...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Ludzie 50tki: Zbigniew Klonowski, TRIAS SA – co go inspiruje?

Zbigniew Klonowski trias

Z jakimi wyzwaniami będzie musiała się zmierzyć firma Zbigniewa Klonowkiego w 2022 roku? Jak buduje zespół, który wspiera go w rozwijaniu firmy? Czym według niego warto inspirować się do sukcesu w biznesie? Zapraszamy do przeczytania trzeciej części rozmowy ze współtwórcą i prezesem zarządu grupy kapitałowej TRIAS SA.

Z jakimi wyzwaniami będzie musiała się zmierzyć Twoja firma w 2022 roku?

Podobnie jak w przypadku wielu innych przedsiębiorców, pandemia i obostrzenia z nią związane mają duży wpływ na nasze projekty – szczególnie w zakresie organizacji eventów. Na szczęście w minionym roku podjęliśmy szereg działań, które pozwalają na minimalizację negatywnego wpływu COVID-19 na spółki grupy kapitałowej TRIAS.

Istotnym wyzwaniem, które częściowo wynika z pandemii, a częściowo ze specyfiki branży, są problemy z dotrzymywaniem terminów realizacji poszczególnych zadań przez podwykonawców oraz ograniczone zasoby sprzętowe i surowcowe, co w konsekwencji wpływa na cenę urządzeń i czas oczekiwania na dostawy. Dodatkowo ze względu na nieustannie wzrastający popyt na usługi transportowe oraz ceny paliw, wzrastają również koszty dostaw. Nie chcemy, aby czynniki zewnętrzne wpłynęły na jakość i terminowość realizowanych przez nas projektów, dlatego podjęliśmy decyzję o zwiększeniu zatrudnienia najwyższej klasy specjalistów i stworzeniu nowych jednostek organizacyjnych – działu architektoniczno-projektowego, działu IT oraz działu produkcji eksponatów, aby w pewnych obszarach uzupełnić luki w łańcuchu dostaw.

Ostatnim i równie istotnym wyzwaniem jest poszukiwanie nowych rynków. Tak jak skończyły się inwestycję w duże obiekty sportowe, teraz kończą się projekty publiczne realizowane w ramach unijnej perspektywy budżetowej 2014-2020. Warto pamiętać też, że jest pewna określona liczba centrów nauki i muzeów, które można i warto wybudować w 38 milionowym kraju. Mamy kilka pomysłów na dalszy rozwój biznesu i bardzo cieszymy się na myśl o wprowadzeniu ich w życie, ale na razie nie możemy zdradzać szczegółów.

Czym inspirować się do sukcesu w biznesie?

Inspiracja nie powinna być zewnętrzna, a raczej wynikać z nas samych, z naszej codzienności, z chęci pomocy, determinacji w rozwiązywaniu problemów. Mając to na uwadze, doceniam działania młodych, kreatywnych i pełnych entuzjazmu przedsiębiorców, takich jak Laureaci 50 Kreatywnych. Wielu z nich odnosi duże sukcesy i potwierdza, ile problemów czeka na rozwiązanie i jak wiele innowacji mamy jeszcze do wdrożenia.

Czy marzenia daje się realizować w pojedynkę? Jak budujesz swój zespół, który wspiera Cię w swoim pomyśle? Jak znajdujesz ludzi, z którymi chcesz pracować? Czy Twoja firma może podzielić się ciekawymi case’ami hr/eb?

Tak jak cieszą mnie dokonania Laureatów 50 Kreatywnych, doceniam ich tytaniczną prace i uczę się od nich innego spojrzenia na świat i problemy, przed którymi stajemy, tak również wsłuchuję się w opinie i propozycje wyjątkowych specjalistów tworzących spółki grupy kapitałowej TRIAS. Dzięki pomysłowi, wykorzystaniu rozwoju technologicznego i odrobinie szczęścia, stworzyliśmy bardzo dobrze prosperującą grupę firm. Mówię w liczbie mnogiej, bo jest to sukces zespołowy. Tworzyli go wszyscy, zarówno Ci, którzy byli z nami w ciągu tych 25 lat, jak i obecni pracownicy, niezależnie od stażu pracy. Dobór osób jest kluczowy, ale nie ma jednego, sprawdzonego sposobu na stworzenie idealnego zespołu. Ważne jest, aby znać swoich współpracowników, mieć wizję rozwoju oraz dobrze rozumieć potrzeby firmy. Potem zostaje już tylko znaleźć i przekonać do dołączenia do zespołu jak najlepszą osobę, którą możemy pozyskać w danym momencie. Pamiętajmy jednak, że ktoś wykazujący się skutecznością w innej strukturze czy środowisku biznesowym, nie koniecznie musi okazać się skuteczny pracując z nami. Firmy i branże mają swoją specyfikę, kulturę, etykę biznesową i trzeba dobierać osoby, które pasują do naszej organizacji, a przede wszystkim pasują do istniejącego zespołu.

Kolejnym wyzwaniem jest rozwój firm. Osoby, które sprawdzały się na początku działalności, często nie były w stanie dostosować się do rozrastającej się struktury i zaadoptować do bardziej zorganizowanego i opartego na procedurach i zależnościach sposobu działania. Tak było i u nas, część osób po prostu musiała odejść i w niektórych spółkach nastąpiła całkowita wymiana zespołu. W innych trzon kluczowych osób od początku pozostaje niezmieniony, ponieważ albo byli oni gotowi na rozwój, albo rozwijali się wraz z organizacją. Bardzo cenię sobie długofalową współpracę, cieszę się z każdego awansu wewnątrz firmy, a wzajemne zaufanie jest dla mnie kluczowe. Stabilność zespołu zaprocentowała chociażby w czasie pandemii. Zdalna praca była efektywna, bo pracuję z osobami godnymi zaufania, z którymi dobrze się znam i rozumiem. Współczesna technologia w zakresie komunikacji daje ogromne możliwości, ale do budowania więzi i relacji w zespole najlepsze są bezpośrednie interakcje. Dlatego mam nadzieję, że niebawem wrócimy do normalności.

Przeczytaj także:

Ludzie 50tki: Zbigniew Klonowski, TRIAS SA – kim jest i co robi?

Ludzie 50tki: Zbigniew Klonowski, TRIAS SA – jak wygląda jego praca w Kapitule 50 Kreatywnych?


Zbigniew Klonowski

Zbigniew Klonowski 

Współtwórca i prezes zarządu grupy kapitałowej TRIAS SA, która funkcjonuje na polskim rynku od 25 lat, a od kilku lat z sukcesem prowadzi ekspansje na rynkach europejskich i amerykańskim. W skład grupy wchodzą między innymi TRIAS AVI, VES, TRIAS International, DIGISERVICE i CWK Operator.

Od 2014 roku przewodniczący Rady Nadzorczej Virtual Power Plant Sp. z o.o., a od 2017 r. – współtwórca i przewodniczący Komitetu Organizacyjnego Kongresu 60 Milionów, Globalnego Zjazdu Polonii 60mln.pl, którego misją jest integracja polskich środowisk biznesowych zogniskowanych w kraju oraz poza jego granicami.

Zbigniew Klonowski jest także wiceprezesem Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Rozwoju Infrastruktury Sportu i Rekreacji oraz członkiem Rady Fundacji Przyjaciół Planetarium i Muzeum Mikołaja Kopernika.

Absolwent Wydziału Handlu Zagranicznego Uniwersytetu Gdańskiego oraz studiów podyplomowych MBA na GFKM i University of Strathclyde w Glasgow. Laureat Nagrody Prezydenta Miasta Torunia w, kategorii przedsiębiorczość w 2003 roku. Natomiast w konkursie o Laur Businessmana 2004 organizowanym przez redakcję miesięcznika Businessman Magazine oraz PwC, nominowany do grona pięciu najlepszych przedsiębiorców w kraju.

W wolnym czasie zapalony podróżnik oraz pasjonat golfa.

partnerzy 50

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Ludzie 50tki: Zbigniew Klonowski, TRIAS SA – jak wygląda jego praca w Kapitule 50 Kreatywnych?

Zbigniew Klonowski TRIAS

Jakimi kryteriami kierują się członkowie Kapituły 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi podczas oceniania zgłoszeń? Czym według Zbigniewa Klonowskiego jest ranking 50 Kreatywnych dla rynku? Zapraszamy do przeczytania drugiej części rozmowy z współtwórcą i prezesem zarządu TRIAS SA.

Dlaczego Twoim zdaniem inicjatywy takie jak ranking 50 Kreatywnych są potrzebne rynkowi? Czym ranking 50 Kreatywnych jest dla rynku?

W biznesie najbardziej liczy się sztuka przewidywania. Świadome stawianie pierwszych kroków w obszarach, gdzie nie ma konkurencji, gdzie tworzymy własną kategorię biznesową, jest jednym z kluczowych elementów składowych sukcesu. Kreatywni w biznesie dostrzegają takie obszary i przy sporej determinacji oraz sprzyjających okolicznościach biznesowych, mogą stworzyć coś wyjątkowego na skalę Polski, a nawet świata. Doceniam wszelkie inicjatywy, które mają na celu wspieranie innowacyjności, pomagają w rozwoju branży, rynku i całej gospodarki, ale przede wszystkim rozwiązują nasze problemy i zaspokajają potrzeby. Moje doświadczenie podpowiada mi, że nigdy nie wiadomo, gdzie wykiełkuje kolejna innowacja, która zmieni świat, dlatego z wielkim entuzjazmem uczestniczę w spotkaniach Kapituły rankingu 50 Kreatywnych i wspieram działania startupów.

Jakimi kryteriami kierujesz się podczas głosowania Kapituły?

W naturalny sposób moje największe zainteresowania budzą projekty związane z rozwojem branży AVL. Jest to swego rodzaju okienko umożliwiające wgląd w przyszłość, jaka może czekać ten obszar biznesu. Jednak najlepsze projekty według mnie, to takie, które usprawniają nasze codzienne życie, wspierają ochronę środowiska i podejmują próbę rozwiązania problemów w skali globalnej. Zmiany, wprowadzane przez innowatorów nie muszą mieć spektakularnego charakteru. Wiele drobnych i powszechnych problemów jest dla nas niewidocznych, ale przez skalę oddziaływania, stają się one globalne. Innowatorzy potrafią dostrzec w takich sytuacjach wyzwania i wprowadzić rozwiązania, które usprawnią nasz świat.

Jaką dałbyś radę firmom, które chciałyby znaleźć się w gronie Laureatów 50 Kreatywnych?

Żyjemy w bardzo złożonym i rozległym świecie, który nieustannie się rozwija, więc obszarów do poprawy jest praktycznie nieskończenie wiele. Należy przy tym pamiętać, że każdy system jest na tyle sprawny, na ile sprawne jest jego najsłabsze ogniwo. Dlatego dostrzeżenie pewnych, drobnych na pierwszy rzut oka, niedoskonałości, może znacząco poprawić działanie całego systemu. Mając powyższe na uwadze myślę, że Laureat 50 Kreatywnych powinien dostrzegać problemy w obszarach swojej działalności i zamiast przechodzić nad nimi do porządku dziennego, szukać rozwiązań, które zaskoczą konsumenta czy klienta biznesowego i wygenerują konkretną wartość.

Przeczytaj także:

Ludzie 50tki: Zbigniew Klonowski, TRIAS SA – kim jest i co robi?

Ludzie 50tki: Zbigniew Klonowski, TRIAS SA – co go inspiruje?


Zbigniew Klonowski

Zbigniew Klonowski 

Współtwórca i prezes zarządu grupy kapitałowej TRIAS SA, która funkcjonuje na polskim rynku od 25 lat, a od kilku lat z sukcesem prowadzi ekspansje na rynkach europejskich i amerykańskim. W skład grupy wchodzą między innymi TRIAS AVI, VES, TRIAS International, DIGISERVICE i CWK Operator.

Od 2014 roku przewodniczący Rady Nadzorczej Virtual Power Plant Sp. z o.o., a od 2017 r. – współtwórca i przewodniczący Komitetu Organizacyjnego Kongresu 60 Milionów, Globalnego Zjazdu Polonii 60mln.pl, którego misją jest integracja polskich środowisk biznesowych zogniskowanych w kraju oraz poza jego granicami.

Zbigniew Klonowski jest także wiceprezesem Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Rozwoju Infrastruktury Sportu i Rekreacji oraz członkiem Rady Fundacji Przyjaciół Planetarium i Muzeum Mikołaja Kopernika.

Absolwent Wydziału Handlu Zagranicznego Uniwersytetu Gdańskiego oraz studiów podyplomowych MBA na GFKM i University of Strathclyde w Glasgow. Laureat Nagrody Prezydenta Miasta Torunia w, kategorii przedsiębiorczość w 2003 roku. Natomiast w konkursie o Laur Businessmana 2004 organizowanym przez redakcję miesięcznika Businessman Magazine oraz PwC, nominowany do grona pięciu najlepszych przedsiębiorców w kraju.

W wolnym czasie zapalony podróżnik oraz pasjonat golfa.

partnerzy 50

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Ludzie 50tki: Zbigniew Klonowski, TRIAS SA – kim jest i co robi?

Zbigniew Klonowski

Kim jest i czym się zajmuje Zbigniew Klonowski, członek Kapituły rankingu 50. Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie? Czym zajmuje się TRIAS SA, firma której jest współtwórcą i prezesem? Na jakie zapotrzebowania rynku odpowiada? Zapraszamy do przeczytania kolejnej rozmowy z cyklu Ludzie 50tki.

Czym zajmuje się Twoja firma? Na jakie zapotrzebowania rynku odpowiada? Do kogo kieruje swoją ofertę?

Grupa Trias rozpoczęła działalność w 1996 roku i jest aktywnym uczestnikiem rynku AVL (audio-video-light) w zakresie wynajmu sprzętu, stałych instalacji, serwisu oraz zarządzania obiektami użytku publicznego.

Po okresie inwestycji w obiekty sportowe, z flagowym projektem na stadionie w Gdańsku (obecnie Polsat Plus Arena), Grupa od kilku lat poszerza swój obszar działania o projektowanie i tworzenie wystaw stałych w centrach nauki i muzeach. Od początku istnienia oferuje obsługę techniczną największych w Polsce wydarzeń kulturalnych, sportowych oraz konferencji i kongresów. Ponadto spółki Grupy z sukcesem realizują ekspansję na rynkach europejskich i amerykańskim. Przy użyciu zaawansowanej technologii LED, TRIAS AVI i TRIAS International tworzą nowatorskie nośniki multimedialne oraz elementy infrastruktury digital signage. Dzięki specjalizacjom spółek i zatrudnionym profesjonalistom, Grupa analizuje rynek w sposób globalny, a potrzeby klienta rozpatrywane są w wymiarze 360 stopni. Wykorzystanie wiedzy, doświadczenia oraz najnowocześniejszych technologii z branży AVL, wspiera partnerów biznesowych w tworzeniu wyjątkowych przestrzeni, wydarzeń i doznań.

Oferty spółek w grupie kapitałowej TRIAS SA kierowane są do instytucji publicznych, centrów nauki, muzeów, centrów handlowych, kin, biurowców i agencji eventowych, a także dużych firm, organizatorów wydarzeń kulturalnych i stacji telewizyjnych.

Z jakiego produktu Twoja firma jest najbardziej dumna?

Ostatnie kilka lat działalności TRIAS AVI to przede wszystkim realizacje bardzo złożonych ekspozycji stałych w muzeach i centrach nauki, takich jak Epi-Centrum Nauki w Białymstoku, Podziemny Olkusz, będąca częścią Muzeum Mazowieckiego w Płocku wystawa „Sztuka dwudziestolecia międzywojennego – art déco” czy chociażby Ośrodek Muzealno-Edukacyjny Parku Narodowego Ujście Warty. Obecnie spółka realizuje między innymi największą w Polsce ekspozycję poświęconą oceanom i żegludze w Morskim Centrum Nauki w Szczecinie.

Z kolei TRIAS International tworzy innowacyjne ekrany informacyjne i reklamowe w oparciu o technologię LED w kinach REGAL na terenie całych Stanów Zjednoczonych, od Florydy przez Nowy Jork, Las Vegas, aż po Kalifornię.

VES, jeden z liderów branży eventowej, realizuje multimedia podczas największych wydarzeń w Polsce, do których można zaliczyć między innymi Pol’and’Rock, Open’er Festival (od początku istnienia). Finał WOŚP w Warszawie czy Wakacyjna Trasa Dwójki 2021. Spółka współtworzyła także studio olimpijskie i EURO2020 dla TVP.

Kolejne działanie, którym warto się pochwalić to Kongres 60 Milionów. Inicjatywa ta została powołana w celu integracji polskich środowisk biznesowych zogniskowanych w kraju oraz poza jego granicami. Z takim założeniem w lokalizacjach na całym Świecie organizowane są Kongresy 60 Milionów – Globalne Zjazdy Polonii. Obecnie trwają przygotowania do kolejnej edycji Kongresu, który odbędzie się 10-12 lutego 2022 roku po raz czwarty w Miami. Wcześniej Kongres był organizowany między innymi w Rzeszowie, Berlinie, Londynie i Nowym Jorku.

Przeczytaj także:

Ludzie 50tki: Zbigniew Klonowski, TRIAS SA – jak wygląda jego praca w Kapitule 50 Kreatywnych?

Ludzie 50tki: Zbigniew Klonowski, TRIAS SA – co go inspiruje?


Zbigniew Klonowski

Zbigniew Klonowski 

Współtwórca i prezes zarządu grupy kapitałowej TRIAS SA, która funkcjonuje na polskim rynku od 25 lat, a od kilku lat z sukcesem prowadzi ekspansje na rynkach europejskich i amerykańskim. W skład grupy wchodzą między innymi TRIAS AVI, VES, TRIAS International, DIGISERVICE i CWK Operator.

Od 2014 roku przewodniczący Rady Nadzorczej Virtual Power Plant Sp. z o.o., a od 2017 r. – współtwórca i przewodniczący Komitetu Organizacyjnego Kongresu 60 Milionów, Globalnego Zjazdu Polonii 60mln.pl, którego misją jest integracja polskich środowisk biznesowych zogniskowanych w kraju oraz poza jego granicami. 

Zbigniew Klonowski jest także wiceprezesem Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Rozwoju Infrastruktury Sportu i Rekreacji oraz członkiem Rady Fundacji Przyjaciół Planetarium i Muzeum Mikołaja Kopernika. 

Absolwent Wydziału Handlu Zagranicznego Uniwersytetu Gdańskiego oraz studiów podyplomowych MBA na GFKM i University of Strathclyde w Glasgow. Laureat Nagrody Prezydenta Miasta Torunia w, kategorii przedsiębiorczość w 2003 roku. Natomiast w konkursie o Laur Businessmana 2004 organizowanym przez redakcję miesięcznika Businessman Magazine oraz PwC, nominowany do grona pięciu najlepszych przedsiębiorców w kraju.

W wolnym czasie zapalony podróżnik oraz pasjonat golfa.

partnerzy 50

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Przedłużamy zgłoszenia do 11. edycji rankingu 50 Kreatywnych!

przedluzenie zgloszen 50 kreatywnych

Przedłużamy zgłoszenia do 11. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie. Masz czas na wypełnienie zgłoszenia jeszcze do 13 sierpnia!

Jeśli prowadzisz firmę, która znacząco wyróżnia się spośród konkurencji, masz niecodzienne podejście do prowadzenia, rozwoju i promocji swojego biznesu oraz produktów i usług, które oferujesz bądź w jakiś sposób są one innowacyjne, zgłoś się już dzisiaj! Zachęcamy również, do zgłaszania innych osób, które według Ciebie powinny znaleźć się na tegorocznej liście wyróżnionych.

Doceniamy wyjątkowych ludzi, którzy stawiają na innowacje i nieszablonowe rozwiązania w swoim biznesie, nieustannie poszukują nowych możliwości do rozwoju, inspirują innych do działania i konsekwentnie budują swoją markę.

Przedłużamy zgłoszenia do 13 sierpnia! Wystarczy wypełnić formularz zgłoszeniowy. Nie czekaj, zgłoś się już dzisiaj!

CHCĘ SIĘ ZNALEŹĆ WŚRÓD 50 NAJBARDZIEJ KREATYWNYCH LUDZI W BIZNESIE!

W tym roku nasi Partnerzy wręczą wybranym laureatów unikatowe nagrody:

  • Uczestnictwo w programie mentoringowym InCredibles powered by Sebastian Kulczyk dla wybranych laureatów,
  • Mentoring Google for Startups z udziałem przedstawicieli Google dla wybranych laureatów,
  • Roczne członkostwo we Francusko-Polskiej Izbie Gospodarczej dla wybranego laureata,
  • Bilety na wrześniową konferencję online Masters&Robots organizowaną przez Digital University dla dwóch wybranych laureatów,
  • Doradztwo strategiczne w zakresie rozwoju sprzedaży w digitalu ufundowane przez Digitree Group dla wybranego laureata,
  • Brand Health Check zrealizowane przez adCookie dla wybranego laureata,
    10 godzin doradztwa prawnego BCP Law – dla dwóch wybranych laureatów,
  • Mentoring i zniżki na konferencje i warsztaty przygotowane przez Sieć Przedsiębiorczych Kobiet dla wszystkich kobiet w Rankingu,
  • Kampania banerowa na portalu Vigilant Magazine dla wybranego laureata,
  • Kompleksowa konsultacja marketingowa z Eactive dla wybranego laureata,
  • Karnety VIP z miejscami na Trybunie biznesowej i koszulki z autografami drużyny Legii Warszawa dla dwóch wybranych laureatów,
  • Animowany Video Explainer od Timecode Film Production dla wybranego laureata.

plansza nagrody

Wyobraźnia jest ważniejsza niż wiedza, a bez kreatywności nie ma innowacji. Pytanie jak zwiększyć kreatywność to pytanie o świętego Graala biznesu. Jednym ze sposobów jest tworzenie „architektury innowacji”. I tak rozumiem tworzenie społeczności wokół 50 Kreatywnych. Dlatego zdecydowałam się na przystąpienie do Kapituły.

Kreatywność nie jest czymś, czym cieszą się tylko naukowcy, inwestorzy, artyści, pisarze i muzycy; w rzeczywistości wszyscy używamy naszych kreatywnych mózgów każdego dnia w domu i w pracy. Kreatywność postrzegam w szerszym kontekście – nie tylko jako wpadanie na nowe pomysły, ale także jako zdolność do ich oceny i praktycznego wykorzystania tych dobrych („To Think Like Leonardo da Vinci” Michaela Gelba).

Ewa Łabno-Falęcka, Mercedes-Benz Polska

W Kapitule zasiadają doświadczeni managerowie i ludzie biznesu, a także laureaci pierwszych miejsc z poprzednich edycji rankingu. W tym roku swoją wiedzą specjalistyczną i doświadczeniem biznesowym wspierają nas: Marek Kłoczko (Krajowa Izba Gospodarcza), Ewa Janus-Khouri (Centrum kreatywności Targowa), Jarosław Sroka (Incredibles powered by Sebastian Kulczyk), Bartosz Sokoliński (ARP), Maciej Herman (Lotte Wedel), Paweł Patkowski (Orange Polska), Artur Sikora (Santander), Monika Constant (Fracusko-Polska Izba Gospodarcza), Maciej Ledzion (endorfina events, WebTalk, Next Level), Dariusz Żuk, Javier Sosnowski (Polsko-Hiszpańska Izba Gospodarcza), Wojciech Krzemień (Vigilant Magazine/ESPOT), Stefan Batory (Booksy), Sebastian Hejnowski, Rafał Plutecki, Michał Sadowski (Brand24), Magdalena Marcinkowska (Workin), Andrzej Matuszyński, Zbigniew Klonowski (Trias), Mateusz Sobieraj (adCookie), Piotr Bartecki (BCP Law), Michał Kramarz (Google for Startups), Dariusz Mioduski (Legia Warszawa), Jarosław Ziębiński (Publicis Groupe), Tomasz Dławichowski (Timecode Film Production), Artur Adamowicz (Legia Warszawa), Jowita Michalska (Digital University), Judyta Mojżesz-Zimończyk (Digitree Group), Jakub Kaliciński (Kalicińscy.com), Mikołaj Placek (Oknoplast), Tomasz Snażyk (Startup Poland), Stefan Batory (Booksy), Anna Zielińska (Stor9), Łukasz Jaronik (Columbus Energy), Agata Wydmańska (DHL Supply Chain), Michał Kliszczak (EACTIVE), Ewa Łabno-Falęcka (Mercedes-Benz Polska), Andrzej Karasowski (TVN Media).

Jestem głęboko przekonany, ze kreatywność jest w dzisiejszym świecie jedynym źródłem konkurencyjnej przewagi na rynku. Dlatego ludzie, którzy mają tę unikalna zdolność kreowania nowej wartości, są dla biznesu i dla całej naszej gospodarki po prostu bezcenni. Jest dla mnie wielką przyjemnością i zaszczytem móc bliżej poznawać ich najnowsze projekty i wyróżniać tych najzdolniejszych za ich szczególne osiągnięcia. Właśnie dlatego bez wahania przyjąłem zaproszenie do Kapituły rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Jarosław Ziębiński, Advisor of Publicis Groupe

Ranking 50. Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie przerodził się w ciągu 10 lat trwania z subiektywnego wyboru redakcji do całorocznego programu, wspierającego sektor kreatywnego i innowacyjnego biznesu w Polsce. Ranking od lat wyróżnia przedsiębiorców – założycieli oraz szefów firm i organizacji, a także liderów i pomysłodawców projektów. Skierowany jest do przedstawicieli wszystkich sektorów: MŚP, startupów, dużych firm i korporacji, a także jednoosobowych działalności.

Całoroczny program 50 Kreatywnych bazuje na cyklicznych spotkaniach eksperckich i networkingowych oraz publikacjach w mediach własnych brief.pl prezentujących Laureatów i ich firmy. Wydarzenia #eksperci i #SubiektywniKreatywni podejmują tematy aktualnych trendów oraz obszary, które w szerokim ujęciu mogą inspirować do sukcesu w biznesie.

Dołączenie do Kapituły rankingu 50 Kreatywnych to przede wszystkim chęć wpierania osób kreatywnych. Wierzę, że to właśnie innowacyjne rozwiązania mogą uchronić nas od skutków ocieplania klimatu, uczynić nasze życie bezpieczniejszym, a nasze działania bardziej efektywnymi. Kreatywność jest motorem rozwoju we wszystkich dziedzinach i trzeba doceniać trud i ryzyko podejmowane przez pionierów i promować ich oraz ich pomysły.

Zbigniew Klonowski, CEO Trias

Wśród laureatów poprzednich edycji na pierwszych miejscach znaleźli się: Marcin Iwiński i Michał Kiciński (CD PROJEKT RED), Jarosław Sawko i Piotr Sikora (Platige Image), Patryk Strzelewicz i Michał Bąk (Dice+), Jakub Krzych i Łukasz Kostek (Estimote), Michał Sadowski (Brand24), Stefan Batory (Booksy), Barbara Sołtysińska (indaHash), Michał Borkowski (Brainly) oraz Marcin Joka, Michał Grześ i Krzysztof Dziemiańczuk (Photon Entertainment), Jacek Ryszka (Surroapp.com).

Więcej o rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie: https://brief.pl/kreatywni/

plansza partnerów 50 Kreatywnych

Anita Florek

#eksperci: Jak zrobić z siebie przedsiębiorcę?

eksperci jak zrobic z siebie przedsiebiorce

Czy każdy może zostać przedsiębiorcą? My uważamy, że tak! Zapraszamy na kolejne wydarzenie w cyklu #eksperci realizowanym w ramach programu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie, które odbędzie się 30 czerwca o godz. 10:00 w formie webinaru.

Już 30 czerwca po raz kolejny spotkamy się w formacie panelu dyskusyjnego #eksperci, by porozmawiać o tym, kim jest przedsiębiorca i co sprawia, że się nim stajemy.

Czy przedsiębiorca to przywódca? Czy do odniesienia sukcesu niezbędne jest gruntowne wykształcenie, czy ważniejsze jest doświadczenie i nauka metodą prób i błędów? A jeśli jesteśmy już przy błędach, porażkach – to jak one wpływają na dalszy rozwój biznesu?

Według danych PARP z 2018 roku, liczba przedsiębiorstw w Polsce wyniosła ponad 2 mln, z czego ponad 99% to mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa, które w dużym stopniu odpowiadają za krajowy PKB (72,3%).

Jak wynika z badania przeprowadzonego przez grupę Eurocash, Polacy rozumieją przedsiębiorczość jako kreatywność, konsekwencję, zdolność do podejmowania ryzyka, wypracowywanie zysku i umiejętność racjonalnej kalkulacji.

Bycie przedsiębiorcą, to pełna wyzwań droga, która nie ma żadnych skrótów. Niektórzy mają naturalne predyspozycje przywódcze i organizacyjne, które ułatwiają tę drogę. Inni decydują się podążać tą ścieżką, choć wiedzą, że będą musieli pracować nad wieloma aspektami jak samodyscyplina, analityczne myślenie, czy działanie mimo strachu. Prowadzenie własnej firmy wiąże się także z niemałymi wyrzeczeniami jak nielimitowany czas pracy, czy odpowiedzialność za wszystkie aspekty funkcjonowania organizacji na początku. Mimo to, zdecyowanana większość właścicieli i współwłaścicieli mikro i małych przedsiębiorstw deklaruje, że są usatysfakcjonowani prowadzeniem działalności gospodarczej.

Co zatem sprawia, że chcemy być przedsiębiorcami i jakie czynniki sprawiają, że jesteśmy lepszymi biznesmenami?

Podczas spotkania #eksperci nasi eksperci porozmawiają o tym:

  • co decyduje o tym, że ktoś się staje przedsiębiorcą?
  • czym jest szósty zmysł biznesmena.
  • nauka vs. doświadczenie – na, ile teoria pomaga w praktyce.
  • biznesowe nauczki – jak przekuć niepowodzenia w przyszłe sukcesy.

BIORĘ UDZIAŁ W WYDARZENIU!

Kto zagości wśród ekspertów najbliższego spotkania?

Rozmowę poprowadzi Jarosław Sroka – Członek Zarządu Kulczyk Investments

Jarosław Sroka

Ekspert w dziedzinie komunikacji korporacyjnej i rynku mediów. Wieloletni dziennikarz oraz redaktor naczelny wiodących polskich gazet gospodarczych, m.in. Gazety Prawnej, Pulsu Biznesu, tygodnika Newsweek Polska; współtworzył rynek nowoczesnych mediów biznesowych w Polsce.

Od lipca 2009 roku jako Członek Zarządu Kulczyk Holding odpowiada za nadzorowanie obszarów komunikacji korporacyjnej, relacji inwestorskich, marketingu oraz public affairs. Absolwent Instytutu Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego. Studiował także w prestiżowej, międzynarodowej szkole liderów biznesu IESE Business School przy Uniwersytecie Navarra w Barcelonie oraz w Wyższej Szkole Bankowości i Ubezpieczeń w Warszawie.

Członek Rady Ładu Informacyjnego przy GPW w Warszawie oraz Rady Programowej Akademii Liderów Rynku Kapitałowego. Członek Rady Fundacji Forum Obywatelskiego Rozwoju, Rady PKOl oraz Członek Rady Uczelni Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Prezes PGA Polska.

Jego rozmówcami będą:

dr hab. Rafał Mrówka, prof. Szkoły Głównej Handlowej

Rafał Mrówka

Dr hab. Rafał Mrówka jest profesorem w Katedrze Teorii Zarządzania Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, kierownikiem i wykładowcą programu MBA-SGH oraz kierownikiem Podyplomowych Studiów Public Relations i Strategicznego Komunikowania w Firmach w SGH. Jest autorem kilkudziesięciu artykułów, książek i prac naukowych. Działa także aktywnie na rynku doradczym i szkoleniowym – ma ponad 15 lat doświadczenia w prowadzeniu projektów dla biznesu, jest współwłaścicielem firmy konsultingowo-szkoleniowej IMMOQEE Sp. z o.o. W swojej pracy w konsultingu współpracował m.in. z Umbrella Project (program UNDP – agendy ONZ w Polsce), BIGRAM Personnel Consulting, ITO – United Change Company. Realizował projekty m.in. dla: Hewlett-Packard, Euler Hermes, Tetra Pak, Schneider Electric, Wabco, Microsoft, Auchan, EDS, Esselte, Siemens, Allianz, Totalizator Sportowy, Grupa Hotelowa Orbis, Leroy Merlin, Cersanit. Specjalizuje się badaniach satysfakcji pracowników, pobudzaniu zaangażowania pracowników, programach wspierania innowacyjności organizacji, programach rozwoju kompetencji menedżerów oraz budowaniu wizerunku organizacji, osób, produktów.

Barbara Sołtysińska – Co-founder i CEO indaHash 

Barbara Sołtysińska

Barbara Soltysinska jest współzałożycielką LifeTube – największej jednonarodowej sieci wielokanałowej YouTube w Europie oraz indaHash, czyli międzynarodowej platformy do automatyzacji współpracy z influencerami.

Największą satysfakcję daje jej rozwijanie nowych biznesów i wymyślanie kolejnych innowacyjnych rozwiązań z zakresu content i influencermarketingu.

Zbigniew Klonowski – Współzałożyciel Kongresu 60 Milionów, CEO Trias International

zbigniew_klonowski

Absolwent Wydziału Handlu Zagranicznego Uniwersytetu Gdańskiego, MBA (GFKM&Univeristy of Strathclyde). Laureat Nagrody Prezydenta Miasta Torunia w kategorii przedsiębiorczości, nominowany do grona pięciu najlepszych przedsiębiorców w ogólnopolskim konkursie o Laur Businessmana (BM&PwC). Współtwórca i zarządzający od ponad 20 lat grupą TRIAS działającą na rynku krajowym, Europejskim i w USA. Inwestor w start’upy jak Virtual Power Plant (członek RN), współtwórca Kongresu 60 Milionów i działacz społeczny w Zarządzie IAKS Polska, w Radzie Fundacji Planetarium w Toruniu i wielu innych. Prywatnie podróżnik z listą odwiedzonych blisko 100 krajów i pasjonat gry w golfa.

Dorota Czekaj – Sieć Przedsiębiorczych Kobiet

Dorota Czekaj

Założycielka i Prezeska Fundacji Sieć Przedsiębiorczych Kobiet, współzałożycielka funduszu VC Black Swan. Odpowiada za realizację misji i celów fundacji. Tworzy strategię działań, programy motywacyjno-rozwojowe oraz buduje relacje z partnerami i organizacjami wspierającymi. Przenosi na platformę organizacji non-profit doświadczenia biznesowe, zdobyte w czasie 20-letniej pracy menedżerskiej w korporacji. Z sukcesem wprowadziła na rynek polski marki kosmetyczne, budując ich silną pozycję, szczególnie w środowisku medycznym. Obecnie wspiera kobiece biznesy jako niezależny konsultant, dzieląc się wiedzą także w roli mentorki i jurorki w konkursach startupowych i biznesowych. Umacnia kobiecy dialog i współdziałanie, bazując na kompetencjach w zakresie marketingu, sprzedaży i komunikacji.

Otwarta i wrażliwa na potrzeby innych, chętnie organizuje i angażuje się w działania charytatywne. Z wykształcenia prawnik, absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego, uzyskała dyplom typu MBA programu Copernic na francuskich uczelniach m.in. Institut d’Etudes Politiques (Science Po) i Ecole de Mines de Paris. Mama 4 dzieci, docenia rozwój i edukację poprzez zdrowy, aktywny styl życia, praktykę jogi i sportu.

Wydarzenie jest bezpłatne, ale wymagana jest rejestracja: https://bit.ly/2TH28SP

 

plansza 50 partnerzy

Anita Florek

#KiszlukRozmawia 24 – Zbigniew Klonowski, partner TRIAS S.A.

Kiszluk rozmawia Zgigniew Klonowski

Grzegorz Kiszluk rozmawia ze Zbigniewem Klonowskim, partnerem TRIAS S.A. o tym jak pandemia wpłynęła na branżę wydarzeń i jaka jest jej przyszłość, o tym, jakie wyzwania niesie ze sobą organizacja eventów online oraz o Konresie 60 Milionów.

 

 

 

Grzegorz Kiszluk