...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Jak komunikować się z agencją projektującą strony internetowe?

agencja projektująca strony internetowe

Kto powinien wybrać budowanie strony na szablonie? Czy zawsze warto inwestować w projektowanie strony od podstaw? Jak rozmawiać z agencją projektującą strony internetowe? Tomasz Koszlak z Web24.com.pl w rozmowie z Piotrem Królem przybliża temat software house'ów i projektowania stron internetowych.


Autor: 

piotr_król

Piotr Król – konsultant e-marketingu, informatyk, przedsiębiorca, certyfikowany specjalista Microsoftu, Cisco oraz project manager. Od ponad 13 lat organizuje szkolenia biznesowe z zakresu zarządzania projektami, informatyczne, nowych technologii oraz marketingu internetowego. Doradza firmom oraz klientom indywidualnym w zakresie efektywnych strategii marketingowych opartych o najnowsze narzędzia dostępne na rynku. W marketingu internetowym stawia na integrację działań online z offline. Pracuje zgodnie z ideą – Powiedz mi, co robisz, a ja znajdę technologię, która ułatwi Ci życie. Rozumie problemy, z jakimi zmagają się współczesne firmy, pomaga im osiągać cele szybciej i efektywniej, korzystając z innowacyjnych sposobów dostępnych na rynku. Wspiera swoich klientów w procesie budowania pozycji i podnoszenia zysków za pomocą growth hackingu, Facebooka, networkingu oraz wideo marketingu. Specjalizuje się w transmisjach na żywo. Zorganizował ponad 640 webinarów dla 20 500 osób w 12 branżach oraz ponad 750 live’ów. Łącznie ponad 1680 h wideo na żywo w internecie (1 520 000 wyświetleń live’ów) jako organizator, producent, reżyser, wsparcie techniczne i marketingowe. Jest twórcą pierwszego na pomorzu Pogotowia Komputerowego oraz pomysłodawcą i organizatorem konferencji Success Man, Success Woman oraz wielu innych.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Firmy wymieniają strony WWW. Powód? Zmieniają się użytkownicy i technologie

Strony WWW przestają być firmowymi wizytówkami i przekształcają się w platformy wspierające sprzedaż. Wymianie serwisów sprzyja z jednej strony rozwój technologii i związane z tym możliwości, z drugiej potrzeby użytkowników Internetu. Na stronach WWW nie szukają oni dzisiaj wyłącznie informacji, ale często chcą sfinalizować zakup. Sam rynek e-commerce b2b ma do końca dekady osiągnąć wartość 344 mld złotych.

Home.pl, polski serwis hostingowy, niedawno uruchomił swój nowy serwis internetowy. Dla przeciętnego użytkownika, główna różnica pomiędzy nową stroną beta.home.pl a tą dotychczasową, dostępną pod adresem home.pl, polega na zastosowaniu bardziej intuicyjnego układu menu, ułatwieniu procesu rejestracji usług i stworzeniu nowocześniejszej szaty graficznej serwisu. Bardziej wprawne oko dostrzeże jednak, że nowy serwis kładzie nacisk nie tyle na informowanie o usługach, co na sprzedaż. Najwięcej różnic widać na poziomie technologii. Nowy serwis beta.home.pl docelowo ma stać się platformą dla kilkudziesięciu nowych internetowych usług, adresowanych do małych oraz średnich przedsiębiorstw. Home.pl będzie je wprowadzał stopniowo, podobnie jak funkcjonalności na stronie. Na razie zachęca do odwiedzin serwisu pozwalając na testowanie usług takich jak hosting, e-sklep czy certyfikat SSL za darmo do końca roku.

W stronę sprzedaży

Podobną drogą idzie coraz więcej firm, decydując się na wymianę swoich serwisów WWW – nie traktując ich już wyłącznie jako firmowej wizytówki i katalogu usług, ale przede wszystkim jako narzędzie wsparcia sprzedaży. Kilka miesięcy temu z nową stroną WWW wystartował Atman, największy operator centrum danych w Polsce. Zmiany widać na pierwszy rzut oka – zmieniono wszystko to, co zwykle robi się przy okazji wprowadzenia nowej strony WWW. Interfejs użytkownika uproszczono, treść podano w znacznie bardziej przejrzystej i przystępnej formie, również graficznie serwis nie przypomina w niczym swojego poprzednika. Ale nie wygląd był dla twórców serwisu najważniejszy. Stronę od początku projektowano jako portal sprzedażowy wykorzystując przy jego tworzeniu rozwiązania znane z segmentu B2C. Jego fundamentem jest silnik stworzony z myślą o sklepach internetowych, opracowany przez IAI, jednego z dostawców rozwiązań dla e-commerce. Strona jest też zintegrowana z systemem obsługi klienta oraz wsparcia sprzedaży, czyli CRM i pozwala na dokonywanie zakupów.

Czasy, w których serwis internetowy był jedynie sieciową wizytówką firmy, służył jedynie za online’owy katalog produktów czy punkt kontaktu, bezpowrotnie minęły. W Polsce, choć sprzedaż online w największym stopniu napędzają konsumenci, to klienci B2B dokonują transakcji o średnio 10 razy większej wartości. Sam rynek e-commerce B2B do końca dekady ma zdaniem Deloitte i Aleo osiągnąć wartość 344 mld złotych.

– Firmy zmieniają serwisy, bo dzisiejsze możliwości technologiczne są zupełnie inne niż kilka czy kilkanaście lat temu. W dobie Big Data, serwis WWW daje możliwość dokładnego poznania klienta i uzyskania odpowiedzi na pytanie: dlaczego nie zdecydował się on na zakup produktu czy usługi. Dodatkowo klienci przenoszą zakupy do sieci i chętnie kupują pakiet usług od jednego dostawcy, ignorowanie tego trendu byłoby więc dużym błędem. Tworząc nowy serwis od razu zakładaliśmy, że będzie to platforma będąca ekosystemem wielu usług, nie zawsze związanych z technologią – tłumaczy Maciej Fiszer lider zespołu UX home.pl.

WWW – o Wiele Więcej niż Wizerunek

Paul Boag, uznany ekspert w obszarze user experience, przedstawia dziesięć, poza marketingowych, funkcjonalności stron internetowych. Wśród nich znalazły się m.in. możliwość tworzenia i zarządzania społecznościami (communities) towarzyszącymi firmie bądź konkretnej usłudze, wsparcie konsumenckie, narzędzie rekrutacyjne, platforma badań i rozwoju – choćby za pośrednictwem ankiet kierowanych do odwiedzających, czy wreszcie – środowisko testowe nowych produktów i usług.

Istotną wartością dodaną internetowych serwisów „nowej ery” są także blogi, na prowadzenie których decydują się firmy świadome rzeczywistego potencjału strony WWW. Zdaniem analityków HubSpot, specjaliści marketingu działający w obszarze B2B, którzy prowadzą blogi na stronach swoich firm pozyskują aż 67% leadów sprzedażowych więcej, niż Ci, którzy nie uwzględniają tego elementu w swojej strategii.

Trudno kwestionować tę opinię, biorąc pod uwagę rosnący stopień uzależnienia procesów zakupowych od sieci.  Analiza Forrestera „Web-Influenced Retail Sales Forecast” zwraca uwagę, że do 2020 roku aż 42% wszystkich procesów zakupowych będzie „strono-zależnych”, a więc uzależnionych od sposobu przygotowania serwisu WWW pod kątem efektywnego przeprowadzenia całego procesu zakupowego. Firmy, które nie zdecydują się na odświeżenie swojego internetowego interfejsu pod kątem zmieniających się oczekiwań klientów, mają więc sporo do stracenia. Do 2019 roku produkty bądź usługi za pośrednictwem sieci kupować będzie, w skali globalnej, już 2 miliardy osób rocznie.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Tworzenie stron internetowych – od czego powinieneś zacząć?

tworzenie stron www

Żeby utworzyć własną stronę WWW od podstaw, musisz mieć dużą wiedzę i doświadczenie, jeśli mowa o profesjonalnym serwisie. Konieczna jest znajomość języków HTML, CSS, PHP i innych, a także umiejętność projektowania grafiki. W przeciwnym wypadku nie obejdziesz się bez wsparcia specjalistów. Od czego powinieneś zacząć, jeśli chcesz tworzyć strony WWW?

W artykule znajdują się linki afiliacyjne. Po kliknięciu w nie, zostaniesz przeniesiony na stronę reklamodawcy, gdzie będziesz mógł zapoznać się z konkretną ofertą na produkt lub usługę. Klikając w linki afiliacyjne nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę redakcji brief.pl i naszą niezależność.

Projektowanie witryn internetowych – niezbędna wiedza

Zanim będziesz w stanie stworzyć profesjonalnie wyglądający serwis, musisz najpierw zdobyć odpowiednie umiejętności. Obecnie oczekiwania klientów są coraz większe. Strona ma nie tylko ładnie wyglądać, ale także być funkcjonalna, zoptymalizowana pod SEO, a przede wszystkim dostosowana do oczekiwań użytkownika. To powoduje, że twórca witryn musi w mniejszym lub większym stopniu opanować wiele zagadnień, do których należy zaliczyć:

  • HTML – czyli Hypertext Markup Language. Chodzi o kod, który używany jest do tworzenia struktury strony i jej zawartości. Za pomocą tego języka określasz, jak witryna będzie wyglądać w przeglądarce. Dodajesz akapity, nagłówki, hiperłącza, wypunktowania i wiele innych elementów. HTML od lat stanowi absolutną podstawę w tworzeniu stron.
  • CSS – czyli Cascading Style Sheets. Ten język służy do opisywania sposobu prezentowania informacji na stronach WWW. Za jego pomocą możesz definiować takie elementy jak rodzaj czcionek, kolor tła i nie tylko.
  • PHP – z funkcjonalności PHP korzysta około 80 proc. stron WWW na świecie. Ma ona zastosowanie w przypadku rozbudowanych aplikacji webowych, gdyż znakomicie sprawdza się w zarządzaniu dużą ilością danych.
  • JavaScript – czyli język skryptowy. Wykorzystywany jest m.in. do tworzenia animacji, interaktywnych map i wielu innych elementów strony WWW, które ją uatrakcyjniają.
  • MySQL – czyli system zarządzania relacyjnymi bazami danych. Jest on bardzo popularny, a to m.in. z tego względu, że jest stosunkowo łatwy w obsłudze.
  • User Experience – czyli projektowanie stron, które bierze pod uwagę tzw. doświadczenie użytkownika. Witryna ma internautę pozytywnie zaskakiwać, a nie zniechęcać do dalszego korzystania.
  • SEO – obecnie dla zdecydowanej większości witryn ruch organiczny z wyszukiwarki Google jest ważnym lub najważniejszym źródłem odwiedzin. Strona WWW musi być dostosowana do wymagań algorytmu tej wyszukiwarki, żeby mogła osiągnąć wysokie pozycje na istotne dla danej działalności frazy.

Nie są to wszystkie technologie i dziedziny, które powinien znać twórca stron WWW. Tak naprawdę wymagania pod tym względem wciąż się zmieniają i coraz częściej powstanie witryny wymaga skorzystania z kompetencji kilku specjalistów.

Jak łatwo stworzyć profesjonalną stronę?

Jeśli nie zamierzasz specjalizować się w projektowaniu stron WWW, nie ma większego sensu, żebyś przyswajał języki programowania. Wystarczy, że poznasz podstawy, które będą ci potrzebne do zarządzania witryną. Tylko – jak założyć serwis internetowy? Obecnie możesz to zrobić bardzo łatwo na kilka sposobów. Oto one:

  • Postaw na kreator WWW – czyli aplikację, za pomocą której szybko i wygodnie stworzysz profesjonalną witrynę. Wybierasz z wielu gotowych szablonów, które następnie możesz dopasować do swoich oczekiwań. Możesz korzystać z edytora zdjęć, wstawiać multimedia, formularze kontaktowe i inne rozwiązania, które są ci potrzebne. Strona automatycznie będzie mieć mobilną wersję. W przypadku tej usługi nie musisz martwić się dodatkowym wykupieniem hostingu, a płacisz za nią w formie wygodnego abonamentu.
  • Zleć wykonanie witryny – tworzenie stron jest dziedziną, która wymaga wiedzy, doświadczenia i czasu. Jeśli dopiero się jej uczysz, to minie wiele czasu, zanim będziesz w stanie zrealizować profesjonalny serwis. Możesz po prostu zlecić to zadanie fachowcom, a sam zająć się tym, co jest dla Ciebie najważniejsze. W home.pl ceny realizacji stron WWW są zróżnicowane. Żeby dowiedzieć się, jaki będzie dokładny koszt, wyślij zapytanie z prośbą o indywidualną wycenę. Otrzymasz ją za darmo i nie będzie ona w żaden sposób zobowiązująca.

Tworzenie stron internetowych to umiejętność, która zdecydowanie przydaje się w dzisiejszych czasach. Jednak zdobycie i rozwijanie wiedzy z tego zakresu to zajęcie czasochłonne. Dlatego najlepiej zacząć swoją naukę od zarządzania gotową stroną internetową – tą, którą stworzysz w kreatorze lub tą, którą zbudują dla Ciebie profesjonaliści.


Źródło: home.pl

 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF