...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Oto 10 latka posiadająca dwie firmy! W wieku 15 lat może przejść na emeryturę jako milionerka

pixie bows

Pixie Curtis — 10-letnia dziewczynka z Australii prowadzi już dwie firmy. Na czym polega jej biznes? Jak może wyglądać jej przyszłość?

pop-it
produkty ze sklepu Pixies — zabawki Pop-It

Pierwsza firma Pixie zajmuje się produkcją zabawek dla dzieci. Według amerykańskiego Insidera, jej biznes już w trakcie pierwszego miesiąca działalności zarobił aż 140 tys. dolarów! Zabawki od Pixie Fidgets to prawdziwy hit wśród najmłodszych. Te małe podręczne cuda są teraz tym, czym na początku XXI w. były karteczki czy też kapsle z narysowanymi postaciami z kreskówek.

 

Jej druga firma nosi nazwę Pixie Bows. Produkuje i sprzedaje kokardy do włosów.

Mimo tego, że za 10-latka jest twarzą marki, to całym biznesem operuje jej matka — Roxy Jacenko. Wypowiadała się, że jeśli córka nie będzie chciała być już twarzą projektu, to nie będzie jej zmuszać. Twierdzi, że w wieku 15 lat Pixie będzie mogła odejść na emeryturę, już jako multimilionerka.

 

Adam Daniluk

Pandemia negatywnie wpłynie na Dzień Dziecka. Tegoroczne prezenty będą skromne

pandemia wpłynie na dzień dziecka

W tym roku z okazji Dnia Dziecka niemal połowa Polaków wyda na prezent średnio od 50 do 100 zł. Ponad 20 proc. deklaruje kwotę 100-150 zł. Mniej więcej tyle samo osób przeznaczy na to do 50 zł. Z kolei kilkanaście proc. badanych wyłoży na ten cel więcej niż 150 zł. 46 proc. zrobi zakupy stacjonarnie, a 32 procent – online. Upominki będą kupowane głównie w dyskontach. I najczęściej będą to klocki. Popularne będą również gry planszowe i książki. Według ankietowanych, tegoroczny prezent musi być praktyczny i edukacyjny. Liczyć się też będzie promocyjna cena.

Z badania, przeprowadzonego przez analityków z aplikacji BLIX, wynika, że 43 proc. Polaków przeznaczy w tym roku na prezent z okazji Dnia Dziecka od 50 do 100 zł. 23 proc. wyda na upominek 100-150 zł. Z kolei 20 proc. podaje kwotę do 50 zł. Sumę między 150 a 200 zł przygotuje 8 proc. ankietowanych, a od 200 do 300 zł – 6 proc. Dr Maria Andrzej Faliński ze Stowarzyszenia „Forum Dialogu Gospodarczego” uważa, że wskazane przedziały wyraźnie odzwierciedlają proporcje osób odczuwających zagrożenie spowodowane kryzysem. Zdecydowana większość wykazuje oszczędność. I jak dodaje ekspert, można się spodziewać, że tegoroczne upominki będą raczej skromne i symboliczne.

hand-playing-childhood-game-168866 (1)
fot. Markus Spiske/pexels.com

Planowane wydatki dotyczą zakupu prezentu dla jednego dziecka i wydają się racjonalne. Zabawki prezentowane w promocjach sieci handlowych bardzo często mieszczą się we wskazanych przedziałach cenowych. Dlatego konsumenci są przekonani, że wymieniane przez nich kwoty w tym roku wystarczą, aby je nabyć.

 Marcin Lenkiewicz z aplikacji BLIX

Aż 46 proc. ankietowanych kupi prezent stacjonarnie. 32 proc. nabędzie go online. 14 proc. jeszcze tego nie wie. Dla 8 proc. nie ma to znaczenia.

Sklepy stacjonarne nadal są preferowanym miejscem zakupów Polaków. To kwestia przyzwyczajenia, zwłaszcza starszych osób. Jednak Internet daje możliwość przejrzenia szerszego asortymentu i lepszego porównania cen, o czym już przekonuje się ok. 30 proc. badanych. Przewiduję, że ten odsetek będzie się powiększał w kolejnych latach. 

Marcin Lenkiewicz z aplikacji BLIX

Zakupy online
fot. Negative Space/pexels.com

Prezenty najczęściej będą kupowane w dyskontach – 39 proc. Na drugim miejscu badani wskazują e-sklepy – 19 proc. Z kolei 18 proc. jeszcze tego nie wie, gdzie nabędzie upominek. 15 proc. stawia na sklepy z zabawkami, a 8 procent – na hipermarkety. Dr Faliński stwierdza, że dyskonty są głównym wyborem ze względu na oszczędność czasu i pieniędzy. Niedrogie podarunki będą kupowane przy okazji. Sklepy z zabawkami wymagają osobnej wyprawy i więcej środków, a przy obecnym stanie może to być trudnym zadaniem. Natomiast produkty w hipermarketach czasem bywają tańsze niż w dyskontach, ale zakupy zajmują więcej czasu.

Spory odsetek niezdecydowanych konsumentów może wynikać z ogólnie panującej niepewności w czasie pandemii. Dotyczy ona m.in. wpuszczania określonej liczby klientów do sklepów. Polacy na bieżąco obserwują zmiany zachodzące w procesie odmrażania gospodarki i jeszcze nie wiedzą, gdzie ostatecznie kupią prezenty .

 Marcin Lenkiewicz z aplikacji BLIX

Najczęściej kupowane będą klocki – 39 proc. Prawie tak samo popularne będą gry planszowe – 34 proc. Dalej badani wymieniają książki – 27 procent, słodycze – 26, a także ubrania – 23 proc.

Kalkulacja zakupu obejmuje chęć odniesienia wszechstronnych korzyści. Dlatego dominują zabawki skłaniające dziecko do myślenia. To tzw. wartość dodana, istotna zwłaszcza w poczuciu zagrożenia kryzysem. Konsumenci powstrzymują się przed wydawaniem pieniędzy na czystą zabawę .

Dr Maria Andrzej Faliński ze Stowarzyszenia „Forum Dialogu Gospodarczego”

Gry planszowe
fot. Suzy Hazelwood/pexels.com

Dla 34 proc. ankietowanych upominek musi być praktyczny lub edukacyjny. 27 proc. wskazuje na promocyjną cenę jako główne kryterium zakupu. Natomiast 16 proc. koncentruje się na tym, co chce dostać dziecko.

multicolored-abacus-photography-1019470 (1)
fot. Skitterphoto/pexels.com

Polacy starają się, aby kupowane przez nich zabawki pomagały najmłodszym w rozwoju. I z tego wynika najczęstsze wskazanie. Jednak ostatecznie udziały rynkowe poszczególnych producentów pokażą, na jakie zakupy finalnie zdecydowali się konsumenci.

Marcin Lenkiewicz z aplikacji BLIX

Badanie metodą CAWI zostało przeprowadzone w dniach 30.04-02.05.2020 r. na próbie 1367 dorosłych Polaków.


Źródło:  MondayNews

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Grupa LEGO wprowadza program pilotażowy: instrukcje dla osób z upośledzeniem wzroku – LEGO® Audio & Braille Instructions

Zainspirowana niewidomym przedsiębiorcą Matthew Shifrinem, Grupa LEGO stworzyła nowe instrukcje w formie audio, które mają pomóc dzieciom z upośledzeniem wzroku budować i uczyć się poprzez zabawę klockami LEGO.

Wszystko zaczęło się od pomysłu kilku przyjaciół z obrzeży Bostonu w USA, a dziś, z wykorzystaniem najnowocześniejszej technologii, która przenosi do rozszerzonej rzeczywistości, projekt jest wprowadzany na całym świecie, by doświadczenia płynące z zabawy klockami LEGO były dostępne również dla dzieci z zaburzeniami wzroku. Ma on nazwę LEGO® Braille & Audio Building Instructions.

Pomysłodawcą jest Matthew Shifrin, niewidomy od urodzenia. W dzieciństwie rozwinęła się w nim silna pasja zabawy klockami LEGO, jednak zawsze potrzebował pomocy przy korzystaniu z instrukcji budowania.

Miałem przyjaciółkę Lilyę, który zapisywała dla mnie wszystkie kroki budowania, abym mógł wgrać je do systemu, który pozwoli mi na czytniku Braille’a czytać instrukcje palcami. Specjalnie dla mnie nauczyła się alfabetu Braille’a, aby wspierać moją pasję. Spędzała niezliczone godziny, tłumacząc instrukcje LEGO na język Braille’a – mówi Matthew Shifrin.

Shifrin długo pracował nad niestandardowymi instrukcjami, by móc tworzyć skomplikowane modele, takie jak LEGO® Creator Expert Sydney Opera House czy LEGO® Creator London Tower Bridge. Instrukcja budowania do tego ostatniego liczy ponad 850 stron. W końcu, po raz pierwszy był w stanie samodzielnie zbudować zestawy LEGO, nie będąc od nikogo zależnym.

To niezwykle ważne dla niewidomych dzieci, ponieważ nieczęsto mogą powiedzieć: Mamo, tato, sam to zbudowałem! Dzieci niewidome nie mają dostępu do wielu rzeczy, które dla dzieci widzących są oczywiste. Klocki LEGO pozwalają poznać środowisko, w którym żyjemy, zobaczyć świat. To bardzo ważne, ponieważ niewidome dzieci są wykluczane z wielu zajęć, szczególnie w szkole podstawowej. A budowanie z klocków LEGO to jedna z tych rzeczy, które mogą robić – dodaje Shifrin.

Gdy Lilya zmarła w 2017 roku, Matthew pragnął uhonorować jej pracę. Chciał, aby z jej pomysłu tworzenia instrukcji skorzystały też inne dzieci – niewidome lub z zaburzeniami wzroku. Dzięki znajomemu z MIT (Massachusetts Institute of Technology) pomysł został przedstawiony w Creative Play Lab w Grupie LEGO. Zespół rozwijał ideę wraz z Austrian Research Institute for Artificial Intelligence, który opracował nowe oprogramowanie AI do tłumaczenia danych LXFML (LEGO Exchange Format Mel Script) z wizualnych instrukcji budowania na opisy tekstowe. 

Historia Matthew pokazuje moc zabawy klockami LEGO, która łączy ludzi, pomaga budować zaufanie i pobudza kreatywność. Praca z Matthew była dla mnie zaszczytem, jego pasja i energia są naprawdę inspirujące. Ale co najważniejsze, jego projekt pomoże niewidomym dzieciom na całym świecie doświadczyć tej samej radości budowania i dumy z tworzenia, którą odczuwają wszyscy nasi fani – mówi Fenella Blaize Charity, Creative Director w Grupie LEGO.

Pierwsze cztery instrukcje dla zestawów LEGO® Classic, LEGO® City, LEGO® Friends i LEGO® Movie 2™. będą dostępne bezpłatnie w języku angielskim za pośrednictwem strony internetowej www.legoaudioinstructions.com. Konsumenci będą mogli wybrać, czy chcą odsłuchać instrukcje dźwiękowe czy je przeczytać za pomocą czytnika brajlowskiego. Do końca 2019 roku Grupa LEGO będzie zbierać opinie na temat czterech pilotażowych instrukcji, by docelowo wprowadzić ich więcej w pierwszej połowie 2020 roku.

Audio instrukcje są wielką innowacją, jednak nadal pozostaje wiele do zrobienia, jeśli chodzi o dalszy rozwój oprogramowania AI. Celem długofalowych działań Grupy LEGO jest doprowadzenie do zwiększenia liczby języków i dodania ich do wszystkich przyszłych zestawów, by zapewnić wszystkim dzieciom radość i naukę poprzez zabawę. Program pilotażowy LEGO® Braille & Audio Building Instructions startuje zaledwie cztery miesiące po ogłoszeniu klocków LEGO® Braille Bricks – inicjatywy mającej na celu wsparcie dzieci niewidomych i z zaburzeniami widzenia. Oba projekty są finansowane przez LEGO Foundation.

Gdy buduję zestaw, bardziej czuję, jak budowla wygląda, jak jest zaprojektowana i skonstruowana.  Dla osób niewidomych zestawy LEGO działają jak miniaturowe trójwymiarowe zamienniki rzeczywistych budynków zamiast dwuwymiarowych fotografii. Klocki LEGO pozwalają mi zobaczyć rzeczy, których nie można dotknąć np. łuki pałacu Middle Eastern lub wieże londyńskiego Tower Bridge. Chciałbym, aby każda niewidoma osoba mogła pobrać instrukcje, kupić zestaw, poprosić widzącego o posortowanie elementów i poczuć się na równi z widzącym budowniczym. Chcę, aby każdy niewidomy poczuł, że to, co kiedyś było niemożliwe, teraz jest możliwe, że sam może zbudować miniaturowy świat LEGO – mówi Matthew Shifrin.

Pracę Matthew Shifrina można zobaczyć na stronie www.legoaudioinstructions.com. Warto zaznaczyć, że instrukcje są rekomendowane dla zawansowanych budowniczych.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF