...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Oświadczenie Wargaming ws. sytuacji na Ukrainie

Wargaming Kyiv 1

Wargaming wydaje oświadczenie, w którym informuje o wsparciu dla swoich pracowników z Ukrainy. Komunikat możecie przeczytać poniżej.

W firmie Wargaming zdrowie i bezpieczeństwo naszych pracowników jest najważniejsze. Obecnie wszystkie zasoby firmy są zaangażowane w pomoc naszym 550 kolegom z biura w Kijowie zapewniając alternatywne miejsca zamieszkania, wcześniejsze wypłaty pensji, dodatkowe fundusze i pomoc w relokacji.
Pomagamy również rodzinom pracowników w podróży do sąsiednich krajów i organizujemy tam zamieszkanie.
Chcielibyśmy również poinformować, iż dzisiaj Wargaming Kijów przekazał 1 000 000$ na rzecz ukraińskiego Czerwonego Krzyża. Te środki wesprą ukraińskie szpitale i lekarzy, obywateli Ukrainy, którzy musieli opuścić swoje domy oraz inne, kluczowe aktywności humanitarne.
W razie potrzeby będziemy pomagać dalej.

Zespół Wargaming

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Nietypowa kampania promocyjna World of Tanks

WoT 4 pancerni

Wargaming przy promocji swojego flagowego tytułu korzysta z nietypowych rozwiązań nie po raz pierwszy. Co przygotował tym razem?

Współpracę muzyczne zdarzały się już firmie. W przeszłości brał w nich udział między innymi polski raper O.S.T.R. Teraz firma postawiła na klasykę z serialu „Czterej pancerni i pies.”

Rapowa wersja kultowego utworu “Deszcze niespokojne”, jest co najmniej odważną przeróbką. Czy trafioną, czas pokaże. Serial tematyką jest bardzo bliski produkcji Wargaming, a wśród graczy na pewno jest grupa, która z wypiekami na twarzy śledziła losy bohaterskich czołgistów.
Kampania zaadresowana jest do osób w przedziale wiekowym 18-30 lat. Reklama, a zarazem teledysk obecny będzie w przestrzeni digital, w szczególności na tiktoku.
Za spot odpowiedzialny jest dom produkcyjny Papaya Films oraz reżyser Arkadiusz Nowakowski.
Teledysk można zobaczyć tutaj

World of Tanks jest jedną z najpopularniejszych gier wieloosobowych na świecie. Liczby 160 milionów instalacji na świecie oraz ponad 4.5 miliona graczy w Polsce robią wrażenie.
Gracze wcielają się w operatora czołgu, prowadzą działania na zróżnicowanych mapach, walcząc o strategiczne miejsca i przetrwanie. A do wyboru mają ponad sześćset czołgów z jedenastu krajów.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

World of Tanks na PC i World of Tanks Blitz – podobieństwa i różnice pancernych braci

Wirtualne bitwy czołgów cieszą się ogromną popularnością. Wiodącymi tytułami w tej sferze są gry World of Tanks oraz World of Tanks: Blitz, które łącznie posiadają prawie 300.000.000 zarejestrowanych użytkowników.

World of Tanks to pewnego rodzaju fenomen. Tytuł powstał już ponad dziesięć lat temu, a mimo to wciąż potrafi przyciągać do siebie nowych graczy. Obecnie WoT posiada 160.000.000 zarejestrowanych użytkowników, a bazując na danych z sierpnia bieżącego roku, na samą Polskę przypada ponad 4.600.000 graczy. Dodatkowo warto zaznaczyć, że aż milion z nich to relatywnie nowi użytkownicy, którzy rozpoczęli swoją przygodę z World of Tanks po premierze polskich czołgów w 2018 roku.

World of Tanks ma swojego mobilnego brata, który zadebiutował w 2014 roku na urządzeniach przenośnych World of Tanks: Blitz docelowo miał być grą mobilną, skierowaną do fanów pierwowzoru. Jednak unikalne zmiany spowodowały, że Blitz wyrobił swoją własną tożsamość i trafił również na inne platformy, w tym PC-ty z  Windows 10 oraz Nintendo Switch. Obecnie może pochwalić się równie dużą popularnością co tytuł dostępny wyłącznie na komputerach osobistych – 137.000.000 zarejestrowanych użytkowników na całym świecie i ponad 3.300.000 pobrań gry tylko nad Wisłą. Sukces przełożył się na bardzo ciekawe współprace, jak ta z legendarną grupą rockową Korn, która w kolaboracji z firmą Wargaming stworzyli teledysk do piosenki “Finaly Free”.

Co spowodowało, że na rynku gier komputerowych znalazło się miejsce dla dwóch tak podobnych do siebie gier? Na pierwszy rzut oka mogą się wydać bliźniacze, lecz każda z nich posiada indywidualny charakter. World of Tanks trafia szczególnie do fanów wymagających wiernego odwzorowania historycznego pojazdów oraz pól bitew. Te pierwsze wzorowane są na istniejących niegdyś modelach lub faktycznych prototypach, które z różnych względów nie trafiły do produkcji. Natomiast mapy tworzone są na podstawie zdjęć historycznych. W PC-towej wersji w bitwach bierze udział aż trzydziestu graczy, podzielonych na dwie drużyny. Przekłada się to na średni czas gry, który wynosi kwadrans.

World of Tanks: Blitz, ze względu na swoje “pochodzenie” cechuje się większą dynamiką. W rozgrywce bierze udział czternastu graczy, a mniejsze mapy zapewniają krótszy czas potrzebny do pierwszego starcia. Ewolucja jaką przeszedł Blitz sprawia, że jest grą na miarę XXI wieku – posiada zarówno multiplatformowy cross-play jak i cross-save – nasze postępy zapisują się gdy gramy zarówno na urządzeniach mobilnych jak i komputerze osobistym. W tym przypadku deweloperzy pozwalają sobie puszczać wodze fantazji i wyłamywać się z ram wierności historycznej, co zaowocowało wieloma ciekawymi kooperacjami np. Girls und Panzer, Warhammerem 40 000, Valkiria Chronicles, Peterem Pundem, Kunio Okiwarą czy Brettem Pansonem. Na koniec warto wspomnieć, że World of Tanks: Blitz jest dostępny na wielu platformach – Android, iOS, Mac oraz PC, zaś jego poprzednik wyłącznie na komputerach osobistych.

Wychodząc naprzeciw milionom fanów czołgów, agencja gamingowa Fantasyexpo organizuje rozgrywki esportowe skierowane zarówno do miłośników World of Tanks jak i World of Tanks: Blitz. W ramach cyklu Gametoon Arena na platformie Freeforall organizowane są rozgrywki World of Tanks, w których do wygrania jest 2000 złotych. Z kolei w ramach PLAY Polskiej Ligi Mobilnej odbędzie się turniej World of Tanks: Blitz, w którym przewidziane zostały nagrody rzeczowe od Xiaomi.

Pełna energii i zapału manager marketingu z ponad 15-letnim doświadczeniem zawodowym zdobytym w wielu branżach. Absolwentka WSB o specjalizacji Media masowe i komunikacja. Z sukcesami planuje i realizuje komunikację marek w obszarze esportu oraz gamingu i nie tylko. Skutecznie potrafi łączyć kanały i narzędzia komunikacji, by efektywnie i efektownie realizować cele projektów.

Justyna Oracz