...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Wedel z raportem „Z przyjemnością dla przyszłości”

Producent słodyczy Wedel wypuszcza raport dotyczący odpowiedzialnego biznesu. Premiera badania jest również okazją do wykonania świetnego gestu w celach ochrony przyrody. Firma zadeklarowała, że posadzi w okolicach stolicy 2 hektary lasu. Również i my możemy mieć udział w tym projekcie!

Wedel w raporcie zaprezentował aż 10 rzeczy, które stworzyli w ramach odpowiedzialnego biznesu. Wśród nich znajdziemy informację o biurze w warszawskim Kamioku, która zasilana jest energią pochodzącą w 100 proc. z odnawialnych źródeł. W 2021 r. zredukowano emisję dwutlenu węgla do atmosfery o niemal 12 tys. ton.

By pomagać przyrodzie, Wedel na dachu fabryki stworzył pasiekę, w które mieszka pół miliona pszczół, a nieopodal głównego biura znajdują się budki lęgowe dla ptaków. Zakład również zaczął swoją wewnętrzną kampanię „zero waste”, która promuje wśród pracowników segregowanie odpadów. Ciekawostką jest to, że nawet niewykorzystywane elementy podczas produkcji słodyczy znajdą swój użytek. Skrawki wafli trafiają np. do batonów Bajeczny.

Poza działalnością ekologiczną producent zajmuje się też aktywnościami charytatywnymi. Wedel do tworzenia swoich słodyczy wykorzystuje kakao z Ghany, dlatego firma angażuje się także w działania skierowane do mieszkańców tego kraju. Otworzyli już szkołę w mieście Tema, do której uczęszcza ok. 40 dzieci. Firma wspiera też różne inicjatywy, na cele charytatywne w ubieglym roku przeznaczyli aż 20 ton słodyczy i 324 tys. zł.

W akcjach Wedla udział wziąć może każdy z nas. Wystarczy wypełnić krótki quiz na stronie: www.wirtualnedrzewa.pl/wedel, a jesienią w ramach otwarcia lasu zostanie posadzone kolejne drzewo.

Raport odpowiedzialnego biznesu Wedla dostępny jest pod adresem: https://wedel.pl/o-firmie/aktualnosci/pierwszy-raport-CSR.


 

Adam Daniluk

Jury Effie Awards Poland 2021 przyznało 58 nagród

sar effie awards

Jury 22. edycji Effie Awards, pod przewodnictwem Macieja Hermana, Dyrektora Zarządzającego firmy Wedel, przyznało nagrody za najbardziej efektywne kampanie, a wśród nich: 27 statuetek brązowych, 25 srebrnych oraz 6 złotych.

W dzisiejszym świecie na przedsiębiorstwach i markach spoczywa coraz większa odpowiedzialność. Nie jesteśmy tylko od tego, by generować zysk i tworzyć efektywne kampanie marketingowe. Jako biznes i marketingowcy mamy ogromny wpływ na to, jak zmienia się świat, jak podchodzimy do wyzwań ekologicznych i społecznych, czy nasza komunikacja powoduje, że konsumenci, a więc społeczeństwo – stają się lepsi i na przykład zaczynają równo traktować kobiety i mężczyzn, albo podnosi się ich poziom kultury wizualnej. Czy nam się to podoba czy nie, tworząc kampanie marketingowe, zmieniamy rzeczywistość dookoła nas. Od nas zależy czy będą to zmiany pozytywne czy negatywne. Konkurs Effie poza wyróżnianiem najlepszych kampanii, postrzegam także jako platformę wymiany tego typu wiedzy, co ma ogromne znaczenie dla kierunków rozwoju rynku reklamowego.

Jak co roku, wybór najlepszych projektów był nie lada wyzwaniem. Jestem również pod wrażeniem zgłoszeń do stosunkowo nowej kategorii Marketing & Business Solutions. Bardzo się cieszę, że kilka lat temu konkurs Effie objął też inne sposoby odpowiadania na wyzwania biznesowe niż te wyłącznie komunikacyjne. Aby sprostać trudnościom i móc się rozwijać, firmy potrzebują transformacji, przełomowych innowacji i długofalowej strategii. W tej kategorii nagradzamy i wyróżniamy właśnie tego typu projekty.

Maciej Herman, Przewodniczący Jury Effie Awards 2021, Dyrektor Zarządzający firmy Wedel

Złote statuetki Effie Awards 2021 otrzymali autorzy kampanii:

  • Random – Storytel, McCANN Poland (dwie złote statuetki, w kategoriach: Branded Content oraz Kultura i Rozrywka),
  • Rozwój aplikacji InPost Mobile – InPost,
  • Stop kobietobójstwu! – Fundacja Centrum Praw Kobiet, Dziadek do orzechów, OTO Film,
  • “Kolorowy wiatr” na nowo – BBC Studios Polska, Digital Kingdom,
  • Maestro – wszystko czego chcesz od burgera – McDonald’s, DDB Warszawa, OMD.

Po raz pierwszy nagrodę otrzymała kampania zgłoszona w kategorii Marketing & Business Solutions wprowadzonej w 2018 roku. Kategoria ta koncentruje się na przełomowych, nowatorskich w formie lub w zastosowaniu nowych technologii czy innych rozwiązań – działaniach marketingowych, w których komunikacja nie była znaczącym elementem marketing mixu.

W corocznym rankingu efektywności Effie najwyższą pozycję zajęli:

  • wśród agencji – McCANN Poland,
  • spośród agencji mediowych – Starcom,
  • jako marketer – ex aequo Grupa Maspex i McDonald’s.

Więcej na temat Effie Awards Poland oraz pełna lista nagrodzonych i rankingi dostępne są na stronie https://awards.effie.pl/nagrodzeni-2021/.

Gala Effie Awards 2021 odbyła się na żywo w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie. Transmisję wręczenia nagród można było obejrzeć na platformie https://vod.sar.org.pl/.

Organizatorem wydarzenia było Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, a swoim zaangażowaniem, Galę Effie Awards 2021 wsparli:

Sponsorzy Strategiczni: TVN, Onet, Salesforce, Radio Zet
Sponsorzy Wspierający: YouTube, AMS, Facebook
Partnerzy Merytoryczni: Premium TV, Media&Leads, Teads
Gospodarz Gali: Teatr Wielki – Opera Narodowa
Partnerzy Gali: Ostoya, Ballantine’s7YO, Jacobs Creek, Saeco, Content Spot, TikTok
Doradca prawny: Firma prawnicza LSW
Patroni medialni:
Forbes, Business Insider, PRoto, Nowy Marketing, Marketer+, E-Commerce w Praktyce, Marketing przy Kawie, KampanieSpołeczne.pl, Noizz, Player, Chilli Zet


Źródło: SAR 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

5 lat Ogrodów Polsko-Niemieckich i 30 lat Traktatu o dobrym sąsiedztwie

Ogrody Polsko-Niemieckie

Ogrody Polsko-Niemieckie mają pięć lat. Powstały dla upamiętnienia Traktatu między Rzeczpospolitą Polską, a Republiką Federalną Niemiec o dobrym sąsiedztwie i przyjaznej współpracy z 1991 roku, który podpisano 30 lat temu. 11 czerwca odbyło się w Ogrodach uroczyste otwarcie nowej Ławy–Fali ufundowanej przez Ambasadę Niemiec w Warszawie.

Kiedy w 1931 roku Emil Wedel postanawia przenieść swoją fabrykę czekolady na warszawską Pragę, sytuuje ją po północnej stronie Parku Skaryszewskiego, który na mapie miasta jest także obiektem zupełnie nowym. Powstał kilkanaście lat wcześniej, ale staraniem władz miejskich szybko się rozrasta. 70 lat później zostanie uznany za najpiękniejszy polski park i za trzeci najładniejszy park miejski w Europie.

Zarówno urokliwy „Skaryszak” jak i sąsiadująca z nim fabryka – dzieło rodziny Wedlów, którzy przybyli do Polski z Niemiec pod koniec XIX wieku, będą miały wpływ na wybór lokalizacji pod Ogrody Polsko-Niemieckie, których powstanie zainicjuje w 2016 roku Ambasada Niemiecka. Ogrody mogłyby stanowić naturalne przedłużenie parku, a bliskość fabryki założonej przecież przez emigranta, który połączył w jedno kulturę polską i niemiecką są wręcz symboliczne.

Ogrody symbolizują wydarzenie z naszej wspólnej historii – 30-rocznicę podpisania Traktatu między Rzeczpospolitą Polską, a Republiką Federalną Niemiec o dobrym sąsiedztwie i przyjaznej współpracy z 1991 roku. Traktat regulował niemal wszystkie płaszczyzny – od bezpieczeństwa, polityki, gospodarki, po prawodawstwo i ochronę środowiska, ale jego podstawową wartością stała się współpraca pomiędzy dwoma społeczeństwami, które po latach wrogości zaczynały wreszcie zasypywać przepaść. Sąsiadujący ze sobą od wieków Niemcy i Polacy mogli zacząć się lepiej poznawać, nastąpiła wymiana młodzieży, nawiązano 650 umów partnerskich pomiędzy regionami. Ale zbliżenie było możliwe nie tylko dzięki setkom dokumentów, ale przede wszystkim poprzez osobiste kontakty i rozmowy mieszkańców dwóch krajów, którzy mieli wspólny cel – dostanie życie w dobrej atmosferze, ze świadomością, że za płotem jest sąsiad, na którego można liczyć.

Dlatego inicjatywa powstania Ogrodów Polsko-Niemieckich, które miałyby upamiętnić pracę na rzecz dobrych relacji między sąsiadami, tak bardzo przypadła do serca Fundacji Polsko-Niemieckiej, która podjęła się opieki nad projektem. Bo pielęgnowanie przyjaźni przypomina pielęgnowanie ogrodu – stanowi proces długi, żmudny i wymagający zaangażowania.

Rewitalizacja terenu według projektu polsko-niemieckiej pracowni architektury krajobrazu, rozpoczęła się od nowych nasadzeń, takich jak miłorzęby, jarząb Arnolda „Golden Wonder”, żywopłoty z grabu i cisu, modrzewie, rośliny drzewiaste, rośliny cebulowe, historyczne odmiany jabłoni oraz łąka z rodzimymi gatunkami ziołorośli i traw. Jak wszystko w Ogrodach, dobór gatunków ma wymiar symboliczny, bo łączy bogatą tradycję kultury ogrodowej Polski i Niemiec.

Najnowszym nabytkiem Ogrodów jest długa na 8,4 metra Ława – Fala. 11 czerwca została oficjalnie otwarta przez fundatora – Ambasadę Niemiec, w obecności przedstawicieli Urzędu Dzielnicy Praga-Południe m.st. Warszawy, Fundacji Współpracy Polsko-Niemieckiej oraz Przyjaciół Ogrodów.

Po pięciu latach istnienia Ogrody są już symbolem sąsiedzkiej solidarności. Ich opiekunowie i mieszkańcy Pragi, w ramach wolontariatu odnowili nawierzchnię ścieżek, zrewitalizowali pompę ręczną, a teren wyposażyli w ławki z drewna pochodzącego z certyfikowanych plantacji.

Te ogrody to wspaniała inicjatywa także dla darczyńców – nie tylko wspieramy powstanie zielonych terenów, które w czasach walki o klimat mają szczególne znaczenie, nie tylko przyczyniamy się do rozwijania dobrych stosunków pomiędzy sąsiadami, ale także zostawiamy coś po sobie przyszłym pokoleniom. Zasadzić drzewo i patrzeć jak rośnie to wielka radość. Dołączcie do nas, zachęcamy do wpłat przez stronę internetową.

Cornelius Ochman, Dyrektor Fundacji Współpracy Polsko-Niemieckiej

Podstawą finansowania Ogrodów Polsko-Niemieckich była dotacja z niemieckiego MSZ. Dziś partnerami strategicznymi są także Ambasada Niemiec w Warszawie, Miasto Warszawa, Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo-Handlowa, Kluby Rotary z Niemiec i Polski oraz Fundacja Współpracy Polsko-Niemieckiej.

Z biegiem czasu do grona sponsorów i donatorów dołączyły firmy, m.in. Wedel, Siemens, Mercedes-Benz, T-Mobile, mBank, Hochtief, Bosch, Pepsico, Bayer, fundacja Heinrich Boell Stiftung, stowarzyszenia i osoby prywatne.

Z okazji 30 rocznicy podpisania traktatu polsko-niemieckiego, Fundacja Współpracy Polsko-Niemieckiej jeszcze w czerwcu ogłosi otwarty konkurs na opracowanie koncepcji wizualnej małej formy architektonicznej. Tematem jest refleksja nad dobrym sąsiedztwem – jak spędzać czas razem i obok siebie. Nagroda główna – umowa na realizację projektu wynosi 100 tys. zł.

Wyniki konkursu zostaną ogłoszone w sierpniu 2021 roku.


Źródło: Ogrody Polsko-Niemieckie

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Wedlowskie urodziny z nutą odpowiedzialności

Wedel

Firma Wedel kontynuuje tradycję społecznej odpowiedzialności, zainicjowaną przez Emila i Jana Wedlów. W ramach wdrożonej w 2020 roku strategii CSR wiodący producent branży czekoladowej w Polsce koncentruje się na zrównoważonym podejściu do miejsca pracy, środowiska naturalnego i lokalnych społeczności. Z okazji 170-tych urodzin firma zaplanowała również specjalne działania, aby świętować wspólnie z pracownikami i konsumentami oraz uhonorować w ten sposób osiągnięcia założycieli.

Dziedzictwo rodziny Wedlów

Wedlowie od początku łączyli prowadzenie biznesu z troską o najbliższe otoczenie: pracowników i lokalną społeczność. W podejściu do załogi wyprzedzali swoją epokę, a współcześni menadżerowie śmiało mogą się nimi inspirować. W historii firmy można również odnaleźć wrażliwość na dobro przyrody – Emil Wedel jako miłośnik zieleni, wokół czekoladowej manufaktury przy ul. Szpitalnej założył i uprawiał ogródek. Aktywnie wspierał też różnego rodzaju działania dobroczynne. Jego syn Jan znacznie rozwinął to podejście. Przede wszystkim troszczył się o załogę, wspierając godzenie życia zawodowego z prywatnym. Przy fabryce Wedla na warszawskim Kamionku (która do dziś pozostaje sercem wedlowskiej produkcji) działały żłobek i przedszkole, a także gabinet lekarski i dentystyczny. Pracownicy mogli wspólnie uprawiać sport w ramach firmowego Klubu Sportowego Rywal, w którym działały sekcje m.in. zapaśnicza, kolarska, pływacka. Jan Wedel włączał się również aktywnie w życie Warszawy i warszawiaków. Współfinansował budowę m.in. Filharmonii Narodowej czy pomnika Ignacego Paderewskiego. Regularnie wspierał Komitet Opieki Społecznej, przekazując wedlowskie produkty. Pomagał także ludności Warszawy w czasie II wojny światowej, m.in. poprzez udostępnienie stołówki pracowniczej i przygotowanie paczek żywnościowych.

 Jan Wedel, śniadanie z dziećmi pracowników 1941
Źródło: Walk PR

Z przyjemnością dla przyszłości

Dziś firma Wedel, pamiętając o wyjątkowej wrażliwości na otoczenie, kontynuuje wyznaczoną przez założycieli drogę, w swoich działaniach kieruje się swoją strategią CSR. Z myślą o dziedzictwie Wedlów przygotowano ją w sposób kompleksowy, uwzględniający opinie pracowników i otoczenia zewnętrznego, wartości firmy i łańcucha dostaw.

Jesteśmy otwarci na dialog, dlatego do prac nad naszą strategią CSR włączyliśmy blisko 100 osób: przedstawicieli wszystkich działów i Zarząd firmy oraz reprezentantów otoczenia zewnętrznego. Dialog z interesariuszami, przeprowadzony zgodnie z normą AA SES100, pozwolił na poznanie potrzeb naszych partnerów biznesowych i społecznych oraz zaplanowanie wspólnych działań.

Aleksandra Kusz vel Sobczuk, Kierownik Komunikacji Korporacyjnej firmy Wedel

Strategia CSR Wedla obejmuje działania w ramach 42 projektów z 18 obszarów. Opiera się na 3 filarach: Ludzie, Innowacje, Środowisko, które odpowiadają na 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ. Ponadto, strategia CSR została wpisana w długoterminową strategię firmy, dzięki czemu jest skutecznym narzędziem do realizowania inicjatyw oraz mierzenia efektów działań. Takie podejście jest zgodne z oczekiwaniami większości Polaków, spośród których 63 proc. uważa, że firmy powinny w swoich działaniach stale uwzględniać cele społeczne.1

 

Ludzie

Najszerszym obszarem w strategii CSR są „Ludzie”. Wynika to przede wszystkim z wedlowskiej misji i filozofii działania, w których centrum zawsze znajduje się człowiek – pracownik, konsument, partner, przedstawiciel lokalnej społeczności. Kategoria ta obejmuje wszystkie działania odpowiedzialnego pracodawcy, ale także dobrego sąsiada w swojej bliskiej okolicy.

Ważnym elementem strategii CSR jest zaangażowanie lokalne, będące kontynuacją aktywności Jana Wedla na rzecz Warszawy. W ramach wieloletniej współpracy, Wedel działa z partnerami społecznymi, wspierając mieszkańców i podopiecznych różnych instytucji. Od ponad 20 lat przez Bank Żywności SOS w Warszawie firma przekazuje produkty tym, którzy najbardziej ich potrzebują, jednocześnie przyczyniając się do walki z marnotrawieniem żywności. W tym roku po raz piętnasty Wedel był partnerem tytularnym Biegu Wedla, który organizowany jest w Parku Skaryszewskim w Warszawie. 20 lat trwa również współpraca firmy z działającym na warszawskiej Pradze Stowarzyszeniem „Serduszko dla Dzieci”, które wspiera dzieci i młodzież z trudnych środowisk. Wśród wspólnych osiągnięć dwóch dziesięcioleci wymienić należy m.in. specjalną przestrzeń ekologiczno-edukacyjną Folwark Wawer, zlokalizowaną na dachu fabryki Wedla pasiekę, turniej piłkarski Serduszko Cup czy Praski Festiwal Filmów Młodzieżowych.

We współpracy z partnerami społecznymi stawiamy na długie dystanse. Nasze współdziałanie z niektórymi warszawskimi i praskimi organizacjami trwa już nawet od 20 lat. Dzięki takiemu podejściu możemy skutecznie planować wspólne działania i trafiać w aktualne potrzeby otoczenia.

Aleksandra Kusz vel Sobczuk, Kierownik Komunikacji Korporacyjnej firmy Wedel

W swoje działania dobroczynne Wedel co roku angażuje pracowników. W ramach działającego od 16 lat programu grantowego „Wedel od Serca. Pomagamy Innym”, dzięki aktywności wedlowskiej załogi oraz wsparciu finansowemu firmy, udało się zrealizować ponad 170 prospołecznych inicjatyw, skierowanych najczęściej do dzieci i osób z niepełnosprawnościami. W ubiegłym roku, rozwijając kolejne formy włączania pracowników, wraz z Fundacją Dobrych Inicjatyw uruchomiono „Akademię Wedla”, opierającą się na wolontariacie kompetencyjnym, w ramach którego prowadzone są szkolenia online dla dzieci i młodzieży, podopiecznych placówek opiekuńczo-wychowawczych.

Wolontariat pracowniczy

Innowacje

W Wedlu od zawsze poszukiwano nowych rozwiązań w każdym obszarze działania: troski o pracowników, produkcji, sprzedaży. 100 lat temu Jan Wedel postawił w Parku Skaryszewskim nowatorskie automaty ze słodyczami, jednocześnie cały czas opracowując nowe produkty do swojej oferty.

Dziś filar „Innowacje” to nie tylko produkty i rozwiązania wprowadzane po raz pierwszy, ale przede wszystkim procesy, służące udoskonalaniu prowadzenia działalności w sposób zrównoważony i odpowiedzialny. Wedel w swojej strategii skupia się szczególnie na budowaniu długotrwałych partnerstw w łańcuchu wartości, polegając na odpowiedzialnych dostawcach. Realizując ten kierunek, włącza się aktywnie w inicjatywy promujące uczciwą współpracę. Jako pierwszy reklamodawca w Polsce podpisał Białą Księgę Branży Komunikacji Marketingowej. Zobowiązał się tym samym do stosowania w działaniach biznesowych sprawiedliwych i równych zasad na wszystkich etapach współpracy. Jako członek – założyciel Polskiej Koalicji ds. Zrównoważonego Oleju Palmowego, firma aktywnie włącza się w działania na rzecz pozyskiwania surowca w sposób odpowiedzialny, z poszanowaniem różnorodności biologicznej i lokalnych społeczności.

Środowisko

Wedel konsekwentnie wdraża działania, ograniczające wpływ jego działalności biznesowej na środowisko naturalne, m.in. poprzez racjonalną gospodarkę odpadami oraz zwiększenie wydajności na wszystkich etapach produkcji.

Zgodnie z jednym ze strategicznych celów CSR, w 2020 roku firma przeszła na korzystanie z energii elektrycznej pozyskiwanej w pełni ze źródeł odnawialnych. W efekcie cała produkcja i wszystkie inne procesy w fabryce zasilane są energią z farm wiatrowych.

Troskę o środowisko naturalne Wedel realizuje również poprzez wsparcie ciekawych partnerskich projektów przestrzeni publicznej. Jednym z nich jest rewitalizacja Ogrodów Polsko-Niemieckich, mieszczących się w Parku Skaryszewskim, nieopodal siedziby firmy. Projekt uwzględnia poszanowanie ekosystemu parku oraz zaangażowanie okolicznych mieszkańców w wydarzenia edukacyjne na tym terenie.

Słodki jubileusz

Nawiązując do tradycji zapoczątkowanych przez rodzinę Wedlów, firma chce w tym roku świętować swoją wyjątkową rocznicę z pracownikami i partnerami społecznymi, jednocześnie odpowiadając na oczekiwania Polaków, którzy oczekują od przedsiębiorstw bycia dobrym sąsiadem (24 proc.) i partnerem (23 proc.).2

Również przy okazji jubileuszu firma angażuje pracowników we wspólne działania dobroczynne. W ramach akcji „170% normy” planują do grudnia wspólnie pokonać 1 170 000 km w sportowej rywalizacji, a zebrane w ten sposób 30 000 zł od firmy przekażą na wybrany przez pracowników cel społeczny. Załoga chce też włączyć się w tym roku w realizację 170 dobrych uczynków. W specjalnej wewnętrznej akcji przez cały rok będą zbierane działania i projekty wspierające lokalne społeczności, a realizowane przez Wedlowców, zarówno w ramach firmowych inicjatyw (np. „Akademia Wedla”, „Wedel od Serca. Pomagamy Innym”), jak i działań oddolnych (np. pomoc sąsiedzka).

W ekipie Wedla każdego dnia inspirujemy się wzajemnie, zarówno w pracy, jak i przy różnorodnych inicjatywach społecznych, pokazując że wartości założycieli są żywe na co dzień. Naszym przepisem są ludzie, którzy żyją z pasją. Nie tylko do czekolady, ale także do pomagania innym.

Aleksandra Kusz vel Sobczuk, Kierownik Komunikacji Korporacyjnej firmy Wedel


1 Badanie „Zaangażowanie społeczne firm” zrealizowane przez Centrum Innowacji Społecznych i Technologicznych HumanTech Uniwersytetu SWPS na zlecenie firmy Wedel. Badanie przeprowadzone w dniach 29.09-08.10.2020, metodą CAWI, na reprezentatywnej próbie Polaków (N=1665), dobranej wg reprezentacji w populacji dla płci, wieku i wielkości miejscowości zamieszkania, na panelu badawczym Ariadna, w wieku od 18 lat wzwyż.

2 Badanie „Zaangażowanie społeczne firm” zrealizowane przez Centrum Innowacji Społecznych i Technologicznych HumanTech Uniwersytetu SWPS na zlecenie firmy Wedel. Badanie przeprowadzone w dniach 29.09-08.10.2020, metodą CAWI, na reprezentatywnej próbie Polaków (N=1665), dobranej wg reprezentacji w populacji dla płci, wieku i wielkości miejscowości zamieszkania, na panelu badawczym Ariadna, w wieku od 18 lat wzwyż.

 


Źródło: Walk PR

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

170 lat przyjemności z E.Wedel! Czekoladowa marka świętuje swój jubileusz

170 lat Wedel

Oryginalna wedlowska czekolada, niebiańskie pianki Ptasie Mleczko®, kultowy baton Pawełek, czy niepowtarzalny Torcik Wedlowski – to tylko część czekoladowych przyjemności, które zawdzięczamy E.Wedel już od 170 lat! Początki polskiej marki sięgają połowy XIX wieku, kiedy Karol Wedel otworzył pierwszą firmową cukiernię oraz małą przyzakładową manufakturę czekolady w Warszawie. Tak zaczęła się czekoladowa podróż rodziny Wedlów, którą kontynuował syn Emil, a później wnuk Jan. W tym roku marka świętuje urodziny i tym samym przypomina o swojej wyjątkowej historii.

Karol Wedel – pomysłodawca i pierwszy kreator marki Wedel

W 1851 roku Karol Wedel, młody cukiernik z Berlina, otworzył pierwszy firmowy sklep wraz z niewielką manufakturą czekolady przy ul. Miodowej w Warszawie, naprzeciwko ówczesnej siedziby rządu. W pięknych wnętrzach cukierni właściciel wraz z żoną Karoliną serwował gościom pitną czekoladę oraz prozdrowotne przysmaki m.in. drezdeński syrop słodowy na przeziębienie, pastylki z mięty pieprzowej czy karmelki śmietankowe na kaszel.

Karol zyskał popularność w stolicy dzięki pysznym ciastom. Do tego stopnia, że kiedy w 1853 roku przez jego zagraniczną podróż nastąpiły chwilowe braki w dostawie ulubionych wypieków Warszawiaków, zamieścił on w „Kurierze Warszawskim” ogłoszenie, w którym przepraszał „szanowną publiczność” za czasowy brak w jego zakładzie owych słodkości.

Wedel miał ogromne doświadczenie zawodowe, przed przyjazdem do Warszawy praktykę cukierniczą odbywał w Paryżu, Londynie i Berlinie. Karol bez wątpienia rozpoczął w stolicy czekoladową rewolucję. Warszawiacy pokochali cukiernię i z wielką ciekawością próbowali nieznanych im dotąd smaków.

Emil Wedel – syn Karola, autor podpisu E.Wedel

Emil pod skrzydłami ojca zdobywał cenne doświadczenie cukiernicze, odbył także praktyki w Paryżu. Syn Karola przez kilka lat był kierownikiem zakładu, a w 1872 roku otrzymał Fabrykę Czekolady w prezencie ślubnym.  Niezwłocznie po otrzymaniu firmy Emil Wedel przeniósł zakład do kamienicy przy ulicy Szpitalnej, gdzie po dziś dzień znajduje się najstarsza Pijalnia Czekolady E.Wedel „Staroświecki Sklep”. Co więcej, drugi z Wedlów był pomysłodawcą słynnego podpisu E.Wedel na kostkach czekolady. W ten sposób zabezpieczał wyroby przez falsyfikatami.

Jan Wedel – syn Emila, innowator wyprzedzający czasy, w których żył

Po śmierci Emila, w latach 1919 – 1923 firmą zarządzała jego żona – Eugenia Wedlowa. Kolejnym właścicielem słodkiego biznesu został syn Emila – Jan Wedel. Podobnie jak ojciec od młodzieńczych lat nabywał praktykę w czekoladowej branży. Jednak w odróżnieniu od swoich przodków zdobył on wyższe wykształcenie – tytuł doktora chemii spożywczej. Jan szybko został okrzyknięty wizjonerem. Z sukcesem stosował nowoczesne metody produkcji i zarządzania. Jego wzorowy stosunek do pracowników sprawił, że był powszechnie szanowany. Na zlecenie Jana Wedla w 1926 r. powstał kultowy logotyp Chłopca na zebrze, który do dziś jest wykorzystywany w reklamach marki. W latach 30. właściciel przeniósł Fabrykę na ul. Zamoyskiego w Warszawie, w której mógł realizować swoje ambitne plany, a produkcja wedlowskich smakołyków do tej pory odbywa się właśnie tam. Wnuk Karola zakupił także samolot RWD-13 do transportu słodyczy i promocji marki, a przy wejściu do pobliskiego parku wprowadził pierwszą w Polsce maszynę vendingową, w której można było kupić słodycze. Jan chętnie współpracował z ilustratorami, którzy tworzyli niepowtarzalne opakowania. Obecni wielbiciele czekoladowych przysmaków na co dzień mogą próbować słodkości jego autorstwa. Należą do nich wprowadzona na rynek w 1930 roku czekolada „Jedyna”, a także kultowe pianki Ptasie Mleczko®, których produkcja rozpoczęła się sześć lat później.

E.Wedel – 170 lat to początek

Mimo zmieniających się czasów, marka E.Wedel z dumą kontynuuje  dziedzictwo rodziny Wedlów, którzy nieustannie poszukiwali innowacyjnych rozwiązań, jednocześnie zawsze stawiając na pierwszym miejscu jakość oferowanych produktów. To podejście jest obecne w firmie do dziś, zgodnie z misją: „zmieniamy się nieustannie, by budzić radość w nas i w naszych klientach”. Marka wierzy, że podążanie drogą zapoczątkowaną przez założycieli jest tą najlepszą.

Maciej Herman Wedel

170-te urodziny to dla nas nie tylko wyjątkowa celebracja, ale również moment na refleksję i zastanowienie się nad naszą rolą jako marka i firma we wszystkich wymiarach działalności – jako producent, pracodawca i partner. Funkcjonując od 170 lat w tak zmiennej, często nieprzewidywalnej rzeczywistości gospodarczej, politycznej i społecznej, Wedel niejednokrotnie udowadniał otwartość na zmiany – stała się ona zresztą niedawno częścią naszej misji. W kulturze organizacyjnej, podejściu do prowadzenia biznesu, rozwoju produktów i komunikacji kontynuujemy to podejście, nie tylko wykazując elastyczność w dostosowaniu się do nowych warunków – traktujemy je przede wszystkim jako szanse i okazje do kwestionowania status quo. Dowodem na to jest nasz sposób zarządzania sytuacją pandemii. Dzięki dużej elastyczności i szybkim procesom decyzyjnym, konsekwentnie i z powodzeniem wdrażamy naszą kilkuletnią strategię biznesową, w tym poważny plan inwestycyjny oraz inicjatywy nowopowstałej strategii CSR (przykładem może być przejście naszej firmy na zasilanie energią z farm wiatrowych). Co więcej, w obliczu nowych wyzwań, przyspieszyliśmy działania z obszaru transformacji cyfrowej w organizacji oraz te zwiększające dostępność produktów E.Wedel w kanale e-commerce. Zdaliśmy ten egzamin jako zespół i w jubileuszowym roku możemy powiedzieć, że jesteśmy silniejsi, bardziej świadomi naszych mocnych stron i obszarów do rozwoju, bogatsi w nowe doświadczenia i płynące z nich wnioski. W nowy rok wchodzimy pełni nadziei, z atrakcjami jubileuszowymi, które przygotowaliśmy dla konsumentów, klientów, partnerów społecznych i naszych pracowników.

Specjalnie dla BRIEF Maciej Herman, Dyrektor Zarządzający firmy Wedel


Źródło: informacja prasowa E. Wedel

 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Ponad połowa Polaków oczekuje, że biznes będzie się angażować społecznie – wynika z badania „Zaangażowanie społeczne firm” Uniwersytetu SWPS i firmy Wedel

drewaniane ludziki dłonie

Zbadanie oczekiwań Polaków w obszarze lokalnego zaangażowania biznesu zainicjowała firma Wedel, która kontynuuje tradycję społecznej odpowiedzialności rozpoczętą przez założycieli, zwłaszcza Emila i Jana Wedlów. Dziś jeden trzech liderów branży czekoladowej w Polsce realizuje liczne projekty w ramach strategii CSR i odpowiada na wyzwania współczesnego świata jako odpowiedzialny producent, pracodawca i partner. LOTTE Wedel jest Partnerem 10. edycji rankingu 50. Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Zbadanie oczekiwań Polaków w obszarze lokalnego zaangażowania biznesu zainicjowała firma Wedel, która kontynuuje tradycję społecznej odpowiedzialności rozpoczętą przez założycieli, zwłaszcza Emila i Jana Wedlów. Dziś jeden trzech liderów branży czekoladowej w Polsce realizuje liczne projekty w ramach strategii CSR i odpowiada na wyzwania współczesnego świata jako odpowiedzialny producent, pracodawca i partner.

Biznes z wpływem na otoczenie

Badani są zgodni, że wpływ firmy na otoczenie powinien wykraczać poza jej działalność komercyjną. 25 proc. Polaków oczekuje od przedsiębiorstw adresowania potrzeb społecznych od czasu do czasu, natomiast zdecydowana większość z nich (63 proc.) uważa, że działania prospołeczne należy wpisać na stałe w misję organizacji. Tylko 3 proc. respondentów uważa, że firmy w ogóle nie muszą uwzględniać takich celów w swojej działalności.

Odpowiedzi respondentów wskazują, że zaangażowanie lokalne firm ma wpływ na postrzeganie przez Polaków ich produktów czy usług. 58 proc. badanych zgadza się ze stwierdzeniem, że chętnie kupuje produkty lub korzysta z usług firm, które są zaangażowane w działania społeczne w okolicy ich zamieszkania. Natomiast połowa z nich jest w stanie zapłacić więcej za produkty czy usługi danej firmy, jeśli wiedzą, że ma ona swój wkład w rozwój najbliższego otoczenia.

Myślenie globalne i działania lokalne

Rozwiązywania przez biznes w równym stopniu problemów lokalnych, narodowych i globalnych oczekuje największa część badanych (29 proc). Niewiele mniej (24 proc.) jest zdania, że firmy powinny skupiać się na problemach lokalnych (specyficznych dla danej miejscowości czy dzielnicy). O tym, że przedsiębiorstwa mają podejmować wyłącznie wyzwania globalne, przekonanych jest jedynie 6 proc. ankietowanych.

Założyciele Wedla rozpoczęli tradycję społecznej odpowiedzialności, prowadząc działalność dobroczynną, wspierając budowę nowych obiektów w Warszawie czy pomagając ludności stolicy w czasie wojny. Dziś, zaangażowanie lokalne w Warszawie jest ważną częścią wedlowskiej strategii CSR, zwłaszcza na Pradze-Południe, gdzie od lat 30 XX w. mieści się nasza fabryka. Jako mecenas projektu Ogrody Polsko-Niemieckie rewitalizujemy część Parku Skaryszewskiego, od lat współpracujemy z praskim Stowarzyszeniem Serduszko dla Dzieci i Muzeum Warszawskiej Pragi. Jednocześnie podejmujemy wyzwania na poziomie krajowym – m.in. poprzez program grantowy „Wedel od Serca. Pomagamy Innym”, w którym nasi pracownicy z całej Polski otrzymują środki na realizację autorskich projektów społecznych, wspierających lokalne fundacje i stowarzyszenia. Natomiast adresując globalne wyzwania środowiskowe, w tym roku m.in. przeszliśmy w pełni na zieloną energię z farm wiatrowych.

Aleksandra Kusz vel Sobczuk, Kierownik Komunikacji Korporacyjnej firmy Wedel

Oczekiwanie większego zaangażowania w kwestie lokalne

Wyniki badania wskazują, że wciąż istnieje duże pole do działania, jeżeli chodzi o aktywność firm w otoczeniu lokalnym. 40 proc. respondentów uważa, że zaangażowanie lokalne powinno być większe niż obecnie, tylko co czwarty badany ocenia je jako wystarczające. Istnieje wyraźne oczekiwanie, aby firmy odpowiadały na aktualne potrzeby otoczenia raczej dołączając do trwających już projektów i je wspierając – niekoniecznie samodzielnie je inicjując. 28 proc. Polaków sądzi, że zadaniem firm jest odgrywanie roli „zaangażowanego uczestnika” różnych wydarzeń i akcji lokalnych, tyle samo postrzega je jako „promotora” takich projektów. Zaangażowanie firm widziane jest także jako dostarczanie zasobów (np. finansowych, sprzętowych) do działań społecznych – w takiej roli przedsiębiorstwa postrzega 18 proc. badanych.

Potrzeby lokalnych partnerów poznajemy dzięki otwartej komunikacji, która jest stałym elementem naszej wieloletniej współpracy. Rozmowy z otoczeniem wewnętrznym i zewnętrznym (pracownikami, partnerami biznesowymi i społecznymi) przeprowadzone w ramach dialogu z interesariuszami, były również ważną częścią procesu tworzenia wedlowskiej strategii CSR. Wspólnie wypracowaliśmy listę ważnych dla nas wszystkich kwestii, na których skupiają się nasze odpowiedzialne i zrównoważone projekty .

Aleksandra Kusz vel Sobczuk, Kierownik Komunikacji Korporacyjnej firmy Wedel

Zaangażowanie społeczne firm

Potencjał do działania

Badanie „Zaangażowanie społeczne firm” pozwoliło porównać oczekiwania Polaków dotyczące tego, jak chcieliby postrzegać największe firmy zlokalizowane w ich okolicy, z ich aktualnym obrazem. 24 proc. Polaków uważa, że największa lokalna firma z okolicy powinna być określana mianem dobrego sąsiada, jednak nazywa je tak tylko 12 proc. z nich. Jako partnera widziałoby firmę 23 proc. badanych, a w rzeczywistości nazywa ją tak tylko 11 proc. respondentów. Najwięcej Polaków (19 proc.) określa obecnie największą firmę w okolicy po prostu jako element lokalnego krajobrazu, a 15 proc. jako żywiciela.

Wyniki sugerują, że firmy nie są obecnie mocno zintegrowane ze społecznością lokalną, a potencjał takich działań nie jest jeszcze w pełni wykorzystany. Z kolei ok. 1/3 Polaków ma konkretne oczekiwania w stosunku do angażowania się przedsiębiorstw. Warto dodać, że pożądane przez respondentów działania firm są bardzo zróżnicowane i najczęściej dotyczą zwiększenia ich aktywności w przestrzeni użyteczności publicznej (31 proc.), pomocy dla chorych (29 proc.) oraz działań związanych z kulturą i rozrywką (również 29 proc.). Badanie pokazuje także pole do działań, jeżeli chodzi o angażowanie seniorów – 75% osób z grupie wiekowej 55+ nie miało okazji współpracować z lokalną firmą w realizacji jakiegoś projektu dla społeczności lokalnej (wolontariat lub inny rodzaj zaangażowania).

dr Konrad Maj, Kierownik Centrum Innowacji Społecznych i Technologicznych „HumanTech” Uniwersytetu SWPS

Badanie „Zaangażowanie społeczne firm” zostało zrealizowane przez Centrum Innowacji Społecznych i Technologicznych HumanTech Uniwersytetu SWPS na zlecenie firmy Wedel. Badanie przeprowadzone w dniach 29.09-08.10.2020, metodą CAWI, na reprezentatywnej próbie Polaków (N=1665), dobranej wg reprezentacji w populacji dla płci, wieku i wielkości miejscowości zamieszkania, na panelu badawczym Ariadna, w wieku od 18 lat wzwyż.

Badanie „Zaangażowanie społeczne firm” zrealizowane przez Uniwersytet SWPS na zlecenie firmy Wedel, metodologia CAWI, Polska, N=1665, wrzesień-październik 2020 r.


Źródło: informacja prasowa Wedel

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Wedel z profilem na LinkedIn

Wedel LinkedIn

Wedel, kultowa marka słodyczy i jeden z kluczowych producentów branży czekoladowej w Polsce, startuje z oficjalnym kontem firmowym na platformie LinkedIn. To miejsce, gdzie małe codzienne przyjemności związane z czekoladowymi produktami przeplatać się będą z kulisami wedlowskiego świata. Firma w centrum swoich zainteresowań stawia człowieka, dlatego to właśnie ludzie tworzący Wedla (i wszystko co ich dotyczy), będą głównymi bohaterami prezentowanych treści. Firma Wedel jest partnerem 10. edycji Rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Wedel – nasz przepis to ludzie, to hasło przyświecające wedlowskiej strategii marki pracodawcy. A co oznacza w praktyce? Właśnie na to pytanie firma będzie odpowiadać wykorzystując platformę LinkedIn.

Obecnie nasz zespół liczy niemal 1300 osób. W Wedlu wierzymy, że każdy głos, choć inny jest jednakowo ważny, a otwartość stanowi podstawową cechę naszej komunikacji. Właśnie dlatego chcemy integrować wokół naszej marki społeczność, zapraszać do interakcji i dialogu oraz dzielić się ze światem radością z pracy i w pracy. Dzięki zaangażowaniu moich koleżanek i kolegów, nie tylko tworzymy wspólnie tak lubianą od lat ofertę produktową i zapadające w pamięć kampanie, ale również zmieniamy nasze otoczenie, prowadząc działania z zakresu społecznej odpowiedzialności. Nasz profil na LinkedIn stanie się przestrzenią, gdzie będziemy dzielić się dobrymi praktykami z życia firmy, żeby inspirować również innych. To także szansa na odkrywanie wyjątkowego przepisu Wedla i jego składników jakimi są pracownicy tworzący naszą organizację, zupełnie jak kosztowanie tabliczki czekolady – kawałek po kawałku.

Aleksandra Kusz vel Sobczuk, Kierownik Komunikacji Korporacyjnej firmy Wedel

Wedel kontynuuje bogatą tradycję odpowiedzialnego pracodawcy zapoczątkowaną przez założycieli, która jest ciągłą inspiracją do dalszych działań z myślą o ludziach. Profil na LinkedIn pozwoli pokazać, jak wartości organizacyjne tj. m.in. „Radość w pracy i z pracy” czy „Biorę odpowiedzialność” są realizowane na co dzień.

Jak sam przedstawia się Wedel?

Jesteśmy dumni z tworzenia polskiej marki słodyczy, które wybierają miliony ludzi. #DUMA
Jesteśmy autorami zmian, dzięki którym rozwijamy firmę, siebie i innych. #WPLYW
Jesteśmy jak duża rodzina, gdzie każdy głos, choć inny, ma takie samo znaczenie. #ROZNORODNOSC
Jesteśmy odpowiedzialni za tworzenie lepszego świata i działamy z myślą o człowieku. #ODPOWIEDZIALNOSC

Od teraz kulisy działalności Wedla, jej pracowników oraz ich osiągnięcia można obserwować w ramach profilu LI, dostępnego pod adresem: https://www.linkedin.com/company/lotte-wedel


Źródło: Informacja prasowa Wedel

 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Czekoladowe historie E.Wedel dostępne w podcastach!

E.Wedel podcasty

Jesienią mamy ochotę na ciepłą herbatę, kosteczkę ulubionej czekolady i… ciekawe rozmowy. A jeśli opowieści w nich zawarte dotyczą historii najstarszej polskiej marki czekolady, otrzymujemy połączenie doskonałe. Już 1 października swoją premierę będzie miał pierwszy odcinek z serii podcastów przygotowywanych przez E.Wedel we współpracy z najlepszymi polskimi twórcami. W pierwszej kolejności zapraszamy na kanał Karola Paciorka - Imponderabilia. Firma E.Wedel jest partnerem 10. edycji Rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Fascynująca historia tworzenia kultowej marki, cukierniczy talent oraz smykałka do biznesu w rodzinie Wedlów, działalność Fabryki E.Wedel w latach 30. i dziś, marketingowe innowacje wprowadzone przez Jana Wedla to tylko część opowieści przedstawionych w podcastach zrealizowanych z inicjatywy kultowej marki.

W ostatnich latach coraz chętniej słuchamy podcastów. Inspirując się naszą 170-letnią tradycją, zrealizowaliśmy cykl odcinków podcastów pozwalających zanurzyć się w wyjątkowym świecie czekolady. Dzielimy się w nich niezwykłymi opowieściami o marce E.Wedel wczoraj i dziś, które uprzyjemnią nam codzienne chwile. Serdecznie zapraszamy do słuchania!

Dominika Igielińska Junior Branded Content Manager

Podcastowy rozkład jazdy:

1 października – Imponderabilia – dostępny na YouTube/Spotify
rozmowa z Maciejem Hermanem, Dyrektorem Zarządzający Wedel i Piotrem Wierzbickim, varsavianistą

9 października – Pogadajmy o życiu – dostępny na YouTube/Spotify
odcinek na temat historii rodziny Wedlów

16 października – 7 metrów pod ziemią – dostępny na Spotify, rozmowa z Januszem Profusem, Maestro czekolady, na temat pracy w Fabryce E.Wedel wczoraj i dziś

22 października – Muda Talks – dostępny na YouTube/Spotify
rozmowa z Aleksandra Kusz vel Sobczuk, przedstawicielką Wedel oraz Piotrem Wierzbickim, varsavianistą

29 października – Zabójcze opowieści – dostępny na YouTube/Spotify
słuchowisko na temat pomocy udzielanej przez Jana Wedla w trakcie wojny

Serdecznie zachęcamy do słuchania i uprzyjemniania wolnych chwil z E.Wedel!

Projekt został zrealizowany przez E.Wedel z podcastowymi twórcami. Koordynatorem akcji jest agencja Walk PR.


Źródło: Informacja prasowa Biuro prasowe E.Wedel

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

KISZLUK ROZMAWIA #3 Maciej Herman, Dyrektor Zarządzający, Wedel

Kiszluk rozmawia Maciej Herman

Z Maciejem Hermanem rozmawiamy o historii Wedla, o tym jak marka z wielką i długą historią odnalazła się w zaskakujących czasach pandemii, a także o... e-sporcie. Zapraszamy!

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Przegląd wydarzeń w esporcie: Crunchips, Tarczyński, Wedel, Lotto, Chiny, AGO, Valorant, Epic Games, Unicef, Beckham, Gucci

Branża esportu nie zwalnia. Na polskim rynku Crunchips, Tarczyński, Wedel i Lotto prezentują kolejne aktywacje, podczas gdy za granicą inwestuje Beckham i marka Gucci, a partnerstwo z hiszpańską organizacją rozpoczyna Unicef. Worldsy w League of Legends pod znakiem zapytania, na polskim podwórku w Ultralidze dominuję AGO. Valorant otwiera swój kanał, a Epic Games store notuje ogromne wzrosty.

Przeglad wydarzen esport ESE

Chiny odwołują wszystkie międzynarodowe eventy do końca roku

Chiny zdecydowały się na odwołanie wszelkich sportowych imprez międzynarodowych w 2020 roku, co pod znakiem zapytania stawia przebieg League of Legends World Championship (zwanych potocznie Worlds), które miały odbyć się w Szanghaju w ostatnim kwartale tego roku. Organizatorzy mistrzostw deklarują jednak, że turniej odbędzie się bez przeszkód.

Hiszpański Team Heretics rozpoczyna współpracę z UNICEF

Fot. Unicef

Współpraca ma na celu wykorzystanie możliwości esportu w celu szerzenia pozytywnego wpływu gier wśród młodych osób. Team Heretics i UNICEF Spain będą edukować młodych ludzi poprzez esport i gry, promować socjalizację, prawa dzieci i przede wszystkim podejmą wyzwanie zmniejszenia toksyczności i zastraszania młodych osób w sieci poprzez promowanie pozytywnych zachowań podczas zabawy. Brawo!

AGO Rogue na prowadzeniu w Alior Bank Ultraliga

AGO Rogue z bilansem 11 wygranych i zaledwie jedną porażką prowadzi w Alior Bank Ultraliga w League of Legends. Kolejne miejsca zajmują 7more7 Pompa Team, Komputronik H34T, K1ck Neosurf i Illuminar Gaming. Decydująca kolejka odbędzie się w kolejnym tygodniu, która rozstrzygnie końcową kolejność sezonu zasadniczego.

Riot Games tworzy oficjalny kanał Valorant

Fot. Kanał Valorant Polska

Riot Games odpowiadając na spore zainteresowanie społeczności utworzyło oficjalny kanał VALORANT // Polska, na którym pojawiać się będą treści edukacyjne dla osób zainteresowanych tym tytułem. Kanał ma zamiar edukować zarówno początkujących graczy, jak również chce trafiać do zawodników o wyższych ambicjach.

Epic Games Store – wyrasta konkurentacja dla Steama

Epic Games w ciągu ostatnich kilku miesięcy znacząco zwiększył liczbę swoich użytkowników. Pomogły mu w tym super promocje na takie kultowe gry jak GTA V, czy Civilization VI. Niemniej platforma zanotowała już w 2020 roku 60 milionów użytkowników. Liderem rynku jest Steam, z ponad 100 milionami użytkowników w tym roku. Różnica się zmniejsza.

Crunchips stawia na gaming i sponsoruje turniej Valorant

Marka Crunchips, należąca do Lorenz-Bahlsen Snack World, została sponsorem tytularnym licencjonowanego turnieju gry Valorant (Riot Games – twórca League of Legends). VALORANT CRUNCHIPS CUP to największy do tej pory turniej Valoranta w Polsce. Więcej o akcji pisaliśmy tutaj.

Tarczyński organizuje własny turniej esportowy

Fot. Valve

Marka Tarczyński po raz kolejny wchodzi w świat gamingu, organizując drugą edycję rozgrywek Tarczyński ChampionChips w grze Counter-Strike: Global Offensive. Zwycięzcy pojadą do centrum treningowego Game Spot. Skomentują najlepsi analitycy CS:GO. Więcej  o inicjatywie pisaliśmy tutaj.

David Beckham współwłaścicielem organizacji esportowej

Guild Esports to nowa organizacja esportowa z siedzibą w Londynie, która ma skupiać się na wyszukiwaniu i rozwoju młodych talentów w esporcie. Chce wykorzystywac tradycyjny model akademii sportowych do wyszukiwania najzdolniejszych graczy, w celu ich późniejszego trenowania i rozwoju. O organizacji piłkarza pisaliśmy wcześniej tutaj.

Gucci z zegarkiem dla esportowców

Fot. Fnatic

Włoska luksusowa marka Gucci z premierowym zegarkiem we współpracy z organizacją e-sportową Fnatic. Zegarek utrzymany jest w barwach Fnatic, a dodatkowo na tarczy znalazło się logotyp organizacji. Inicjatywa Gucciego, to kolejna po Louis Vuitton luksusowa marka w świecie esportu. O kooperacji pisaliśmy wcześniej tutaj.

E.Wedel rozwija platformę gamingową

Na mocy rozstrzygniętego przetargu, E.Wedel rozszerza współpracę z agencją mediową Zenith w zakresie gaming marketingu. Kontrakt realizowany będzie w kooperacji z wewnętrzną komórką Publicis Groupe o nazwie Game Lab, specjalizującą się w planowaniu działań marketingowych klientów w gamingu. Pisaliśmy o tym wcześniej tutaj.

LOTTO organizuje Lato z esportem

W Ogrodzie przy Belwederze odbył się piknik gamingowy Lato z esportem, na którym spotkała się młodzież, której pasją i zainteresowaniem są gry komputerowe i esport. Na przybyłych gości czekało wiele przygotowanych atrakcji od LOTTO, które pozwoliły na aktywne spędzenie popołudnia – zarówno przy rywalizacji esportowej jak i sportowej.

Polecam również poprzedni przegląd wydarzeń w esporcie:

Przegląd wydarzeń w esporcie: start Ultraligi, regulacje Valve, Esport Gaming Forum, Old Spice, Twitch, Le Mans, Epic Games

Redaktor Prowadzący sekcji Brief Esports. Business Consultant z ponad 15 letnim doświadczeniem w branży esportu i gamingu. Organizator ponad 20 esportowych wydarzeń i turniejów dla profesjonalistów i amatorów. Pracował z najważniejszymi organizacjami esportowymi w Polsce takimi jak Pride, Team Kinguin, AGO Esports, czy Illuminar Gaming jako manager drużyny, dyrektor ds. esportu i dyrektor ds. rozwoju. Doświadczenie biznesowe zdobywał m.in. w McKinsey & Company. Regularny mówca na konferencjach poświęconych tematyce gamingu i esportu w Polsce. Doradca Esports Associations w temacie Narodowej Drużyny Esportu i strategii rozwoju esportu w Polsce.

Jarosław Śmietana