Kto ogląda gry?

kto częściej ogląda gry?

Portal YouGov przygotował raport "Game Changers" ukazujący, jakie są proporcję między odbiorcami treści gamingowych. Na liście zbadanych państw jest również Polska.

Na całym świecie, aż 69% osób obserwujących twórców treści gamingowych to mężczyźni, 31% stanowią kobiety. Natomiast, jeżeli przyjrzeć się także całemu obszarowi poza gamingiem, podział wygląda inaczej. Influencerzy ze wszystkich kategorii są śledzeni w większości przez kobiety (53%). W pojedynczych krajach mężczyźni stanowią procentowo ok 60-70%. Najwyższy odsetek kobiet oglądających gry znajduje się we Francji (38%) i Singapurze (37%). W Polsce przeważają mężczyźni – aż 76%, co stawia kraj na trzecim miejscu listy z największą dysproporcją między płciami. Wyżej jest jedynie Indonezja i Dania.

Raport YouGov
źródło: YouGov

 

Raport zbadał także proporcje między twórcami. Dziewięćdziesiąt pięć ze stu najlepszych kanałów transmitujących gry na żywo w  serwisach YouTube i Twitch to te prowadzone przez mężczyzn.

Raport dostępny do pobrania tutaj: https://business.yougov.com/sectors/gaming-esports

Adam Daniluk

Jak Mata przejął Maka… i YouTube w październiku

YouTube

W październiku Mata przejął nie tylko McDonald’s, ale także YouTube. Wideo reklamujące jego zestaw w popularnej sieci fast foodów zajęło pierwsze miejsce w zestawieniu YouTube Ads Leaderboard za ubiegły miesiąc. W rankingu znalazła się także reklama nowego Xiaomi 11T oraz Gangu Swojaków Biedronki. Sprawdźcie, które klipy najbardziej przypadły do gustu użytkownikom platformy.

Niekwestionowanym królem październikowego zestawienia YouTube Ads Leaderboard zostaje raper Mata, który we współpracy z McDonald’s przygotował swój własny zestaw, dostępny w sieci fast foodów w październiku oraz listopadzie. Wideo promujące akcję Jak Mata przejął Maka, utrzymane w konwencji spełniającego się marzenia artysty, było najchętniej oglądanym klipem reklamowym na YouTube w październiku. Za kreację odpowiada agencja DDB Warszawa, zaś za zakup mediów – dom mediowy OMD.

Drugie miejsce należało zaś do wideo Polska premiera serii Xiaomi 11T już 6 października!, przygotowanego przez Xiaomi Polska. W 30-sekundowym klipie przedstawione zostały zalety nowego smartfona, ze szczególnym podkreśleniem funkcjonalności aparatu fotograficznego, takich jak m.in. audio zoom.

W październiku aż trzy kolejne pozycje rankingu YouTube Ads Leaderboard zajęły reklamy Biedronki związane z Gangiem Swojaków, czyli kolejną, promocyjną serią pluszaków dostępną w sklepach marki. Pierwszy z nich, Ta książka pomaga! „Chrońmy zagrożone gatunki” od Gangu Swojaków już w sprzedaży! dotyczy akcji, w ramach której cały przychód ze sprzedaży książki „Chrońmy zagrożone gatunki” zostanie przekazany na ochronę opisanych w niej, żyjących w Polsce zwierząt.

Kolejne wideo to zaś krótka bajka Gang Swojaków nad Bałtykiem. W animacji pluszaki odwiedzają Słowiński Park Narodowy, gdzie pomagają rysiowi uratować z sieci morświna.

Zestawienie zamyka klip Gang Swojaków w Górach Stołowych, czyli następna przygoda tytułowego gangu, w której wilk i sowa mówią o zasadach panujących na obszarach chronionych. Za wszystkie reklamy akcji Biedronki odpowiada agencja Duda Polska oraz dom mediowy Wavemaker Polska.

Polskie zestawienie YouTube Ads Leaderboard w październiku jest dostępne również na stronie Think with Google.


Źródło: YouTube

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Najlepsi twórcy nagrodzeni na Grand Video Awards 2021

youtube video

Dawid Myśliwiec za film „Chcieli mi ukraść 37 tysięcy złotych! Dlaczego czasami to się udaje?” dostał Nagrodę Widzów podczas gali konkursu Grand Video Awards dla najbardziej kreatywnych twórców wideo w sieci. Jury przyznało też statuetki zwycięzcom dziewięciu kategorii konkursowych.

Otwierając galę, jurorka i dyrektorka wydawnicza „Press” Weronika Mirowska mówiła: – Ktoś mógłby powiedzieć, że jako jurorzy byliśmy zbyt surowi w ocenach, bo zrobiliśmy gęsty odsiew zgłoszeń, bo nominowaliśmy do finału mniej filmów niż zwykle, bo nie wręczymy nagród za kanał oraz za debiut roku – ale nie mieliśmy innego wyjścia – nie możemy zbyt łatwo rozdawać statuetek, której mają w swoich kolekcjach m.in. Krzysztof Gonciarz, Martin Stankiewicz, Grupa Filmowa Darwin i wielu, wielu innych twórców.

Do finału konkursu GVA weszły 42 spośród ponad 560 zgłoszonych filmów.

Zwycięzcami poszczególnych kategorii zostali:

Branded content – Karolina Fronik, Nadia Szymańska – Papaya Young Directors – „Lekcja historii”

Gaming – Cyber Marian – Cyber Marian – „Cyberpunk 1977 – Cyber Marian, Michał Żebrowski, Rojo, Jarek Ogarek, Epic Cheat Meal”

Hobby, podróże, sport – Kaja Kraska, Mateusz Mękarski – Globstory – „Poślubiłam Masaja i zamieszkałam w jego wiosce”

Edukacja, nauka, technika – Huyen Pham, Marcin Nguyen – Emce Kwadrat – „Depresja”

Publicystyka, wideorozmowa – Janusz Schwertner – Onet – „Ostry cień mgły”

Wideoklip i muzyka – Monika Brodka, Przemek Dzienis – Brodka – „Game Change”

Wideotutorial – Adrian Kilar – Adrian Kilar – „Efekty z teledysku Mata – »Patoreakcja«”

Kultura i sztuka – Maciej Adamczak – 2020 – „Damn2K20”

Rozrywka i komedia – Maciej Pawłowski i Niplodram – Niplodram – „Zróbmy sobie kredyt”

Przyznano również nagrody specjalne. W kategorii dodatkowej Warszawa od Miasta Stołecznego Warszawy wygrała Joanna Jasitczak – Satyrycznie Historycznie – za film „Odebrano mi młodość. Wspomnienia powstańców warszawskich”.

Komputer Asus ZenBookDuo jako Nagrodę Dodatkową Asusa otrzymał Marcin Łukański – Na Gałęzi – za film „Jak zrealizowano najlepszą scenę pościgu w historii?”.

Bezpłatny roczny kurs reżysersko-operatorski lub montażowy od Warszawskiej Szkoły Filmowej otrzymał Filip Szuksztul – Filsoon TV – za film „Winda”. Nagrodę Dodatkową od Audio Network (bezpłatny roczny dostęp do banku muzycznego) zdobył Cyber Marian – Cyber Marian – „Wciągło mnie do gier 3 – ft. Owca WK, Izak, Marcin Gortat”, a wyróżnienia Janusz Schwertner – Onet – „Krwawy biznes futerkowców” oraz Adrian Duda, Filip Adamus – Łączy Nas Piłka – „Lewandowski za kulisami. Najlepsze sceny z Piłkarzem Roku FIFA!”.

Nagrodę Widzów zdobył Dawid Myśliwiec za film: „Chcieli mi ukraść 37 tysięcy złotych! Dlaczego czasami to się udaje?”.

Wśród widzów, którzy brali udział w głosowaniu, zostanie rozlosowany smartfon Zenfone 8 Flip od firmy Asus. W tym roku w konkursie oddano łącznie 25430 głosów. Z kolei firma Jet Line dla laureata kategorii Publicystyka, wideorozmowa przygotowała nagrodę w postaci tygodniowej kampanii DOOH na ekranach More w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Katowicach, Poznaniu i Trójmieście.
Zdobywcy statuetek otrzymali po 4 tys. zł.

Jury: Jacek Amsterdamski (head of video, Wirtualna Polska), Marcin Dworucha (managing director, producer & partner F25 Production House), Paweł Janas (creative director, GoldenSubmarine), Paweł Jóźwik (producent, Oto Film) Mieszko Mahboob (reżyser dźwięku, właściciel Zgrywa Studio), Weronika Mirowska (dyrektorka wydawnicza „Press”), Piotr Onopa (reżyser, Match & Spark), Andrzej Skworz (przewodniczący jury, redaktor naczelny „Press”), Martin Stankiewicz (youtuber, wielokrotnie nagradzany w GVA), Ewa Maria Szczepanowska (prorektor ds. komunikacji i nowych mediów Warszawskiej Szkoły Filmowej), Michał Walkiewicz (redaktor naczelny Filmwebu), Magdalena Widuch (CEO ColorOffOn), Marek Zając (szef kanału Polsat Rodzina).

Wszystkie nominowane do finału filmy prezentujemy na stronie www.GrandVideoAwards.pl.
Gala odbyła się w warszawskim kinie Iluzjon.

Organizator: „Press”

Partner technologiczny: Asus

Partnerzy: Audio Network, Canon Polska, PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, UPC Polska, Miasto Stołeczne Warszawa, Warszawska Szkoła Filmowa, Stowarzyszenie Autorów ZAiKS

Partnerzy gali: FilmGarden, Cocosound, M-Sound Multimedia, Grimbergen, producent napoju Coca-Cola

Patroni medialni: Wirtualna Polska, Newonce, Jet Line, Filmweb, Reach a Blogger, Brand24.


Źródło: Grand Video Awards 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Kury od Lubelli wciąż w grze – czy w kosmicznym meczu wyprzedzi je nowa Octavia? Wakacyjne zestawienie YouTube Ads Leaderboard 2021

Youtube leaderbords

Szybkie samochody i polska wieś bawiąca się w rytm coveru “Coco Jumbo” zespołu Mr. President królowały w czerwcowym zestawieniu YouTube Ads Leaderboard. Majowe déjà vu? Spokojnie, pojawiły się też nowości. Wśród nich H2Owoc i Okresowa Koalicja Biedronki. Czerwcowe podsumowanie najchętniej oglądanych reklam na YouTube zamyka najnowszy spot reklamowy Play z Kubą Wojewódzkim w roli głównej. Lipiec zaskoczył nas zamiłowaniem do zdrowego odżywiania i dawno zapomnianych hitów. Popularność zyskał nie tylko najnowszy Happy Meal od McDonald’s w zestawie z marchewką, lecz również Kiełbasa Śląska prosto z Biedronki.

Każdy, kto pamięta przedwakacyjne zestawienie YouTube Ads Leaderboard nie będzie z pewnością zaskoczony, że czerwcowym numerem jeden wciąż pozostają kurki nioski. Czy to zamiłowanie do polskiej wsi, makaronów czy też zabawny cover hitu z lat 90. przyciągnął uwagę Polaków? Jedno jest pewne – reklama Lubella Koko Jambo, przygotowana przez agencję kreatywną Feeders, to prawdziwy sukces. Za zakup mediów odpowiadała agencja mediowa Starcom.

Na drugim miejscu uplasowała się znana nam już reklama Tymbarku H2Owoc – owocowej wody
w nowoczesnym wydaniu, bez dodatku cukru. Nie mamy wątpliwości, że to właśnie reklamowa piosenka Tymbarku utrzymana w świeżym, letnim klimacie uwiodła widzów – wystarczy spojrzeć na ich komentarze pod filmem. Za zakup mediów odpowiadała agencja Starcom.

Idealna Škoda to marzenie niejednego kierowcy. Nic dziwnego, że producenci reklamy Nowa ŠKODA OCTAVIA. Ta idealna, zdecydowali się na podkład muzyczny w postaci piosenki Dream zespołu The Cranberries. Zachowany w niezwykle rodzinnym klimacie spot pokazuje to, co naprawdę ważne – wspólne przeżywanie emocji. Media zostały zakupione przez PHD Media Direction.

https://www.youtube.com/watch?v=jCsrfVfr9yQ

Czwarte miejsce zajęła reklama Okresowej Koalicji we współpracy z Biedronką – Razem zacznijmy Okres Zmian! Za zakup mediów odpowiadała agencja Wavemaker. Spot zwraca uwagę na problem,
z którym boryka się wiele kobiet, a mianowicie z brakiem dostępu do środków higienicznych, takich jak tampony czy podpaski. Reklama promuje program, dzięki któremu kobiety mogą nieść pomoc innym
i pomóc w zwalczaniu ubóstwa menstruacyjnego.

Piąte i ostatnie miejsce czerwcowego zestawienia, zajęła reklama sieci komórkowej Play.
W najnowszym wideo Wybierz nawet 150 GB w najtańszym abonamencie 5G na rynku od 25 zł/mies.! | Samsung Galaxy S20 FE 5G, możemy zobaczyć gościnnie Kubę Wojewódzkiego. Zakup mediów został zrealizowany przez agencję Mediacom.

A jak zmienił się układ sił w kolejnym miesiącu? Zwycięzcą lipcowego zestawienia YouTube Ads Leaderboard jest bez dwóch zdań reklama Łowicz Więcej Warzyw, wyprodukowana przez Agencję 2012 we współpracy z domem mediowym Starcom. Czy powodem tak wysokiej pozycji jest przekaz reklamy, skłaniającej do spożywania większej ilości warzyw? A może chodzi o wszystkim nam znaną piosenkę Everybody zespołu Backstreet Boys, w nowej, “łowiczowej” wersji? Jedno jest pewne: polska wieś, rodzinne klimaty i hity z lat 90. są podczas tych wakacji w cenie.

Kosmiczną rozrywkę zapewniła nam reklama sieci McDonald’s Happy Meal® – Kosmiczny Mecz: Nowa Era, która uplasowała się na drugim miejscu przeglądu. Również tym razem starano się nawiązać do trendu zdrowego odżywiania, reklamując Happy Meal w zestawie z marchewką. Głównym przedmiotem zainteresowania okazały się jednak figurki bohaterów najnowszego filmu Malcolma D. Lee: Space Jam. Za zakup mediów odpowiadała agencja OMD.

Podium zamyka reklama agencji Brasil, o dość długiej nazwie REKLAMA: OC+NNW LINK4 NR 1 W RANKINGU. Jeżeli czujecie przesyt hitami z lat 90., robiących za tło do tegorocznych reklam, dobrze trafiliście! LINK4 zmieniło kierunek inspiracji i… zaskoczyło nas niezwykle popularnym podkładem muzycznym z początku lat dwutysięcznych. Kto z nas nie pamięta kultowego “numa numa jej”? To piosenka Dragostea din tei mołdawskiego zespołu O-Zone. Za zakup mediów odpowiadała agencja Sales&More

https://www.youtube.com/watch?v=75gOEIGi_BU

W lipcowym zestawieniu nie zabrakło reklamy Play. W tym miesiącu, agencja Grandes Kochonos zaskoczyła nas spotem W Play najtańsza oferta na rynku! | Internet Stacjonarny z telewizją już od 30 zł/mies. W obsadzie znalazły się dobrze znane nazwiska:Kuba Wojewódzki oraz Barbara Kurdej-Szatan. Standardowo za zakup mediów odpowiadała agencja Mediacom.

Lipcowe podsumowanie zamyka klip Kiełbasa śląska Morliny & PEPSI taniej! | Grilluj z Biedronką, zyskując uznanie widzów. Chociaż w reklamie Biedronki nie wykorzystano podkładu muzycznego z lat 90., to rodzinny klimat został zachowany. Trzeba przyznać, że agencja Duda wykonała kawał dobrej roboty – nie wiadomo co kusi bardziej – koncepcja codziennego dnia grilla czy rodzinny czteropak napoju Pepsi. Media kupiła agencja Wavemaker.

https://www.youtube.com/watch?v=C3E_anqWSPQ

YouTube Ads Leaderboard to comiesięczne zestawienie spotów reklamowych najchętniej oglądanych przez polskich internautów. Ranking 5 filmów jest ustalany w oparciu o algorytm uwzględniający parametry zaangażowania widowni (czas oglądania, liczbę polubień i udostępnień filmu), liczbę obejrzeń oraz tego, jaka część filmu została obejrzana. Zestawienie przygotowywane jest przez polski zespół YouTube i dotyczy tylko klipów, które były elementami kampanii reklamowych na YouTube.

Polskie zestawienie YouTube Ads Leaderboard za czerwiec oraz YouTube Ads Leaderboard za lipiec jest dostępne również na stronie Think with Google.


Źródło: YouTube 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

TikTok drugi rok z rzędu na szczycie rankingu Ad Equity [RAPORT]

social media

Kantar, światowy lider w dziedzinie danych, wiedzy i doradztwa, przedstawia Media Reactions 2021 – drugą edycję swojego globalnego rankingu Ad Equity obejmującego kanały medialne i marki z rynku mediów. Nazwa Ad Equity (dosł. potencjał reklam, kapitał wynikający z reklam) dotyczy postaw konsumentów wobec doświadczeń z reklamą w ramach konkretnych platform i formatów reklamowych.

Pomimo dominacji platform cyfrowych w naszym codziennym życiu konsumenci nadal z większą przychylnością odnoszą się do tradycyjnych platform reklamowych, takich jak kino, wydarzenia sponsorowane, reklamy w czasopismach czy punktach sprzedaży. Wzrosła popularność reklam w podcastach. Zajęły one miejsce nr 11 w ogólnym rankingu Ad Equity, wyprzedzając treści kreowane przez influencerów, a tym samym stały się preferowanym medium reklamy w mediach cyfrowych. W porównaniu z rokiem 2020 reklamy w podcastach są obecnie postrzegane jako lepsze jakościowo i bardziej adekwatne do potrzeb, choć również bardziej powtarzalne, co nie jest zaskakujące, jeśli wziąć pod uwagę wzrost nakładów reklamowych w tym medium.

Globalny konsumencki ranking Ad Equity – wszystkie media Globalny konsumencki ranking Ad Equity – media internetowe
1) Reklamy w kinach (-) 1) Reklamy w podcastach (+1)
2) Wydarzenia sponsorowane (-) 2) Treści od influencerów (-1)
3) Reklamy w czasopismach (-) 3) Reklamy w e-handlu (nowość!)
4) Reklamy w punktach sprzedaży (nowość!) 4) Reklamy w telewizyjnych serwisach streamingowych (-1)
5) Reklamy prasowe (-) 5) Reklamy typu story w mediach społecznościowych (-)

 

Na szczycie globalnego rankingu Ad Equity wśród wszystkich markowych platform cyfrowych utrzymał się TikTok. Mimo że TikTok zajął pierwsze miejsce w rankingu globalnym tylko w jednym kraju – na Tajwanie, jest on wiodącą globalną platformą cyfrową na ważnym rynku amerykańskim, a ponadto zajmuje pierwsze lub drugie miejsce wśród globalnych platform cyfrowych w 9 krajach spośród 22 objętych pomiarem. Fakt włączenia platform handlowych do tegorocznego rankingu pokazuje ich rosnące znaczenie w krajobrazie reklamy cyfrowej. Amazon zajmuje drugie miejsce na świecie wśród konsumentów, plasując się na szczycie listy na czterech rynkach. Obok osiągnięć  Mercado Libre – regionalnego giganta e-handlu, przodującego w rankingu dla Argentyny, sukces Amazona wskazuje, dlaczego branża e-commerce znalazła się na trzecim miejscu rankingu Ad Equity wśród mediów internetowych.

Globalny ranking Ad Equity dla marek z rynku mediów: pierwsza piątka wśród konsumentów w 2021 r.

1) TikTok (-)
2) Amazon (nowość!)
3) Instagram (-1)
4) Google (-)
5) Twitter (-)

 

Globalność kontra lokalność: Ranking Media Reactions podkreśla znaczenie strategii medialnych stosowanych w konkretnych krajach oraz wyzwania z tym związane. W 16 przypadkach spośród 23 badanych rynków pierwsze miejsce w rankingu zajmowała lokalna marka mediowa lub lokalna wersja marki globalnej. Aż 10 spośród tych 16 przypadków to marki informacyjne i czasopisma. Ten lokalny sukces, a także odmienne podejście do reklam w globalnych mediach cyfrowych, sprawiają, że coraz ważniejsze staje się osiągnięcie równowagi między korzyściami skali osiąganymi przez globalne platformy mediowe a obietnicą większej adekwatności oferowaną przez liderów na rynkach lokalnych.

mapa
Źródło: Kantar

Dylemat innowatora: Ranking Media Reactions podkreśla również, jak wielkim wyzwaniem dla marek jest utrzymanie takiego miksu mediów, który odzwierciedlałby aktualne preferencje konsumentów, jak również własne wartości tych mediów i pozycjonowanie ich marek. Marketerzy preferują kanały i platformy, które – ich zdaniem – zapewniają takie otoczenie reklamowe, które jest zarówno godne zaufania, jak i innowacyjne. Wśród marek globalnych z utrzymaniem tej równowagi najlepiej radzi sobie Instagram. Z kolei YouTube, Google i Facebook cieszą się zaufaniem, ale są uznawane za nieco mniej innowacyjne.

wykres
Źródło: Kantar

TikTok nie cieszy się jeszcze tak dużym zaufaniem marketerów jak bardziej uznane platformy, ale w ciągu ostatniego roku dokonał ogromnego skoku. Z łatwością utrzymał pozycję najbardziej innowacyjnego medium dla reklam, a zaufanie do tej platformy wzrosło dwukrotnie, co oznacza, że wielu marketerów ma obecnie pozytywne nastawienie do umieszczania reklam na TikToku.

Wydatki na reklamę: Badanie przeprowadzone wśród marketerów w ramach Media Reactions wskazuje, które obszary rynku mediowego mają największą szansę na wzrost w 2022 roku. Zdecydowana większość marketerów na świecie planuje zwiększyć wydatki na swoje ulubione formaty reklamowe: wideo online, treści od influencerów i reklamy w mediach społecznościowych. Wielu marketerów ograniczy wydatki na reklamę w mediach drukowanych.  Platformy, które odniosą największe korzyści, to YouTube, Instagram i TikTok.

wykres
Źródło: Kantar

Przemysł reklamowy nabrał wiatru w żagle dzięki szybkiemu odbiciu w 2021 roku, ponieważ reklama stała się jedną z dźwigni stymulujących ożywienie w całej gospodarce. Mamy do czynienia ze zmieniającym się krajobrazem medialnym, dlatego marki muszą dowiadywać się, które postawy konsumentów i marketerów się zmieniły, a które pozostały bez zmian, a także które marki medialne zachowały swoją atrakcyjność, a które się wzmocniły. Pandemia przyspieszyła rozwój technologii cyfrowych w każdym aspekcie ludzkiego życia, zaobserwowaliśmy jednak, że konsumenci nadal preferują reklamę offline, a w szczególności niektóre silne lokalne marki informacyjne. Marketerzy muszą zadbać o to, aby realizowane przez nich strategie uwzględniały te preferencje oraz korzyści skali zapewniane przez globalne platformy cyfrowe. TikTok spisał się imponująco, utrzymując zróżnicowaną ofertę reklamową dla konsumentów – udało się to mimo podwojenia bazy użytkowników tej platformy w ciągu ostatniego roku. Jesteśmy również świadkami ponownego wzrostu roli handlu detalicznego jako kluczowej platformy reklamowej – zarówno w Internecie, jak i w świecie fizycznym. Strategie reklamowe, które płynnie łączą się ze strategiami sprzedaży detalicznej typu omnichannel, stanowią dla marketerów doskonałą okazję do zrealizowania kolejnych popularnych kampanii.

Duncan Southgate, komentując wyniki badania

Wyniki Media Reactions zostaną dokładniej omówione podczas bezpłatnego webinarium w dniu 9 września 2021 r.

 

pobierz pełny raport

 


Źródło: Kantar

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Nowe osoby i awans w zespole Talents Management sieci partnerskiej LifeTube i Glow by LifeTube (grupa LTTM)

LTTM

Do działu rozrywki w sieci partnerskiej LifeTube (grupa LTTM) dołączyły dwie nowe Influencer Marketing Managerki – Angelika Płaska i Magda Den. Agnieszka Warszawska, wcześniej Influencer Marketing Managerka, awansowała na stanowisko seniorskie. Do Glow by LifeTube, wyspecjalizowanej sieci partnerskiej w tematykach fashion, beauty oraz lifestyle, dołączyła Junior Influencer Marketing Managerka – Zuzanna Wiśniewska. Nad zespołami pieczę sprawuje Talents Management Director w LTTM – Martyna Adamus.

Magda Den, z mediami związana od 4 lat. Dotychczasowe doświadczenie zawodowe rozwijała w branży eventów, a później marketingu, gdzie realizowała m.in. plany social mediowe. Pracowała na rzecz klientów takich jak m.in. AEW, Savills czy Union Investment. W LifeTube (LTTM) objęła stanowisko Influencer Marketing Managerki w dziale rozrywki.

Angelika Płaska wcześniejsze doświadczenie zdobywała w agencjach: VIDMO i Platinium Cast. W jej portfolio znajdują się kampanie zrealizowane dla takich marek jak m.in.: Netflix, Pepsi, Disney, McDonald’s, Garnier, sieć Play, Cheetos, Adidas, Shell, czy HBO. W dziale rozrywki LifeTube (LTTM) objęła stanowisko Influencer Marketing Managerki.

Agnieszka Warszawska z LifeTube (LTTM) związana od marca 2020 roku, awansowała na stanowisko Senior Influencer Marketing Managerki i pełni rolę managerki twórców premium. W zakres obowiązków Agnieszki wchodzi m.in.: reprezentowanie twórców w sieci, dbanie o ich wizerunek i prawidłową komunikację do klientów oraz aktywne pozyskiwanie i realizacja projektów komercyjnych dla twórców. Wśród projektów zrealizowanych przez Agnieszkę wymienić można realizacje dla marek takich jak m.in.: Letyshops, Xiaomi, Agata Meble, Lubella, x-kom, Piątnica, myhive, Circle K, Warka, czy Nord VPN.

Zuzanna Wiśniewska dołączyła do Glow by LifeTube, jako Junior Influencer Marketing Managerka. Swoją ścieżkę kariery do tej pory rozwijała w polskiej marce modowej Local Heroes, gdzie pełniła funkcję Junior Project Managerki i content creatorki w dziale marketingu. Odpowiadała m.in. za research, koordynację i realizację działań z influencerami, tworzenie strategii marketingowych oraz koncepcję i realizację wysyłek PR. W Glow by LifeTube (LTTM) Zuzanna odpowiada za koordynację i opiekę nad twórcami sieci premium.


Źródło: LTTM

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Budowanie marki przez esportowca. Dlaczego jest to takie ważne?

Gamer

Kariera profesjonalnego gracza nie jest długa. Zawodnicy decydują się na koniec swojej przygody zazwyczaj w okolicach 25 roku życia, a zaczynają ją tak naprawdę różnie. W ostatnich latach był wysyp bardzo młodych zawodników, mających często po 16-17 lat. To sprawia, że zawodnicy czysty zysk z esportu dostają przez maksymalnie 7-8 lat swojego życia, a co kiedy ich kariera się skończy, bądź będzie wisieć na włosku?

Wiele zawodników decyduje się na streamowanie. Ciekawym przykładem tutaj jest Marcin “Jankos” Jankowski. Od grudnia 2016 streamuje on na platformie Twitch.tv. Już od początku zgarniał pokaźną liczbę oglądających na poziomie średnie 4,5 tyś, co w tych czasach jest po prostu dobrym wynikiem, wtedy były to świetne liczby. Marcin sukces na Twitchu miał zagwarantowany dzięki reprezentowaniu silnych organizacji w Europie, dzięki czemu jego widzowie to nie tylko Polacy, ale również osoby pochodzące z całego świata interesujące się europejską sceną League of Legends.

W 2018 nastąpił duży krok w karierze streamerskiej Jankosa. Zaczął prowadzić kanał na Youtube. Co jeszcze bardziej powiększyło jego stałą widownię. Jego przyszły wzrost liczb na platformie również pomagał fakt, że Marcin na arenie międzynarodowej reprezentował się naprawdę fenomenalnie. Do Jankosa coraz częściej zaczęli trafiać widzowie spoza Polski, a on powoli przenosił swój content na scenę zagraniczną. W 2020 całkowicie zmienił content na anglojęzyczny, co poskutkowało wzrostem widowni ze średnio 5-6 tysięcy widzów na 15-20 tysięcy widzów. Jankos zbudował markę na skalę światową. Każdy chce go oglądać i czerpać od niego wiedzę na temat gry.

Jednak jak przyciągnąć do siebie widzów? Za pomocą portali takich jak Twitter czy Instagram. Teraz coraz bardziej rośnie świadomość, że nie każdy esportowiec powinien rozpoczynać karierę od streamowania, a właśnie pokazać się światu, zainteresować swoją osobą. Systematyczne wrzucanie postów na Twittera czy Instagrama sprawi, że więcej osób zacznie interesować się daną osobą, co pójdzie w parze z dobrymi wynikami na innych platformach, w tym Twitchu czy Youtube.

Razem z liczbami przychodzą też nowe współprace reklamowe. Praktycznie każdy streamer dostanie ofertę z reklamowaniem ruletek z CS:GO, czy też jakichś niszowych produktów, jednak nie każdy będzie miał okazję na współpracę z firmą gamingową. Warto też wspomnieć o tym, że to, co możemy reklamować również podlega pod content jaki dany twórca tworzy. Kontrowersyjni twórcy z pewnością dostają mniej ofert współpracy, niż twórcy family-friendly, nawet jeśli ci drudzy robią mniejsze liczby. Przykładem tutaj mogą być streamerzy z grupy Jarock. Mimo tego, że ich świetne czasy już dawno za nimi, a streamerzy tacy jak Bonkol kręcą stosunkowo małe liczby (średnia ok. 900 widzów), to na jego stronie możemy zobaczyć banery reklamowe firm takich jak Huel, czy Corsair. Z kolei np. u Japczana z Xayoo Industries rzadko widać jakiekolwiek reklamy produktów, czy też gier.

Niektórzy po zakończeniu kariery dalej otrzymują się w branży, ale niektórzy są zmuszeni do wybrania innej drogi. Dzisiejsze media potrafią wykreować naprawdę wielkie postacie. Mam nadzieję, że coraz więcej młodych zawodników będzie się o tym przekonywać. Wtedy też środowisko będzie postrzegane jako bardziej rentowne. Każdy teraz mówi o influencerach którzy generują ogromne zyski. Chociażby taką chodzącą marką jest np. Friz, czy z Twitchowego “podwórka” Izak. W esporcie również mamy kilka znanych osobistości. PaszaBiceps, Jankos, a z zagranicy chociażby Rekkles. Mają oni rozbudowane grupy fanów, a niektórzy, dane organizacje kojarzą wyłącznie z nimi.


Autor: Adam Daniluk

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Lifetube (grupa LTTM) uruchamia 12 nowych kanałów Youtube dla gwiazd mediów społecznościowych. Rusza program „Social Stars”!

Lifetube

„Social Stars” to autorski program, w ramach którego LifeTube – największa sieć partnerska dla youtuberów w Polsce należąca do grupy LTTM – poprowadzi 12 nowych kanałów na YouTube dla influencerów znanych do tej pory z innych platform. Janina Bąk „Statystycznie rzecz biorąc”, Beata „Mądra Babcia” Borucka, czy „VIP Team” – to zaledwie część gwiazd mediów społecznościowych, które od teraz co tydzień będą publikowały swoje odcinki na YouTubie. Pierwszych 6 kanałów właśnie startuje, pozostała szóstka dołączy w czerwcu.

Nowe kanały mają wypełnić niezagospodarowane jeszcze na polskim YouTube nisze tematyczne: statystyka, życie osób niewidomych, tacierzyństwo, silver tsunami czy zdrowy styl życia – to tylko część tematów, które poruszane będą na nowych kanałach. Od momentu premiery odcinki na każdym z kanałów będą pojawiały się regularnie co tydzień.

Zaproszenie do programu pojawiło się w kluczowym dla nas momencie. Opowiadanie o niepełnosprawności wzroku z przymrużeniem oka to nasz cel, ale jednak niewidoma dziewczyna i chłopak z 10 procentami wzroku to dość oryginalna ekipa filmowa i chwilami ograniczają nas kwestie techniczne. Teraz czujemy, że otrzymaliśmy szansę, aby łatwiej stawić czoła wyzwaniom.

Monika Dubiel i Mikołaj Jabłoński czyli duet „VIP Team”

W ramach programu LifeTube zapewnia twórcom niezbędny sprzęt do nagrań, oprogramowanie czy dostęp do bazy muzyki. Z każdym z autorów, specjaliści z sieci partnerskiej opracowali również indywidualną strategię, tematykę i odpowiedni youtube’owy format. Zespół zajmuje się także bieżącą optymalizacją i pozycjonowaniem treści oraz wsparciem technicznym, kreatywnym i monetyzacją.

Nagrania, montaż, a także niezastąpione wsparcie w zakresie optymalizacji kanału – cieszę się, że mogę tu liczyć na pomoc i wiedzę LifeTube, partnera, którego doświadczenie w zakresie YouTube jest nie do przecenienia.

Janina Bąk autorka bestsellerowej książki „Statystycznie rzecz biorąc” oraz bloga Janina Daily

Bardzo się cieszę, że jestem częścią programu, gdyż to ogromne wsparcie merytoryczne, techniczne oraz mentalne, które daje szansę początkującym Twórcom na start w otoczeniu profesjonalistów w branży.

Piotr Kostecki, współtwórca bloga „Mum and the city”

Uczestnicy „Social Stars” będą odbywali też regularne szkolenia z prowadzenia kanału na YouTube, m.in. z: moderacji, montażu wideo, dodatkowych funkcji platformy, content programmingu, otrzymają kompleksową wiedzę niezbędną do tworzenia treści atrakcyjnej dla widzów YouTube’a.

Przede wszystkim cieszymy się, że nasze dotychczasowe doświadczenie w branży owocuje zaufaniem wśród influencerów także spoza YouTube, co jest dla nas kluczowe w kontekście całego programu. Udało nam się nawiązać współpracę z fantastycznymi osobami, które już osiągnęły sukces w mediach społecznościowych, a jednocześnie chcą dalej się rozwijać. Chcemy pomóc w tworzeniu różnorodnych, ciekawych i jakościowych treści, które będą satysfakcjonujące zarówno dla twórców, jak i odbiorców.

Przemysław Gajos, senior support manager w LTTM współodpowiedzialny za koordynację całego projektu

W pierwszej szóstce nowo powstałych kanałów znaleźli się:

1. Janina Bąk – znana w internecie również jako „Janina Daily”, autorka bloga i popularnonaukowego bestselleru „Statystycznie rzecz biorąc”, wielokrotnie nagradzana prelegentka konferencji branżowych i wykładowczyni statystyki. Kanał „Statystycznie rzecz biorąc” będzie naturalnym rozszerzeniem dotychczasowej twórczości Janiny, związanej z książką, ale także z blogiem, prezentacjami oraz działalnością edukacyjną. Janina na swoim popularnonaukowym kanale będzie pokazywać, że statystyka po prostu NIE może być nudna, dzięki materiałom takim jak, na przykład: „Czy gołębie ograłyby nas w ruletkę?”.

2. Beata Borucka „Mądra Babcia” – Autorka książek, bloga i telewizji internetowej dla seniorów. Jej działalność na FB jest żywym dowodem na to, że trend „silver generation” w marketingu nie jest tylko frazesem, a sama postać „Mądrej Babci” jest uwielbiana przez wszystkie pokolenia. W ramach swojego kanału na YT będzie poszerzać swoją demografię, docierając również do młodszego pokolenia. Klucz do sukcesu stanowić będzie format „Gadki z Chatki”, w którym Mądra Babcia będzie udzielać lekcji i porad z humorystycznym zacięciem swoim widzom. Dzięki takiemu rozwiązaniu Mądra Babcia stanie się babcią całego polskiego YouTube’a.

3. Piotr Kostecki, druga połowa bloga „Mum and the city” – jego rodzinę miała okazję poznać już spora część internetu, jednak głównie z perspektywy żony, Ilony. Pora na męża i przede wszystkim ojca, którego kanał ma być odpowiedzią na rosnący trend pokazywania rodzicielstwa także z męskiego punktu widzenia. W ramach materiałów Piotr wspólnie ze swoją drugą połówką pokazywać będą rodzicielstwo (z naciskiem na perspektywę ojca), mieszając formułę vlogową z komediowymi treściami fabularnymi, tworząc unikalny dla polskiego YouTube’a format.

4. „Vip Team”, czyli wszystko, co chcieliście wiedzieć o niewidomych i słabowidzących, ale baliście się zapytać – ich spojrzenie na świat jest czymś, za co pokochali Ich obserwujący. Podbili już TikToka, pora na YouTube’a. Na swoim kanale Monika i Mikołaj będą pokazywać świat z perspektywy osób niewidomych poprzez vlogi, eksperymenty społeczne oraz materiały z udziałem innych influencerów, którzy na czas danego materiału „wchodzić będą w buty” osób niewidomych.

5. Oliwia Siwa, trenerka i promotorka zdrowego stylu życia – Oliwia wychodzi z założenia, że swoje w fitnessie już osiągnęła, a teraz chcę pokazać siebie z innej strony. Na swoim kanale YouTube, wspólnie ze swoim partnerem, będzie skupiać się na poznawaniu i próbowaniu zupełnie nowych dla niej rzeczy oraz pokazywaniu swoich pozostałych pasji od pierwszej lekcji boksu po pierwszy skok na spadochronie.

6. Patrycja Wieja, zwyciężczyni 1. edycji programu TVN „Projekt Lady” – Jej kanał wzmocni rozwijającą się, szczególnie w trakcie pandemii, modę na ćwiczenia z domu, które w Polsce wciąż są kategorią niedoreprezentowaną. Patrycja na swoim kanale będzie prezentować cykle ćwiczeń z energiczną muzyką przeplatane vlogami korespondującymi tematycznie z materiałami treningowymi.

Pozostała szóstka zostanie ogłoszona w czerwcu.

YouTube to platforma, gdzie każdy może przekazywać w przystępny sposób ważne dla siebie treści. Celem programu jest promocja ciekawych, nieszablonowych tematów oraz rozwinięcie i wsparcie dotychczasowej działalności lokalnych twórców, poruszających tematykę spoza najpopularniejszych kategorii YouTube’a. Za koordynację i realizację programu „Social Stars” odpowiadają Marcin Pyć, head of network management w LTTM oraz Przemysław Gajos, senior support manager w LTTM.


Źródło: LTTM

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Youtuber Cyber Marian promuje szkoły branżowe i techniczne w kampanii POZNAJ MOC ZAWODOWCA!

Poznaj moc zawodowca SM

Polski twórca Cyber Marian (ponad 1,25 mln subskrypcji na YouTube) bierze udział w kampanii Poznaj Moc Zawodowca prowadzonej przez agencję TARRAYA S.A. na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego. W ramach kampanii publikowane są między innymi filmy, w których ambasador wciela się w rolę zawodowców (mechanika, kucharza, fryzjera, mechatronika, informatyka i innych), opowiadając, jak wyglądałby świat, gdyby ich zabrakło. Cykl filmów „Świat bez zawodowców” ruszył na początku tego roku, a pierwszy klip w kilka dni zebrał ponad 160 tys. wyświetleń.

poznaj moc zawodowca reklama
Źródło: TARRAYA S.A.

Mogę zapewnić, że to będą filmy łatwe i przyjemne, które mają w prosty sposób zachęcić młodych widzów do wybrania szkoły zawodowej. Ugryziemy to w ciekawy sposób i pokażemy zawodowców. Na pewno będzie się dużo działo.

Cyber Marian

Poznaj moc zawodowca reklama 2
Źródło: TARRAYA S.A.

Szkoły branżowe i techniczne w Polsce mają na celu wykształcić u uczniów umiejętności potrzebne do pracy w określonym zawodzie. Ponieważ wciąż na polskim rynku gospodarczym brakuje osób posiadających wyuczony zawód, potrzebna jest popularyzacja szkół branżowych i technicznych. Celem kampanii jest zachęcenie młodzieży do podjęcia nauki w szkole branżowej i technikum, gdzie otrzymają najwyższej jakości wiedzę i umiejętności do wykonywania danego zawodu.

Każdy z nas rodzi się z wrodzonym talentem, który odnajdujemy w sobie na pewnym etapie życia. W kampanii chcemy, by nasz odbiorca poznał swoją MOC i pozwolił sobie wykorzystać ją w przyszłości, przy pracy w konkretnym zawodzie. Trzeba tylko dostrzec swoje mocne strony, uzmysłowić je sobie, a następnie wykorzystać. Młodzież stojąca przed obliczem wyboru dalszej ścieżki kształcenia często nie wie, w którą stronę pójść i zazwyczaj kieruje się zdaniem innych bądź powielanymi stereotypami. Dlatego uważamy, że powinniśmy komunikować o możliwościach i perspektywach jakie daje nauka konkretnego zawodu. Kampania „Poznaj Moc Zawodowca!” ma również drugie dno – chcemy przełamywać stereotypy związane z podziałem zawodów na płeć i pokazać, że – przykładowo – kobieta technicznie zna się na autach, mężczyzna może profesjonalnie zaszaleć w kuchni, a co więcej mogą robić to zawodowo i pobierać za to wynagrodzenie.

Klaudia Witowska prowadząca kampanię, TARRAYA S.A.

Poznaj moc zawodowca reklama
Źródło: TARRAYA S.A

Kampania POZNAJ MOC ZAWODOWCA! potrwa do jesieni przyszłego roku, a jeszcze w tym miesiącu (luty 2021) pojawi się kolejny film z cyklu: „Świat bez zawodowców”.


Źródło: TARRAYA S.A.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Cleo wyśpiewała pierwsze, a Król Mycia Rączek drugie miejsce na YouTube w listopadzie

Youtube na komputerze

W listopadzie spośród reklam na YouTube najchętniej oglądane było wideo marki Media Expert, w którym Cleo śpiewająco zaprasza na Black Week w tej sieci sklepów. Internauci polubili szczególnie spot Ketchupów Kotlin i powrót Króla Mycia Rączek w roli głównej. Na podium znalazła się również reklama x-komu z okazji 18. urodzin.

Pierwsze miejsce w zestawieniu YouTube Ads Leaderboard zajął spot Media Expert CLEO zaprasza na Black Weeks w Media Expert! | Sprawdź MEGA OKAZJE!, w którym nowa dyrektorka artystyczna sieci sklepów zaprasza na promocyjne zakupy z okazji Black Week w rytm coveru piosenki Reni Jusis “Zakręcona”. Za reklamę odpowiada agencja kreatywna Ambasada BC.

Drugie miejsce należy do Króla Mycia Rączek, czyli Piotra Cyrwusa w reklamie Ketchupów Kotlin KRÓL MYCIA RĄCZEK FEAT. KOTLIN – MYCIE RĄCZEK, WIELKI POWRÓT. Aktor w wielobarwnym wideo w oryginalny sposób śpiewa o potrawach i przekąskach, które można zjeść z dodatkiem ketchupu. Przypomina jednak, aby przed jedzeniem zawsze myć ręce. Kreację stworzyła agencja Feeders Agency, a za zakup mediów odpowiada dom mediowy Starcom.

Na podium znalazło się także wideo x-komu 18 urodziny – Skamielina, przygotowane z okazji 18. rocznicy istnienia sieci sklepów na rynku. Natomiast druga reklama z tej serii 18 urodziny – Zasłona zajęła w listopadowym zestawieniu 5. miejsce. Za kreację odpowiada agencja PZL. Tymczasem czwarte miejsce należy do wideo Aliexpress Polska Official Kupuj bez końca na AliExpress, w której postać królika McAli przedstawia bogactwo oferty platformy zakupowej.

https://youtu.be/y2R_AvctFS4

YouTube Ads Leaderboard to comiesięczne zestawienie spotów reklamowych najchętniej oglądanych przez polskich internautów. Ranking 5 filmów jest ustalany w oparciu o algorytm uwzględniający parametry zaangażowania widowni (czas oglądania, liczbę polubień i udostępnień filmu), liczbę obejrzeń oraz tego, jaka część filmu została obejrzana. Zestawienie przygotowywane jest przez polski zespół YouTube i dotyczy tylko klipów, które były elementami kampanii reklamowych na YouTube.

Listopadowe polskie zestawienia YouTube Ads Leaderboard jest dostępne również na Think with Google.


Źródło: Informacja prasowa Youtube

 

 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF