...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Coraz lepsza pozycja kobiet w esporcie

kobiety w esporcie

Weteran branży, wiceprezes ds. Talentów w Dignitas i mistrzyni CS: GO Heather „sapphiRe” Garozzo wyjaśnia, dlaczego sytuacja kobiet grających w gry zawodowo i pracujących w branży esportowej jest coraz lepsza.

Jestem Heather, lepiej znana jako „sapphiRe”. Jestem aktywnie zaangażowana w branżę gier od 2000 roku, w czasie, gdy Counter-Strike zaczął zyskiwać na popularności, turnieje LAN pojawiały się na całym świecie, a moi rodzice musieli odkładać słuchawkę, abym nie miała lagów w połowie meczu grając na połączeniu dial-up 56K.

To był czas, w którym moi przyjaciele mówili mi, żebym nie używał imienia „Heather” jako mojego imienia w grze, aby ludzie nie zdawali sobie sprawy, że jestem dziewczyną (i z perspektywy czasu SapphiRe nie był dużo lepszy, jeśli chodzi o ukrywanie mojej płci). Jako sportowiec uprawiający różne dyscypliny sportu, był to czas, w którym musiałam okłamywać moich „fajnych przyjaciół” na temat tego, co robię w weekendy lub po szkole. Nie było sposobu, bym im powiedział, że jestem graczem. To byłoby przerażające. To nie jest coś, co robią „normalne” dziewczyny albo to co społeczeństwo chciałoby abym wierzyła.

Dwadzieścia lat później, w czasie, gdy prawie każda drużyna esportowa, organizator turniejów, wydawca gier i marka stara się być bardziej zróżnicowana i integracyjna (co jest słusznie i ważne), mam inną perspektywę niż większość. Nie ma wątpliwości, że powinno być więcej kobiet w transmisjach, w profesjonalnych zespołach, na stanowiskach kierowniczych i po prostu jako fani esportu. Jednak z moją dwudziestoletnią perspektywą – czymś, o czym niewiele osób zdawało sobie sprawę, jak nowa jest branża, jestem tutaj, aby powiedzieć – jest coraz lepiej.

Każdego roku, każdego miesiąca, każdego dnia widzę więcej kobiet zaangażowanych w naszą ukochaną przestrzeń. Był czas, kiedy w transmisji nie było ani jednej kobiety, znalezienie kobiecej rozgrywki transmitowanej na żywo było trudne, a skrzyżowanie ścieżek z innymi kobietami w matchmakingu było po prostu niemożliwe.

Zmiana z 2000 na 2021 jest znacząca. Kobiety są prezesami profesjonalnych drużyn esportowych. Drużyny żeńskie i zespoły koedukacyjne pokonują składy z wyższych poziomów w grach takich jak Valorant. Kobiety są nie tylko symbolem transmisji esportowej, ale są bardzo poszukiwanymi gospodarzami, ankieterami, analitykami i komentatorami, które drastycznie podnoszą jakość transmisji. Kobiety są popularnymi streamerami na żywo, angażującymi miliony widzów. Wreszcie kobiety są fanami esportu. Badanie z 2019 roku wykazało, że 30% światowych fanów esportu to kobiety. Wyobrażam sobie, że ta liczba jest jeszcze wyższa w 2021 roku. Jasne, to jeszcze nie 50/50, ale jest lepiej i właśnie to mnie ekscytuje.

Każdego roku więcej kobiet uczestniczy w tej branży, którą wielu z nas kocha bardziej niż cokolwiek innego. Używając Valoranta jako przykładu, częściej niż kiedykolwiek zostałam losowo sparowana z większą liczbą kobiet niż mężczyzn w moim lobby rankingowym. To po prostu nigdy się nie zdarzało. Więcej kobiet studiuje wersje demonstracyjne gier, aby poszerzyć swoją wiedzę o grach. Więcej kobiet używa narzędzi takich jak Aimlabs i Kovaaks, aby trenować swój cel i reakcje. Coraz więcej kobiet grinduje (gra do upadłęgo), aby poprawić swoją rangę, stworzyć drużynę i rywalizować.

To ekscytujący rok nie tylko dla kobiet, ale dla wszystkich. Esports nigdy nie był bardziej przyjazny, bardziej zróżnicowany i bardziej inkluzywny. Możemy, powinniśmy i musimy go robić lepiej. Zawsze jest miejsce na ulepszenia, ale mam nadzieję, że przeczytasz to, wiedząc, że każdego dnia w e-sporcie jest coraz lepiej.


Źródło: Esportsobserver

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF