...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Radio 357 otwiera Instytut Dźwięku – miejsce kształcenia przyszłych dziennikarzy i podcasterów

25 sierpnia, w czwartek, wystartowały zapisy na najnowszy projekt Radia 357 - Instytut Dźwięku. Jest to inicjatywa edukacyjna skierowana do pasjonatów sztuki radiowej w formie autorskich kursów dziennikarstwa radiowego, prowadzonych przez dziennikarzy Radia 357 oraz zaproszonych gości.

 

Trzy kursy – o publicystyce, muzyce oraz o reportażu, odbędą się od października do marca.

Zapisy prowadzone są na specjalnie przygotowanej stronie https://instytut.radio357.pl i trwają do wyczerpania limitu miejsc.

 

Zespół Radia podzieli się swoimi umiejętnościami z uczestnikami

 

Wielu z nas uśmiecha się, kiedy myślimy o początkach swojej radiowej drogi – wspomina Agnieszka Szwajgier, reportażystka, współtwórczyni Instytutu Dźwięku. – Na szczęście w pobliżu zawsze były czyjeś wrażliwe uszy. Dlatego teraz to my chcemy przyszłym dziennikarzom i osobom zafascynowanym radiem stworzyć taką przestrzeń.

 

Trzy kursy – o publicystyce, muzyce oraz o reportażu, odbędą się od października do marca 

Szeroki wachlarz tematów i doświadczony zespół prelegentów

 

Tematami przewodnimi tegorocznych kursów są “Publicystyka i news”, “Dziennikarstwo muzyczne” oraz “Sztuka reportażu audio. Podcast”. Zajęcia będą odbywały się w siedzibie 357, przy ul. Słowackiego 19a w Warszawie od października 2022 r. do marca 2023 r.

 

Do zespołu prowadzących zostali zaproszeni także zaprzyjaźnieni dziennikarze, m.in. Agata Kasprolewicz z Raportu o Stanie Świata i Maciej Okraszewski z Działu Zagranicznego

 

Wśród prowadzących m.in. Marek Niedźwiecki, Marcin Łukawski, Ernest Zozuń, Katarzyna Borowiecka, Daniel Wyszogrodzki, Irena Piłatowska, Agnieszka Szwajgier, Piotr Stelmach, ale także Agata Kasprolewicz (Raport o Stanie Świata), Robert Zieliński (TVN) czy Maciej Okraszewski (Dział Zagraniczny). Przewidziano 3 grupy warsztatowe po 10 osób.

 

Uczestnicy będą mogli m.in. nagrać własną audycję i otrzymać staż w Radiu

Uczestnicy zobaczą, jak działa od środka radiowy organizm – mówi Agnieszka Szwajgier. –  Wyruszą z mikrofonem w teren, nauczą się podstaw montażu i dowiedza się, jak rozmawiać z gościem tak, że słuchacz nie będzie mógł oderwać się od głośnika. Do tego zrealizują własne audycje, dowiedzą się, jak w praktyce wygląda współpraca z branżą muzyczną i stworzą swój pierwszy reportaż audio. Czasem ciężko młodemu dziennikarzowi “sprzedać” swój pomysł, dlatego zaplanowaliśmy zajęcia z finansowania własnego podcastu, które poprowadzi Maciej Okraszewski z Działu Zagranicznego. Oprócz tego mrugniemy do naszych kursantów okiem i zaproponujemy niespodziankę! O tym, jakich pytań absolutnie nie zadawać artystom opowie… Wojciech Waglewski.

 

Ponadto uczestnicy poznają podstawy dziennikarstwa śledczego i sportowego, dowiedzą się na czym polega specyfika pasm porannych, co z teorii muzyki musi znać dobry dziennikarz muzyczny lub jakie znaczenie ma scena radiowa dla dobrego reportażu. W programie również kultura, prawne aspekty pracy dziennikarskiej i publicystyka zagraniczna. Wszystkie 3 serie warsztatów będą odbywały się od października 2022 roku do marca 2023 roku, a przeszkoleni kursanci będą mogli stworzyć własne audycje pod okiem specjalistów (najlepsze zostaną wyemitowane na antenie), a nawet otrzymać staż w Radiu 357.

 

Zapisy odbywają się na specjalnie przygotowanej stronie https://instytut.radio357.pl i trwają do wyczerpania limitu miejsc.

 

Dziennikarze i dziennikarki Radia 357 wielokrotnie byli nagradzani, a także zasiadali w jury konkursów. Uczestniczyli także w debatach poświęconych przyszłości mediów

 

Doświadczony zespół dziennikarzy wielokrotnie mogliśmy obserwować przy pracy z adeptami sztuki radiowej i w dyskusjach na temat przyszłości radia. W czasie trwającego w Świnoujściu Festiwalu FAMA dla młodych twórców w jury zasiada Marcin Cichoński, a warsztaty radiowe prowadzi Agnieszka Szwajgier. Od początku roku dziennikarze Radia 357 prowadzili zajęcia z reportażu i publicystyki radiowej w ramach Warsztatów Sztuki Radiowej Polskiej Akademii Nauk. Warsztaty i wykłady poprowadzą też w trakcie Wędrownego Festiwalu Literackiego Miedzianka. Paweł Sołtys w marcu został zaproszony na Radio Days w Szwecji, a Olga Mickiewicz we wrześniu weźmie udział w Ogólnopolskiej Konferencji Reportażu Dźwiękowego. Wielu członków zespołu dziennikarskiego Radia zasiada także w jury konkursu Podcast Roku im. redaktora Janusza Majki.

 

Zespół Radia 357 jest unikatowy. To grono wyjątkowych osobowości, profesjonalistów o ogromnym doświadczeniu – mówi Olga Mickiewicz, członkini zarządu Radia 357, która zajmuje się koordynowaniem oferty programowej. – Dla wielu osób nasze radio jest synonimem dobrego, niezależnego dziennikarstwa. Jakość jest dla nas bardzo istotna. Obserwujemy też uważnie to, co dzieje się wokół nas. Widzimy, że jest potrzeba stworzenia miejsca, w którym można uczyć się zawodu radiowca od najlepszych. Dlatego postanowiliśmy podzielić się doświadczeniem.

 

***

 

Radio 357 to stacja założona przez byłych dziennikarzy radiowej Trójki. Zespół tworzy obecnie ponad 100 autorów, dziennikarzy oraz osób organizujących pracę radia. Audycje przygotowują m.in. Marek Niedźwiecki, Piotr Kaczkowski, Kuba Strzyczkowski, Marcin Łukawski, Krystian Hanke, Michał Olszański, Ernest Zozuń, Patrycjusz Wyżga, Katarzyna Borowiecka, Beata Kwiatkowska, Marcin Cichoński, Katarzyna Pruchnicka, Tomasz Gorazdowski, Antoni Grudniewski, Tomasz Rożek, Justyna Dżbik-Kluge, Tomasz Michniewicz, Aleksandra Budka, Gabriela Darmetko, Mateusz Fusiarz, Piotr Stelmach, Marta Kula, Michał Gąsiorowski, Agnieszka Obszańska, Roma Leszczyńska, Izabela Woźniak, Paweł Sołtys, Daniel Wyszogrodzki, Tomasz Jeleński, Katarzyna Kłosińska, Filip Jaślar, Łukasz Błąd, Krzysztof Szubzda, Halina Wachowicz, Bartosz Gil, Baasch, Łukasz Dunaj, Grzegorz Sajór, Justyna Godz, Justyna Mączka, Olga Mickiewicz, Agnieszka Szwajgier, Maja Piskadło, Marcin Klimkowski i Michał Żakowski.

 

Radio 357 wprowadziło również serwisy informacyjne nadawane rano i popołudniu. Przygotowuje je zespół 13 dziennikarzy, reporterów i serwisantów oraz 8 korespondentów zagranicznych. Pracę newsroomu koordynuje Ewa Koch.

 

Radio jest największym projektem medialnym w Polsce finansowanym przez społeczność. 

 

Radio 357 funkcjonuje i rozwija się dzięki wyjątkowej Społeczności Patronów, która liczy niemal 44 tysiące osób. Łączą ich podobne wartości, wymagania co do jakości i poziomu treści, zainteresowania. Patroni nie tylko zapewniają wsparcie finansowe, ale również współtworzą radio               w ramach dyskusji, ankiet, sugestii i spotkań “live”. Cieszą się również przywilejami – m.in. możliwością głosowania na Listę Piosenek oraz dostępem do ekskluzywnych treści w sekcji Twoje 357. Organizowane są dla nich także specjalne spotkania z artystami, konkursy i inne wydarzenia.

 

W grudniu 2021 roku Radio 357 otrzymało prestiżową nagrodę Grand Press Digital za „innowacyjne podejście w wykorzystaniu nowoczesnych technologii w pracy dziennikarskiej”. Redakcja magazynu Press wytypowała nominowanych wspólnie z 21 specjalistami z mediów cyfrowych, reprezentantami nadawców, firm badawczych, start-upów i agencji interaktywnych.

 

Radio 357 można wesprzeć na stronie wspieram.radio357.pl.

 

Radio 357 jest dostępne bezpłatnie przez aplikację (Android i iOS), stronę internetową, agregatory stacji internetowych (m.in. OpenFM, WP Pilot, Patronite Audio, TuneIn, Replaio, MyTuner, MediaU, PlayNow). Stacja zwiększa także zasięg poprzez rosnącą dostępność w telewizjach kablowych.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

„Girls GO Technology” wygrywa w konkursie PR Wings!

Girls GO Technology

Projekt „Girls GO Technology” zyskał uznanie Kapituły konkursu PR Wings, przyznano mu pierwsze miejsce w kategorii PR korporacyjny. Nagrodę odebrał Mercedes-Benz Manufacturing Poland oraz agencja Kawałek Świata-Media.

Kobiety nie są zainteresowane zawodami technicznymi nie dlatego, że radzą sobie w nich gorzej, ale dlatego, że – jak pokazują wcześniejsze edycje programu „Girls GO Technology” – młode dziewczyny w szkołach średnich, poza wielkimi miastami nie mają żadnych sensownych i wartościowych wzorców edukacyjnych czy zawodowych. Tylko świadome działania rozwojowe mogą poszerzyć perspektywy i ambicje uczennic. Kobiecy potencjał czeka na „księcia z bajki”, który go rozbudzi. Mercedes-Benz Manufacturing Poland wcielił się w tę rolę i został doceniony.

Konkurs PR Wings promuje profesjonalne, etyczne i wyróżniające się praktyki z zakresu public relations i komunikacji. Organizatorem plebiscytu jest Stowarzyszenie Agencji Public Relations (SAPR), w tym roku odbyła się jego pierwsza edycja. Na uroczystej gali, podczas Kongresu Profesjonalistów w Rzeszowie, wręczono statuetki w 12 kategoriach.

W styczniu 2021 r. projekt „Girls GO Technology, czyli dziewczyny oswajają technologię”, został nagrodzony Brązowym Spinaczem w konkursie „Złote Spinacze” organizowanym przez Związek Firm Public Relations.

O Programie

„Girls GO Technology, czyli dziewczyny oswajają technologię” to cykl spotkań, adresowanych do uczennic szkół średnich z powiatu jaworskiego, których celem jest przybliżenie im nauk matematycznych, technicznych i inżynierii. Powstał w 2018 roku z inicjatywy Mercedes-Benz Manufacturing Poland z myślą o tym, by zaszczepiać w młodych kobietach przekonanie, że technologia jest przyjazna i może być doskonałym pomysłem na przyszłe zawodowe życie. W październiku br. staruje czwarta edycja programu.

Dlaczego dziewczyny stronią, wręcz boją się technologii? Dlaczego nie myślą o ciekawej i dobrze płatnej pracy w nowoczesnym przemyśle? STEM, czyli kierunki techniczne stanowią szczególne pole walki ze stereotypami. Z jednej strony pokutuje założenie, że „to nie dla kobiet”, z drugiej zaś coraz większe zmiany w statystykach zatrudnienia dowodzą, że w branży szybko ich przybywa. W Jaworze działają dwie ultranowoczesne fabryki Mercedesa, produkujące silniki spalinowe i baterie elektryczne do samochodów osobowych. W tej chwili pracuje tu już ponad 1300 osób, z czego 40% to kobiety.

Ewa Łabno-Falęcka, szefowa komunikacji i relacji zewnętrznych Mercedes-Benz

Dziewczyny z programu „Girls GO Technology” biorą udział w serii warsztatów, w których prowadzący – eksperci z różnych dziedzin motywują je do doświadczenia czym jest technologia i jak wpływa na codzienne życie każdego człowieka. Zajęcia pomagają uczennicom odkryć swój potencjał i mają na celu wspierać je w określeniu własnych mocnych stron.

 Pokazujemy, że technologia, nauki techniczne, inżynieria, programowanie czy IT, częściej określane jako zainteresowania typowo męskie, mogą już teraz stać się ich szansą na sukces – obszarem ich zainteresowania, kierunkiem studiów i pracą.

Ewa Łabno-Falęcka, szefowa komunikacji i relacji zewnętrznych Mercedes-Benz

Stałymi Partnerami projektu są: Siemens Polska, WSSE „INVEST-PARK”, Klaster Edukacyjny Invest in EDU i Randstad Polska.


Żródło: Girls GO Technology

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Letnia szkoła startupu z Google For Startups i RASP, czyli inQUBE i Uniwersytet Ekonomiczny znowu stacjonarnie!

Summer Startup School

Warsztaty inQUBE Summer Startup School zainaugurują powrót Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu do pracy i nauki w formie stacjonarnej. Wydarzenie odbędzie się w siedzibie organizatora – budynku inQUBE Uniwersyteckiego Inkubatora Przedsiębiorczości, stanowiącego część kampusu wrocławskiej uczelni. Partnerami projektu są m.in. Google for Startups i Ringier Axel Springer Polska.

inQUBE Summer Startup School to pierwsze od wielu miesięcy wydarzenie na terenie naszego kampusu, które odbędzie się w formie całkowicie stacjonarnej. Cieszmy się, że możemy nareszcie w pełni wykorzystywać potencjał budynku inQUBE, który został przecież pomyślany i zaprojektowany jako miejsce kreatywnej pracy.

Bartłomiej Nita, Prorektor ds. Finansów i Rozwoju Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu

Już 16 września budynek inkubatora odwiedzą uczestnicy inQUBE Summer Startup School. Wybrani w ramach preselekcji studenci, pracując w grupach pod okiem mentorów  z Google for Startups i Ringier Axel Springer Polska, opracują prezentację pomysłu biznesowego. W trakcie warsztatów z ekspertami dowiedzą się także, jak zbudować zespół w startupie, czym jest model biznesowy, a przede wszystkim – jak zaprezentować swój pomysł przed potencjalnym inwestorem.

Udział w wydarzeniu jest bezpłatny. Aby zgłosić chęć uczestnictwa, wystarczy przesłać dostępny na stronie inqube.pl formularz zgłoszeniowy wraz z krótkim opisem swojego pomysłu biznesowego.

Patrycja ModrzejewskaCo ważne, aby wziąć udział w warsztatach, nie trzeba być studentem Uniwersytetu Ekonomicznego. Jesteśmy otwarci na studentów także innych wrocławskich uczelni.

Patrycja Modrzejewska, dyrektor inQUBE Uniwersyteckiego Inkubatora Przedsiębiorczości oraz pomysłodawczyni inQUBE Summer Startup School

Spośród nadesłanych propozycji, organizatorzy wybiorą 20 najciekawszych konceptów. Ich autorzy wezmą udział w całodniowych warsztatach. W ostatnim etapie każdy z zespołów zaprezentuje swój pomysł przed ekspertami, którzy wyłonią najlepiej przygotowaną prezentację.

Patrycja ModrzejewskaObecność ekspertów, którzy na co dzień pracują dla takich marek jak Google for Startups czy Ringier Axel Springer, gwarantuje najwyższy poziom warsztatów.

Patrycja Modrzejewska

Wszyscy uczestnicy  warsztatów otrzymają certyfikat udziału w wydarzeniu, sygnowany przez organizatorów i partnerów wydarzenia: inQUBE Uniwersytecki Inkubator Przedsiębiorczości, Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Google for Startups, Ringier Axel Springer Polska, InCredibles Sebastiana Kulczyka oraz Dolnośląski Fundusz Rozwoju.

inQUBE to Uniwersytecki Inkubator Przedsiębiorczości utworzony w celu wspierania aspiracji biznesowych studentów, absolwentów, pracowników naukowych oraz początkujących przedsiębiorców z branży ICT. To również nowoczesna przestrzeń biurowa, stanowiąca część kampusu Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, będąca miejscem spotkań, pracy i nauki.


Źródło: inQUBE Uniwersytecki Inkubator Przedsiębiorczości

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Trwa rekrutacja do trzeciej edycji Akademii GPW Growth

GPW

Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie prowadzi rekrutację do trzeciej edycji Akademii GPW Growth – cyklu wykładów i warsztatów adresowanych do przedstawicieli małych i średnich przedsiębiorstw. Udział w programie pozwala nabyć kompetencje, które w przyszłości mogą pomóc firmom w debiucie na warszawskim parkiecie.

Rozpoczęła się rekrutacja do kolejnej, trzeciej już edycji Akademii GPW Growth. Projekt ten należy do najważniejszych inicjatyw zawartych w strategii rozwoju Grupy Kapitałowej GPW do 2022 roku.

Akademia GPW Growth jest programem edukacyjnym, mającym na celu wsparcie w rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw. To nie tylko szkolenia oparte na wykładach teoretycznych, ale bardzo dużo uwagi jest poświęcone na część praktyczną, zajęcia w grupach, case study, To też możliwość spotkania z praktykami biznesu i przedstawicielami największych firm i instytucji działających na rynku.

Maciej Bombol, dyrektor Działu Rynku Pierwotnego na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie

W Polsce istnieje ponad dwa miliony przedsiębiorstw, z czego ponad 99 proc. należy do sektora MŚP. Jak przekonuje Maciej Bombol, celem Akademii jest podzielenie się z nimi cennymi wskazówkami i doświadczeniami pozwalającymi na rozwój i wzrost.

Poza kompetencjami „twardymi”, takimi jak zarządzanie ryzykiem, operowanie kapitałem czy prawidłowe raportowanie wyników, uczestnicy Akademii mają możliwość rozwinięcia także „miękkich” umiejętności, odnoszących się do tworzenia właściwych relacji w zespole czy budowania osobistego potencjału lidera.

Akademia GPW Growth to zdecydowanie coś więcej niż tylko szkoła. To unikalny program łączący ambitny biznes, świat praktyków oraz znakomite miejsce do wymiany doświadczeń między uczestnikami i nabywania wiedzy, którą z pewnością dalej będziemy mogli i chcieli rozwijać .

Beata Kępowicz, uczestniczka poprzedniej edycji programu

O sukcesie Akademii decyduje rozbudowana baza kontaktów giełdy oraz jej szerokie zaplecze eksperckie, w skład którego wchodzą uznani analitycy rynkowi i doświadczeni specjaliści z największych spółek, zarówno tych prywatnych, jak i należących do Skarbu Państwa. Patronat nad tym unikatowym projektem objęło Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii.

Organizatorem inicjatywy jest GPW we współpracy z partnerami, wśród których znajdują się m.in: Polski Fundusz Rozwoju S.A., EY Academy of Business, Grabowski i Wspólnicy Kancelaria Radców Prawnych Sp. k., NBS Communications, CFA Society, Stowarzyszenie Inicjatywa Firm Rodzinnych, Business Dialog, Polska Agencja Inwestycji i Handlu, Klub Dyrektorów Finansowych. Akademia została również objęta patronatem medialnym przez: Forbes, Biznes24 i Polska Press.

Osoby zainteresowane szkoleniem mogą zgłaszać się do trzeciej edycji Akademii pod adresem growth@gpw.pl.

Więcej informacji na stronie GPW Growth.


Źródło: PAP

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

KIPA i Netflix dla młodych talentów i specjalistów branży filmowej – startuje cykl szkoleń rozwijających Kompetencje Przyszłości

KompetencjePrzyszłości warsztaty KIPA Netflix

Od pracy z ekipą bezpośrednio na planie, przez postprodukcję z użyciem najnowszych technologii wyświetlania obrazu, tworzenie imponujących efektów specjalnych i zachwycających ścieżek dźwiękowych, po administrację i kwestie organizacyjne - Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych wraz z Netflix wystartowały z cyklem warsztatów, które mają rozwijać kompetencje specjalistów branży filmowej.

To ponad 100 godzin spotkań z ekspertami, które mają przygotować polską kadrę audiowizualną do pracy w nowoczesnym środowisku, wpisującym się w najnowsze trendy.

Chcemy, aby polscy twórcy i producenci mogli w pełni korzystać z możliwości, jakie ma dziś branża filmowa.

Anna Nagler, dyrektor ds. lokalnych seriali oryginalnych w Netflix

Powstawanie coraz to nowszych narzędzi i rozwiązań dla ekip filmowych daje im coraz większe możliwości, jednak zmieniające się potrzeby i oczekiwania widzów stawiają przed nimi nowe wyzwania. Eksperci KIPA i Netflix przygotowali cykl szkoleń „Kompetencje przyszłości”, w ramach których rozwijane będą umiejętności z 6 kluczowych obszarów:

  • administracji produkcji,
  • organizacji produkcji,
  • koordynatora postprodukcji,
  • produkcji obrazu w technologii High Dynamic Range,
  • produkcji efektów specjalnych (VFX),
  • nadzoru nad produkcją ścieżki dźwiękowej.

 

Netflix KIPA

Chcemy dostarczać widzom na całym świecie przede wszystkim dobre historie. Musimy jednak pamiętać, że sukces zależy nie tylko od tego, co opowiemy, ale także jak to zrobimy. Dopracowany styl wizualny, oprawa muzyczna, historia w jaką nas wprowadza twórca, mogą decydować o tym jak dany film czy serial jest odbierany przez widzów. Obok kreatywności i wizji twórczej powinna stać także wiedza techniczna, umiejętności managerskie czy administracyjne. Dlatego tak ważne jest, by w ekipie filmowej znaleźli się eksperci z różnych obszarów, którzy są świadomi najnowszych trendów, specyfiki współpracy z nowymi graczami rynkowymi i wiedzą jak je wykorzystać. Chcemy wspierać w tym polskich specjalistów, dając im wiedzę i narzędzia, by mogli uwolnić swoją kreatywność oraz tworzyć historie, które pokocha cały świat.

Anna Nagler

KIPA_Alicja Grawon-Jaksik

To, jakie podejmiemy dziś działania w kierunku kształtowania kompetencji profesjonalistów rynku audiowizualnego, będzie decydować o sukcesie polskiego rynku w przyszłości i jego przewagach konkurencyjnych. Wierzymy, że dobre przygotowanie merytoryczne i praktyczne, przyniesie korzyści zarówno polskim producentom, podmiotom zamawiającym filmy i seriale, jak i szeroko rozumianemu sektorowi audiowizualnemu w Polsce i na świecie.

Alicja Grawon-Jaksik, Prezes Izby

Szkolenia “Kompetencje przyszłości” przeznaczone są zarówno dla osób, które rozpoczynają swoją karierę w branży, jak i specjalistów, którzy chcieliby pogłębić swoją wiedzę i rozwinąć umiejętności. To kolejny wspólny projekt Netflix i KIPA. W ubiegłym roku polscy filmowcy mogli skorzystać z warsztatów KIPA Finance Lab, gdzie podczas „Netflix Day” reprezentanci serwisu opowiedzieli o tym, jak znaleźć ciekawą historię i przenieść ją na ekran, ale także o kwestiach finansowania produkcji oraz postprodukcji. W 2020 razem z KIPA Netflix utworzył także specjalny fundusz pomocowy, który z budżetem 2,5 mln zł, wsparł pracowników branży filmowej w czasie pandemii.


Źródło: Netflix 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Wystartowała Szkoła Kreatywności – cykl bezpłatnych warsztatów i szkoleń dla firm i osób działających w sektorze kreatywnym [BRIEF PATRONUJE]

Szkoła Kreatywności

W Centrum Kreatywności Targowa wystartowała Szkoła Kreatywności. To bezpłatne wykłady, szkolenia i warsztaty, których celem jest wspieranie rozwoju firm i osób działających w sektorze kreatywnym. Znamy już program Szkoły na najbliższy semestr. Trwa rekrutacja uczestników i uczestniczek.

Centrum Kreatywności Targowa to inkubator przedsiębiorczości dla branży kreatywnej. Działa na warszawskiej Pradze od 2016 roku. Od grudnia 2019 operatorem Centrum, na mocy umowy z Urzędem Miasta Stołecznego Warszawy, jest Krajowa Izba Gospodarcza. Działa w nim w tej chwili ponad 20 mikro- i małych firm, reprezentujących różne obszary sektora kreatywnego.

Szkoła Kreatywności zaprasza uczestników i uczestniczki

Jednym z zadań, którego podjęliśmy się jako Operator CK Targowa, było uruchomienie bezpłatnego programu akceleracyjnego, wspierającego pierwsze biznesowe kroki osób rozpoczynających prowadzenie działalności w branży kreatywnej.

Ewa Janus-Khouri z Krajowej Izby Gospodarczej, dyrektor zarządzająca CK Targowa

Z myślą o nich program Szkoły Kreatywności zbudowaliśmy na pięciu filarach tematycznych, które mogą zainteresować początkującego przedsiębiorcę. Proponowane przez nas zajęcia będą dotyczyć innowacyjności, marketingu internetowego, podstaw prawnych i finansowania, projektowania, technologii i mediów oraz sieciowania.

Ewa Janus-Khouri z Krajowej Izby Gospodarczej, dyrektor zarządzająca CK Targowa

3 lutego zaprezentowany został program zajęć Szkoły w I semestrze – od lutego do czerwca 2021 r. Obejmuje on 8 propozycji warsztatów i szkoleń,które składają się na ponad 40 godzin zajęć.

Do Szkoły Kreatywności zapraszamy osoby poszukujące inspiracji i narzędzi, które pomogą im zachować świeżość i otwartą głowę w myśleniu o rozwijaniu działalności.

Piotr Grzymisławski, kierownik programowy CK Targowa

Każda firma, organizacja czy osoba dopiero planująca swój biznes, która zgłosi się do Szkoły, bezpłatnie otrzyma pulę 30 godzin szkoleniowych do wykorzystania w ramach proponowanej przez nas siatki zajęć. To uczestnicy decydują, w których warsztatach i szkoleniach wezmą udział.

Piotr Grzymisławski, kierownik programowy CK Targowa

Szczegółowy program Szkoły Kreatywności jest dostępny na stronie cktargowa.pl. Tam także można zgłosić chęć udziału w Szkole.

Wykład inauguracyjny: dyskusja o scenariuszach przyszłości

Niemal 50 osób wzięło udział w inspiracyjnym webinarze, który zainaugurował działalność Szkoły Kreatywności 3 lutego. Wykład poprowadzili związani z Biennale Warszawa Bartosz Frąckowiak i Marta Michalak, określający siebie “strategicznymi marzycielami, spekulującymi na temat przyszłości”.

Rozmawialiśmy o tym, że nawet w obliczu kolejnych odsłon permanentnego kryzysu chcemy i potrzebujemy planować działania – własne i naszych organizacji. Bez wątpienia jednak funkcjonując w niepewności i zmienności musimy zacząć inaczej myśleć o celach, które sobie stawiamy. Kluczem do tego jest uruchomienie strategicznego myślenia o przyszłości.

Piotr Grzymisławski, kierownik programowy CK Targowa

Trwające ponad trzy godziny spotkanie cieszyło się dużym zainteresowaniem uczestników i uczestniczek. Docenili oni przede wszystkim inspirujące ujęcie tematu oraz połączenie dużej ilości wiedzy i ciekawych informacji z prezentacją na temat metod warsztatowych, pozwalających na wdrożenie nowych, bardziej twórczych sposobów planowania.

Kolejne zajęcia już pod koniec lutego

Najbliższe zajęcia Szkoły Kreatywności odbędą się 24 lutego i będą poświęcone marketingowi internetowemu, a dokładniej: współpracy z influencerami. Szkolenie poprowadzą Patrycja Wachek i Agata Kołodziej z agencji Tears of Joy. Osoby zainteresowane wzięciem w nich udziału zapraszamy do zgłoszenia się do Szkoły Kreatywności.

Zapisz się do bezpłatnej Szkoły Kreatywności


Źródło: Centrum Kreatywności Targowa

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Nowa rozgłośnia rozpoczęła nadawać sygnał na Śląsku

Radio Bezpieczna Podróż

Radio Bezpieczna Podróż – pierwsza nie tylko w Polsce, ale w całej Europie stacja tworzona przez Niepełnosprawnych, ale nie tylko dla Niepełnosprawnych – w lipcu rozpoczęła nadawanie w Warszawie, Gdańsku i Wrocławiu. We wrześniu do listy lokalnych rozgłośni dołącza ośrodek w Katowicach.

Założeniem, które przyświecało twórcom było stworzenie radia, które będzie równocześnie i ogólnopolskie i lokalne. Ogólnopolskie – bo najważniejsze problemy osób niepełnosprawnych są identyczne wszędzie, a lokalne – ponieważ to swoista platforma, dzięki której lokalne społeczności będą mogły się integrować, pomagać sobie wzajemnie, inicjować lokalne działania na rzecz potrzebujących.

Stworzyliśmy Radio, w którym codziennie cztery godziny programu stanowić będą audycje lokalne, a co dwie – już są emitowane lokalne serwisy. Oczywiście, nie ograniczamy się jedynie do emisji na falach radiowych. Projekt to równocześnie działalność poprzez media społecznościowe oraz portal, na którym oprócz bieżącego programu dostępne będą wszystkie audycje w formie podcastów. Radio, jako medium edukacyjno-informacyjno-profilaktyczne, jest szansą na poprawę warunków środowiska niepełnosprawnych i na ograniczenie powstawania niepełnosprawności nabytej.

Agnieszka Warchulińska z Działu Promocji i Marketingu w Radiu Bezpieczna Podróż

Radio Bezpieczna nadaje w cyfrowym sygnale DAB+. Łatwo jest „złapać sygnał” w odbiornikach DAB/DAB+, gdyż nie trzeba wyszukiwać częstotliwości – wystarczy wpisać nazwę. Cyfrowa technologia powoli wypiera w Polsce klasyczny, analogowy sygnał. Przykładowo: do końca 2020 roku, nadajniki DAB+ Polskiego Radia mają pokryć swoim zasięgiem obszar całego kraju.

Dopiero się rozkręcamy, dostaliśmy koncesje w 7 dużych miastach w Polsce, w tym Katowicach, choć sygnał powinien być odbierany w całym GOP. Docelowo mamy mieć jednak 32 koncesje i być słyszalni w całym kraju.

Agnieszka Warchulińska

Rozgłośnia zapowiada, że z chęcią przyjmie na praktyki studentów, którzy chcą posmakować radiowej przygody i rozwijać swoje umiejętności dziennikarskie – także w studiu przed mikrofonem.

Więcej informacji o praktykach znajdziemy na stronie radia: https://bezpiecznapodroz.org/praktyki-w-radio/

Informacje o praktykach można też zasięgnąć poprzez wysłanie zapytania na adres mailowy: praktyki@bezpiecznapodroz.


Źródło: Informacja prasowa Radio Bezpieczna Podróż

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Fani KFC bohaterami niecodziennego komiksu

warsztaty komiksu z rysownikami

Specjalnie na Święta KFC przygotowało wyjątkowy komiks stworzony z najciekawszych historii fanów marki opowiadanych w sieci w ciągu całego 2019 roku. Wspomnienia gości restauracji KFC ubrane zostały w kolor i kreskę przez jednych z najlepszych rysowników młodego pokolenia w Polsce. W ten właśnie sposób powstał komiks „KFC Stories”, który wydrukowany w limitowanym nakładzie 100 egzemplarzy, już niebawem trafi w ręce najwierniejszych fanów kultowych kurczaków w panierce.

Już w najbliższy poniedziałek swoją premierę będzie mieć wyjątkowy komiks KFC. Unikatowy bo nieczęsto zdarza się, że na pierwszy rzut oka niepozorne zdarzenie może na tyle pobudzić kreatywność, by stać się bazą dla komiksu i okazją dla autora do obserwowania, jak rozwija się jego rysunkowa postać. W „KFC Stories” to właśnie komentarze, zdjęcia i relacje fanów z całego mijającego roku stały się inspiracją do opowiedzenia w komiksowej formie ciekawych historii z KFC w tle.

Indywidualny charakter wybranym historiom fanów nadała grupa najbardziej kreatywnych osób polskiej sceny rysowniczej: Alek Morawski, Rynn Rysuje, Ola Niepsuj i Olsikowa. Młodzi artyści puścili wodze fantazji i sprawili, że historie fanów KFC ożyły. Do tego stopnia, że zostały wydrukowane w limitowanym nakładzie 100 egzemplarzy i zostaną rozdane jako specjalny prezent najwierniejszym fanom marki.

Przygody fanów KFC były tak barwne i smaczne, że do końca nie mogliśmy się zdecydować, czyje historie staną się komiksową inspiracją. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy mieliśmy okazję przeczytać w sieci setki emocjonujących komentarzy i historii związanych z marką KFC. Cieszymy się, że najciekawsze z nich zyskały wyjątkową oprawę graficzną, a ich autorzy zapisali się – dosłownie – na kartach historii KFC.

Szymon Dyjach, Buzz & Appreciation Manager AmRest

KFC Stories komiks
Źródło: KFC

KFC, zainspirowane aktywnością fanów, postanowiło podtrzymać gorący trend dzielenia się wyjątkowymi historiami. W tym szczególnym okresie, jakim są Święta Bożego Narodzenia, KFC namówiło Colonela Sandersa, by w przebraniu Świętego Mikołaja zachęcił swych fanów do dalszego dzielenia się inspirującymi chwilami spędzanymi w KFC i z KFC. Najciekawsze z nich staną się częścią drugiej edycji komiksu, który zostanie wydany w 2020 roku.

W ramach pracy nad drugą edycją komiksu marka jeszcze mocniej zaangażuje swoich fanów w proces powstawania treści i rysunków. Popularni rysownicy, którzy zostaną zaproszeni do współpracy przy drugiej odsłonie projektu, na początku przyszłego roku przygotują warsztat tworzenia komiksu. Podzielą się na nim swoją wiedzą, ale też pomogą fanom tej formy graficznej najlepiej wyrazić kreską i kolorem to, co czują. Najlepsza historia stworzona podczas warsztatów – poza pracami samych artystów – również znajdzie się w drugiej odsłonie komiksu.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Czwarta edycja Akademii Marketingu już za nami!

Akademia Marketingu

Koniec zjazdu, semestr zakończony – mamy kolejnych absolwentów! Czwarta edycja Akademii Marketingu, organizowana przez agencję ContentHouse, w zgodnym odbiorze prelegentów i uczestników, zakończyła się dużym sukcesem. Początkiem grudnia 2019 roku, w gronie niezwykłych ekspertów rozmawialiśmy o mierzalności content marketingu.

Czwarta edycja Akademii Marketingu stała się największym dotąd ukłonem w kierunku dziedziny marketingu, na której organizatorzy znają się najlepiej. Jednocześnie, odważnie postawiono na temat, jakiego boi się większość polskich marketerów – badanie efektywności działań contentowych.

Do Krakowa postanowiliśmy zaprosić ekspertów, reprezentujących różne składowe content marketingu. Poprosiliśmy ich o przygotowanie krótkich prezentacji, które maksymalnie treściwie odpowiedzą na pytanie jak mierzyć różne rodzaje contentu. Drugiego dnia uczestników zaprosiliśmy z kolei na serię ośmiu warsztatów, podczas których badaną tematykę i zdobytą wiedzę sprawdzili na sobie.

Wiedza skondensowana i wielowymiarowa

Uczestnicy Akademii Marketingu z pewnością na długo zapamiętają niezwykłe prelekcje. O tym, jak tworzyć doskonałe treści – zarówno dla użytkowników, jak i wyszukiwarek, opowiedzieli Sylwia Paszyna, Content Executive oraz Michał Grzebyk, PR i Content Marketing Manager naszej agencji. Niezwykle ciekawą prezentację dla uczestników przygotował nasz Media Manager Michał Bednarczyk, zabierając ich w świat chatbotów, pokazując ich ścieżkę rozwoju i potencjał.

Uczestnicy dość zgodnie zwrócili także uwagę na fenomenalne wystąpienie króla sceny, stratega agencji Insignia, Szymona Krzysiaka, który jednoznacznie zadał kłam myśleniu o strategii marketingowej jako najmniej ciekawym elemencie kampanii. Moc wiedzy (i przykładów!) o konsumowaniu treści przez pokolenie „Z” przyniosła z kolei prelekcja przygotowana przez Lucynę Kobę, Business Development Director w Gemius. Zwiastunem contentu następnej generacji było wystąpienie Krzysztofa Tkaczyka, Dyrektora Kreatywnego z New Amsterdam, który pokazał, co czeka treści wraz z upowszechnianiem się technologii wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości.

Na tapecie pojawił się także jeden z najbardziej frapujących tematów w marketingu – podcasty. O tym, że ta forma ma przed sobą świetlaną przyszłość i skąd wzięła się jej popularność, opowiedział Jerzy Rajkow-Krzywicki, entuzjasta technologii audio speakerów i partner w Produkcje.fm.

O błędach i problemach związanych z analizą efektywności contentu opowiedział Karol Dziedzic, trener i Specjalista Google Ads & Google Analytics, a tajemnice skutecznych, opartych na doświadczaniu, relacji z klientem zdradziła Anna Kreiser, Strategist & Digial Consultant w Digitalkod. O trudach relacji z niektórymi grupami odbiorców i satysfakcji z umiejętności doboru contentu, który nie tylko zwraca uwagę, ale także pobudza do refleksji, mówiła guru marketingu w świecie finansów, Danuta Musiał, Dyrektor Marketingu w Generali Investments TFI SA.

Wiedza wystawiona na próbę

Nim nastąpił drugi, warsztatowy dzień, uczestnicy mieli okazje spotkać się w nieco innych, znacznie luźniejszych warunkach. Podczas wieczornej imprezy w jednym z krakowskich klubów, zlokalizowanych przy samej płycie Rynku Głównego, doszło do wielu niezwykłych rozmów największych ekspertów marketingu w Polsce i ich adeptów. Być może w głowach zaszumiało nie tylko od natłoku wiedzy. Swoje dołożyły contentowe browary ContentBeer.

Wiedza przetestowana i utrwalona

Ciężkie (od zdobytej dzień wcześniej wiedzy) głowy pobudzili prowadzący warsztatów. W czwartej edycji postanowiliśmy nieco zmienić formułę wydarzenia. Podczas dwóch sesji zaproponowaliśmy uczestnikom udział w dwóch z ośmiu przygotowanych warsztatów.

Mnogość opcji tematycznych była imponująca. Na warsztat z pisania dobrych treści zaprosili ponownie Sylwia Paszyna i Michał Grzebyk z ContentHouse. O współpracy z influencami i mierzalności ich efektów opowiedzieli Szymon Krzysiak, Senior Strategic Planner i Grzegorz Paliś, Influencer Manager z agencji Insignia, a przykłady wykorzystania Google Analitics w liczeniu content marketingu pokazał Mateusz Muryjas z Analitycznego. Jak wykorzystywać chatboty w kontaktach z różnym klientem – to z kolei zdradził Mariusz Pełechaty, CEO KODA Bots.

Krótka przerwa na łyk kawy i szansa na zdobycie ostatniej wiedzy podczas tej edycji. W kolejnej sesji warsztatowej Grzegorz Miłkowski, nasz CEO oraz Gabriela Wolak, Business Growth Manager ContentHouse opowiedzieli, jak generować leady w serwisach contentowych oraz jak je wykorzystywać w skutecznym e-mail marketingu.

Tajniki prowadzenia i mierzenia efektywnych kampanii SEM zdradził szef Deva Group, Krzysztof Marzec, a sekretne sposoby na optymalizowanie video na Youtube przekazała Magdalena Daniłoś, ekspertka video marketingu. Równolegle, jak łączyć content marketing i marketing automation pokazywał Mike Korba, CCO z User.com.

Wiedza udokumentowana przez SocialPress

Akademia Marketingu przechodzi do historii I znów pozostawia po sobie ślad, nie tylko w postaci nabytej wiedzy. Tradycyjnie już, jej kolejnej edycji towarzyszy publikacja jednego patrona wydarzenia, serwisu SocialPress. W istotnym udziale naszych ekspertów oraz innych gości konferencji, powstał raport o mierzeniu efektywności w content marketingu.
Do pobrania -> TUTAJ

Organizator: ContentHouse
Partnerzy:  SMSapi, PolskaPress, Business Centre Club, Izba Gospodarki Elektronicznej
Patroni medialni: SocialPress, Nowy Marketing, Marketer+, Media&Marketing Polska, Brief, KorpoVoice, Lovekrakow.pl, Crossweb, Portal Medialny, AI Business, Marketinglink.pl, komerso.pl

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Akademia Marketingu już 4 i 5 grudnia. Kto jedzie do Krakowa?

Ostatnie dni pozostały do rozpoczęcia czwartej edycji Akademii Marketingu. Tym razem, słynąca z wyjątkowej wartości merytorycznej konferencja, ma za zadanie odpowiedzieć na pytanie - jak mierzyć efekty działań content marketingowych? Na uczestników czeka zupełnie nowy format wydarzenia, łączący zdobywanie wiedzy i praktykowanie jej zastosowania.

Redakcja serwisów i blogów, chatboty, SEO, influencerzy, video, podcasty, analityka, strategia, marketing automation, UX, a ostatnio, AR i VR – skuteczny content marketing to sieć naczyń połączonych, z których każde wymaga rzetelnej analizy i sprawdzenia efektywności. Tak, jak jedno słabe ogniwo rozrywa łańcuch, tak słabość jednego z tych elementów może położyć kampanię. 

– Każdy, kto kiedykolwiek pracował z klientem wie, że mierzalność działań to jedno z podstawowych kryteriów skuteczności budowanej relacji. Monitorowanie i analiza działań to jednocześnie jedno z najtrudniejszych działań, o którym, zaangażowani w uatrakcyjnienie kreacji, często się zapomina lub marginalizuje. Właśnie dlatego czwartą edycję Akademii Marketingu poświęcamy w całości mierzeniu contentu. Jestem przekonany, że znów czekają nas dwa dni wypełnione praktyczną wiedzą – ocenia Grzegorz Miłkowski, CEO w ContentHouse, organizator wydarzenia. 

O tym, jak skutecznie mierzyć efektywność działań content marketingu powiedzą prelegenci Akademii Marketingu, która tym razem odbywa się pod hasłem: „(Z)mierz się z content marketingiem”. Jak badać branżę opowiedzą wybitni praktycy, managerowie największych w Polsce agencji reklamowych i przedstawiciele marketingu największych firm. Na scenie w Krakowskim Parku Technologicznym zobaczymy m.in. Tomasza Krawczyka, Dyrektora Rozwoju Redakcyjnego Polska Press Grupy, Danutę Musiał, Dyrektor Marketingu w Generali Investments TFI SA, Katarzynę Mika, Marketing Automation Manager w Semahead, Grzegorza Miłkowskiego, CEO w ContentHouse, Krzysztofa Marca z DevaGroup, Szymona Krzysiaka, stratega z agencji Insignia, czy Mike’a Korba, CCO w User.com i Krzysztofa Tkaczyka z New Amsterdam.

Tegorocznej Akademii Marketingu towarzyszy też publikacja raportu „(Z)mierz się z content marketingiem”, która została przygotowana wspólnie z redakcją portalu socialpress.pl. 

Pobierz raport za darmo: LINK

Czwarta edycja to też zmiana formatu wydarzenia. Po raz pierwszy wyraźnie w formie organizacji oddzielone zostały oba dni konferencji. Pierwszy, w całości zostanie poświęcony prelekcjom, dedykowanym wszystkim uczestnikom. Usłyszymy zatem o tworzeniu contentu dla generacji Z, AR i VR jako contencie przyszłości, skutecznej komunikacji z klientem dzięki marketing automation, storytellingu i wielu innych.

Drugi dzień przeznaczono na warsztaty, podzielone na aż osiem sesji tematycznych, z których każdy uczestnik wybrać może dwa. Wśród nich:

    • Czy influencerzy są policzalni? – warsztat o mierzeniu efektywności współpracy z in poprowadzą Szymon Krzysiak i Grzegorz Paliś (Insignia)
    • Jak wykorzystać Google Analitics w content marketingu? – warsztat Mateusza Muryjasa (Analityczny) o analizie źródeł pozyskiwania ruchu i jego konwersji na sprzedaż lub genereowanie leadów
    • Chatbot w komunikacji – jak skutecznie wykorzystywać je w kontakcie z klientem – poprowadzi Mariusz Pełechaty, CEO z Koda Bots

 

  • Bierzemy treści na warsztat – warsztat Michała Grzebyka i Sylwii Paszyny o treściach, które 
  • Synergia marketing automation i content marketingu – warsztat Michala Korby z User.com
  • Inspiracje do budowania i mierzenia skuteczności content marketingu pod kampanie SEM – poprowadzi Krzysztof Marzec, CEO w DevaGroup
  • Optymalizacja video na Youtube – warsztat Magdaleny Daniłos, ekspert video marketingu opowie o kluczowych elementach do osiągnięcia sukcesu w działaniach content marketingowych. 
  • Generowanie leadów za pomocą content marketingu i skuteczny e-mail marketing – poprowadzą Grzegorz Miłkowski i Gabriela Wolak z ContentHouse

 

Akademia Marketingu odbędzie się już 4 i 5 grudnia, a w puli zostały ostatnie wejściówki na konferencję. Więcej informacji na www.akademiamarketingu.edu.pl

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF