...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Zalando z pierwszą kampanią marketingową pozycjonującą wyłącznie polskie marki

 

Warszawa, 23 czerwca 2023 // 23 czerwca Zalando, jedna z wiodących europejskich platform modowych i lifestylowych, rozpocznie pierwszą kampanię marketingową mającą na celu zwiększenie widoczności polskich marek, a także budowanie świadomości ich dostępności na Zalando. Kampania “To nie Nowy Jork / Paryż / Mediolan / Tokio. To polskie marki na Zalando” przestawia asortyment wybranych rodzimych marek dostępnych na Zalando uchwycony na ulicach Warszawy w sposób oddający atmosferę czterech największych stolic mody. Zdjęcia realizowane były w Warszawie, a znalazły się na nich kolekcje m.in.: Kazar, Lancerto, Vistula, Bytom, Wólczanka, Deni Cler, Bizuu, La Mania, Ryłko czy Diverse, Big Star.
Daniel Rogiński, General Manager CEE Zalando: W ostatnich latach krajowa moda odnosi niezwykłe sukcesy, zyskując na znaczeniu na rynku lokalnym i budując swoją pozycję również na arenie międzynarodowej. Klienci doceniają kolekcje polskich marek za jakość oraz design, wpisujący się w światowe trendy, co czyni z nich pożądane produkty. Obecność rodzimych brandów w asortymencie Zalando jest tym ważniejsza, że lokalizacja oferty to jeden z kluczowych elementów naszej strategii biznesowej, przybliżającej nas do celu jakim jest stanie się Starting Point for Fashion w Polsce. Chcemy wspierać polskie marki w ich rozwoju i dlatego ruszamy z kampanią, w której to właśnie one będą największymi gwiazdami.
Kampania “To nie Nowy Jork / Paryż / Mediolan / Tokio! To polskie marki na Zalando” wystartuje 23 czerwca i potrwa 6 tygodni. Pojawi się w kanałach digital, social mediach, prasie, a także na samej platformie. Dodatkowo na Zalando.pl zostanie stworzona przestrzeń poświęcona asortymentowi lokalnych marek, gdzie klienci będą mogli zapoznać się z ich pełnym portfolio.
O Zalando

Zalando (https://corporate.zalando.com) jest jedną z wiodących europejskich platform modowych i lifestylowych. Założona w Berlinie w 2008 roku dostarcza pełen asortyment modowy do ponad 51 milionów klientów na 25 rynkach, oferując odzież, obuwie, akcesoria oraz produkty kosmetyczne. Asortyment obejmuje szerokie spektrum międzynarodowych marek zarówno znanych na całym świecie, jak i lokalnych. Zalando to platforma pierwszego wyboru dla poszukujących inspiracji, innowacji i interaktywnego doświadczenia zakupowego. Jako najmocniej związana z modą firma technologiczna w Europie, nieustannie opracowuje cyfrowe rozwiązania dla każdego etapu modowej podróży klientów, partnerów i innych współtwórców historii Zalando. Naszym celem jest to, aby stać się punktem wyjściowym dla mody – tak zwanym Starting Point for Fashion – i miejscem, które dzięki swojej zrównoważonej filozofii wywiera pozytywny wpływ na ludzi i planetę.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Polski smart shopper – czy jesteśmy smart w porównaniu z innymi narodami? [BADANIE

e-commerce

Francuzi to rozważni zakupoholicy – oszczędni i sprytni – mają smart shopping we krwi

Badanie przeprowadzone przez firmę BravoKupony, platformę zakupową oferującą kody rabatowe oraz oferty specjalne. przeanalizowano zwyczaje konsumenckie 25-ciu krajów OECD takie jak oszczędności gospodarstw domowych, zadłużenie gospodarstw, świadome zachowania konsumenckie*, ogólne wydatki konsumentów w porównaniu do kosztów utrzymania oraz wydatki na żywność w stosunku do kosztów życia w różnych krajach OECD. Które kraje OECD mają najbardziej wnikliwych i rozsądnych konsumentów?

Według najnowszego badania Smart Shopper Indeks, Francuzi mają smart shopping we krwi i prowadzą w rankingu badania pod względem wnikliwych zachowań konsumenckich (421 punktów). Co więcej, francuskie gospodarstwa domowe, są na trzecim miejscu zaraz po Niemczech oraz Holandii, pod względem skłonności do oszczędności oraz niskich wydatków. Na drugim miejscu znajduje się Irlandia (321 punktów sondażowych), gdzie konsumenci wydają mało i rozsądnie kalkulują wydatki, zwłaszcza te podstawowe, takie jak np. jedzenie. Niemcy zostały sklasyfikowane na trzecim miejscu w rankingu, ze średnim wynikiem 288, oraz z najwyższym wskaźnikiem oszczędności gospodarstw domowych spośród wszystkich analizowanych krajów OECD.

Na czwartym miejscu rankingu przeprowadzonego przez BravoKupony uplasowały się Stany Zjednoczone, które cechuje potencjał do oszczędzania oraz generalnie świadome nawyki konsumenckie. Pierwszą piątkę rankingu Smart Shopper zamyka kraj skandynawski, czyli Norwegia która według indeksu Smart Shopper Index oferuje znakomity balans pomiędzy wydatkami a kosztami życia.

*Procent konsumentów, którzy potwierdzili, że rozsądnie rozważają każdy zakup.

Polska na ostatnim miejscu w rankingu, ale z niskim wskaźnikiem zadłużenia gospodarstw domowych

Polska została sklasyfikowana na ostatnim miejscu rankingu Smart Shopper Index. Spośród 25-ciu krajów OECD, które zostały przeanalizowane w badaniu, Polska wypada na bladym końcu.

Tylko 61% Polaków przyznaje się, że rozsądnie rozważa każdy zakup i kalkuluje za i przeciw, tak aby oszczędzić jak najwięcej. Klasyfikuje to Polskę na samym końcu rankingu smart shopping, podczas gdy reszta krajów OECD kombinuje i sprawdza ceny oraz oferty rabatowe przed dokonaniem zakupu.

Pomimo braku rozsądku w kontrolowaniu zachowań konsumenckich, Polacy wypadają najlepiej biorąc pod uwagę wskaźnik zadłużenia gospodarstw domowych. Oszczędzając zaledwie 1% swoich dochodów, wskaźnik zadłużenia polskich gospodarstw domowych to jedynie 62% ich rocznego dochodu. Jest to pozytywny wynik w porównaniu z Brytyjczykami, którzy są skłonni “zatopić” do 144% ich rocznego dochodu w pożyczkach, kredytach i życiu na ostrzu karty kredytowej.

Polskie skłonności do wydawania na prawo i lewo znajdują również odzwierciedlenie w internecie. Polacy są na przedostatnim miejscu w rankingu Smart Shopping Index pod względem “buszowania” w internecie i używania wyszukiwarki Google w celu znalezienia porad online na temat jak oszczędzać. Według sondażu, miesięcznie jedynie 7 milionów Polaków przegląda internet wpisując w wyszukiwarkach internetowych, hasła, które pozwalają im zaoszczędzić. Wyniki te odzwierciedlają niskie zainteresowanie zniżkami, kodami promocyjnymi czy też ofertami rabatowymi. To ponad 4 razy mniej wyszukiwań w Google niż Francuzi czy Brytyjczycy w ciągu całego miesiąca.

Najbardziej popularne kategorie i marki w rankingu

Badanie przeanalizowało również wyszukiwania konsumentów w wyszukiwarce Google dla siedmiu największych rynków w badaniu – Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec, Stanów Zjednoczonych, Włoch, Hiszpanii oraz oczywiście Polski. Wyniki badania potwierdziły pozytywną korelacją pomiędzy wyszukiwaniami w Google a rosnącą świadomością kupujących i skłonnością do oszczędzania. Im więcej używamy Google, tym bardziej oszczędzamy.

Spośród tych 7-miu największych krajów, ponad połowa kieruje się zdrowym rozsądkiem i korzysta z kodów rabatowych oraz promocji przy kupowaniu produktów i przeglądaniu ofert z branży modowej oraz produktów lifestyle. Marka Zalando została sklasyfikowana jako najpopularniejsza marka smart shoppers w Polsce, oferująca przyjazne ceny i zniżki dla konsumentów. Z kolei w Stanach Zjednoczonych na drugim miejscu uplasowała się amerykański dom towarowy Kohl’s, wyprzedzając markę Asos oraz sieciówka dobrze znana wszystkim Amerykanom – sportowy retailer JD.

To, co konsumenci uważają za rozsądne podczas robienia zakupów, różni się w zależności od kraju. Nasze badanie analizuje, jak różne czynniki wpływają na ogólną świadomość zakupów. Podczas gdy wyszukiwania online mówią jedno, w grę wchodzą różne zmienne, szczególnie patrząc na wydatki w stosunku do kosztów życia w danym kraju czy też oszczędności gospodarstw domowych. Interesujące jest to, że wielu kupujących nadal korzysta z rabatów oraz zniżek online, szczególnie jeśli chodzi o modę czy produkty lifestyle. Co więcej, w trakcie pandemii wzrosły rozsądne zachowania konsumenckie, szczególnie jeśli chodzi o dostawę jedzenia przez internet, sztukę czy rzemiosło, a nawet gry, które wzbudzają jeszcze większe zainteresowanie smart konsumentów.

Marco Farnararo, CEO BravoKupony


Źródło: BravoKupony – https://www.bravokupony.pl/smart-shopper-index

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Zalando rozpoczyna nową kampanię letnią “Aktywni optymiści”

Aktywni Optymiści

– Celem kampanii na tegoroczne lato jest szerzenie optymizmu w Europie poprzez oddanie głosu ludziom, którzy optymizm przekuwają na pozytywne działania.

– W ramach kampanii zaprezentowane zostaną sylwetki 11 pozytywnych aktywistów z Europy, w tym tworzącej optymistyczne treści holenderskiej influencerki Rianne Meijer i francuskiego tancerza Salifa Gueye.

– Kampanię wspierać będzie inicjatywa marketingowa 360° „Festiwal Optymizmu”, seria wydarzeń i instalacji prezentowanych na kluczowych rykach, w tym we Francji, Włoszech, Niemczech i Szwecji, a jej punktem kulminacyjnym będą obchody Najdłuższego Dnia Optymizmu przypadającego na 21 czerwca.

Kampania „Aktywni optymiści” uruchamiana 23 maja na wszystkich rynkach Zalando będzie miejscem, w którym różne osoby będą mogły dzielić się swoimi odczuciami, zarażać pozytywnym podejściem do życia i szerzyć radość. Spot kampanii składa się z 22 materiałów wideo z udziałem aktywnych optymistów, skompilowanych z 15-sekundowych filmików w jeden, pełny radości i entuzjazmu telewizyjny spot reklamowy.

https://youtu.be/zk2m5Nhcwos

Spotowi reklamowemu kampanii towarzyszy seria zdjęć twórców europejskich tworzących wyjątkowe, pozytywne treści. Każde zdjęcie, wykonane przez hiszpańskiego fotografa Jorde Pereza Ortiza, opatrzone jest hasłem: „Aktywni optymiści”. W wyniku castingu zorganizowanego w mediach społecznościowych do udziału w kampanii zakwalifikowano 11 aktywistów, w tym, znanych z tworzenia optymistycznych treści, holenderską influencerkę i modelkę Rianne Meijer i francuskiego tancerza Salifa Gueye.

Uruchomieniu kampanii towarzyszyć będzie inicjatywa marketingowa 360° – „Festiwal Optymizmu”, w którego ramach w Europie odbędzie się szereg wydarzeń i imprez zachęcających widzów do uśmiechu, tańca i śpiewu, a jego ukoronowaniem będzie wirtualna celebracja wspólnotowości przypadająca na 21 czerwca, najdłuższy dzień w roku.

Po roku lockdownów chcieliśmy, aby lato 2021 r. było sezonem świętowania nadziei i optymizmu zachęcającym uczestników do uśmiechu i dającym im możliwość swobodnego wyrażenia optymistycznego podejścia do życia.

Za aktywnych optymistów uznajemy ludzi, którzy niosą radość sobie i innym – czy to przez piosenki, taniec, czy organizowane na Tik Toku pokazy nowoczesnego makijażu, chodzi o każdą, nawet najdrobniejszą inicjatywę, która jest w stanie nas połączyć i dać na choć trochę radości. Kampania będzie również punktem wyjścia dla propagowania roku 2021 jako czasu przekuwania optymizmu w pozytywnie nacechowane działania (dla własnej i innych) celebracji radości z życia.

Ralph Rijks, wiceprezes ds. marketingu globalnego w Zalando

Casting na 11 „Aktywnych optymistów” prowadzono w całości poprzez media społecznościowe, a główną osią jego zainteresowania były osoby tworzące treści i organizujące działania ilustrujące hasło kampanii, a zasięg i wielkość platformy twórcy w mediach społecznościowych miały znaczenie drugorzędne. Materiał filmowy prezentuje pozytywnie zakręconych i utalentowanych twórców, między innymi tancerza Salifa Gueye, znanego z radosnego stylu tańca wykonywanego na ulicach Paryża; holenderską influencerkę i modelkę Rianne Meijer, znaną z publikowanych w mediach społecznościowych zdjęć w duchu ciało-pozytywności; oraz modelkę i autorkę Naomi Shimanda popularyzującą pozytywne podejście do życia poprzez modę.

Pełen wigoru telewizyjny spot reklamowy nakręciła londyńska reżyserka Lucy Luscombe, która niedawno trafiła na listę najlepszych na świecie twórców Dazed top 100 i nakręciła teledysk do piosenki Robin S. pod tytułem Show Me Love. Kampania będzie reklamowana w różnorodnych formatach: w formie zdjęć autorstwa Jorge Pereza Ortiza, w cyfrowych kanałach reklamowych, w mediach społecznościowych należących do poszczególnych gwiazd kampanii, spotów reklamowych „pozytywnego słuchania” na Spotify oraz plakatów i kolorowych murali wykonanych na rynkach kluczowych. Kampania 360° powstała we współpracy z agencją kreatywną Kolle Rebbe.

#AktywniOptymiści


Źródło: PAP

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Ranking e-commerce’ów. Gdzie i jak Polacy robią zakupy – rok w pandemii polskich Internautów [RAPORT]

ecommerce shopping

Polak a zakupy online

Czas pandemii okazał się dla polskiego e-commerce przełomowy. Według raportu “Zakupy online w Polsce 2020” opracowanego przez ExpertSender, polską firmę wspierającą marki w automatyzacji marketingu opartym na danych, zakupy przez Internet robi już 70 proc. Polaków. Połowa z nich wydaje na nie ponad 300 zł miesięcznie, a 8,2 proc. nawet ponad 1000 zł miesięcznie. Jak wynika z analizy Internetu za pomocą aplikacji SentiOne Listen, w ostatnich 12 miesiącach hasło „zakupy online” osiągnęło zasięgi na poziomie 517 mln wyświetleń, z czego 480 mln pochodziło z portali internetowych, blogów i forów, a 37 mln – z postów i dyskusji na portalach społecznościowych.  Wśród tych ostatnich króluje Facebook z zasięgami na poziomie 28 mln wyświetleń, na drugim miejscu znajduje się Twitter – 9 mln. Niemal 60 proc. dyskutujących o zakupach online to mężczyźni. Często powtarzają się hasztagi „moda” i „shopping”.

Polskie wydatki w e-sklepach rosną najszybciej w Europe – w 2020 r. Polacy wydali tą drogą o 31 proc. więcej niż w roku poprzednim.Po pandemii zapewne część konsumentów wróci do częstszego robienia zakupów stacjonarnie, choćby dla odmiany. 

Krzysztof Jarecki, CEO ExpertSender

ExpertSender

Źródło: ExpertSender

 

Najbardziej popularne sklepy online to marketplace’y

Z tego, co Polacy piszą w mediach społecznościowych, na blogach, forach i portalach, wynika, że najbardziej lubią zakupy w sklepach typu marketplace, czyli na internetowych targowiskach, gdzie swoje produkty sprzedaje wielu dostawców. Na przestrzeni ostatniego roku polscy Internauci najczęściej pisali o Vinted, czyli second-handzie, w którym każdy może wystawić niechciane już ubrania i akcesoria – ponad 1,6 mln wzmianek. Na drugim miejscu znalazło się Allegro – ponad 1,2 mln wzmianek. Na trzecim miejscu, ale z dużo mniejszą popularnością, znalazł się Amazon – blisko 451 tys. wzmianek. Dalej plasują się OLX (384,5 tys. wzmianek) i AliExpress (304,5 tys. wzmianek).

Co ciekawe, zupełnie inaczej to wygląda, jeśli spojrzymy na zasięg, czyli poziom dotarcia tych wzmianek – wtedy na pierwszym miejscu znajduje się Allegro, z zasięgiem niemal 2 179 mln odbiorców. Drugi jest Amazon (924 mln), następnie OLX (758 mln), AliExpress (623 mln) i dopiero na piątym miejscu Vinted (256 mln).

Wśród sklepów multibrandowych królują te z ubraniami oraz elektroniką

Jeśli chodzi o platformy multibrandowe, czyli sprzedające produkty różnych firm, ich popularność nie różni się w zależności od tego, czy patrzymy na liczbę wzmianek, czy na ich zasięg. Na pierwszym miejscu znajduje się Zalando, ze 119 tys. wzmianek i 305 mln zasięgu, a na drugim Domodi z niemal 108 mln wzmianek i 85 mln zasięgu. Dalej w kolejności jest Eobuwie (53,6 tys. wzmianek i 67 mln zasięgu), Allani (45,3 tys. wzmianek i 46 mln zasięgu) oraz Answear (18,7 tys. wzmianek i 28 mln zasięgu).

Wśród sklepów multibrandowych działających nie tylko online, ale i stacjonarnie, dominują te oferujące elektronikę i AGD. Zarówno pod względem liczby wzmianek, jak i zasięgu największą popularnością cieszy się RTV EURO AGD (584 tys. wzmianek i 678 mln zasięgu). Jeśli chodzi o liczbę wzmianek, to na drugim miejscu znajduje się x-kom (441,5 tys.), a na trzecim – Media Expert (354,4 tys.) Natomiast pod względem zasięgu to Media Expert zajmuje wyższą pozycję – 334 mln. X-kom ma zasięg na poziomie 311 mln. Na czwartym miejscu znajduje się Media Markt – 134,8 tys. wzmianek i 115 mln zasięgu.

Wśród marek D2C najpopularniejsza jest Ikea

Wśród marek D2C (czyli direct-to-customer, sprzedających z pominięciem pośredników) najpopularniejsza wśród Internautów jest Ikea – 453,5 tys. wzmianek i 808 mln odbiorców zasięgu. Druga pod względem popularności jest Zara – 260 tys. wzmianek i 515 mln zasięgu. Trzecia w kolejności również jest marka modowa – H&M – 106,3 tys. wzmianek i zasięg na poziomie 222 mln. Dwa kolejne miejsca zajmują drogerie – Rossmann i SuperPharm. Rossmann jest częściej wymieniany przez Internautów (34,3 tys. wzmianek w stosunku do 30,8 tys.), natomiast wzmianki o SuperPharm mają większy zasięg (53 mln w stosunku do 33 mln).

Zjawisko przenoszenia codziennych aktywności do Internetu będzie nieustannie postępować, a rola sklepów stacjonarnych przesunie się raczej w stronę showroomów, gdzie klienci będą oglądać produkty, ale kupią je potem online. Dlatego właściciele sklepów powinni zawczasu pomyśleć o inwestycji w rozwój e-commerce i zadbać o jego reklamę na podstawie rzetelnej analizy informacji o swoich obecnych i potencjalnych klientach.

Krzysztof Jarecki, CEO ExpertSender


Źródło: ExpertSender

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Klienci mogą teraz z łatwością kupować i sprzedawać używaną odzież na Zalando

zalando

  • Klienci Zalando w Niemczech i Hiszpanii mogą teraz kupować i sprzedawać używaną odzież bezpośrednio na platformie
  • Dołączą do nich klienci z Belgii, Francji, Holandii i Polski
  • Oferta Pre-owned zapewnia tę samą niezrównaną wygodę, jaką zapewnia platforma Zalando

Zainteresowanie odzieżą używaną jest duże i ciągle rośnie, szczególnie wśród milenialsów. Jednocześnie, klientom brakuje łatwej i rzetelnej usługi, która łączy w sobie bezproblemową sprzedaż artykułów, które przestali już nosić z przyjemnymi doświadczeniami zakupów odzieży używanej on-line. Wraz z uruchomieniem oferty Pre-owned, Zalando zostanie pierwszą platformą modową, która oferuje tak proste rozwiązanie i kompleksowo zaspokaja potrzeby klientów w tym zakresie.

Torben Hansen, wiceprezes Zalando ds. ecommerce

Dzięki Pre-owned klienci mogą z łatwością sprzedawać artykuły bezpośrednio na Zalando, korzystając z darmowej wysyłki. Aby jeszcze bardziej ułatwić im zarządzanie swoją garderobą, również funkcja listy życzeń w Fashion Store została zaktualizowana. Klienci od razu mogą zobaczyć teraz wszystkie artykuły, które kupili na Zalando, a także dodać artykuły kupione gdzie indziej, dzięki czemu mogą je sprzedać w zaledwie kilku kliknięciach. Po sprzedaży odzieży, klienci mogą wybrać, czy wolą otrzymać kartę podarunkową na Zalando o odpowiedniej wartości, czy chcą wesprzeć jedną z dwóch partnerskich organizacji charytatywnych, Czerwony Krzyż lub WeForest. Wszystkie artykuły używane, oferowane na Zalando, są sprawdzane pod kątem jakości i stają się asortymentem dostępnym dla milionów klientów, oczywiście z gwarancją niezrównanej wygody wysyłki, wielu opcji płatności i darmowych zwrotów. Zgodnie z polityką Zalando, wspierającą zrównoważony rozwój, we wszystkich zamówieniach z kategorii Pre-owned wykorzystywane są wolne od plastiku opakowania z papieru pochodzącego z recyklingu.

Uruchomienie oferty Zalando Pre-owned to kamień milowy w drodze spółki do realizacji swojego hasła, jakim jest zostania punktem wyjścia dla mody.

Już teraz każdego dnia miliony osób odwiedzają platformę Zalando, aby znaleźć spersonalizowane inspiracje, porady i rozrywkę. Oferta Zalando Pre-owned to jedna z naszych głównych inicjatyw mających na celu budowanie coraz lepszych doświadczeń klientów na naszej platformie.

Robert Gentz, współzałożyciel i dyrektor współzarządzający Zalando

Umożliwiając naszym klientom danie drugiego życia ich ubraniom bezpośrednio na platformie, nowa oferta Pre-owned stanowi również duży wkład w strategię zrównoważonego rozwoju do.MORE Zalando, wspierając nasz cel, jakim jest przedłużenie życia 50 milionów artykułów i wyeliminowanie tworzyw sztucznych jednorazowego użytku do 2023 roku.

Uruchomieniu oferty Pre-owned towarzyszyć będzie kampania marketingowa zatytułowana „Lead the [ex]change” (Wprowadź wy(z-)mianę), zachęcająca klientów do sprzedawania, znajdowania i nadawania nowego stylu unikalnym artykułom modowym. Kampania prowadzona będzie na kanałach Zalando i w mediach społecznościowych na wszystkich sześciu rynkach oferty odzieży używanej.


Źródło: Informacja prasowa Zalando

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Zalando coraz bardziej eko – platforma testuje dostawy zamówień w opakowaniach wielokrotnego użytku

Opakowania wielokrotnego użytku to stosunkowo młoda koncepcja w e-commerce, która ma jednak potencjał, aby szybko stać się nowym standardem w logistyce dostaw. Rozwiązuje bowiem dwa problemy środowiskowe jednocześnie: nadmierną emisję dwutlenku węgla i produkcję odpadów. W przeciwieństwie do opakowań jednorazowego użytku, materiał nadający się do ponownego użycia zapobiega powstawaniu strumienia odpadów i wydłuża cykl życia oryginalnego surowca. Zaś dzięki ograniczeniu produkcji opakowań, emisja dwutlenku węgla może zostać zredukowana nawet o 80 procent. W ramach pilotażu Zalando sprawdzi czy opakowania wielokrotnego użytku będą mogły być zintegrowane z istniejącymi procesami logistycznymi.

Wprowadzenie specjalnego rodzaju opakowań to przede wszystkim zmiana odczuwalna dla klientów Zalando. Doświadczenie związane z rozpakowywaniem produktu będzie wymagało od konsumenta większego zaangażowania. Aby możliwe było ponowne wykorzystanie koperty opakowaniowej, musi ona zostać ponownie oddana do cyklu. Oznacza to, że nawet jeśli klient nie zechce zwrócić żadnego z zamówionych produktów, będzie musiał odesłać z powrotem jego opakowanie. Testowana jest torba fińskiego startup’u RePack, która wyglądem przypomina obecne koperty wysyłkowe Zalando. Paczki w opakowaniach wielokrotnego użytku będa dostarczane z centrum logistycznego Zalando pod Sztokholmem do klientów z Finlandii, Norwegii, Szwecji i Danii.

– Aby idea opakowań wielokrotnego użytku mogła być zastosowana na szerszą skalę, potrzebne jest zaangażowanie całej branży e-commerce. Wyzwanie to wymaga standaryzacji procesów i centralizacji opcji dostaw produktów w opakowaniach wielokrotnego użytku – mówi Uwe Streiber, Team Warehouse Consumables w Zalando.  Jednolity system, w którym klienci mogliby zwracać opakowania, na przykład do supermarketu, ułatwiłby ten proces obu stronom – dodaje.

Testowany system to dość niestandardowe rozwiązanie w obszarze zakupów online, jednak badania pokazują, że konsumenci są na nie otwarci. Już 83 proc. Niemców i 67 proc. Finów próbuje zmniejszyć ilość tworzyw sztucznych w swoim codziennym życiu.

Zalando już w maju tego roku wprowadziło innowacje w obszarze opakowań zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Oprócz istniejących rozwiązań, takich jak na przykład wykorzystanie pudełek wykonanych w 100 proc. z papieru pochodzącego z recyklingu oraz toreb wysyłkowych wyprodukowanych w 80 proc. z materiału PCR, zmieniono sposób pakowania artykułów kosmetycznych. Torby plastikowe zastąpiły papierowe w 100 proc. recyklingowane. W tym samym czasie firma wdrożyła również tzw. ‘polybags’ – cienkie rękawy ochronne na tekstylia, wykonane z tworzyw sztucznych pochodzących również z recyklingu. Pokłosiem tych zmian jest zmniejszenie zużycia nierecyklowanych tworzyw sztucznych o około 625,6 ton więcej w porównaniu z rokiem 2018.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Polacy kupują najwięcej kosmetyków online w Europie – Zalando integruje sprzedaż produktów urodowych z modą

Wartość polskiego rynku kosmetycznego wynosi obecnie około 16 mld zł*, osiągając tym samym 6 miejsce pod względem wielkości w Europie. Do 2021 r., według prognoz, ma wzrosnąć aż do 20 mld zł**. Szczególnie dynamicznie rozwija się w Polsce w tym segmencie sprzedaż internetowa. Aż 27 procent Polaków kupuje kosmetyki w sklepach online. To najwyższy wskaźnik w Europie, gdzie średnia wynosi 21 procent***. Co więcej, blisko 40 procent Polaków deklaruje, że w przyszłości będzie kupowało perfumy, kremy i inne artykuły do pielęgnacji wyłącznie w sklepach internetowych.

Widząc potencjał rozwoju tego segmentu Zalando, wiodąca europejska platforma modowo-lifestyle’owa, wprowadziło, w grudniu ubiegłego roku, do swojej oferty kategorię kosmetyków. Teraz poszerza ją o produkty topowych marek m. in. grupy Estée Lauder, takich jak M.A.C., Glamglow i Bumble and Bumble a także Oribe, NYX oraz polskiej marki Glov,  słynącej z wysokiej jakości akcesoriów kosmetycznych do demakijażu. Polscy klienci będą też mogli zakupić na platformie popularne perfumy DKNY, Tommy Hilfiger czy Aramis. Rozbudowując asortyment kosmetyczny, Zalando stara się uzupełnić bogaty wybór oferty modowej dostępnej na platformie.

 

Wprowadzając kategorię Beauty w Zalando robimy naturalny krok w kierunku pozycjonowania się jako miejsce pierwszego wyboru dla produktów modowych i lifestylowych w Europie. Asortyment urodowy pozwoli naszym klientom na dokonywanie zakupów w jeszcze bardziej komfortowy sposób – odzież, akcesoria, obuwie i kosmetyki w ramach jednego zamówienia. Chcemy bezproblemowo zintegrować produkty kosmetyczne z modą i sprawdzić jak zareagują na to nasi klienci w Polsce. Już teraz widzimy, że są na to otwarci. 60% użytkowników Zalando kupujących kosmetyki, podczas tych samych zakupów wybiera także odzież, co dowodzi, że obie oferty idą ze sobą w parze – mówi Pamela Wade-Lehman, Head of Beauty w Zalando SE.

Po udanej premierze kategorii Beauty w Niemczech i Polsce Zalando wprowadza również ofertę kosmetyków na pięć nowych rynków: Szwecję, Danię, Francję, Belgię i Włochy. Wraz z poszerzeniem asortymentu kosmetycznego w Zalando i wdrożeniem go na platformę w innych krajach, rusza kampania marketingowa pod hasłem „Wyraź swoje piękno”, prezentująca niekonwencjonalny punkt widzenia piękna. Zgodnie z dotychczasową strategią komunikacyjną, Zalando koncentruje się na umożliwieniu klientom wyrażenia siebie i swojego indywidualizmu. Kampania została zrealizowana podczas czterodniowego planu zdjęciowego w Londynie. Dystrybuowana jest za pośrednictwem telewizji, outdooru, kanałów digital oraz reklam prasowych.

 

dane Polskiej Agencji Inwestycji i handlu

** Raport o stanie branży kosmetycznej w Polsce 2017, Deloitte, Kosmetyczni.pl

***Raport Przyszłość zakupów. Najważniejsze trendy w retail dziś i w 2030 roku, Comarch i Kantar TNS

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Święta w Zalando – co Polacy kupują na Gwiazdkę?

Dlaczego E-commerce zyskuje przed świętami?

Coraz więcej osób decyduje się by świąteczne zakupy odzieżowe, zarówno dla siebie, jak i te przeznaczone na prezenty dla bliskich, zrobić przez internet. Galerie handlowe mają przed Bożym Narodzeniem siłę przyciągania, jednak wielu klientów postrzega kupowanie w nich jako stresujące. Badania potwierdzają, że szczególnie Polacy ulegają stresowi towarzyszącemu gorączkowemu bieganiu po sklepach[2]. Kupowanie online pozwala tego uniknąć, dlatego cyfrowe platformy sprzedażowe zyskują przed świętami na popularności. W dodatku zapewniają ogromny wybór marek do wyboru w jednym miejscu, większą dostępność rozmiarów, a często także bardziej preferencyjne oferty.

Przedświąteczne tygodnie to dla nas wyjątkowy i zarazem bardzo intensywny czas. Klienci poszukują gwiazdkowych prezentów oraz stylizacji na świąteczne spotkania i noworoczne przyjęcia. Cieszymy się, że nasi użytkownicy nam ufają i powierzają spełnianie swoich gwiazdkowych życzeń. Widzimy też, że coraz więcej osób wybiera przed świętami robienie odzieżowych zakupów online. To dla nas jeszcze większa motywacja, by zapewnić im w tym czasie doświadczenie zakupowe na najwyższym poziomie mówi Dawid Pożoga, Marketing Lead Zalando Polska.

Co kupują użytkownicy Zalando na Gwiazdkę?

Okazuje się, że to kobiety wykazują szczególną tendencję do poszukiwania świątecznych stylizacji, którymi lubią zabłysnąć podczas rodzinnych spotkań. Najczęściej kompletują je w całości z nowo zakupionych ubrań, podczas gdy mężczyźni łączą nowe produkty z tymi, które posiadają już w swojej garderobie. W Polsce, gdzie już około połowa konsumentów wybiera przed świętami kupowanie online[1], największą popularnością cieszą się klasyczne produkty typu “basic”: czarne męskie bokserki i markowe białe damskie t-shirty. Co ciekawe, Polacy kupują też najwięcej akcesoriów i dodatków. Z analiz Zalando wynika również, że na przykład Belgijki kupują wtedy najwięcej sukienek, Duńczycy skarpetek, które podarowują sobie w prezencie, a Brytyjczycy to z kolei miłośnicy świątecznych imprez – bestsellerem są tutaj czarne, wizytowe torebki. W Wigilię sprzedaje się pięciokrotnie więcej kart podarunkowych Zalando niż na początku grudnia. Tego jednego dnia w roku Zalando sprzedaje ich więcej niż zwykle w ciągu miesiąca.

Zalando oferuje w okresie świątecznym spersonalizowane oferty zakupowe klientom na swoich 17 rynkach. Z tej okazji ruszyła też międzypokoleniowa kampania pod hasłem Święta. Zawsze Modnie. prezentująca świąteczny asortyment modowy Zalando.

[1]Raport Deloitte Zakupy Świąteczne 2017 https://www2.deloitte.com/pl/pl/pages/consumer-business/articles/raport-zakupy-swiateczne-2017.html

[2] Badanie Kantar Millward Brown dla Pay Pal https://www.polskieradio.pl/42/273/Artykul/1969139,Polacy-najbardziej-zestresowanym-narodem-przed-swietami-Co-nas-drazni-w-czasie-goraczki-przed-Bozym-Narodzeniem

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF