...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Nikt już nie mówi: “Po staremu”

Wolves Summit konferencja online

Czyli jak wydarzenia adaptują się do nowej rzeczywistości na przykładzie Wolves Summit.

Na pytanie „Cześć! Co u Ciebie?” lub „Co słychać?” zwykliśmy otrzymywać odpowiedzi od lat niezmienne: „Wszystko dobrze!” albo „Po staremu!”

Już nikt nie mówi „Po staremu!”, bo nic już nie jest jak dawniej. Nie chodzę do pracy, sklepu, restauracji, na konferencje… Nie, zaraz. Byłem ostatnio na konferencji i to dość udanej.

W marcu wraz z Jarosławem Śmietaną odwiedziłem wydarzenie Wolves Summit — pierwszą w pełni online’ową konferencję, w jakiej uczestniczyłem.

Organizatorzy bardzo szybko zareagowali na zakaz zgromadzeń, który ogłoszono zaledwie tydzień przed wydarzeniem. Nie wiem, czy spodziewali się takiej decyzji, ale muszę przyznać, że jestem miło zaskoczony szybką adaptacją przedsięwzięcia do warunków pracy zdalnej.

Wolves Summit to prezentacje, panele i spotkania. Wszystko w swojej jasno określonej formule. Wydawałoby się, że networking czy uczestnictwo w panelu i dyskusje z publicznością naprawdę są niezastąpione ze względu na bliskość interakcji. Otóż nic bardziej mylnego. Miałem okazję uczestniczyć w następujących formatach:

  • Prezentacje online → Wszystkie panele odbyły się online, był livestreaming, prelegenci siedzieli w domach, był livechat jak na Twitchu. Organizatorzy mocno angażowali się w kwestie organizacyjne, był główny prowadzący, całość przebiegała jak w zegarku, bez opóźnień.
  • Sesje networkingowe → Wcześniej umówione sesje matchmaking „jeden na jeden” odbywały się zdalnie w prywatnych wirtualnych pokojach.  Atmosfera sprzyjała networkingowi, z tym że zamiast rozmowy na żywo, rozmawialiśmy z kimś przez kamerkę.
  • Strefa EXPO → Partnerzy konferencji mieli zapewnioną widoczność w wyznaczonej zakładce.

Na stronach marek były materiały video, czekali konsultanci gotowi do czatu. Niewątpliwie jest to inna formuła niż tradycyjny udział w konferencjach, natomiast można było poczuć namiastkę tego ferworu ludzi, którzy w przerwach licznie odwiedzają wszelkie stoiska.

W zasadzie poza udogodnieniami w postaci przerwy na kawę, lunchu czy bankietu konferencja w dużej mierze przypominała tradycyjny event. Oczywiście, wiele osób podkreśla, że nic nie zastąpi kontaktu twarzą w twarz. Z drugiej strony — wiele osób oszczędza mnóstwo czasu przeznaczanego na podróż, czy finansów związanych z noclegami. Miło spojrzeć na tak szybką reakcję zarówno organizatorów, jak i gości.

Branżą, która radzi sobie najlepiej ze światem online, jest esport. Mimo to, że esport był w zasadzie do niedawna branżą eventową, już dziś, po kilku tygodniach widać wysyp turniejów online, bardzo szybką dywersyfikację rynku oraz przeniesienie rzeczywistych wydarzeń do sieci.

Kolejne wydarzenia Esportowe przenoszone są do Internetu, branża czyni to niezwykle dynamicznie, o czym pisaliśmy w jednym z wcześniejszych artykułów:

Esport kontynuuje rozgrywki mimo globalnej epidemii

 

Kolejne marki angażują się w ten segment rozrywki, prześcigając się w kolejnych inicjatywach, których szybki przegląd znajdziecie w tym tekście:

Tarczyński, E.Wedel, Subway i… Ministerstwo Cyfryzacji uruchamiają kolejne projekty w esporcie

 

Spędziłem 20 lat w reklamie i marketingu. Założyłem, rozwinąłem i sprzedałem agencję kreatywną, prowadziłem własny coworking, po drodze angażowałem się w startupy. Promuję polską kulturę w azji poprzez sztukę filmową i content telewizyjny. Od 2017 roku jestem związany z BRIEF. W 2017 roku przeprowadziłem rekonstrukcję redakcji oraz digitalizację wydawnictwa na BRIEF.PL. W 2020 roku ruszył nowy serwis BRIEF ESPORTS którego jestem wydawcą. Od 2010 roku jestem związany z rynkiem startupów w Polsce. Jestem mentorem startupowym. Współtworzę wraz z Grzegorzem Kiszlukiem największy i najstarszy Polski ranking kreatywności aplikowalnej – 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie. Jestem fanem i propagatorem esportu i gamingu jako narzędzia komunikacji marketingowej.

Wojciech Krzemień

Innowacyjne branże w Warszawie podczas Wolves Summit

discussion-panel

Siódma edycja Wolves Summit, międzynarodowej konferencji dla startupów, inwestorów i przedstawicieli korporacji, odbędzie się 9-11 kwietnia 2018 r. w Warszawie. Wydarzenie zgromadzi ponad 2500 uczestników z 60 krajów. 300 inwestorów i 400 przedstawicieli korporacji będzie mogło spotkać się z ponad 400 założycielami startupów.

Wolves Hardware & R&D

Główne wydarzenie, Wolves Summit 10-11 kwietnia, będzie 9 kwietnia poprzedzone Wolves Hardware & R&D. Nadrzędnym celem spotkania jest edukacja i łączenie ekspertów hardware i R&D, włącznie z 150 startupami z całego świata. Uczestnicy będą dyskutować m.in. o transferze technologii, technologii w medycynie, telemedycynie i badaniach kosmicznych. Wszystko podczas spotkań 1:1, paneli dyskusyjnych i wykładów.

Kobiety w branży innowacji

Zróżnicowanie w technologii to rozwijający się temat, a Wolves Summit promuje tę ideę. Kobiety-przedsiębiorcy i ekspertki podzielą się swoją wiedzą oraz perspektywą w czasie paneli dyskusyjnych i wykładów. Na konferencji pojawi się również polska Minister Przedsiębiorczości i Technologii, Jadwiga Emilewicz.

Networking biznesowy

Networking leży u podstaw Wolves Summit. Do tej pory podczas konferencji odbyły się ponad 14303 spotkania 1:1. Tym razem organizatorzy planują ponad 4000. Uczestnicy będą mogli ustawić krótkie 15-minutowe spotkania i porozmawiać z potencjalnymi partnerami inwestycyjnymi i biznesowymi. Aktywności networkingowe rozszerzone są również o wydarzenia wieczorne, podczas których goście będą mogli nawiązać kontakt w mniej formalnych warunkach.

wolves-summit-opening

Plan konferencji

Harmonogram Wolves Summit skupia się na aktualnych i zyskujących popularność tematach. W tym roku prelegenci będą mówić chociażby o sztucznej inteligencji, blockchainie, inwestowaniu w innowacje, technologii w finansach, cyberbezpieczeństwie. Wszczepianie chipa z pewnością będzie jednym z najciekawszych momentów na scenie Wolves Summit. W trakcie pierwszego dnia konferencji tematykę przybliżą Hannes Sjöblad i Jowan Österlund.

Inwestorzy i innowatorzy z całego świata

Wydarzenie znane jest z gromadzenia wokół siebie przedstawicieli wielu krajów. Międzynarodowi inwestorzy opowiedzą o najlepszych praktykach we współpracy ze startupami oraz o tworzeniu kolejnego “jednorożca”. Startupy z kolei podzielą się swoimi historiami sukcesu, na czele ze zwycięzcą 3. edycji konkursu The Great Pitch podczas Wolves Summit, Benjaminem Bilskim z The NAGA Group.

Promocja polskiego ekosystemu innowacji

Minister Emilewicz od dawna promuje przedsiębiorczość w Polsce, a w czasie Wolves Summit uczestnicy będą mieli możliwość usłyszeć więcej na ten temat..

Polska jest mocno rozwijającym się ekosystemem pod względem wzrostu biznesowego i finansowego. Zaproszeni prelegenci z polskich funduszy inwestycyjnych i organizacji startupowych będą rozmawiać o szansie na jeszcze szybszy wzrost.

great-pitch-winners

Kompletny harmonogram oraz bilety na Wolves Summit i Wolves Hardware & R&D można znaleźć na stronie wydarzenia: www.wolvessummit.com.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF