...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

eKonsument – co Polacy robią w sieci?

eKonsument

3 czerwca miało miejsce kolejne spotkanie z cyklu Brand Survival Kit, organizowane przez Dentsu Aegis Network Polska wraz z Shortlist Consulting pod patronatem redakcji Business Insider i Brief. Webinarium odbyło się pod hasłem „eKonsument – co polacy robią w sieci?”.

Gospodarzem spotkania była Małgorzata Niska, Digital Development Director, która moderowała wydarzenie i sprawowała nad nim opiekę. Wśród ekspertów, którzy tego dnia mieli swoje prelekcje wystąpili: Paulina Gadowska, Senior Research Analyst w Dentsu Data Services, Maksymilian Malicki, Global Brand Manager w Bolt, Monika Czaplicka, CEO Wobuzz, Michał Protasiuk, Research Manager CEE w Google, Karol Karpiński, Client Solutions Manager w Facebook oraz Weronika Szczepanik, Senior Project Manager w Dentsu. Prelegenci pochylili się nad o tym co przyciąga dzisiejszego konsumenta i jak marki w odważny i niesztampowy sposób walczą o jego atencję.

Rok 2020 upewnia nas w przekonaniu, że mobile jest przestrzenią, w której warto być – niezależnie czy kryzys gospodarczy minie czy nastąpi kolejna jego fala – ważne jest, by wkroczyć do wirtualnej rzeczywistości ze swoim produktem czy usługą i w tej przestrzeni zawalczyć o uwagę konsumenta. Tendencje zakupowe czy codzienne nawyki na przestrzeni ostatnich 3 miesięcy uległy znaczącej zmianie. Szukamy porad, oglądamy tutoriale, zwiedzamy wystawy, częściej korzystamy z dostaw, poruszamy się bezpieczniejszymi środkami transportu jak np. miejskimi hulajnogami. Sam produkt jednak nie stanowi istoty sukcesu, bo podobnych do siebie usług jest całe mnóstwo. Liczy się idea, to jakie wartości prezentuje marka go oferująca. Trzeba pamiętać, że zarówno po stronie usługodawcy jak i konsumenta stoją ludzie. To czas na wsłuchanie się w społeczne potrzeby i odpowiednie zaadresowanie komunikatu, tak by skupił on całą uwagę odbiorcy i spowodował, że przestanie on scrollować, szukać i nieustająco przeglądać.

Dziś jest ten moment, w którym powinniśmy zmienić dotychczasową strategię i wyjść ze strefy bezpiecznego komfortu. Mieć pomysł, ofertę i wdrożyć ją nieszablonowo. Klasyczny marketing wydaje się nie mieć racji bytu.


Źródło: Informacja prasowa Dentsu Aegis Network Polska Sp. z o.o.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Holo4Labs, wprowadzający Mixed Reality do laboratoriów, planuje kampanię crowdfundingu udziałowego

holo4labs - process

Jeszcze w tym roku sprzedaż gogli do AR/VR wyniesie ponad 7 mln sztuk, co oznacza blisko 25% wzrostu w stosunku do 2019 roku. Zwiększenie zainteresowania technologiami umożliwiającymi profesjonalistom pracę zdalną jest efektem panującej pandemii. Na tej fali rośnie zainteresowanie polskim start–up’em Holo4Labs, oferującym rozwiązania Mixed Reality dla branży laboratoryjnej. Twórcy projektu rozpoczynają przygotowania do kampanii crowdfundingu udziałowego, chcąc pozyskać finansowanie na rozwój jeszcze w tym kwartale. Paweł Gawkowski, jeden z twórców Holo4Labs został wyróżniony w 9. edycji rankingu 50. Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Wraz ze wzrostem popularności technologii do pracy zdalnej, wzrosło także zainteresowanie technologiami VR, AR czy Mixed Reality. W Polsce wschodzącą gwiazdą tego typu rozwiązań może okazać się spółka Holo4Labs, której produkt już wzbudza zainteresowanie branży laboratoryjnej. Autorskie rozwiązanie sprawia, że praca w laboratorium staje się bardziej efektywna i szybsza, a w pewnych aspektach można nawet wykonywać ją zdalnie. Spółka chce wykorzystać popyt na takie rozwiązania i dokonać skalowania usługi na kolejne rynki, dlatego rozpoczęła przygotowania do kampanii crowdfundingu udziałowego, która ma odbyć się jeszcze przed wakacjami. Szczegóły poznamy w najbliższych tygodniach.

Rozwiązania LabTech – trend, który przyspiesza w czasach pandemii

Innowacje to jedna z gałęzi globalnej gospodarki, która może wyjść obronną ręką z obecnego kryzysu. Polski start–up Holo4Labs, który jest autorem oprogramowania wprowadzającego rozszerzoną rzeczywistość do laboratoriów, idealnie wpisuje się w ten trend. Laboratoria, pomimo że są motorem rozwoju całego świata, często pracują jeszcze analogowo lub stosują rozwiązania znacząco odbiegające od współczesnych standardów. Excel i kartka papieru to przeważnie jedyne narzędzia, jakimi dysponują laboranci, ale obecny kryzys wymusił głębokie zmiany.

Przyszłość laboratoriów

LabTech to przyszłość zarządzania procesami w laboratoriach. Tak jak w FinTech to rozwiązania cyfrowe: systemy komputerowe, aplikacje mobilne wspierające banki i branżę finansową, tak LabTech wspiera technologicznie branżę laboratoryjną. Wszelkie systemy wspierające pracę laboranta przy analizie danych i zapisywaniu wyników zintegrowane z laboratoryjnym sprzętem badawczym to usprawnienie pracy całego laboratorium. Jednak faktyczną cyfrową transformację w laboratorium widać w momencie, gdy na głowie laboranta zobaczymy gogle przenoszące jego pracę do rozszerzonej rzeczywistości, w której pracuje na hologramach i ekranach wyświetlanych na siatkówce oka. Taki obraz wcale nie jest pieśnią przyszłości, ale realnym rozwiązaniem możliwym dzięki polskiemu start–up’owi.

Holo4Labs pozwala na pracę z systemem LIMS (laboratory information management system) w ramach rozszerzonej rzeczywistości. W praktyce oznacza to, że laborant ma dostęp do kompletu niezbędnych danych w dowolnym miejscu w laboratorium, ponieważ zawsze może je mieć dosłownie przed oczami. Oprogramowanie dostarcza informacji o kolejnych krokach procedur badawczych, informuje o potencjalnych zagrożeniach lub przeoczonych czynnościach. Umożliwia nawet zdalną kooperację z innymi pracownikami oddalonymi o setki kilometrów, poprzez transmisję tego, co widzi osoba nosząca gogle.

Przemysław Budnicki, CEO Holo4Labs

 

Rozwiązanie pozwala na interakcję pomiędzy pracownikami, czyli możliwe jest na przykład wirtualne narysowanie wskazówek w przestrzeni otaczającej drugą osobę. Dzięki Holo4Labs można także rejestrować wyniki analiz bez przemieszczania się od instrumentów laboratoryjnych do komputera. Laborant zawsze wie, co jeszcze i jak musi zrobić, ponieważ interfejs wyświetla mu kolejne kroki procedury. To znacząco usprawnia pracę laboratorium i, co istotne zwłaszcza teraz, podnosi bezpieczeństwo.

Paweł Gawkowski, jeden z twórców Holo4Labs, który odpowiadał za produkt w fazie R&D

Kampania crowdfundingu udziałowego Holo4Labs jeszcze w tym kwartale

Obecna sytuacja pandemiczna wywołała zwiększenie zainteresowania technologiami wspierającymi pracę zdalną, a także uświadomiła społeczeństwu, jak bardzo istotna jest kwestia bezpieczeństwa w laboratoriach. Jest to także najlepszy moment do akceleracji technologii Mixed Reality i HoloLens. Dzięki pozyskaniu finansowania spółka chciałaby skalować biznes na globalne rynki. Oferta Holo4Labs będzie jednym z ciekawszych otwarć dla polskich inwestorów dostępnym jeszcze w tym kwartale. Tym bardziej, że projekt zyskał już uznanie na arenie międzynarodowej, gdzie podczas prestiżowej gali Emerging Europe w Londynie uzyskał tytuł najlepszej Innowacyjnej Inicjatywy Roku 2019.

Zespół Holo4Labs posiada gotowy produkt w postaci autorskiego rozwiązania. Jak każdy start–up, potrzebuje obecnie paliwa w postaci finansowania do dalszego rozwoju produktu i skalowania biznesu. Wydaje się, że czas na rundę finansowania nie może być lepszy. Laboratoria, ich bezpieczeństwo i wydajność stały się bowiem centrum zainteresowania nie tylko ludzi, dla których ważna jest szybka i jakościowa analiza, ale także dla rządów na całym świecie.


Źródło: informacja prasowa Holo4Labs

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Czy technologii i eventom jest razem po drodze?

Cofnijmy się na moment do 2015 i wyobraźmy sobie event, na którym do dyspozycji uczestników oddano gogle VR - szaleństwo, prawda? Dzisiaj nie jest już tak łatwo uzyskać oczekiwany efekt WOW. Na szczęście z odsieczą przychodzą nowe technologie, którym z branżą eventową coraz częściej jest razem po drodze! Tylko kto siedzi za sterem: jeszcze event managerowie czy już boty?

Planowanie trasy

Technologia może pomóc przy twoim evencie jeszcze na długo zanim uczestnicy zbiorą się w wyznaczonym miejscu, zgasną światła, a na scenie pojawi się prowadzący.

Cała podróż zaczyna się od e-zaproszeń, które nie tylko zyskają uznanie wszystkich zwolenników ekologicznego stylu życia, ale też na pewno dotrą na czas.

Dodatkowo, możemy w nich przemycić prośbę o RSVP,  zapytać o preferencje żywieniowe uczestników czy umieścić nagranie prelegenta, który “osobiście” zachęci do wzięcia udziału w wydarzeniu każdego zaproszonego gościa.

Następnym, naturalnym krokiem jest zaopiekowanie się tymi, którzy się zarejestrowali. Na rynku znajdziecie wiele aplikacji eventowych, tworzonych/ dopasowanych do konkretnych wydarzeń i będących kompletną bazą wiedzy dla uczestników. Agenda spotkania, możliwość networkingu, aktualności, sylwetki speakerów, spersonalizowana komunikacja, powiadomienia push czy FAQ – to tylko niektóre z pomysłów na to, co może się tam znaleźć. Jeżeli macie możliwości – apkę możecie oczywiście zbudować od podstaw, ale prostszym i tańszym rozwiązaniem będzie wykorzystanie już istniejącej i dopasowanie jej do waszych aktualnych potrzeb oraz oczekiwań i identyfikacji wizualnej klienta.

Jazda bez trzymanki 

Czyli zupełnie znienacka i jak zwykle o kilka godzin za szybko nadszedł dzień eventu. Ludzie tłoczą się pod wejściem, kolejka rośnie, hostessy nerwowo przeglądają listy z nazwiskami a zdenerwowany klient pyta, czy można przyspieszyć proces rejestracji – brzmi znajomo? Już nie musi, bo dzięki mobilnej aplikacji do check-inu uczestników poprzez skanowanie QR kodów wysyłanych do nich po potwierdzeniu obecności, cały proces przebiega szybko i sprawnie. Można także pokusić się o holohostessę, która doda wydarzeniu nowoczesnego charakteru już na starcie. 

Warte sprawdzenia są też Beacony, które na swoim evencie możesz wykorzystać na milion sposobów. Te miniaturowe urządzenia pracujące w technologii Bluetooth pozwalają z dużą dokładnością lokalizować użytkowników aplikacji mobilnych i przekazać im odpowiedni komunikat – w zależności od pory i miejsca, w którym się znajdują. I tu rozpościera się morze możliwości. Mogą to być:

  • Informacje o mijanych stoiskach (w przypadku targów)
  • Linki ze stroną www, o której mówi właśnie prowadzący
  • Polecenia i wskazówki w kolejnych etapach eventowego scavenger hunt
  • Komunikaty o długości kolejek do poszczególnych atrakcji czy baru 
  • Zdjęcia i tweety zrobione przez innych uczestników tego wydarzenia
  • …Cokolwiek przyjdzie Ci do głowy: sky is the limit!

Na granicy możliwości 

Przełamywanie barier i przekraczanie granic to jedna z wielu misji każdego event managera i kolejna, w której możemy wykorzystać nowe technologie. 

Mogą znaleźć one praktyczne zastosowanie w niemal każdej sferze eventowej produkcji: 

  • Technologia AR (ang. augumented reality – rozszerzona rzeczywistość) i VR (ang. virtual reality – wirtualna rzeczywistość) pozwoli poszerzyć granice tego, co jest realne i jednym ruchem ręki przenieść w dowolne miejsce na świecie. Dzięki niej możliwe jest wszystko –  nawet przeprowadzenie kursu pierwszej pomocy w samym środku tropikalnej dżungli w trakcie trwania konferencji odbywającej się pod Krakowem – bo właściwie, dlaczego nie?
  • Live streaming (transmisja w czasie rzeczywistym)  pomoże przełamać bariery kilometrów i pozwoli wziąć udział w evencie w zasadzie nieograniczonej liczbie uczestników. Zadaniem organizatorów jest sprawienie, żeby ludzie c h c i e l i dołączyć; technologia sprawi, że będa mieli taką możliwośc. 
  • Technika oraz scenografia eventowa dają tak szeroką gamę możliwości, że jest to temat na osobny artykuł. Projekcje realizowane na ruchomych obiektach, mappingi 3D, ekrany diodowe w dowolnym kształcie i z najwyższej jakości obrazem, ekrany mgielne czy hologramy przeniosą wydarzenie na zupełnie inny poziom. Jaki? To zależy od pomysłu i środków, jakimi dysponujemy. 
  • Atrakcje towarzyszące, takie jak gratisomat, fotobudka 360, interaktywna podłoga, aplikacje sprawdzające wiedzę uczestników czy mobilny greenbox to kolejne opcje, które mają szansę zainteresować waszych klientów, a jako tańsze propozycje świetnie sprawdzą się  na wydarzeniach o mniejszej skali i budżecie.

Kierunek przyszłość – a co z człowiekiem?

Chociaż nowości technologiczne fascynują, inspirują i dostarczają tematów do rozmów to zawsze będą tylko elementami składowymi eventu, a bez doświadczonego event managera mogą stać się kosztownymi wpadkami;) Kluczem do efektywnego wykorzystania technologicznych rozwiązań jest ich personalizacja oraz dopasowanie do aktualnych potrzeb. Nasza złota rada: nie stosujmy technologii tylko dlatego, że jest na wyciągnięcie ręki.

Nic nie zastąpi kreatywnego pomysłu  i wydarzenia dopasowanego do oczekiwań klienta; tak jak nawet najlepsza symulacja oceanu nie zastąpi morskiej bryzy i dotyku gorącego piasku pod stopami. 

Nina Stolarczyk
Senior Event Manager
Cyrek Events

 

Cyrek Events to agencja eventowa, która powstała by łączyć dwie rzeczywistości: offline i online, zamiłowanie do nowych technologii i miłość do eventów. Wiemy, że coraz trudniej zaskoczyć czymś uczestników, dlatego uważnie śledzimy, (a czasem wyprzedzamy!) bieżące trendy, aby zapewnić naszym klientom niepowtarzalne doznania i efekt WOW! cyrekevents.com

Cyrek Events

Jak z sukcesem wprowadzić innowację na rynek?

rodzina dom wirtualna rzeczywistość

Odpowiedź na to pytanie najlepiej uzyskać analizując przypadki porażek, które niestety zdarzają się znacznie częściej niż spektakularne sukcesy. Mniej więcej 80-85% nowych produktów nie przeżywa pierwszego roku na półce. Analizując dane sprzedażowe i innowacje testowane przez BASES można wyróżnić 3 podstawowe składniki przepisu na sukces na rynku. Analizę przygotował Marek Rudek, Innovation Business Partner w Nielsenie.

Odpowiedź na potrzeby klienta

Na podstawie wieloletniego doświadczenia BASES obserwujemy, że około połowa testowanych innowacji nie adresuje potrzeb konsumenta. Innymi słowy konsument patrząc na nowy produkt nie może sobie powiedzieć – „tak, ten produkt jest mi bardzo potrzebny” albo „bardzo chcę mieć ten produkt”. A jeśli już znajdą się tacy konsumenci, to jest ich stosunkowo niewiele co oznacza, że innowacja staje się bardzo niszowa. Takie unikalne pozycjonowanie nie jest w stanie wygenerować solidnej sprzedaży, a w przypadku tzw. ‘line extensions’ inkrementalnej sprzedaży, co może nawet doprowadzić do skurczenia się marki-matki (parent brand).

Podsumowując, myśląc o innowacjach należy skupiać się na potrzebach szerokiego grona konsumentów mając na uwadze powody obecnego nieużytkowania kategorii produktów lub codzienne problemy konsumenckie, które innowacja może rozwiązać.

Produkt, który spełnia oczekiwania

Producenci chcąc wypuścić produkt na rynek tak szybko jak się da często idą na skróty i nie przykładają wystarczająco dużo uwagi, do jakości produktu, a ściślej temu czy produkt spełnia oczekiwania konsumenta wygenerowane przez reklamę czy to, co jest pokazane na opakowaniu.

Satysfakcja z użytkowania czy konsumpcji produktu ma bezpośrednie przełożenie na powtórne zakupy, a tym samy na sprzedaż w dłuższym okresie. Wiemy, że produkty spełniające oczekiwania konsumentów mają 15 razy więcej szans na przeżycie na półce w porównaniu do produktów niezadowalających konsumentów.

W szczególności w czasach rosnącego znaczenia opinii internetowych dobry produkt ma kluczowy wpływ na wielkość sprzedaży pochodzącej z pierwszego zakupu tj. pierwszego zetknięcia się konsumenta z produktem. Nie wspominając o przełożeniu na kolejne zakupy tego produktu.

Na podstawie obserwacji BASES możemy powiedzieć, że produkty niespełniające oczekiwań konsumentów mają 80% szans na szybkie zniknięcie z rynku.

Solidne wsparcie przy wprowadzaniu innowacji na rynek

Analizując ok. 600 przypadków wprowadzenia nowych produktów, z różnych kategorii i w różnych krajach, można powiedzieć, że około 1/3 poniosła porażkę ze względu na zbyt małe wsparcie marketingowe.
Co więcej, długoterminowe wsparcie jest kluczowe dla generowania sprzedaży pochodzącej z kolejnych, powtarzanych zakupów, w szczególności w przypadku produktów kupowanych często np. nabiał, napoje, przekąski etc. Ścinanie budżetów marketingowych i w konsekwencji niższy poziom wsparcia reklamowego przekłada się na niższą rotację i spadek dystrybucji, co powoduje spadek sprzedaży.

Analizując planowane budżety marketingowe versus realne wydatki widzimy różnicę ok. 30%. Producenci na etapie planowania wsparcia swoich innowacji są zbyt optymistyczni. Zacieśniając współpracę z producentami staramy się planować budżety realistycznie i tym samym minimalizować ryzyko zbyt optymistycznych czy nierealnych planów sprzedażowych.


Autor: 

nielsen logo

Nielsen Holdings plc (NYSE: NLSN) jest globalną firmą, zajmującą się badaniem rynku oraz analizą danych, która dostarcza najbardziej kompletne i niezawodne dane dotyczące konsumentów i rynku na całym świecie. Łączymy własne dane Nielsena z danymi dostępnymi na rynku tak, aby dostarczać Klientom informacje o tym, co się dzieje w danej chwili, a także o tym, co się wydarzy w przyszłości, i jak się z nią zmierzyć. Przez ostatnie 90 lat Nielsen dostarczał dane i analitykę opartą na naukowym rygorze i innowacjach, cały czas rozwijając nowe sposoby odpowiedzi na najważniejsze pytania dotyczące rynku mediów, reklamy, handlu detalicznego i świata FMCG. Nielsen wchodzi w skład indeksu S&P 500, i jest obecny w ponad 100 krajach, obejmując swoim zasięgiem ponad 90% populacji Ziemi.

Więcej informacji: www.nielsen.com

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Trendy technologiczne na 2019 rok według Cisco

Zgodnie z przewidywaniami, rok 2018 upłynął pod znakiem większej gotowości do wykorzystania bogactwa danych w ramach organizacji. Optymalizacja i zarządzanie środowiskami multicloud stanowiły priorytet dla wielu przedsiębiorstw, podobnie jak potrzeba umieszczenia cyberbezpieczeństwa w centrum strategii biznesowej. Oba te trendy pozostaną aktualne w roku 2019.

W nadchodzącym roku najpewniej będziemy obserwowali intersującą mieszankę „ewolucji” – ekspansję i rozwój trendów, które są obecnie na rynku oraz „rewolucji” zmieniających się oczekiwań, co wymusi na organizacjach szybszą cyfrową transformację i implementację nowych technologii.

 

  • Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe staną się codziennością

 

Dzięki pracy społeczności badaczy, większej dostępności gotowych zbiorów danych, wzrostowi mocy obliczeniowej oraz postępowi matematycznemu, w ciągu ostatnich kilku lat, sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe zyskały szansę na błyskawiczny rozwój.

Innowacje w zakresie sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego pozwoliły rozwiązać wiele problemów, z którymi zmagał się biznes, przez co w technologii tej pokładane są ogromne nadzieje. Niektóre zastosowania, szczególnie konsumenckie, takie jak autonomiczne samochody czy roboty przypominające człowieka, wpływają na wyobraźnię opinii publicznej. Powszechny entuzjazm jest jednak tylko częściowo uzasadniony, ponieważ przedsiębiorstwa wciąż uczą się, jak wdrażać AI i ML (ang. Artificial Intelligence i Machine learning).

Po pierwsze, aby móc wdrożyć AI i ML, biznes musi odpowiednio zarządzać zasobami cyfrowymi: procesem pozyskiwania, przetwarzania i obiegu danych, które dostarczają systemom informacji, służących do wizualizacji danych. Na ich podstawie specjalista może wyciągać wnioski, przewidywać następstwa oraz tworzyć szerszy obraz danego zagadnienia biznesowego. Mimo ogromnych oczekiwań, 2019 będzie rokiem, w którym sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe raczej przyśpieszą pracę człowieka i wesprą go w procesach podejmowania lepszych decyzji, niż zrobią to za niego. Przykładowo, fundusze hedgingowe już teraz wykorzystują AI do wsparcia nowych modeli handlowych. W czasach ogromnych niedoborów specjalistów działy HR sięgają po sztuczną inteligencję w celu pozyskania i utrzymania pracowników.

Cisco wykorzystuje AI i ML do rozwiązywania realnych problemów w sposób pragmatyczny. Przykładowo, analizuje ogromne zbiory danych sieciowych, identyfikuje i zapobiega rozprzestrzenianiu się zagrożeń lub zapewnia sprawniejszy przepływ pracy. Cisco DNA Analytics może wydobywać dane dotyczące telemetrii sieciowej, bezpiecznie je anonimizując, agregując oraz ucząc się zawartych w nich wzorców. Następnie sprawnie przekazuje zdobytą wiedzę i spostrzeżenia wszystkim klientom. Umożliwia to redukcję kosztów operacji sieciowych oraz zwiększenie poziomu bezpieczeństwa. Z kolei Cisco Encrypted Traffic Analytics (ETA) jako pierwsze rozwiązanie na rynku wykorzystuje uczenie maszynowe do wykrywania złośliwego oprogramowania w ramach szyfrowanego ruchu sieciowego bez potrzeby odszyfrowywania go. Natomiast Cisco WebEx Assistant używa przetwarzanie języka naturalnego do rozpoznawania głosu czy automatycznego „wdzwaniania” się na spotkania. Możemy spodziewać się dalszego, dynamicznego rozwoju tej technologii w 2019 roku.  

 

  • Internet się rozrasta w niewyobrażalny wcześniej sposób

 

Jak wynika z raportu Cisco Visual Networking Index (VNI), do 2022 roku ruch IP w sieci osiągnie większy poziom niż w całej dotychczasowej historii Internetu.  

Zapotrzebowanie odnośnie przepustowości będzie wciąż rosło w równym tempie. Globalny ruch IP wzrośnie trzykrotnie w okresie 2017 – 2022. Skumulowany roczny wskaźnik wzrostu wyniesie 26%.  

Do 2022 roku ponad 60% światowej populacji będą stanowili użytkownicy Internetu. Osoby dopiero wkraczające w ten cyfrowy świat będą miały do czynienia z zupełnie inną siecią – łączącą ludzi w ich codziennym życiu za pośrednictwem urządzeń wearables, inteligentnych urządzeń gospodarstwa domowego oraz autonomicznych samochodów. Mniej widoczny, lecz nie mniej znaczący dla rozwoju sieci, będzie szeroki wachlarz sensorów Internetu rzeczy – wykorzystywanych np. w portach w celu optymalizacji i zapewnienia bezpieczeństwa żeglugi lub projektach smart city mających na celu ułatwienie znajdowania miejsc parkingowych, co wpływa na ochronę środowiska. Ponad 28 miliardów urządzeń i połączeń będzie online, a ponad połowa z nich będzie związana z komunikacją M2M (machine-to-machine).

Wszystkie te dodatkowe połączenia wpłyną na znaczny wzrost przepustowości, a także szybkości Wi-Fi oraz Internetu mobilnego. Średnia prędkość połączeń z siecią, zarówno szerokopasmową, jak i bezprzewodową, ulegnie podwojeniu do 2022 roku, a w przypadku połączeń w sieciach mobilnych potrojeniu, w porównaniu z rokiem 2017.

 

  • Od ultra-HD, do wideo na żywo i wirtualnej rzeczywistości (VR) – wzrost znaczenia mediów wizualnych będzie wymagał dużej przepustowości sieci

 

Już do 2022 r. treści wideo będą stanowić 82% całego ruchu IP. W tym czasie kontent wideo na żywo wzrośnie 15-krotnie w stosunku do stanu z 2017 r. W 2022 r. będzie stanowił już 17% całego internetowego ruchu wideo.

Ruch generowany przez wirtualną i rozszerzoną rzeczywistość również wzrośnie, ponieważ technologie te staną się coraz popularniejsze wśród konsumentów. Będzie to spowodowane większą dostępnością sprzętu i rosnącym zasobem treści do konsumpcji. W ciągu następnych pięciu lat ruch związany z aplikacjami wykorzystującymi rzeczywistość wirtualną i rozszerzoną ma wzrosnąć 12-krotnie. W przyszłym roku powinniśmy zaobserwować także więcej zastosowań VR w biznesie, od wirtualnych prezentacji po testy i oceny produktów i nieruchomości online.

 

  • Łączność komórkowa będzie nadal rosnąć, a sieć 5G zacznie wychodzić z bloków startowych

 

W 2019 roku mobilny ruch danych nadal będzie rósł szybciej w stosunku do innych form ruchu w sieci. W związku z wczesnym etapem rozwoju sieci 5G, protokoły 3G i 4G nadal będą używane w 2019 roku.

Według raportu Cisco Visual Networking Index, już do 2022 roku 22% globalnego ruchu internetowego będzie pochodziło z sieci komórkowych (wzrost z 12% w 2017 r.). Do 2022 roku około 3% urządzeń / połączeń mobilnych w skali globalnej będzie w stanie obsłużyć technologię 5G. Co ciekawe, prawie 12% globalnego ruchu mobilnego będzie pochodziło właśnie z 5G.

Zgodnie z oczekiwaniami, operatorzy sieci komórkowych z całego świata rozpoczynają wprowadzanie próbnych sieci 5G (Lifewire: Dostępność sieci 5G na całym świecie). Wielu ekspertów z branży uważa, że wdrożenia 5G na dużą skalę zaczną kształtować się dopiero w 2020 r., kiedy standardy sieci mobilnych, optymalne biznesplany, spektrum związanych z tym usług i inne kwestie operacyjne zostaną dopracowane.

 

  • Technologia blockchain otworzy rynek na nowe innowacyjne zastosowania, nie tylko dla dużych przedsiębiorstw

 

Blockchain nadal będzie rozwijać się w obszarach związanych z zarządzaniem łańcuchem dostaw, sieciami, cyfrową tożsamością czy handlem walutami. Prawdopodobnie wszyscy najwięksi dostawcy usług w chmurze wdrożą rozwiązania oparte o blockchain już do końca 2019 roku i technologia ta stanie się niezbędnym elementem oferty związanej ze sztuczną inteligencją (AI) i Internetem rzeczy (IoT) już w ciągu najbliższych kilku lat.

Równie interesujące jest wykorzystanie blockchaina poza biznesem. Wśród wielu zastosowań, technologia ta może służyć m.in. do zwalczania handlu dziećmi, sprawdzania czy minerały w produktach pochodzą ze źródeł wolnych od konfliktów, a także do kupowania i sprzedaży energii na niezależnych mikrogiełdach.

Eksperci Cisco wierzą w wartość partnerstw z takimi organizacjami, jak Trusted IoT Alliance, Hyperledger i Blockchain Research Institute, mających na celu zbadanie potencjału technologii blockchain. Tego typu inicjatywy będą odgrywać coraz większą rolę w odkrywaniu innowacyjnych sposobów i możliwości użycia blockchaina w ciągu najbliższych kilku lat.

 

  • Firmy będą coraz częściej musiały przedefiniować wykorzystanie ich sieci

 

W 2019 roku coraz więcej firm będzie musiało skoncentrować się na transformacji sieci, aby nadal móc dostarczać klientom najwyższej jakości usługi.

Niestety dzisiejsze sieci nie zostały zbudowane tak, aby zaspokoić potrzeby, które narodzą się w ciągu najbliższych kilku lat. Niezależnie od technologii – 5G, wirtualna rzeczywistość, IoT czy sztuczna inteligencja (AI) / uczenie maszynowe (ML) – za wszystkimi trendami, które zyskują na znaczeniu, stoi cyfrowy szkielet składający się z wielu publicznych i prywatnych sieci. Co więcej, biorąc pod uwagę, że do 2020 roku milion rzeczy co godzinę będzie pojawiać się online, obecna infrastruktura sieciowa stanie się coraz bardziej obciążona. Wzrost liczby urządzeń, wymagań dotyczących przepustowości i powierzchni ataków oznacza także, że manualne administrowanie sieciami stanie się niepraktyczne.

Firmy muszą mieć możliwość włączania dowolnego urządzenia z dowolnego miejsca w dowolnym czasie w wielu domenach. To, co wcześniej uważano za niezależne sieci – budowane oddzielnie i połączone ze sobą – musi teraz zostać skonsolidowane w jedną, wielodomenową architekturę. Powinna ona być wysoce zautomatyzowana, przewidywać działania, dążyć do samooptymalizacji, uczenia się i naprawy, a bezpieczeństwo traktować jako fundament.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Ruszył projekt Stock Prestige Bartender VR League

Marka Stock Prestige wprowadza innowacyjny projekt wykorzystujący technologię wirtualnej rzeczywistości. Stock Prestige Bartender VR League to rozgrywany na licencji firmy VR Factory turniej dla barmanów amatorów oraz profesjonalistów, którzy rywalizować będą o atrakcyjne nagrody, a przy okazji będą mieli okazję sprawdzić wiedzę na temat receptur i podszkolić swoje umiejętności w świecie wirtualnym.

Rywalizuj z najlepszymi

Gdańsk, Kraków i Warszawa to miasta, w których w październiku zostaną rozegrane turnieje pierwszej edycji „Stock Prestige Bartender VR League”. Projekt został podzielony na dwa etapy. Obecnie uczestnicy mogą zgłaszać się do eliminacji, które odbywają się na stronie www.stockprestigebartendervrleague.pl za pośrednictwem dedykowanej aplikacji. W kolejnym etapie, tj. turniejach głównych weźmie udział 32 barmanów w każdym z miast. Dla blisko stu osób, które nie zakwalifikują się do turniejów głównych, przewidziano turnieje towarzyskie, również przy wykorzystaniu technologii VR. Po ostatnim etapie rozgrywanym w Warszawie zostanie rozegrany finał finałów gdzie zmierzą się ze sobą zwycięzcy z Gdańska, Krakowa i Warszawy. Na laureatów czekają atrakcyjne nagrody takie jak: Laptopy VR Ready, czy zestawy wirtualnej rzeczywistości.

Stock Prestige Bartender VR League

„Stock Prestige Bartender VR League” to pierwszy w światowej historii barmaństwa cykl turniejów dla amatorów i profesjonalnych barmanów rozgrywany w formule eSportowej przy wykorzystaniu technologii wirtualnej rzeczywistości realizowany w oparciu o licencjonowaną przez firmę VR Factory dedykowaną aplikację „Bartender VR League”. Połączenie VR i stworzonej przez firmę VR Factory aplikacji pozwoli uczestnikom przenieść się do w pełni wyposażonego, wirtualnego baru, gdzie będą rywalizowali między sobą przygotowując drinki. Kluczem do sukcesu i wygranej będzie przede wszystkim sprawność oraz szybkość w realizacji konkursowych receptur. Aplikacja turniejowa została zainspirowana pierwszym na świecie wirtualnym symulatorem pracy barmana „Bartender VR Simulator” opracowanym przez firmę VR Factory we współpracy z sześciokrotnym mistrzem świata barmanów, Tomaszem Małkiem.

Pierwszy wirtualny barman

Aplikacja turniejowa „Bartender VR League” została zaprojektowana w oparciu o pierwszy wirtualny symulator barmana stworzony przez firmę VR Factory, czyli Bartender VR Simulator. Projekt ten został nagrodzony w tym roku na największej konferencji branżowej Game Developers Conference w San Francisco jako jedna z najbardziej innowacyjnych na świecie aplikacji wirtualnej rzeczywistości w kategorii „Trening – Edukacja” jak i znalazł się w światowym finale VR Avards na najlepszą i najbardziej innowacyjną aplikację wirtualnej rzeczywistości w kategorii „VR Education of the year”.

Więcej szczegółów na temat Stock Prestige Bartender VR League można znaleźć na stronie www.spbvrl.pl.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Po 200 latach powraca dzieło Doktora Frankensteina

W 200. rocznicę powstania powieści Frankenstein ukazuje się gra osadzona w wirtualnej rzeczywistości, inspirowana książką autorstwa Mary Shelley. Za produkcję odpowiedzialne jest wrocławskie studio deweloperskie The Dust. Będzie to nowe połączenie znanego mechanizmu rozgrywki z wirtualną rzeczywistością.

Frankenstein: Beyond the Time

Już teraz każdy może stać się częścią porywającej przygody w wiktoriańskiej rezydencji, gdzie naszym zadaniem jest rozwiązanie największej tajemnicy Doktora Frankensteina. Gra Frankenstein: Beyond the Time ma na celu innowacyjne wykorzystanie technologii VR (Wirtualnej Rzeczywistości) w znanym modelu hidden object w połączeniu z ciągłą walką z uciekającym czasem. Osadzenie tych mechanik w świecie inspirowanym powieścią ma zapewnić unikatową rozgrywkę w dynamicznym i pełnym przygody świecie. Im bardziej zaangażujemy się w odkrywanie tajemnic szalonego naukowca, tym rozgrywka staje się bardziej emocjonująca i wprowadza więcej bodźców w klimacie dreszczowca.

Efekty specjalne = zwiększenie immersyjności gry

„Dynamiczne środowisko gry to przede wszystkim efekty specjalne. Największą uwagę zwróciliśmy na zjawiska pogodowe, które sprawiają, że doznania stają się wyjątkowo realistyczne. Gracz może poczuć prawdziwie mroczny klimat oddający tło historycznej powieści” – mówi Jakub Wolff, CEO studia The Dust, Grupa Me & My Friends. I dodaje „To, co sprawia, że rozgrywka jest tak wciągająca, to bardzo szczegółowe otoczenie. Od ogromnego szkieletu wieloryba do maleńkiej laboratoryjnej fiolki – wszystko jest szczegółowo dopracowane, aby zapewnić jak najintensywniejsze doznania”.

Marcin Marcinowski, Creative Manager The Dust, wspomina również, że „[…] scenariusz i bohaterowie gry budowane są wyłącznie na kanwie powieści Mary Shelley, połączone z naszymi autorskimi pomysłami. Nie pokazujemy w rozgrywce żadnych elementów, które znane są z kinowej wersji Frankensteina, a tworzymy własne uniwersum”.

Kluczowe element gry:

  • pętla czasu, czyli nieustanna walka z uciekającym czasem
  • około cztery godziny rozgrywki
  • tysiące obiektów w najwyższej jakości
  • setki metrów kwadratowych scenerii
  • symulacje craftingu
  • dynamiczne środowisko i zmieniające się warunki pogodowe
  • autorska ścieżka dźwiękowa
  • dziesiątki monologów wyjaśniających fabułę oraz budujących napięcie

Gra jest już dostępna na platformie Steam pod linkiem http://bit.ly/frankenstein_vr. Studio The Dust planuje wypuścić finalną wersję gry na początku sierpnia. Obserwujcie kanały społecznościowe gry, aby otrzymywać nowinki i zajawki od deweloperów!

Facebook: https://www.facebook.com/FrankensteinVR

Twitter: https://twitter.com/frankenstein_vr

Official Trailer: http://bit.ly/frankenstein_trailer

 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Wirtualna rzeczywistość tańsza i łatwiej dostępna dla marek

Wirtualna rzeczywistość zatacza w realnym świecie coraz szersze kręgi. Kolejne marki decydują się wykorzystać technologię VR przy promocji swoich produktów, a kampanie z jej obecnością przybierają coraz bardziej odważne formy. Konrad Ziaja, założyciel firmy CinematicVR, opracował technologię, która w najbliższym czasie może zmienić oblicze wirtualnej rzeczywistości. Czym różni się ona od dotychczas istniejących?

CinematicVR oferuje innowacyjną metodę digitalizacji obiektów oraz uniwersalną platformę, dzięki której możliwa jest prezentacja zdigitalizowanych tą metodą obiektów w środowisku wirtualnej rzeczywistości (VR) i rzeczywistości rozszerzonej (AR). Dzięki wdrożonym rozwiązaniom można zrobić to znacznie taniej i szybciej niż dotychczas, a stosunek jakości uzyskanych wirtualnych kopii do nakładu pracy jest znacznie korzystniejszy niż w przypadku metod tradycyjnych, jak np. fotogrametria. Takie rozwiązanie może okazać się szczególnie atrakcyjne dla branż, dla których kluczowy jest estetyczny, wizualny aspekt produktu, a digitalizacja tradycyjnymi metodami jest zbyt trudna lub nieopłacalna. 

– Dostępne metody digitalizacji obiektów są czasochłonne i kosztowne. Podjęliśmy więc działania R&D mające na celu zbadanie różnych metod digitalizacji oraz ich usprawnienia. W wyniku naszych eksperymentów opracowaliśmy własną metodę przenoszenia obiektów do środowiska VR. Jest znacznie szybsza niż stosowane do tej pory techniki, takie jak np. fotogrametria. Ponad to, w przeciwieństwie do tradycyjnych form digitalizacji, obarczonych zawsze pewną niedoskonałością w odwzorowaniu danego obiektu, oferuje fotorealizm w odwzorowaniu , nawet bardzo skomplikowanych obiektów. Dzięki temu, tworzenie katalogów produktów w VR staje się szybkie i opłacalne – tłumaczy Ziaja.

Jakie zastosowania nowo powstałej technologii dostrzega sam autor? – Wirtualna rzeczywistość sprawia, że zaciera się granica pomiędzy zakupami przez internet, a osobistą wizytą w sklepie. Możemy na przykład stworzyć interaktywny, wirtualny katalog produktów klienta, w którym w dowolnie wykreowanej przestrzeni, obcujemy z najbardziej realistycznym odwzorowaniem produktu, znajdującym się na wyciągnięcie ręki. Jesteśmy w stanie zrobić to sprawniej niż konkurencja, a także uzyskać znacznie lepsze efekty odwzorowania produktów – dodaje.
Twórca technologii pracuje obecnie nad aplikacją VR Lookbook, czyli platformą dla marek odzieżowych, gdzie ubrania dostępne będą w wirtualnej przymierzalni. Taki projekt wymaga jednak dopracowania jeszcze bardzo wielu szczegółów. – Staramy się maksymalnie ułatwić użytkownikowi życie. Dzięki technologii wirtualnej rzeczywistości, mały ekran zwykłego smartfona, włożony w nawet najprostsze gogle VR, zmienia się w całą przestrzeń dookoła nas, wypełnioną treściami związanymi z produktami, a kontekstowe, interaktywne menu, umieszczone w przestrzeni 3D, umożliwia prostą i intuicyjną nawigację. Docelowo chcemy, by platforma była jak najprostsza w obsłudze – twierdzi Ziaja. Ostateczny efekt jego prac poznamy jednak za kilka miesięcy…
::
Fot. Materiały prasowe


Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF