...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Zestawienie najpopularniejszych wideo i teledysków na polskim YouTube w 2020 roku [RAPORT]

Podsumowanie roku Youtube 2020

Na tegorocznych listach najpopularniejszych wideo i teledysków w Polsce aż 6 pozycji to produkcje związane z popularną akcją #hot16challenge2. Wśród twórców, których filmy znalazły się w zestawieniu najpopularniejszych wideo znajdziemy m.in.: Karola Friza Wiśniewskiego, Tomasza Sekielskiego czy Łukasza Lotka Lodkowskiego. Z kolei na muzycznej liście w tym roku znajdziemy teledyski tylko polskich wykonawców, w tym: sanah, ReTo i Taco Hemingwaya.

Na tegorocznych listach najpopularniejszych wideo i teledysków na YouTube w Polsce, aż 6 pozycji to produkcje związane z popularną akcją #hot16challenge2. Celem muzycznego wyzwania, zainicjowanego przez rapera Karola „Solara” Poziemskiego, była zbiórka funduszy na rzecz personelu medycznego i walki z koronawirusem. W inicjatywie wzięli udział nie tylko muzycy, ale również aktorzy, ludzie mediów, sportu czy polityki. W ramach akcji nagrano ponad 1400 rapowych zwrotek i zebrano ponad 3,5 miliona złotych na walkę z pandemią.

Na listę najpopularniejszych wideo trafiła “szesnastka” Marcysi Ryskalskiej, WERSOW, MURCIX, a także Prezydenta RP Andrzeja Dudy. Wyzwanie przyjął również Szpaku, a jego rymy otwierają listę najpopularniejszych teledysków z liczbą ponad 53 milionów wyświetleń. Na liście muzycznej jest jeszcze jeden klip #hot16challenge2, tym razem na miejscu 9. i jest on autorstwa Young Igiego.

Na pierwszym miejscu zestawienia 10-ciu najpopularniejszych wideo uplasował się Karol Friz Wiśniewski, który wraz z ekipą przejmuje internety. To nie jedyny film popularnego twórcy – miejsce 9. zajmuje bowiem materiał TO KONIEC… (FINAL ODC. 12). Oczko wyżej znalazł się popularny komik Łukasz Lotek Lodkowski i jego BAŁAGAN NA STRYCHU. Zestawienie zamyka inny stand-uper – Rafał Pacześ ze swoim programem BANG 2.

Jednak muzyka i rozrywka to nie jedyne tematy obecne na tegorocznej liście. Na 6. miejscu znalazł się dokument Zabawa w chowanego, kolejna produkcja Tomasza i Marka Sekielskich, która porusza trudny temat pedofilii w kościele. Zaś na miejsce 7. trafiła produkcja Reżysera Życia Znikające dzieci, nastoletnia depresja – wideo przedstawia historię młodych ludzi cierpiących na depresję.

Na liście najpopularniejszych teledysków, oprócz tych związanych z muzycznym wyzwaniem #hot16challenge2, znalazło się jeszcze kilka klipów raperów – ReTo z Billy Kid (3. miejsce), Taco Hemingway i Polskie tango (5. miejsce), Malik Montana i Niedostępny (7. miejsce), Masno i Gang (8. miejsce), a listę zamyka Quebonafide – SzubienicaPestycydyBroń. Na 2. miejscu listy pojawiła się jedyna kobieta w tym zestawieniu, sanah z utworem Melodia. Do zestawienia trafiły również dwa teledyski disco-polo Dr. SWAG z Zerujemy 07 (4. miejsce) oraz Vivat – Oddam Ci wszystko (6. miejsce).

Lista najpopularniejszych wideo w Polsce w 2020 r.:

  1. Karol Friz Wiśniewski – EKIPA x WIP BROS – PRZEJMUJEMY JUTUBY (Official Music Video)
  2. W Pałacu Prezydenckim – Andrzej Duda #Hot16Challenge2
  3. Marcysia Ryskala – ARCYSIA #Hot16challenge2
  4. WERSOW – WERSOW #Hot16Challenge2
  5. MURCIX – MURCIX #hot16challenge2
  6. SEKIELSKI – ZABAWA W CHOWANEGO (2020) – cały film braci Sekielskich (napisy PL)
  7. Reżyser Życia – ZNIKAJĄCE DZIECI, NASTOLETNIA DEPRESJA ’ Reżyser Życia
  8. Łukasz Lotek Lodkowski – „BAŁAGAN NA STRYCHU” (całe nagranie) | Stand-Up 2020
  9. Karol Friz Wiśniewski – TO KONIEC… (FINAL ODC. 12)
  10. Rafał Pacześ – Rafał Pacześ – „BANG 2” (2020) (całe nagranie)

Lista najpopularniejszych teledysków w Polsce w 2020 r.:

  1. GUGU – Szpaku #Hot16Challenge2
  2. sanahVEVO – sanah – Melodia (Official Video)
  3. ReTo DzikaKorea – ReTo – Billy Kid (prod. Kubi Producent)
  4. DoktorSWAG – Dr. SWAG – ZERUJEMY 07
  5. Taco Hemingway – Taco Hemingway – POLSKIE TANGO (prod. Lanek)
  6. Disco Polo Lajf – Vivat – Oddam Ci wszystko (Oficjalny Teledysk) Disco Polo 2020
  7. Malik Montana – temat – Niedostępny (prod. by Olek)
  8. Masno – Masno – GANG (Official Music Video)
  9. Young Igi – YOUNG IGI #HOT16CHALLENGE2
  10. QueQuality – Quebonafide – SZUBIENICAPESTYCYDYBROŃ

W tym roku YouTube był miejscem, gdzie twórcy odpowiadali na trendy i potrzeby widzów – zamieszczane na platformie treści pomagały ludziom przetrwać ten trudny czas i pozostać w kontakcie ze sztuką, dzięki wielu transmisjom z koncertów i wydarzeń kulturalnych.

We wrześniu odbyła się także pierwsza edycja festiwalu online “YouTube Dni Kultury” – w ramach wydarzenia swoje treści udostępniło 13 instytucji, między innymi Teatr Kwadrat, Teatr Montownia, Teatr Nowy w Poznaniu, Teatr Polonia, Teatr Wielki w Łodzi czy Teatr Wielki – Opera Narodowa.

Miliard wyświetlen 2020 infografika
Źródło: Youtbue

YouTube pomagał także w zdobywaniu nowych umiejętności w domu. Internauci korzystali z materiałów przygotowanych przez utalentowanych nauczycieli i wykładowców, gotowali z mistrzami i amatorami kuchni, ćwiczyli z trenerami fitness.

W 2020 kreatywność polskich twórców na YouTube sięgała zenitu – rapowali nie tylko muzycy, ale nawet całe zespoły teatralne. Domy aktorów stały się scenami i planami filmowymi, po to, aby utrzymać kontakt z fanami i publicznością. Dużym powodzeniem i uznaniem cieszyły się nowe wersje dobrze znanych nam hitów – Co mi Panie dasz, Jeszcze w zielone gramy – przearanżowane na setki instrumentów i głosów. Rozrywki dostarczali nam twórcy seriali: #ZostańWdomu czy Co robimy w zamknięciu. Natasza Parzymies co prawda opublikowała ostatni odcinek pierwszego sezonu Kontroli tuż przed lockdownem, ale prace nad nowym sezonem odbywały się już w czasie pandemii.

Cieszy również duża aktywność twórców edukacyjnych na YouTube – nieocenionych w czasach nauki zdalnej i w momencie, kiedy poszukujemy wiarygodnych i rzetelnych informacji.

Z pewnością jest dla kogo tworzyć: od czerwca zaobserwowaliśmy wzrost oglądalności materiałów związanych np. z matematyką aż o 300%.  Zauważyliśmy także popularność materiałów, które pomagają nam zdobyć konkretne umiejętności – od technik relaksacyjnych po pieczenie chleba na zakwasie. 

Małgorzata Krasowska, Country Manager, YouTube Polska.

YouTube – największa wirtualna scena na świecie

Mijający rok postawił przed artystami ogromne wyzwanie uniemożliwiając im bezpośredni kontakt z fanami, na całym świecie odwoływano koncerty i festiwale. W tym trudnym czasie to właśnie YouTube stał się największą wirtualną sceną na świecie.

Muzyka 2020 Youtube Infografika
Źródło: Youtube

Oprócz kameralnych koncertów organizowanych często we własnym domu, muzycy udostępniali także teledyski tworzone w pandemicznej rzeczywistości, dzielili się archiwalnymi nagraniami ze swoich tras i ważnych wydarzeń muzycznych. Muzyka na platformie jednoczyła internautów również w wyjątkowych momentach – podczas wielkanocnego koncertu Andrea Bocellego, czy podczas letnich festiwali, które odbywały się online.

K-pop święcił swoje triumfy – grupy BTS i BLACKPINK podniosły światową poprzeczkę dzięki rekordowej oglądalności premier swoich teledysków. Powróciła też klasyka w najlepszym wydaniu. Artyści i najznakomitsze grupy prezentowały serie swoich archiwalnych koncertów. Wśród nich można było obejrzeć legendarne występy między innymi Eltona Johna, The Rolling Stones, Genesis czy Radiohead.

K-pop 2020 Youtube Infografika
Źródło: Youtube

Świat gamingu

W tym roku wśród niezwykle popularnych treści, znalazł się również content gamingowy. Użytkownicy znaleźli sposób na połączenie rozrywki i podzielenia się swoją pasją z przyjaciółmi. Dla niektórych twórców i ich kanałów ten rok był jednym z najlepszych.

Ponad 80 000 twórców zebrało na swoich kanałach 100 000 subskrybentów, ponad 1000 osiągnęło pułap 5 milionów subskrybentów, a ponad 350 aż 10 milionów subskrybentów! Z kolei czas oglądania gamingowych transmisji na żywo wzrósł do ponad 10 miliardów godzin.

Co ciekawe, jeden z najpopularniejszych tegorocznych koncertów online… odbył się w grze. Travis Scott zagrał w „Fortnite”, a jego występ był drobiazgowo zaprojektowanym show, wykorzystującym efekty, których zastosowanie nie byłoby możliwe podczas tradycyjnego wydarzenia.

Gaming Youtube podsumowanie 2020 infografia
Źródło: Youtube

 

Raport YouTube: Culture & Trends – zjawiska i trendy z całego świata

YouTube prezentuje ponadto nowy interaktywny raport “Culture and Trends Report”. Ponad miliard odsłon filmów związanych z nauką gry w szachy; twórcy-seniorzy, tacy jak Tito Charly z Meksyku, Mamie Zizette z Francji czy 92-letnia babcia gamerka z Japonii zdobywający popularność na YouTube; V-Tuberzy. To niektóre trendy i zjawiska, o których można posłuchać w materiałach przygotowanych przez zespół YouTube.

Dodatkowe informacje, które podsumowują zjawiska i trendy w tym roku  na globalnym blogu YouTube:


Źródło: materiały prasowe Youtube

 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Rewolucja na rynku mediów sportowych

rewolucja na rynku mediów sportowych

E-book „YouTube – #GameChanger sportu. Success Story Kanału Sportowego… i nie tylko!” ujrzał światło dzienne. Publikacja powstała z inicjatywy dwóch agencji – marketingu sportowego Arskom Sport Brokers oraz digital marketingu Harbingers. E-book pokazuje, jaką ewolucję przeszły branże marketingu i mediów sportowych od momentu, gdy przeniosły swoje działania do social mediów.

Skąd porównanie YouTube’a jako #GameChangera sportu? Arskom Sport Brokers i Harbingers pokazali, jak przez dekady zmieniał się sposób konsumowania informacji sportowych. Finalnym punktem tej podróży stał się właśnie YouTube, gdzie wiele postaci telewizyjnych kreuje swoją przestrzeń, przenosząc formaty znane z telewizji do Internetu.

Arskom Sport Brokers i Harbingers wyszli od opowieści na temat transformacji nowych mediów aż do case study powstania i sukcesu nominowanego do tegorocznej nagrody Grand Press Digital 2020 Kanału Sportowego. Do współpracy nad e-bookiem zaangażowali się m.in. dziennikarze i prowadzący ten znany w serwisie YouTube program.

E-book powstał, żeby zobrazować zmiany, jakie obserwujemy na rynku mediów od kilku lat, a które jeszcze przyspieszyły w trakcie lockdownu. Dziś czołowi twórcy internetowi dystansują media tradycyjne pod względem zasięgów, ale też zaczynają z nimi skutecznie rywalizować w wyścigu o budżety marketingowe. Kibice chcą być w centrum wydarzeń i współtworzyć treści, konsumowane na żywo i komentowane przez najważniejszych liderów opinii. To wszystko umożliwia Kanał Sportowy, którego success story u progu sportowego roku 2021 omawiamy razem z jego twórcami i ekspertami digital marketingu z agencji Harbingers.

Mateusz Brzeźniak, Senior Account Manager w Arskom Sport Brokers

Sport, marketing, YouTube – przepis na sukces

Arskom Sport Brokers to pasjonaci i eksperci w tworzeniu kampanii w marketingu sportowym. Harbingers z powodzeniem przenosi te działania do świata e-commerce.

Agencje połączyły siły, aby pokazać niebywałą transformację sportu do digitalu, a zwłaszcza siłę YouTube. Szerokie spojrzenie na temat oraz twarde dane, do których sięgają Arskom i Harbingers, pokazują, że sport, marketing i YouTube to mieszanka, która może dawać wysokie efekty.

Jesteś marketerem, który szuka kreatywnego sposobu na promocję marki na YouTubie? Pracujesz w firmie, która myśli o tym, aby współpracować z youtuberami? A może po prostu jesteś youtuberem, który szuka pomysłu na swój kanał? Każdy znajdzie tu coś dla siebie! Projektując tego e-booka, staraliśmy się spojrzeć na temat szeroko, z perspektywy kilku osób, które mogą zajmować zupełnie odmienne stanowiska i czym innym zajmować się na co dzień. Jesteśmy jednak pewni, że coś, co po tej lekturze je połączy, to YouTube.

Anna Socha, Social Media Manager w Harbingers

O publikacji porozmawiają również paneliści podczas czwartkowej konferencji online, organizowanej przez Forbes i Pentagon Research, w związku z „Rankingiem 50 Najbardziej Wpływowych Ludzi w Polskim Sporcie”. Wnioski autorów e-booka zostaną omówione w ramach panelu „Sponsoring w czasie zarazy”. Partnerami merytorycznymi e-booka są Brand24 oraz TGI Smart.

Darmowy e-book jest dostępny do pobrania na stronie www.gamechanger.sportu.yt. Jeśli chcesz podzielić się opinią na jego temat, zrób to, pamiętając o hashtagu #GameChangerSportu!


Źródło: informacja prasowa Harbingers 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Dobry pomysł, ciekawy content i odpowiedni sprzęt, czyli jak wyróżnić się na YouTube?

youtuberzy

W lipcu tego roku YouTube w Polsce zanotował 18,55 mln użytkowników.¹ Obecnie w naszym kraju przeszło 100 kanałów posiada ponad milion subskrybentów.² To pokazuje, że YouTuberem może zostać niemal każdy, a jeśli będzie tworzył atrakcyjne treści, to bez problemu znajdzie swoich odbiorców. Niezbędny do tego typu działań, oprócz dobrego pomysłu na content, jest odpowiedni sprzęt, który pozwoli na produkcję materiałów w wysokiej jakości.

Odbiorców nie brakuje

YouTube jest obecnie najpopularniejszym serwisem wideo w Polsce. Według badania Gemius/PBI, w lipcu tego roku odwiedziło go aż 68,6% wszystkich internautów, czyli 18,55 mln użytkowników. Jeszcze bardziej imponująca jest liczba wyświetleń filmów, która w tamtym okresie przekroczyła 940 mln.³ Nie powinien dziwić fakt, że znaczną część wyświetleń wygenerowały materiały najpopularniejszych twórców internetowych. Zaliczają się do nich m.in. Karol ”Blowek” Gązwa, Stuart “Stuu” Burton, Karol “Friz” Wiśniewski czy Remigiusz “reZigiusz” Wierzgoń. Wymienieni influencerzy łącznie mają powyżej 15 mln subskrypcji oraz przeszło 4 mld wyświetleń.4 Warto dodać, że w naszym kraju więcej niż 100 kanałów w popularnym serwisie z filmami posiada ponad milion subskrybentów.5 Pozostałe kilkaset zgromadziło minimum 100 tys. stałych widzów.6.To pokazuje, że odbiorców contentu wideo w Polsce zdecydowanie nie brakuje.

Sława i dobre zarobki

Bycie popularnym twórcą internetowym wiąże się nie tylko z ogromną popularnością, ale także z nakładem pracy i odpowiedzialnością za swoich widzów. W większości przypadków gwiazdy internetu przygotowywanie treści wideo traktują jak pełnoetatową pracę, która oprócz sławy może przynieść korzyści finansowe. Według różnych danych szacuje się, że w Polsce możliwe jest otrzymanie ok. 1,5-4,5 zł za każde 1000 wyświetleń filmu w serwisie YouTube, w zależności od rodzaju kanału, prezentowanych treści oraz popularności. W przypadku najbardziej znanych twórców zarobki mogą zatem sięgać kilkudziesięciu, a nawet kilkuset tysięcy złotych miesięcznie. Do tego dochodzą środki ze współprac reklamowych. Według badania przeprowadzonego przez agencję GetHero oraz portal APYnews, w 2017 roku polscy YouTuberzy zarabiali średnio od 1,5 tys. do prawie 30 tys. zł za jednorazową współpracę komercyjną z marką, a niektóre z nich były wyceniane nawet na ponad 100 tys. Średnio twórca działający w tym serwisie zarabiał ponad 9 tys. zł miesięcznie. Warto wspomnieć, że od tamtego czasu wiele się zmieniło.

Czy ciekawy content to klucz do sukcesu?

Obserwując najpopularniejszych YouTuberów na świecie oraz w Polsce, można dojść do wniosku, że jednym z najważniejszych elementów działalności na tej platformie jest ciekawy i jasno sprecyzowany content. To właśnie on przyciąga widzów i generuje wyświetlenia, które są o wiele cenniejsze niż same subskrypcje. Potwierdziły to pierwsze tygodnie obowiązywania obostrzeń związanych z epidemią koronawirusa w Polsce. Według analiz agencji GetHero, w dniach od 16 do 22 marca (czyli tuż po ogłoszeniu decyzji rządu o odwołaniu zajęć w placówkach oświatowych) liczba wyświetleń na kanałach ponad 100 polskich twórców wzrosła o 30%, natomiast łączny czas oglądania ich treści wydłużył się o 17 procent względem okresu od 6 do 12 stycznia (czyli przed feriami zimowymi). Wyniki badania Gemius/PBI pokazują natomiast, że w lipcu tego roku polscy użytkownicy spędzali w serwisie średnio 14 minut i 11 sekund.7 Podobną długość mają materiały najpopularniejszych twórców na YouTube. Karol “Friz” Wiśniewski zdobył swoją popularność publikując kilkunastominutowe vlogi, pokazujące codzienne życie jego ekipy, pełne różnych wyzwań i śmiesznych sytuacji. To pokazuje, jak ważny jest odpowiedni pomysł na content i konsekwencja w jego realizacji. Kolejnym ciekawym przykładem jest Karol “Blowek” Gązwa, któremu obecnie największą widownię przysparza testowanie popularnych lifehacków z TikToka. Twórcy doskonale znają trendy oraz swoich widzów, a także wiedzą, jakie materiały ich interesują. Nie chcą zmieniać swoich treści, ponieważ może to wpłynąć na utratę fanów. Często współpracując z markami, sami proponują więc sposób promocji, dopasowany do wszystkich tych czynników.

Dobry content nie wystarczy

Tworzenie spójnych treści, odpowiadających osobowości twórcy oraz wpisujących się w potrzeby odbiorców to tylko jeden krok w drodze do sukcesu. Mimo że wideo można dziś kręcić telefonem komórkowym, to warto zainwestować w lepszy sprzęt, który umożliwi nagrywanie materiałów w najwyżej jakości. To inwestycja, która w przyszłości może zwrócić się z nawiązką. Na rynku dostępnych jest wiele kamer oraz aparatów z różnych półek cenowych. To drugie rozwiązanie będzie bardzo dobre przede wszystkim dla osób planujących nagrywanie statycznych ujęć, skupiających uwagę na człowieku lub jakimś przedmiocie. Dzięki aparatom możliwe będzie uzyskanie dokładnych kadrów o niskiej głębi ostrości, umożliwiającej wyostrzenie pojedynczego obiektu.

youtube
Źródło: WĘC PR

Warto pamiętać o tym, że aparat co do zasady będzie bardziej uniwersalnym rozwiązaniem dla twórcy internetowego. Umożliwi mu bowiem nie tylko nagrywanie filmów, ale także wykonywanie zdjęć. Te ostatnie mogą się przydać m.in. do tworzenia miniaturek filmów lub ciekawego contentu w pozostałych mediach społecznościowych. O tym, jak ważne jest komunikowanie się w kilku kanałach może świadczyć sukces Karola “Friza” Wiśniewskiego (4,09 mln subskrybentów na YouTube, 2,5 mln obserwujących na Instagramie, 173 tysiące polubień na Facebooku) czy Remigiusza “reZigiusza” Wierzgonia (4,03 mln subskrybentów na YouTube, 1,4 mln obserwujących na Instagramie, 1,07 mln polubień na Facebooku).

Najlepszą opcją dla początkującego YouTubera będzie urządzenie z wymienną optyką, które sprawi, że możliwości jego wykorzystania będą jeszcze większe. Do wyboru pozostają aparaty bezlusterkowe oraz lustrzanki. Zaletą tych pierwszych jest przede wszystkim szybszy i sprawniej działający autofokus (w klasycznych lustrzankach cyfrowych jest on oparty na detekcji fazy i w związku z tym podczas nagrywania trzeba ustawiać ostrość ręcznie). Dużą wygodę w przypadku wyboru bezlusterkowca daje także wizjer elektroniczny, który umożliwia podgląd na żywo podczas filmowania (w przypadku lustrzanek trzeba korzystać z wyświetlacza). Uzupełnieniem wielofunkcyjnego aparatu bezlusterkowego, który – podobnie jak lustrzanka – ma możliwość wymiany optyki, powinien być odpowiedni rejestrator dźwięku. Dzięki takiemu urządzeniu głos twórcy będzie czysty i wyraźny, oddając jego oryginalną barwę. Połączenie wysokiej jakości obrazu i dźwięku sprawi, że treści będą przyjemniejsze dla odbiorców. Dobry aparat i rejestrator dźwięku to podstawowy sprzęt, w który powinien zaopatrzyć się każdy vloger.

Optymalnym wyborem dla początkującego YouTubera będzie bezlusterkowiec ze średniej półki cenowej, taki jak np. Olympus OM-D E-M5 Mark III. Gwarantuje on nagrywanie w C4K i 4K, co przekłada się na wysoką jakość obrazu. Przede wszystkim jednak posiada wbudowany 5-osiowy system stabilizacji obrazu, dzięki któremu używanie statywu nie jest konieczne, a nagrywanie z ręki nie psuje ujęć. Uzupełnieniem takiego aparatu może być rejestrator LS-P4, który da się wykorzystać nie tylko jako samodzielne urządzenie do nagrywania, ale także jako mikrofon na kamerze. Na rynku dostępny jest również w specjalnym zestawie dla vlogerów, do którego dołączony jest przewód 3,5 mm i adapter, który umożliwia łatwe podłączenie rejestratora do aparatu. Dużą zaletą jest także znajdująca się w komplecie osłona przeciwwiatrowa, która spełnia bardzo ważną rolę, eliminując szum w trakcie nagrywania na zewnątrz. W zależności od tworzonych treści, warto także postawić na odpowiedni obiektyw. Przykładowo, do nagrywania vlogów z podróży przyda się szerokokątna optyka, która pozwala na lepszą stabilizację obrazu i daje możliwość nagrywania w szerszych kadrach. Zwykłe wideo, takie jak np. tutoriale, można natomiast nagrywać standardowymi obiektywami o ogniskowych od 30 do 50 mm.

Michał Ciesielski, Ekspert Olympus, specjalizujący się w rejestratorach dźwięku

Wytrzymałość, waga i rozmiar

Poza odpowiednią jakością obrazu i dźwięku, którą gwarantują nowoczesne urządzenia, niezwykle cenne mogą okazać się również ich niektóre cechy fizyczne. W przypadku aparatu dużym plusem może być wytrzymała konstrukcja, uszczelniana obudowa oraz idąca za tym odporność na pył, zachlapania i mróz. Dzięki temu urządzenie może być wykorzystywane w różnych warunkach pogodowych. Tego typu sprzęt powinien bez problemu poradzić sobie chociażby z drobnymi zachlapaniami. W przypadku wagi zalety znów są po stronie aparatów bezlusterkowych, które są znacznie lżejsze i mniejsze niż przeciętne lustrzanki. Wiele bezlusterkowców waży poniżej pół kilograma, natomiast szerokość niektórych modeli wynosi zaledwie 12,5 centymetra. Takie urządzenie bez problemu można zabrać ze sobą wszędzie, ponieważ zmieści się nawet do kieszeni. To dodatkowo zwiększa uniwersalność i możliwości jego wykorzystania.

twórcy YouTube
Źródło: WĘC PR

Dodatkowe akcesoria

Posiadając odpowiedni sprzęt do nagrywania, można zastanowić się nad kolejnymi gadżetami, które mogą ułatwić przygotowywanie treści początkującemu twórcy. Mowa tutaj m.in o takich dodatkach, jak tło w jednolitym kolorze (tzw. greenscreen), które przyda się na etapie postprodukcji, czy statyw, pozwalający ustabilizować obraz w czasie samodzielnego nagrywania filmów. Przydatne mogą okazać się także lampy studyjne, które doświetlą ujęcia nagrywane w pomieszczeniach, eliminując w ten sposób zbędne cienie, czy też lepiej podkreślając detale. Wspomniane gadżety można kupić już za kilkaset złotych. Nieco bardziej wymyślnym akcesorium będzie natomiast gimbal, który umożliwi kręcenie płynnych ujęć, zbliżonych do tych z profesjonalnych filmów. Planując zakup aparatu, rejestratora dźwięku, obiektywu oraz dodatkowych akcesoriów warto pamiętać, że o karierze początkującego YouTubera decyduje nie tylko dobry sprzęt, ale także samodyscyplina, dobry pomysł oraz odpowiedni content, dostosowany do potrzeb odbiorców.

1 Źródło: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/youtube-dominuje-wsrod-serwisow-wideo-cda-vimeo-i-zaq2-mocno-w-dol-top10
2 Źródło: https://socialblade.com/youtube/top/country/pl/mostsubscribed
3 Źródło: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/youtube-dominuje-wsrod-serwisow-wideo-cda-vimeo-i-zaq2-mocno-w-dol-top10
4 Źródło: https://socialblade.com/youtube/top/country/pl/mostsubscribed
5 Źródło: https://socialblade.com/youtube/top/country/pl/mostsubscribed
6 Źródło: https://ddob.com/ranking/youtube/page/31
7 Źródło: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/youtube-dominuje-wsrod-serwisow-wideo-cda-vimeo-i-zaq2-mocno-w-dol-top10


Źródło: Informacja prasowa WĘC PR

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

W rytmie rapu, reggae czy może disco polo? Muzyczny lipiec w reklamach na YouTube

reklamy youtube

Wakacje sprzyjają muzycznym reklamom na YouTube. Lipcowe zestawienie YouTube Ads Leaderboard otwiera wideo Tiger Energy Drink i utwór rapowany przez Abradaba z udziałem motocrossowca Mikołaja Tempki. Kolejne miejsca zestawienia to także spoty z gwiazdami: reklama Play z Kamilem Bednarkiem oraz wideo Media Markt z udziałem Zenona Martyniuka. Jakie jeszcze hity znalazły się w lipcowym YouTube Ads Leaderboard?

Najchętniej oglądanym spotem w lipcu według zestawienia YouTube Ads Leaderboard okazało się wideo marki Tiger Energy Drink TIGER ROAST EP3 – POTRAFISZ WLECIEĆ NA 3 PIĘTRO? – ABRADAB SPRAWDZA MIKOŁAJA TEMPKĘ!, w którym raper Abradab “roastuje” Mikołaja Tempkę – najmłodszego w Polsce zawodnika freestyle motocrossu, który na swoim koncie ma już kilkadziesiąt trików. Wideo jest trzecią odsłoną serii autorskich roastów Tigera z udziałem sportowców. We wcześniejszych teledyskach udział wzięli Maksym Riznyk oraz Piotr Sajdak. Za kreację reklamy odpowiada agencja Brasil, zaś za zakup mediów – dom mediowy Starcom.

Drugie miejsce w lipcu to krótki spot sieci komórkowej Play Tak jak Kamil Bednarek wybierz Play na Kartę! | 100 GB za darmo na lato, w której artysta w śpiewający sposób przedstawia promocję na lato: 100 GB internetu za darmo przy wyborze oferty Play na Kartę. Reklama jest kreacją agencji Grandes Kochonos, a za zakup mediów odpowiada Mediacom. Na podium znalazł się także spot Media Markt Polska Lato z Zenkiem – Z ekipą do 70% taniej w MediaMarkt, w którym gwiazda muzyki disco polo na melodię swojego przeboju “Przez twe oczy zielone” śpiewa o wakacyjnej promocji w sklepach Media Markt i obniżkach cen za najtańszy produkt przy rodzinnych zakupach. Reklama jest jednym ze spotów z serii “Lato z Zenkiem”, prezentujących promocje i rabaty w sklepach Media Markt, przygotowanych przez agencję Heart&Brain.

 

Czwarte miejsce to reklama McDonald’s Polska Spoko?!, która w humorystyczny sposób przedstawia ulepszenia w burgerach McDonald’s. Główny bohater historii, podczas próbowania burgerów w restauracji wraz z grupą znajomych, w poetycki sposób opisuje ich zalety, rozwodząc się nad każdym elementem kanapki. Kreacja została stworzona przez agencję DDB Warszawa. Piąte miejsce to tym razem spot marki Heyah h**** / wiesz_co_robić, stworzony przez agencję Mindshare w ramach kampanii “Wiesz, co robić”. Wideo w tajemniczy sposób, w formie przerwania i “zhakowania” reklamy odsyła użytkowników na stronę z nową ofertą Heyah 01.

YouTube Ads Leaderboard to comiesięczne zestawienie spotów reklamowych najchętniej oglądanych przez polskich internautów. Ranking 5 filmów jest ustalany w oparciu o algorytm uwzględniający parametry zaangażowania widowni (czas oglądania, liczbę polubień i udostępnień filmu), liczbę obejrzeń oraz tego, jaka część filmu została obejrzana. Zestawienie przygotowywane jest przez polski zespół YouTube i dotyczy tylko klipów, które były elementami kampanii reklamowych na YouTube.

Polskie zestawienie YouTube Ads Leaderboard za lipiec jest dostępne również na Think with Google.


Źródło: Biuro prasowe YouTube

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Jak Covid-19 wpłynął na kampanie reklamowe na YouTube?

youtube

Biorąc pod uwagę obecną sytuację nie jest zaskoczeniem, że część reklamodawców przesuwa swoje budżety marketingowe w kierunku kanałów digital, ze szczególnym uwzględnieniem serwisu YouTube. W niektórych segmentach rynku (np. FMCG i technologiach) obserwujemy 30% wzrost RdR budżetu przeznaczanego na obecność na największym serwisie video w Polsce. Nie da się zatem ukryć, że wzrost jest niebagatelny. Musimy jednak pamiętać, że decyzja o tym gdzie alokować budżet powinna być poprzedzona rzetelną oceną dotychczasowych wyników mediowych oraz ich przełożenia na biznes.

O ile modele ekonometryczne pozwalające na długofalowe zbadanie wpływu konkretnych działań na sprzedaż wymagają nieco więcej czasu (potrzebny na zebranie wiarygodnych danych), o tyle analizując aktualny odbiór naszych działań możemy posiłkować się analizą wyników mediowych. Co należy wziąć pod uwagę?

Jednym z głównych kryteriów oceny kampanii na YT jest tzw. „współczynnik obejrzeń” – z którego wynika, ile wyświetleń reklamy przełożyło się na jej „pełne obejrzenie”. W tym miejscu wypada przypomnieć, co YT traktuje jako pełne obejrzenie reklamy. Są to: obejrzenie reklamy powyżej 30 sekund (dla reklamy trwającej dłużej niż 30 sekund), pełne obejrzenie reklamy krótszej (w tym tak tzw. prerolli), kliknięcie w link do strony docelowej.

W ciągu ostatnich kilku lat współczynnik urósł z poziomu 20% w 2014 do blisko 50% obecnie. Jest wiele interpretacji tej zmiany. Dla niektórych wzrost jest czynnikiem pozytywnym związanym z większą świadomością wyboru, którą reklamę chcemy obejrzeć, a której nie. Część osób wskazuje większy udział prerolli, gdzie współczynnik obejrzeń siłą rzeczy jest bliski 100%. Jeszcze inni podnoszą kwestię uruchamiania kolejnych filmów video na YT w trybie autoplay i emisję reklam także przed tymi filmami, co w odczuciu niektórych zwiększa szansę na wyświetlenie reklam, nawet wtedy, gdy nie jesteśmy obecni przy ekranie. Jest to istotne zwłaszcza, gdy zdecydowana większość filmów oglądanych na YT to muzyka, która towarzyszy nam, gdy koncentrujemy się na innych zadaniach. Wreszcie rosnący udział użytkowników z adblockami, czyli osób, które prawdopodobnie pomijają reklamy, obniżając w ten sposób analizowany współczynnik – nie są one brane pod uwagę w tych statystykach.

Który z tych argumentów jest prawdziwy? Trudno definitywnie to stwierdzić, pewnie po części każdy. Jednak faktem jest, że Google wprowadził szereg rozwiązań, które mają wpływ na obejrzenia:

  •  dostosowanie reklam do ekosystemu YT (np. sugerowanie pominięcia reklamy, jeśli odbiorca nie jest zainteresowany)
  •  wprowadzenie autoplay ze strony Google
  •  wprowadzenie podwójnych prerolli
  •  zwiększenie sumarycznej liczby slotów reklamowych w trakcie filmów

To wszystko sprawia, że za rok 2019 YouTube zanotował przychód z reklam na poziomie 15,15 mld USD w skali globalnej. Czy zatem trwająca epidemia Covid-19 oraz zmiana pracy na tryb zdalny wpłynęły na to, jak odbieramy reklamy? Czy stały się one mniej, czy bardziej widoczne? Zestawmy na początek kilka faktów.

1. Współczynnik oglądalności – na podstawie danych z wybranych kampanii realizowanych przez Publicis Groupe widać drobne różnice rok do roku. Średnio możemy mówić o 7 punktach procentowych.
2. Poziom CPV wzrósł RdR średnio o 10%
3. Liczba obejrzeń reklam wzrosła średnio o 25%
4. Wzrosła liczba wyświetleń reklamy średnio o 15%
5. Częstotliwości dotarcia per kampania pozostały na zbliżonym poziomie (na grupach all okolice 2-3 kontaktów
(wyświetleń, nie obejrzeń) per user).

współczynnik oglądalności
źródło: Newsletter Publicis Groupe

Co możemy wywnioskować na podstawie tych danych?

Pomimo zdecydowanie większych budżetów, poziom CPV pozostał na zbliżonym poziomie. Oznacza to, że nie
osiągnęliśmy jeszcze maksymalnego poziomu nasycenia reklamami serwisu YouTube. Częstotliwość dotarcia na
poziomie 2-3 w dobie tak dużego obłożenia innymi komunikatami marketingowymi jest niewielka, a skuteczność tego typu działań ograniczona. Dane nie dotyczą internautów posiadających adblocki.

Co te wnioski oznaczają dla marketerów, i jak mogą posłużyć do oceny kampanii?

  • Planując kampanię na YT powinniśmy wychodzić nie od budżetu, a od planowania zasięgu i częstotliwości. YouTube jest ogromnym, nienasyconym wręcz medium. Możliwe jest bezrefleksyjne alokowanie tam znaczącego budżetu w ramach grupy all, który nie przełoży się na zbudowanie zasięgu i częstotliwości. Zasadnym wydaje się posegmentowanie grupy all i skupienie się na komunikacji wokół wybranych segmentów.
  •  Kryterium alokacji powinny być badania ekonometryczne oparte o trackowanie wyniku w zależności od częstotliwości dotarcia. A jeśli to jest niemożliwe, w oparciu o dotychczasowe założenia dotyczące częstotliwości kontaktów. Na badania ekonometryczne mogą mieć wpływ ograniczenia narzucane przez Google, ale platforma Ads Data Hub powinna umożliwić szeroki dostęp do danych o kampanii.
  • Myśleniem życzeniowym jest, że sam fakt obecności na YT pozwoli nam zasadniczo odświeżyć naszą TG. Najmłodsza część grupy używa adblocków lub aktywnie pomija reklamy. Nie jest niczym dziwnym, że najliczniejsza grupa, do której docierają kampanie to grupa 35-44.
  • Zasadnicze różnice w efektywności kampanii są często niewidoczne. Dlaczego? Jeśli CPV wynosi 0,04 PLN to nawet wzrost o 10% nie będzie widoczny z poziomu raportu. Koszt podajemy z dokładnością do gorsza, a w tym wypadku zostanie on automatycznie zaokrąglony w dół. Analizy kosztowe na dziesiętnych częściach grosza sprawiają wrażenie coraz bardziej istotnych.

Dotychczasowe sposoby raportowania i analizowania działań na YT, oparte jedynie o zrealizowane obejrzenia, powoli stają się coraz bardziej zdezaktualizowane. YouTube jest ogromną, horyzontalną platformą pozwalającą nam na dotarcie do każdej grupy. Koniecznym jest jednak zaplanowanie działań w taki sposób, aby dotarcie do niej było jak najbardziej efektywne.


Autor: Przemysław Włodarski, Performics

źródło: Newsletter Specjalny Publicis Groupe www.CMOInsider.pl

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Kiedy powstały social media?

historia social media

Większości z nas wydaje się, że serwisy społecznościowe takie jak Facebook, Instagram czy LinkedIn towarzyszą nam od zawsze. Czy pamiętasz kiedy te serwisy powstały? Co było przed nimi? Kiedy powstał pierwszy serwis social media? Przeczytaj najważniejsze informacje dotyczące historii mediów społecznościowych.

Definicja social media

Zanim zajmiemy historią i odpowiemy na pytanie jak nazywał się pierwszy serwis społecznościowy to najpierw warto przypomnieć sobie samą definicję. Jedną z najszerszych, ale też najbardziej trafnych zaproponował Andreas Kaplan oraz  Michael Haenlein, a brzmi ona następująco:

Media społecznościowe to bazujące na internetowych rozwiązaniach aplikacje, które opierają się na ideologicznych i technologicznych podstawach Web 2.0 i które to umożliwiają tworzenie i wymianę wygenerowanych przez użytkowników treści

W myśl tej definicji mediami społecznościowymi są nie tylko serwisy takie jak Facebook, Twitter czy Youtube, ale też fora internetowe, komunikatory, blogi czy nawet gry online.

Jakie cechy mają serwisy społecznościowe?

Czy można wyróżnić kilka cech wspólnych różnych serwisów społecznościowych? Oczywiście, że tak! Należą do nich:

  • możliwość tworzenia indywidualnych profili zawierających informacje tekstowe (opis) czy też multimedia (zdjęcia, wideo)
  • łączenie się z innymi użytkownikami poprzez dodawanie się do kontaktów (znajomych), obserwowanie itp.
  • wysyłanie wiadomości do innych użytkowników
  • publikowanie treści na swoim profilu, które są widoczne dla innych. Większość serwisów daje obecnie możliwość wyboru kto może nasze treści obejrzeć
  • wchodzenie w interakcje z innymi użytkownikami i treściami, które publikują poprzez polubienie, skomentowanie czy udostępnienie
Przeczytaj też artykuł: Kiedy powstał internet?

Pierwszy serwis social media to…

Wiele osób utożsamia media społecznościowe już z pierwszymi systemami z lat 60tych i 70tych, które dały początek internetowi oraz komunikacji online. Jednak jeśli chodzi o aplikacje i strony, które posiadały przynajmniej kilka z wyżej wymienionych cech to za najstarsze serwisy należy uznać:

  • GeoCities założonego w listopadzie 1994
  • Classmates z grudnia 1995 roku (protoplasta polskiego serwisu nasza-klasa.pl)
  • SixDegrees z maja 1997, który przez największą grupę jest uznawany właśnie za pierwszy serwis społecznościowy na świecie
  • Friendster założony w marcu 2003

Obecnie działające serwisy social media powstały kilka lat później korzystając z doświadczeń swoich poprzedników. I tak LinkedIn swój start miał w maju 2003 roku, Facebook w lutym 2004, a rok później debiutował Youtube. W październiku 2020 roku swoje 10lecie obchodzi natomiast Instagram.

Kiedy powstały polskie serwisy społecznościowe?

Z tym hasłem kojarzą się takie strony jak nasza-klasa.pl (obecnie pod nazwą nk.pl), fotka.pl, epuls, grono.net czy Blip. Trzy ostatnie niestety nie wytrzymały konkurencji i podjęto decyzję o ich zamknięciu.

Najstarszym z nich jest mająca premierę w Walentynki 2001 roku fotka.pl. W następnym roku debiutował epuls, który wytrzymał na rynku do 1 lutego 2017 roku. W 2004 wystartowało Grono.net. Pomimo, że serwis był bardzo nowoczesny i wiele ciekawych funkcji wprowadził na wiele lat przed Facebookiem to nie wytrzymał konkurencji ze swoim amerykańskim konkurentem i zaprzestał działalności w 2012 roku.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

„Dzień z życia 2020” – wyjątkowy projekt powraca po 10 latach. Reżyserem Ridley Scott

Life in a day dzien z zycia

25 lipca producenci wykonawczy Ridley Scott (Marsjanin, Gladiator), Kai Hsuing (Władcy chaosu) i reżyser Kevin Macdonald (Whitney, One Day in September, Ostatni król Szkocji) światową społeczność YouTube do chwycenia za kamery i nagrania „Dnia z życia 2020” (Life in A Day).

YouTube zachęca miliony ludzi na całym świecie, aby w sobotę, 25 lipca, sfilmowało swój dzień z życia i opowiedziało swoją historię. Nagrania będzie można przesyłać na stronie lifeinaday.youtube przez jeden tydzień – od 25 lipca do 2 sierpnia.

Obraz ma na celu pokazanie, jak wygląda typowy dzień w tych trudnych dla wszystkich czasach z wielu różnych perspektyw, zostanie stworzony w całości z nadesłanych materiałów i będzie montowany przez 5 miesięcy. Jego premiera odbędzie się na Festiwalu Filmowym Sundance oraz na platformie YouTube w 2021 r.

Na przesłanie nagrania jest tylko tydzień – od 25 lipca do 2 sierpnia, Można to zrobić na stronie lifeinaday.youtube.

Jest to już druga odsłona projektu “Dzień z życia”. W lipcu 2010 r. dziesiątki tysięcy osób zdecydowało się chwycić za kamery i pokazać swój dzień. Dzięki ponad 80 000 klipów przesłanych z 189 krajów, “Life in a Day” stało się największym projektem filmowym, jaki kiedykolwiek powstał. Z 4500 godzin materiału Kevin Macdonald i jego zespół stworzyli 90-minutowy film, który miał premierę na Festiwalu Filmowym Sundance w 2011 r. Obraz był również wyświetlany w kinach na całym świecie i uzyskał ponad 16 milionów wyświetleń na YouTube.

Więcej informacji TUTAJ.


Źródło: informacja prasowa YouTube

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Wojciech Mann i Jan-Rapowanie pomagają znaleźć słowa zachwytu w najnowszej kampanii McDonald’s

restauracja McDonalds

Legenda radia, telewizji i kabaretu naprzeciw jednego z najpopularniejszych raperów młodego pokolenia. Ta niezwykła para rozmawia w serii spotkań na YouTube o języku, którym można wyrażać kulinarne (i nie tylko) uniesienia.

Jak wyrażać zachwyt? Dwa językowe autorytety, reprezentujące zupełnie inne pokolenia, zmierzyły się z tematem w trzyodcinkowej serii, wzorowanej na legendarnych spotkaniach z historii telewizji.
W kulturalnej rozmowie, w kameralnym studio spierają się zarówno o „młodzieżowe” słowa, jak i użyteczność kilometrowych metafor. Czy mówi się „klawe”? Czy powszechnie używane słowo na „z…” jest najwyższym stopniem uniesienia? Kto i jak przeżywa „preludium uniesienia”? Co znaczy „kocur” i co jest „dobre opór”?

Skąd dobór akurat takiego duetu? Wojciech Mann to postać, o której napisano już wszystko. Charakterystyczny i jedyny w swoim rodzaju głos, nietuzinkowe poczucie humoru oraz cięta błyskotliwość uczyniły z niego niedościgniony wzór. W swojej długiej karierze prowadził autorskie audycje w radio, był współautorem legendarnego programu satyrycznego „Za chwilę dalszy ciąg programu”, gospodarzem talk-show „MdM”, rozmówcą maluchów w „Dużych dzieciach”. Zapowiadał występy w „Szansa na sukces”. Jan-Rapowanie to z kolei jedna z najjaśniejszych gwiazd polskiego rapu. Mimo młodego wieku, na swoim koncie ma już wiele sukcesów – trzy albumy, pierwsze miejsce na liście sprzedaży OLIS i występ na Open’erze. Jeden z jego utworów „Wybory” nagrany ze Szpakiem i Guziorem, wyświetlono ponad 20 milionów razy.

Zarówno Wojciech Mann, jak i Jan-Rapowanie to mistrzowie słowa. Pretekstem do ich międzypokoleniowego spotkania są zmiany w sposobie przygotowania klasycznych burgerów McDonald’s. Wiosną tego roku kultowe produkty marki, m.in. BigMac®, McRoyal®, Cheeseburger, Hamburger, WieśMac® i McDouble® przeszły serię drobnych zmian, które wpływają na jeszcze lepszy smak oraz większą soczystość mięsa.

W telewizyjnym spocie, stworzonym w ramach tradycyjnej kampanii reklamowej, pada wiele wyniosłych słów na temat udoskonalonego Big Maca – czy taki zachwyt można wyrazić inaczej? Na to pytanie spróbują odpowiedzieć w internecie nasze sławy, zachęcając widzów do zajęcia stanowiska w dyskusji i swoich wrażeń własnymi. Decydując się na otwarcie dyskusji o słowach i metaforach, którymi można wyrazić zachwyt, marka postanowiła otworzyć się na język swoich odbiorców i zaangażować ich w działania związane z wprowadzonymi zmianami w klasycznej ofercie McDonald’s.

Serii odcinków z Wojciechem Mannem i Janem-Rapowanie towarzyszy szeroko zakrojona aktywacja użytkowników sieci, którzy sami mogą tworzyć epitety, porównania i metafory na temat Big Maca, WieśMaca, McRoyala czy Cheeseburgera. Najciekawsza propozycja, wybrana spośród zgłoszeń wpisywanych na dedykowanej stronie i poprzez interaktywne bannery, trafi w sierpniu na mural w samym centrum Warszawy.

Druga faza kampanii wspierającej zmiany w kultowych produktach McDonald’s prowadzona jest w mediach tradycyjnych, w tym telewizji, oraz w digitalu (na VOD, YouTube, Spotify oraz Filmweb). Obejmuje również kanały własne marki oraz wsparcie PR.

Koncept kreatywny stworzyła i zrealizowała agencja DDB. Za zakup mediów odpowiada dom mediowy OMD, kampanię PR przeprowadziła agencja 24/7Communication, zaś działania w social media McDonald’s Polska prowadzi Isobar Polska.


Źródło: informacja prasowa McDonald’s

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Creator Cash uruchamia wcześniejsze płatności dla YouTuberów

youtuber pieniądze zarabianie influencer

Twórcy treści mają teraz natychmiastowy dostęp do wynagrodzenia za prowadzone kampanie na YouTube. Jednocześnie, dzięki Creator Cash mają możliwość skorzystania analizy przychodów w czasie rzeczywistym. Debiutancki produkt ChannelMeter jest częścią pierwszego banku stworzonego specjalnie dla twórców treści.

Creator Cash jest dostępny dla każdego twórcy zaangażowanego w programy partnerskie, w ramach którego YouTuberzy mogą korzystać z pełnego zestawu narzędzi analitycznych. Inne platformy, takie jak Instagram, TikTok, Facebook, Patreon dołączą do programu w najbliższych tygodniach.

Eugene Lee, założyciel Creator Cash podkreśla wieloletnie doświadczenie branżowe spółki i fakt, że pracują już z setkami tysięcy twórców treści w ramach ich podstawowej działalności ChannelMeter. Jednak jego zdaniem jest jeszcze wielu twórców, którzy potrzebują wsparcia w tym obszarze, czyli w poruszaniu się po finansowej stronie ich działalności.

Oferta kompleksowego wsparcia, czyli dostępu do wcześniejszych płatności oraz analizy kanału i jego potencjału jest brakującym ogniwem w holistycznym podejściu do branży influencer marketingu. Creator Cash nie tylko zapewnia twórcom płynność finansową ale również przekazuje narzędzia do rozwoju kanału i skalowania biznesu.

Natychmiastowy dostęp do wynagrodzenia jest oczywistą zaletą, która pozytywnie wpłynie na płynność finansową i wprowadzi namiastkę stabilizacji materialnej – często młodych twórców nie posiadających innego dochodu. Nie jest tajemnicą, że długie terminy płatności potrafią być zmorą tej branży. Drugą, moim zdaniem ważniejszą zaletą Creator Cash jest moduł analityczny, który pomaga twórcom treści w maksymalizacji potencjału swoich kanałów, zwiększeniu obrotów i skalowaniu zasięgu.

Specjalnie dla BRIEF Alina Wojna,Head of Marketing, Tpay

Wielomiliardowy sektor twórców przyciąga coraz większe zainteresowanie świata fintech. Według Pawła Działaka, CEO Tpay jesteśmy świadkami rozkwitu nowej branży łączącej finanse z influencerami – ‘finflu’. Dodaje, że rynek zaczyna otwierać się na ten obszar. Zaledwie w ubiegłym miesiącu startup o nazwie Karat wprowadził kartę Black Card dedykowaną twórcom zarabiającym na YouTube, Instagram Twitch i innych platformach.

Branża influencerów zarabiających w mediach społecznościowych jest niedoceniana przez systemy bankowe. Pomimo tego, że wielu twórców ma wysokie dochody, banki nie rozumieją ich działalności, a w efekcie nie oferują im dobrych warunków współpracy gdy potrzebują kapitału.

Paweł Działak dodaje, że według szacunków Business Insider Intelligence, opartych na danych Mediakix, branża influencer marketing do 2022 r. osiągnie wartość ok 15 mld USD , w porównaniu z 8 mld USD w 2019 roku.


Źródło: informacja prasowa Tpay

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Nowy projekt od Pizza Hut – startuje Rap Show

Rap Show

Pizza Hut od dawna towarzyszy muzykom na całym świecie – zarówno podczas prób, jak i na koncertach. Marka postanowiła podkreślić swój związek z muzyką, tworząc w tym celu zupełnie nowy projekt – Rap Show. W internetowym formacie w rolę prowadzących wcielają się zaskakujące postaci, a zaproszeni artyści wykonują nieoczywiste muzyczne zadania. W pierwszym odcinku wystąpił Peja.

Rap Show to format, w którym przedstawiciele rapowej sceny zderzani są w rozmowach z nietypowymi prowadzącymi. Każdy z uczestników stawiany jest w ogniu prowokujących pytań, a dodatkowo musi zmierzyć się z konkretnymi zadaniami. Gościem pierwszego odcinka jest Peja, z którym rozmowę prowadzi… dziesięciolatek. Podczas wywiadu raper nie tylko wyznaje, czy wciąż ma szacunek ludzi ulicy, ale przepytywany jest także m.in. z historii Polski czy z geografii. Na koniec stawia też czoła rapowi dla dzieci. Tu z pomocą przyszedł mu wiersz o krasnoludkach autorstwa Marii Konopnickiej oraz beat Magiery.

Rap Show to kilkuodcinkowa seria, którą można oglądać na kanale YouTube Popkiller oraz na FB Pizza Hut. Premierowy epizod wystartował 30 czerwca, a kolejny zaprezentowany zostanie 14 lipca. Format otrzyma wsparcie PR-owe oraz w kanale digital.

Poprzez projekt Rap Show pokazujemy nieznane oblicze polskiej sceny rapowej oraz samych raperów . Pizza Hut od lat towarzyszy muzykom na całym świecie – podczas prób, na koncertach czy backstage’u. Chcemy wykorzystać nasz związek z muzyką i przybliżyć artystyczny świat innym, tworząc bardzo oryginalny format, w którym zderzamy raperów z osobami pochodzącymi z odmiennych środowisk. Będzie zaskakująco, prowokująco i zabawnie.

Maja Wagner, Marketing Specialist w AmRest

Autorem koncepcji kampanii oraz formatu Rap Show jest agencja high&, która odpowiada również za realizację działań promocyjnych i PR, a także za reżyserię i produkcję materiałów wideo oraz pozyskanie i współpracę z artystami. Operatorem obrazu był Mateusz Golis. Media zakupił dom mediowy Media Choice.


Źródło: Informacja prasowa Pizza Hut

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF