Konsumenci na całym świecie wydali 10 miliardów dolarów na gry mobilne w pierwszej połowie 2021 r.

Mobile_Gaming

Wzrost w dziedzinie gier i esportu nie zwalnia, ponieważ coraz więcej konsumentów wykazuje apetyt na różne jego wersje, takie jak gry mobilne. Zainteresowanie owocuje zwiększeniem wydatków na różne tytuły gier mobilnych.

Według danych uzyskanych przez Finbold, konsumenci na całym świecie wydali 10,32 miliarda dolarów na gry mobilne w pierwszej połowie 2021 roku. Liczba ta oznacza wzrost o 23,88% w porównaniu z podobnym okresem w 2020 roku, kiedy łączne wydatki wyniosły 8,33 miliarda dolarów.W ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2021 r. konsumenci najwięcej wydali w lutym – 1,75 miliarda dolarów Natomiast w styczniu odnotowano najniższe wydatki na poziomie 1,7 miliarda dolarów.

Zwiększone wydatki korelują z liczbą gier, które przekroczyły milion dolarów w globalnych wydatkach konsumentów. W pierwszej połowie 2021 r. liczba takich gier wyniosła 542. Co ciekawe, liczba gier przekroczyła 523 zarejestrowane tytuły w 2020 r. Dane o wydatkach na aplikacje mobilne dostarcza App Annie.

Nowe możliwości wydatków w grach mobilnych

W ciągu ostatniego roku pandemia koronawirusa przyspieszyła popyt na gry mobilne, ponieważ oferowały one formę rozrywki dla osób mających więcej czasu podczas lockdownu.Jednak rosnące wydatki konsumentów, wskazują na to, że popyt na gry mobilne pozostaje silny i nie ma oznak jego spowolnienia.

Według stanu na sierpień 2020 r. badania Finbold wykazały, że ponad 35% światowej populacji stanowili gracze, reprezentujący 2,7 ​​miliarda ludzi. Liczba graczy została odnotowana w szczytowym momencie kryzysu zdrowotnego wywołanego przez COVID-19, co podkreśla wpływ pandemii na sektor.

Oprócz pandemii kilka innych czynników napędzało wydatki konsumentów w grach mobilnych. W ostatnich miesiącach większość wydawców zwróciła się ku innowacyjnym sposobom utrzymywania zainteresowania konsumentów. Większość wydawców gier skupiła się na nowych treściach i wydarzeniach, aby przyciągać więcej użytkowników.

Na różnych rynkach światowych pojawiły się zwiększone możliwości monetyzacji w sklepach aplikacji mobilnych. Jednocześnie wydawcy oferują również więcej alternatywnych form płatności, takich jak karty kredytowe/debetowe, bezpośrednie rozliczenia z operatorem i płatności za pośrednictwem popularnych portfeli cyfrowych. Dzięki szerokiej gamie opcji płatności konsumenci mogą wydawać więcej.

Wydatki są prawdopodobnie inspirowane zmieniającym się charakterem gier mobilnych. Wraz z narastającą pandemią większość developerów pracowała nad tym, aby gry mobilne wyprzedzały inne formy konsumpcji gier cyfrowych.

Na przykład więcej urządzeń mobilnych oferuje grafikę i rozgrywkę podobną do tej na konsoli, jak i funkcje cross-play i możliwości gier społecznościowych. Gry z funkcjami online w czasie rzeczywistym należą do najbardziej dochodowych aplikacji, w tym te z funkcjami player-vs-player i cross-play.

Gry mobilne odnotowują znaczne przychody

Co ciekawe, wydatki konsumentów znajdują odzwierciedlenie w przychodach niektórych gier. Poprzednie badania pokazują, że według stanu na czerwiec 2021 r. dziesięć najbardziej dochodowych gier na iPhone’a w Stanach Zjednoczonych generowało szacunkowo średnio 11,2 mln USD dziennego przychodu, co odpowiada 336,2 mln USD miesięcznie.

Globalny gaming zapoczątkował wzrost zainteresowania nową formą sportu – esportu. Esport coraz częściej trafia do głównego nurtu, a organizatorzy zapewniają graczom na całym świecie znaczne nagrody pieniężne. Na przykład od lipca 2021 r. 10 najlepszych graczy w esporcie łącznie zarobiło 53,16 miliona dolarów w nagrodach pieniężnych.

Warto zauważyć, że wzrost liczby gier oraz większe w nich wydatki wiążą się ze zwiększonym dostępem do smartfonów. Większość wydawców oferuje gry, które pasują zarówno do smartfonów z niższej, jak i wyższej półki, aby objąć wszystkie grupy demograficzne.

W nadchodzących miesiącach wydatki prawdopodobnie dalej będą rosły, ponieważ trendy, takie jak usługi przesyłanie strumieniowe w chmurze, przeniosą się do gier mobilnych. Ponadto, ponieważ gry, które kiedyś były ograniczone do konsol, trafiają na urządzenia mobilne, więcej konsumentów prawdopodobnie wyda więcej pieniędzy z racji dostępności coraz bogatszej formy tej rozrywki w zasięgu ręki.

Wraz z penetracją szybkich sieci telekomunikacyjnych 5G o dużej przepustowości, integracja grafiki o jakości konsolowej z urządzeniami mobilnymi spowoduje dodatkowe wydatki.


Źródło: Finbold

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF