...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Wyzwanie F1 2020 – seria wyścigów promujących najnowszą edycję gry dobiegła końca

Od momentu startu Wyzwania F1 2020 minęły trzy tygodnie. Począwszy od 12 lipca w każdą niedzielę odbywały się wirtualne wyścigi, które dostarczały wielu emocji zarówno widzom zgromadzonym przed odbiornikami, jak i kierowcom biorącym udział w zawodach.  Zawodnicy ścigali się kolejno na komputerowych odpowiednikach torów w Styrii, Hungaroring oraz UK Silverstone. Tory, które są dobrze znane fanom sportów motorowych już dawno zostały wiernie odzwierciedlone korzystając ze skanowania laserowego, aby dokładnie odwzorować ich wygląd, a także odległości czy pochylenia terenu. Dzięki temu wrażenia przy oglądaniu zmagań wirtualnych są mocno zbieżne z tymi, które towarzyszą widzom przy tradycyjnych wyścigach.

Rywalizacja w produkcji Codemasters odbywała się na podobnych zasadach jak prawdziwe Grand Prix. Istnieją jednak małe różnice. Przede wszystkim, wirtualne wyścigi trwają o 50% krócej niż ich realne odpowiedniki, uszkodzenia samych bolidów są wyłączone, a ich osiągi wyrównane. Dodatkowo, na wirtualnych torach każdy jedzie na własne konto – dobór drużynowy nie ma tutaj znaczenia. Pozornie mogłoby się wydawać, że takie uproszczenie odbiera sporą część realizmu, jednakże gdy ogląda się na żywo wirtualne przejazdy, emocje sięgają zenitu tak samo jak przy “prawdziwym” wyścigu F1. Należy mieć na uwadze, że za kierownicą każdego z bolidów siedzi prawdziwy kierowca, który jak w realnym wyścigu decyduje o stylu jazdy, wyprzedzaniu czy zjazdach do pit stopu. Wszystkie decyzje mają istotny wpływ na końcową klasyfikację. Który z rajdowców poradził sobie zatem najlepiej? Bezkonkurencyjnym liderem klasyfikacji generalnej jest Patryk Krutyj, reprezentujący barwy Mercedesa, który dwukrotnie sięgnął po złoto.

W sumie w Wyzwaniu F1 2020 wzięło udział 27 kierowców. Wśród nich znaleźli się influencerzy, zawodowi simracerzy z devils.one Triton Racing, zawodnicy esportowi, streamerzy, redaktorzy esportowi, a także Gosia Rdest – pierwsza i jedyna obecnie Polka startująca w W Series. Mistrzowska obsada co tydzień przyciągała przed ekrany wielu widzów zainteresowanych oglądaniem wirtualnej F1. Wyścigi można było oglądać za pośrednictwem 3 platform – Twitch, Facebook oraz w telewizji na kanale Gametoon.  W sumie wirtualne zmagania oglądane były przez ponad 61,5 tys godzin, a treści w social mediach dotyczące tego eventu online wygenerowały blisko 1,5 mln zasięgu.

Za realizację Wyzwania F1 2020 w całości odpowiadała agencja gamingowa Fantasyexpo, która specjalizuje się w organizacji esportowych i gamingowych produkcji, zarówno online jak i offline. W tym roku z powodzeniem przygotowała również dla platformy nSport+ serię wyścigów simracingowych DTM&GT3 Series Canal+. Projekt został zrealizowany na zlecenie Koch Media Poland, polskiego wyłącznego dystrybutora gry F1 2020, a także wszystkich innych tytułów od brytyjskiego studia Codemasters. F1 2020 jest dostępne w sprzedaży w wydaniu pudełkowym na PlayStation 4, Xbox One oraz PC w dwóch wersjach: Edycji Siedemdziesięciolecia oraz Edycji Deluxe Schumacher.

Pełna energii i zapału manager marketingu z ponad 15-letnim doświadczeniem zawodowym zdobytym w wielu branżach. Absolwentka WSB o specjalizacji Media masowe i komunikacja. Z sukcesami planuje i realizuje komunikację marek w obszarze esportu oraz gamingu i nie tylko. Skutecznie potrafi łączyć kanały i narzędzia komunikacji, by efektywnie i efektownie realizować cele projektów.

Justyna Oracz

#CONTRA19 – nastolatkowie w kontrze do COVID-19

Zwolneni z Teorii #CONTRA19

Z dnia na dzień 1,7 mln nastolatków w Polsce ma coraz większe poczucie beznadziejności.

W dobie walki z koronawirusem główne zalecenie dla młodych to #zostańwdomu. Więc młodzi siedzą, często z nudów docierają do końca internetu i czują smutek, niezadowolenie, że nie mogą zrobić nic sensownego.

Paula Bruszewska prezes Fundacji Zwolnieni z Teorii

Fundacja ma kontakt z tysiącami młodych, którzy biorą udział w organizowanej przez nią od 6 lat olimpiadzie z projektów społecznych. Tymczasem nastolatkowie chcieliby, podobnie jak każdy Polak, by negatywne skutki koronawirusa były jak najmniejsze. Dlatego Fundacja Zwolnieni z Teorii zainicjowała akcję #CONTRA19. W jej ramach nastolatkowie z całej Polski mogą wykorzystać swój potencjał i stawić czoła efektom koronawirusa w Polsce.

CONTRA19_wyzwania

Na czym polega ta akcja? Na stronie www.contra19.org losuje się krótkie wyzwanie, realizuje je, a następnie wyzywa swoich znajomych do tego, by też podjęli się wyzwania. Wśród najciekawszych są m.in.: Wesprzyj lokalsa – na rzecz lokalnych biznesów, Przeżyj to w piżamie – wsparcie kultury, E-domóweczka – podtrzymanie relacji i życia towarzyskiego. Co ważne, wszystkie wyzwania młodzież może wykonać bez wychodzenia z domu, bez pieniędzy, a nawet, jak zapewnia organizator, bez ruszania się z kanapy.

Organizatorzy liczą na efekt kuli śniegowej.

Wyobraźmy sobie, że każda z 1,7 mln młodych osób wylosuje z nami wyzwanie i zadzwoni do 3 osób, które mogą czuć się teraz najbardziej samotnie. Można szybko policzyć, ile osób może poczuć się lepiej w tej trudnej sytuacji dzięki tylu małym gestom ze strony młodzieży. Wyzwań tego typu jest znacznie więcej, więc w sumie gra toczy się o dużą pulę dobrej energii w dobie koronawirusa.

Paula Bruszewska

Akcję #CONTRA19 zainicjowała Fundacja Zwolnieni z Teorii, jej partnerem merytorycznym jest GovTech Polska. Kreację motywującą do działania stworzyła pro bono agencja 180heartbeats + JUNG v MATT.


Źródło: informacja prasowa Zwolnieni z Teorii 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF