasach ma inny wymiar, jest bardziej namacalna, a przez to też bardziej widoczna. Jesteśmy solidarni i pomagamy, stosując wszystkie dostępne narzędzia. Nie ograniczamy się wyłącznie do zaangażowania finansowego, przeznaczając na walkę z koronawirusem już 100 mln zł. Do wsparcia służby zdrowia wykorzystujemy też na przykład szeroką bazę klientów naszego programu VITAY. W trybie ekspresowym udało się również przestawić linie produkcyjne, co umożliwiło produkcję płynu do dezynfekcji.

Adam Burak, członek zarządu PKN Orlen ds. komunikacji i marketingu

Avon to silna, zżyta społeczność. Jest to widoczne zwłaszcza teraz, gdy każdy z nas potrzebuje drugiego człowieka. W czasie panującej pandemii postanowiliśmy pomóc tym, którzy są na pierwszej linii frontu, personelowi medycznemu i instytucjom publicznym. Dajemy im to, co mamy najlepsze – produkty do higieny. Wiemy, jak bardzo są teraz potrzebne, zwłaszcza w szpitalach. Mamy nadzieję, że pomogą w codziennej opiece nad pacjentami i pokażą, że jesteśmy razem z nimi. Planujemy nadal ich wspierać. Szykujemy przekazanie kolejnych produktów dla kilkunastu placówek medycznych z całej Polski.

Anna Jakubowski, Dyrektor Generalna Avon Cosmetics Polska

Akcja „Wspieramy i doceniamy” powstała na bazie pomysłu i oddolnej inicjatywy pracowników Wedla, którzy w tej kryzysowej sytuacji chcieli przekazać nasze słodkie wsparcie dla personelu medycznego. Wspólnie z firmą InPost, która zajęła się dystrybucją czekoladowych przesyłek, tym gestem wyrażamy podziw i wdzięczność dla wszystkich Pracowniczek i Pracowników służby zdrowia za ich niezwykłe zaangażowanie — dotarliśmy do tej pory do 20 szpitali walczących z koronawirusem, Dzięki naszym słodyczom możemy również docenić tych, którzy codziennie pomagają nam poruszać się po mieście – pracowników Warszawskiego Transportu Publicznego. Mam nadzieję, że dzieląc się tym, co mamy najlepsze, udało nam się przynieść, choć odrobinę tak potrzebnej nam wszystkim przyjemności i radości – w zgodzie z naszą misją (tj. „Zmieniamy się nieustannie by budzić radość w nas i w naszych klientach”).

Maciej Herman, CEO E.Wedel

W czasach kryzysu ludzie potrzebują inspiracji oraz wiedzy, aby móc podejmować strategiczne decyzje. Co się zmienia, w jakim tempie i w jakim kierunku. Co inni, którzy doświadczali tego już wcześniej, zrobili? A co ja mam zrobić, aby nie tylko przetrwać, ale wygrać w tej bitwie. Jako partner biznesowy Klienta chcemy dzielić się naszymi analizami, wynikami przemyśleń i rekomendacjami działań. Tak wdrożyliśmy w życie ideę CMO Insidera – platformy, która dostarcza odpowiedzi na powyższe pytania opracowane przez naszych analityków i strategów. Krótko, treściwie, świeżo i na temat. Tak, jak potrzebuje tego współczesny marketer.

Piotr Piętka, CEO Publicis Groupe Poland

Dziś każdy z nas, każda firma jest w nowej rzeczywistości. Skutki tego, co się dzieje, widzimy i odczuwamy w każdej branży, również w naszej. Dostęp do opieki medycznej został ograniczony, a niektóre podmioty musiały nawet zawiesić swoją działalność. Pamiętajmy jednak, że pacjenci są, podobnie jak ich problemy zdrowotne, mało tego — pacjenci potrzebują lekarzy i specjalistów. Naszą odpowiedzią na obecną sytuację, a przede wszystkim na potrzeby naszych grup docelowych, jest wdrożenie konsultacji online, w tym również wideo na platformach DocPlanner, na wszystkich naszych rynkach. To nie strategia na przetrwanie, ale nasza walka o to, żeby lekarze się nie poddawali, bo są nam wszystkim potrzebni. W tej sytuacji zdecydowaliśmy udostępnić tę usługę za darmo w ramach aktualnego pakietu wszystkim naszym lekarzom.

Iwona Dziedzic Gawryś, PR Manager, ZnanyLekarz.pl Sp. z o.o.

Polonus, narodowy przewoźnik autokarowy wspiera akcję #LOTdoDomu. Do pomocy Polakom chcącym bezpiecznie wrócić do domów zaangażowanych zostało 50 biało-czerwonych, komfortowych autokarów, które codziennie rozwożą przylatujących pasażerów do swoich domów w ramach 9 linii łączących 66 miast w całej Polsce. Wiedząc, w jak trudnej sytuacji znaleźli się przewoźnicy autokarowi, wprowadziliśmy „Plan pomocowy dla Partnerów Dworca Autobusowego Warszawa Zachodnia”. Wsparcie dotyczy obniżenia opłat dla blisko 200 polskich przewoźników autokarowych obniżenia opłat dla 200 polskich przewoźników autokarowych na czas trwania epidemii. Zgodnie z realizowaną strategią społecznej odpowiedzialności biznesu pracownicy Spółki Polonus wspierają również infolinię NFZ. Przez 24h na dobę i 7 dni w tygodniu udzielamy informacji na temat objawów koronawirusa, dyżurujących szpitali oraz możliwości uzyskania pomocy.

Piotr Pogonowski, Dyrektor Zarządzający Polonus

W Xiaomi mamy świadomość, że bez wsparcia polskich konsumentów i Mi fanów, nasza obecność na tym rynku nie byłaby możliwa. Z tego powodu, tym symbolicznym gestem, chcemy wyrazić nasze uznanie, jednocześnie okazując nasze wsparcie i solidarność dla Polski. Mamy nadzieję, że rzeczy przekazane Ministerstwu Zdrowia pozwolą na kontynuację prowadzonych działań i wsparcie szpitali.

Shou Zi Chew, dyrektor finansowy i prezes Xiaomi International

Grzegorz Kiszluk

#CONTRA19 – nastolatkowie w kontrze do COVID-19

Zwolneni z Teorii #CONTRA19

Wystartowała akcja #CONTRA19. W jej ramach nastolatkowie z całej Polski mogą przyjąć szybkie wyzwania, którymi m.in. pomogą lokalnym przedsiębiorcom, osobom starszym czy zawalczą z fakenewsami. Do stanięcia w kontrze do COVID-19 zachęca młodych inicjator akcji, Fundacja Zwolnieni z Teorii.

Z dnia na dzień 1,7 mln nastolatków w Polsce ma coraz większe poczucie beznadziejności.

W dobie walki z koronawirusem główne zalecenie dla młodych to #zostańwdomu. Więc młodzi siedzą, często z nudów docierają do końca internetu i czują smutek, niezadowolenie, że nie mogą zrobić nic sensownego.

Paula Bruszewska prezes Fundacji Zwolnieni z Teorii

Fundacja ma kontakt z tysiącami młodych, którzy biorą udział w organizowanej przez nią od 6 lat olimpiadzie z projektów społecznych. Tymczasem nastolatkowie chcieliby, podobnie jak każdy Polak, by negatywne skutki koronawirusa były jak najmniejsze. Dlatego Fundacja Zwolnieni z Teorii zainicjowała akcję #CONTRA19. W jej ramach nastolatkowie z całej Polski mogą wykorzystać swój potencjał i stawić czoła efektom koronawirusa w Polsce.

CONTRA19_wyzwania

Na czym polega ta akcja? Na stronie www.contra19.org losuje się krótkie wyzwanie, realizuje je, a następnie wyzywa swoich znajomych do tego, by też podjęli się wyzwania. Wśród najciekawszych są m.in.: Wesprzyj lokalsa – na rzecz lokalnych biznesów, Przeżyj to w piżamie – wsparcie kultury, E-domóweczka – podtrzymanie relacji i życia towarzyskiego. Co ważne, wszystkie wyzwania młodzież może wykonać bez wychodzenia z domu, bez pieniędzy, a nawet, jak zapewnia organizator, bez ruszania się z kanapy.

Organizatorzy liczą na efekt kuli śniegowej.

Wyobraźmy sobie, że każda z 1,7 mln młodych osób wylosuje z nami wyzwanie i zadzwoni do 3 osób, które mogą czuć się teraz najbardziej samotnie. Można szybko policzyć, ile osób może poczuć się lepiej w tej trudnej sytuacji dzięki tylu małym gestom ze strony młodzieży. Wyzwań tego typu jest znacznie więcej, więc w sumie gra toczy się o dużą pulę dobrej energii w dobie koronawirusa.

Paula Bruszewska

Akcję #CONTRA19 zainicjowała Fundacja Zwolnieni z Teorii, jej partnerem merytorycznym jest GovTech Polska. Kreację motywującą do działania stworzyła pro bono agencja 180heartbeats + JUNG v MATT.


Źródło: informacja prasowa Zwolnieni z Teorii 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Program dożywiania dzieci Pajacyk działa bez przerwy

pajacyk_PAH

Zamknięte z powodu pandemii szkoły to dodatkowe wyzwanie w wielu rodzinach. Kampania #PajacykBezPrzerwy zwraca uwagę na problem głodnych lub niedożywionych dzieci.

Zamknięcie szkół na skutek pandemii koronawirusa to dla wielu dzieci koniec regularnych posiłków. Często – odebrana jedyna szansa na ciepły posiłek w ciągu dnia. Polska Akcja Humanitarna, poprzez kampanię #PajacykBezPrzerwy, apeluje o pomoc i działanie na rzecz najmłodszych, którzy bardzo potrzebują teraz pomocy. Dla najbardziej potrzebujących rodzin, PAH przygotuje paczki żywnościowe, a dystrybucja zaplanowana jest na pierwszą połowę kwietnia, aby zdążyć jeszcze przed Świętami Wielkanocnymi.

PAH apeluje o wsparcie zbiórki #PajacykBezPrzerwy, a my w Jet Line bardzo wspieramy tę ideę i mówimy o niej tak głośno, jak w tej sytuacji jest to tylko możliwe: na blisko 130 ekranach cyfrowych w Warszawie. Sami prowadzimy fundację, działamy na rzecz dzieci i młodzieży z trudniejszym startem i doskonale wiemy, co znaczy zamknięcie szkół i ośrodków dla wielu z nich.

Agnieszka Maszewska, szefowa komunikacji Jet Line i członkini zarządu Fundacji Rejs Odkrywców

Wpłaty na rzecz dzieci można dokonywać na stronie: https://pomagamy.pl/pajacyk/16-2251


Źródło: informacja prasowa JetLine

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Spółka Solution4Labs zaoferowała pomoc w walce z koronawirusem

Solutions4Labs walka z koronawirusem

Polska spółka specjalizująca się w implementacji systemów LIMS – oprogramowania wykorzystywanego w laboratoriach, zaoferowała pomoc w walce z COVID-19. W piśmie skierowanym do Prezesa Rady Ministrów przekazała gotowość do zaangażowania swoich ekspertów celem zwiększenia wydajności i bezpieczeństwa w laboratoriach diagnostycznych. Paweł Gawkowski, CEO Solutions4Labs został wyróżniony w 9. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie. #wspieramy50kreatywnych

Laboratoria badawcze zaangażowane w diagnostykę SARS-CoV-2 są obecnie bardzo obciążone. Z pomocą chcą przyjść specjaliści z Solution4Labs, którzy na co dzień usprawniają pracę laboratoriów na całym świecie.

Oferujemy bezpłatne wsparcie naszych konsultantów. Możemy pomóc zespołom pracującym w laboratoriach zaangażowanych w bezpośrednią walkę z epidemią oraz w laboratoriach badawczych szukających skutecznych leków. Chcemy zwiększyć efektywność oraz bezpieczeństwo pracy laborantów i diagnostów. 

Z taką informacją zwraca się do rządu Robert Strzelecki, prezes Solution4Labs

Solution4Labs jako partner Thermo Fisher Scientific, globalnego dostawcy sprzętu laboratoryjnego, ma także możliwość błyskawicznego wdrożenia prekonfiugurowanego systemu wspierającego procesy laboratoryjne związane z diagnostyką wirusologiczną. Do systemu można podłączyć urządzenia Thermo Fisher Scientific wykonujące testy wykrywające SARS-CoV-2. System SampleManager LIMS jest gotowy do pracy w ciągu 1 dnia od dostarczenia sprzętu do laboratorium.

Thermo Fisher Scientific otrzymało znak CE dla testu diagnostycznego w celu wykrywania COVID-19. W naszym teście zastosowano Applied Biosystems TaqPath Assay i technologię PCR w czasie rzeczywistym, dzięki czemu pacjenci mogą otrzymać wyniki w ciągu czterech godzin od pojawienia się próbki w laboratorium.

Radosław Wawrzyniak, Dyrektor Generalny na Polskę i Czechy w Thermo Fisher Scientific

Solution4Labs zaoferowała także możliwość implementacji swojego autorskiego rozwiązania wykorzystującego rozszerzoną rzeczywistość AR. Oprogramowanie Holo4Labs, które z pomocą gogli Microsoft HoloLens drugiej generacji umożliwia zdalną pracę strategicznych analityków, naukowców i innych ekspertów w laboratoriach. Robert Strzelecki w liście do Prezesa Rady Ministrów zadeklarował również udostępnienie rządowi swoich programistów, których rząd mógłby wykorzystać do zadań związanych z tworzeniem oprogramowania służącego Polakom w obecnej sytuacji.


Źródło: informacja prasowa Solutions4Labs

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Kilkadziesiąt tysięcy maseczek sanitarnych oraz elektroniczne termometry trafią do Polski

Xiaomi maseczki dla Polski

Xiaomi postanowiło czynnie włączyć się w pomoc w walce z COVID-19 w Polsce. Firma przekazała Ministerstwu Zdrowia pierwszą partię w postaci 50 tysięcy maseczek sanitarnych oraz 300 elektronicznych termometrów, które zostaną dystrybuowane dalej do szpitali.

Po informacjach o pandemii rozwijającej się m.in. w Polsce i rosnącej liczbie osób zakażonych koronawirusem, Xiaomi postanowiło włączyć się w pomoc. Firma przekazała pierwszą partię obejmującą 50 tysięcy maseczek sanitarnych i 300 elektronicznych termometrów Ministerstwu Zdrowia, które zajmie się ich dystrybucją do najbardziej potrzebujących szpitali. Tym działaniem Xiaomi pragnie wyrazić wsparcie dla lokalnej społeczności. Firma ma nadzieję, że oferowana pomoc realnie wpłynie na powstrzymanie rozprzestrzeniania się wirusa SARS-CoV-2 w Polsce.

W Xiaomi mamy świadomość, że bez wsparcia polskich konsumentów i Mi fanów, nasza obecność na tym rynku nie byłaby możliwa. Z tego powodu, tym symbolicznym gestem, chcemy wyrazić nasze uznanie, jednocześnie okazując nasze wsparcie i solidarność dla Polski. Mamy nadzieję, że rzeczy przekazane Ministerstwu Zdrowia pozwolą na kontynuację prowadzonych działań i wsparcie szpitali.

Shou Zi Chew, dyrektor finansowy i prezes Xiaomi International

Nie tylko Polska mogła liczyć na wsparcie Xiaomi. Maski, odzież ochronna oraz środki medyczne zostały przekazane do obszarów najbardziej dotkniętych epidemią m.in. do Włoch, Hiszpanii, Francji, Niemiec, Holandii, Indonezji, Luksemburga czy Korei Południowej. Inne państwa z regionu Europy Środkowo-Wschodniej i krajów nordyckich również otrzymają w najbliższym czasie pomoc od producenta.

Więcej na temat pomocy Xiaomi krajom dotkniętych epidemią znajduje się tutaj.


Źródło: informacja prasowa Xiaomi 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Podczas epidemii wyżywią najbiedniejszych. Potrzebują Twojej pomocy!

Different restauracja fundacja

W czasie epidemii dowożą ciepłe, dwudaniowe posiłki osobom starszym oraz dotkniętym ubóstwem rodzinom. Dla fundacji non profit „Człowiek w potrzebie”, która od 15 lat pomaga najbiedniejszym, ten projekt to być albo nie być. Jest on newralgiczny również dla jej podopiecznych.

Z powodu epidemii coraz więcej osób potrzebuje pomocy.

Telefon fundacji dzwoni co chwilę. Nie damy rady pomóc każdemu. Nad weryfikacją beneficjentów pomocy czuwa nasz pracownik socjalny, Ośrodki Pomocy Społecznej i Centrum Komunikacji Społecznej m.st. Warszawa.

Anna Bocheńska, prezes zarządu fundacji Człowiek w potrzebie

Projekt nie zostanie zrealizowany bez wsparcia darczyńców, dlatego fundacja uruchomiła zbiórkę na portalu Pomagam.pl. Przygotowaniem posiłków zajmie restauracja Different, którą fundacja otworzyła w kwietniu w 2018 roku. To dzięki niej fundacja realizuje swoje cele statutowe, które skupione wokół materialnej pomocy dla najbiedniejszych polaków. Different obsługiwana jest przez niewidomych kelnerów, którzy serwują posiłki w całkowitej ciemności. Fundacja zatrudnia 22 pracowników, z czego 17 to osoby niepełnosprawne.

Restauracja to nasz sposób na pomaganie. Wnioski o dotacje, zbiórki publiczne nie pokrywają nawet 30 proc. naszych potrzeb. Pomagamy przetrwać dużej liczbie osób, dostarczając żywność i wsparcie psychologiczne. Dzięki Different poszliśmy o krok dalej i zamiast prosić się o przysłowiową rybę, zmajstrowaliśmy wędkę. Całość zysków, jakie wygeneruje DIFFERENT, będzie przeznaczana na cele charytatywne naszej fundacji. Niestety, z powodu epidemii zamknęliśmy restaurację, mając do wynagrodzenia 22 pracowników, na umowach o pracę. Pożyczka 5 tys. zł, którą rząd proponuje w ramach parasola ochronnego, pokryje 1/20 miesięcznych kosztów utrzymania restauracji.

Anna Bocheńska, prezes zarządu fundacji Człowiek w potrzebie

Zwraca ona również uwagę, że zarządzanie organizacją non profit różni się od prowadzenia typowej firmy.

Spora część przedsiębiorców ma oszczędności, dzięki którym ma szansę przetrwać. My takiego luksusu nie mamy. Jesteśmy młodą firmą, która dopiero od 5 miesięcy miała rentowność miesięczną. Jak to bywa na początku działalności, mamy spore zadłużenie czynszowe.

Anna Bocheńska, prezes zarządu fundacji Człowiek w potrzebie

Different, zlokalizowana w Atlas Tower przy al. Jerozolimskich w Warszawie, to przedsięwzięcie unikatowe na skalę krajową. Restauracja w 2019 zdobyła pierwsze miejsce w konkursie Lodołamacze, Polskiej Organizacji Pracodawców Osób Niepełnosprawnych. Restauracja otrzymała również Znak Jakości Ekonomii Społecznej i Solidarnej 2019 (pierwsze miejsce) od Ministerstwa Rodziny Pracy i Polityki Społecznej.

Zbiórka na portalu Pomagam.pl:
https://pomagam.pl/posilkikryzysowe


Źródło: informacja prasowa fundacji Człowiek w potrzebie

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Maspex ze wsparciem dla Wadowickiego Szpitala oraz lokalnych placówek opiekujących się osobami starszymi w powiecie wadowickim

Maspex koronawirus Wadowice

Maspex przekazuje wsparcie finansowe dla Wadowickiego Szpitala na zakup niezbędnych środków ochrony indywidualnej dla personelu medycznego oraz produkty spożywcze dla pracowników i pacjentów. Wadowicka firma przekaże również swoje produkty placówkom opiekującym się osobami starszymi w powiecie wadowickim, a także ośrodkom przeznaczonym dla osób przebywających na kwarantannie zbiorowej. Pomoc udzielana jest także przez inne spółki należące do Grupy w Polsce i za granicą.

Maspex przekazuje pomoc finansową i produktową dla Wadowickiego Szpitala na zaspokojenie pilnych potrzeb związanych z aktualną sytuacją epidemiologiczną. Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej w Wadowicach otrzyma darowiznę celową w wysokości 100 tys. zł. na środki ochrony indywidualnej dla personelu medycznego. Wsparcie finansowe wykorzystane będzie na zakup masek chirurgicznych oraz masek ze specjalnymi filtrami, fartuchów barierowych oraz ochronnych. Zapotrzebowanie na te materiały zostało oszacowane na okres kilku najbliższych tygodni. Oprócz wsparcia finansowego firma przekaże również produkty spożywcze na bieżące potrzeby personelu – lekarzy i pielęgniarek oraz pacjentów. Będą to m.in. napoje, musy i soki Tymbark i Kubuś, makarony Lubella, zupy Krakus, sosy i dżemy Łowicz oraz suplementy diety Plusssz.

Maspex przekazał Zespołowi Zakładów Opieki Zdrowotnej w Wadowicach dar wyjątkowy. To nie tylko i nie tyle środki finansowe oraz rzeczowe, ale wyraz solidarności, wsparcia i zrozumienia dla naszej, wymagającej pracy. Przekazana żywność zostanie wykorzystana w przygotowywaniu posiłków dla Pacjentów i Pracowników szpitala, środki finansowe przeznaczymy na zakup środków ochrony osobistej dla pracowników jednostki: lekarzy, pielęgniarek, ratowników, pracowników laboratoriów diagnostycznych i wielu innych. Dar, przekazany nam w okresie, w którym większość podmiotów gospodarczych będzie musiała zmierzyć się z szeregiem ryzyk i problemów we własnej działalności, jest tym bardziej cenny i stanowi wyraz, tak ważnego w trudnych chwilach, altruizmu. Dziękując firmie Maspex, wyrażam także wdzięczność wszystkim podmiotom, tym dużym, tym małym, a także osobom indywidualnym, za to, że dzięki maseczkom, przyłbicom, fartuchom, my, pracownicy szpitala w Wadowicach, nasze rodziny i nasi pacjenci otrzymujemy od Was poczucie bezpieczeństwa.

Barbara Bulanowska, Dyrektor Zespołu Zakładów Opieki Zdrowotnej w Wadowicach

Dodatkowo w ramach lokalnego wsparcia Maspex przekaże swoje produkty spożywcze dla osób przebywających w zorganizowanych w naszym powiecie obiektach kwarantanny zbiorowej oraz dla osób starszych i samotnych będących w tym trudnym czasie pod opieką wadowickich instytucji, m.in. Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej, Starostwa Wadowickiego oraz Urzędu Miasta Wadowice. Produkty trafią do osób, które obecnie nie mogą wychodzić z domu i korzystać ze zorganizowanych posiłków oraz do osób starszych przebywających w pięciu Domach Pomocy Społecznej w powiecie.

Firma organizuje także wsparcie produktowe dla instytucji z regionów, gdzie znajdują się jej pozostałe zakłady produkcyjne, w tym: Fundacji Serce dla Serc Centralnego Szpitala Klinicznego Uniwersytetu Medycznego w Łodzi, Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Łowiczu, stołówki łowickiego PCK oraz łowickiego sztabu WOŚP, który organizuje wolontariat, Banku Żywności w Olsztynie, Stowarzyszenia na rzecz Osób Niepełnosprawnych i ich Rodzin w Olsztynku organizującemu Warsztaty Terapii Zajęciowej, Dziennego Domu Seniora w Olsztynku, Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Limanowej. Firma Lubella należąca do Maspeksu zaoferowała także wsparcie produktowe dla dwóch szpitali lubelskich – Samodzielnego Publicznego Szpitala Wojewódzkiego im. Jana Bożego oraz Samodzielnego Publicznego Szpitala Klinicznego nr 1.

W akcję pomocy lokalnej włączają się, oprócz polskich spółek należących do Grupy Maspex, także jej firmy, które działają poza granicami naszego kraju. Wsparcia produktowego dla personelu w szpitalach udzielą oddziały Maspeksu działające na terenie Czech i Węgier, a zakład w Rumunii przekaże sprzęt ochronny lokalnym szpitalom oraz 200 tys. produktów spożywczych dla personelu szpitali walczących z epidemią w tym kraju.

W ubiegłym tygodniu w ramach ogólnopolskiej akcji, wadowicka firma przekazała ponad milion swoich produktów dla specjalnych szpitali zakaźnych – jednoimiennych w całej Polsce. W ramach tego działania produkty Maspeksu trafią do 21 szpitali – wszystkich szpitali zakaźnych jednoimiennych, w tym do Ginekologiczno-Położniczego Szpitala Klinicznego Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu i Instytutu Matki i Dziecka w Warszawie.

Obecnie wszystkie zakłady Maspeksu w Polsce i za granicą, w tym zakład w Wadowicach, pracują w ruchu ciągłym i cały czas dostarczają żywność do sklepów. Firma wdrożyła rygorystyczne procedury, których celem jest zabezpieczenie pracowników oraz procesu produkcji i dostaw żywności.


Źródło: informacja prasowa Maspex

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Branża IT wspiera organizacje pozarządowe w walce z koronawirusem

pomoc dla organizacji pozarządowych IT

Już ponad sto firm z Polski i z zagranicy zadeklarowało w ostatnich dniach pomoc dla organizacji pozarządowych dotkniętych skutkami epidemii koronawirusa. To efekt akcji zainicjowanej przez Tomasza Karwatkę, CEO Divante sp. z o. o. z Grupy OEX.

NGO często nie dysponują budżetem, wiedzą i specjalistami, żeby przeprowadzić błyskawiczną digitalizację. Tym samym nie są w stanie reagować tak sprawnie, jak firmy. Mamy nadzieję, że dzięki naszej inicjatywie i wsparciu utalentowanych ludzi z IT, organizacje pozarządowe będą mogły lepiej realizować swoje działania w tym trudnym czasie. Dziękujemy wszystkim, którzy odpowiedzieli na nasz apel.

Tomasz Karwatka, CEO Divante

Na stronie TechToTheRescue.org znajduje się lista firm świadczących usługi z zakresu IT, designu, marketingu, a nawet prawa, które zadeklarowały bezpłatną pomoc. Lista ta jest otwarta i cały czas się powiększa. Firmy, które chcą przystąpić do akcji mogą się dopisać, podając oferowany sposób i zakres pomocy oraz dane kontaktowe. Informacje trafiają do ogólnodostępnej bazy, z której od dziś mogą korzystać pracownicy i wolontariusze organizacji pozarządowych na całym świecie.

Tech To The Rescue -jak to działa

Firmy, które zadeklarowały pomoc w ramach TechToTheRescue.org wyrażają zgodę na upublicznienie swoich danych i zobowiązują się do zrealizowania zaproponowanych usług w najszybszym możliwym czasie.

Więcej o akcji na www.techtotherescue.org

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

“Business as usual” zaraz po Wielkanocy? Modele matematyczne wskazują na inny, realny scenariusz

business as usual lockdown prognozy koronawirus

Widząc ogromną niepewność paraliżującą polską gospodarkę, wrocławska firma Alphamoon wykorzystała uczenie maszynowe i modele epidemiologiczne, aby sprawdzić, który scenariusz walki z koronawirusem przyniesie najlepsze rezultaty. Dane nie pozostawiają złudzeń: jest opcja, która gwarantuje sukces. Wystarczy, że będziemy naśladować model niemiecki, a wyraźne wyhamowanie w rozprzestrzenianiu się wirusa powinniśmy zauważyć już w drugiej połowie kwietnia! Inne scenariusze nie są już tak optymistyczne.

  • Według najbardziej optymistycznej prognozy, jaką obecnie dysponujemy, przy utrzymaniu lockdownu na odpowiednim poziomie i zwiększeniu liczby wykonywanych testów, prawdopodobieństwo zakończenia epidemii do końca maja mogłoby wynieść ~44%, a do końca lipca już 78%. Wyraźne zahamowanie powinno być widoczne już w drugiej połowie kwietnia.
  • Całkowite zwolnienie lockdownu po Wielkanocy spowoduje, że na początku maja epidemia wystrzeli gwałtownie w górę. Będziemy świadkami przyrostu liczby zarażonych o dziesiątki tysięcy osób, podobnie jak dzieje się to we Włoszech czy w Hiszpanii.
  • Jeśli będzie decyzja o całkowitym zakończeniu lockdownu w połowie kwietnia, pik zachorowań przypadnie na drugą połowę maja i może osiągnąć poziom nawet kilku milionów. Liczba osób zmarłych może iść w dziesiątki tysięcy, a epidemia skończy się z początkiem wakacji.

Wirusy nie są uznawane przez środowisko naukowe za organizmy żywe, a mimo to ciężko nie nazwać ich złośliwymi. Spędziły miliardy lat na doskonaleniu sztuki przetrwania, stając się dla nas ogromnym zagrożeniem. Zagrożeniem, które przez lata ignorowaliśmy.

Rozpędzony świat zwolnił z powodu śmiertelnie niebezpiecznego koronawirusa, a przecież to niewiele więcej niż paczka materiału genetycznego otoczona skorupką białkową, o długości mniejszej niż jedna tysięczna szerokości rzęsy. Tymczasem wystarczyło zaledwie kilka miesięcy, aby COVID-19 zaraził ponad 400 tysięcy osób i wywołał śmierć ponad 20 tysięcy.

Choroba ta zagraża nie tylko społeczeństwu, ale i gospodarce. Jej rozprzestrzenianie się budzi strach ze względu na śmiertelne konsekwencje zakażenia, ale również ze względu na nieprzewidywalność najbliższej przyszłości. Nie musimy chodzić po omacku, kiedy nauka wyposażyła nas w narzędzia, dzięki którym możemy przewidzieć różne scenariusze nadchodzących wydarzeń.

dr Adam Gonczarek ze specjalizującej się w rozwoju sztucznej inteligencji firmy Alphamoon

Opracowana przez nią symulacja pozwala określić, jakie działania należy podjąć, aby relatywnie szybko uporać się z epidemią wirusa. W tym celu Alphamoon zastosowała modelowanie matematyczne i uczenie maszynowe.

Analiza zrealizowana została na podstawie ulepszonej wersji modelu epidemiologicznego SEIR, powszechnie stosowanego w przypadku koronawirusa. Model ten posiada trzy ograniczenia, które wrocławskiej spółce udało się wyeliminować.

SEIR nie modeluje wprost przebiegu liczby zachorowań, zgonów i wyzdrowień, które dostępne są w danych. Rozszerzyliśmy więc model o te wartości. Uwzględniliśmy również grupy pacjentów bez objawów lub niepoddane testom, które wcześniej nie były brane pod uwagę. Zastosowaliśmy podejście bayesowskie do modelowania niepewności parametrów modelu epidemiologicznego, których precyzyjne oszacowanie jest trudne na podstawie niewielkiej próby dostępnych danych.

dr Adam Gonczarek z Alphamoon

W opracowanej przez Alphamoon analizie naukowej przedstawione zostały trzy możliwe scenariusze, w których pokazano konsekwencje różnych działań prewencyjnych.

Polska w szponach wirusa

Ze względu na duże tempo rozprzestrzeniania się wirusa i wysoką śmiertelność wśród osób starszych, polski rząd szybko podjął decyzję o restrykcyjnym lockdownie, który polegał na zamknięciu wszystkich ośrodków dydaktycznych, miejsc kultury, pubów i restauracji. Zakazano również imprez oraz zgromadzeń powyżej 50 osób. Społeczeństwo otrzymało zalecenia, że tylko powściągliwość w przemieszczaniu i autokwarantanna mogą nas ocalić. Zarówno obywatele, jak i biznes szybko się podporządkowali. Firmy błyskawicznie przeszły na model pracy zdalnej, a każdy, kto tylko mógł, pozostał w domu. Początkowa panika i szał zakupowy szybko wygasły, a sytuacja – na ile w takich warunkach jest to możliwe – się unormowała.

24 marca zostały wdrożone nowe, bardziej restrykcyjne regulacje, które jeszcze mocniej ograniczyły autonomię i mobilność obywateli. To co dobre dla zdrowia publicznego, niekoniecznie dobre jest dla gospodarki. Kilka sektorów gospodarki, takich jak turystyka, transport pasażerski, czy też szeroko rozumiana gastronomia, praktycznie przeszło w stan hibernacji. Inne, widząc nieodzownie spadający popyt na wytwarzane przez siebie produkty i usługi, zaczęły na gwałt szukać oszczędności – zamrażając jakiekolwiek inwestycje rozwojowe. Obecna sytuacja niesie za sobą poważne skutki ekonomiczne i społeczne, dlatego też coraz częściej mówi się o tym, że taki stan rzeczy nie może trwać zbyt długo, gdyż paraliżuje działanie całego państwa. Dla potrzeb poniższej analizy przyjęto, że wprowadzenie powszecnego lockdownu oraz instrukcje rządu dotyczące autokwarantanny spowodowały, że liczba osób, z którą statystyczny obywatel wchodzi w interakcje, zmniejszyła się średnio o 5–10 razy.

Założyliśmy również, że nie wiemy, jaki odsetek chorych jest zdiagnozowany przy pomocy testów i ostrożnie zakładamy, że mieści się on w przedziale między 10 a 90%.

dr Adam Gonczarek z Alphamoon

Jest to ważne założenie, gdyż najnowsze badania opublikowane ostatnio w prestiżowym czasopiśmie Science pokazują, że nawet 86% chorych może przechodzić COVID-19 bezobjawowo, a zatem nie testując szerokiego spektrum ludzi, wiele przypadków mogło nie zostać wyizolowanych.

Wzór zza Odry

Ze wszystkich przeprowadzonych przez Alphamoon analiz jedna wydaje się nad wyraz obiecująca, tzn. skuteczna. To strategia szerokiego testowania, jaka praktykowana jest m.in. w Niemczech. W tym scenariuszu specjaliści z wrocławskiej spółki założyli, że na terenie RP testowanie na obecność koronawirusa prowadzone będzie na szeroką skalę, przez co nie więcej niż 20% osób zakażonych pozostanie niezdiagnozowanych i niewyizolowanych. W innym przypadku, dla osiągnięcia podobnego efektu konieczny będzie bardziej restrykcyjny lockdown.

Model szerokiego testowania realizowany jest u naszych zachodnich sąsiadów, gdzie pomimo dużej liczby stwierdzonych przypadków (~30 tys.) wskaźnik śmiertelności wynosi około 0.4%, co przemawia za hipotezą, że przypadków lekkich i bezobjawowych jest dużo więcej i muszą one zostać wyizolowane, aby nie doprowadzić do zarażenia innych osób.

Nie szczepionka, nie lek. Antidotum to my

W Alphamoon przeprowadzono trzy podstawowe symulacje. W pierwszej lockdown zostaje całkowicie zdjęty po Wielkanocy. W drugiej – utrzymany cały czas, aż do wygaszenia epidemii, a liczba wykonywanych testów pozostaje na obecnym poziomie. Trzecia symulacja zakłada utrzymanie lockdownu przy dodatkowym zwiększeniu liczby wykonywanych testów oraz skutecznej izolacji osób zakażonych.

Najskuteczniejszą strategią okazało się utrzymanie lockdownu na pewnym poziomie połączone z szerokim testowaniem i izolowaniem pacjentów.

Realizacja takiego scenariusza sprawi, że będziemy w stanie kontrolować i stopniowo wygaszać epidemię. Nawet jeśli wartości liczbowe w naszych symulacjach są niedoszacowane ze względu na dane, którymi dysponujemy, to trend malejący przy takim postępowaniu zostanie zachowany. W tym procesie ważne jest panowanie nad tzw. współczynnikiem reprodukcji R, który oznacza średnią liczbę osób, jaka zostanie zarażona do momentu izolacji pacjenta.

dr Adam Gonczarek z Alphamoon

Jego zdaniem epidemię można wygaszać na dwa sposoby: ograniczając kontakty międzyludzkie oraz możliwie szybko izolując zakażonych. Jeśli w długiej perspektywie współczynnik zostanie utrzymany poniżej 1, to epidemia będzie pod kontrolą. W przypadku bardzo restrykcyjnego lockdownu ten współczynnik może spaść nawet do poziomu poniżej 0.4, a wpływ na jego wartość ma suma wszystkich podjętych regulacji.

W dłuższej perspektywie wartość współczynnika R nie musi być aż tak niska, a lockdown może być częściowo poluzowany. W szczególności można zrezygnować z niektórych obostrzeń zabójczych dla gospodarki. Musimy się jednak przyzwyczaić, że przez jakiś czas życie będzie wyglądało inaczej, a takie zachowania jak unikanie kontaktu z innymi czy kontynuowanie pracy zdalnie mogą być konieczne jeszcze przez kilka miesięcy. Ważne jest również szerokie testowanie lub inny sposób monitorowania całego otoczenia zakażonych oraz ich możliwe szybka izolacja. Świetnie zostało to opisane w artykule Tomasa Pueyo pt. “Koronawirus: Młot i Taniec”. 

dr Adam Gonczarek z Alphamoon

Koronnym argumentem przemawiającym za tym scenariuszem postępowania jest liczba zgonów, która do zakończenia epidemii utrzyma się na relatywnie niskim poziomie. Eksperci z Alphamoon obliczyli, że gdyby scenariusz szerokiego testowania był realizowany od początku, to prawdopodobieństwo zakończenia epidemii do końca maja wyniosłoby ~44%, a do końca lipca już 78%, zaś wyraźne zahamowanie byłoby widoczne już w połowie kwietnia. Jak sami podkreślają, wartości liczbowe należy traktować z pewną dozą ostrożności, natomiast ważny jest rząd wielkości i malejący trend.

modele predykcyjne lockdown utrzymany
Modele predykcyjne dla scenariusza, gdzie lockdown zostaje utrzymany, a od początku epidemii zwiększona była liczba wykonywanych testów. Dla każdej linii został zaznaczony przedział wiarygodności [5%,95%]. Czas lockdownu jest zaznaczony szarym obszarem. Przerywana linia oznacza ostatni dzień, dla którego mamy dostępne dane.
Według wrocławskiej spółki kluczem do zwalczenia pandemii jest zachowanie dystansu społecznego (social distancing) i samoizolacji, które są niezbędne, aby utrzymać liczbę zarażonych osób na kontrolowanym poziomie i nie przeciążyć służby zdrowia, doprowadzając do jej paraliżu.

Symulacje pokazują, że takie działanie jest konieczne, aby kontrolować tempo epidemii do momentu, aż zostanie wynaleziony lek, szczepionka lub pandemia samoistnie wygaśnie.

dr Adam Gonczarek z Alphamoon

modele predykcyjne lockdown zwolniony
Modele predykcyjne dla scenariusza, gdzie całkowicie zwalniamy lockdown po Wielkanocy. Dla każdej linii został zaznaczony przedział wiarygodności [5%,95%]. Czas lockdownu jest zaznaczony szarym obszarem. Przerywana linia oznacza ostatni dzień, dla którego mamy dostępne dane.
Tymczasem całkowite zwolnienie lockdownu po Wielkanocy spowoduje, że na początku maja epidemia gwałtownie wystrzeli w górę i będziemy obserwować przyrost liczby zarażonych idący w dziesiątki tysięcy osób dziennie. W tym scenariuszu pik zachorowań przypadnie na drugą połowę maja i może osiągnąć poziom nawet kilku milionów, a liczba osób zmarłych może pójść w dziesiątki tysięcy. Epidemia natomiast skończy się z początkiem wakacji.

Artykuł naukowy opracowany przez ekspertów z Alphamoon można przeczytać TUTAJ.


Źródło: informacja prasowa Alphamoon 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF