WP.pl najbardziej opiniotwórczym medium października 2021

podzial na typ medium

Jak podaje Instytut Monitorowania Mediów, liderem rankingu „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” za październik 2021 został portal WP, na którego informacje dziennikarze innych redakcji powoływali się niemalże 4 tys. razy. Miejsce drugie zajęła stacja RMF FM z wynikiem 3,6 tys. powołań w innych mediach. Podium zamyka Onet, którego materiały były wspominane w innych tytułach 2,8 tys. razy. W głównym zestawieniu najwyższe wzrosty liczby cytowań należą do portalu Interia i Programu Pierwszego Polskiego Radia.

W głównym rankingu za październik 2021, w którym znajduje się TOP 15 najczęściej cytowanych mediów w kraju, tym razem znalazły się trzy portale internetowe: WP, Onet i Interia. W prasie natomiast nadal obecnych jest pięć tytułów: Rzeczpospolita, Gazeta Wyborcza, Dziennik Gazeta Prawna, Fakt i Super Express. Telewizję tym razem reprezentują: TVN24, Polsat News oraz TVN, a grupa stacji radiowych zwiększyła się do czterech rozgłośni: RMF FM, Radio Zet, Polskie Radio 24 i Program Pierwszy Polskiego Radia. Najwyższy udział – 33 proc. w rankingu ogólnym jako medium utrzymuje prasa, radio stanowi 27 proc., a udział portali internetowych i telewizji wynosi po 20 proc.

podzial na typ medium

Podium zajmują kolejno WP, RMF FM i Onet

Miejsce pierwsze w rankingu wszystkich mediów zajął portal WP z wynikiem prawie 4 tys. wzmianek w innych mediach. Na redakcję często się powoływano między innymi za sprawą rozmowy z szefem resortu zdrowia Adamem Niedzielskim, w której minister zapowiadał wprowadzenie trzeciej dawki szczepionki przeciw COVID-19. Miejsce drugie należy do stacji RMF FM, na którą dziennikarze innych tytułów mediowych w kraju powoływali się 3,6 tys. razy. Wśród najczęściej cytowanych materiałów stacji znajduje się wywiad Krzysztofa Ziemca z prezesem partii PiS Jarosławem Kaczyńskim, w którym polityk był pytany między innymi o swoje plany odnośnie do ewentualnej emerytury. Podium zamyka redakcja Onet z wynikiem 2,8 tys. cytowań w innych mediach. Znaczący wzrost odwołań do portalu nastąpił między innymi w okresie publikacji nietypowego sondażu partyjnego przedstawiającego tzw. sufity, czyli maksymalne poparcie danych partii. Największe zmiany w rankingu odnotowały również portal Interia i Program Pierwszy Polskiego Radia – oba tytuły zmieniły swoje pozycje o pięć oczek w górę w stosunku do września br. Interia tym samym zajęła siódme miejsce w rankingu z liczbą prawie 1,9 tys. wzmianek a PR1 zakwalifikowało się do kategorii, zajmując trzynaste miejsce z wynikiem 1,2 tys. powołań w innych mediach w Polsce.

media ranking ogolny

Rzeczpospolita utrzymuje pozycję lidera

Ranking mediów prasowych za październik 2021 ponownie otwiera Rzeczpospolita z wynikiem 2,1 tys. cytowań. Na drugim miejscu, tak samo, jak w poprzednim miesiącu, znajduje się Gazeta Wyborcza z liczbą 1,8 tys. powołań. Miejsce trzecie niezmiennie w stosunku do września należy do Dziennika Gazeta Prawnej, na który inni dziennikarze powoływali się w październiku ponad 1,7 tys. razy. Tygodnik Sieci awansował o trzynaście pozycji, zajmując tym samym szóste miejsce w rankingu. Na redakcję tygodnika inne media powoływały się 600 razy głównie za sprawą wywiadu z prezesem PiS Jarosławem Kaczyńskim. W zestawieniu pojawiło się również pismo samorządu terytorialnego Wspólnota, którego pozycja wzrosła aż o dwadzieścia dwa miejsca. Pismo podsumowało wydatki inwestycyjne województw, powiatów, miast i gmin, wyłaniając w ten sposób „liderów inwestycji” – ranking opublikowano 9 października. W kategorii mediów prasowych ze znacznymi wzrostami cytowań w stosunku do września znalazły się również Gazeta Polska i Wprost.

najbardziej opiniotwórcze tytuly prasowe

Najbardziej opiniotwórcze stacje telewizyjne to TVN24, Polsat News i TVN

Podobnie jak w ubiegłym miesiącu, miejsce pierwsze kategorii najbardziej opiniotwórczych stacji telewizyjnych należy do redakcji TVN24 (2,4 tys. cytowań), drugie do Polsat News (1,9 tys.) a trzecie ze wzrostem o jedno oczko zajmuje TVN (1 tys.). O jedną pozycję w górę zmieniła się również pozycja TVP1, która zajęła w zestawieniu szóste miejsce. Na redakcję stacji powoływano się 218 razy, a najczęściej na rozmowę z rzecznikiem rządu Piotrem Müllerem, który w kontekście trwających wówczas protestów „ZostajeMY w UE” podkreślał, że rząd nie planuje polexitu. Skok o jedną pozycję w górę zanotował również Canal+, zajmując tym razem siódme miejsce z wynikiem 199 cytowań. W rankingu na dziewiątym miejscu pojawiła się Telewizja Trwam z wynikiem 157 wzmianek w innych mediach. Najwięcej powołań na telewizję odnotowano w związku z rozmową stacji z prezesem Orlenu Danielem Obajtkiem, który podkreślał, że koncern robi wszystko, aby ceny paliw były jednymi z najniższych w Europie oraz zapewniał ich stabilizację.

najbardziej opiniotwórcze stacje telewizyjne

RMF FM od początku roku jest numerem jeden kategorii mediów radiowych

Miejsce najbardziej opiniotwórczego medium radiowego w Polsce niezmiennie od początku roku utrzymuje stacja RMF FM, na którą w październiku dziennikarze innych tytułów mediowych powoływali się ponad 3,5 tys. razy. Druga pozycja należy do Radia Zet, które cytowano w październiku 1,3 tys. razy. Na radio najczęściej powoływano się między innymi za sprawą rozmowy redakcji z sekretarz stanu w Kancelarii Prezydenta RP Bogną Janke, która stwierdziła, że pierwsza dama nie otrzymała zaproszenia do udziału w akcji w obronie uchodźców „Matki na granicę”. Informacja później została zdementowana przez inicjatorów wydarzenia. Trzecią pozycję kolejny miesiąc z rzędu zajmuje Polskie Radio 24. Swoją pozycję zmieniło natomiast Radio Wrocław, awansując z miejsca dziesiątego na ósme z wynikiem 135 odwołań w innych mediach.

najbardziej opiniotwórcze stacje radiowe

WP utrzymuje pozycję lidera wśród portali internetowych

Trzeci miesiąc z rzędu liderem kategorii został portal WP, cytowany w październiku niemalże 4 tys. razy. Kolejno w rankingu uplasowały się serwisy Onet z liczbą 2,8 tys. wzmianek i Interia z wynikiem 1,8 tys. powołań w innych mediach. Na czwarte miejsce z liczbą 949 cytowań awansował branżowy portal Wirtualnemedia, a za nim Wpolityce.pl mający 913 wzmianek. W rankingu ze wzrostem o trzy oczka uplasował się na dziesiątym miejscu także serwis OKO.press (348). Portal najczęściej cytowano w związku z publikacją sondażu Ipsos przeprowadzonego na zlecenie portalu i Gazety Wyborczej, w którym między innymi zdecydowana większość Polaków potwierdziła, że pragnie pozostać w Unii Europejskiej

najbardziej opiniotworcze portale internetowe

Sieci najczęściej cytowanym tygodnikiem w październiku

Na miejsce pierwsze kategorii awansował tygodnik Sieci, zdobywając tym samym 600 cytowań w innych mediach. Drugie miejsce ze wzrostem o jedno oczko i wynikiem 506 odwołań zajęła Gazeta Polska. Na redakcję najczęściej się powoływano w związku z przeprowadzonym wywiadem z prezesem PiS Jarosławem Kaczyńskim, w którym polityk zaznaczał, że PiS ma dużą szansę na utrzymanie władzy nie tylko podczas trzeciej kadencji, lecz także następnej. Na trzecim miejscu ze wzrostem o pięć pozycji uplasowało się pismo samorządu terytorialnego Wspólnota. Podium zamyka Do Rzeczy (219), a czwartą pozycję w kategorii, podobnie jak we wrześniu, zajmuje tygodnik Wprost (305).

opiniotwórcze tygodniki i dwutygodniki

Forbes na pierwszym miejscu wśród miesięczników i dwumiesięczników

Ranking najbardziej opiniotwórczych miesięczników i dwumiesięczników otwiera magazyn Forbes z liczbą 252 cytowań w innych mediach. Na redakcję magazynu najczęściej się powoływano za sprawą opublikowanego rankingu najbogatszych samorządów w Polsce w 2020 roku. Miejsce drugie ze wzrostem o jedno oczko i wynikiem 131 wzmianek w innych tytułach mediowych zajmuje miesięcznik Twój Styl. Magazyn cytowano w związku z publikacją wywiadów z Ewą Bem, Danutą Stanke i Anną Dymną. Na trzecim miejscu znalazł się branżowy magazyn Press z wynikiem 125 cytowań. Czwartą pozycję zajął popularnonaukowy miesięcznik Focus (79), a zestawienie zamyka miesięcznik Perspektywy (49).

opiniotwórcze miesięczniki i dwumiesięczniki

Najbardziej opiniotwórcze media ekonomiczne i biznesowe

Podium najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno – biznesowym za październik niezmiennie tworzą redakcje Rzeczpospolitej, Dziennika Gazety Prawnej i Pulsu Biznesu. Miejsce czwarte stale zajmuje magazyn Forbes, a ranking zamyka Parkiet. Wśród portali internetowych najczęściej cytowano kolejno: Money.pl, Businessinsidder.com.pl, Bankier.pl, Wnp.pl i 300gospodarka.pl.

opiniotwórcze media ekonomiczne i biznesowe

portale ekonomiczne i biznesowe

Gazeta Krakowska numerem jeden w kategorii mediów regionalnych

Ze wzrostem o jedno oczko, pierwsze miejsce rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów regionalnych zajęła Gazeta Krakowska z wynikiem 140 cytowań w innych mediach. Drugie miejsce z awansem o cztery pozycje należy do Radia Wrocław, na które dziennikarze innych redakcji powoływali się 135 razy. Radio najczęściej cytowano za sprawą rozmowy redakcji z posłanką PiS Mirosławą Stachowiak-Różecką, w której oceniła, że wzrost kosztów paliw w pierwszej kolejności uderza w posłów podróżujących do stolicy na posiedzenia Sejmu. Podium zamyka Głos Wielkopolski ze wzrostem aż o osiem oczek i finalną liczbą 125 odwołań w innych tytułach. Gazeta informowała o kolizji drogowej spowodowanej przez zawodnika Lecha Poznań Nika Kwekweskiri, który prowadził samochód pod wpływem alkoholu. Na miejscu czwartym uplasowało się Radio Kraków z wynikiem 92 cytowań, a zestawienie kategorii zamyka Dziennik Zachodni, na który inne media powoływały się 90 razy.

najbardziej opiniotworcze media regionalne

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 45 475 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1-31 października 2021 roku.


Źródło: Instytut Monitorowania Mediów 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Najbardziej opiniotwórcze media w maju: Onet, RMF FM, TVN24, Wp.pl i Rzeczpospolita

Najbardziej opiniotworcze media

Według danych Instytutu Monitorowania Mediów (IMM) za maj 2021 r. pierwsza piątka otwierająca ogólny ranking najbardziej opiniotwórczych tytułów mediowych w kraju to kolejno: Onet z wynikiem 4,5 tys. powołań, stacja RMF FM z liczbą 4,3 tys. cytowań, TVN24 mający 2,9 tys. wzmianek, Wp.pl 2,7 tys. oraz dziennik Rzeczpospolita, do którego dziennikarze innych redakcji odwoływali się 2,2 tys. razy.

W głównym rankingu ukazującym piętnaście najczęściej cytowanych mediów znalazły się cztery portale internetowe: Onet.pl, Wp.pl, Interia.pl, Money.pl, trzy stacje radiowe: RMF FM, Radio Zet i Program Pierwszy Polskiego Radia, trzy telewizyjne: TVN24, Polsat News, TVN oraz pięć tytułów prasowych Rzeczpospolita, Gazeta Wyborcza, Super Express, Dziennik Gazeta Prawna i Fakt.

Największy skok, bo osiem pozycji w górę w stosunku do kwietnia br. odnotował Program Pierwszy Polskiego Radia. Redakcja omawiała na antenie między innymi wstępne wyniki programu szczepień przeciw COVID-19 w zakładach pracy w rozmowie z szefem KPRM, pełnomocnikiem rządu ds. narodowego programu szczepień Michałem Dworczykiem. Portal Interia.pl ze wzrostem o trzy oczka między innymi za sprawą wywiadu z Jarosławem Kaczyńskim, w którym prezes PiS przyznał, że gdyby nie koronawirus, podałby się do dymisji. Ranking główny zamyka stacja TVN ze wzrostową zmianą o trzy pozycje, która między innymi informowała o śmierci Rafała Poniatowskiego po długiej chorobie, jednego z pierwszych reporterów zatrudnionych w stacji TVN24. Media licznie pisały o tym na łamach swoich redakcji.

Media wykres

Najbardziej opiniotwórcze tytuły prasowe

W rankingu tytułów prasowych pierwsze miejsce utrzymuje Rzeczpospolita. Na dziennik inne media licznie powoływały się między innymi w związku z publikacją informacji pozyskanej przez redakcję od Ministerstwa Finansów, iż firmy nie będą musiały już przesyłać czynnego żalu przy poprawianiu błędów w Jednolitym Pliku Kontrolnym.

Drugie miejsce w kategorii zajęła Gazeta Wyborcza, na którą powoływano się 1,7 tys. razy. Pozycję trzecią podobnie, jak w kwietniu br. zajął Super Express z liczbą 1,5 tys. cytowań. Z kolei czwarte i piąte miejsce w maju 2021 r. zajęły kolejno Fakt (1,1 tys. wzmianek) oraz tygodnik Wprost ze wzrostem o trzy oczka (531 powołań), do którego inne media odnosiły się między innymi w związku z przeprowadzonym przez redakcję wywiadem z prezesem PiS Jarosławem Kaczyńskim, w którym lider partii zwracał uwagę, że praktycznie całkowity zakaz aborcji w Polsce to „nic takiego, co by zagrażało interesom kobiet”, ponieważ można wyjechać za granicę, żeby ciążę przerwać.

Zestawienie zamyka Newsweek, którego pozycja wzrosła aż o sześć oczek w stosunku do kwietnia br. Najczęściej cytowano reportaż Agnieszki Żądło, w którym dziennikarka opisywała sprawę Bartłomieja M., aktora znanego z wielu polskich seriali i reklam oraz niedoszłego posła, który miał dokonać gwałtu na 14-latce.

Media wykres 2

Najbardziej opiniotwórcze media telewizyjne

Podium kategorii zajęły kolejno TVN 24 (2,9 tys. wzmianek), Polsat News (1,7 tys. cytowań) oraz TVN (910 powołań). Na miejscu piątym, ze wzrostem o cztery pozycję w kategorii, uplasował się Polsat, który często cytowano między innymi w związku z przeprowadzonym na zlecenie stacji sondażem IBRiS, w którym zapytano Polaków o ocenę głosowania poszczególnych ugrupowań politycznych ws. Funduszu Odbudowy z UE. Wzrost o trzy pozycje w stosunku do kwietnia br. odnotowała również stacja Canal+, do której licznie odnoszono się w sprawie rozmowy redakcji z Robertem Lewandowskim na temat przyczyn zwolnienia Jerzego Brzęczka.

Media wykres 3

Najbardziej opiniotwórcze stacje radiowe

Pozycję najbardziej opiniotwórczej stacji radiowej w kraju stale utrzymuje RMF FM, na którą dziennikarze innych redakcji powoływali się w maju aż 4,3 tys. razy. Miejsce drugie rankingu zajmuje stacja Radio Zet, którą cytowano w innych mediach 1,6 tys. razy. Miejsce trzecie zajął Program Pierwszy Polskiego Radia z liczbą 946 wzmianek w innym tytułach mediowych. W rankingu wzrostową pozycję o jedno oczko odnotowało również Radio Wrocław, które między innymi przeprowadziło wywiad z ministrem edukacji Przemysławem Czarnkiem na temat nowego programu społeczno-gospodarczy (Polski Ład) przewidującego m.in. zmiany w edukacji, które miałyby skutkować wprowadzeniem większej liczby lekcji historii w szkołach ponadpodstawowych oraz zajęć z historii XX wieku.

Media_wykres

Najbardziej opiniotwórcze portale internetowe

Niezmiennym liderem kategorii pozostaje Onet.pl, cytowany w maju 4,5 tys. razy. Kolejno w rankingu uplasowały się również serwisy Wp.pl z liczbą 2,7 tys. wzmianek i Interia.pl z wynikiem 1,7 tys. powołań. O jedno miejsce wzrosła pozycja portalu Gazeta.pl – redakcja między innymi przeprowadziła wywiad z byłym prezydentem Bronisławem Komorowskim, który w rozmowie zadeklarował, że wraca do polityki i wesprze siły opozycji, ale nie partii-matki, z której ramienia wywalczył prezydenturę w 2010 roku. W zestawieniu wzrostowe pozycje odnotowały również konkurencyjne portale Pudelek.pl (465 cytowań) i Plejada.pl (317 wzmianek).

Najbardziej opiniotwórcze portale internetowe

Najbardziej opiniotwórcze tygodniki i dwutygodniki

Miejsce pierwsze ze wzrostem o dwie pozycje w stosunku do kwietnia br. zajął tygodnik Wprost, cytowany w innych mediach 531 tys. razy. Za nim, podobnie jak w zeszłym miesiącu, tygodnik Sieci z liczbą 463 powołań. Aż o cztery pozycje wyżej uplasował się natomiast Newsweek (225 wzmianek). Z wynikiem 220 powołań czwarte miejsce zajął dwutygodnik Viva!. Ranking zamyka tygodnik Do Rzeczy (186).

Media wykres

Najbardziej opiniotwórcze miesięczniki i dwumiesięczniki

Pierwsze miejsce rankingu niezmiennie zajmuje magazyn Forbes, cytowany łącznie 188 razy. Kolejno drugą i trzecią pozycję, tak samo jak w kwietniu, zajęły tytuły: Press (140) i Twój Styl (101). Miejsce czwarte nadal należy do edukacyjnego miesięcznika Perspektywy. Zestawienie ze wzrostem o cztery oczka zamyka natomiast popularnonaukowy miesięcznik Focus, na który głównie powoływano się w związku z podaną przez redakcję informacją, że NASA przygotowuje się do wystrzelenia w kosmos zwierząt w ramach misji transportowej na pokład Międzynarodowej Stacji Kosmicznej.

Media wykres

Najbardziej opiniotwórcze media ekonomiczne i biznesowe

Podium najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno – biznesowym za maj niezmiennie tworzą redakcje Rzeczpospolitej, Dziennika Gazety Prawnej, Pulsu Biznesu, Forbesa i Parkietu. Wśród portali internetowych najczęściej cytowano kolejno Money.pl, Businessinsidder.com.pl, Bankier.pl, Wnp.pl oraz 300gospodarka.pl.

 

Media wykres

media wykres

Najbardziej opiniotwórcze media regionalne

Najbardziej opiniotwórczym medium regionalnym w Polsce od stycznia br. pozostaje Radio Wrocław, które w maju cytowane było 174 razy. Z kolei miejsce drugie ze wzrostem o jedną pozycję w rankingu zajęło Radio Kraków, którego redakcja przeprowadziła wywiad z wiceminister ds. turystyki Andrzejem Gut-Mostowy na temat paszportów covidowych. Miejsce trzecie zajmuje Gazeta Krakowska z liczbą 124 powołań w innych mediach. Do rankingu ze wzrostowym wynikiem o cztery oczka w stosunku do kwietnia br. zakwalifikował się również Dziennik Zachodni, na którego łamach  proboszcz z parafii św. Jerzego w Dębieńsku przeprosił za swoje słowa podczas kazania o karaniu dzieci tzw. klapsem. Ranking zamyka Radio Poznań również ze wzrostem o cztery oczka – na antenie na temat zwolenników dobrowolności szczepień wypowiadał się prezydent Poznania Jacek Jaśkowiak.

media regionalne wykres

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 44 442 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się nazwy mediów prasowych; serwisów internetowych; stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1-31 maja 2021 roku.

Korzystanie z raportu, w tym wykorzystanie informacji wynikających z raportu, publikacja materiału i dołączonych do niego materiałów graficznych dopuszczalne jest pod warunkiem następującego oznaczenia źródła:

  • W przypadku mediów elektronicznych poprzez umieszczenie w artykule aktywnego linku do źródła lub strony głównej (imm.com.pl) oraz umieszczenia pełnej nazwy autora tj. Instytut Monitorowania Mediów -IMM.
  • W przypadku mediów tradycyjnych poprzez umieszczenie informacji: „źródło: Instytut Monitorowania Mediów – IMM”.

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Najbardziej opiniotwórcze media lutego 2021: ranking IMM

ludzie czytaja gazete

Na podium najbardziej opiniotwórczych mediów lutego 2021 znalazły się kolejno: Onet.pl, RMF FM i TVN24. Pierwszą piątkę zamykają natomiast Gazeta Wyborcza ze skokiem aż o pięć miejsc w stosunku do ubiegłego miesiąca oraz portal Wp.pl – podaje Instytut Monitorowania Mediów, IMM.

Według raportu „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” z lutego 2021 na pozycji lidera utrzymuje się Onet. Informacje publikowane w portalu inne media przytaczały w swoich artykułach aż 5,8 tys. razy. Stacja RMF FM zajęła drugie miejsce z liczbą ponad 4 tys. powołań w innych tytułach mediowych. Podium zamyka TVN24 (2,6 tys.) ze spadkiem cytowań o prawie 40% w stosunku do stycznia 2021. Na czwartym miejscu znalazła się Gazeta Wyborcza, na którą inne redakcje szczególnie licznie powoływały się po 19 lutego, kiedy na łamach gazety opublikowano tzw. taśmy Daniela Obajtka, prezesa koncernu PKN Orlen.

O dwa oczka wzrosła również pozycja Dziennika Gazety Prawnej, w którym na początku miesiąca ukazał się wywiad z ministrem zdrowia Adamem Niedzielskim. Ponadto do rankingu zakwalifikował się magazyn Forbes w związku z często przytaczaną listą 100 Najbogatszych Polaków „Forbesa” 2021. O cztery miejsca w górę zmieniła się także pozycja Super Expressu, który w swoim sondażu z dni 29 stycznia – 1 lutego wykazał, że ponad połowa Polaków chce przyjąć szczepionkę przeciwko COVID-19.

porownanie ogolne mediaNajbardziej opiniotwórcze tytuły prasowe

Najbardziej opiniotwórczym medium prasowym lutego 2021 jest Gazeta Wyborcza – liczba powołań dziennika wzrosła o 24% względem stycznia br. Za nią Rzeczpospolita z wynikiem 2,2 tys. cytowań, na której łamach ukazała się między innymi rozmowa z Borysem Budką, przewodniczącym PO. Podium zamyka Dziennik Gazeta Prawna, na który powoływano się w lutym ponad 1,7 razy. W rankingu pojawił się także magazyn Forbes ze wzrostem o dziewięć pozycji. Z miejsca dziewiątego na siódme awansował zaś Puls Biznesu, który jako pierwszy informował o planowanych zmianach w przepisach dotyczących zwolnień lekarskich.

prasa opiniotworcze

Najbardziej opiniotwórcze media telewizyjne

Podium najczęściej wzmiankowanych stacji telewizyjnych lutego 2021 to kolejno: TVN24 z wynikiem 2,6 tys. powołań, Polsat News z liczbą 2,2 tys. i TVPinfo na poziomie 1,2 tys. Z kolei największy wzrost cytowalności w stosunku do stycznia 2021 zanotowały stacja TVP1, którą inne redakcje przytaczały 332 razy i Polsat Sport (183). Pierwszą najczęściej cytowano nawiązując do rozmów redakcji z rzecznikiem rządu Piotrem Müllerem na temat przywrócenia obostrzeń i z pełnomocnikiem rządu ds. programu szczepień Michałem Dworczykiem o terminach dostawy szczepionki firmy Moderna. Reporterom Polsat Sport natomiast komentarza udzielił Robert Lewandowski tuż po zwycięstwie 4:1 Bayern Monachium z Lizo, który następnie licznie przytaczano w innych materiałach mediowych.

stacje telewizyjne opiniotworcze

Najbardziej opiniotwórcze stacje radiowe

Najbardziej opiniotwórczą stacją radiową w Polsce niezmiennie od początku roku pozostaje RMF FM, na którą w lutym powoływano się w innych tytułach mediowych ponad 4 tys. razy. Drugie miejsce zajęło Radio ZET z liczbą 1,9 tys. cytowań. Podium zamyka Polskie Radio 24, którego pozycja wzrosła o dwa oczka względem stycznia 2021 i utrzymała się na poziomie 764 wzmianek.

stacje radiowe opiniotworcze

Najbardziej opiniotwórcze portale internetowe

Onet.pl niezmiennie trzyma pozycje lidera również w rankingu najbardziej opiniotwórczych portali internatowych. W lutym portal odnotował 5,8 tys. cytowań. Za nim Wp.pl z liczbą 2,4 tys. powołań, a podium zamyka Interia.pl na poziomie 1,4 tys. Znaczący wzrost z 142 do 453 wzmianek odnotował serwis OKO.press. Redakcja między innymi opublikowała często przytaczany przez inne media sondaż wyborczy z 10-12 lutego br. (Ipsos) z wynikiem większości głosów na zjednoczoną opozycję. O jedno oczko w górę zmieniła się również pozycja branżowego tytułu Wirtualnemedia.pl – na portal powoływano się w lutym 863 razy. Wśród najczęściej cytowanych informacji znalazła się między innymi rozmowa z dziennikarzem i prezenterem TVN24 Igorem Sokołowskim, który na łamach portalu finalnie potwierdził odejście ze stacji.

portale internetowe opiniotworcze

Najbardziej opiniotwórcze tygodniki i dwutygodniki

Najczęściej cytowane tygodniki i dwutygodniki lutego 2021 to kolejno: Do Rzeczy z wynikiem 332 powołań w innych tytułach mediowych, Wprost – wzmiankowany 234 razy, Newsweek -180, Viva na poziomie 180 cytowań i tygodnik Sieci z liczbą 134.

tygodniki i dwutygodniki opiniotworcze

Najbardziej opiniotwórcze miesięczniki i dwumiesięcznik

Pierwsze miejsce rankingu najbardziej opiniotwórczych miesięczników i dwumiesięczników zajmuje magazyn Forbes z liczbą 896 powołań w innych mediach – głównie za sprawą publikacji tegorocznej listy 100 Najbogatszych Polaków „Forbesa”, na której znajduje się już sześćdziesięciu dziewięciu miliarderów. Pozycja druga to miesięcznik Perspektywy licznie wzmiankowany w związku z najnowszym zestawieniem najlepszych liceów i techników w Polsce. Magazyn Press znalazł się na trzecim miejscu z wynikiem 113 cytatów, który między innymi informował, że po dziesięciu latach na antenę TVP2 wróci podróżnicze show z udziałem Wojciecha Cejrowskiego.

miesieczniki i dwumiesieczniki opiniotworcze

Najbardziej opiniotwórcze media ekonomiczne i biznesowe

Najbardziej opiniotwórczym medium ekonomiczno-biznesowym lutego 2021 pozostaje dziennik Rzeczpospolita z liczbą 2,2 tys. powołań. Za nim niezmiennie Dziennik Gazeta Prawna, do której odwoływano się 1,7 tys. razy. Magazyn Forbes awansował na trzecie miejsce z wynikiem 896 cytowań. Następnie w rankingu znajdują się kolejno Puls Biznesu i specjalistyczny dziennik Parkiet. W portalach internetowych natomiast podium otwiera Money.pl na poziomie 891 wzmianek. Drugie miejsca zajmuje Businessinsider.com.pl, a trzecie Bankier.pl – zestawienie bez zmian w stosunku do ubiegłego miesiąca.

media ekonomiczne i biznesowe opiniotworcze

media ekonomiczne i biznesowe opiniotworcze portale

Najbardziej opiniotwórcze media regionalne

W rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów regionalnych drugi miesiąc z rzędu podium otwiera Radio Wrocław z liczbą 162 powołań przez innych dziennikarzy. Na antenie między innymi przeprowadzono wywiad z rzecznikiem rządu Piotrem Müllerem w kwestiach dalszego odmrażania gospodarki w dobie pandemii COVID-19. Drugie miejsce zajął Dziennik Zachodni, którego informacje przytaczano w innych mediach 139 razy między innymi w związku z doniesieniami na temat obecności Prezydenta RP Andrzeja Dudy na nartach w Beskidach. Podium zamyka Gazeta Krakowska w wynikiem 125 cytowań i jednoczesnym wzrostem pozycji aż o cztery oczka. Redakcja między innymi relacjonowała protesty w centrum Krakowa przeciwko obowiązującym obostrzeniom związanym z koronawirusem SARS-CoV-2.

media regionalne opiniotworcze

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 48 166 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji, oraz portali internetowych, w których pojawiały się nazwy mediów prasowych; serwisów internetowych; stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1-28 lutego 2021 roku.


Źródło: IMM

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF