...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

5 rzeczy, które musisz zrobić po webinarze

Webinar, webinar i po webinarze… Gdy wraz z kurzem opadną już emocje związane z organizacją naszego online’owego przedsięwzięcia (które, nie oszukujmy się, wymaga naprawdę sporego przygotowania merytorycznego i technicznego), to pozostaje pytanie - co dalej? Jakie podjąć kroki, aby w pełni wykorzystać webinarowy potencjał?

 

Zaopiekuj się uczestnikami

W trakcie webinaru dużo się dzieje, więc zrozumiałe jest, że nie zawsze uda nam się odpowiedzieć na wszystkie pytania od uczestników. Po zakończeniu transmisji na spokojnie przejrzyj czat wydarzenia i postaraj się zaadresować te kwestie, które zostały poruszone w trakcie eventu i pozostały bez odpowiedzi – zarówno w kontekście pytań na czacie, jak i wiadomości prywatnych. Da to uczestnikom poczucie bycia “zaopiekowanym” i sprawi, że będa bardziej chętni do dalszych interakcji z organizatorem.

Pobierz raport i sprawdź statystyki

Webinary działają na prostej zasadzie – Ty dajesz uczestnikom wiedzę, a oni w zamian oferują Ci swoje dane i zgody na kontakt marketingowy oraz przesyłanie ofert sprzedażowych. Po zakończeniu webinaru pobierz raport z wydarzenia, w którym znajdziesz szczegółową listę uczestników. Posłuży Ci ona jako gotowa lista leadów, z którą możesz się kontaktować od razu po evencie, np. zapraszając na demo produktowe. Alternatywnie możesz też zdecydować o rozłożeniu tego proces w czasie i “podgrzewaniu” leadów, czyli budowaniu solidnego gruntu pod to, aby został on Twoim klientem. W tym mogą Ci pomóc takie działania jak remarketing, dołączenie leada do bazy newsletterowej czy też umówienie się na bezpłatną konsultację lub audyt.

Raport z webinaru to jedno, ale nie należy też zapominać o sprawdzeniu statystyk. Zacznij od samej transmisji – możesz prześledzić średni czas oglądania wystąpień wraz z liczbą osób, które pojawiły się na wydarzeniu, i zobaczyć, w których momentach uczestnicy tracili zainteresowanie transmisją. Zobacz też statystyki czatu wydarzenia – sprawdź, ile osób udzielało się w komentarzach i dodawało reakcje. Jeśli podczas Twojego webinaru liczba uczestników wraz z czasem trwania znacząco zmalała lub zmniejszyło się ich zaangażowanie, to przy kolejnych wydarzeniach pomyśl o dodatkowych aktywnościach. Wykorzystaj ankiety, zorganizuj quiz, wykorzystując integrację platformy z Kahootem i Mentimeterem lub zaangażuj uczestników w grywalizację czyli funkcjonalność, która zakłada nagradzanie punktami za wykonanie określonych zadań, np. dodanie zdjęcia profilowego czy odwiedzenie profilu prelegenta. Wykorzystanie tych funkcjonalności sprawi, że goście eventu będą aktywnie partycypować w wydarzeniu.

Dowiedz się, co uczestnicy sądzą o Twoim webinarze

Opinia uczestników danego wydarzenia stanowi poniekąd wyznacznik jego sukcesu. Nawet jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to informacje zwrotne pozwolą nam stale ulepszać nasze wydarzenia – zarówno pod kątem technicznym i organizacyjnym, jak i merytorycznym. Tutaj przydadzą Ci się kampanie mailowe z opcją zamieszczania ankiet. Możesz sporządzić zarówno mniej szczegółowe kwestionariusze, w których uczestnicy tylko wystawiają ocenę w konkretnych kategoriach, jak i bardziej opisowe, zawierające pola tekstowe na dłuższe opinie. Niezależnie od wyboru, zawsze warto zostawić przynajmniej krótką przestrzeń, gdzie uczestnicy będa mogli samodzielnie napisać kilka zdań.

Uwzględnienie ankiet w komunikacji po wydarzeniu to nie tylko możliwość otrzymania bezpośredniego feedbacku od grupy docelowej, ale również okazja do zwiększenia satysfakcji uczestników wydarzenia. Prośba o wyrażenie własnej opinii zapewni gościom eventu poczucie, że ich zdanie jest dla organizatora ważne i ma znaczenie.

Wykorzystaj nagrania

Wydarzenia online i hybrydowe dają nam możliwość zarejestrowania całości transmisji w formie nagrania. Nie martw się jednak, jeśli jest ono zbyt długie i zawiera niepotrzebne fragmenty. Obróbka video jest bardzo prosta i zajmuje chwilę, a zrobisz to w prawie każdym najprostszym programie do edycji wideo – być może nawet tym, który masz już na komputerze. Gdy masz już zapisane i zedytowane nagranie, to nie chomikuj go na dysku twardym!  Wrzuć go na platformę eventową, na której odbywał się webinar, i daj do niego dostęp uczestnikom. W ten sposób nawet ci, którzy byli nieobecni, będą mieć możliwość nadrobienia, co z kolei zwiększy szanse na ich uczestnictwo przy ewentualnych kolejnych edycjach.

Jeżeli planujesz następny webinar, zamieść poprzednie nagranie, aby dać nowym uczestnikom szerszy kontekst. A może jest jakieś wydarzenie o podobnej tematyce, na które masz zaproszenie, a w którym nie masz możliwości wziąć udziału? Prześlij organizatorom zapis z Twojego webinaru! Nagranie może być również potencjalnym produktem sprzedażowym. Platformy eventowe oferują możliwość płatnego dostępu do danych materiałów – wykorzystaj to, jeżeli chcesz, aby dostęp do przekazywanej przez Ciebie wiedzy był również limitowany zakupem.

Recyklinguj treści z webinaru

Wspomniane powyżej nagrania to również świetna baza do tworzenia contentu po webinarze, który możesz reformatować i wykorzystywać w wielu touchpointach. Baza, jaką stanowi nagranie z webinaru daje wiele możliwości:

  • stworzenia podcastu dzięki wyizolowaniu samej ścieżki dźwiękowej,
  • dokonania transkrypcji całości,
  • napisania artykułu na podstawie kluczowych informacji,
  • napisania streszczenia w formie wpisu na bloga,
  • promowania kluczowych treści w postaci postów w social mediach,
  • wykorzystania ciekawostek do naszego newslettera,
  • stworzenia e-booka.

 

Warto wspomnieć, że media społecznościowe dają duże pole do popisu, a mnogość dostępnych formatów pozwoli Ci przerabiać nagrania na szereg mniej lub bardziej interaktywnych kreacji – reelsów, tiktoków, videoanimacji czy stories. Opcji jest wiele, a jedynym ograniczeniem jest Twoja kreatywność!

 

Autor: Michał Ratajczak, COO Gridaly

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Fakty i mity o fotowoltaice – Columbus zaprasza na bezpłatny webinar

Webinar Fotowoltaika

Czy fotowoltaika naprawdę się opłaca? Jakich realnych oszczędności można się spodziewać? Jak szybko zwróci się inwestycja we własną instalację? Na te pytania odpowiedzą eksperci z Columbus podczas bezpłatnego webinaru, który odbędzie się już 7 kwietnia o godz. 18.00. Columbus Energy jest partnerem 11. edycji rankingu 50. Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Columbus, wiodący dostawca fotowoltaiki, zrealizował już ponad 33 tysiące instalacji dla polskich rodzin. Firma doskonale zna nurtujące klientów kwestie, dotyczące fotowoltaiki, i omówi je podczas najbliższego spotkania online. Eksperci z Columbus rozprawią się z najczęstszymi mitami o instalacji PV i przedstawią najważniejsze fakty na ten temat.

Co zrobić, aby inwestycja w fotowoltaikę była opłacalna?

Podczas spotkania zostaną poruszone m.in. zagadnienia dotyczące doboru optymalnej wielkości instalacji, możliwości finansowania fotowoltaiki oraz dotacji. Będzie też mowa o formalnościach związanych z montażem instalacji czy sposobach na zwiększenie opłacalności inwestycji w fotowoltaikę. Tradycyjnie już, część spotkania zostanie przeznaczona na sesję Q&A, podczas której uczestnicy webinaru będą mogli zadawać pytania.

Wszystkie wątpliwe kwestie rozwieje Marcin Kwiecień, Regionalny Kierownik Sprzedaży Columbus, a spotkanie poprowadzi Joanna Gil, Brand Manager Columbus.

Jak dołączyć do spotkania?

Webinar będzie dostępny za pomocą platformy ClickMeeting. Aby wziąć w nim udział, należy się zarejestrować klikając w link: https://webinar.columbusenergy.pl/fotowoltaika-fakty-mity/.

Oprócz wiedzy opartej na konkretnych przykładach i danych, na uczestników spotkania czeka specjalny bonus.

Columbus od października 2020 r. regularnie organizuje webinary z zakresu szeroko rozumianej energetyki odnawialnej. Udział w spotkaniach jest bezpłatny, po uprzedniej rejestracji. Zapowiedzi kolejnych spotkań są zamieszczane w kanałach społecznościowych firmy – Facebook i Linkedin. Można też zapisać się na specjalny newsletter i otrzymywać powiadomienia o nowych webinarach bezpośrednio na adres mailowy.


Źródło: Columbus Energy

 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Elastyczność w kosmosie – podróże międzyplanetarne nową rzeczywistością na rynku pracy. Webinar Cushman & Wakefield

Elastyczność w kosmosie

W marcu 2020 roku na rynku pracy została wyłączona grawitacja, co miało poważne skutki dla pracowników. Związani dotychczas z Ziemią (będącą symbolem pracy z biura) musieli odnaleźć się w nowej rzeczywiści i rozpocząć samotną podróż we własnym statku kosmicznym, czyli inaczej – w domu. O tym, jak długo pracownicy wytrzymają z daleka od Ziemi i czy kiedykolwiek grawitacja na rynku pracy powróci, mówili eksperci Cushman & Wakefield podczas webinaru pt. „Miejsce pracy bez grawitacji”.

W wyniku pandemii style pracy uległy drastycznej przemianie. Podczas webinaru organizowanego przez międzynarodowa firmę doradczą Cushman & Wakefield 11 marca 2021 roku eksperci porównali nową rzeczywistość pracy do przestrzeni kosmicznej. Nowoodkryte możliwości pracy z dowolnego miejsca nie wykluczają obecności w biurze, co przyczynia się do nawiązywania i utrzymywania relacji z innymi pracownikami, dlatego, zdaniem ekspertów, to właśnie połączenie pracy z biura z formą zdalną będzie dominować w przyszłości.

Samotna podróż w statku kosmicznym w początkowej fazie wiązała się z ekscytacją pracowników. Z biegiem czasu, wizja pozostania w tym modelu pracy przestała być tak kusząca, a pracownicy zaczęli odczuwać tęsknotę za biurem. Zmiana modelu pracy i – co za tym idzie – perspektywy, pozwoliła też dostrzec, że w zasięgu pracowników znajdują się także inne planety, takie jak coworkingi, kawiarnie, centra handlowe, czy inne, bardziej egzotyczne miejsca, dotychczas kojarzone jedynie z destynacjami wakacyjnymi. Podróże międzyplanetarne staną się naszą nową rzeczywistością na rynku pracy.

Aleksander Szybilski, Lider Zespołu Workplace Strategy w Cushman & Wakefiled

Prognozy ekspertów potwierdzają także badania, takie jak badanie Genslera, według którego jedynie 12% badanych wyraziło chęć kontynuowania pracy w formie w pełni zdalnej. Dla zdecydowanej większości (blisko 70%) to właśnie model „międzyplanetarny” – łączący pracę zdalną i stacjonarną, był tym preferowanym.

Spotkanie miało formę luźnej dyskusji, którą poprowadził Jan Szulborski, Senior Consultant w dziale Consulting & Research. W webinarze wzięli udział Aleksander Szybilski, Lider Zespołu Workplace Strategy, Mariola Bitner, Associate w dziale Project & Development Services oraz Piotr Capiga, Associate w dziale powierzchni biurowych.

Nagranie webinaru dostępne jest pod linkiem: NAGRANIE WEBINARU TUTAJ


Źródło: Cushman & Wakefield

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Czego dzisiaj potrzebuje człowiek w pracy i co może mu dać szef?

Webinar docenianie pracownika

Pozytywna informacja zwrotna w pracy w największym stopniu omija szerokim łukiem pracowników produkcji oraz tych najstarszych - zarówno wiekiem jak i stażem pracowników.

Feedback od maszyny nie jest wystarczający

W produkcji przemysłowej liczy się przede wszystkim sprawny przebieg procesów. Ich jakość kontrolowana jest automatycznie przez systemy sprawdzające. To one są podstawowym źródłem fedbacku dla pracowników. Bezawaryjność i wykonanie założonego planu jest tu oczywistością. Szefowi najłatwiej angażować się, dostrzegać i oceniać zachowanie człowieka w sytuacjach awaryjnych. Wprawdzie dla motywacji negatywna informacja jest lepsza niż jej brak, dobre więc i to. W produkcji dominują stanowiska typu prewencyjnego, czyli takie, które nastawione są na wychwytywanie błędów, kontrolę jakości. Informacja o niezadowalającym wyniku połączona z informacją, jakiego rodzaju straty poniósł zespół lub firma oraz jakie przepisy czy procedury zostały złamane, koryguje działanie pracowników.

Jak zmienić niechęć pracowników do przekazywania informacji zwrotnych w branży produkcyjnej? Tu także jest wiele miejsca na pozytywny feedback. Wystarczy, że szefowie przestaną traktować bezawaryjność jak niewartą uwagi oczywistość i zaczną zwracać uwagę także na te zachowania, które przyczyniają się do uniknięcia strat oraz wywołują korzyści dla zespołu. Duże znaczenie ma zrozumienie funkcji doceniania, czyli pozytywnej informacji zwrotnej, która jeśli jest używana stale, buduje skutecznie poczucie wartości i kompetencji człowieka w pracy. Ta potrzeba towarzyszy także pracownikom produkcji.

Czy Silversi potrzebują uznania?

Mimo że coraz więcej i częściej mówi się w przestrzeni publicznej o tym, jak cenną grupą pracowników są silversi (pracownicy 50+), w rzeczywistości nie doświadczają uwagi innych w pracy. Młodsze generacje otwarcie domagają się informacji zwrotnej – każdej. Artykułują swoją potrzebę wiedzy w tym zakresie na bieżąco i “wymuszają” większą uważność szefa na relacje. Starsi pracownicy inaczej kształtowali swoje relacje w pracy, zarówno na pozycji pracowników jak i szefów. Jednak to, że nie domagają się otwarcie feedbacku, nie oznacza, że nie mają potrzeby w tym zakresie.

Brak informacji zwrotnej, szczególnie dla niepewnych sytuacji zawodowej, zagrożonych zwolnieniem pracowników, to tykająca bomba zegarowa. Skoro przełożony nie komentuje mojej pracy, to jest to dobra czy zła wiadomość? Brak danych pozwalających przewidywać sytuację, jest bardzo stresujący i nie daje przestrzeni na zmianę. Pozytywny i negatywny feedback pozwala zdobyć wiedzę, jak jestem postrzegany przez innych. Jest to ważna funkcja feedbacku niezależnie od wieku odbiorcy, jednak innego rodzaju akcenty są potrzebne, by mogła ją dobrze pełnić. Starszych pracowników obok podkreślania ich kompetencji, warto doceniać przede wszystkim za to, jakimi są ludźmi, jakiej jakości relacje budują z innymi. Im jesteśmy starsi, tym aspekty społeczne stają się ważniejsze dla naszej samooceny. Grono pracowników 50+ w dużej mierze stanowi wyższa kadra menedżerska.

W polskich firmach nie ma rozpowszechnionego zwyczaju komentowania pracy osób na takich stanowiskach. Niejednokrotnie, doświadczeni menedżerowie mogą uzyskać użyteczną i bezstronną informację zwrotną o swoim stylu działania czy kompetencjach jedynie od konsultantów zewnętrznych, za co firma słono płaci, nie mówiąc o budowaniu za pomocą tego narzędzia jakiejkolwiek relacji.

Czyją rolą jest udzielanie feedbacku?

Jak wynika z badań, pochwały najczęściej udzielają pracownikom bezpośredni przełożeni (44%), następnie klienci (38%), a dopiero na trzecim miejscu są to współpracownicy z zespołu (32%). Tylko 19 % osób otrzymuje informacje od swoich kolegów i koleżanek z zespołu na temat tego, co i w jaki sposób mogliby robić lepiej. Jak wynika z pogłębionych analiz, ponownie szczególnie zaniedbani przez zespół są pracownicy 50+. Mimo że to właśnie z członkami zespołu respondenci spotykają się najczęściej, a tylko 3% pracuje samodzielnie. To duża strata dla zespołu, ponieważ członkowie grupy mają najpełniejszy dostęp do wiedzy, jak pracują i zachowują się współpracownicy.

Czy oznacza to, że jesteśmy niewidzialni dla swoich kolegów z pracy, interesujemy się tylko swoimi sprawami? Pracownicy mogą nie czuć się uprawnieni do oceniania pracy innych, bo udzielanie informacji zwrotnych jest postrzegane przede wszystkim jako rola przełożonego. Dla co czwartego badanego komunikat od przełożonego jest jedynym źródłem informacji zwrotnej na temat wykonywanej pracy. Ocena jakości pracy jest możliwa, jeśli znany jest standard, do jakiego należy dążyć oraz umiejętność porównania aktualnej i oczekiwanej jakości pracy. Niejasne cele zespołowe, brak wiedzy w danym zakresie, utrudniają adekwatną ocenę zachowania innych, co może wyjaśniać tę stosunkowo niską gotowość do udzielania feedbacku.

*Badanie ilościowe wśród 2 308 osób pracujących, przeprowadzone w maju 2020 przez PBS Sp. z o.o. Partnerem badania jest Nais.

 

BĄDŹ NA BIEŻĄCO – DOŁĄCZ DO GRUPY NA Facebook’u

 

Webinar docenianie pracownika 1ZAPISZ SIĘ!


Autorka:

Iwona Grochowska

Iwona Grochowska, CEO Nais, polskiej aplikacji do doceniania pracowników

 

 

 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Szef i pracownik. 3 kroki do obustronnej satysfakcji

kocham swoją pracę

Ludzie przychodzą do firmy, ale odchodzą od szefa – tę prawdę zna z pewnością każdy lider. Rzecz w tym, że w momencie zatrudnienia zarówno pracownik, jak i pracodawca podejmują ryzyko. Jednocześnie obie strony otrzymują od siebie nawzajem olbrzymi kredyt zaufania.

Jak zatem zapewnić wzajemne korzyści i synergię pomiędzy celami firmy i kompetencjami pracowników? Jakie narzędzia pomogą utrzymać wyższość przychodów nad kosztami? Jakie kroki pozwolą zwiększyć szansę na zrównoważony rozwój ludzi i biznesu?

Ostatnio usłyszałam opinię o tym, jakoby szkolenia odchodziły do lamusa, bo cała niezbędna wiedza jest już w Internecie. Pomyślałam wówczas, że podręczniki do chirurgii też są, a jednak gdyby ktoś z moich bliskich miałby być operowany, to wołałabym, aby zrobił to wykwalifikowany i doświadczony chirurg. I taka jest różnica pomiędzy dostępnością wiedzy a procesem jej przekazywania i nabywania. Jako właściciel firmy, szef wiesz najlepiej, że wielu rozczarowań i problemów można było uniknąć, gdybyś wcześniej usłyszał „tamtą radę”, wcześniej przeczytał „tę” książkę, poszedł na szkolenie, porozmawiał z innymi. Bycie szefem to jak bycie rodzicem – doświadczenie zdobywasz na bieżąco, a i tak pomimo najlepszych intencji i wielkich starań możesz spotkać się z niedocenieniem i niezadowoleniem. Różnica pomiędzy tymi dwiema rolami polega na tym, że jako rodzic jesteś odpowiedzialny za dzieci. Będąc pracodawcą, zatrudniasz dorosłych ludzi i cała sztuka polega na tym, by budować współpracę, dialog, a nie autorytarny monolog albo „nadopiekuńcze państwo”. Poniżej dzielę się tym, czego dowiedziałam się o prowadzeniu biznesu przez ostatnie dziesięć lat i co sprawdziło się w dziesiątkach firm, z którymi pracowałam.

Krok 1: Sztuka autorytetu

Mahatma Gandhi stwierdził, że niegdyś wystarczała siła mięśni, dziś trzeba się z ludźmi dogadywać. Chodzi więc o to, abyś rozwinął w sobie taki zestaw kompetencji, które sprawią, że ludzie za Tobą pójdą. Tu podstawą jest zaufanie i wiarygodność, to buduje autorytet. Tego nie zbudujesz jednym spotkaniem, komunikatem czy imprezą integracyjną. Tak naprawdę będzie to długi i wymagający proces. To jedna z tych rzeczy, o którą trzeba zabiegać nieustannie.

Aby być autorytetem dla innych, najpierw trzeba w sobie zbudować szacunek do samego siebie i być w swoich oczach takim szefem, z którym samemu chciałoby się pracować. Jaki byłby zatem Twój idealny szef? Czym by się charakteryzował? Jakie zachowania wzbudzałyby autorytet? Jakimi zasadami kierowałby się w pracy? Masz odpowiedzi na te pytania? To świetnie. Teraz uznaj, że to tylko Twoja wizja, a ludzie mogą oczekiwać czegoś zupełnie innego. I nie chodzi o to, żeby się dostosowywać. Bądź dla siebie takim, jakim chcesz być, a z ludźmi buduj przestrzeń na dogadanie.

Charyzma to z pewnością cecha, która ułatwia bycie liderem i zyskiwanie uznania w oczach innych. Usłyszałam kiedyś nawet, że bez niej nie można być dobrym menedżerem. I tu się nie zgadzam. W oczach współpracowników ważniejsze by być wiarygodnym i spójnym. To umożliwiają jasno określone zasady i ramy współpracy. Bywa, że samo słowo „zasady” wzbudza opór. Od małego jesteśmy uczeni zasad: przechodzenia na pasach, ustępowania pierwszeństwa itd. Zasad jest tyle, że możemy mieć poczucie, że żyjemy w permanentnym przymusie. Jeśli jednak rozumiesz, czemu służą, zaczynasz je traktować jak narzędzie, które usprawnia i ułatwia życie. W pracy zespołowej zasady są warunkiem zaufania, bez którego trudno o lojalność i zaangażowanie pracowników.

Krok 2: Cele – ludzie muszą je znać

Ostatnio przeprowadziłam mały eksperyment. Ponad setce uczestników seminarium zadałam pytanie: kto lubi wiedzieć, po co coś robi. Jak pewnie się domyślasz, zobaczyłam las rąk. Sam pewnie teraz zastanawiasz się, jak to jest z Tobą. Założę się, że również należysz do tych, dla których poczucie sensu i celu jest warunkiem motywacji i zaangażowania. Jest to tak oczywiste, że aż nieprawdopodobne, jak często o tym zapominamy. Szefom zdarza się zapomnieć, że mają do czynienia z ludźmi, takimi samymi, jak oni. Podejmują decyzje i zlecają zadania bez uzasadnienia, bez szerszego kontekstu. „Mój pracownik, to go sobie przesunę” – tak jeden z menedżerów uzasadnił swoją decyzję o zmianie zakresu obowiązków dla jednego ze swoich podwładnych. O nowych zadaniach został on poinformowany mailowo bez możliwości wypowiedzenia się w tym temacie. Informacja jest niezbędna do tego, aby dać ludziom wybór, a to jest podstawa skutecznego przywództwa i budowania współodpowiedzialności.

Po pierwsze pracownicy muszą być świadomi celów, założeń, istniejących wyzwań, problemów, ale i możliwości. Innymi słowy: nie wystarczy wsadzić ludzi do pociągu. Jeśli mają być zadowoleni z podróży, powiedz im, dokąd pociąg jedzie i ile potrwa podróż. Po drugie, jaki jest realny wpływ pracowników na proces decyzyjny? Czy znając kierunek podróży mogą zgłosić swój wniosek o zmianę środka transportu, menu lub miejsca do siedzenia? Czy dbając o cel podróży, mogą wpłynąć na to, jak tam dotrzecie i czy w tych działaniach mogą samodzielnie wykazać się swoimi kompetencjami? Zarówno organizacje, jak i pracownicy mają swoje cele i oczekiwania, które często ignorujemy, ryzykując olbrzymie niedopasowanie. Z psychologicznego punktu widzenia wyróżnia się dwie formy dopasowania do organizacji:

  • suplementarne– kiedy cele, wartości i normy organizacji są zgodne z tym, czym kieruje się pracownik,
  • komplementarne – kiedy wzajemnie uzupełniane są wymagania i możliwości.

O ile pierwszy rodzaj odnosi się głównie do celów, to drugi wiąże się z tym, jak je osiągać. Tu właśnie dochodzimy do sedna, czyli aspektu związanego ze sposobem realizowania zadań. Tak więc aby świadomie budować stabilny i zaangażowany zespół, w pierwszej kolejności zdaj sobie sprawę z własnych preferencji. Wtedy łatwiej dopasujesz komunikację i zadania do pracowników.

Krok 3: Inwestuj w rozwój

Właściciele mają z tym czasami nie lada wyzwanie – wydawanie własnych pieniędzy na rozwój kogoś innego budzi różne emocje. Pomyśl zatem o tym inaczej: Ty dajesz pracę, pracownik – swój czas. Jest taka anegdota: co, jeśli przeszkolimy ludzi, a oni odejdą? To pomyśl, co będzie, jeśli ich nie przeszkolisz, a oni zostaną. Jak zatem zoptymalizować inwestycję w szkolenia i zwiększyć szanse na to, by pracownicy z rozwiniętymi kompetencjami chcieli wykazać się w pracy w Twojej firmie?

  • Określ cele i oczekiwane wyniki finansowe

Szkolenia często traktowane są jako nagroda, a nie środek do celu. Często dlatego, bo cel pozostaje rozmyty. Zatem raz jeszcze sformułuj cel, określ wskaźniki i sposób mierzenia rezultatów, do których dążysz – wyższa sprzedaż, udział w rynku, eksport – doprecyzuj liczby.

  • Powiąż oczekiwane wyniki z zachowaniem i kompetencjami pracowników

Znając cel podróży, wiesz, co będzie potrzebne, aby tam dotrzeć. Innymi słowy, jakie zachowania, postawy, umiejętności powinni mieć Twoi współpracownicy, abyście wspólnie osiągnęli założone cele?

  • Zdefiniuj lukę kompetencyjną

Każda organizacja potrzebuje dziś zwiększenia elastyczności. To pozwala nie tylko realizować cele, ale przede wszystkim dopasować biznes do warunków rynkowych. Większość niepowodzeń w firmach spowodowana jest brakiem gotowości firmy, procesów, ludzi. Ta luka dotyczyć może wiedzy, umiejętności i/lub postaw. Ten element jest kluczowy i dotyczyć może całej firmy, poszczególnych działów i pracowników.

  • Decyduj kto, kiedy i z jakiego zakresu powinien odbyć szkolenie

Identyfikacja luki pozwoli na zlokalizowanie sieci wpływów, punktów krytycznych i „wąskich gardeł”. Dzięki temu łatwiej będzie wybrać zakres szkoleń dla poszczególnych osób w kontekście planów i celów, tak by skutecznie i w założonym czasie je osiągać.

  • Ewaluacja – szkolenie kończy się wtedy, gdy wykorzystana jest wiedza

Każde pojedyncze szkolenie realizujesz po to, by osiągnąć określone rezultaty. Zaplanuj zatem, jak sprawdzisz efektywność szkolenia zarówno na poziomie wiedzy i zachowań, jak również efektywności kosztowej.

Brak perspektywy rozwoju jest jedną z podstawowych przyczyn odejść pracowników. Wyniki exit interview, które przeprowadzałam na przestrzeni lat, pokazują, że w blisko połowie przypadków przyczyną odejść z firmy była również postawa przełożonego. Ponadto, wyniki najstarszej organizacji badania opinii publicznej, Instytutu Gallupa wskazują, że prawie 60% społeczeństwa ma problemy ze snem z powodu relacji z przełożonym.

Bycie szefem to odpowiedzialne zajęcie, obarczone ryzykiem i wymagające pracy nad sobą. I nie chodzi tu o psychologiczny bełkot, ale o to, że można tak komunikować, dobierać obowiązki oraz budować relację w oparciu o mocne strony swoje i swoich pracowników, byś był naprawdę zadowolony ze wspólnej przygody, a ludzie szczerze pokochali swoją pracę. Zwłaszcza że zdecydowana większość z nich naprawdę chce pracować i swoją pracę lubić – a przecież tego potrzebujesz, aby Twój biznes się rozwijał.

To tylko ułamek zagadnień związanych z relacjami w firmie. Wyzwań szefów jest również całe mnóstwo. O tym, jak sprostać kilku kluczowym aspektom możesz dowiedzieć się w trakcie pierwszego z cyklu spotkań pod nazwą „Właściciele dla właścicieli”, który współorganizuję razem z BRIEF. Widzimy się już w czwartek, 4go marca, godz. 10:00 – 11.30. A moimi gośćmi będą prezesi firm: Cyfrowe.pl sp. o.o., Franklin Polska oraz Traffit sp. z o.o.

Spotkanie jest nieodpłatne, a wiedzą, jaką otrzymasz bezcenna. Zarejestruj się teraz i tutaj 🙂 i zapewnij sobie dostęp do nagrania.

 

 

Psycholog biznesu, ekspert ds. komunikacji, autorka modelu komunikacji "Myślenie pytaniami”. Od ponad 15 lat pracuje z właścicielami i zarządami firm oraz kadrą menedżerską. Angażuje się w projekty z jasno zdefiniowanym celem i określonymi wskaźnikami. Efektywność to dla niej suma wyniku finansowego i satysfakcji pracowników. W swoim dorobku ma ponad 6 tysiący godzin szkoleniowych, 2,5 tysiące godzin konsultacji, wdrożone zmiany w ponad 100 firmach. Mówi się o niej, że zadaje pytania, na które należy i jednocześnie najtrudniej odpowiedzieć. Obserwując zmiany na rynku i efektywność biznesową wielu przedsięwzięć uruchomiła platformy współpracy międzysektorowej na pozornie banalnych przestrzeniach - spod jej rąk wyszedł największy turniej biznesowy w Polsce Beach Volleyball Business Cup oraz unikatowy projekt CSR, adresowany do młodzieży z domów dziecka, którego ambasadorami była m.in. Iwona Guzowska. W jego realizację zaangażowało się ponad 10 firm, które z tego doświadczenia wyniosły długofalowe korzyści wizerunkowe i biznesowe. Doświadczenie zdobyte w trakcie kilkuletniego pobytu we Francji traktuje, jako lekcję różnorodności, szacunku i otwartości na siebie i inne kultury.

Monika Reszko

Quo vadis social media? Clubhouse killer innych portali społecznościowych? #eksperci

Clubhouse

Zapraszamy na spotkanie #eksperci w ramach 11. edycji Rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie które odbędzie się 23 lutego o godzinie 19:00 na facebookowym profilu Brief.pl, a jego głównym wątkiem będzie portal Clubhouse.

Rozwijające się portale społecznościowe, ich szanse oraz zagrożenia jakie za sobą niosą będą podstawą dyskusji kolejnego spotkania z cyklu #eksperci organizowanego przez redakcję BRIEF w ramach całorocznych programów rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie, a tematem przewodnim będą Social Media oraz fenomen prężnie rozwijającego się portalu Clubhouse. #eksperci mają na celu wymianę wiedzy i doświadczeń między ekspertami z danych dziedzin przy jednoczesnej aktywności chatujących widzów. Wydarzenie odbędzie się 23 lutego o godzinie 19:00 w formie webinaru  na facebookowym profilu Brief.pl – Link.

W debacie wezmą udział:

 

Bogumiła Sobiczewska – przedsiębiorczyni, członkini zarządu Stowarzyszenia Startup Founders

 Bogumiła SobiczewskaClubhouse jest agorą, na której można znaleźć wszystko – i filozofów i handlarzy błyskotek. Na obecnym etapie działania algorytmu jej używanie wymaga dużej czujności, bo trafiając na określone grono ludzi można ją pokochać lub znienawidzić. Czy wyprze inne platformy? Nie sądzę. Clubhouse nie jest dla każdego, i to nie tylko z powodu ograniczonej ilości zaproszeń.

 

 

 

 

Marcin Sokołowski – CEO Sharebee

Marcin Sokołowski

Clubhouse „wynalazł na nowo” rozmowę. Rozmowę odartą z foto-błysków, emotikonek, filtrów i grafik. Użytkownikom magia Clubhouse podoba się coraz bardziej – liczba osób na platformie rośnie w postępie geometrycznym a wycena sięgnęła 1 mld USD i to po niespełna roku od uruchomienia serwisu.

 

 

Adrian Martinez – CMO i współzałożyciel HR Embassy

Adrian Martinez

Clubhouse świetnie wpisuje się w trend voice only, który widać od jakiegoś czasu. Mamy dosyć siedzenia przed kamerkami i ekranami, wystarcza nam komunikacja głosowa, która nabiera na znaczeniu. Tylko czy Clubhouse na zawsze zmieni porządek mediów społecznościowych? Czy będzie tylko modą, która szybko przeminie? Głosuje za tym drugim.

 

 

 

 

 

Paweł Tkaczyk – Wszechojciec MIDEA sp. z o.o.

Paweł Tkaczyk

Paweł Tkaczyk – jak sam twierdzi – zarabia na życie opowiadaniem historii. Buduje silne marki – pracuje m.in. z Agorą, Grupą Allegro, wieloma mniejszymi firmami. Doradza startupom i innym przedsiębiorstwom – jako mentor np. podczas Startup Weekend czy Startup Fest. Dzieli się wiedzą – piszę blog o budowaniu marki, popełnił trzy książki: „Zakamarki marki”, „Grywalizacja” oraz „Narratologia”. Prowadzi szkolenia z marketingu, brandingu, social media… Kocha literki niemal w każdej – poza Comic Sans – formie.

 

 

 

 

 

 

Jakub Biel – ekspert ds nowych mediów

Jakub Biel

Kreatywne reklamy robił już w kosmosie, telegazecie, TikToku, a nawet na Pornhubie. Na co dzień pomaga największym markom w niestandardowych kampaniach. Wykładowca akademicki i prelegent m. in. Infoshare czy TEDx.

 

 

 

 

 

Prowadzący:
Grzegorz Kiszluk – Redaktor naczelny Brief.pl

 

Wydarzenie jest bezpłatne. Serdecznie zapraszamy!

Facebook

Partnerzy 50

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Technologia wyznaczy strategiczny kierunek zmian w firmach

Technology trends

Przeprojektowana strategia jednym z dziewięciu Trendów Technologicznych 2021 prognozowanych przez Deloitte. Coraz więcej firm przyspiesza działania związane z transformacją cyfrową, nie tylko po to, aby uczynić swoje operacje szybszymi i bardziej wydajnymi, ale także aby reagować na gwałtowne w ostatnich miesiącach wahania popytu i oczekiwań klientów. Z tegorocznego, dwunastego już, raportu firmy doradczej Deloitte „Tech Trends 2021” wyłania się 9 trendów, które będą napędzać rozwój przedsiębiorstw w ciągu najbliższych 2 lat. Przewidują one m.in. połączenie strategii biznesowej i technologicznej, sprawną modernizację systemów głównych i cyfrową transformację łańcuchów dostaw.

Miniony rok pokazał nam, jak ważna dla firm jest technologiczna dojrzałość. Dziś możemy z całą pewnością powiedzieć, że ci, którzy stosują nowoczesne rozwiązania dużo lepiej poradzili sobie z wyzwaniami, jakie postawiła przed wszystkimi pandemia. Przewidujemy, że w tym roku firmy będą kontynuować swój rozwój oparty przede wszystkim o pracę zdalną. Nasz najnowszy raport o trendach technologicznych pokazuje rozwiązania, które mogą wesprzeć kolejne etapy transformacji.

Daniel Martyniuk, Partner, lider zespołu strategii i transformacji IT w Deloitte

Strategia oparta na technologii

Rozwój technologiczny może stanowić dla przedsiębiorstw szansę na zdobycie przewagi konkurencyjnej i jednocześnie być dużym zagrożeniem dla firm, które zbyt wolno implementują takie rozwiązania. Dlatego w najnowszym raporcie „Tech Trends 2021” strategia została wymieniona, jako jeden z głównych trendów technologicznych. Osiągnięcie przewagi konkurencyjnej zdaniem ekspertów Deloitte wymaga zintegrowania strategii biznesowej i technologicznej, co da organizacji większą zwinność, skalowalność i stabilność. Tradycyjny proces opracowywania strategii biznesowej jest zbyt pracochłonny, oraz utrudnia szybką reakcję na zmieniające się otoczenie i pojawiające się możliwości rynkowe.

Dlatego też przedsiębiorstwa, które odnoszą największe sukcesy monitorują technologię, wykorzystują zaawansowane narzędzia analityczne i sztuczną inteligencję nie tylko po to, by zwiększać możliwości operacyjne firmy. Robią to też po to, aby w czasie rzeczywistym monitorować sytuację na rynku i śledzić zmiany, które mogą wpłynąć na strategiczne decyzje podejmowane przez zarządy spółek.

Anita Bielańska, Dyrektor w zespole strategii i M&A, Deloitte

Mimo, że większość uczestników badania twierdzi, że dąży do przełomowego wzrostu, 71 proc. z nich przyznaje, że odświeża strategię rzadziej niż co trzy miesiące. Prawie połowa robi to raz do roku, a prawie jedna czwarta co dwa lata. Tymczasem, skuteczna realizacja strategii korporacji wymaga ciągłego monitorowania i dostosowywania założeń, które leżą u jej podstaw. Aby było to możliwe, liderzy ds. strategii powinni współpracować z liderami technologicznymi. To da im pewność, że zespoły IT rozumieją strategię organizacji i w oparciu o jej założenia podejmują decyzje dotyczące technologii.

Warto przy tym zauważyć, że 70 proc. szefów strategii (Chief Strategy Officer) w badaniu Deloitte „2020 CSO Survey” uznała, że przełomowy wzrost jest kluczowy dla sukcesu organizacji, ale tylko 13 proc. jest przekonanych, że ich firma jest w stanie zrealizować ten strategiczny priorytet.

Wielka odnowa starego systemu

W wielu organizacjach system główny wdrażany był 15-20 lat temu i od tamtej pory podlegał ciągłej rozbudowie. Jednocześnie informatyka diametralnie się zmieniała, powstały nowe możliwości, których system główny nie potrafi wykorzystać – jak na przykład chmura. Jak zauważają eksperci Deloitte, w obecnym klimacie gospodarczym strategicznie ważniejsze niż kiedykolwiek jest, aby systemy główne w przedsiębiorstwie wspierały sprawność, innowacyjność i nowe sposoby pracy, które napędzają potencjał cyfrowy.

80 proc. organizacji przyznaje, że albo planuje, albo przechodzi właśnie transformację cyfrową. Wprowadza nowe kanały sprzedaży, obsługi klienta, narzędzia do analityki danych czy do automatyzacji procesów. Stary system główny utrudnia efektywne przeprowadzenie takiej transformacji i wymusza bardzo często, albo trudne kompromisy, albo kosztowne obejścia. Dlatego jednym z podstawowych trendów, na które wskazujemy w raporcie jest odnowa systemu głównego.

Anna Wiącek-Kocot, Dyrektor w zespole strategii i transformacji IT, Deloitte

W obliczu niepewności związanej z pandemią i napiętymi budżetami, wielu liderów IT szuka nowych sposobów finansowania inicjatyw modernizacyjnych, bardziej neutralnych pod względem kosztów i łatwiejszych w zarządzaniu operacyjnym. Przy tym, oczekują od tych inwestycji nie tylko usprawnień w pracy zespołów IT, ale też stworzenia trwałej podstawy dla innowacji, a co za tym idzie przewagi konkurencyjnej.

Zauważalny staje się trend związany z wykorzystaniem mądrze skonstruowanych umów outsourcingowych, których specyfika będzie się różnić w zależności od potrzeb i branży. Jednym z typów umów testowanych przez organizacje są operate-to-transform z partnerami wdrożeniowymi, które nakładają na nich odpowiedzialność za ciągłą modernizację systemów. Niektóre organizacje są w stanie zabezpieczyć umowy, na mocy których ich systemy zostaną zmodernizowane do platform cloud-native w ciągu kilku lat, podczas gdy koszty operacyjne organizacji pozostaną neutralne.

Od łańcucha do sieci

Wywołane pandemią zakłócenia procesów realizacji dostaw dowiodły, że łańcuchy dostaw wymagają niezwłocznej transformacji cyfrowej. Najbliższe dwa lata przyniosą znaczną zmianę w ich postrzeganiu oraz poziomie transformacji.

Producenci, sprzedawcy i inni uczestnicy rynku zaczną przekształcać swoje łańcuchy dostaw w centra generowania wartości ukierunkowanej na klienta. Część z nich już stosuje cały szereg narzędzi cyfrowych do hipersegmentacji klientów i przechwytywania sygnałów popytu z różnych części ich łańcuchów dostaw. Zdobyte informacje pomagają lepiej reagować na wahania popytu.

Szymon Braciszewski, ekspert w zespole SAP Supply Chain Management Area, Deloitte

Innym sposobem na optymalizację całego ekosystemu dostaw jest wirtualizacja dużych zbiorów danych, dzięki czemu są one łatwiej dostępne i można je wykorzystać w każdym punkcie stale rosnących sieci dostaw. Z kolei wykorzystanie robotów, dronów i innych technologii, zwiększa skuteczność, wydajność, produktywność, ale też bezpieczeństwo osób obsługujących cały ten proces.

Przekształcenie tradycyjnych łańcuchów dostaw w klientocentryczne sieci wymaga czasu, a w większości przypadków nigdy się nie skończy. Tego rodzaju przełomowa zmiana, spowodowana pandemią, może stać się nowym standardem działania. Jeżeli więc w przyszłości wystąpi zdarzenie o porównywalnej skali i znaczeniu, członkowie zarządu odpowiedzialni za łańcuch dostaw i technologię nie będą mogli usprawiedliwiać się, że nie byli w stanie go przewidzieć.

Eksperci Deloitte zapraszają na cykl webinarów, podczas których zaprezentują najnowsze „Trendy Technologiczne 2021”. Pierwszy z nich będzie poświęcony zagadnieniu nierozłączności strategii działania biznesu i technologii, rewitalizacji podstawowej infrastruktury w oparciu o platformy sieciowe, a także nowej roli łańcucha dostaw jako nośnika wartości.

Webinar odbędzie się w najbliższy piątek, 5 lutego o godz. 10:00.
Link do rejestracji znajduje się tutaj.
Raport do pobrania znajduje się tutaj.

Wideokomentarz Anita Bielańska: https://youtu.be/sqNaJtEsH_4

Wideokomentarz Anna Wiącek-Kocot: https://youtu.be/Z20GvA2JxHY

Wideokomentarz Szymon Braciszewski: https://youtu.be/57D9DSeSH7o


Źródło: Clear Communication Group

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Druga edycja LinkedIn Local Virtual – prawdziwe spotkanie w wirtualnym świecie [BRIEF PATRONUJE]

linkedin

Trwa rejestracja na drugą edycję LinkedInLocal Virtual – wydarzenia, na którym 17 czołowych ekspertów i ekspertek podzieli się najlepszymi praktykami z dziedzin marketingu, sprzedaży i biznesu.

Wśród prelegentów znaleźli się przedstawicieli firm Google, Asseco, Luxmed, Adamed czy Mastercard oraz specjaliści marketingu B2B, Employer Brandingu, social sellingu czy komunikacji kryzysowej.

Wydarzenie rozpocznie i poprowadzi Jakub Sito, dziennikarz i konsultant marketingu, a prezentację keynote na temat „Jak zepsuć zdalne wystąpienie i stracić zaangażowanie słuchaczy na home-office” wygłosi Kamil Kozieł. W czasie wydarzenia przewidziano także dyskusje, wystąpienia, warsztaty oraz pokaz case studies. W ramach dwóch ścieżek tematycznych, z których uczestnicy będą mogli wybrać interesujące ich wystąpienia, zostaną poruszone m.in. takie tematy jak:

  • Profil firmowy na LinkedIn – co robisz źle (prowadzi Dagmara Pakulska, Social Media Trainer & Consultant)
  • Mit racjonalności w B2B (prowadzi Łukasz Kosuniak, CEO, GrowConsulting)
  • Algorytm LinkedIn vs algorytm ludzkiego oka. H2H (prowadzi Marcin Banaszkiewicz, Trener LinkedIn)
    Po co handlowcom social selling? (prowadzi Katarzyna Sitarska, Social Selling Lead i Adam Kozłowski VP Digital, Monday)

Wszyscy uczestnicy przez cały czas trwania wydarzenia będą mogli skorzystać z sesji networkingu online, biorąc udział w ruletce spotkań face-to-face. Pełna agenda spotkania oraz informacje o prelegentach znajdują się na stronie linkedinlocalvirtual.pl

Linkedin Local Virtual to coś więcej niż webinar czy szkolenie on-line. Pierwsza edycja LinkedIn Local Virtual udowodniła, że jest to możliwe, gromadząc ponad 1500 uczestników.

15 października
godz. 10:30-16:00
Uczestnictwo w wydarzeniu jest bezpłatne

Zapisy na wydarzenie: linkedinlocalvirtual.pl

Organizatorem #LinkedinLocalVirtual jest Sharebee – pierwsza w Polsce platforma do obsługi programów Social Selling i Employee Advocacy. Partnerem wydarzenia jest Monday. Agencja komunikacji zintegrowanej. Patronat medialny nad wydarzeniem objęli: Nowy Marketing, Marketing przy kawie, SOCIALPRESS, Brief.


Źródło: Monday – agencja komunikacji

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

100 pytań do kampanii employer brandingowych

webinar DE inauguracja kampanie EB

Webinar #4: 100 pytań do kampanii employer brandingowych. Webinar odbył się w ramach Inauguracji I edycji programu Dream Employer. Prelegentami byli Adrian Martinez i Tomasz Graszewicz.

Wyjątkowe spotkanie on-line z ulubionymi ekspertami komunikacji zewnętrznej EB: Tomaszem Graszewiczem i Adrianem Martinezem. Sprawdź, czy odpowiedzieli na wszystkie.

OBEJRZYJ WEBINAR 100 PYTAŃ DO KAMPANII EMPLOYER BRANDINGOWYCH 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Jak budować dobre relacje w organizacji za pomocą komunikacji i doświadczeń?

webianar DE inauguracja relacje

Webinar #3: Jak budować dobre relacje w organizacji za pomocą komunikacji i doświadczeń? Webinar odbył się w ramach Inauguracji I edycji programu Dream Employer. Prelegentami byli Monika Domańska i Adam Mamok.

Trzy kwestie okazały się kluczowe w ramach rozmowy o budowaniu relacji wewnątrz organizacji. Pierwsza dotyczy leadershipu i tego jak wyłaniać liderów i kim powinni być dla zespołów. Omawialiśmy jakie powinni mieć cechy, żeby pracownicy mieli poczucie współpracy, rozwoju i tak ważnego dziś bezpieczeństwa. Drugi obszar wiąże się z rolą kobiet na kluczowych stanowiskach. Badania jasno dowodzą, jak dobry wpływ na działalność firm ma zachowanie parytetów, natomiast praktyka pokazuje, że wiele organizacji nie wykorzystuje w pełni tych możliwości. Trzeci aspekt dotyczył współpracy międzypokoleniowej i uczestnicy webinaru okazali się zwolennikami i praktykami zespołów zróżnicowanych wiekowo. Za ważny aspekt uznali wzajemne uczenie się i wymianę doświadczeń i kompetencji.

Monika Domańska, członkini Rady Programowej Dream Employer

OBEJRZYJ WEBIANAR JAK BUDOWAĆ DOBRE RELACJE W ORGANIZACJI ZA POMOCĄ KOMUNIKACJI I DOŚWIADCZEŃ?

partnerzy DE

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF