Sonia Stępień, była dziennikarka Wirtualnej Polski i o2.pl, dołączyła do zespołu PR w agencji oLIVE media

Sonia Stępień jako senior PR specjalistka zasiliła zespół public relations, którym kieruje team leaderka Katarzyna Kamińska.

Sonia odpowiada za realizowanie strategii oraz działań public relations dla klientów m.in. z branży sportowej, technologicznej i prawnej. Do jej zadań należy przygotowywanie informacji prasowych, budowanie i utrzymywanie relacji z mediami, pełnienie roli biura prasowego, a także dbanie o pozytywny wizerunek klientów.

 

Do klientów, których obsługą zajmuje się Sonia Stępień, zaliczają się m.in. Fundacja KSG “Olympic Dreams”, wspierająca sportowców w ich drodze na igrzyska olimpijskie, kancelaria Armińska radcowie prawni, aplikacja mobilna Laviro czy artystka Małgorzata Radomska.

 

Sonia Stępień jest absolwentką studiów licencjackich na kierunku dziennikarstwo i komunikacja społeczna na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu oraz studiów magisterskich na kierunku kryminologia na Uniwersytecie Gdańskim. 

 

Doświadczenie zdobywała początkowo jako freelancerka, współpracując z czasopismami „Focus Historia”, „Newsweek Historia” czy portalem NaTemat.pl. Ostatnie trzy lata pracy zawodowej spędziła w redakcji portalu o2.pl, należącym do grupy Wirtualna Polska. W wolnym czasie pisze teksty o tematyce kryminalnej i prowadzi bloga criminalmind.pl.

oLIVE media to butikowa agencja digital, social media i public relations, która powstała z zamiłowania do sztuki komunikowania i rozwijających się nowych mediów. Nad strategiami pracujemy holistycznie. Firma to dla nas nie tylko jej historia, wartości, produkty i usługi czy wizja rozwoju. To przede wszystkim ludzie, którzy ją tworzą. Tylko kompleksowe prowadzenie działań w tych obszarach, pozwala na strategiczne komunikowanie oraz realizację celów wizerunkowych i biznesowych firmy.

oLIVE media

Michał Brański prezesem Audioteki Group

  Audioteka Group jest spółką, która skupia usługi subskrypcyjne należące do WP, działające pod markami: Audioteka, Pilot WP oraz Open FM.  W każdym miesiącu z tych usług aktywnie korzysta kilkaset tysięcy zarejestrowanych użytkowników, a w bibliotece Audioteki dostępnych jest ponad 30 tysięcy audiobooków. Spółka działa nie tylko w Polsce, ale również w Niemczech, Litwie i […]

 

Audioteka Group jest spółką, która skupia usługi subskrypcyjne należące do WP, działające pod markami: Audioteka, Pilot WP oraz Open FM.  W każdym miesiącu z tych usług aktywnie korzysta kilkaset tysięcy zarejestrowanych użytkowników, a w bibliotece Audioteki dostępnych jest ponad 30 tysięcy audiobooków. Spółka działa nie tylko w Polsce, ale również w Niemczech, Litwie i Czechach.

– Audioteka jest liderem rynku i silną marką, którą sukcesywnie wzmacniamy. Będziemy kontynuować realizację superprodukcji, które są jej wyróżnikiem, jednocześnie zainwestujemy w innowacyjne formaty audio. W obszarze wideo i streamingu chcemy postawić na rozwój smart tv, najszybciej dzisiaj rosnącego kanału digital oraz większą liczbę produkcji własnych i partnerstw z dostawcami treści VOD – zarówno posiadającymi biblioteki filmowe i serialowe, jak i niezależnymi twórcami wyrosłymi w internecie. Mamy też ambicję by synergia audio, wideo i online oznaczała dla naszych użytkowników zupełnie nowe doświadczenia w funkcjonalności i wygodzie korzystania z tych usług – mówi Michał Brański, prezes Audioteka Group oraz Chief Strategy Officer Wirtualnej Polski Holding S.A.

Zmiany w strukturze oznaczają, że z Audioteka Group odchodzą Marcin Malicki, dotychczasowy CEO oraz członkowie Zespołu Zarządzającego: Arkadiusz Seidler i Mateusz Melon. Od marca do spółki dołączą: Edyta Sidwa była prezeska eBilet, która obejmie stanowisko VP of Operations i Jagna Wiszniewska, dotychczasowa dyrektorka zarządzająca Telewizji WP, na stanowisko VP of Content.

Jagna Wiszniewska przez ostatnie 7 lat związana była z Telewizją WP, w ostatnim czasie odpowiadała za strategię programową i biznesową. Wcześniej zdobywała doświadczenie w Edipresse Polska, AtMedia, Telewizji Puls, Agorze i Grupie Polsat. Jest członkinią Związku Pracodawców Ogólnopolskich Mediów Telewizyjnych MOC TV. Ukończyła Wyższą Szkołę Zarządzania i Prawa w Warszawie na kierunku zarządzanie.

Edyta Sidwa z branżą internetową związana jest od 17 lat. W latach 2010 – 2015 swoje doświadczenie zdobywała w Grupie O2, a wcześniej w Agorze. Od 2015 roku pełniła funkcję dyrektorki obszaru rozrywka w Grupie Wirtualna Polska i odpowiadała za opracowanie i realizację strategii rozwoju serwisów internetowych. Doświadczenie e-commerce zdobywała w Allegro, gdzie od 2018 roku odpowiadała za zaangażowanie klienta i kampanie sprzedażowe. Rok później została szefową integracji z eBilet, a następnie została powołana do zarządu spółki. W latach 2021- 2023 pełniła funkcję CEO eBilet – lidera sprzedaży biletów na wydarzenia live. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego i Collegium Civitas.

::

Grupa WP to holding technologiczny, prowadzi działalność mediową, reklamową oraz e-commerce. Jest właścicielem portalu WP, posiada również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty, benchmark.pl oraz rozwija usługi subskrypcyjne m.in. poprzez spółki Audioteka Group i Patronite. W branży e-commerce WP działa głównie w obszarach turystyki (m.in. wakacje.pl, Szallas Group, nocowanie.pl) i finansów konsumenckich (superauto.pl i totalmoney.pl). Zgodnie z badaniem Mediapanel, w grudniu 2023 roku z produktów internetowych WP korzystało prawie 21 milionów Polaków.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Dynamiczny wzrost przychodów Grupy WP

Wirtualna Polska Holding S.A. w pierwszym kwartale 2023 roku zwiększyła przychody o prawie 47%, w porównaniu do 2022 roku. Spółka zainwestowała w system Samito, dostarczający sklepom internetowym rozwiązania automatyzacji marketingu. Inwestycja pozwala na dalszy rozwój WP Ads, narzędzia do samodzielnego zarządzania kampaniami reklamowymi.

 

Łączne przychody ze sprzedaży Wirtualna Polska Holding S.A. w pierwszym kwartale 2023 roku wyniosły ponad 310 mln zł. To wynik wyższy o prawie 47% w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Zysk netto spółki przekroczył 16 mln zł, a EBITDA wyniosła prawie 76 mln zł, co oznacza wzrost o ponad 12%.

– W pierwszym kwartale wyniki bardzo mocno napędzał segment turystyczny, którego wzrosty rok do roku przekroczyły 160%. Ale cały holding wyraźnie rośnie dzięki ostatnim akwizycjom. To one pozwalają nam na dywersyfikację przychodów, skuteczne wykorzystywanie możliwości rynku e-commerce, ale też rozwój modelu subskrypcyjnego oraz produktów reklamowych – mówi Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualna Polska Holding S.A.

Ostatnią akwizycją Grupy WP jest platforma marketingowa Samito. Oferuje ona szereg rozwiązań implementowanych na stronach klienta, w szczególności silnik rekomendacyjny, odzyskiwanie porzuconych koszyków oraz e-mail marketing. Dostęp do rozwiązania oferowany jest w modelu subskrypcyjnym. Dzięki tej inwestycji poszerzyły się przede wszystkim możliwości marketingowe oferowane sklepom internetowym. To m.in. skuteczniejsze domykanie transakcji na stronach sklepów oraz zwiększenie retencji klientów. Technologia Samito stanie się częścią WP Ads, narzędzia do samodzielnego zarządzania kampaniami reklamowymi na powierzchniach WP i u innych wydawców zrzeszonych w sieci WPartner. Wyróżnikiem WP Ads jest możliwość rozliczenia w modelu ROAS (Return On Ad Spend). Ponadto platforma oferuje wiele produktów reklamowych takich jak mailingi, kampanie banerowe i natywne w rozliczeniu za kliknięcie.

Grupa WP to holding technologiczny, prowadzi działalność mediową, reklamową oraz e-commerce. Jest właścicielem Strony Głównej WP, posiada również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty, benchmark.pl oraz rozwija usługi subskrypcyjne m.in. poprzez spółki Audioteka i Patronite. W branży e-commerce WP działa głównie w obszarach turystyki (m.in. wakacje.pl, Szallas Group, nocowanie.pl) i finansów konsumenckich (superauto.pl i totalmoney.pl). Zgodnie z badaniem Mediapanel, w kwietniu 2023 roku z produktów internetowych WP korzystało 22,8 mln Polaków.

Pełna treść raportu z wynikami finansowymi dostępna jest na stronie https://holding.wp.pl.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Wirtualna Polska inwestuje w Patronite

Wirtualna Polska inwestuje w Patronite, największy polski serwis internetowy łączący twórców z patronami. Dzięki temu użytkownicy WP będą mieć dostęp do nowych wysokojakościowych treści i ich autorów, a twórcy otrzymają szersze możliwości rozwijania swoich pasji. Wartość inwestycji to ponad 12,6 mln złotych.

 

Patronite to największa w Polsce platforma, łącząca utalentowanych twórców z osobami, regularnie wspierającymi ich pasje. Patroni, przekazując comiesięczne wpłaty, budują bliższe relacje z twórcami, którzy z kolei mogą liczyć na stabilne i przewidywalne rozwijanie swoich projektów. Patronite buduje społeczności wokół ludzi z pasją, którzy chcą docierać do swoich odbiorców z wartościowym przekazem i wysokojakościowym contentem. Na platformie zarejestrowanych jest ponad 7 tysięcy niezależnych twórców, wśród których są m.in. publicyści, podcasterzy, sportowcy, youtuberzy i blogerzy, ale także stowarzyszenia czy fundacje.

Dzisiaj w internecie dynamicznie rozwijają się nie tylko główne portale i znani wydawcy czy telewizje. Ogromne znaczenie mają też niezależni, samodzielni twórcy, którzy swoją ciężką pracą budują codzienne relacje z użytkownikami. Inwestując w Patronite, z jednej strony chcemy im w tym pomóc, a z drugiej również uczyć się od nich – mówi Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualnej Polski Holding S.A. 

Wirtualna Polska nabyła 40 procent udziałów w Patronite. Wartość inwestycji to ponad 12,6 mln złotych. Twórcy zrzeszeni na Patronite zyskają dostęp do szerszego grona odbiorców oraz nowych metod monetyzacji.

Patroni ufundowali w Polsce całą generację niezależnych publicystów, radiostacji, gazet, podcasterów czy filmowców. Cieszymy się, że wspólnie z Wirtualną Polską będziemy mogli wykonać kolejny krok w realizacji naszej misji – chcemy sprawić, by wartościowi twórcy mogli docierać ze swoim przekazem do jak najszerszego grona odbiorców, ale również by jak najwięcej z nich mogło zamienić swoją pasję w pracę, wynagradzaną comiesięczną pensją
mówi Tadeusz Chełkowski, założyciel Patronite.pl.

Wirtualna Polska to holding technologiczny, prowadzi działalność mediową, reklamową oraz e- commerce. Jest właścicielem Strony Głównej WP, posiada również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty czy autocentrum.pl. W branży e-commerce WP działa w obszarach turystyki (m.in. wakacje.pl, nocowanie.pl), wyposażenia wnętrz (homebook.pl) i projektowania domów (extradom.pl), usług finansowych (totalmoney.pl) oraz motoryzacji (superauto.pl). Zgodnie z badaniem Mediapanel, w lipcu 2022 roku z produktów internetowych WP korzystało 22 mln Polaków.

Patronite.pl jest największym w Polsce serwisem crowdfundingu subskrypcyjnego. Portal umożliwia budowanie relacji pomiędzy utalentowanymi twórcami i ich odbiorcami, opierając się na unikalnym modelu: fani wspierają Autorów regularnymi wpłatami, fundując im comiesięczne pensje – w zamian otrzymując dedykowane nagrody i szansę na nawiązanie bliskich relacji z Twórcą. Na Patronite.pl działa ponad 7000 twórców, organizacji, sportowców i pasjonatów, wspieranych przez ponad 650.000 Patronów. Wśród osób i inicjatyw, działających dzięki wsparciu Patronów, można wymienić m.in.: Radio Nowy Świat, Radio 357, Dariusza Rosiaka czy braci Sekielskich. Patronite sprawia, że Autorzy rozwijają swoje pasje, zyskują finansową stabilność i pełną niezależność twórczą – Patroni zaś stają się mecenasami wartościowych treści oraz inicjatyw, nawiązując głębokie relacje z ich Twórcami.

Agata Kiszluk-Krzemień

Marcin Meller redaktorem naczelnym WP

Marcin_Meller

16 listopada stanowisko redaktora naczelnego Wirtualnej Polski obejmie Marcin Meller. Piotr Mieśnik, który przez ostatnie miesiące pełnił te obowiązki, zostanie zastępcą redaktora naczelnego.

Redaktorowi naczelnemu będzie podlegać kilkuset dziennikarzy i wydawców m.in. z redakcji WP Wiadomości, money.pl, WP SportoweFakty i kilkunastu innych serwisów należących do Wirtualnej Polski.

Przychodzę do świetnie działającej, nowoczesnej firmy medialnej, lidera rynku, więc chcę utrzymać to, co bardzo dobrze działa i dodać atuty ze świata klasycznego dziennikarstwa, z którego się wywodzę. W moim blisko trzydziestoletnim życiu zawodowym oglądałem świat z bardzo różnych perspektyw, liczę, że teraz to w pełni zaprocentuje. Będę starał się, by Wirtualna Polska była medium środka, otwartym na głosy i opinie z różnych stron i środowisk. Mam nadzieję, że dzięki skali i sile WP będę mógł dodać wartości i rumieńców polskiej rzeczywistości medialno-społecznej.

Marcin Meller, nowy redaktor naczelny Wirtualnej Polski

Doświadczenie Marcina, jego reporterska pasja i publicystyczne zacięcie, pozwolą nam jeszcze lepiej odpowiadać na oczekiwania odbiorców i dostarczać im jakościowe, różnorodne treści. W ten sposób chcemy nie tylko wzmocnić naszą pozycję lidera na rynku portali informacyjnych, ale także stać się najbardziej wiarygodnym medium w Polsce.

Joanna Pawlak, prezes Wirtualna Polska Media

Od marca 2020 roku, po odejściu z funkcji redaktora naczelnego Tomasza Machały, obowiązki redaktora naczelnego WP pełnił Piotr Mieśnik. 16 listopada obejmie on funkcję zastępcy redaktora naczelnego.

Bardzo dziękuję Piotrowi za jego zaangażowanie i kreatywność. Świetnie sobie radził w tym wyjątkowo trudnym okresie i bardzo się cieszę, że wspólnie z Marcinem Mellerem będzie nadal rozwijał serwisy Wirtualnej Polski. 

Joanna Pawlak, prezes Wirtualna Polska Media

Marcin Meller z wykształcenia jest historykiem. Przez 12 lat był reporterem „Polityki”, opisywał konflikty na Kaukazie, w Iranie, byłej Jugosławii i w Afryce, w której spędził w sumie dwa lata. W latach 2000-2002 był prowadzącym pierwszego w Polsce reality show „Agent”. Od 2003 do 2012 redaktor naczelny polskiej edycji „Playboya”. W latach 2005-2008 oraz 2013-2019 współprowadził Dzień Dobry TVN, a od 2009 roku jest gospodarzem Drugiego Śniadania Mistrzów w TVN24. Felietonista „Wprost”, a od 2012 „Newsweeka”. Od 2016 roku był dyrektorem w Grupie Wydawniczej Foksal. Razem z żoną Anną Dziewit-Meller napisał bestsellerowe „Gaumardżos! Opowieści z Gruzji”, a sam „Między wariatami. Opowieści terenowo-przygodowe”, „Sprzedawcę arbuzów” i ostatnio „Nietoperza i suszone cytryny”.

Wirtualna Polska to holding technologiczny, prowadzi działalność mediową, reklamową oraz e-commerce. Jest właścicielem Strony Głównej WP, posiada również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty czy autocentrum.pl. W branży e-commerce WP działa w obszarach turystyki (m.in. wakacje.pl, nocowanie.pl, eholiday.pl), mody (domodi.pl, allani.pl), wyposażenia wnętrz (homebook.pl) i projektowania domów (extradom.pl), usług finansowych (totalmoney.pl) oraz motoryzacji (superauto.pl). Zgodnie z badaniem Gemius/PBI, w sierpniu 2020 roku z produktów internetowych WP korzystało 21 mln Polaków.


Źródło: informacja prasowa WP 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Ewelina Binzer dyrektorem WP brand studio

Ewelina Binzer

Wewnętrzną agencją content marketingową Wirtualnej Polski pokieruje Ewelina Binzer. Jako dyrektor ma zapewnić dalszy rozwój WP brand studio, poszerzyć ofertę o nowe produkty oraz realizować projekty przygotowywane zgodnie z potrzebami marek.

Brand Studio znam »od podszewki«. Zespół tworzą zdolni, kreatywni i zaangażowani ludzie. Stawiam na ten potencjał, ten już odkryty, jak i ten jeszcze wymagający doszlifowania. To w połączeniu ze sprawną współpracą z zespołami WPM jest gwarancją dalszego, jeszcze szybszego rozwoju w kierunku realizacji najskuteczniejszych projektów dla naszych klientów.

Ewelina Binzer, dyrektor WP brand studio

Do jej obowiązków będzie należeć dalszy rozwój WP brand studio, m.in. przez poszerzanie oferty o nowe, skuteczne produkty oraz planowanie i realizację projektów wykorzystujących kompleksowe rozwiązania dla marek, od strategii content marketingowych opartych o nowoczesny storytelling przez natywne formaty reklamowe, dopasowane do poszczególnych branż i etapów ścieżki zakupowej, aż do produkcji i dystrybucji treści do odbiorców.

Ewelina Binzer z Wirtualną Polską związana jest od 14 lat. W tym czasie pracowała jako dyrektor realizacji działań niestandardowych WP brand studio, przez ponad 8 lat była dyrektorem akcji specjalnych, e-commerce i produktów płatnych.

Wcześniej, przez 2 lata Ewelina Binzer była związana z firmą Broker.fm, do której w tamtym czasie należała Interia.pl. Tam realizowała kampanie dla klientów domów mediowych oraz klientów bezpośrednich. Pracowała również w Wirtualnej Polsce w dziale Business Developement, zajmowała się współpracą z klientami korporacyjnymi.

Dotychczas dyrektorem WP brand studio był Jan Buze, który z końcem czerwca odszedł z WP.
WP brand studio to wewnętrzna agencja content marketingowa Wirtualnej Polski. Wspiera marketerów w realizacji ich strategii komunikacji, w oparciu o content marketing, reklamę natywną oraz influencer marketing. Specjalizuje się w rozwiązaniach bazujących na unikatowych treściach i formatach reklamowych.


Źródło: informacja prasowa Wirtualnej Polski 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Finał plebiscytu Samochód Roku Wirtualnej Polski

Nowy Peugeot 508 został wybrany samochodem roku przez użytkowników Wirtualnej Polski i serwisu Autokult. W głosowaniu wzięło udział ponad 3 tysiące internautów, a przebieg plebiscytu do tej pory śledziło prawie 500 tysięcy użytkowników. W eksperckim rankingu dziennikarzy serwisu Autokult najlepszy okazał się Jaguar I-Pace.

Po raz drugi redakcja Autokult.pl wybierała Samochód Roku Wirtualnej Polski oraz zwycięzców plebiscytu w 9. kategoriach tematycznych. Do tegorocznej edycji importerzy zgłosili 39 aut. Po testach, wykonaniu blisko 300 zdjęć i nagraniu wielu godzin relacji wideo, redakcja uznała, że zwycięzcą jest elektryczny Jaguar I-Pace. Dziennikarze docenili duży zasięg, osiągi, prowadzenie i design tego modelu.

– Dokładnie testowaliśmy blisko 40 samochodów. I właśnie ta forma plebiscytu ma wielką wartość dla naszych użytkowników. Każdym autem jeździliśmy, każde poddawane było takim samym kryteriom oceny. Świadomy, rzetelny wybór, to najcenniejszy typ rekomendacji, jaką dostaje nasz użytkownik – mówi Mariusz Zmysłowski, redaktor naczelny serwisów Autokult i WP Moto.

Po raz pierwszy internauci mogli również sami wybrać Samochód Roku Wirtualnej Polski. W ich głosowaniu najlepszy okazał się nowy Peugeot 508. W sumie w plebiscycie oddano ponad 3 tysiące głosów, a teksty dotyczące ocen i głosowania przeczytało prawie 500 tysięcy użytkowników WP oraz serwisu Autokult. W kategoriach tematycznych plebiscytu zwyciężyły następujące samochody:

  • Na wielką podróż we dwoje: Jeep Wrangler
  • Na wielką podróż z rodziną: Honda CR-V Hybrid
  • Na wyjazd na narty: Volkswagen Touareg
  • Torowa rakieta roku: McLaren 600LT
  • Miejski wojownik: Nissan Leaf
  • Najspokojniejsze miejsce na świecie: Peugeot 508
  • Najlepsza alternatywa dla używanego: Skoda Fabia
  • Jak w domu: Citroen C5 Aircross
  • Przyciągający wzrok na ulicy: Alpine A110

Plebiscyt zorganizowano po raz drugi. Nagrody zostały wręczone podczas gali poprzedzającej Poznań Motor Show 2019, którego głównym patronem internetowym jest Wirtualna Polska. Jednocześnie nagrodę Trade Press Awards w kategorii test roku zdobył Mateusz Żuchowski, dziennikarz serwisu Autokult. Doceniono autorski test samochodu Aston Martin. Test można zobaczyć TUTAJ.  

Autokult i WP Moto to jedne z najpopularniejszych serwisów motoryzacyjnych w Polsce. Według badania Gemius/PBI w lutym 2019 miały ponad 3,7 mln realnych użytkowników.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

WP najbardziej opiniotwórczym medium internetowym

Według raportu Instytutu Monitorowania Mediów najchętniej cytowanym portalem w Polsce w 2018 roku była Wirtualna Polska. Inne media powoływały się na materiały WP ponad 23 tys. razy.

Najchętniej cytowane informacje w 2018 roku to m.in. rejestracja nowego ugrupowania politycznego skupionego wokół o. Tadeusza Rydzyka, afera w Polskim Związku Kolarskim oraz odwołanie wizyty ministra edukacji Izraela, Naftaliego Bennetta. Dziennikarze chętnie powoływali się również na reportaże Mateusza Ratajczaka, który zatrudnił się w firmie finansowej, by pokazać kierujące nią mechanizmy.

Ten wynik to dla nas wyróżnienie i ukoronowanie pracy naszych dziennikarzy, którym za codzienne wysiłki ogromnie dziękuję. Dzięki nim Wirtualna Polska jest miejscem do którego internauci wracają  każdego dnia. To także duża motywacja do dalszej pracy, by zawsze być blisko naszych użytkowników i widzów  – mówi Joanna Pawlak, prezes WP Media SA.

W 2018 roku inne media cytowały materiały Wirtualnej Polski aż 23398 razy. WP znalazła się również na wysokim, 4. miejscu głównego zestawienia najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce, pokonując m.in. Gazetę Wyborczą i Radio ZET.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Dobry kwartał Wirtualnej Polski – przychody wyższe o 27%

Przychody ze sprzedaży Grupy Wirtualna Polska Holding, w trzecim kwartale 2018 roku, przekroczyły 143 mln zł. Oznacza to wzrost o ponad 30 mln zł rok do roku – największy w historii spółki. W październiku WP przejęła serwisy Extradom.pl oraz Parklot.pl. Z produktów internetowych Grupy korzysta już 21,8 mln Polaków (RU).

Trzeci kwartał 2018 roku WP Holding zakończyła z zyskiem netto na poziomie 21,7 mln zł. To o prawie 60% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Skorygowana EBITDA w segmencie online wyniosła 46.976 tys. zł. Grupa konsekwentnie realizuje również strategię w segmencie TV, gdzie przychody za trzeci kwartał br. wzrosły o 79,2%.

Od pięciu lat nie zmarnowaliśmy żadnego kwartału, za każdym razem notując wzrost naszej internetowej działalności. Tym razem cieszymy się podwójnie, bo za mijające trzy miesiące łączny nominalny przyrost EBITDA i przychodów rok do roku był dodatkowo najwyższy w historii Wirtualnej Polski. To efekt realizacji strategii rozwoju e-commerce, jak i lepszego od poprzedniego roku w WP Media SA – mówi Jacek Świderski, prezes WP Holding SA.

Zgodnie z najnowszym badaniem Gemius/PBI w październiku br. z produktów internetowych Grupy korzystało już 21,8 mln realnych użytkowników, co oznacza wzrost o 4% rok do roku. Wynik daje WP drugie miejsce w zestawieniu – zaraz po Google – i umacnia spółkę na pozycji lidera wśród polskich wydawców internetowych.

W ostatnim miesiącu Wirtualna Polska Holding zrealizowała także dwie duże transakcje e-commerce. Za kwotę 75 mln zł przejęła serwis Extradom.pl specjalizujący się w sprzedaży projektów architektonicznych online. WP weszła tym samym w rynek budownictwa jednorodzinnego. Za pośrednictwem Wakacje.pl SA, nabyła także marketplace pośredniczący w rezerwacji miejsc parkingowych przy największych lotniskach w Polsce – Parklot.pl. Serwis może pochwalić się największą liczbą użytkowników w swojej kategorii, a w jego ofercie znajduje się prawie 50 parkingów przy portach lotniczych.

Spółka Wakacje.pl prowadzi jednocześnie rebranding przejętej sześć miesięcy temu sieci punktów My Travel. W tej chwili kilkanaście nowych punktów pracuje już pod szyldem wakacje.pl, kolejne dołączą w ciągu najbliższych miesięcy.

Wirtualna Polska to grupa spółek działających w mediach i e-commerce. Zgodnie z badaniem Gemius/PBI z października 2018 r. z wszystkich produktów internetowych Grupy WP korzystało 21,8 mln realnych użytkowników, którzy wykonali 2,9 mld odsłon, spędzając w serwisach średnio aż 36 minut i 35 sekund dziennie.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Marta Czartoryska–Żak odchodzi z Wirtualnej Polski

Z zespołu Wirtualnej Polski odchodzi wiceprezes ds. marketingu odpowiedzialna za rebranding marki.

Marta Czartoryska – Żak pełniła funkcję wiceprezes ds. marketingu od 2014 roku.  Uczestniczyła w budowaniu i wdrożeniu strategii marketingowej marek należących do portfolio Wirtualnej Polski.  Była twórcą rebrandingu WP i pomysłów na kampanie reklamowe #dziejesiewpolsce, które zostały wielokrotnie wyróżnione i nagrodzone, między innymi Grand Prix konkursu EFFIE 2015 oraz Złotym Effie w kategorii „Media, Kultura i Rozrywka” .

„Dziękuję Marcie za te 3 intensywne lata, i wysoko postawioną wizerunkową poprzeczkę dla marki Wirtualnej Polski. Będziemy dalej konsekwentnie realizować kierunek, który wyznaczyła” – powiedział Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualna Polska Holding.

Obowiązki  Marty Czartoryskiej – Żak przejmuje Joanna Pawlak, wiceprezes ds. sprzedaży.

Flagowym przedstawicielem Grupy WP jest portal Wirtualna Polska. W jego skład wchodzi również szereg portali wertykalnych o różnej tematyce jak np. Pudelek, WP Zdrowie, Money.pl czy WP Sportowe Fakty. Wirtualna Polska prowadzi także portal o2, internetowe rozgłośnie radiowe ( OpenFM i PolskaStacja) oraz kanał naziemnej telewizji WP (MUX-8). Dodatkowo WP Holding jest właścicielem Domodi, Allani, Homebook, Nocowanie.pl i Wakacje.pl oraz porali oferujących usługi finansowe.

::

Informacja prasowa/opracowanie: Anita Florek

Anita Florek