...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Porozmawiajmy o wartościach. Poznaj pierwszych prelegentów Dream Employer Summit 2021

warości w organizacji Dream Employer Summit

Dlaczego kultura jest ważniejsza teraz niż kiedykolwiek przedtem?

Ostatni rok udowodnił, ze kultura firmy ma i będzie miała coraz ważniejszą rolę i wpływ na efektywność firmy w świecie złożonym, zmiennym i nieprzewidywalnym. To właśnie kultura pozwala organizacjom z sukcesem reagować na zmiany w otoczeniu. Żadne systemy, wskaźniki, procesy nie zastąpią przedsiębiorczości pracowników, ich inicjatywy, zaangażowania, poczucia odpowiedzialności, wsparcia wzajemnego i współpracy. Powstaje pytania jakie są uniwersalne cechy kultury organizacyjnej, które prowadza do sukcesu? Jak sprawić aby właśnie te cechy kultury rozwinąć w swojej firmie?

Doświadczenia wielu firm na świecie ale także wielu firm w Polsce wskazują, że są pewne kluczowe czynniki sukcesu ewolucji kultury w stronę kultury wzmacniającej zwinność i zdolność do adaptacji firmy na rynku. Rola liderów jest jednym z nich. Jaka powinna być rola kluczowych liderów, co robić aby przekonać decydentów, że teraz jak nigdy dotąd, to właśnie ludzie są w centrum organizacji, a kultura oparta o wartości jest jedynym skutecznym sposobem koordynacji zachowań pracowników w coraz bardziej zmiennym świecie. Zanim zaczniemy zarządzać kulturą swojej firmy warto uczyć się od tych firm, które już rozpoczęły tę drogę i poznać 10 czynników sukcesu budowania konstruktywnej kultury odpowiadającej na wyzwania przyszłości, ale także kultury, która przynosi pracownikom satysfakcję i samorealizację.

Dr Maria Mycielska

ZAPRASZAMY NA PREZENTACJĘ: Czynniki sukcesu zmiany kultury organizacyjnej. Rola lidera. (7 czerwca, g. 09:15)

 

Czy zastanawiałeś się kiedyś jaki byłby świat, gdyby władzę ludzi zamienić na służbę?

Naszym zdaniem lepszy świat dla ludzi i organizacji leży w rękach Servant Liderów. To oni będą mieli sprawczą moc, aby pociągać innych swoim przykładem, rozbudzać współodpowiedzialność w zespołach, rozwijać zaufanie i jednocześnie doprowadzać do równowagi w całym systemie organizacji i poza nią.

Dziś widzimy jak w wielu miejscach na całym świecie, pojawiają się nowi ludzie decydujący oddać swoją tradycyjną władzę na rzecz służenia ludziom i wyższym celom. Servant Liderzy to ludzie, których wpływ powoduje, że po latach opowiadamy o nich dobre historie. To oni często oddalają się od tradycyjnej hierarchii, opuszczają swoje trony władzy i stają się Servant Liderami. To oni są prawdziwymi liderami.

Magdalena Kamińska, BIG CALL

ZAPRASZAMY NA PREZENTACJĘ: Nowe przywództwo: Servant Leadership (7 czerwca, g. 10:25)

 

Wartości to więcej niż hasła

Komunikacja z kandydatami online powinna być nie tylko przemyślana i zaplanowana z uwzględnieniem Digital Candidate Journey. Powinna być również odpowiednio głęboka, komunikując wartości „w użyciu” i w odniesieniu do naszych kandydatów. Podczas mojego wystąpienia pokażę Ci na przykładach, jak możemy skutecznie i ciekawie komunikować nasze wartości, które często funkcjonują w naszej organizacji jako hasła. Pomogę przenieść te hasła na konkretne działania i rezultaty. Spojrzymy na temat zarówno pod kątem warstwy kreatywnej komunikacji, jak i możliwych do wykorzystania formatów treści online

 Adrian Martinez

ZAPRASZAMY NA PREZENTACJĘ: Wartości to więcej niż hasła. Jak komunikować wartości, żeby skutecznie budować nasz employer branding? (7 czerwca, g. 15:50)

 

Sprawdź pełny program wydarzenia DREAM EMPLOYER SUMMIT 2021. In leaders we trust. 

Dwa dni merytorycznych prezentacji, spotkań i inspiracji:

  • 18 prezentacji najlepszych ekspertów
  • 3 dyskusje panelowe praktyków HR i szefów firm
  • Roundtable

ZAREJESTRUJ SIĘ JUŻ DZIŚ!

Partnerzy DES

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Trenerem być…

Jose Mourinho / Strategia życia. Trenerskie zasady, Netflix

A może tak można? Czy trzeba być utytułowanym mistrzem w jakiejś dyscyplinie sportowej, aby stać się świetnym trenerem? 🙂

Pytanie przewrotne, ponieważ często tak właśnie kojarzymy profesjonalizm – wzrastanie w danej profesji, przechodzenie kolejnych szczebli, by wreszcie stać się najlepszym, liderem, a później może też pełnić rolę mentora, doradcy, coacha. Niektórzy twierdzą, że jeśli nie dotkniemy materii, nie będziemy w stanie zrozumieć jej. Zderzenie z dylematem często obserwowanym trzy dekady temu: jak można zarządzać szpitalem nie będąc lekarzem… 🙂

Czasami jednak może być inaczej…

Wygrana Igi Świątek w French Open i opanowanie paryskich kortów zbiegło się z oglądanym  przeze mnie serialem A Coach’s Rules of Life (w polskiej wersji językowej jako  Strategia życia. Trenerskie zasady, Netflix).

Pięć różnych strategii, odmiennych podejść, różnych dróg dochodzenia do osiągania sukcesów, także różnych dróg w życiu prywatnym i związanym z tym ułatwień lub wyzwań, barier i mielizn. Dwie trenerki, trzech trenerów i ich zestawy „zasad”. Warto obejrzeć cały sezon, aby uświadomić sobie, że nie ma złotych recept, a znalezienie tej właściwej drogi musi być skrojone na miarę osoby, która nią kroczy. Tutaj nie ma dróg na skróty i „wyszło mi”, bo nawet o szczęściu mówi się po tysiącach godzin treningu i hektolitrach wylanego potu.

Nie ze wszystkimi zasadami zgadzam się, a może raczej nie wszystkie są dla mnie zrozumiałe lub nie były moim doświadczeniem. Niektóre z zasad gryzą się z wartościami bliskimi mi. Część znów jest oczywista, znana powszechnie. To też wskazówka, że czasami sprawdza się to co proste, znane i w zasięgu ręku. Część zasad może inspirować i budzić refleksję…

Poniżej kilka wybranych zasad trenerek i trenerów będących bohaterkami i bohaterami serialu…

Doc Rivers (trener koszykówki): „Dobry trener musi przekonać zawodników, że wierzy w wygraną w kolejnym meczu”.

  • Ukończ wyścig
  • Nie bądź ofiarą
  • Presja to przywilej

Jill Ellis (piłka nożna kobiet):

  • Na szczycie jest mało miejsca, a powietrze jest przerzedzone
  • Działaj, jeśli chcesz, by cię usłyszeli

Jose Mourinho (chyba nie trzeba przedstawiać, ale dla zasady: piłka nożna mężczyzn): „Mili ludzie nie wygrywają”  czy „Nie chcę wywierać na was presji mówiąc, że mamy wygrać, ale… nie możemy przegrać

  • Jeśli jesteś gotowy na najlepsze, jesteś gotowy
  • Pociąg nie zatrzymuje się dwa razy
  • Nie trenuj zawodnika, tylko drużynę

Patrick Mouratoglou (trener tenisa ziemnego): „Wszystko, co nas spotyka ma większy sens

  • Największa słabość może stać się największą siłą
  • Błędy są nieuniknione, ale nie pozwól, aby cię definiowały
  • Uczucia są najgorszym doradcą
  • Dobre kłamstwo może stać się prawdą

Dawn Staley (koszykówka kobiet):

  • Rozwój wymaga wyjścia ze strefy komfortu
  • Twoje boisko ma dawać przewagę

 

Serial daje do myślenia o zasadach w naszym życiu, o naszej drodze zawodowej.

Czy mamy takie zasady?
Jak one brzmią?
Czy są niezmienne, a może dojrzewają wraz z nami?

Skusisz się na chwilę refleksji nad swoimi „zasadami trenerskimi”? 🙂

 

 

 

Dr habilitowana w dyscyplinie "nauki o mediach", pracownik naukowo-dydaktyczny Uniwersytetu Warszawskiego i biegły sądowy z zakresu mediów i komunikacji społecznej (prawo i etyka mediów oraz public relations, kreowanie wizerunku publicznego i medialnego, naruszenia wizerunku offline oraz online). Od ponad 20 lat naukowo i w praktyce łączy aktywność public relations i innych obszarami komunikowania społecznego. Doradca i trener. Najwięcej emocji znajduje tam, gdzie komunikowanie się spotyka politykę, wywołuje sytuacje kryzysowe, używa nowych mediów czy narusza etykę. monikakaczmarek-sliwinska.pl

Monika Kaczmarek-Śliwińska

Humanistyczne przedsiębiorstwa po włosku. Sukces poprzez wartości

humanistyczne przedsiębiorstwa

Jestem doradcą biznesowym i ekspertką z ponad 20 letnim doświadczeniem w zarządzaniu organizacjami, budowaniu zaangażowania i projektowaniu pozytywnego doświadczenia pracownika. Jestem autorką kursoBOOKa Super Liderka, praktycznego poradnika dla liderek, które chcą kształtować swój indywidulany, kobiecy styl zarządzania i dzięki niemu inspirować, rozwijać i motywować pracowników. Prowadzę szkolenia, wystąpienia i prezentacje oraz zajęcia ze studentami. Piszę bloga oraz publikuję artykuły m.in na łamach Harvard Business Review Polska, HR Business Partner, Wiedza i Praktyka oraz magazynu Brief.

Karolina Karwowska

Pytając o wartości…

Wczorajszy wieczór rozgrzewał wielu wieszcząc, że o szóstej rano otwierając gazetę trafimy na bombę. I co? Od szóstej widzimy na wielu profilach społeczności jęki zawodu: że przecież o tym było już dawno wiadomo, że „Srebrna” to jasne, że nic nowego. Kapiszon i sztucznie napędzona historia.

Ale czy tak jest?

Cytując Gazetę Wyborczą [1]:

„Pomóc miał kontrolowany przez państwo bank Pekao SA kredytem do 300 mln euro. Jego prezes to Michał Krupiński, „złote dziecko” PiS i protegowany Zbigniewa Ziobry, wcześniej szef PZU z nominacji rządu Beaty Szydło.

Z nagrania wynika, że Krupiński działa” na telefon” zaufanych ludzi szefa partii rządzącej. Grzegorz Tomaszewski, kuzyn Kaczyńskiego, mówi, jak uzgadniał z Krupińskim, by podtrzymać przy życiu podupadającą „Gazetę Polską Codziennie”.”

„[Kaczyński – dop. MK-Ś] obawia się, że może być uważany za jednego z bardziej zamożnych Polaków. Wie, że byłaby to dla niego wizerunkowa katastrofa.”

„Podobnie lekkomyślnie [nawiązanie do fabrykant Grynszpana z „Ziemi obiecanej” Reymonta –dop.MK-Ś] postąpi Gerald Birgfellner. Wierzył, że jeśli umawia się ze spowinowaconym ze sobą Kaczyńskim, to po prostu nie może zostać oszukany. Pomylił się”.

Tropił też [J. Kaczyński – dop. MK-Ś] rozmaite pasożytnicze twory na organizmie państwa, bo –jak mawiał Lech Kaczyński – „jak ktoś ma pieniądze, to znaczy, że skądś je ma”. Jarosław nazywał je patologicznymi układami rodzinno-polityczno-biznesowymi.”

„I w polityce, i w biznesie Kaczyński lubi mieć pełną władzę i za nic osobiście nie odpowiadać. Sejm jest fasadą, rząd jest fasadą, sądy miały być fasadą, media mają fasadą. Także władze spółki – pani Basia, sekretarka, pani Janina, przyjaciółka domu, i pan Jacek, kierowca, asystent – to fasada w najczystszej postaci.”

„I najważniejsze: sam Kaczyński w nagranej rozmowie przyznaje, że robi rzeczy nieakceptowane społecznie, wizerunkowo i politycznie.

Tłumaczy Birgfellnerowi, dlaczego nie może dalej forsować wymarzonej inwestycji:  „Bo to medialnie nie do obrony. Taka jest polityka”.

Można byłoby cytować więcej, zainteresowanych odsyłam do tekstu.

Bardziej jednak przerażają wypowiadane słowa.

Jarosław Kaczyński, poseł zawodowy, tak naprawdę zachowuje się jak biznesmen. Wypowiada słowa wskazujące, że bank nie będzie problemem. Warunkuje powstanie inwestycji od wyniku wyborów politycznych. Zleca wykonanie zadań, ale po zapłatę odsyła do sądu. A o profesorze Śpiewaku mówi per „ostry żydowski profesor”.

Żyjemy w kraju, gdzie założenie koszulki z napisem KONSTYTUCJA traktowane jest jako prowokacja polityczna; w kraju, gdzie zabójstwo prezydenta Gdańska próbuje się wpędzić w wątki choroby psychicznej, aby tylko uciec od powiązania z polityką. Żyjemy w kraju, gdzie pod obozem Auschwitz wznoszone są okrzyki uderzające w naród żydowski. Żyjemy w kraju, w którym zgłoszenie sprawy do prokuratury przeciwko szefowi partii rządzącej jest obśmiewane, bagatelizowane i minimalizowane…

I jeszcze jedno. Jak w obecnej sytuacji, gdy ujawniona została treść części nagrań, patrzymy na nagrania w aferze KNF. Wydumane 40 mln? Śmieszne nagrania?

Jeśli przyszło nam żyć w czasach, gdzie zasady obowiązują jedynie przeciwnika, to chyba mamy odpowiedź na pytanie o tak zwarte szeregi niektórych partii…

Pytając o wartości bolesne jest to, że temat może nie być interesujący dla wielu odbiorców. Gdyby jakiś skandal obyczajowy, jakaś kochanka, kochanek, potajemny wyjazd, nieślubne dziecko… Wtedy i owszem. Z wypiekami zasiedlibyśmy do lektury. Ale kasa i polityka? Zaraz zaczną się komentarze, że przecież zawsze tak było, że to wiadomo, że tak już jest w polityce.

Tak, jeśli zgadzamy się na takie zasady, to tak właśnie jest. I będzie, bo nikt za nas tego nie zmieni.

Bo rzecz idzie o wartości…

[1] Gazeta Wyborcza, 29.01.2019 r.

Dr habilitowana w dyscyplinie "nauki o mediach", pracownik naukowo-dydaktyczny Uniwersytetu Warszawskiego i biegły sądowy z zakresu mediów i komunikacji społecznej (prawo i etyka mediów oraz public relations, kreowanie wizerunku publicznego i medialnego, naruszenia wizerunku offline oraz online). Od ponad 20 lat naukowo i w praktyce łączy aktywność public relations i innych obszarami komunikowania społecznego. Doradca i trener. Najwięcej emocji znajduje tam, gdzie komunikowanie się spotyka politykę, wywołuje sytuacje kryzysowe, używa nowych mediów czy narusza etykę. monikakaczmarek-sliwinska.pl

Monika Kaczmarek-Śliwińska