...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

FINASTIC – INNOWACYJNE NARZĘDZIE DO ODZYSKANIA NALEŻNOŚCI

Finastic to rewolucyjna zmiana na rynku zarządzania wierzytelnościami. Prosta aplikacja, dzięki, której człowiek przestaje być nękany przez wierzycieli, odzyskuje godność i panowanie nad własnymi finansami. Dla wielu firm to szansa na skuteczne odzyskanie swoich należności, przy jednoczesnym utrzymaniu trwałej i przyjaznej relacji ze swoimi klientami.

 

Finastic by AxFina to z jednej strony rozwiązanie umożliwiające prowadzenie w pełni cyfrowego i zorientowanego na klienta procesu odzyskiwania wierzytelnościami, a z drugiej narzędzie, które osobom fizycznym pozwala przezwyciężyć trudności finansowe, zapewniając wszechstronną platformę do wygodnego, samoobsługowego zarządzania długiem – zarówno w aplikacji internetowej jak i wersji mobilnej na iOS/Android.

JAK DZIAŁA FINASTIC?

Jednym z podstawowych problemów branży e-commerce, pożyczkodawców, ubezpieczycieli, fintechów, branży energetycznej i challenger banków jest brak aktualnych danych kontaktowych. Do tej pory w swoich standardowych działaniach firmy zajmujące się windykacją posiadały ograniczone możliwości, przez co znaczna część spraw była kierowana do sądów. W takich sytuacjach nieprzyjemne konsekwencje, którym można było zapobiec, spadały na osoby mające z różnych przyczyn problem ze spłatą swoich długów. Ponadto, brak podejścia zorientowanego na klienta i dogłębnego zrozumienia jego sytuacji skutkuje wysyłaniem uniwersalnych ponagleń listownych, wiadomości SMS i licznymi próbami połączeń telefonicznych, co nie ma odpowiedniego przełożenia na poziom odzyskanych należności. Do tej pory to firma odbierająca dług decydowała o formie, miejscu i czasie kontaktu.

Wprowadzenie Finastic całkowicie odwraca ten wektor i rewolucjonizuje rynek zarządzania wierzytelnościami. Empatyczne podejście do osoby zadłużonej, cyfrowa komunikacja omnichannel i samoobsługowe zarządzanie zobowiązaniem przez klienta to podstawa. Dzięki aplikacji można dokonywać szybkich płatności online, ustalać dogodne plany spłat i uzyskiwać refinansowanie na podstawie spersonalizowanych informacji o zadłużonym.

Rozwiązanie zapewnia niskokosztową komunikację z klientem w oparciu o jego własne preferencje i wybory. Narzędzie dopasowuje komunikaty wysyłane do użytkownika końcowego na podstawie cyfrowej analizy zebranych danych. Istotnym elementem platformy jest samoobsługowy portal klienta. Użytkownik samodzielnie zarządza saldem swojego zobowiązania w systemie 24/7 (także w weekendy i święta). Takie rozwiązanie zwiększa efektywność czasową i kosztową oraz wzmacnia zaangażowanie klientów w proces spłaty długu. Kwoty są spłacane przez klienta drogą online, przez co są automatycznie księgowane i natychmiast aktualizują saldo zadłużenia. Daje to poczucie kontroli nad sytuacją i własnymi finansami.

Kluczową kwestią jest wdrożenie podejścia zorientowanego na klienta, a także oparcie procesów odzyskiwania wierzytelności na automatyzacji i precyzyjnej analizie danych, co pozwala dynamicznie optymalizować realizowane strategie windykacyjne. Dzięki użytej technologii udrażniamy przepływy finansowe firm korzystających z naszych usług, zwiększając ich efektywność, a ich klientom pomagamy wyjść z trudnej sytuacji finansowej. mówi Michał Gębała, Head of Digital Innovation w AxFina.

Jak wskazują badania, dzięki implementacji cyfrowej strategii windykacji firmy mogą zredukować koszty zarządzania wierzytelnościami średnio o 15%.

LUDZKA TWARZ ZARZĄDZANIA WIERZYTELNOSCIAMI 

Dzięki korzystaniu z aplikacji Finastic człowiek w godny sposób sam decyduje w jaki sposób będzie regulował swoje zobowiązanie. Nie musi tłumaczyć się przed nikim obcym ze swoich problemów. Czynności związane ze swoim długiem i wszelkie spłaty dokonuje poprzez prosty w obsłudze portal klienta. Może to robić w dogodnym dla siebie momencie np. w wolnej chwili w tramwaju lub wieczorem w zaciszu własnego domu, nie przymuszany przez nikogo obcego. Sam również decyduje o momencie, w którym jest mu potrzebna konsultacja specjalisty AxFina.

Badanie “Holistic customer assistance through digital-first collections” firmy doradczej McKinsey (maj, 2021) wskazuje, że 25% więcej klientów dokonuje spłat, jeśli kontakt z nimi odbywa się zgodnie z ich preferowanym kanałem komunikacji. Istotnym wynikiem badania jest też fakt, że 25% mniej klientów wpada do puli spraw z zaległą płatnością, jeżeli komunikacja przeniesiona do świata online jest empatyczna oraz zorientowana na klienta.

Polacy wykazują się bardzo wysokim poziomem absorbcji technologii. Jak wynika z raportu Fundacji DigitalPoland „Technologia w służbie społeczeństwu. Czy Polacy zostaną społeczeństwem 5.0?” (2021) 91% Polaków uważa, że nowe technologie ułatwiają codzienne życie, a 74% z chęcią sięga po nowinki technologiczne. Taki wynik może prognozować szybki rozwój aplikacji w Polsce.

FINASTIC – ROZWIĄZANIE DOSTARCZANE PRZEZ AXFINA

Finastic to nie tylko aplikacja, lecz multibranżowy zespół europejskich ekspertów i gwarancja bezpieczeństwa zapewniona przez grupę AxFina.

Misją AxFina jest znalezienie dogodnej ścieżki na wyjście z długów dla każdego klienta z wykorzystaniem innowacyjnych narzędzi cyfrowych. Podmiot należy do wiodącej grupy finansowej w Europie. Stabilność funkcjonowania gwarantują inwestorzy, wśród których znajduje się Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju posiadający 24% udziałów.

Jesteśmy jedyną instytucją zajmującą się obsługą wierzytelności w modelu „digital-first” w portfolio inwestycyjnym Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju. To ogromna nobilitacja i swego rodzaju potwierdzenie dla kontrahentów, że nasza strategia, zarząd i spółka zostały dokładnie prześwietlone, a innowacyjne know-how docenione. – mówi Krzysztof Różycki, który zasiadł za sterami polskiej spółki w grupie AxFina. Menedżer, mający na swoim koncie sukcesy osiągnięte z markami takimi jak: Kruk, Lindorff i Hoist.

FINASTIC – PRZYSZŁOŚĆ EFEKTYWNEGO ZARZĄDZANIA WIERZYTELNOŚCIAMI

Finastic to zarówno narzędzie będące w sercu podejścia „digital-first” wdrożonego we własnych procesach windykacyjnych AxFina, jak i rozwiązanie typu Software-as-a-Service, udostępniane przez AxFina innym podmiotom w modelu „white-label” (customowo, ściśle dopasowując się do marki oraz potrzeb klienta biznesowego).

Oferowane trzy kluczowe filary wsparcia przedsiębiorstw to:

  • zarządzanie zorientowaną na klienta wielokanałową komunikacją on-line i off-line
  • zwiększenie wydajności zarządzania wierzytelnościami dzięki wdrożeniu automatyzacji i modelu samoobsługi
  • wartość dodana w postaci przyjaznej usługi i produktu finansowego, który ułatwia spłatę zadłużenia

 

Dla przedsiębiorstw, które starają się odzyskać swoje należności, AxFina gwarantuje zwiększenie efektywności, budowę silnych relacji z klientami, ochronę reputacji i znaczną oszczędność kosztów.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Jak zarządzać wierzytelnościami w firmie?

Odzyskiwanie pieniędzy z niezapłaconych faktur to jeden z głównych problemów, przed którym stają na co dzień mali i średni przedsiębiorcy. To realne zagrożenie, które może pozbawić ich płynności finansowej i poważnie zachwiać działalnością firmy. Przedsiębiorca może też utracić zaufanie kontrahentów, albo mieć poważne trudności w pozyskaniu środków zewnętrznych. Są jednak sposoby, dzięki którym firmy mogą utrzymać odpowiednią wartość płynnych środków pieniężnych.

Jednym z rozwiązań jest innowacyjny program Legaltech – Vindicat.pl, który pozwala skutecznie odzyskać pieniądze z niezapłaconych faktur. Zawiera on między innymi gotowe wezwania do zapłaty z odsetkami, negocjacje online, giełdę długów, a także gotowe pozwy do sądu czy też automatyczne wpisy do BIG InfoMonitor. Program podpowiada także, jakie kolejne działania należy podjąć, aby odzyskać dług. 

Funkcjonalnościom Vindicat.pl poświęcony będzie najbliższy odcinek webcastu EY Startup Talk zaplanowany na 28 października 2019 r. na godz. 11.00 . W jego trakcie twórcy narzędzia wyjaśnią:

  • jak automatyzować procesy związane z windykacją,
  • dlaczego ważna jest prewencja i monitorowanie faktur,
  • co to jest giełda długów,
  • jaka jest skuteczność narzędzia.

Formularz rejestracyjny

Prezentowane rozwiązanie to już 8. odcinek z serii EY Startup Talk. Raz w miesiącu firma EY dzieli się najciekawszymi rozwiązaniami, które wybiera do inicjatywy EYnovation. To program łączący start-upy z korporacjami, przyspieszający wzrost młodych innowacyjnych firm i pomagający korporacjom wdrażać innowacyjne rozwiązania. 

Więcej o EY StartUp Talk


Firma EY jest światowym liderem rynku usług profesjonalnych obejmujących usługi audytorskie, doradztwo podatkowe, doradztwo biznesowe i doradztwo transakcyjne. Na całym świecie EY zatrudnia ponad 260 tysięcy pracowników, których łączą wspólne wartości i przywiązanie do dostarczania klientom wysokiej jakości usług. Misją EY jest ciągłe usprawnianie rzeczywistości wyrażające się w haśle „Building a Better Working World”. Firma pomaga swoim pracownikom, klientom i społecznościom, w których funkcjonuje wykorzystać ich potencjał.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF