...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Ponad pół tysiąca firm chce przejść Cyfrową rewolucję

Cyfrowa rewolucja

Właśnie zakończył się nabór wniosków do konkursu Cyfrowe rewolucje, prowadzonego w ramach kampanii społecznej mBanku dla firm. Liczba zgłoszeń przekroczyła pół tysiąca! Na zwycięzców czekają dwa pakiety specjalistycznych usług o wartości 100 tys. zł każdy oraz 10 nagród o wartości 10 tys. każda.

Konkurs jest częścią kampanii społecznej Cyfrowe rewolucje, w ramach której mBank wspiera mikro-, małe i średnie firmy w rozwinięciu działalności w e-commerce. Partnerem merytorycznym kampanii jest Izba Gospodarki Elektronicznej, a partnerem konkursu – Mastercard.

Do konkursu zgłosiło się 545 firm. Aż 58 proc. z nich nie miało wcześniej doświadczenia w internecie. Oznacza to, że kampania „Cyfrowe rewolucje” realnie wesprze firmy, które w dobie pandemii potrzebują jak najszybciej przenieść usługi do sieci.

Wśród zgłoszonych projektów dominuje branża handlowa, dużo zgłoszeń dotyczy też firm działających w branży budowlanej czy finansowej. Najwięcej wniosków złożono z województwa mazowieckiego oraz małopolskiego.

Więcej o konkursie

Konkurs Cyfrowe rewolucje ma dwie kategorie: dla firm o obrotach do 10 mln zł i od 10 do 50 mln zł. W każdej z nich do wygrania jest jedna nagroda główna o wartości 100 tys. zł netto oraz pięć nagród 2. stopnia o wartości 10 tys. zł netto każda (łącznie 12 nagród). Składają się one z dostosowanych do wielkości firmy pakietów usług, które ułatwią rozpoczęcie lub rozwinięcie działalności w e-commerce.

Na pakiety składają się m.in.:

  • narzędzia do budowy e-sklepu i jego integracji z serwisami zewnętrznymi,
  • szkolenia i usługi z zakresu e-marketingu, budowy marki i promocji,
  • wsparcie prawne i księgowe,
  • darmowe usługi kurierskie.

Czyli wszystko co potrzebne jest do prowadzenia e-sklepu! Dodatkowo 12 zwycięskich firm zyska też wsparcie mentorskie ekspertów i członków jury. Daje to bezcenną możliwość skonfrontowania pomysłów z doświadczonymi praktykami.

Zgłoszenia przyjmowane były do 22 lipca br. W jury konkursu zasiadają m.in. Joanna Ceplin, ekspert marketingu online, Przemysław Pająk, założycie Grupy Spider’s Web, Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej oraz Maciej Żak, współzałożyciel Dirlango, holdingu inwestującego w spółki technologiczne na etapie „growth”.

Więcej o kampanii

Centralnym miejscem kampanii jest edukacyjna strona internetowa www.mbank.pl/cyfrowerewolucje. Znajdują się na niej liczne materiały poradnikowe: artykuły eksperckie, case study i raporty branżowe. W serwisie dostępne też będą darmowe webinary prowadzone przez ekspertów – partnerów akcji. Pierwsze spotkanie z cyklu odbędzie się już 29 lipca: https://www.mbank.pl/cyfrowerewolucje/webinary/


Źródło: Informacja prasowa mBank

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

“Nie żegnajmy, mówmy do zobaczenia…” Poznaj akcję #HRwspiera

hrwspiera

Aktualna sytuacja na rynku pracy jest naprawdę trudna. Co chwila pojawiają się informacje mówiące o kolejnych upadłościach, zwolnieniach, redukcjach etatów, rośnie bezrobocie. Według TEP (Towarzystwo Ekonomistów Polskich) do końca roku stopa bezrobocia wyniesie ponad 10 proc., co oznacza, że bez pracy zostanie ponad 2 mln Polaków... BRIEF oraz Dream Employer są partnerami akcji #HRwspiera.

W ciągu 24h rynek pracownika zmienił się w rynek pracodawcy. W obliczu tego wszystkiego coraz częściej padają pytania: Co można zrobić? Jak można pomóc osobom zwolnionym? Jak wesprzeć managerów, którzy muszą przekazać swojemu zespołowi trudne decyzje?

“Nie żegnajmy, mówmy do zobaczenia…”

Pod tym hasłem powstała idea #HRwspiera, wielopoziomowy program wsparcia dedykowany dla firm, które, w związku z obecnie panującą epidemią, zostały zmuszone do zwolnień pracowników i zmniejszenia kosztów prowadzonej działalności oraz dla osób, które utraciły pracę i kontrolę nad swoją karierą.

Wraz z grupą ekspertów (m.in. Hubert Teichert, Alina Michałek, Paweł Brzeziński, Kasia Tang, Karolina Latus, Maja Gojtowska) i partnerami (GoldenLine, Agencja Grow, Kodilla, Employear, inhire.io, Manager Kariery, Północna Izba Gospodarcza, HR Wise) firma HRlink stworzyła “opatrunek kompetencyjny”, skierowany do wszystkich członków organizacji, którzy muszą zmierzyć się z załamaniem rynku pracy i faktem zwolnień.

Program jest skierowany do:

  • Zwolnionych pracowników, dla których przygotowano specjalną platformę i 3 obszary wsparcia: bazę wiedzy i narzędzi, tablicę z ofertami pracy oraz pomoc ekspertów (rekruterzy, headhunterzy, managerowie kariery, psycholog).

Dla nich #HRwspiera kreuje większe szanse na zatrudnienie w nowym miejscu, wspierając wiedzą i doświadczeniem merytorycznych partnerów. Więcej informacji tutaj.

  • Firm zwalniających, które będą mogły pomóc zwalnianym pracownikom, za pomocą specjalnego modułu w systemie HRlink – Offboarding.

#HRwspiera wesprze w najtrudniejszym momencie rekrutacji – zarządzaniu procesem zwolnień (Outplacement). Więcej informacji tutaj.

  • Firm rekrutujących, które nie zastopowały procesów rekrutacyjnych i/lub otwierają nowe rekrutacje i będą miały możliwość darmowego skorzystania z systemu ATS, automatycznej publikacji ofert pracy i zwiększenia zasięgu ogłoszeń rekrutacyjnych.

#HRwspiera pomoże w poszukiwaniu zatrudnienia wśród talentów, które straciły pracę. Więcej informacji tutaj.

hrwspiera_logo białe
źródło: HRwspiera.pl

#HRwspiera to także program merytorycznych webinarów oraz różnego rodzaju treści wspierających (artykuły, treści video, podcasty), które będą edukować firmy, rekruterów, ale także osoby zwolnione, jak najlepiej wykorzystać czas, by obrócić go na swoją korzyść i dobro wszystkich stron. Więcej informacji tutaj.

Epidemia sparaliżowała działalność wielu firm oraz doprowadziła do załamania się rynku pracy i nagłej fali zwolnień. Ogromny stres i szeroko wprowadzane ograniczenia znacząco komplikują, a często wręcz uniemożliwiają pracodawcom i pracownikom godne rozstanie. Wykorzystanie technologii i stworzenie platformy, która połączy oraz realnie wesprze obydwie strony, jest jednym z celów #HRwspiera.

 Arkadiusz Kuchto, CEO HRlink oraz pomysłodawca akcji.

Aktualnie w bazie HRwspiera, po trzech tygodniach od startu akcji, jest ponad 5 tysięcy ogłoszeń z różnych branż – od produkcję, logistykę, po sprzedaż, farmację, obsługę klienta, finanse i księgowość, IT, a nawet nieruchomości i turystykę.

Na platformę zalogowało się ponad 700 użytkowników (osób szukających pracy), które korzystają z bazy ogłoszeń, kreatora CV, szkoleń i porad ekspertów.

HRwspiera wciąż rośnie. Z dnia na dzień przybywa partnerów, chcących wesprzeć akcję, użytkowników oraz firm, które chętnie publikują swoje ogłoszenia. Firma HRlink wciąż jest otwarta na każdą formę wsparcia i partnerstwa w akcji. Kontaktować się można przez e-mail kontakt@hrlink.pl z dopiskiem HRwspiera.

BRIEF oraz Dream Employer są partnerami akcji #HRwspiera.

Rekrutujesz?  Dołącz
Potrzebujesz wsparcia w outplacemencie?  Dołącz
Chcesz pomóc osobie, która straciła pracę?  Przekaż jej ten link
Więcej na temat #HRwspiera znajdziesz pod adresem www.hrwspiera.pl


Źródło: informacja prasowa HRlink.pl

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Facebook na ratunek małym i średnim przedsiębiorstwom!

Nowe możliwości Instagrama

Facebook właśnie ogłosił utworzenie nowych narzędzi w przestrzeni cyfrowej, które mają ułatwić małym i średnim firmom funkcjonowanie w czasie kryzysu. Czym są karty podarunkowe i nowe naklejki wspomagające przedsiębiorstwa?

W ostatnich tygodniach na Instagramie pojawiły się dwie nowe możliwości wsparcia finansowego dla restauracji. Pierwsza z nich ma formę tzw. naklejek, które dostępne są w Instagram Stories i mogą korzystać z nich wszyscy użytkownicy. Wystarczy wybrać naklejkę o tytule „Wspieraj małe firmy”, następnie w wyznaczonym miejscu wpisać nazwę ulubionego lokalu i opublikować relację na swoim profilu. Dzięki temu pozostałe osoby będą miały możliwość kliknięcia we wspomnianą naklejkę, po czym natychmiastowo zostaną przekierowani na profil danego lokalu, mogąc tam złożyć zamówienie.

Wspieraj małe firmy
fot. materiały prasowe Facebooka

Druga funkcja natomiast skierowana jest jedynie do użytkowników posiadających konta biznesowe. Mogą oni umieścić na swoim profilu specjalny przycisk, który po naciśnięciu przez klienta przeniesie go na specjalną stronę w celu opłacenia tzw. karty podarunkowej. Użytkownicy, którzy zdecydują się na skorzystanie z tej funkcji, muszą jednak spełniać pewne wymagania – skonfigurować tę usługę u wybranego przez siebie partnera oraz przestrzegać zasad monetyzacji dla partnerów.

Centrum zasobów dla firm
fot. materiały prasowe Facebooka

Mimo stopniowego zmniejszania kolejnych obostrzeń związanych z COVID-19, funkcjonowanie małych i średnich przedsiębiorstw jest nadal utrudnione. Pojawiające się problemy wynikają między innymi z niepewności, jakie towarzyszą klientom odnośnie do tego, czy firma wciąż istnieje na rynku, a jeśli tak, to na jakich zasadach. W związku z tym Facebook nieustannie powiększa zasób narzędzi, które mają ułatwić przedsiębiorstwom funkcjonowanie w zmienionej rzeczywistości oraz usprawnić ich powrót do działania.


Materiał powstał na podstawie informacji prasowej.

Martyna Pacholak

Dynamicznie rozwijasz firmę? Nie czekaj na przelew, postaw na faktoring

postaw na faktoring przelew

Oczekiwanie na pieniądze od kontrahenta blokuje inwestycje? To częsty problem przedsiębiorców w Polsce. Dzięki skorzystaniu z usługi faktoringu firmy mogą poprawić swoją płynność finansową i na bieżąco inwestować w dalszy rozwój działalności.

Dynamiczny rozwój firmy idzie w parze z… faktoringiem. Mitem jest stwierdzenie, że faktoring to usługa dla bogatych, dużych firm. Finansowanie faktur sprzyja także podmiotom, które dopiero rozkręcają biznes. Korzystanie z tego rozwiązania to dla potencjalnych kontrahentów sygnał, że mają do czynienia z rzetelną firmą, której nie zabraknie pieniędzy na wywiązanie się z zobowiązań. Faktoring daje rozwijającej się firmie także nowe pole do inwestycji, dzięki polepszeniu płynności finansowej. Na czym polega finansowanie faktur i w jaki sposób poprawia kondycję firm?

Na czym polega faktoring?

W uproszczeniu chodzi o wsparcie dla firm, które nie chcą zbyt długo czekać na płatność od kontrahenta, a także zabezpieczenie się przed jego ewentualnymi opóźnieniami w wywiązywaniu się z zobowiązań lub niewypłacalnością. Wsparcie to opiera się na finansowaniu faktur sprzedażowych lub dłużnych. Wyspecjalizowany podmiot (firma faktoringowa, czyli faktor) skupuje od swojego klienta (faktoranta) nieprzeterminowane wierzytelności jego przedsiębiorstwa.

Faktorant przesyła faktorowi nieopłaconą przez nabywcę fakturę, a faktor wypłaca faktorantowi tzw. zaliczkę, czyli część wartości faktury (zwykle 70-90% wartości brutto faktury). W takim przypadku nabywca winny sprzedawcy należności rozlicza się z faktorem. Dzięki takiemu rozwiązaniu sprzedawca może mieć na koncie pieniądze jeszcze tego samego dnia, czym zapewni swojej firmie płynność finansową.

Firmy korzystające z faktoringu mają na celu przede wszystkim skrócenie cyklu regulowania należności, a co za tym idzie – poprawę sytuacji finansowej firmy. Faktoring może też zabezpieczyć przedsiębiorców przed niewypłacalnością kontrahentów.

Pieniądze szybciej trafią na konto

Obowiązująca od 1 stycznia 2020 roku ustawa antyzatorowa¹ daje firmom posiadającym zwlekających z płatnościami kontrahentów więcej narzędzi, aby mobilizować ich do szybszej zapłaty. Ustawa antyzatorowa zapewne nieco ograniczy zjawisko zatorów płatniczych, jednakże nie rozwiąże definitywnie tego problemu. Firmy wciąż będą musiały liczyć się z dłuższym niż przewiduje ustawa oczekiwaniem na płatności ze strony kontrahentów. Dzięki skorzystaniu z usług faktoringowych, firmy nie muszą czekać miesiąca czy dwóch na pieniądze. Faktor wypłaci je sprzedawcy nawet tego samego dnia.

Faktoring sprawdzi się także w odwrotnej sytuacji, kiedy firma czeka na przelew od kontrahenta, przez co sama nie może wywiązać się z zobowiązań. Nabywcy towarów lub usług także mogą być stroną umowy faktoringowej. Wówczas faktor w imieniu kupującego płaci sprzedawcy należność widniejącą na fakturze, a z samym nabywcą rozlicza się najpóźniej w dniu płatności faktury. Takie rozwiązanie pozwala firmie korzystającej z usług innych przedsiębiorców utrzymać dobre relacje biznesowe. Skoro sama wywiązuje się z zaległości przed terminem, kontrahenci także nie będą zwlekać z zapłatą, mając do czynienia z rzetelną firmą. Co więcej, często można na tym zyskać także w postaci rabatów zakupowych za terminowe płatności (tzw. skonto). Tego rodzaju wsparcie pozwala także na racjonalne planowanie wydatków oraz zapewnia stały dostęp gotówki.

Faktoring – co można zyskać?

Zarówno nabywcom, jak i sprzedawcom towarów i usług faktoring pozwala zachować płynność finansową i zapewnić sobie miano rzetelnej firmy na rynku. Sprzedawcy mogą wykorzystać pieniądze otrzymane od faktora na dowolny cel (w odróżnieniu od np. kredytu), co zwiększa potencjał inwestycyjny firm. Co więcej, korzystanie z finansowania faktur nie obniża zdolności kredytowej firmy, a dzięki poprawie jej płynności finansowej, wręcz może poprawić w oczach banku jej kondycję finansową. Za skutecznością tego rozwiązania przemawiają także statystyki.

Według danych Narodowego Banku Polskiego²  krajowe podmioty świadczące usługi faktoringowe, czyli zarówno banki, jak i prywatne firmy, wykupiły w 2018 roku wierzytelności o wartości ponad 269,6 miliardów złotych. To o ponad 21 procent więcej niż w 2017 roku. Mowa o 15 milionach faktur przy 10 milionach w 2017 roku. Liczba podmiotów korzystających w ciągu roku z faktoringu w Polsce zwiększyła się w tym okresie o 1,4 tysiąca i wyniosła 16,1 tysięcy. Jak informuje NBP, nabywcami usług faktoringowych były najczęściej przedsiębiorstwa, których model biznesowy opierał się na zbywaniu dużych ilości towarów i wymagał akceptowania dłuższych terminów płatności. Chodzi głównie o podmioty zajmujące się przetwórstwem przemysłowym, handlem i transportem.

¹ Ustawa z dnia 19 lipca 2019 r. o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczenia zatorów płatniczych
² Rozwój systemu finansowego w Polsce w 2018 r. https://www.nbp.pl/systemfinansowy/rozwoj2018.pdf

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF