...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Jedna aplikacja koordynująca wszystkie zbiórki pomocowe na rzecz wsparcia Ukrainy

  Powstała pierwsza aplikacja, która umożliwia szybkie pozyskanie informacji dotyczących zbiórek, darów oraz wszelkiej pomocy na rzecz osób potrzebujących. „Gdzie zbiórka?” agreguje wszystkie punkty i na bieżąco aktualizuje stany magazynowe oraz zawiera najważniejsze informacje na temat najpotrzebniejszych produktów. Za jej powstanie odpowiada wrocławski software house Applover. Sytuacja związana z wojną na Ukrainie wywołała niesamowity zryw […]

 

Powstała pierwsza aplikacja, która umożliwia szybkie pozyskanie informacji dotyczących zbiórek, darów oraz wszelkiej pomocy na rzecz osób potrzebujących. „Gdzie zbiórka?” agreguje wszystkie punkty i na bieżąco aktualizuje stany magazynowe oraz zawiera najważniejsze informacje na temat najpotrzebniejszych produktów. Za jej powstanie odpowiada wrocławski software house Applover.

Sytuacja związana z wojną na Ukrainie wywołała niesamowity zryw humanitarny, który od kilku dni obserwujemy wśród naszych rodaków. Chcąc włączyć się w realną pomoc na rzecz osób potrzebujących postanowiliśmy stworzyć produkt, którego celem jest dokładna koordynacja punktów pomocowych na terenie miasta Wrocław. Nasz zespół tworzył 3 dni oraz 3 noce, niemal bez przerwy, aby nasza praca jak najszybciej znalazła zastosowanie w rzeczywistości i zaczęła pomagać tym, którzy sami bohatersko niosą pomoc.

Gdzie zbiórka? to nasza odpowiedź i nasza cegiełka do wsparcia potrzebujących z Ukrainy. Jako agencja digital, technologie, aplikacje to coś, na czym znamy się najlepiej, stąd taka forma pomocy. Sami organizowaliśmy zbiórkę najpotrzebniejszych artykułów w biurze Applover i zauważyliśmy, jak szybko zmieniają się potrzeby w różnych punktach. Gdzie zbiórka? to nasza odpowiedź na obecną sytuację. Mamy nadzieję, że aplikacja usystematyzuje potrzeby związane z dostarczaniem różnorodnych artykułów osobom z Ukrainy, w końcu jest ich w Polsce już ponad milion!” Piotr Sędzik, CEO Applover

W ten sposób powstała aplikacja mobilna oraz strona internetowa „Gdzie zbiórka?”. Głównym celem aplikacji jest usystematyzowanie informacji na temat zapotrzebowania w miejscach zbiórek. Osoby chcące włączyć się do pomocy, mają możliwość w prosty sposób wyszukać zarówno punktów pomocy w swojej najbliższej okolicy, a także dowiedzieć się, gdzie przekazać konkretne produkty. Wszystkie miejsca zostały umieszczone na interaktywnej mapie Wrocławia, wraz ze statusem informującym o bieżących potrzebach. Dzięki aplikacji, koordynator punktu zbiórki ma możliwość w natychmiastowy sposób aktualizowania informacji o zapotrzebowaniu. Natomiast osoba chcąca zaangażować się i przekazać produkty, znajdzie w niej informację o aktualnych potrzebach w danej lokalizacji. Znacząco ułatwia to proces poszukiwania odpowiedniego miejsca zbiórki.

W przyszłości pomysłodawcy przewidują wprowadzenie kolejnych funkcji i rozszerzenie możliwości zastosowania produktu.

Na dzień dzisiejszy została uruchomiona w pełni funkcjonalna strona internetowa – https://gdziezbiorka.pl/

Aplikacja w najbliższych dniach będzie dostępna do pobrania na stronie, a także w sklepie Google Play i App Store.

 

_____________________________

Applover to Full-Stack digital agency z miasta stu mostów. Nasze DNA to praca nad technologiami dla najbardziej dynamicznych i rozpoznawalnych start-upów na rynku krajowym i światowym. Zaczynaliśmy w 2016 roku jako grupa 4 przyjaciół i pasjonatów technologii, obecnie jesteśmy firmą zbudowaną z ponad 100 ekspertów. Od momentu powstania opracowaliśmy ponad 200 projektów. Applover został uznany przez Deloitte za Rising Star (Fast 50 Tech) w regionie CEE w 2019 roku, a w 2020 i 2021 roku został wyróżniony w głównej kategorii rankingu FAST 50.

 

Źródło: informacja prasowa

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Sztama z Ukrainą — polska młodzież wspiera uczniów z Ukrainy

Od kiedy rozpoczęła się wojna w Ukrainie, do Polski przybyło ponad milion osób. Wśród nich są setki tysięcy dzieci i nastolatków, którzy najprawdopodobniej będą kontynuować naukę w polskich szkołach. Dla wielu z nich może to być niezwykle stresujące. Będą zastanawiali się, jak zareaguje na nich polska młodzież, lub jak poradzą sobie w innej szkole. Młodzi ludzie chcą pomóc im w odnalezieniu się w nowej rzeczywistości, dlatego powstała akcja społeczna #SztamazUkrainą. W jej ramach uczestnicy olimpiady projektów społecznych Zwolnieni z Teorii nakręcili film, w którym deklarują swoim ukraińskim rówieśnikom konkretne wsparcie mentalne.

 

Wideo ma na celu ukazanie wsparcia, które polscy nastolatkowie przesyłają młodym Ukrainkom i Ukraińcom. W nagraniu wypowiada się chętna do pomocy młodzież, zapewniająca, że ich rówieśnicy mają na kogo liczyć. Jak sami mówią w filmie — przecież mamy Sztamę z Ukrainą! #SztamazUkrainą #мизаУкраїну.

Uczniowie wiedzą, że nastolatkowie uciekający z Ukrainy poza nauką języka i wsparciem dorosłych, będą potrzebować też akceptacji rówieśników. To dlatego w swoich wypowiedziach stawiają akcenty na tematy ważne dla młodych bez względu na pochodzenie, takie jak muzyka, seriale czy sport.

— Martwisz się tym, jak będzie w nowej szkole w Polsce? Zastanawiasz się czy znajdziesz kogoś z kim się zakolegujesz? Nie wiesz, jak w ogóle odnajdziesz się w nowym mieście, z inną kulturą, innym językiem? Rozumiem Cię. Pochodzę z Ukrainy. Wiem, że początki są trudne. Ale wiem też, że są łatwiejsze, gdy nie jesteś w tym sam. (…) Przekonałam się, że tutaj nie raz usłyszysz Ви можете розраховувати на мене [“Możesz na mnie liczyć”.] Nie masz się czego bać. Jesteśmy w tym razem — mówi Andrzej, Ukrainiec mieszkający w Polsce, który uczy się w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.

— A dzisiaj jeszcze bardziej niż kiedykolwiek jesteśmy razem. My, czyli wszystkie osoby, które mają otwarte serca. I przywitamy Cię w naszych szkołach z otwartymi ramionami! — Zaznacza Filip z Liceum Ogólnokształcącego nr III z Wrocławia , jeden z uczestników akcji.

Piotr, uczeń z Zespołu Szkół Technicznych w Radomiu, podkreśla natomiast, że jego rówieśnicy z Ukrainy nie muszą obawiać się także bariery językowej. — W sporcie najlepsze jest to, że nawet nie musisz znać języka, żeby z nami zagrać, zasady są w końcu takie same w każdym kraju. Ale fajnie jest grać do jednej bramki. Zagrajmy w jednej drużynie!

Uczniowie, którzy biorą udział w olimpiadzie projektów społecznych Zwolnieni z Teorii, deklarują że młodzi uchodźcy z Ukrainy mogą na nich liczyć. Ale z całą pewnością nie tylko oni. Wideo, które udostępniane jest na wielu grupach, również tych zrzeszających Ukrainki i Ukraińców, można zobaczyć na kanale YouTube Fundacji pod linkiem http://zwzt.link/sztama a także w jej kanałach social media jak np. Facebook: http://zwzt.link/sztamazukraina. Niech ta wiadomość od młodych do młodych ukoi niepokój młodzieży z Ukrainy, a polską młodzież umocni w działaniu. Ich gesty, nawet te subtelne, są w tej sytuacji wyrazem dużej gościnności i niosą ukojenie.

***

Zwolnieni z Teorii to ogólnopolska olimpiada z projektów społecznych. Powstała w 2014 roku, by dać każdemu młodemu człowiekowi możliwość tworzenia własnych projektów społecznych i nabywania kompetencji przyszłości, takich jak: współpraca, komunikacja czy przywództwo. Olimpiada polega na współpracy uczestników poprzez platformę internetową www.zwolnienizteorii.pl, opartą o nowoczesną metodę nauczania polegającą na tym, że robiąc prawdziwy projekt społeczny, rozwija się praktyczne kompetencje potrzebne w życiu zawodowym. Twórcy Zwolnionych z Teorii są laureatami Rankingu Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

ALDI uruchamia program wsparcia dla swoich pracowników z Ukrainy i ich rodzin

W obliczu agresji zbrojnej Rosji na Ukrainę, w geście wsparcia i solidarności sieć sklepów ALDI w Polsce uruchomiła specjalne pakiety działań pomocowych dla swoich pracowników z Ukrainy i ich rodzin.

 

W obliczu agresji zbrojnej Rosji na Ukrainę, w geście wsparcia i solidarności sieć sklepów ALDI w Polsce uruchomiła specjalne pakiety działań pomocowych dla swoich pracowników z Ukrainy i ich rodzin.

W dwóch pierwszych dniach od wybuchu wojny odbyliśmy osobiste rozmowy z każdym z naszych ukraińskich pracowników, przydzielając każdemu z nich opiekuna, by poza ujednoliconym wachlarzem działań odpowiedzieć także na ich indywidualne potrzeby. Sytuacja każdego z naszych pracowników jest inna, chcemy zapewnić im najskuteczniejsze wsparcie, jakiego teraz potrzebują. Działamy zgodnie z naszą filozofią: prosto, rzetelnie i z głębokim poczuciem odpowiedzialności.

Anna Goleniowska, Dyrektorka Obszaru Zasobów Ludzkich ALDI w Polsce

Dyskonter podkreśla, że pomoc nie jest jednorazowa, a zaplanowana na kilka najbliższych miesięcy. Wypracowano trzy różne programy pomocowe, indywidualnie dobierane do potrzeb pracowników, w zależności od ich sytuacji: inny dla pracowników wyjeżdżających do Ukrainy, którzy w Polsce są sami, inny dla tych, którzy wyjeżdżają, zostawiając w Polsce swoją rodzinę lub bliskich oraz trzeci dla tych, którzy pozostają w Polsce i ściągają do naszego kraju swoje rodziny. Ostatni pakiet obejmuje również wszystkich pracowników ALDI, którzy przyjmują uchodźców. W każdym z programów ukraińscy pracownicy ALDI w Polsce będą mieli zmienione umowy czasowe na czas nieokreślony, a osoby przyjmujące uchodźców otrzymają specjalnie, wielokrotne doładowania kart przedpłaconych o wartości od 1000 zł na zakupy w sklepach ALDI, dodatkowy urlop na zajęcie się najważniejszymi własnymi sprawami oraz wsparcie legislacyjne w zakresie formalności związanych z legalizacją pobytu w Polsce, czy uzyskania pozwolenia na pracę dla najbliższych.

Sieć przygotowała także skróconą ścieżkę zatrudnienia nie tylko dla rodzin swoich ukraińskich pracowników, ale dla wszystkich obywateli Ukrainy ubiegających się o pracę i chcących uzyskać zatrudnienie w ALDI w Polsce.

 Jesteśmy wstrząśnięci tym, co spotkało naszych ukraińskich sąsiadów, potępiamy agresję i zrobimy co w naszej mocy, by pomóc zatrudnionym u nas obywatelom Ukrainy. Dlatego poza wspólnym dla nich wszystkich pakietem działań wspieramy każdego z naszych pracowników z osobna. Chcemy zapewnić im poczucie bezpieczeństwa i ułatwić organizację życia im i ich rodzinom.

Anna Goleniowska

ALDI oferuje również darmowy półroczny pakiet medyczny dla rodzin pracowników z Ukrainy, którzy podjęli decyzje o powrocie do Ukrainy. Sieć zapewni także pomoc psychologiczną i emocjonalną dla wszystkich swoich pracowników, niezależnie od narodowości.

Sytuacja jest bardzo stresogenna i uderza w fundamentalne wartości ludzkie, jak poczucie bezpieczeństwa, czy troska o najbliższych i o przyszłość. Wiemy, że w takich chwilach niezbędne jest wsparcie na wielu płaszczyznach i chcemy je zapewnić wszystkim naszym pracownikom.

Anna Goleniowska

Przypomnijmy, że w ramach sprzeciwu wobec działań Rosji przeciwko wolnej Ukrainie sieć wycofała ze sprzedaży produkty pochodzenia rosyjskiego, w sklepach w województwie lubelskim oraz podkarpackim obniżyła ceny najczęściej kupowanych produktów, które w licznych zbiórkach przekazywane są potrzebującym przy granicy z Ukrainą oraz zdecydowała się na otwarcie sklepów w wymienionych województwach w niehandlowe niedziele. ALDI rozwija kolejne inicjatywy mające na celu wsparcie ukraińskich uchodźców, pozostając w tym celu w kontakcie z organizacjami pomocowymi oraz z całą Grupą ALDI Nord.

 

żródło: Informacja prasowa

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Auchan Retail Polska wspiera uchodźców z Ukrainy oraz pomaga ukraińskim pracownikom w Polsce

W sklepach sieci Auchan na polskim rynku nie są obecnie dostępne artykuły wyprodukowane w Rosji, ani na Białorusi.

 

Solidarność z uchodźcami z Ukrainy oraz ukraińskimi pracownikami Auchan i ich rodzinami, a także niesienie im pomocy, to pierwsze i najważniejsze działania, które mają miejsce obecnie w Auchan Polska. Na każdym kroku widoczna jest mobilizacja i godna podziwu postawa zespołów i współpracowników sieci w każdej z lokalizacji.

Na parkingach sklepów Auchan w Krasnem pod Rzeszowem oraz dwóch sklepów w Lublinie zorganizowane zostały punkty, w których uchodźcy mogą odpocząć oraz otrzymać posiłek i ciepłe napoje. Sklepy te będą otwarte także w niedziele niehandlowe.

W ramach pomocy humanitarnej organizowane są kolejne zbiórki produktów, które trafiają do potrzebujących poprzez organizacje takie, jak:

  • Caritas Polska,
  • PCK,
  • Bank Żywności,
  • do wielu lokalnych organizacji pomocowych pozostających w kontakcie ze sklepami Auchan.

3 marca z magazynów Auchan wyjechały do Caritas Polska dwa tiry z pomocą humanitarną. Partnerem w realizacji tego transportu jest firma IDL.

Auchan Polska podkreśla równocześnie, że oferta produktowa sieci w Polsce to przede wszystkim artykuły polskie, a także artykuły pochodzące z innych krajów europejskich i innych kontynentów. W sklepach sieci Auchan na polskim rynku nie są obecnie dostępne artykuły wyprodukowane w Rosji, ani na Białorusi.

Firma wyraża podziękowania wszystkim swoim współpracownikom w Polsce za solidarność, piękną postawę i wsparcie.

 

źródło: informacja prasowa

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Accenture zaprzestaje działalności w Rosji

  Accenture podjęło decyzję o niekontynuowaniu działalności w Rosji. Podajemy treść komunikatu: Accenture stoi po stronie obywateli Ukrainy oraz rządów, firm i osób, które na całym świecie apelują o natychmiastowe zakończenie bezprawnego i przerażającego ataku na Ukrainę i wolność jej mieszkańców. Z tego powodu, Accenture podjęło decyzję o niekontynuowaniu działalności w Rosji. Dziękujemy niemal 2,3 […]

 

Accenture podjęło decyzję o niekontynuowaniu działalności w Rosji. Podajemy treść komunikatu:

Accenture stoi po stronie obywateli Ukrainy oraz rządów, firm i osób, które na całym świecie apelują o natychmiastowe zakończenie bezprawnego i przerażającego ataku na Ukrainę i wolność jej mieszkańców. Z tego powodu, Accenture podjęło decyzję o niekontynuowaniu działalności w Rosji. Dziękujemy niemal 2,3 tys. naszych kolegów w Rosji za ich poświęcenie i pracę dla Accenture przez lata. Zapewnimy im wsparcie.

Accenture nie prowadzi działalności na Ukrainie, ale będzie kontynuować wysiłki związane z niesieniem pomocy dla naszych ukraińskich pracowników z całego świata oraz ich rodzin. Zapewniamy wparcie telemedyczne na Ukrainie, a także pomagamy członkom rodzin opuszczającym ten kraj.

Zdecydowaliśmy o przekazaniu 5 mln USD dla organizacji pomocowych non-profit działających na rzecz mieszkańców Ukrainy pozostających na miejscu oraz tych, którzy uciekając dotarli do Polski, Rumunii, Słowacji, Węgier i Czech. Ponadto podwoimy wsparcie finansowe przekazywane przez naszych pracowników.

 

 

 

Nowy Jork; 3 marca 2022, informacja prasowa Accenture

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Pracownicy Generali Polska zaangażowali się w pomoc Ukraińcom

Firma wspiera zarówno swoich ukraińskich pracowników, jak i wdraża działania na rzecz przyjeżdżających rodzin z dziećmi.

 

Generali na poziomie lokalnym i globalnym pomaga uchodźcom z Ukrainy. Wspiera zarówno swoich ukraińskich pracowników, jak i wdraża działania na rzecz przyjeżdżających rodzin z dziećmi.

Generali Polska jest w stałym kontakcie z pracownikami pochodzącymi z Ukrainy. Udzieliło im specjalnego bezzwrotnego wsparcia finansowego na organizację pomocy dla nich oraz dla ich bliskich. Dodatkowo, zaoferowało im możliwość korzystania z bezpłatnej pomocy psychologicznej.

W trzech biurach w Polsce: w Warszawie, Lublinie i Poznaniu została zorganizowana wśród zbiórka produktów pierwszej potrzeby. Zostaną one przekazane potrzebującym poprzez Caritas Polska.

Również we współpracy z Caritas organizowany jest program czasowego zakwaterowania dla kilkudziesięciu ukraińskich rodzin z dziećmi, m. in. w Warszawie. Generali pokryje koszty nie tylko samego zakwaterowania, ale również całodziennego wyżywienia dla wszystkich osób objętych tym programem. W pierwszym etapie program będzie realizowany przez kilka tygodni. W zależności od sytuacji będzie przedłużany lub korygowany.

Pracownicy Generali Polska aktywnie pomagają zapraszając osoby z Ukrainy do swoich mieszkań i domów, przekazując im potrzebne rzeczy, wspierając w transporcie.

To pierwsze działania realizowane przez Generali lokalnie. Kolejne będą wdrażanie w następnych etapach.

Globalnie, Grupa Generali postanowiła utworzyć fundusz pomocowy w wysokości 3 milionów euro na wsparcie programów dla uchodźców, w tym darowiznę na rzecz UNHCR – głównej agendy OZN zajmującej się uchodźcami, która obecnie stoi na czele działań humanitarnych na Ukrainie.

Wykorzystując sieć The Human Safety Net, Generali rozpoczyna globalną zbiórkę pieniędzy wśród pracowników, aby wesprzeć UNICEF w działaniach, które będzie prowadził w najbliższych tygodniach i miesiącach na rzecz rodzin z dziećmi. Zebrana kwota zostanie podwojona przez Generali.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Wspólna akcja Radia 357 i Polskiej Misji Medycznej dla Ukrainy

Puste magazyny szpitali ukraińskich W magazynach ukraińskich szpitali brakuje podstawowych produktów. Bez nich lekarze nie mogą skutecznie ratować zdrowia i życia. Ten rodzaj pomocy wymaga dobrej znajomości tematu. Dlatego to właśnie z Polską Misją Medyczną organizujemy specjalną akcję charytatywną Julia Kohman, koordynatorka akcji charytatywnej po stronie Radia 357. Opaska Lewandowskiego, o której mówił cały świat […]

Puste magazyny szpitali ukraińskich

W magazynach ukraińskich szpitali brakuje podstawowych produktów. Bez nich lekarze nie mogą skutecznie ratować zdrowia i życia. Ten rodzaj pomocy wymaga dobrej znajomości tematu. Dlatego to właśnie z Polską Misją Medyczną organizujemy specjalną akcję charytatywną

Julia Kohman, koordynatorka akcji charytatywnej po stronie Radia 357.

Opaska Lewandowskiego, o której mówił cały świat

Wśród licytowanych przedmiotów podarowanych przez znane osoby będzie między innymi słynna już opaska Roberta Lewandowskiego. Dokładnie tę opaskę kapitańską w barwach ukraińskich założył w meczu przeciwko Eintrachtowi Frankfurt w sobotę, 26 lutego 2022 roku. Był to gest solidarności z Ukraińcami. Napisał wtedy w swoich mediach społecznościowych: „Jako sportowiec nie mogę udawać, że nic się nie dzieje #StandWithUkraine”.

W rekordowym tempie zgromadzone zostały przedmioty na licytację. – Będzie o co powalczyć. Nasi słuchacze słyną z hojności, dlatego staramy się zawsze rewanżować atrakcyjnymi przedmiotami na aukcjach. W grudniu czapeczki kierowców F1 osiągnęły astronomiczne kwoty. Liczymy, że i tym razem uda się zebrać istotną kwotę i pomóc wielu osobom.

Paweł Sołtys, prezes zarządu Radia 357

Oleg Sencow to ukraiński reżyser, który sprzeciwiał się aneksji Krymu. Był więziony przez Rosjan i prowadził protest głodowy. Będąc w niewoli w kolonii karnej na Syberii stworzył film „Numery”. Zwycięzca aukcji otrzyma pakiet filmowy, a w nim plakat promujący tę niezwykłą produkcję wraz z podpisami ekipy filmowej oraz planszę z akcji „Free Oleg Sentsov”.

2 marca reżyser i laureat Nagrody Sacharowa poinformował, że dołączył do wojskowej obrony terytorialnej. „Wygramy tę wojnę, bo nie mamy innego wyjścia. Jestem bardzo wdzięczny za wsparcie całego świata” – mówił w nagraniu opublikowanym przez Euromaidan Press.

W skład zestawu filmowego wchodzi także płyta DVD z filmem Agnieszki Holland „Obywatel Jones” z autografem reżyserki.

Do kupienia będzie także ukraińska, wyszywana ręcznie koszula przywieziona z Ukrainy przez Roberta Makłowicza oraz wysokiej jakości wydruk zdjęcia laureata World Press Photo Wojciecha Grzędzińskiego z granicy polsko-ukraińskiej z sygnaturą.

Aukcja na antenie Radia 357 w piątek, 4 marca od 16:00 do 19:00. Poprowadzi ją Kuba Strzyczkowski. Licytować będzie można telefonicznie: 510 357 357.

Zebrane środki umożliwią zakup materiałów pierwszej pomocy medycznej i ich transport do Ukrainy. – Jesteśmy w kontakcie ze szpitalami, które zgłaszają nam swoje potrzeby, a my organizujemy i opłacamy zakup i przewóz tak, aby jak najszybciej dotrzeć z tym, czego brakuje najbardziej.

Małgorzata Olasińska-Chart z Polskiej Misji Medycznej

Przedmioty dziennikarzy na Allegro Charytatywni i zbiórka online

Oprócz aukcji antenowej pomóc można także poprzez serwis Allegro Charytatywni. To tutaj trafią przedmioty podarowane przez dziennikarzy Radia 357:

    • Specjalna audycja „Max 357” dla jednego słuchacza od Piotra Kaczkowskiego
    • Audycja „W 4 oczy” z Michałem Olszańskim
    • Porcelanowy kot z Ćmielowa od Haliny Wachowicz
    • Ceramika z Mariupolu od Ernesta Zozunia
    • Wyjątkowy żeton do kijowskiego metra od Pawła Sołtysa
    • Unikatowe płyty od Marcina Cichońskiego, Marty Kuli i Marka Niedźwieckiego
    • Koszulka Dynama Kijów od Mateusza Kuźniewskiego
    • Fryderyk i zapaska od Dagi Gregorowicz
    • Książka Suworowa z autografem autora od Andrzeja Rudke
    • Ostatnie zdjęcie wykonane przed wybuchem wojny przez Rafała Gontarza
  • Spoty reklamujące zwycięzcę aukcji w wykonaniu Filipa Jaślara, Łukasza Błąda i Krzysztofa Szubzdy

Aukcje są dostępne pod adresem: https://allegro.pl/uzytkownik/Radio_357. Osoby chcące wesprzeć akcję wpłatą mogą skorzystać ze specjalnego profilu stworzonego we współpracy z serwisem Patronite: http://patronite.pl/pmm.

Wszystkie informacje o akcji zebrane są na specjalnej stronie https://pomagamy.Radio357.pl

Materiały dotyczące inwazji Rosji na Ukrainę dostępne są w darmowym podcaście „Agresja na Ukrainę”: https://radio357.pl/twoje357/audycje/agresja-na-ukraine

 

źródło: informacja prasowa

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Żabka organizuje zbiórkę na rzecz Polskiej Akcji Humanitarnej oraz Polskiego Czerwonego Krzyża

Od dziś, w ponad 8000 sklepach Żabka, każdy ma możliwość wsparcia finansowego działań Polskiej Akcji Humanitarnej oraz Polskiego Czerwonego Krzyża za pomocą płatności kartą lub zbliżeniowo - przy pomocy zegarka czy telefonu. Zebrane w ten sposób datki zostaną podzielone po równo pomiędzy obie organizacje charytatywne i wesprą ich działania humanitarne w obliczu wojny w Ukrainie.  Aby wpłacić darowiznę należy przyjść do sklepu, przy kasie zadeklarować kwotę na rzecz organizacji i dokonać płatności elektronicznie, bez konieczności robienia zakupów.

Wielu obywateli Ukrainy to nasi pracownicy, franczyzobiorcy lub ich współpracownicy, dlatego niezwłocznie zadeklarowaliśmy gotowość do udzielenia niezbędnej pomocy, zapewniliśmy transport ich rodzin oraz pokrywamy koszty wynajmu mieszkań. Realizujemy również pomoc na granicy. Do tej pory przekazaliśmy wsparcie finansowe oraz ponad 200 ton żywności i środków higienicznych o wartości ok. 1,5 mln złotych. Jednocześnie docierają do nas głosy organizacji humanitarnych, by pomagać odpowiedzialnie i reagować na konkretne potrzeby. Dlatego zaoferowaliśmy udostępnienie naszych placówek i wprowadzamy we wszystkich ponad 8000 sklepach naszej sieci możliwość przekazania za pośrednictwem karty płatniczej lub telefonu dowolnie wskazanej kwoty na rzecz organizacji humanitarnych PAH i PCK prowadzących działania pomocowe.

Tomasz Suchański, CEO Grupy Żabka Polska

Od 3 marca br. klienci przy okazji wizyty w sklepach sieci Żabka, mają możliwość bezpiecznego przekazania datków za pośrednictwem płatności bezgotówkowych. Można wskazać dowolnie wybraną przez siebie kwotę (kwota minimalna nie została określona), nie ma konieczności robienia zakupów w sklepach sieci. Zebrane w ten sposób środki zostaną przekazane Polskiej Akcji Humanitarnej oraz Polskiemu Czerwonemu Krzyżowi.

Społeczności w Ukrainie odczuwają ciężar trwającego od prawie 8 lat konfliktu. Wydarzenia ostatnich dni wywołały strach w codziennym życiu ludzi, którzy zmuszeni są opuścić swoje domy. Bez pilnych działań można spodziewać się konsekwencji humanitarnych na dużą skalę. Dlatego Polski Czerwony Krzyż wspiera zarówno uchodźców przybywających do Polski, udzielając im pomocy humanitarnej i medycznej, jak i Ukraiński Czerwony Krzyż, który pomaga w Ukrainie. Wsparcie finansowe naszych partnerów i darczyńców pozwala nam na podejmowanie natychmiastowych działań.

Jerzy Bisek, prezes Polskiego Czerwonego Krzyża

Żabka solidaryzuje się ze społecznością ukraińską. Sieć m.in. przekazała już ponad 200 ton żywności oraz niezbędnych artykułów higienicznych na granicę, we współpracy z partnerami: Podkarpackim Urzędem Wojewódzkim, Polsko-Ukraińską Izbą Gospodarczą, Polskim Czerwonym Krzyżem i Polskim Związkiem Ukraińców. Pomoc dotarła m.in. do takich miejsc jak: Punkt sztabu kryzysowego podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego w Korczowej, przejścia graniczne Hrebenne-Rawa Ruska, Dołhobyczów-Uhryniw, Zosin i Dorohusk, a także na dworce PKP w Przemyślu i Warszawie. W akcje pomocowe angażują się także franczyzobiorcy Żabki z Przemyśla, Hrubieszowa, Oleszyc, Ustrzyk Dolnych i Tomaszowa Lubelskiego, którzy rozdają w sklepach ciepłe napoje i przekąski. W pozostałych miastach franczyzobiorcy organizują zbiórki oraz dostarczają towar własnymi autami na granicę.

Jako Polska Akcja Humanitarna działamy w Ukrainie od początku konfliktu w 2014, więc doskonale zdajemy sobie sprawę z sytuacji obywateli i obywatelek Ukrainy. Jednak w ciągu kilku ostatnich dni, sytuacja dramatycznie się zmieniła i jedynie dzięki ogromnej odpowiedzi polskiego społeczeństwa, jesteśmy w stanie działać. Zapewniamy paczki żywnościowe oraz z materiałami higienicznymi i pierwszej potrzeby, wsparcie psychologiczne i wiele więcej. Dzięki partnerom takim jak Żabka, będziemy w stanie działać długofalowo i efektywnie pomagać wszystkim osobom potrzebującym.

Inez Jaworska z Polskiej Akcji Humanitarnej

Sieć podjęła także decyzję o finansowaniu wynajmu mieszkań dla rodzin swoich pracowników, współpracowników oraz franczyzobiorców, którzy ściągają rodziny do Polski. Organizuje transport dla rodzin pracowników z granicy do miejsc pobytu w Polsce. Będzie także dofinansowywać koszty wynajmu mieszkań dla uchodźców z Ukrainy.

Na terenie centrów logistycznych sieć powołała punkty konsultacyjne, w których można uzyskać informacje na temat oferowanego przez Żabkę wsparcia. Uruchomiła też specjalną infolinię z pomocą prawną oraz psychologiczną, zaangażowała się w poszukiwania psychologów, którzy mogliby pomagać rodzinom na miejscu, na bieżąco pomaga też w transporcie rodzin pracowników, współpracowników oraz franczyzobiorców z granicy.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Wystarczy oddolny impuls, zwyczajny odruch ludzkiej solidarności

Dariusz Maciołek

Rozmawiamy z Darkiem Maciołkiem, CMO Banku BNP Paribas Polska i działaniach banku na rzecz Ukrainy, klientów i pracowników narodowości Ukraińskiej.

 

Darku, kiedy w ostatnich dniach próbowaliśmy się z Tobą skontaktować odpisywałeś, że nie możesz rozmawiać, bo bierzesz udział w sztabie kryzysowym.

Od momentu inwazji Rosji na Ukrainę w spotkaniach zespołu kryzysowego uczestniczę w trybie ciągłym. Wraz z koleżankami i kolegami z wielu zaangażowanych jednostek analizujemy spływające informacje, zastanawiamy się, co możemy zrobić, jak możemy pomóc, jakie zasoby możemy zmobilizować, by pomagać tam, gdzie to potrzebne. Zresztą, banki są instytucjami bardzo dobrze przygotowanymi do nadzwyczajnych sytuacji. Mają odpowiednie procedury i ludzi, którzy wiedzą co robić, potrafią więc błyskawicznie przestawić się na nadzwyczajny tryb działania. Wszystkie nasze procedury kryzysowe sprawdziliśmy w praktyce i udoskonaliliśmy w trakcie pandemii. Teraz też działamy bardzo sprawnie.

Pomysły nie rodzą się w trakcie spotkań sztabu, wsłuchujecie się w pomysły swoich pracowników.

Do powstania inicjatywy wcale nie jest potrzebny sztab kryzysowy. Wystarczy oddolny impuls, zwyczajny odruch ludzkiej solidarności, by generować strumień pomysłów i wprawić cały bank w ruch. W Banku BNP Paribas tak to działa, również dlatego, że jesteśmy szczerze zaangażowani w to co robimy, a chcemy robić rzeczy, które mają znaczenie i wpływają pozytywnie na otoczenie. Nam się po prostu chce. Dlatego od razu po napaści Rosji na Ukrainę zaczęliśmy do siebie dzwonić, wymieniać się pomysłami. To działo się na wielu poziomach, w różnych obszarach. Ludzie dyskutowali między sobą, pomysły powstawały i ewoluowały, a najlepsze trafiały wyżej, aż do gremiów zarządczych. Znosimy opłaty za wypłaty z bankomatów? Ok, ale może od razu ze wszystkich w całej Polsce, bo uciekający przed wojną ludzie nie będą przecież sprawdzać, który bankomat do kogo należy. Ok, tak robimy. Przelewy do Ukrainy za darmo dla wszystkich indywidualnych Klientów? Wdrażamy! Uproszczona procedura otwarcia konta? Szybko dopasowujemy proces i działamy. Fundusz pomocowy i infolinia po ukraińsku – już jest! Wszystko to zostało wymyślone, przetestowane, zaakceptowane i wdrożone dosłownie w ciągu kilku dni. I ten zapał trwa, nie ustaje, wciąż rodzą się nowe pomysły, którym się przyglądamy i zapewne część z nich trafi do realizacji.

W tych okoliczność liczy się szybkość decyzji, szybkość działania. Skąd czerpiecie informacje o tym, co potrzebne?

Obsługujemy najwięcej Klientów pochodzenia ukraińskiego na rynku polskim, mamy więc wiedzę z pierwszej ręki o potrzebach ich uciekających przed wojną rodzin, przyjaciół czy znajomych. Stworzyliśmy dla nich specjalną podstronę na stronie internetowej banku, mogą też korzystać z infolinii w języku ukraińskim i przekazywać informacje konsultantom. Również część naszych pracowników to obywatele Ukrainy – są dla nas nieocenionym źródłem wiedzy o potrzebach ludzi opuszczających Ukrainę. Jesteśmy też w bieżącym kontakcie z kilkoma organizacjami społecznymi, które działają na granicy. Poza tym Grupa BNP Paribas posiada bank w Ukrainie – nasze Koleżanki i Koledzy to wiarygodne źródło informacji, które pomagają nam analizować sytuację i podejmować potrzebne działania.

Czy w Waszym ośrodku są już osoby, którym udało się wydostać z Ukrainy?

W Lesznie, gdzie znajduje się nasz ośrodek szkoleniowy, poczyniliśmy niezbędne przygotowania i już kwaterujemy niemal 80 osób, zapewniając im godne warunki i wyżywienie. Wkrótce dołączą kolejne rodziny. Wiele z nich, co zrozumiałe, wyszło z domów po prostu tak, jak stali, dlatego organizujemy dla nich zbiórki i służymy wsparciem psychologicznym czy prawnym.

Czy planujecie np. jakąś specjalną ścieżkę rekrutacji dla osób szukających pracy?

Przygotowujemy się do wprowadzenia rozwiązań, które ułatwią zatrudnianie obywateli Ukrainy. Myślę, że po dograniu szczegółów wkrótce taka szyba ścieżka zostanie uruchomiona.

Kibicujemy kolejnym inicjatywom i chętnie o nich napiszemy w naszym portalu. Dziękuję za rozmowę.

 

Joanna Makolus