...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Oświadczenie Wargaming ws. sytuacji na Ukrainie

W firmie Wargaming zdrowie i bezpieczeństwo naszych pracowników jest najważniejsze. Obecnie wszystkie zasoby firmy są zaangażowane w pomoc naszym 550 kolegom z biura w Kijowie zapewniając alternatywne miejsca zamieszkania, wcześniejsze wypłaty pensji, dodatkowe fundusze i pomoc w relokacji.
Pomagamy również rodzinom pracowników w podróży do sąsiednich krajów i organizujemy tam zamieszkanie.
Chcielibyśmy również poinformować, iż dzisiaj Wargaming Kijów przekazał 1 000 000$ na rzecz ukraińskiego Czerwonego Krzyża. Te środki wesprą ukraińskie szpitale i lekarzy, obywateli Ukrainy, którzy musieli opuścić swoje domy oraz inne, kluczowe aktywności humanitarne.
W razie potrzeby będziemy pomagać dalej.

Zespół Wargaming

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Najciekawsze akcje promocyjne z e-sportu i gamingu w 2021

BMW – A year in rivarly

 

W tym roku BMW stało się partnerem wielu silnych organizacji związanych z League of Legends. Cały projekt został ukazany w bardzo ciekawym spocie reklamowym, zawierającym fajne efekty wizualne. „A year in rivarly” to na pewnie jedna z lepszych tegorocznych akcji promocyjnych w e-sporcie.

bmw a year in rivarly
źródło: BMW

Mercedes-Benz z Illuminar Gaming

Drugi sponsor związany z branżą motoryzacyjną wspierał projekty e-sportowe już kilka lat. Jeden z głównych partnerów Worlds 2021 wyprodukował między innymi pierścienie dla zwycięzców prestiżowego turnieju. Jednak w tym roku firma pokazała, że potencjał widzi również i na polskiej scenie, zawierając umowę z Illuminar Gaming. Mercedes-Benz poza wspieraniem drużyny, stał się także ważnym partnerem lokalu ESPORT SPOT w Warszawie. Z pewnością, jest to najważniejsza współpraca na polskiej scenie e-sportowej w tym roku.

illuminar x mercedes
źródło: Nowy Marketing

Adidas i partnerstwo z G2

G2 poza współpracą z BMW rozpoczęła także współpracę z Adidasem. Bardzo ciekawa reklama, w której wystąpiły ważne dla organizacji postacie.  Adidas za jej pośrednictwem potwierdził, że stanie się partnerem technicznym drużyny w tym roku. Tym samym koszulki i wszelkie gadżety europejskiej drużyny bardzo zyskał w oczach fanów.

adidas x g2
źródło: G2

Pudzianowski reklamuje czołgi

W tym roku, w promocji World of Tanks pomogło kilku znanych celebrytów. Jednak my przyjrzymy się jednemu, który swój udział miał na polskim kanale World of Tanks Blitz. Wywiad z Mariuszem Pudzianowskim i związana z nim grafika to bardzo fajny materiał, jak na produkt mający zainteresowanie głównie na rynku gier mobilnych.

pudzianowski
źródło: Wargaming

Wiedźmińskie eliksry do kupienia

Wiedźmińskie eliksiry to przedmioty dobrze znane w popkulturze gamignowej. Teraz dostępne są także do kupienia. Być może ich eliksir „Kot” nie sprawi, że będziemy widzieć w ciemności jak Geralt, ale na pewno się nawodnimy.

oshee wiedźmin
źródło: Oshee

Adam Daniluk

Społeczność internetowa na święta

Grudzień to, co roku miesiąc, w którym wszyscy starają się pomagać sobie nawzajem, pomimo pośpiechu codziennego życia. Nastrój ten udziela się również firmom i gwiazdom internetu. Dzięki temu, co roku udaje się zebrać ogromne sumy na szczytne cele.
Największe tegoroczne inicjatywy udało się zorganizować Nvidii, Ekipie Fantasy oraz studiu Wargaming.
W ramach Nvidia Charity Stream udało się zebrać 72 twórców, którzy na zmianę prowadzili transmisje przez 144 godzin, czyli 6 dni. W tym czasie udało się zebrać ponad 165 tysięcy złotych, które trafią do Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Poza znanymi streamerami pojawiły się takie postacie jak Robert Makłowicz, Jurek Owsiak czy Staszek Wiertelak.
Ekipa Fantasy już tradycyjnie zebrała się na 50-godzinnej transmisji i mimo okrojonego składy udało się pobić wszelkie rekordy z ostatnich 7 lat. Ponad 350 tysięcy złotych pozwoliło wypełnić aż 8 zbiórek.
Producent takich gier jak World of Tanks oraz World of Warships zorganizował globalny stream 24-godzinny, na którym w trakcie gry udało zebrać się ponad 500 tysięcy złotych. Pieniądze mają trafić do organizacji Save the Children.

W inicjatywach dobroczynnych pomaga również platforma Twitch, promując transmisje z charytatywnymi tagami.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Wargaming organizuje stream charytatywny

Wargaming ogłaszają zbliżającą się świąteczną, całodobową transmisję na żywo z gry „World of Warships”. 24 godziny aktywności będą grami, specjalnymi gośćmi, rozdawaniem nagród i wyzwaniami dobroczynnymi. Całość dochodu z aktywności zostanie przekazana organizacji „Save the Children”, która aktywna jest w ponad 100 krajach, zapewniając potrzebującym dzieciom dobry start w życiu, możliwość edukacji oraz ochronę przed krzywdą. W zeszłych latach udało się zebrać aż 88 tys. dolarów! Wargaming podwoi zebraną kwotę przez widzów poprzez swoją dotację.

Stream rozpocznie się w piątek 10 grudnia o godzinie 18:00. Fani będą mogli uczestniczyć w różnych aukcjach charytatywnych z limitowanymi okrętami i przedmiotami związanymi z grą. W sklepie pojawi się również zestaw charytatywny „Save the Children”. 100% przychodu z niego trafi do organizacji.

Stream odbędzie się na kanale twitch World of Watships dostępny pod adresem https://www.twitch.tv/worldofwarships.

 

Adam Daniluk

Blitz Europe Cup 2021 startuje już jutro

Gracze powalczą o pulę nagród w wysokości 50 tysięcy dolarów. Połowa tego zabierze ze sobą zwycięzca. W tegorocznych mistrzostwach wystąpią cztery najlepsze drużyny z Europy: Hey lol (zwycięzcy poprzedniej edycji), Fantastic, Gravitas, Los JON3S. W trzech pierwszych występują polscy zawodnicy.

Za oglądanie i dopingowanie swoich widzowie będą mogli zdobywać nagrody dostępne w grze, w tym dwa mocne czołgi – Centruion Mk. 5/1 lub Progetto 46. Szczegóły rozgrywek dostępne są TUTAJ.

Aby oglądać Blitz Europe Cup powered by App Gallery wejdźcie pod ten ADRES.

Adam Daniluk

World of Tanks na PC i World of Tanks Blitz – podobieństwa i różnice pancernych braci

World of Tanks to pewnego rodzaju fenomen. Tytuł powstał już ponad dziesięć lat temu, a mimo to wciąż potrafi przyciągać do siebie nowych graczy. Obecnie WoT posiada 160.000.000 zarejestrowanych użytkowników, a bazując na danych z sierpnia bieżącego roku, na samą Polskę przypada ponad 4.600.000 graczy. Dodatkowo warto zaznaczyć, że aż milion z nich to relatywnie nowi użytkownicy, którzy rozpoczęli swoją przygodę z World of Tanks po premierze polskich czołgów w 2018 roku.

World of Tanks ma swojego mobilnego brata, który zadebiutował w 2014 roku na urządzeniach przenośnych World of Tanks: Blitz docelowo miał być grą mobilną, skierowaną do fanów pierwowzoru. Jednak unikalne zmiany spowodowały, że Blitz wyrobił swoją własną tożsamość i trafił również na inne platformy, w tym PC-ty z  Windows 10 oraz Nintendo Switch. Obecnie może pochwalić się równie dużą popularnością co tytuł dostępny wyłącznie na komputerach osobistych – 137.000.000 zarejestrowanych użytkowników na całym świecie i ponad 3.300.000 pobrań gry tylko nad Wisłą. Sukces przełożył się na bardzo ciekawe współprace, jak ta z legendarną grupą rockową Korn, która w kolaboracji z firmą Wargaming stworzyli teledysk do piosenki “Finaly Free”.

Co spowodowało, że na rynku gier komputerowych znalazło się miejsce dla dwóch tak podobnych do siebie gier? Na pierwszy rzut oka mogą się wydać bliźniacze, lecz każda z nich posiada indywidualny charakter. World of Tanks trafia szczególnie do fanów wymagających wiernego odwzorowania historycznego pojazdów oraz pól bitew. Te pierwsze wzorowane są na istniejących niegdyś modelach lub faktycznych prototypach, które z różnych względów nie trafiły do produkcji. Natomiast mapy tworzone są na podstawie zdjęć historycznych. W PC-towej wersji w bitwach bierze udział aż trzydziestu graczy, podzielonych na dwie drużyny. Przekłada się to na średni czas gry, który wynosi kwadrans.

World of Tanks: Blitz, ze względu na swoje “pochodzenie” cechuje się większą dynamiką. W rozgrywce bierze udział czternastu graczy, a mniejsze mapy zapewniają krótszy czas potrzebny do pierwszego starcia. Ewolucja jaką przeszedł Blitz sprawia, że jest grą na miarę XXI wieku – posiada zarówno multiplatformowy cross-play jak i cross-save – nasze postępy zapisują się gdy gramy zarówno na urządzeniach mobilnych jak i komputerze osobistym. W tym przypadku deweloperzy pozwalają sobie puszczać wodze fantazji i wyłamywać się z ram wierności historycznej, co zaowocowało wieloma ciekawymi kooperacjami np. Girls und Panzer, Warhammerem 40 000, Valkiria Chronicles, Peterem Pundem, Kunio Okiwarą czy Brettem Pansonem. Na koniec warto wspomnieć, że World of Tanks: Blitz jest dostępny na wielu platformach – Android, iOS, Mac oraz PC, zaś jego poprzednik wyłącznie na komputerach osobistych.

Wychodząc naprzeciw milionom fanów czołgów, agencja gamingowa Fantasyexpo organizuje rozgrywki esportowe skierowane zarówno do miłośników World of Tanks jak i World of Tanks: Blitz. W ramach cyklu Gametoon Arena na platformie Freeforall organizowane są rozgrywki World of Tanks, w których do wygrania jest 2000 złotych. Z kolei w ramach PLAY Polskiej Ligi Mobilnej odbędzie się turniej World of Tanks: Blitz, w którym przewidziane zostały nagrody rzeczowe od Xiaomi.

Pełna energii i zapału manager marketingu z ponad 15-letnim doświadczeniem zawodowym zdobytym w wielu branżach. Absolwentka WSB o specjalizacji Media masowe i komunikacja. Z sukcesami planuje i realizuje komunikację marek w obszarze esportu oraz gamingu i nie tylko. Skutecznie potrafi łączyć kanały i narzędzia komunikacji, by efektywnie i efektownie realizować cele projektów.

Justyna Oracz