...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Pakiety medialne dobrym wsparciem nowoczesnego marketingu

fot. Adam Białas

Ten nowoczesny i oczekiwany produkt wsparcia sprzedaży, wprowadziła rok temu, warszawska Agencja komunikacji Core PR. Przejrzyste rozwiązanie odniosło olbrzymi sukces. CORE PR obsłużyła ponad 600 kampanii i działań kryzysowych. Agencja komunikacji i public relations realizowała działania dla największych korporacji na rynku, ale także startupów i kampanie społeczne. Specjalizuje się w kilku sektorach rynku np. gamingowym, finansowym i deweloperskim.

Okres związany z pandemią, zmusił wiele firm do szukania nowych źródeł optymalizacji kosztów. Coraz bardziej na znaczeniu zyskuje PR i unikatowe narzędzia, które za ułamek ceny reklamy pozwalają uzyskać planowany efekt i wyprzedzić konkurencję. Wszystkie strategie łączy konieczność podejmowania działań marketingowych w celu uzyskania jak najlepszej sprzedaży i optymalizacja związanych z tym działaniem kosztów.

„Paczki medialne” dobrym uzupełnieniem dla prowadzonych działań marketingowych

Core PR
Core PR

Organizacjom najczęściej brakuje wysokiej jakości zasięgowych publikacji medialnych. Zwykle są one drogie i ciężko osiągalne. Trzon Core PR tworzą dziennikarze, którzy dobrze znają rynek i media „od kuchni” oraz nauczyciele akademiccy z wieloletnim doświadczeniem z tego sektora.  Zamawiając „paczkę CORE PR”, dostajemy w wybranym miesiącu, konkretną liczbę publikacji redakcyjnych w ustalonych mediach, która pozwala nam wzmocnić sprzedaż. Co ważne usługa nie jest droga, to zazwyczaj 1/4 wyceny reklamy i ma olbrzymi wpływ na wzrost naszej pozycji w SEO. Wiadomości dostarczane za pośrednictwem kanałów PR, takich jak artykuły, mówcy konferencyjni lub renomowani blogerzy, są podświadomie uważane przez konsumentów za bardziej uzasadnione niż te prezentowane za pomocą taktyk marketingowych. Należy tu pamiętać, że np. pokolenie Y i Z całkowicie odrzuca typowy przekaz reklamowy, jako niewiarygodny.

Innowacja kluczem do sukcesu

Powielanie działań marketingowych przez większość firm nie da oczekiwanych efektów sprzedażowych. Ostatnie  zmiany wywołane epidemią koronawirusa spowodowały zmianę nastrojów i powstanie nowej grupy docelowej.  Od strony sprzedażowej rekomenduję dużą empatię i elastyczne przygotowanie się do nowych zasad na rynku. Mamy już do czynienia z tworzeniem nowych potrzeb wśród nabywców.

Przedsiębiorcy chętnie korzystają z pakietów medialnych

Zmieniający się wciąż rynek i narzędzia e-marketingowe i PRowe oferują ciągle nowe sposoby dotarcia do klientów. Co ważniejsze, o sukcesie coraz częściej decyduje kreatywność i doświadczenie. Zwykłe działania to za mało. Większość kampanii  opiera się na podstawowych narzędziach e-marketingu, które są powszechnie oferowane na rynku. Należą do nich: SEO i reklamy AdWords (remarketing),  treści służące marce czyli Content Marketing,  media społecznościowe,  Business View, czyli wizualizacje projektów i praca nad wysokimi ocenami klientów, wspierające brand treści wideo.

Adam Białas, dyr. Core PR
Adam Białas, dyr. Core PR

Oprócz możliwości efektywnej strategii wsparcia sprzedaży opartej na unikatowych rozwiązaniach e-PR i e-marketingowych, warto rozważyć modele współpracy oparte na rozliczeniu „success fee”.  Stanowią one podobny koszt (kilku procent), jak wydatki ponoszone wewnętrznie na działania marketingowe. Warto więc przeanalizować, jakie atuty mają nasze oferty, dla kogo mogą być teraz atrakcyjne i jak to eksponować w przekazie. Znaczące staną się też, do tej pory mniej znane, narzędzia e-marketingowe i działania niestandardowe „szyte na miarę”.

Adam Białas dyr. w Core PR

Działająca na rynku od 20 lat, Agencja Core PR oferuje również działania komunikacje 360′ (również za granicą) w obszarze: digitalowym (wraz ze wdrożeniami), public relations, mediowym i produkcyjnym. Dla przykładu: firma przeprowadziła globalne kampanie z polski w czasie lockdown-u dla światowego lidera sektora e-edukacji firmy z miliardowymi przychodami w USA, krajowych liderów sektora gier wideo czy wsparcia dla transakcji sektora finansowego.

 

 

✔️ doświadczony menedżer i lider zespołu, ✔️dyrektor w agencji komunikacji i marketingu, ✔️ ekspert rynku nieruchomości i budownictwa, ✔️ dziennikarz biznesowy, specjalista od "treści" i nowoczesnych mediów, ✔️doradca w wielu obszarach i dużych projektach biznesowych.

Adam Białas

USA i Izrael – liderami wspierania rozwoju sektora gamingowego

branza gier video

Rządy na całym świecie, dostrzegając potencjalne korzyści płynące z rozwoju odnoszącej sukcesy branży gier wideo, podjęły różne środki w celu wsparcia lokalnego przemysłu. Poniżej opis niektórych takich inicjatyw. Izrael to najważniejsze centrum high-tech na świecie (po Stanach Zjednoczonych). Również Polski rząd od lat dostrzega potencjał branży w zakresie stymulowania wzrostu PKB, innowacyjności i stara się zapewnić mu czołowe miejsce wśród liderów. Nawet Amerykańska Izba Handlowa wspiera ekspansję polskich firm i przedsiębiorców, w utworzonym na początku roku programie „American Investor Desk”, który pomaga odnieść sukces na topowym rynku amerykańskim.

USA liderem z ambicjami

Stany Zjednoczone zajmują pozycje lidera pod względem całkowitej liczby pracowników w branży, którą tworzą  ponad 3 tysiące firm, zatrudniających w przybliżeniu pół miliona ludzi. Gry wideo to jedna z najszybciej rozwijających się gałęzi przemysłu rozrywkowego w USA. Według najnowszych danych branża gier wideo jest obecnie większa niż branża filmowa i muzyczna razem wzięta, co czyni ją główną branżą rozrywkową. Szacuje się, że w tym roku globalny rynek gier wygeneruje 152,1 miliarda dolarów od 2,5 miliarda graczy na całym świecie. Firmy posiadające największy udział w amerykańskim rynku gier wideo to Microsoft Corporation, GameStop Corp., Sony Corporation, Nintendo Co. Ltd., Activision Blizzard Inc. i Electronic Arts Inc.  Uważane przez niektórych za miejsce narodzin gier, napędzane gorączką gier arkadowych w latach 60-tych i wprowadzeniem pierwszych komputerów osobistych i domowych konsol do gier w latach 70-tych. Stany Zjednoczone są też globalnie czołowym krajem pod względem zatrudnienia przy tworzeniu gier, zdecydowanie wyprzedzając kolejne w rankingach tj. Wielką Brytanię, Kanadę i Japonię.

Izrael dobrym miejscem dla rozwoju innowacji

Izraelskie startupy osiągnęły rekordowy poziom ponad 6 miliardów dolarów, a kraj, który był nowicjuszem na światowej scenie gier wideo, w krótkim czasie osiągnął znaczące sukcesy na skalę światową, jak np. firm „Playtika”czy „Plarium”. Za sprawą sukcesu kolejnych izraelskich firm jak: TabTale, Overwolf, Simplay, Quarterback czy FTX Games, Tel Awiw jest coraz częściej kojarzony z tym sektorem. Unikalny dla innowacji ekosystem sprawia, że jest to pierwszy kraj docelowy dla organizacji, które chcą wprowadzać innowacje (poza Stanami Zjednoczonymi). Izrael może pochwalić się ponad 6000 startupów, a każdego roku powstaje około 600 nowych, to drugi najbardziej innowacyjny kraj na świecie, zajmuje trzecie miejsce na liście firm technologicznych notowanych na NASDAQ (po USA i Chinach), drugi na świecie w kategorii badania i rozwoju-jako procent PKB (4,1%), z najwyższą na świecie liczbą startupów na mieszkańca.

Już kilka lat temu 200 firm zajmujących się grami, generowało tam ponad 1 miliard dolarów przychodów i zatrudniało około 4.000 pracowników. Lokalny przemysł gier stale zajmuje wysokie miejsce wśród przodujących sektorów przemysłu w Izraelu i zdobywa sławę na całym świecie. Playtika-największa izraelska firma zajmującą się grami została założona w 2010 roku przez Roberta Antokola i Uri Shahaka. W maju 2011 r. firma została kupiona przez Caesars Entertainment Corporation. W lipcu 2016 r. działalność firmy została przejęta za 4,4 miliarda dolarów przez chińskie konsorcjum.

Są trzy kraje, na których koncentrujemy się obecnie w przypadku deweloperów spoza Stanów Zjednoczonych: Chiny, Rosja i Izrael.

 

Sean Ryan, dyrektor Gaming Partnership Facebook

Fundamentami sukcesu Izraela są m.in. programy akademickie, takie jak:

Program tworzenia gier „Mentor College”, który zapewnia wszechstronne szkolenie praktyczne w zakresie wszystkich kluczowych obszarów produkcji gier (projektowanie, grafika, programowanie i dźwięk), tworzenie portfolio gier i produkcja gier na komputery stacjonarne i urządzenia mobilne. Praktyki oferowane są wybitnie zdolnym studentom.

Tiltan oferuje 3-letni program tworzenia gier z 2 ścieżkami specjalizacji, jeden dla programistów
a drugi dla artystów. Nauka obejmuje mechanikę narracji i projektowania gier, projektowanie poziomów i daje szansę pracy (jak w prawdziwym studio) nad projektowaniem gry. Uczelnia ma niezależne studio na terenie kampusu, które prowadzi projekty w świecie rzeczywistym, od urządzeń mobilnych i Xbox po AR / VR.

Program rozwoju gier Shenkar College, działający od 2009 r., Obejmuje takie obszary, jak modelowanie 2D i 3D, interfejs użytkownika, zarządzanie produkcją gier i pisanie gier wideo. Uczelnia od 2 lat współpracuje z MIT, prowadząc wspólny inkubator gier dla uczniów obu szkół.

IAC-Izraelska Szkoła Animacji, oferuje wydział gier wideo obejmujący różne obszary projektowania i tworzenia gier, w tym projektowanie 2D i 3D (Unity 3D, DS Max3), Digital Sculpting (ZBrush), UX i UI, AI, Motion Capture, AR / VR i publikowanie gier mobilnych / internetowych.

IDC Herzliya oferuje specjalizację z gier komputerowych w ramach trzyletnich studiów licencjackich z informatyki. Program oferuje praktyczne warsztaty, podczas których uczniowie są pod opieką liderów branży w zakresie produkcji gier oraz biznesowych aspektów tworzenia i dystrybucji gier.

„Hasifa”, oddział Open University oferuje program rozwoju gier wideo obejmujący takie obszary, jak narracja dla różnych gatunków gier, sztuka i kreatywność, UX, 2D (Construct 2) i wprowadzenie do Unity3D i Maya. Studenci także zdobywają praktyczne doświadczenie w tworzeniu wersji demo.

Bezalel oferuje ścieżkę specjalizacji „Game Design” w ramach 4-letniego tytułu licencjata Visual Communications (B.Des). Studia obejmują kursy projektowania gier, grafiki i tworzenia gier, współpracę z programem informatyki Uniwersytetu Hebrajskiego oraz szeroką gamę kursów akademickich, studiów i kursów magisterskich prowadzonych przez liderów branży.

Dlaczego przemysł gier jest tak ważny dla rozwoju?

Adam Białas
Adam Białas,  ekspert rynku

Branża gier wideo jest niezwykle istotna dla przyszłości gospodarek. Charakteryzuje się intensywnymi badaniami i rozwojem, inwestując znaczne środki w rozwój nowych technologii, dążąc do tworzenia coraz bardziej innowacyjnych gier i usług dla kolejnego pokolenia graczy. Inwestycje te generuje również efekt „rozprzestrzeniania się technologii”, które są korzystne dla innych segmentów gospodarki poprzez wprowadzanie nowych technologii i wspieranie zwiększonej produktywności. Ponieważ jest to innowacyjna, wysoce kreatywna i oparta na technologiach branża, rozwój sektora gier często prowadzi do powstania oryginalnych pomysłów, koncepcji, modeli biznesowych i technologii mających zastosowanie w różnych sektorach przemysłu. Branża gier wideo jest aktywnie zaangażowana w rozwój nowych technologii, takich jak rzeczywistość wirtualna (VR), analityka dużych zbiorów danych (Big Data) i sztuczna inteligencja (AI), które mają odgrywać kluczową rolę w pobudzaniu wzrostu w wielu gałęziach przemysłu i staną się niezbędnym składnikiem przyszłego sukcesu gospodarczego.

Adam Białas, ekspert rynku

Wyższe uczelnie w Polsce stworzyły już ponad 60 kierunków studiów, kształcących kadry dla tego sektora.
Michał Gembicki, członek zarządu Klabater S.A.
Michał Gembicki, członek zarządu Klabater S.A.

Chcemy przekazać obecnym studentom, a przyszłym managerom wiedzę niezbędną do rozpoczęcia kariery zawodowej w jednym z najdynamiczniej rozwijających się sektorów na świecie. Wspólnie opracowany przez nas i naszych partnerów kierunek pozwoli poznać między innymi zasady zarządzania projektami, zrozumieć specyfikę nadzorowania zespołów deweloperskich, produkcji i promocji gier, czy też kwestie związane z szacowaniem budżetu. Umożliwiamy też odbycie praktyki w studio deweloperskim oraz dostarczymy studentom materiały do praktyk.

Michał Gembicki, członek zarządu Klabater S.A. oraz jeden z wykładowców na kierunku Zarządzanie w branży gier video na Uczelni Łazarskiego

 

Kilka innych przykładów wspierania rozwoju branży:

  • Hiszpania

Fundusz Krajowego Wsparcia Rozwoju Gier Wideo, którym zarządza i finansuje hiszpańskie Ministerstwo Przemysłu, które wspiera rozwój projektów oprogramowania i gier. Udzielane wsparcie jest połączeniem subwencji i pożyczki. Maksymalna kwota dotacji to 10% całkowitych wydatków projektu. Pomoc w formie pożyczki może uzupełnić dotację do 100% kosztów projektu.

  • Dania

DFI, który jest finansowany przez duńskie Ministerstwo Kultury, oferuje program dotacji dla duńskich gier wideo. Wsparcie jest udzielane na rozwój, produkcje i uruchamianie cyfrowych, interaktywnych gier, niezależnie od platform technologicznych i procesu dystrybucji. Fundusz oferuje wsparcie na etapie rozwoju, produkcji i uruchomienia w wysokości od 50 do 60% budżetu każdego etapu.

  • Holandia

The Dutch Game Garden (DGG) to finansowany przez rząd inkubator i centrum biznesowe z wieloma lokalizacjami w Holandii, mający na celu przyspieszenie rozwoju holenderskiej branży gier zarówno w kraju, jak i za granicą. Fundacja zapewnia szerokie wsparcie początkującym i uznanym twórcom gier. Ponadto fundusz gier finansowany przez holenderskie Ministerstwo Edukacji, Kultury i Nauki , zachęca do rozwoju gier artystycznych.

  • Finlandia

Doskonały przykład siły branży gier wideo w wyłonieniu się Finlandii jako światowego lider w tej dziedzinie, z ponad miliardem ludzi na całym świecie grających w gry wyprodukowane w kraju z 5,5 miliona ludności. Branża gier wywarła zarówno kulturowy, jak i ekonomiczny wpływ na fińskie społeczeństwo. Sektor gier wideo w Finlandii koncentruje się głównie wokół sektora mobilnego, a zdecydowana większość firm tworzy gry na tę platformę. Ta specjalizacja może mieć swoje korzenie w historycznej dominacji Nokii na fińskim rynku mediów, ale przypisuje się ją również stosunkowo niskim kosztom tworzenia gier na tę platformę. Dystrybucja cyfrowa, choć nie była pozbawiona zagrożeń, takich jak konieczność pokrywania kosztów produkcji i marketingu, dawała tym, którzy zaryzykowali, możliwość zostania uznanymi nazwiskami i liderami rynku. Ważną rolę w fenomenalnym sukcesie odegrała firma Rovio’s Angry Birds i była siłą napędową boomu na startupy w branży. Kolejnym znaczącym wydarzeniem był rozwój modelu biznesowego free to play (F2P). W modelu F2P konsumenci mają bezpłatny dostęp do gier, ale za dodatkową opłatą oferowane są dodatkowe funkcje i aktualizacje. Tytuły, takie jak Clash of Clans, Hay Day i Clash Royale, wyniosły fiński przemysł na nowe wyżyny, ponieważ pięć najpopularniejszych gier Supercell dotarło do rekordowego poziomy 100 milionów graczy (dziennie) i zarabiało ponad 5 milionów dolarów dziennie.

  • Francja

Fundusz wsparcia dla gier wideo (FAJV) jest współfinansowany przez francuskie Ministerstwo Przemysłu i Centre National du Cinéma (CNC). FAJV wspiera firmy już na etapie rozwoju lub w fazie produkcji. Dwie podstawowe formy oferowanej pomocy to dotacja na tworzenie własności intelektualnej oraz wsparcie finansowe na badania, rozwój i innowacje. Finansowanie może również obejmować wydarzenia handlowe.

  • Polska 

Jakub Wójcik
Jakub Wójcik – Star Drifters

Wsparcie polskiej branży gier wideo się opłaca, zwłaszcza, że gry wideo stały się istotnym elementem tzw. dyplomacji kulturalnej. Właśnie dlatego Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego uruchomiło program „Rozwój Sektorów Kreatywnych”, a Narodowe Centrum Badań i Rozwoju wystartowało z inicjatywą GameInn, a więc corocznymi dotacjami na prace badawczo-rozwojowe. Natomiast PARP wspiera finansowo promocję marek produktowych na rynkach zagranicznych. Wsparcie sektora ze strony rządowej pokazuje, że ta gałąź przemysłu jest istotna ale również bardzo przyszłościowa.

Jakub Wójcik, Business Drifter w Star Drifters

 

 

 

✔️ doświadczony menedżer i lider zespołu, ✔️dyrektor w agencji komunikacji i marketingu, ✔️ ekspert rynku nieruchomości i budownictwa, ✔️ dziennikarz biznesowy, specjalista od "treści" i nowoczesnych mediów, ✔️doradca w wielu obszarach i dużych projektach biznesowych.

Adam Białas

25 startupów otrzyma ponad 24 mln zł na dalszy rozwój

monety polskie złote

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości opublikowała listę projektów nagrodzonych w IV rundzie konkursu „Rozwój startupów w Polsce Wschodniej”. 25 młodych firm technologicznych z województwa podlaskiego, świętokrzyskiego, lubelskiego, podkarpackiego oraz warmińsko-mazurskiego otrzyma wsparcie z funduszy europejskich w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia.

W IV rundzie konkursu złożono 57 wniosków. Dofinansowanie PARP na łączną kwotę ponad 24 mln zł uzyskało 25 najlepszych projektów. Listę projektów można zobaczyć w sekcji Komunikaty dla działania Rozwój startupów w Polsce Wschodniej.

Konkurs umożliwia sfinansowanie rozwinięcia działalności biznesowej startupów, które zakończyły inkubację w ramach jednej z sześciu „Platform startowych” i chcą wprowadzić swój produkt na rynek krajowy lub zagraniczny.

Startupy na samym początku funkcjonowania poszukują przede wszystkim środków na rozwinięcie swojej działalności. Taką szansę daje ten program. Duże zainteresowanie zakończoną właśnie rundą pokazuje, jak wiele polskich młodych firm innowacyjnych jest głodnych sukcesu. Cieszymy się, że możemy ich wesprzeć na tej drodze.

Edyta Gniazdowska, kierownik w Departamencie Rozwoju Startupów

W konkursie „Rozwój startupów w Polsce Wschodniej” firmy mogą otrzymać nawet 1 mln zł na sfinansowanie kosztów swojego przedsięwzięcia. Ich wkład musi wynosić co najmniej 15 proc. wydatków kwalifikowalnych projektu. Całkowita pula środków w konkursie wynosi 300 mln zł. Rozwiązania rekomendowane do dofinansowania w obecnej rundzie dotyczą takich obszarów jak m.in. medycyna i zdrowie, IT, handel, żywność oraz sport.

Inwestowanie w biotechnologiczne startupy jest kapitałochłonne dlatego pomoc takiej instytucji jak PARP daje nam możliwość zaistnienia na rynku i rozwijanie już opracowanych technologii jak i tworzenie nowych rozwiązań. Poziom Polskich biotechnologicznych startupów jest bardzo wysoki. Pomoc Państwa i takich instytucji jak PARP może przyczynić się do powstania „biotechnologicznej doliny krzemowej” w Polsce.

Agnieszka Jasińska, prezes spółki BioCellLab

Otrzymane dofinansowanie można przeznaczyć m.in. na usługi doradcze i eksperckie związane z rozwijaniem modelu biznesowego, wynagrodzenia personelu, środki trwałe, nabycie surowców, materiałów lub wartości niematerialnych i prawnych. Finasowanie PARP może także posłużyć startupom na organizację i przeprowadzenie działań służących zagranicznej ekspansji rynkowej.

1 sierpnia 2020 r. rozpoczęła się siódma runda naboru. W jej ramach wnioski o dofinansowanie startupy mogą składać do 30 września 2020 r.

LISTA PROJEKTÓW, KTÓRE ZOSTAŁY NAGRODZONE 


Źródło: informacja prasowa PARP

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Rekordowe zainteresowanie wsparciem na pomoc prawną dla młodych przedsiębiorców

pomoc prawna

W ciągu zaledwie kilku godzin do Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości zgłosiło się ponad 100 firm chcących skorzystać z programu „Wsparcie prawne dla startupów”. Cieszący się dużym zainteresowaniem młodych przedsiębiorców projekt zapewnia im wsparcie do 25 tys. zł, które mogą przeznaczyć na pokrycie kosztów usług prawnych związanych m.in. z realizacją procesu inwestycyjnego, analizą legal due-diligence lub treści umów inwestycyjnych, a także wsparcia prawnego w procesie zamówień i zawierania umów.

Do godziny 10:45 w dniu startu naboru do PARP wpłynęło ponad 100 wniosków o udzielenie wsparcia na kwotę ponad 1,5 mln zł, a więc o 40 proc. przekraczającą budżet konkursu, który w tym roku wynosi 1,1 mln zł. W związku z tym, zgodnie z regulaminem, Agencja skraca czas trwania naboru w programie. Wnioski można skadać do 30 lipca br., zamiast pierwotnie 30 września.

Fachowa pomoc prawna renomowanych kancelarii pozwoli m.in. nie tylko przygotować, ale także negocjować kluczowe kwestie w umowach z inwestorami czy kontrahentami, które niejednokrotnie stanowią podstawę sukcesu całego przedsięwzięcia. Teraz startupy mogą otrzymać takie wsparcie całkowicie bezpłatnie, i jak widzimy, cieszy się ono ogromnym zainteresowaniem.

Edyta Gniazdowska, kierownik w Departamencie Rozwoju Startupów w PARP

Wsparcie startupom zapewnią poniższe kancelarie prawne wyłonione przez PARP w trybie postępowania publicznego:

z siedzibą w Warszawie:

  • Bąkowski Kancelaria Radcowska Igor Bąkowski,
  • Ślisz-Sandecka & Kozioł Kancelaria Adwokacko-Radcowska Sp. P.,
  • Lawmore Maciejewicz Jaraczewski Sp. k.,
  • Bartosz Wsół Rozwiązania Prawne Kancelaria Radcy Prawnego,
  • Kancelaria Radcy Prawnego Joanna Zbieć-Zawadzka.

z siedzibą w Krakowie:

  • Doniec Górecki & Partnerzy Sp. K.,
  • Kasolik, Pawlus-Łapa Adwokacka Spółka Partnerska,
  • Forystek & Partnerzy Adwokaci i Radcowie Prawni,
  • Konieczny, Wierzbicki Kancelaria Radców Prawnych Spółka Partnerska.

Otrzymane dofinansowanie w wysokości maksymalnie 25 tys. zł, przeznaczone jest na pokrycie kosztów usług prawnych związanych m.in. z realizacją procesu inwestycyjnego, doradztwo prawne związane z realizacją procesu zamówień w zakresie prowadzonej działalności, wsparcie prawne dotyczące negocjacji z Funduszem VC lub Aniołem Biznesu lub konsultacje prawne w zakresie prowadzonej działalności.

O wsparcie mogą się starać mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa, które działają na rynku nie dłużej niż 5 lat i osiągają przychody od maksymalnie 3 lat przed złożeniem wniosku o dofinansowanie. Istotnym warunkiem jest także posiadanie dokumentu potwierdzającego zainteresowanie inwestora rozpoczęciem lub kontynuowaniem procesu inwestycyjnego.

Program jest finansowany z dotacji celowej Ministerstwa Rozwoju.

Więcej informacji: link.


Źródło: Informacja prasowa PARP

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

TGTR #TogetherImprove pomoże polskim przedsiębiorcom

pomoc dla przedsiebiorcow

COVID-19 ma bezpośredni wpływ na ciągłość biznesu. Na skutek obecnych zawirowań i niepewności, firmy borykają się z mniejszą ilością operacji biznesowych, kurczącymi się łańcuchami dostaw i spadającym popytem. To w konsekwencji szybko może doprowadzić je do utraty płynności, presji do zaciągania dodatkowych zobowiązań finansowych i ryzyka utraty zaufania partnerów biznesowych.

Obecna sytuacja najbardziej odbija się na małych i średnich przedsiębiorstwach. Z inicjatywą pomocy firmom wyszła grupa międzynarodowych ekspertów – praktyków w dziedzinie zarządzania i nowych technologii. Czym jest ta globalna inicjatywa?

Nazwaliśmy ten projekt TGTR #TogetherImprove, ponieważ od samego początku założyliśmy, że będziemy chcieli zaangażować grupę doświadczonych specjalistów Naszym celem jest pomoc firmom w nakreśleniu ram nowych modeli biznesowych pomagających przetrwać nadchodzący kryzys. Tego typu wsparcie to często praca nad innowacyjnymi rozwiązaniami, a takie nigdy nie powstają w izolacji i głowie jednej osoby. Zależało nam na tym, aby wśród zaproszonych do projektu osób każda miała niepowtarzalną wiedzę z innej dziedziny, ale też, żeby nasze doświadczenia przenikały się ze sobą, tak abyśmy mogli stworzyć głęboką i kompleksową analizę wyzwań, z którymi zgłaszają się do nas firmy, i żeby z tej analizy powstały bardzo konkretne biznesowe rozwiązania.

Emilia Stankiewicz, inicjatorka TGTR #TogetherImprove

Together We Can Improve

W pomocowy think-tank zaangażowali się eksperci z całego świata, poczynając od Wielkiej Brytanii, USA, Polski, Singapuru i Holandii. Wszystko po to, aby wspierać małe i średnie firmy, które zmagają się ze skutkami koronawirusa. Kiedy wybuchła pandemia, a kolejne kraje zamykały swoje gospodarki, mieszkająca w Wielkiej Brytanii Emilia Stankiewicz postanowiła zorganizować w sieci projekt, do którego zaprosiła znajomego konsultanta projektów biznesowych z USA, Arka Skuzę, a następnie grupę międzynarodowych praktyków biznesu z doświadczeniem w pracy w startupach, średnich przedsiębiorstwach i korporacjach. Dzięki szerokiemu doświadczeniu zespołu i globalnemu charakterowi projektu, po wsparcie w przebudowie modeli biznesowych mogą zgłaszać się przedsiębiorcy z całego świata, na czele z Polską.

Obecnie, światowe gospodarki wchodzą w recesję. Niestety, ta wcześniej, czy później odbije się na wielu firmach. Nawet jeśli jeszcze teraz tego nie widać, dane makroekonomiczne są jednoznaczne i nie pozostawiają złudzeń co do nadchodzących wydarzeń. Dlatego ważne jest, aby przedsiębiorstwa szybko dostosowały się do nadchodzących turbulencji i zbudowały przewagi konkurencyjne w tych obszarach, które pomogą im przetrwać trudne czasy. Istotne w tym kontekście jest, aby modele biznesowe firm były elastyczne, tak aby w zwinny i szybki sposób właściciele i zarządzający mogli reagować na nadchodzące sygnały.

Emilia Stankiewicz, inicjatorka TGTR #TogetherImprove

Pomoc rozpoczyna się od zrozumienia wyzwania, z jakim boryka się dana firma. W tym celu, przedsiębiorstwa zgłaszające się ze swoim problemem, wypełniają ankietę, która znajduje się pod adresem: https://tgtr.online Następnie eksperci opracowują dane i pracują wspólnie z firmą potrzebującą wsparcia.

Wszyscy mamy doświadczenie w rozwijaniu własnych przedsięwzięć biznesowych. Budując swoje firmy, przechodziliśmy przez różne etapy, od pozyskiwania finansowania na rozwój, przez zarządzanie operacyjne i strategiczne, po zmiany modeli biznesowych, kiedy były konieczne. Cześć z nas jest również zaangażowana w pracę konsultingową i naukową. Stwierdziliśmy, że sytuacja, w której znalazły się, obecnie stwarza dużą potrzebę zmian i dostosowania się do nowych warunków biznesowych, a my mamy doświadczenie, którym chętnie się podzielimy.

Emilia Stankiewicz, inicjatorka TGTR #TogetherImprove

Projekt ma również wymiar naukowy. Na podstawie zebranych danych powstanie praca badawcza, która pomoże zrozumieć, jak przedsiębiorcy radzą sobie w czasach niepewności i w jaki sposób podejmują decyzje oraz z jakimi wyzwaniami biznesowymi muszą się zmierzyć.

Więcej o projekcie można dowiedzieć się na:
https://www.tgtr.online/

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF