...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Wzrost znaczenia audytu jakościowego – nowe wyzwanie dla innowacyjnych firm

Wzrost znaczenia audytu jakościowego- nowe wyzwania dla innowacyjnych firm.

Firma wchodząca na rynek, chcąca swój produkt bądź usługę przedstawić największej możliwej liczbie odbiorców musi stawiać na jakość i niską cenę. Trzeba dać się zauważyć! Co dalej…? Jak utrzymać markę na najwyższym poziomie? W jaki sposób – mówiąc dosadnie – przywiązać klienta do naszych produktów. W tym miejscu pojawia się słowo klucz „jakość”. Czym jednak ów jakość ma być, w jaki sposób ją zmierzyć, określić czy nadać odpowiedni kierunek zmian? Audyt jakościowy ma nam jako marce stawiającej sobie wysoko poprzeczkę, odpowiedzieć na to i kilka innych istotnych pytań.

Audyt jakościowy jest formą kontroli segmentów teoretycznie niemierzalnych, a które w znaczący sposób wpływają na odbiór marki przez klientów. Wartości takie jak jakość obsługi klienta, jakość produktu, spójność wizerunkowa czy podejście pro-klient, są zmiennymi trudno uchwytnymi, ale kluczowymi w tworzeniu bazy stałych i wiernych odbiorców  marki. W zależności od podejścia danej firmy audytowej sposób przeprowadzania badań jest inny. Najtrafniejsze może okazać się tworzenie praktycznych narzędzi badawczych oraz holistyczne podejście do tematu jakości jako klucza do podniesienia wskaźników finansowych. Kontrola jakości ma firmie zlecającej dać jasne wskazówki mówiące o poziomie jakości obsługi klienta w tym umiejętności zastosowania technik sprzedażowych personelu, przedstawić opinie klientów o produktach i prowadzonej strategii marketingowej, pokazać konkretne błędy czy uchybienia. Audyt jakościowy skonstruowany poprawnie ma też przedstawić konkretny plan poprawy standardów, a czasem skonstruowania ich od podstaw.

Poprawienie jakości obsługi oraz odbioru marki wśród klientów, zwiększa prawdopodobieństwo pozytywnej decyzji zakupowej w dużej mierze zależącej od umiejętności sprzedażowych personelu. Przeprowadzanie kompleksowych działań audytowych, wpływa bezpośrednio na ilość osób powracających jako stali klienci, a co za tym idzie, znacznie podnosi poziom obrotów. Profesjonalny audyt jakościowy daje praktyczne narzędzia do zwiększenia kontroli wewnętrznej oraz rozwiązania mające przynieść mierzalny wzrost sprzedaży.

Audyt jakości -> Analiza i opracowanie wyników -> Plan poaudytowy -> Szkolenia personelu -> Wprowadzenie narzędzi audytowych -> Podniesienie poziomu jakości = Wzrost wskaźników sprzedaży

Jak zatem podejść do tematu wyboru konkretnego planu audytowego tak, aby przynosił on jak największe korzyści? W jaki sposób wybrać firmę, która proponuje nam dane rozwiązania badań ewaluacyjnych i jakościowych? O tym dowiecie się Państwo w kolejnym materiale.


Autor:

AT Concept

Barbara Marszałek-Barnaś, specjalista ds. zarządzania zasobami ludzkimi oraz koordynator ds. audytu w firmie A&T Concept.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Trzy nowe funkcje, które zwiększą produktywność i skuteczność komunikacji cross-channelowej

Optivo angażuje się w ciągłe rozwijanie optivo® broadmail, narzędzia do prowadzenia komunikacji wielokanałowej, będącego częścią platformy Episerver Digital Experience Cloud™. Jego najnowsza wersja zawiera trzy nowe funkcje, których zadaniem jest wspieranie klientów w osiąganiu jeszcze większej produktywności i skuteczności w prowadzonych przez nich działaniach. Jedną z nich jest Countdown Timer, zawarty w newsletterze dynamiczny zegar, odliczający czas pozostały do zakończenia oferty specjalnej. Działa on w czasie rzeczywistym, w zależności od tego, kiedy odbiorca otworzy wiadomość e-mail. Kolejna funkcja, Recipient History, pozwala na wyświetlanie historii każdego, indywidualnego odbiorcy. Natomiast poprzez Activity Overview firmy mogą w prosty i efektywny sposób uzyskać informacje na temat wszystkich realizowanych przez siebie kampanii cross-channelowych.

Countdown Timer – animowany zegar odliczający czas

Countdown Timer, funkcja dostępna w optivo® broadmail, daje marketerom możliwość zwiększenia atrakcyjności i skuteczności newslettera poprzez animowany zegar, pokazujący liczbę dni, godzin, minut i sekund do zakończenia oferty specjalnej. Opcja ta działa w czasie rzeczywistym – zegar rozpoczyna odliczanie czasu w momencie otwarcia przed odbiorcę newslettera lub jego odświeżenia. Od strony wizualnej, Countdown Timer można połączyć z różnymi elementami graficznymi i obrazami w tle.

Recipient History – większa wiedza na temat kontaktu z klientem

W narzędziu optivo® broadmail została wprowadzona nowa funkcja, Recipient History, pozwalająca na wyświetlanie historii kontaktu z poszczególnym odbiorcą. Opcja ta jest dostępna oczywiście na podstawie wyrażonej przez użytkownika zgody marketingowej. Recipient History jest szczególnie przydatne dla średnich i dużych firm, które potrzebują

bieżących i natychmiastowych informacji dotyczących każdego, indywidualnego odbiorcy. Na tej podstawie można szybko sprawdzić, jakie newslettery otrzymał dany użytkownik, z którym kontaktuje się obecnie np. call center. Dzięki temu marketerzy mogą odpowiednio zareagować i wykorzystać przydatne informacje w dalszej komunikacji z klientem.

Activity Overview – przegląd wszystkich działań marketingowych
Activity Overview to rozwiązanie, które pozwala na jeszcze lepsze i łatwiejsze zarządzanie kampaniami cross-channelowymi. Daje bowiem możliwość podglądu wszystkich działań przeprowadzonych w danych okresie, w odniesieniu do wszystkich odbiorców komunikacji wielokanałowej, realizowanej przez optivo® broadmail. Dane te zawierają informacje o kampaniach zrealizowanych w przeszłości, prowadzonych obecnie oraz tych zaplanowanych na przyszłość. Funkcja ta jest szczególnie wartościowa dla agencji, jak również przedsiębiorstw posiadających wiele oddziałów czy realizujących kampanie dla swoich usługodawców.

Nieustannie rozwijamy optivo® broadmail, dając naszym klientom możliwość korzystania z wydajnego narzędzia, które wspiera ich w prowadzeniu codziennej komunikacji wielokanałowej. Poza dodaniem nowych funkcji, kluczowym obszarem naszych działań jest zwiększanie produktywności i efektywności naszego narzędzia. Dzięki temu marketerzy będą mieć więcej czasu, aby skupić się na tym, co jest dla nich najważniejsze. Nasze najnowsze funkcje zmierzają dokładnie w tym kierunku – komentuje najnowsze funkcje Thomas Hoppe, Team Leader Product Management w Optivo.

:

Informacja prasowa/opracowanie: Anita Florek

 

Anita Florek