...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Polki robią smartfonem średnio 27 zdjęć dziennie

Selfie

21 czerwca obchodzimy Światowy Dzień Selfie. Z tej okazji Spicy Mobile sprawdziło, ile zdjęć telefonami robią Polacy. Jak wynika z badania, przeciętny użytkownik ma w swoim smartfonie niemal 1000 obrazów i 60 plików wideo. Kobiety zapisują dziennie aż 27 nowych zdjęć i innych plików graficznych, mężczyźni prawie o połowę mniej.

Pierwszym telefonem, który posiadał wbudowany aparat fotograficzny i pozwalał od razu na wyświetlenie zrobionej fotografii, był Sharp J-Phone J-SH04. Urządzenie pojawiło się w 2000 roku i było dostępne wyłącznie na rynku japońskim. Telefon stał się sprzedażowym hitem i zachęcił innych producentów do rozwijania technologii i tworzenia komórek wyposażonych w coraz to lepsze aparaty. Mimo to, nikt nie przypuszczał, że 20 lat później już 85% wszystkich zdjęć na świecie będzie robionych smartfonami.

Spicy Mobile wykres

Jak wynika z badania Spicy Mobile dla rynku polskiego, najwięcej zdjęć wykonują najmłodsi użytkownicy smartfonów, w wieku 15-24 lata, którzy zapisują na swoim urządzeniu średnio 29 obrazów dziennie. Najmniej osoby w wieku 25-34 lata – tylko 14. Co zaskakujące, po uwzględnieniu płci okazuje się, że najwięcej zdjęć smartfonem robią kobiety w wieku 35-44 lata. Każdego dnia zapisują one średnio ponad 40 nowych plików graficznych. Dziewczyny w wieku 15-24 lata zapisują dziennie 36 obrazów, podczas gdy ich rówieśnicy płci męskiej 19.

Spicy Mobile wykresGeneralnie, przeciętny użytkownik ma na swoim urządzeniu mobilnym 957 obrazów i 60 plików wideo. Jeśli chodzi o filmy, również i w tym przypadku częściej zapisują je kobiety niż mężczyźni (50 do 40 plików miesięcznie). Jednak to panowie w wieku 35-44 lata mają na swoich smartfonach najwięcej materiału wideo – aż 155 pliki, co oznacza, że rzadziej decydują się kasować pobrane czy też nagrane filmy.Spicy Moblie wykres

Wyniki Spicy Mobile pokazują też, z jakich aplikacji korzystają Polacy. Co ciekawe, tylko 45% użytkowników, którzy wykonują najwięcej zdjęć, korzysta z Instagrama, jest to niewiele więcej niż wynosi zasięg tej aplikacji w całej populacji. Wśród osób często fotografujących większą popularnością niż wśród ogółu polskich użytkowników urządzeń mobilnych z systemem Android cieszą się natomiast aplikacje do edycji zdjęć, jak CollageMaker, Snapseed i PicsArt, a także te, które usprawniają publikację zdjęć na Instagramie, np. NoCrop, InstaSize czy SquerInstaPic.


Źródło: Spicy Mobile

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Wojtek Sokół za obiektywem Galaxy S20 Ultra w kampanii Samsung

kampania Samsung

Samsung Electronics Polska i Sokół ponownie łączą kreatywne siły. W najnowszej kampanii Zmień Spojrzenie, promującej smartfon Galaxy S20 Ultra zachęcają do uchwycenia otaczającego nas świata z zupełnie innej perspektywy i udowadniają, że aparat w smartfonie to doskonałe narzędzie… do opowiadania historii. Wojciech Sokół Sosnowski został wyróżniony w 5. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

W ramach kampanii Zmień Spojrzenie Samsung wraz z Wojtkiem Sokołem zachęca do indywidualnego spojrzenia na otaczającą nas rzeczywistość przez obiektywy Galaxy S20 Ultra. Możliwości techniczne aparatu połączone z pierwiastkiem indywidualizmu, sprawiają, że zwykłe zdjęcia nabierają nowego znaczenia i tworzą pewną opowieść. W kampanii spojrzymy na świat z perspektywy Sokoła, który po raz kolejny zaskoczy kreatywnością i pokaże, że niesamowite narracje można tworzyć również za pomocą zdjęć wykonanych smartfonem.

Galaxy S20 Ultra, najnowszy flagowiec firmy Samsung, wyróżnia się zaawansowanymi funkcjami fotograficznymi. Dzięki matrycy 108MP oraz nawet 100x zoomowi, urządzenie otwiera zupełnie nowe możliwości w zakresie mobilnej fotografii. Zaawansowane podzespoły współgrają też ze sztuczną inteligencją. Doskonałym tego przykładem jest funkcja Jedno Ujęcie, która na podstawie jednego ujęcia potrafi stworzyć kilkanaście różnych kompozycji do wyboru. Smartfon docenią też miłośnicy ruchomych obrazków, a to za sprawą wideo w 8K oraz możliwości zapisania klatki z nagrania jako zdjęcia 33MP.

W kampanii, wspomniane funkcje zostaną połączone ze znakami firmowymi Wojtka Sokoła, za które ceni go zarówno branża, jak i fani – autentycznością, kreatywnością i niezwykłym talentem do tworzenia narracji. Po ponad 20 latach obecności na polskiej scenie muzycznej wiele z tekstów Nocnego Narratora weszło na stałe do języka powszechnego, a z opowiadania historii Wojtek Sokół uczynił swoją wizytówkę.

Efektem tej współpracy będą m.in. 3 historie, które Sokół, jako narrator, spuentuje w charakterystyczny dla siebie sposób. Materiały będzie można zobaczyć w mediach społecznościowych marki: na kanale YouTube oraz na fanpage’u firmy. Pierwszy film jest już dostępny.

Wszystkich nas cieszy, gdy uchwycimy coś inaczej, po swojemu. Jak zauważymy coś, czego nikt inny nie zauważył lub czego sami wcześniej nie mieliśmy okazji z różnych względów wyłapać. Seria Galaxy S20 to idealny kompan i motywator do zmiany spojrzenia na nawet najprostsze kwestie. To idealne narzędzie do opowiadania historii, a mało kto zrobi to lepiej niż duet Wojtek Sokół i Galaxy S20 Ultra 5G. Połączenie narracyjnego talentu Wojtka z możliwościami naszego aparatu gwarantuje odkrywanie świata z zupełnie innej perspektywy. Właśnie do tego chcielibyśmy zachęcić w najnowszej kampanii Zmień Spojrzenie z serią Galaxy S20 .

Magda Sielachowicz-Nowakowska, Head of Marketing w Samsung Electronics Polska

Kampania Zmień Spojrzenie z udziałem Wojtka Sokoła obejmuje aktywności w mediach społecznościowych, działania digital oraz PR. Za komunikację odpowiadają agencje VMLY&R, d*fusion communication oraz dom mediowy Starcom.


Źródło: Informacja prasowa Samsung Electronics Polska Sp. z o.o.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Skąd brać darmowe zdjęcia na bloga?

Co zrobić by wzbogacić swojego bloga, stronę internetową czy newsletter? Najlepiej wykorzystać ładne, odpowiadające tematyce zdjęcia, które zwrócą uwagę i zatrzymają czytelnika na dłużej. Tylko skąd brać wysokiej jakości darmowe zdjęcia?

Treść pochodzi z blog.getresponse.pl

Zdjęcia z Google grafika?

Co prawda w ten sposób najszybciej można znaleźć interesujące nas zdjęcia, ale jednocześnie bardzo szybko możemy otrzymać sądowe wezwanie do zapłaty w związku z wykorzystaniem zdjęć objętych prawami autorskimi.

 

„Wykorzystam czyjeś zdjęcie – w najgorszym razie później je usunę.”

Gorzej w sytuacji, gdy odezwie się do nas nie autor zdjęcia ale np. jego prawnik – wtedy przeprosiny i usunięcie grafik mogą już nie wystarczyć.

 

„Ściągnę zdjęcie z internetu, przecież wystarczy, że podpiszę, że jest własnością osoby XY”

Wyobraźmy sobie sytuację, gdy ktoś „pożycza” bez naszej wiedzy samochód, a w razie kontroli zaznacza, że to tak naprawdę nie jest jego własność tylko nasza. Policja raczej nie spojrzy na takie tłumaczenie przychylnie.

 

„Wejdę na strony oferujące płatne fotografie i wykorzystam te ze znakiem wodnym”

Spotykałem takie rozwiązania i każdorazowo odbierałem autora strony czy bloga w negatywny sposób – zdecydowanie nie polecam. Nie tylko ze względu na nieestetyczny wygląd, ale również dlatego, że jest to niezgodne z prawem.

 

Skąd zatem brać wysokiej jakości, darmowe zdjęcia, które można wykorzystywać również do celów komercyjnych?

Odpowiedzią może być poniższa lista serwisów oferujących setki tysięcy darmowych zdjęć zwolnionych z praw autorskich.

Jest fenomenem i oferuje wiele całkowicie darmowych zdjęć wysokiej rozdzielczości. Zaletą tej strony jest systematyczne rozbudowywanie bazy o kolejne pozycje. Jest to jeden z najlepszych serwisów oferujących darmowe zdjęcia wysokiej jakości. Z pewnością znajdziecie tam to czego szukacie.

To ponad 150 tysięcy fotografii gotowych do wykorzystania zarówno prywatnie jak i komercyjnie.

Znajdziemy tam ponad 400 tysięcy darmowych, gotowych do wykorzystania zdjęć.
Niestety taka ilość zdjęć wymaga poświęcenia kilku chwil potrzebnych na przeglądanie wielu podstron w poszukiwaniu tego jednego, idealnego zdjęcia. Na szczęście do dyspozycji jest zaawansowana wyszukiwarka i wiele kategorii.

Pokaźny zbiór darmowych i przede wszystkim ładnych zdjęć (ponad 43 tysiące). Niestety zaprezentowane materiały są na licencji, która zabrania komercyjnego wykorzystania.

Zbiór ponad 315 tysięcy darmowych zdjęć, gotowych do wykorzystania zarówno komercyjnego, jak i prywatnego. Niestety znalezienie idealnej fotografii wcale nie jest takie łatwe.

 

Można również wykorzystać zaawansowane ustawienia wyszukiwarki grafik w Google, aby wyszukiwane były wyłącznie zdjęcia z licencją pozwalającą na swobodne wykorzystanie. Warto jednak ułatwić sobie pracę i skorzystać z narzędzia, które zrobi to za nas.

 

Oficjalna wyszukiwarka Creative Commons

Dzięki temu narzędziu bardzo szybko przeszukasz zawartość takich serwisów jak:

platne-darmowe-2

 

Let’s CC

Jest to narzędzie, dzięki któremu w jednym miejscu – po zaznaczeniu jakiego typu zdjęcia szukasz –  otrzymasz wyniki z serwisów takich jak:

  • Google Grafika
  • Flickr
  • Jamendo
  • CC Mixter

 

Musisz jednak uważać na jeden trik stosowany przez strony oferujące darmowe zdjęcia.
Bardzo często podczas wyszukiwania zdjęć, w pierwszej kolejności zobaczysz zdjęcia premium, które przekierują Cię na podstronę z informacją jaka jest cena danego zdjęcia:

platne-darmowe

 

Cennym źródłem darmowych zdjęć są serwisy oferujące płatne fotografie – brzmi przewrotnie, ale mechanizm jest bardzo prosty – praktycznie każda taka strona oferuje raz na tydzień lub miesiąc darmowy plik w wysokiej rozdzielczości i naprawdę dobrej jakości:

platne-darmowe-4 platne-darmowe-3
Jeśli z kolei potrzebujesz zdjęć, które wykorzystasz w kampaniach emailowych to doskonałym źródłem grafik jest multimedia studio platformy GetResponse w którym całkowicie za darmo masz do dyspozycji ponad 1000, odpowiednio pogrupowanych tematycznie fotografii.

darmowe-platne-7

 

Niezależnie od tego czy prowadzisz bloga, stronę internetową lub planujesz dodać wpis na portalu społecznościowym – pamiętaj by nie ograniczać się wyłącznie do obrazu – tekst mimo że mniej rzuca się w oczy w dalszym ciągu ma niewyobrażalnie wielką moc.

::

Autorem tekstu jest:

Marcin Struzik

Z wykształcenia ekonomista, z zawodu i zainteresowania video-edytor, bloger, wielbiciel wszelkiej formy ruchomych obrazków. W GetResponse odpowiedzialny m.in. za filmowe produkcje szkoleniowe i promocyjne. Jest kreatorem zawartości Getresponse.tv

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF