...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

2 lipca teamLab Planets w Tokio zaprezentuje dwa nowe immersyjne ogrody

Ogórd_ Immersyjny

Muzeum, w którym zwiedzający mogą brodzić po wodzie, stanie się jeszcze bardziej imersyjne po dodaniu interaktywnego ogrodu z 13 tysiącami żywych orchidei kwitnących w powietrzu i stale zmieniającym się ogrodem mchów z świecącymi owoidami, które rezonują ze światłem i dźwiękiem.

 teamLab Planets TOKYO świętuje w tokijskim Toyosu swoją trzecią rocznicę, rozbudowując obiekt: 2 lutego muzeum otworzy nowy ogród z dwoma interaktywnymi artystycznymi przestrzeniami.
Dla zwiedzających otwarte zostaną dwa ogrody: w jednym z nich będzie można stać się jednością z kwiatami, zanurzając się w ponad 13 tys. żywych orchideach, które kwitną w powietrzu; drugi, ogród mchów wypełniony jest owoidami, które rozbłyskują się i rezonują pod wpływem pchnięcia zwiedzających lub podmuchu wiatru.

 

teamLab Planets, na który składa się dziewięć dzieł, w tym cztery gigantyczne przestrzenie artystyczne i dwa ogrody, zabiera zwiedzających w imersyjną podróż po muzeum, gdzie brodzą po wodzie i przemierzają ogrody, stając się jednością z otaczającymi ich kwiatami.

 

Gdy wspólnie z innymi zwiedzającymi zanurzamy całe ciało w sztuce, zacierają się granice między ciałem a dziełem sztuki, granice między własnym „ja”, innymi ludźmi i światem stają się płynne, a my tworzymy nową relację bez granic między sobą a światem.

Odwiedzający wchodzą do muzeum boso, po czym wraz z innymi zagłębiają się w ogromne przestrzenie wypełnione dziełami sztuki.

Szczegóły dotyczące wystaw: planets.teamlab.art/

Ogród 2

Floating Flower Garden; Flowers and I are of the Same Root, the Garden and I are One (Ogród fruwających kwiatów: kwiaty i ja wyrastamy z tego samego korzenia, Ogród i ja jesteśmy jednością)

Materiał ilustracyjny: https://planets.teamlab.art/tokyo/ew/ffgarden_planets/

Ogród fruwających kwiatów składa się z trójwymiarowej masy kwiatów. Unoszą się one nad ludźmi, a gdy ci poruszają się dalej, ponownie opadają. Przestrzeń artystyczna wypełniona jest po brzegi unoszącymi się w powietrzu kwiatami. W muzeum stworzono przestrzenie, w których człowiek znajduje się w centrum. Dzięki temu zwiedzający mogą swobodnie przechadzać się po trójwymiarowej, wypełnionej kwiatami przestrzeni. W przypadku spotkania w niej innych zwiedzających ich przestrzenie łączą się w jedną.

Mówi się, że ogrody zen powstały jako miejsce, w którym grupy kapłanów Zen ćwiczą stawanie się jednością z naturą. W jednym z chińskich koanów zen (koan to pytanie lub odpowiadanie będące częścią szkolenia teologicznego kapłanów Zen) pt. „Kwiat Nansena” mężczyzna imieniem Rikukô Taifu, podczas rozmowy z Nansenem, powiedział: „Jak mówi Jô Hoshi, >>Niebo i ja wyrastamy z tego samego korzenia. Wszystko, również i ja, pochodzi z tej samej materii<<. To wspaniałe! Wskazując palcem na kwiat w ogrodzie, Nansen powiedział: >>Dziś ludzie patrzą na ten kwiat, jak gdyby znajdowali się we śnie<<”.

Dzieło to pozwala zwiedzającym zanurzyć się w kwiatach, zjednoczyć się z ogrodem. Gdy człowiek staje się jednością z kwiatami i patrzy na nie, one odwzajemniają spojrzenie. Możliwe, że niektórzy tak naprawdę po raz pierwszy patrzą na kwiaty.

Kwiaty kwitnące w powietrzu to epifityczne orchidee. Epifity występują niezwykle często w rodzinie orchidei, a orchidee epifityczne mogą rosnąć bez ziemi, wchłaniając wodę z powietrza. Kwiaty użyte w dziele są żywe, cały czas rosną i kwitną z każdym dniem.

Mówi się, że orchidee były ostatnimi roślinami, które pojawiły się na Ziemi. Grunt pokryty był już innymi roślinami, dlatego w toku ewolucji orchidee wykształciły zdolność życia na kamieniach i drzewach, czyli tam, gdzie inne rośliny by nie przetrwały. Orchidee posiadają zdolność szybkiego przystosowywania i rozprzestrzeniania się. Szacuje się, że tylko dzikich odmian tej rośliny jest od 25 do 30 tys. Prawdopodobnie charakteryzuje się ona największą liczbą odmian wśród wszystkich roślin. Niestety wiele z nich jest zagrożonych z uwagi na utratę naturalnych siedlisk lub nadmierną eksploatację w wyniku rozwoju cywilizacyjnego.

Nasiona orchidei są drobne jak pył, z niedojrzałymi zarodkami, bez bielma i niewielką zdolnością magazynowania substancji odżywczych. W przyrodzie kiełkowanie nasiona wymaga symbiozy z określonym grzybem, a symbiotyczny grzyb dostarcza substancji odżywczych. Nasiona nie posiadają rezerwy niezbędnej do kiełkowania i nie mogą wypuszczać pędów, co zdawałoby się przeczyć samej istocie nasiona. Nasiona powinny również stanowić magazyn potrzebny młodym roślinom do kiełkowania, jednak ostatnia odmiana orchidei, jaka pojawiła się na Ziemi, wyzbyła się również i tej właściwości. Wszystko to skłania do refleksji nad ścieżkami, jakie obiera ewolucja.

Wiadomo, że ewolucja orchidei przebiegała równolegle z pewnymi owadami przenoszącymi pyłek, których dynamiczna ewolucja ma prawdopodobnie cały czas miejsce. Od aktywności tych owadów zależy intensywność aromatu wydzielanego przez kwiaty w przestrzeni artystycznej. Dlatego też panujący w niej zapach zmienia się w zależności od pory dnia.

Moss Garden of Resonating Microcosms- Solidified Light Color, Sunrise and Sunset (Ogród mchów, rezonujących mikrokosmosów – kolor światła stałego, wschód i zachód słońca)

Materiał ilustracyjny: https://planets.teamlab.art/tokyo/ew/resonating_microcosms_mossgarden_planets/

Wraz ze wschodem słońca owoidy zaczynają odzwierciedlać otaczający je świat. Popchnięte przez człowieka albo podmuch wiatru opadają, by ponownie się podnieść, wydając przy tym rezonujący dźwięk. Znajdujące się w otoczeniu inne owoidy reagują jeden po drugim, rezonując tym samym dźwiękiem.

Podczas zachodu słońca owoidy świecą własnym światłem. Popchnięty przez człowieka albo podmuch wiatru owoid opada, by ponownie się podnieść, wydając przy tym dźwięk i emitując światło o kolorze charakterystycznym dla dźwięku. Otaczające go inne owoidy również reagują jeden po drugim, wydając ten sam dźwięk i emitując światło o tym samym kolorze, które rezonuje.

Gdy wiatr ucicha i ludzie ich nie popychają, owoidy zaczynają powoli migotać. Ponieważ kolor owoidów tworzy światło, mogą one emitować 61 różnych kolorów światła stałego.

Następujące prace wciąż są dostępne dla zwiedzających

Drawing on the Water Surface Created by the Dance of Koi and People – Infinity

teamLab, 2016-2018, interaktywna instalacja cyfrowa, ciągła, oprawa dźwiękowa: Hideaki Takahashi

Materiały ilustracyjne: https://planets.teamlab.art/tokyo/ew/koi_and_people/

The Infinite Crystal Universe

teamLab, 2018, interaktywna instalacja rzeźb świetlnych, LED, ciągła, oprawa dźwiękowa: teamLab

Materiały ilustracyjne: https://planets.teamlab.art/tokyo/ew/infinite_crystaluniverse/

Floating in the Falling Universe of Flowers

teamLab, 2016-2018, interaktywna instalacja cyfrowa, ciągła, oprawa dźwiękowa: Hideaki Takahashi

Materiały ilustracyjne: https://planets.teamlab.art/tokyo/ew/fitfuof/

Expanding Three-Dimensional Existence in Transforming Space – Flattening 3 Colors and 9 Blurred Colors, Free Floating

teamLab, 2018, interaktywna instalacja, ciągła, oprawa dźwiękowa: Hideaki Takahashi

Materiał ilustracyjny: https://planets.teamlab.art/tokyo/ew/transformingspace/

* teamLab Planets, obejmujące powyższe cztery ogromne przestrzenie artystyczne, to muzeum, w którym brodzi się po wodzie i przemierza ogród, stając się jednością z kwiatami.


Źródło: PAP

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

50 mln zł dla polskich MŚP na promocję podczas EXPO w Dubaju

MŚP

Nawet 455 650 zł na promocję marek produktowych na rynkach Zjednoczonych Emiratów Arabskich i innych krajów Zatoki Perskiej mogą uzyskać polskie mikro-, małe i średnie przedsiębiorstwa w konkursie „Go to Brand – EXPO 2020”. Program jest finansowany z funduszy europejskich Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój. Firmy, które chciałyby uzyskać dofinansowanie do uczestnictwa w Światowej Wystawie Expo 2020 w Dubaju mogą składać wnioski jeszcze do 29 marca.

EXPO 2020 w Dubaju to kontynuacja cyklu Wystaw Światowych organizowanych w różnych częściach globu od 1751 r. Wydarzenie niezmiennie stanowi największe forum prezentacji osiągnięć naukowych, pozwalając dzielić się wiedzą i debatować nad globalnymi problemami świata. Z uwagi na wybuch pandemii Wystawa Światowa zaplanowana na rok 2020 została przesunięta o jeden rok. Jej nowe ramy czasowe to 1 październik 2021 r. – 31 marzec 2022 r.

„Go to Brand – EXPO 2020” jest jednym z najważniejszych elementów programu gospodarczego towarzyszącego udziałowi Polski w Expo 2020 w Dubaju. – Zachęcamy do składania wniosków o dofinansowanie wszystkie mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa, które widzą swoją szansę na rozwój poprzez eksport. Wystawa Światowa po raz pierwszy odbędzie się w kraju arabskim. To niepowtarzalna szansa, by zaistnieć na bardzo obiecujących i dynamicznie rozwijających się rynkach Zatoki Perskiej.

Marcin Czyża, zastępca prezesa Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości

Budżet konkursu wynosi 50 mln zł, przy czym 15 mln zł jest przeznaczone dla projektów zlokalizowanych w województwie mazowieckim, a 35 mln zł – dla projektów zlokalizowanych w pozostałych województwach.
Maksymalne dofinansowanie, o jakie mogą się starać firmy to 455 650 zł, przy czym wymagany minimalny wkład własny wynosi 15 proc. wartości projektu. Sam projekt zgłaszany do konkursu może mieć wartość maksymalnie 1 mln zł.

Firmy mogą przeznaczyć wsparcie na udział w targach, wystawach, misjach gospodarczych lub konferencjach zagranicznych i na dodatkowe działania promocyjne związane z udziałem w EXPO 2020. Co więcej, pozyskane środki mogą posłużyć do sfinansowania kosztów usług doradczych w zakresie przygotowania wejścia na rynki krajów Zatoki Perskiej, tj. Arabia Saudyjska, Bahrajn, Katar, Kuwejt, Oman, Zjednoczone Emiraty Arabskie.

Za obecność naszego kraju na Wystawie, w tym Polski Pawilon, odpowiada Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH). Agencja uruchomiła serwis internetowy www.expo.gov.pl, w którym przedsiębiorcy znajdą informacje związane z wydarzeniem.


Źródło: PARP

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF