...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Trendy biznesowe w wyszukiwarce Google w 2021 roku, które mogą być przydatne marketerom [RAPORT]

google raport

W raporcie podsumowane zostały wyszukiwania dotyczące spędzania czasu, rozrywki, trendów gastronomicznych i innych aspektów życia i biznesu.

 

  1. Znów razem

 

Powoli wracaliśmy do spotkań na żywo z rodziną i przyjaciółmi:

  • o 400% r/r wzrosło wyszukiwanie w Google hasła “kiedy otwarte restauracje” w Polsce
  • o 25% r/r wzrosło zainteresowanie hasłem “sukienka na wesele” w Polsce

 

Jednak nadal dużą popularnością cieszyły się eventy i spotkania online:

  • 70% częściej r/r globalnie wyszukiwana była fraza związane z hasłem “gry ze znajomymi”, jak np. “gry online ze znajomymi”

 

  1. Ewolucja rozrywki

 

Wybieraliśmy miejsca na świeżym powietrzu:

  • o 150% r/r globalnie częściej wyszukiwane były hasła zawierające frazy: “miejsce z ogródkiem blisko mnie”, “restauracja z miejscami na zewnątrz blisko mnie”
  • o 100% r/r wzrosła popularność hasła “bilety do zoo”

 

Ale także inne rozrywki były popularne:

  • aż o 500% zyskało na popularności globalnie hasło “w teatrach teraz” w okresie od sierpnia do października w porównaniu z analogicznym okresem z roku poprzedniego
  • 50% częściej r/r w Polsce wyszukiwane było hasło “wodny plac zabaw”

 

  1. Odkrywanie swojego potencjału

 

Chcieliśmy rozwijać się w różnych kierunkach:

  • o 50% r/r globalnie wzrosło zainteresowanie hasłem “malowanie dla początkujących”

 

  1.   Wielkie zmiany

 

Praca w domu sprawiła, że zaczęliśmy inwestować w swoje mieszkania:

 

  • o 100% r/r wzrosło zainteresowanie hasłem “pomysły na urządzenie podwórka”
  • o 400% r/r zyskało na popularności globalnie hasło “tanie pomysły na małą łazienkę”

 

Oznaczało to jednak także duże zmiany w życiu wielu ludzi:

  • o 200% r/r w okresie od sierpnia do października wzrosło globalnie zainteresowanie “kalkulatorem kredytu mieszkaniowego” 

 

  1.   Zrównoważone życie

 

Kupujący szukali sposobów, by być eko:

  • o 100% r/r wzrosły globalne wyszukiwania hasła “ładowanie pojazdów elektrycznych”
  • o 70% r/r w Polsce zyskały na popularności wyszukiwania wyszukiwań w Polsce z frazą “…do fotowoltaiki”

 

Członkowie społeczności pomagali sobie nawzajem:

  • +100% r/r w skali globalnej zyskały na popularności wyszukiwania z “możliwości wolontariatu w pobliżu”
  • 100% r/r wzrost zapytań o “jadłodzielnie blisko mnie”

 

  1. Definiując nową normalność

 

Niektóre wygodne zmiany zostały z nami na stałe:

  • o 80% r/r wzrost globalnych wyszukiwań hasła “aplikacje zakupowe”
  • o 70% r/r wzrost globalnie hasła “zamów dostawę jedzenia”

 

Niektórzy podróżnicy wrócili do odkrywania świata:

  • o 100% r/r wzrosło na popularności hasło “wypady blisko mnie”
  • o 50% r/r w Polsce wzrost zaliczyło hasło “walizki podróżne”

Link do raportu


Źródło: Google

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF