...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Masowe zwolnienia w Open Finance

Jeden z największych pośredników finansowych w Polsce podjął uchwałę w sprawie uruchomienia procedury zwolnień grupowych.

Czym jest Open Finance?

Jest to firma pośrednictwa finansowego w Polsce, która działa na rynku od 2004 roku. Głównym akcjonariuszem spółki jest należący do byłego miliardera Leszka Czarneckiego Getin Noble Bank. Przedsiębiorstwo to posiada około 130 placówek na terenie całego kraju i zatrudnia w nich ponad 1000 ekspertów finansowych. Niestety z powodu problemów finansowych rok temu spółka złożyła w sądzie wniosek o ogłoszenie upadłości, a w 2022 roku ruszyła z procedurą zwolnień grupowych.

Przedstawiciele Open Finance poinformowali, iż z powodu zamierzonych zwolnień firma powiadomi przedstawiciela pracowników i zaprosi wszystkich zatrudnionych do konsultacji.

Emitent powiadomi przedstawicieli pracowników o przyczynach zamierzonych zwolnień grupowych i zaprosi ich do konsultacji oraz zawiadomi urząd pracy o zamiarze przeprowadzenia zwolnień grupowych. Emitent opublikuje kolejny komunikat w sprawie zwolnień grupowych po zakończeniu wymaganych prawem konsultacji z przedstawicielami pracowników.

 Oficjalny Komunikat Open Finance

Upadek pośrednictwa finansowego

Wraz z ogłoszoną upadłością spółka poinformowała w grudniu 2021 roku, że powodem zakończenia ich działalności jest ,,istotne pogorszenie sytuacji finansowej spółki”. Dodatkowo niskie przychody i obroty nie pokrywają kosztów związanych z ich działalnością, co równocześnie wskazuje na brak perspektyw związanych z uzyskaniem finansowania, które mógłby pozwolić na dalsze ich funkcjonowanie. Warto też wspomnieć o akcjach i obligacjach spółki, które dzisiaj wynoszą 0,26 zł. Ich faktyczny stan sugeruje upadek OPF, jak i koniec jego działalności na rynku.

Akcje spółki Open Finance/ 26 stycznia 2022

 

 

Warto też wspomnieć o akcjach i obligacjach spółki, które dzisiaj wynoszą tylko 0,26 zł. Ich faktyczny stan sugeruje upadek OPF, jak i koniec jego działalności na rynku. Na koniec warto też dodać, że w ciągu trzech kwartałów tego roku pośrednik finansowy miał około 15,26 mln zł skonsolidowanej straty netto. W porównaniu z rokiem poprzednim miał on aż 7,11 mln zł zysku. Z kolei przychody ze sprzedaży, które wyniosły w 2020 roku 155,06 mln zł spadły do 91,27 mln zł.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Nowy szef SEO w Wirtualnej Polsce Media

Od początku lutego do zespołu Wirtualnej Polski Media dołączy Mikołaj Madziąg. Zajmie stanowisko Head of SEO. Będzie odpowiadać za tworzenie i realizację strategii SEO, współtworzenie i realizację celów trafficowych.

Mikołaj Madziąg będzie odpowiedzialny za optymalizację wszystkich serwisów Wirtualnej Polski Media i ich pozycjonowanie na globalnych platformach internetowych. Skupi się też na monitorowaniu, analizie i raportowaniu bieżących wyników, a także rozwoju podlegającego mu zespołu.

Będzie raportował bezpośrednio do Kamila Karnowskiego, dyrektora nowopowstałego działu Publishing Growth.

Znaczenie zewnętrznych źródeł ruchu związanych z globalnymi platformami i odpowiadanie na ich potrzeby cały czas rośnie. Po tym jak Mikołaj dał się poznać jako świetny ekspert SEO w naszych spółkach e-commerce, teraz przejmuje odpowiedzialność za ten obszar w największej ze spółek Grupy WP. Zna całą organizację i nasz styl pracy, my znamy jego kompetencje. Cieszymy się więc z kolejnego awansu wewnątrz Grupy.

Piotr Mieśnik, redaktor naczelny WP

Mikołaj Madziąg swoją karierę zaczynał w mediach. Pracował między innymi w Fakcie, Eurozet i Bankierze. Przez dwa lata pracował w agencji Whites, gdzie zaczął specjalizować się w SEO. Ostatnio, przez cztery lata, związany był ze spółkami e-commercowymi w Wirtualnej Polsce Holding – Totalmoney.pl, Homebook.pl oraz Extradom.pl. W Totalmoney.pl odpowiadał za stworzenie długoterminowej strategii SEO od podstaw dla serwisów finansowych oraz zbudowanie kilkunastoosobowego zespołu SEO. Od 2021 roku zasiadał w zespole zarządzającym Totalmoney, jako dyrektor Traffic Acquisition.

Wirtualna Polska to holding technologiczny, prowadzi działalność mediową, reklamową oraz e-commerce. Jest właścicielem Strony Głównej WP, posiada również specjalistyczne serwisy tematyczne, takie jak money.pl, WP SportoweFakty czy autocentrum.pl. W branży e-commerce WP działa w obszarach turystyki (wakacje.pl, nocowanie.pl), mody (domodi.pl, allani.pl), wyposażenia wnętrz (homebook.pl) i projektowania domów (extradom.pl), usług finansowych (totalmoney.pl) oraz motoryzacji (superauto.pl). Zgodnie z badaniem Mediapanel, w grudniu 2021 roku z produktów internetowych GWP korzystało 20,9 mln Polaków.


Źródło: Wirtualna Polska

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Nowy rzecznik prasowy Poczty Polskiej

Daniel Witkowski były działacz młodzieżówki PiS i Kukiz 15 został nowym rzecznikiem prasowym Poczty Polskiej.

Poczta Polska ogłosiła w komunikacie zmiany, jakie wprowadziła w obszarze komunikacji i marketingu z początkiem bieżącego roku. Nowym rzecznikiem prasowym spółki został Daniel Witkowski, który obejmie niniejsze stanowisko za Justynę Siwek.  Co więcej, jak informuje spółka – była rzeczniczka pozostanie w strukturze firmy i będzie odpowiadać za dział komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej.

 

Zapowiedziane zmiany zostały wprowadzone na celu dostosowania komunikacji spółki do aktualnych trendów, jak i konsolidację dotychczasowych, rozproszonych zadań z zakresu PR-owego w jednostce organizacyjnej.

Poczta Polska przechodzi proces intensywnej transformacji, której celem jest dostosowanie profilu działalności Spółki do realiów cyfryzującego się świata. Realizujemy obecnie wiele strategicznych projektów, o których pragniemy rzetelnie informować opinię publiczną, a docelowo — naszych Klientów. To oni bowiem będą beneficjentami zmian, jakie wprowadza Poczta.

Daniel Witkowski

Wprowadzone modernizacje organizacyjne poskutkowały również podziałem funkcji kierownika działu komunikacji i rzecznika prasowego. Biurze Ładu Korporacyjnego, czyli jednostce odpowiedzialnej za kontakt z mediami przekazano kompetencje z zakresu marketingu wizerunkowego, narodowego operatora pocztowego.

Zmiany w obszarze PR i marketingu korporacyjnego jest częścią reorganizacji centrali Spółki, która ma na celu integrację dotychczas rozproszonych funkcji i kompetencji. Połączenie obszaru komunikacji z całym spektrum zadań z zakresu promocji marki wpłynie pozytywnie na budowanie wizerunku Poczty, jako firmy z tradycjami, ale śmiało wchodzącej w obszar nowych technologii, coraz nowocześniejszej, przechodzącej transformację cyfrową i zaangażowanej społecznie.

Aleksandra Paulska, zastępca dyrektora biura ładu korporacyjnego ds. komunikacji Poczty Polskiej

Kim jest Daniel Witkowski?

Daniel Witkowski jest absolwentem nauk politycznych na UW (Uniwersytecie Warszawskim). W 2017 roku pełnił funkcję szefa klubu młodych w partii Kukiz 15. Dwa lata później przeszedł do warszawskich struktur forów Młodych PiS. Poza tym pracował między innymi w: Telewizji Polskiej oraz w Państwowej Agencji Atomistyki, gdzie zajmował się kierownictwem zespołu ds. Informacji i Komunikacji. Na tym stanowisku pracował jako rzecznik prasowy.


Źródło: Poczta Polska/ Wirtualne Media

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

LinkedIn będzie rozwijał funkcje dla wirtualnych wydarzeń

Linkedin

Pandemia popchnęła dużą część wydarzeń w świat wirtualny i nic nie wskazuje na to, aby miało się to zmienić. Z tego powodu platforma LinkedIn chce wspierać organizacje konferencji dla profesjonalistów.

Według danych zebranych przez portal, ostatni rok przyniósł wzrost liczby wirtualnych wydarzeń o 150% oraz zwiększenie o 230% liczby ich uczestników.

Twórcy platformy ogłosili zamiar wprowadzenia narzędzia pozwalającego wybranym twórcom na organizacje wirtualnych wydarzeń. Na początek możliwość organizacji spotkań głosowych otrzyma kilka tysięcy wybranych użytkowników. Docelowo każdy na platformie będzie miał możliwość zorganizowania spotkania w formie audio, a za kilka miesięcy również i video.

Ma być to swego rodzaju odpowiedź na platformę Clubhouse, z tym że bardziej otwarta, nastawiona na dyskusje i nawiązywanie kontaktów.

Co istotne, w ramach wydarzeń możliwość włączenia się do dyskusji ma mieć każdy zarejestrowany członek platformy. Poza samym narzędziem do rozmów użytkownicy będą mogli również reagować na dyskusje, pisać na czacie oraz dodawać współrozmówców do kontaktów.

 

linkedin live

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

KE rozpoczyna konsultacje w sprawie europejskiego aktu o wolności mediów

Kilka godzin temu Komisja Europejska opublikowała otwarte konsultacje publiczne ws. europejskiego aktu o wolności mediów. Celem tej inicjatywy jest ochrona pluralizmu i niezależności mediów na unijnym rynku.

Europejski akt o wolności mediów został zapowiedziany już 2021 roku przez przewodniczącą Komisji Europejskiej — Ursulę von der Leyen.  Celem konsultacji jest zebranie opinii, uwag i danych od obywateli krajów członkowskich w tym: dziennikarzy, mediów prywatnych i publicznych, pracowników naukowych, organów publicznych itp.

Obszar konsultacji publicznej

Rozpoczęte konsultacje obejmują trzy główne obszary dotyczące wielu ważnych aspektów funkcjonowania mediów:

  • Przejrzystości i niezależności mediów (np. kontrola transakcji na rynku mediów, przejrzystość w zakresie własności mediów i badań oglądalności),
  • Warunki konieczne do właściwego funkcjonowania rynków mediów (np. odpowiedni dostęp społeczeństwa do pluralizmu poglądów, innowacyjność mediów na unijnym rynku),
  • Sprawiedliwa alokacja zasobów państwowych (np. niezależność mediów publicznych, przejrzystość i uczciwa dystrybucja reklam państwowych).

Opinia publiczna i wniosek KE

Komisja Europejska przedstawi odpowiedni wniosek w trzecim kwartale 2022 roku. Odpowiedzi ws. aktu można udzielać do 21 marca 2022 roku za pośrednictwem  specjalnego portalu „Wyraź swoją opinię”. Akt będzie bazował na zmienionej dyrektywie o audiowizualnych usługach medialnych. W nim ustanawia się zasady niezależności organów regulacyjnych, które tyczą się wyłącznie mediów.

Co więcej, akt będzie promować przejrzystość własności mediów równocześnie podkreślając wolność i brak ingerencji w decyzje redakcyjne. Sama inicjatywa zapowiedziana przez przewodniczącą Komisji skupi się na usuwaniu przeszkód w powstawaniu i funkcjonowaniu usług medialnych i stworzeniu wspólnych ramy rozwijania rynku wewnętrznego w sektorze mediów, aby zagwarantować na nim wolność i pluralizm mediów.


Źródło: Komisja Europejska

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Nowy CEO Simens Mobility w Polsce

Od początku stycznia 2022 r. Hubert Meronk przejął obowiązki prezesa zarządu Siemens Mobility w Polsce, zastępując na tym stanowisku Krzysztofa Celińskiego, odchodzącego po ponad 40 latach pracy zawodowej na emeryturę.

Hubert Meronk posiada dużą wiedzą z zakresu kolejnictwa, modelowania procesów, budowania oraz wdrażania strategii cyfryzacji i systemów informatycznych na rynku polskim i zagranicznym. Realizował m.in. projekty informatyczne dla kolei norweskich, a w ostatnich latach był członkiem zarządu w Metrze Warszawskim.

Posiada także cenne doświadczenie samorządowe jako radny w gminie Konstancin-Jeziorna w komisji poświęconej zagadnieniom smart city. Doświadczenie managerskie oraz zawodowe zdobywał również, pracując na czołowych stanowiskach dla CapGemeni w Norwegii, VincCard w USA oraz w Polsce Banku PKO BP, Banku BOŚ Bank, Polskie Linie Lotnicze LOT, T-Systems Polska oraz Banku Pocztowego. Ukończył studia informatyczne w Norwegii i USA.

– Ogromne podziękowania dla Krzysztofa Celińskiego za całokształt jego 5-letniej pracy i rozwoju na rzecz Siemens Mobility w Polsce i Europie. Polska jest kluczowym rynkiem w regionie z ogromnym potencjałem zwłaszcza w obszarze taboru i infrastruktury kolejowej. Dogłębne zrozumienie przez Huberta zarówno branży kolejowej, jak i cyfryzacji będzie cennym atutem, aby z powodzeniem kontynuować ścieżkę rozwoju Siemens Mobility w Polsce i Europie. Transfer zaawansowanych technologii i bliższa współpraca z silnymi polskimi partnerami są w tym procesie kluczowe.

Gerhard Greiter, CEO regionu NEE w Siemens Mobility GmbH.

Nowe kierunki rozwoju firmy w Polsce

Siemens Mobility funkcjonuje na polskim rynku od ponad 30 lat, realizując projekty z zakresu taboru, infrastruktury kolejowej, serwisu oraz komponentów. Spółka dostarczyła m.in. pierwsze pojazdy metra Inspiro w Warszawie, tramwaje Combino do Poznania, a od ponad 10 lat jest dostawcą komponentów dla producentów taboru i systemów kolejowych w całej Polsce.

Siemens Mobility jest także największym w Polsce dostawcą i lokomotyw wielosystemowych (Eurosprinter, Vectron oraz Smartron), z których na co dzień korzystają m.in. PKP Intercity, PKP Cargo, DB Cargo Polska, CARGOUNIT, Lotos Kolej oraz Laude Smart Intermodal.

Teraz nadszedł czas na kolejny krok. Chcemy utrzymać pozycje lidera w obszarze lokomotyw wielosystemowych, a także na szeroką skalę wdrożyć inne nasze rozwiązania taborowe obejmujące pociągi regionalne i dużych prędkości oraz systemy elektryfikacji i sterowania ruchem kolejowym, co przyczyni się do modernizacji całego systemu transportu kolejowego w Polsce. Długofalowo kładziemy także nacisk na cyfryzację, cyberbezpieczeństwo i pojawienie się w Polsce nowoczesnych systemów umożliwiających bezpieczniejsze, łatwiejsze i bardziej wydajne planowanie podróży zarówno dla pasażerów, jak i operatorów kolejowych.

Hubert Meronk, nowy prezes Siemens Mobility w Polsce

Stabilna sytuacja finansowa firmy

Pomimo ogromnych zawirowań makroekonomicznych powodowanych pandemią koronawirusa firma Siemens Mobility odnotowała bardzo wysoki wzrost zamówień i przychodów w całym 2021 r. Wartość globalnych zamówień w roku finansowym 2021 wyniosła 12,7 mld euro (41 % wzrost), a przychód 9,2 mld euro (3 % wzrost). Zatrudnienie na całym świecie sięgnęło blisko 40 tysięcy pracowników.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Kuwejtczyk nowym szefem OPEC

Haitam al-Gais przejmie stanowisko sekretarza generalnego OPEC po Mohammedzie Barkindo. Po spotkaniu szczeblu ministrów przedstawiciele kartelu ogłosili, że oficjalna zmiana stanowiska ma nastąpić dopiero w sierpniu tego roku.

Jak podaje agencja prasowa Reuters,  kadencja nowego szefa organizacji będzie trwała przez najbliższe trzy lata. Al -Gais został wybrany dzięki powszechnemu poparciu wśród współpracowników OPEC. Co ciekawe, w ocenie agencji AFP nowy szef organizacji jest określany mianem „weterana sektora naftowego”.

Dodatkowo w najbliższy wtorek odbędzie się szczyt grupy OPEC+, na którym zostaną podjęte decyzje o limitach wydobycia ropy. W ocenie agencji prasowej Reuters – grupa może zapowiedzieć zwiększenie pułapu wydobycia o 400 tys. baryłek dziennie.

Początki OPEC+

Obecny szef organizacji Mohammada Barkindo, podczas swojej kadencji (która zakończy się w lipcu 2022 roku) zdołał wprowadzić wiele pozytywnych zmian w strukturze OPEC. Jedną z nich jest bardzo ważne porozumienie. Obejmuje ono współpracę z innymi krajami zajmujące się wydobyciem ropy, które nie należą do organizacji. Jak chociażby Rosja. W skutek utworzenia wspomnianego porozumienia powstała tzw. grupa OPEC+.

W dobie pandemii OPEC+ stara się prowadzić zrównoważoną działalność i politykę, która ma pozwolić podreperować budżety krajów należących do organizacji. Każda z podjętych decyzji ma na celu zwiększenie produkcji baryłek ropy rocznie.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Czym tak naprawdę jest Lex TVN?

17 grudnia 2021 roku Sejm ponownie przegłosował i przyjął nowelizację ustawy o radiofonii i telewizji określany mianem ,,Lex TVN''. Odpowiedzią na kontrowersyjny ruch rządu są fale protestów, krytyka i manifestacje medialne. Protestujący mówią wprost — wprowadzona ustawa jest rzeczywistym atakiem na media w Polsce.

W miniony piątek 17 grudnia sprawa Lex TVN wróciła do Sejmowej Komisji Kultury i Środków Przekazu. W efekcie tego obywatele masowo wyszli na ulicę, by dać upust swojej frustracji przeciwko decyzji rządu. Opozycja podczas obrad wskazała, że zebranie w sprawie nowelizacji ustawy zostało zwołane bez wcześniejszej zapowiedzi, co jest niezgodne z regulaminem Sejmu.

Kontrowersyjne początki

Pierwsze wzmianki o Lex TVN pojawiły się w lecie tego roku, a dokładnie w środę 11 sierpnia 2021 roku. W tym czasie sejm przyjął nowelizację ustawy radiofonii i telewizji Lex TVN. Niestety, z powodu wielkiego oburzenia społeczności i opozycji rząd wstrzymał nowelizacje. Do czasu.

Dlaczego PiS nie przepada za TVN

Prezes PiS — Jarosław Kaczyński podkreślał niejednokrotnie w swoich wystąpieniach,, że TVN należy zlikwidować”. Dodatkowo politycy PIS-u, jak i sam prezes niejednokrotnie okazywali pogardę i niechęć wobec dziennikarzy stacji.

Sejm przyjął ustawę Lex TVN

W ubiegły piątek, posłowie i posłanki, dowiedzieli się o zebraniu w sprawie Lex TVN 30 minut przed jego rozpoczęciem. W tym samym czasie Sejm uzupełnił porządek obrad o sprawozdanie komisji kultury, a podczas głosowania uchwała Senatu została odrzucona. W głosowaniu uczestniczyło 452 posłów i posłanek. Za odrzuceniem uchwały Senatu było 229 posłów, 212 było przeciw, 11 wstrzymało się od głosu. Co więcej, sama komisja opowiedziała się za odrzuceniem wspomnianej uchwały Senatu, który we wrześniu odrzucił ustawę o radiofonii i telewizji.

Teraz nowelizacja ustawy ,,Lex TVN” została skierowana do prezydenta — Andrzeja Dudy, który może podpisać ustawę, zawetować ją, lub ostatecznie skierować do Trybunału Konstytucyjnego.

Jeżeli prezydent ją podpisze, to zwyczajnie się ubezwłasnowolni.

medioznawca prof. UW Tadeusz Kowalski 

Czym tak naprawdę jest Lex TVN?

To pytanie zapewne niejednokrotnie zadaje sobie każdy Polak, jak i sympatyk wspomnianej stacji. Dla jednych jest to kontrowersyjny i niezrozumiały ruch rządu, dla innych to bezpośredni atak wymierzony w stacje TVN,  należącą do amerykańskiego koncernu Discovery — tak przynajmniej uważają media, eksperci i ogromna część opinii publicznej. Z kolei rząd przedstawia uchwaloną ustawę jako prawo chroniące nadawców telewizyjnych w Polsce przed kontrolą podmiotów spoza Unii Europejskiej.

Nic dobrego z tego nie wyniknie. Jedyny pozytywny aspekt tej ustawy, to moment kiedy trafia ona do kosza, gdzie jej miejsce. Biorąc pod uwagę wszystkie scenariusze, wprowadzanie jej w życie, to będzie długi, bolesny i niepotrzebny proces.

prof. UW Tadeusz Kowalski 

Lex TVN — to w teorii prawo zakazujące kapitałowi spoza EOG- Europejskiego Obszaru Gospodarczego, posiadania pakietu tzw.: większościowego w polskich mediach. Przedstawiciele różnych mediów twierdzą, że te przepisy są rodzajem ataku w stronę stacji. TVN od lutego 2020 roku starała się o przedłużenie koncesji nadawczej TVN 24, a KRRiT skutecznie zwlekała z podjęciem decyzji, choć wcześniejsze decyzje związane ze stacją zapadały znacznie szybciej.

Druga część ustawy

Dalsza część Lex TVN mówi, iż możliwość pozyskania koncesji może ubiegać się firma, której siedziba mieści się na terenie UE lub w którymś z krajów członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego.

Oznacza to, że każda stacja spoza EOG i UE, w tym TVN będzie automatycznie pozbawiona koncesji i, zostanie zablokowana wszelką działalność na europejskim terenie.

Opinia publiczna jednogłośnie uważa, że takiego typu działanie KRRiT jest celowe i ma bezpośrednio zaszkodzić TVN-owi w dalszej działalności na terenie Polski. Co więcej, organ państwowy zwlekając z przedłużeniem TVN-owi  koncesji, przygotowywał odpowiednie przepisy, które miałyby taką możliwość zablokować

Według ekspertów, przygotowane przez rząd i KRRiT przepisy mają zmusić amerykański koncern do sprzedania TVN24 polskim podmiotom, co pozwoliłoby partii rządzącej przejąć bezpośrednią kontrolę nad stacją.

Jakie zagrożenia niesie Lex TVN?

Według opinii publicznej powyżej wymienione przepisy są głównym zagrożeniem dla wolnych mediów w Polsce. Polacy obawiają się, że jeśli prezydent RP podpisze przyjętą przez sejm ustawę, to rząd może to zrobić także w przypadku innych ,,wolnych mediów”, które mają siedziby w krajach nienależących do UE lub EOG.

Amerykanie nie odpuszczą!

Głos w sprawie lex TVN zabrała także strona amerykańska. Tuż po głosowaniu w sprawę zaangażował się rzecznik Departamentu Stanu — Ned Price, który oznajmij, iż rząd USA jest głęboko zaniepokojone przyjęciem w Polsce ustawy. Dodatkowo oznajmił, że ustawa Lex TVN podważa wolność słowa, osłabia wolność mediów i narusza zaufanie zagranicznych inwestorów do ich praw własności i nienaruszalności umów w Polsce.

Ned Price apeluje do prezydenta Andrzeja Dudy o potwierdzenie jego ,,wcześniejszych oświadczeń” dotyczących poszanowania wspólnych norm demokratycznych, które leżą u podstaw ich stosunków. Całą treść komunikatu publikujemy poniżej:

Zachęcamy prezydenta Dudę do potwierdzenia jego wcześniejszych oświadczeń dotyczących poszanowania wspólnych norm demokratycznych, które leżą u podstaw naszych stosunków, oraz jego zaangażowania w obronę konstytucyjnych zasad wolności słowa, swobody prowadzenia działalności gospodarczej, praw własności i równego traktowania przez prawo. Gorąco zachęcamy go do poszanowania tych norm i zobowiązań w odniesieniu do tej ustawy, która – jeśli zostanie dopuszczona do wejścia w życie – poważnie wpłynie na wolność mediów i klimat dla inwestycji zagranicznych w Polsce.

Opinia eksperta o USA i Lex TVN

Zdaniem medioznawcy prof. UW Tadeusza Kowalskiego — amerykanie nie odpuszczą w sprawie Lex TVN i jeśli zajdzie taka konieczność sprawa może znaleźć swój finał w sądzie, gdzie będą żądali wysokiego odszkodowania. Co jednoznacznie może zaszkodzić relacjom polsko-amerykańskim, jak i całej działalności: gospodarczej, militarnej i politycznej w Polsce. W przypadku ewentualnej przegranej polskie społeczeństwo poniesie konsekwencję tej sądowo-politycznej batalii.

Amerykanie nie odpuszczą i będą żądali odszkodowania, bo niestety w tej ustawie jest zapis, który mówi, że prawo działa wstecz i będzie dotyczyło już podpisanych umów. A Discovery będzie musiało oddać połowę ze swoich zysków, co oczywiście zaprowadzi ich do sądu. W wyniku bardzo prawdopodobnej, przegranej, polskie społeczeństwo poniesie finansowe konsekwencje tej rozprawy.

prof. UW  Tadeusz Kowalski 

Walka przeciwko Lex TVN trwa 

TVN Apeluje do rodaków, sympatyków stacji, partnerów biznesowych o pomoc w sprawie Lex TVN. We współpracy z Komitetem Obrony Demokracji stworzyli specjalną petycję, gdzie każdy może oddać swój głos przeciwko ustawie. Im więcej podpisów zbierze stacja, tym szybciej petycja trafi na biurko prezydenta RP, który jako jedyny może zawetować ustawę. Obecnie zebrano 2,4 miliona podpisów pod apelem w obronie TVN.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Jakie eventy będą realizowane po zakończeniu pandemii? „Digital Event” [RAPORT]

digital event konferencja

Eventy online szturmem weszły do kanonu działań event marketingowych w 2020 roku. Na ich rozkwit wpłynęła pandemia Covid-19 i fakt, że organizacja wydarzeń offline została ograniczona z uwagi na reżim sanitarny. Co wiemy o eventach online? Czy spełniły cele biznesowe w 2020 roku? Czy pozostaną z nami na dłużej? Na te i inne pytania odpowiada raport „Digital Event”, który bierze pod lupę zmiany, jakie w minionym roku zaszły w branży event marketingu zarówno w formacie offline, jak i online.

W raporcie została przedstawiona perspektywa organizatorów wydarzeń po stronie zleceniodawcy, którzy w ramach badania podsumowali mijający rok pod kątem działań eventowych, a także odnieśli się do planów na przyszłość. Wynika z niego, że aż blisko 90 proc. badanych rozważa w swoich planach wpisanie formatu eventów online w ramach strategii działań w przyszłości – nawet w przypadku zniesienia obostrzeń i powrotu tradycyjnych wydarzeń. Potwierdza to tylko fakt, że branża eventów weszła w nową rzeczywistość, a tzw. eventy 2.0, które są połączeniem świata wirtualnego, offline oraz produkcji telewizyjnej – na stałe zagoszczą w planach firm na kolejne lata.

Skok w wirtualną rzeczywistość

Technologia od dawna pukała do drzwi eventów, ale dopiero pandemia Covid-19 sprawiła, że zawitała ona u nich na dobre. Od ponad roku klienci i agencje przeszły szybki kurs digitalizacji i przeniesienia wydarzeń do przestrzeni wirtualnej. Wiele wskazuje na to, że nie była to jednorazowa inwestycja, bo nawet w przypadku powrotu tradycyjnych eventów, zleceniodawcy bardzo poważnie biorą pod uwagę perspektywę pozostania w wirtualnym środowisku. Według raportu większość, bo 80 proc. pytanych, w przyszłości skłania się do wykorzystywania obu formuł – online i offline, a 10 proc. zdecyduje się je łączyć (formuła hybrydowa). Zaledwie 9 proc. badanych chciałoby organizować jedynie eventy offline.

Z perspektywy globalnej organizacja eventów hybrydowych jest dużym wyzwaniem. Bardzo trudno jest połączyć te dwie formuły i zrobić to w sposób profesjonalny i dostarczyć odpowiednią jakość, nie wspominając już o skorelowaniu stref czasowych. Natomiast, kiedy rozdzieliliśmy eventy online i offline, dopasowaliśmy do nich grupy docelowe oraz wyciągnęliśmy wnioski z organizacji wydarzeń w obu formatach, okazało się, że nasz kalendarz eventowy jest bardzo przejrzysty.

Magdalena Gawlak, global marketing and communications manager, IPMA Global

Event hybrydowy nie ma przyszłości, bo łączy dwa zupełnie różne formaty. Event offline musi być zupełnie inaczej skonstruowany niż event online. Połączenie tych dwóch w hybrydę jest czymś, co nie spełnia swojej roli. Zostaną z nami natomiast eventy online oraz eventy offline i będziemy z nich korzystać w zależności od celu, jaki będziemy chcieli osiągnąć.

Dariusz Maciołek, CMO, dyrektor zarządzający pionu marketingu, komunikacji i zaangażowania społecznego BNP Paribas

Wszystkie wydarzenia w formacie online

Jak pokazuje badanie, do wirtualnej rzeczywistości przeniosły się niemal wszystkie typy eventów, ale największą popularnością cieszyły się: webinary, szkolenia, konferencje i spotkania z kluczowymi klientami, co może skutkować pozostaniem tych eventów w formacie online, również po wygaszeniu pandemii. W sytuacji, gdy dochodzi do transferu wiedzy, a przekazanie treści jest kluczowym czynnikiem, zleceniodawcy cenią możliwości, jakie dają wirtualne spotkania. Blisko 56 proc. respondentów chce spotkania o charakterze edukacyjnym na stałe przenieść do kanału online. Średnio dla jednej piątej badanych klientów event online jest narzędziem wystarczającym do realizacji zadań w komunikacji marketingowej.

Gdy przekazujemy wiedzę i są to w np. eventy dla marketerów to przekazywana merytoryka jest najistotniejsza i te wydarzenia, które miały już wybudowaną markę przed pandemią są przez nas obecnie kontynuowane w formacie online, a ich efektywność jest nawet większa niż przed pandemią. Myślę więc, że w przypadku eventów, których celem jest transfer wiedzy – zostaniemy przy formule online. Jednak rocznie organizujemy ponad 100 eventów. Obecnie zauważamy, że nasi klienci dużo bardziej doceniają fakt, że mają wybór i mogą decydować, w jakim formacie eventu chcą uczestniczyć – to sprawia, że partycypacja zarówno w eventach offline, jak i online jest na dużo wyższym poziomie niż w momencie, w którym oferowaliśmy jedynie eventy offline.

Katarzyna Gaweł-Brudkiewicz, group communications manager, Ringier Axel Springer Polska

Nowa rola agencji eventowych

Nowy format organizacji wydarzeń sprawił, że zmieniła się rola agencji eventowych. Eventy online dla większości klientów to nowa materia, z którą mierzą się często po raz pierwszy. Biorąc to pod uwagę, znamienita większość (92 proc.) mówi o zamiarze skorzystania z pomocy agencji, (47 proc. jest pewna) albo rozważa taką pomoc jako jedną z opcji (45 proc.). Jedynie 9 proc. pytanych osób zadeklarowało, że przy organizacji najbliższych wydarzeń online będzie polegać tylko na sobie i swoich kompetencjach.

Obecnie zleceniodawcy oczekują od agencji, aby te stały się hubami edukacyjnymi, które transferują wiedzę, inspirują, edukują na temat nowych technologii i w dużo większym stopniu niż dotychczas biorą na siebie odpowiedzialność za efekt końcowy wspólnych projektów.

Eventy online a czwarta fala

Choć nastroje społecznie związane z przedłużającą się pandemią są negatywne, to warto podkreślić, że nie byłoby technologii w eventach na taką skalę, gdyby nie lockdown i konieczność poszukiwania alternatywnych rozwiązań. Wszystko wskazuje na to, że digital event nie jest u nas „w zastępstwie” i na stałe wpisze się w scenerię event marketingu. Tendencję sięgania po nowe rozwiązania potęguje fakt niepewności.

Mimo realizowanego programu szczepień i coraz większej wiedzy na temat koronawirusa nie można jednoznacznie wykluczyć kolejnych fal zachorowań, a w konsekwencji zwiększenia obostrzeń czy widma kolejnego lockdownu. Klienci są świadomi tych zagrożeń, dlatego chętnie sięgają po format eventów online, który jest wytrychem w tej sytuacji. Staje się on pewnym i bezpiecznym sposobem na realizację komunikacji z klientami, partnerami oraz pracownikami.

pobierz pełny raport


Źródło: MeetingPlanner.pl

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Historia ESL Mistrzostwa Polski – od „Stodoły” po areny świata

ESL mistrzostwa Polski

ESL Mistrzostw Polski to jedno z najważniejszych wydarzeń w polskim esporcie. Ten najdłużej działający, krajowy cykl rozgrywek, jest miejscem, gdzie rodzą się i upadają legendy, a tytuły gier ugruntowują swoją pozycję jako kultowych. 14 maja br. już po raz dwudziesty drugi, najlepsi polscy zawodnicy zmierzą się się grze Counter Strike: Global Offensive. W tym roku stawką jest pula nagród w wysokości 50 tysięcy złotych i awans do National Championship Playoffs. Zanim jednak rozgrywki ESL MP zaczęły otwierać drzwi do międzynarodowych turniejów, musiały przejść długą drogę, której początek miał miejsce ponad dekadę temu.

Finał pierwszego sezonu mistrzostw polski spod znaku ESL odbył się w 2009 roku. Wtedy legendarna drużyna Fnatic po raz drugi odebrała nagrodę eSports Award, a polska scena esportowa z zapartym tchem śledziła zmagania w takich tytułach jak Warcraft III czy Quake Live. W tym czasie swoje triumfy odnosiły już takie gwiazdy polskiego esportu jak Filip „Neo” Kubski i Wiktor „Taz” Wojtas. To także moment, w którym firma ESL Polska postanowiła na zawsze odmienić oblicze polskiego esportu, startując z pierwszym sezonem ESL Pro Series Poland. Turniej ten był następstwem połączenia się firmy ESL Polska z organizacją Cybersport i był duchowym spadkobiercą organizowanej od 2005 roku Ligi Cybersport.

ESL Pro Series
Źródło: ESL gaming

Scaleniu Cybersport i ESL przewodziła myśl, według której istnieje tylko jeden wielki, najbardziej znaczący event esportowy w Polsce. Ta myśl ewoluowała i przyczyniła się do stworzenia właśnie Mistrzostw Polski.

Rafał Pikiewicz, dyrektor zarządzający ESL Polska

Finały pierwszego sezonu ESL Pro Series Poland odbyły się w legendarnym warszawskim klubie muzycznym Stodoła, a zawodnicy zmierzyli się w takich tytułach jak Counter Strike 1.6, Pro Evolution Soccer 2009 i Americas Army. Co ciekawe swój turniej w CS 1.6 rozegrały także Panie. Pula nagród wynosiła wtedy 45.000 zł a wydarzenie uświetnił występ znanych artystów hip-hopowych takich jak Wujek Samo Zło, Człowiek Nowej Ery, DJ 600V oraz Numer Raz.

ESL Pro Series
Źródło: ESL gaming

Dla założycieli i wieloletnich pracowników ESL edycją, która najmocniej wpłynęła na cały cykl, były finały drugiego sezonu ESL Pro Series w Zabrzu. W tamtym czasie, a był to rok 2011, turnieje organizowała niewielka liczba osób, a podział na role był czysto umowny.

Obowiązywała zasada »wszystkie ręce na pokład« i każdy robił wszystko, aby o godz. 10 rano turniej wystartował – co często kończyło się zarywaniem nocy. Pierwsze edycje Mistrzostw Polski można było przygotować w ciągu doby, co teraz wydaje się niemożliwe, chociażby ze względu na zobowiązania sponsorskie i stopień profesjonalizacji naszych wydarzeń.

Adrian Kostrzębski, rzecznik prasowy ESL Polska

Rozgrywki w Zabrzu to ważny moment, jeżeli chodzi o historię ESL Mistrzostw Polski. Przy tej edycji wprowadziliśmy bardzo dużo nowych elementów. Zaczęliśmy przykładać większą wagę do kwestii wizualnych, pojawili się też komentatorzy i zalążek produkcji telewizyjnej. Oczywiście popełnialiśmy błędy, ale to na nich uczyliśmy się jak robić lepsze wydarzenia w przyszłości, czego efekty możemy podziwiać teraz, przy okazji takich eventów jak np. Intel Extreme Masters.

Rafał Pikiewicz, dyrektor zarządzający ESL Polska

Dominacja jednej drużyny

W 2015 roku nazwa ESL Pro Series Poland zmieniona została na ESL Mistrzostwa Polski. Był to też sezon, od którego rozpoczęła się dominacja ekipy Kinguin, występującej jeszcze wtedy w barwach Lounge Gaming. Finały 13. sezonu (rok 2016) rozegrane zostały w łódzkiej Atlas Arenie. W puli nagród znalazło się 90 tys. złotych, a zawodnicy rywalizowali oczywiście w CS:GO oraz w League of Legends.

Fenomen Kinguin wynikał m.in. z dobrego zaplecza finansowego drużyny, sponsorowanej przez Kinguin.net, co przekładało się na możliwość dobierania najlepszych na rynku zawodników.

Adrian Kostrzębski, rzecznik prasowy ESL Polska

Drużyna Kinguin święciła triumfy także za granicą, przez co stała się „Świętym Graalem” w środowisku CS:GO. Z jednej strony, każdy marzył, żeby się w niej znaleźć, a z drugiej każdy chciał z nią wygrać.

W 2018 roku, do drużyny Kinguin dołączył Wiktor „TaZ” Wojtas. W tym samym roku, w finałach ESL MP, legendarna passa „pingwina w koronie” została przerwana przez zespół AGO.

Kinguin
Źródło: ESL gaming

To był dla mnie bardzo duży cios emocjonalny, który zmotywował mnie do tego, aby jeszcze mocniej pracować i rozwijać się jako zawodnik, ale także jako drużyna, tak by w następnej edycji zaszczyt podniesienia pucharu przypadł właśnie nam.

Wiktor „TaZ” Wojtas

Ten moment chwały nastąpił jeszcze tego samego roku w finałach 17 sezonu ESL Mistrzostw Polski, kiedy to Kinguin wygrał z zespołem PACT. Drużyna „pingwinów” zdobyła tytuł Mistrza Polski w sumie aż cztery razy, w tym 3 z rzędu. Turniej ESL MP obfitował w wiele emocjonujących momentów, a niektóre jego edycje transmitowane były na kanale TVP Sport, co świadczy o rosnącym znaczeniu esportu jako rozrywki i rywalizacji.

Tysiące graczy, kilkanaście gier i szerokie perspektywy

ESL Mistrzostwa Polski, z uwagi na swoją długą historię są także swoistym odzwierciedleniem bardzo dynamicznej sceny esportowej. W trakcie 22 sezonów ESL MP, tysiące amatorów i profesjonalnych graczy rozegrało mecze w takie tytuły jak CS 1.6, CS:GO, FIFA, League of Legends, Americas Army, Pro Evolution Soccer, Heartstone, Warcraft III czy Quake Live. Finały scalały polską scenę także z uwagi na to, że odbywały się w różnych miastach, m.in. w Warszawie, Łodzi, Zabrzu czy Poznaniu, aby finalnie na stałe zagościć w Katowicach, które na przestrzeni lat stały się stolicą polskiego esportu.

Do Katowic jeździło się pociągiem i rozmawiało o taktykach. Te podróże mocno zapadły mi w pamięć, niezależnie od tego, czy wracaliśmy z tarczą, czy na tarczy.

Wiktor „TaZ” Wojtas

Obecnie, turniej ESL MP związany jest stricte z grą CS:GO i stanowi furtkę do najważniejszych międzynarodowych wydarzeń esportowych.

Źródło: ESL gaming

Kiedyś Mistrzostwa Polski nie były drogą do sceny światowej. Przy obecnych edycjach ESL MP możliwość udziału w turniejach zagranicznych czy nawet kwalifikacjach do turniejów zagranicznych jest znacznie większa i oferuje szersze perspektywy.

 Wiktor „TaZ” Wojtas

Marzy mi się, żeby w przyszłości Mistrzostwa Polski odbyły się na wielkiej hali koncertowej, gdzie dwa lub trzy tysiące osób będzie wspólnie emocjonowało się rozgrywkami.

Rafał Pikiewicz, dyrektor zarządzający ESL Polska


Źródło: ESL gaming

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF