...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Najnowszy trend na tanie dania z restauracji – na czym polega?

tanie dania z restauracji

Jak zamawiać jedzenie przez aplikację?

Do zamawiania jedzenia przez aplikację nie trzeba nikogo długo przekonywać. Jest to proste, szybkie i wygodne rozwiązanie. Wystarczy uruchomić aplikację, wybrać w niej potrawę, zapłacić online i poczekać na jej dostawę pod wskazany adres. W ten sam sposób można zamówić również jedzenie na wynos z odbiorem osobistym.

Użytkownik wybiera restaurację na podstawie kilku kryteriów. Przede wszystkim wskazuje swoją lokalizację, a aplikacja wyświetla listę lokali, które oferują dostawę na danym obszarze. Następnie użytkownik decyduje, na jaki rodzaj kuchni ma ochotę i dokonuje zamówienia w jednym z lokali, które serwują określony typ dań.

Aplikacje do zamawiania tanich posiłków z restauracji działają nieco inaczej. Dzięki nim kupuje się dania w cenach obniżonych nawet o kilkadziesiąt procent. Dotyczy to przede wszystkim potraw, których nie udało się sprzedać w ciągu dnia. Czy warto zdecydować się na ich zakup?

Nadwyżki z restauracji w niskich cenach

Aplikacje Too Good To Go i Foodsi służą do zamawiania nadwyżek jedzenia z restauracji i kawiarni. Dzięki nim wieczorem można odebrać z wybranego lokalu pełnowartościowy posiłek za ułamek jego początkowej ceny.

Sprawdź jak korzystać z aplikacji do ratowania nadwyżek jedzenia z restauracji w tym artykule: https://nano.komputronik.pl/aplikacje-do-zamawiania-resztek-jedzenia-z-restauracji/

Zamawianie resztek z restauracji jest możliwe przez większość dnia. Lokale są w stanie oszacować, których dań nie uda im się sprzedać, a następnie przygotować z nich paczki niespodzianki. Użytkownik aplikacji może zdecydować się na zakup jednej z nich, oszczędzając tym samym własne pieniądze i jednocześnie ograniczając straty, które poniósłby lokal.

W paczce niespodziance mogą znajdować się różne dania. Użytkownicy mogą wybrać dla siebie kawałek ciasta i deser w kawiarni, zupę lub danie mięsne, sałatkę, koktajl bądź pożywną kanapkę, która idealne sprawdzi się na kolację. Większość paczek czeka na odbiór na godzinę lub dwie przed zamknięciem restauracji, dlatego można przywieźć je do domu, wracając z pracy lub długich zakupów.

Sprawdź ofertę urządzeń do restauracji i nie tylko na https://www.komputronik.pl/category/11595/saturatory-wody-napojow.html

Jakie zalety ma zamawianie nadwyżek z restauracji?

Ratowanie jedzenia z restauracji jest prostym sposobem, aby zaoszczędzić na jedzeniu. Gdy ma się zbyt mało czasu, by gotować lub prowadzi się jednoosobowe gospodarstwo domowe, gotowanie bywa zbyt czasochłonne i kosztowne. Wybierając nadwyżki z restauracji, jada się smaczne i pełnowartościowe dania za niewielką cenę. Jednocześnie nie traci się czasu na długie gotowanie.

Niesprzedane posiłki z restauracji tak naprawdę są świeże i pożywne. Są to dania, które wciąż nadają się do spożycia, lecz ze względu na brak możliwości dłuższego przechowywania i przepisy sanitarne, musiałyby zostać wyrzucone. Kupując resztki, przeciwdziała się marnowaniu żywności. Jednocześnie jada się zdrowo, gdyż żadne ze sprzedawanych w ten sposób dań nie jest zepsute.

Co ważne, osoby, które decydują się na zamawianie nadwyżek z restauracji, chronią środowisko naturalne. Ograniczenie ilości marnowanej żywności jest działaniem proekologicznym. Wyrzucanie jedzenia do kosza przyczynia się do zwiększenia produkcji artykułów spożywczych w sposób niekontrolowany, przez co dochodzi do wylesiania kolejnych terenów i przemysłowej hodowli zwierząt na mięso. Jeśli wybiera się resztki z restauracji i dba się o zjadanie do końca wszystkich produktów w lodówce, wspiera się walkę z kryzysem klimatycznym.

Więcej o tym, jak technologia zmienia nasz świat, przeczytasz tu: https://nano.komputronik.pl/


Źródło: komputronik.pl

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Przetrwać zimę po ludzku – IV edycja zbiórki obuwia dla osób w kryzysie bezdomności

Wosh wosh

Bezdomność, po ludzku

Zima to szczególnie ciężki okres dla osób dotkniętych bezdomnością, których w Polsce jest ponad 35 tys. Niskie temperatury niejednokrotnie są przyczyną wielkich tragedii, które przeważnie dzieją się gdzieś z dala od naszego codziennego życia. Skazani na życie na ulicy, bez odpowiedniego ubrania i zimowego obuwia toczą walkę o przeżycie, bo zima dla nich to nadal najgroźniejszy wróg. Cztery lata temu Martyna Zastawna, założycielka marki WoshWosh postanowiła pomóc osobom w kryzysie bezdomności organizując dla nich zbiórkę obuwia. W kontekście działalności marki WoshWosh, która na co dzień popularyzuje działania Zero Waste zajmując się odnową, czyszczeniem i naprawą obuwia, stworzenie i zainicjowanie tak ważnej dzisiaj akcji społecznej na stałe wpisało się w strategię związaną z realizacją założeń CSRowych wielu partnerów przyłączających się do akcji.

Bezdomność dla mnie nie jest tylko brakiem mieszkania, ale również pozbawieniem tych ludzi na ulicy nadziei, oparcia w drugim człowieku, przyzwolenie na poddanie się losowi, który bardzo często jest bezlitosny. Dlatego tegoroczna zbiórka jest dla mnie szczególnie wyjątkowa zarówno w kontekście liczby partnerów, z którymi będziemy ją realizować, jak i w kontekście zorganizowania całego zaplecza logistycznego, tak aby móc przygotować i przekazać jak największą liczbę butów.

Martyna Zastawna, inicjatorka zbiórki i założycielka WoshWosh

Dla ziemi i drugiego człowieka

Oddaj – nie wyrzucaj, tak najprościej można zdefiniować i opisać w jednym zdaniu główny cel akcji, ale pod tym hasłem kryje się znacznie więcej. Marka WoshWosh nie tylko zachęca wszystkich do dawania drugiego życia butom, zamiast kupowania nowych, czy oddawania tych niepotrzebnych par osobom bezdomnym, ale również angażuje się w tworzenie nowych strategii opartych na Zrównoważonym Rozwoju. Od ponad sześciu lat realizuje misję związaną z edukacją branży, nie tylko obuwniczej, ale i całego biznesu, w zakresie wdrażania realnych, transparentnych zmian mających na celu obniżenie śladu węglowego i zmianę nawyków zakupowych.

Razem możemy więcej

Od trzech edycji WoshWosh zaprasza do udziału w zbiórce obuwia inne marki. W tym roku głównym partnerem zbiórki jest firma Decathlon, która będzie zbierała obuwie dla osób bezdomnych zarówno wśród swoich pracowników, jak i w 19 sklepach w całej Polsce. Po raz drugi partnerem akcji została firma CCC, która również będzie zbierała obuwie wśród swoich pracowników. Dodatkowo InPost, jako partner akcji i firma chętnie angażująca się społecznie, zagwarantuje 1000 darmowych paczek via paczkomat jako alternatywę do

przekazania obuwia. Ale na tym nie koniec, ponieważ IV edycja to ponad 10 partnerów, w tym takie marki jak LPP, Allegro, Fundacja Deloitte, Stena Recycling, Siemens, Mondelez, Energa Grupa ORLEN, PepsiCo czy MetLife. Dodatkowo oprócz obuwia damskiego i męskiego marka LPP zbierze wśród swojego zespołu obuwie dziecięce, które zostanie przekazane do zaprzyjaźnionej fundacji pomagającej samotnym matkom i ich pociechom.

Rosnąca świadomość wśród firm powoduje, że mamy coraz więcej marek, które chcą przyłączyć się do akcji. Lista firm, które decydują się na zbiórkę obuwia wśród swoich pracowników jest coraz dłuższa, co niezmiernie mnie cieszy i motywuje do organizowania kolejnych edycji. Nie ukrywam, że większa liczba firm, to dla mnie niemałe wyzwanie pod względem logistycznym i organizacyjnym, dlatego w tym roku powołany zostanie w WoshWosh specjalny zespół dedykowany do sprawnego przeprowadzenia akcji, wynajęliśmy również oddzielny magazyn do selekcji zebranych butów. Chociaż przed nami bardzo dużo pracy związanej z przygotowaniem obuwia, to wiem, że warto robić to dla innych, dla tych, którzy nas potrzebują, warto również promować w społeczeństwie ekologiczny aspekt samej akcji i jej wartość dla środowiskabo oddać znaczy URATOWAĆ – i to słowo można odnieść zarówno do odzyskanego obuwia, jak i ludzkiego życia.

Martyna Zastawna, inicjatorka zbiórki i założycielka WoshWosh

Jak pomóc?

Jeśli chcecie dołączyć do akcji, możecie to zrobić na kilka sposobów:

  1. Osobista wizyta w WoshWosh – dostarczenie butów do siedziby firmy, WoshWosh, która znajduje się przy ul. Międzyborskiej 57/65 w Warszawie.
  2. Zaniesienie butów do wybranych sklepów Decathlon (lista sklepów poniżej)
  3. Wysyłka butów do siedziby WoshWosh: ul. Międzyborska 57/65 04-027 Warszawa. Ważne, by na przesyłce widniał dopisek: “Buty dla osób bezdomnych”.
  4. Wysyłka za pośrednictwem InPost, który jako partner akcji, gwarantuje 1000 darmowych paczek via Paczkomat (aby uzyskać kod na wysyłkę, należy wysłać maila na adres napiszdonas@woshwosh.pl )

Punkty Decathlon, w których można zostawiać obuwie: 

Warszawa Targówek – ul. Geodezyjna 76

Łódź 

  1. Ogrodowa 19a (Manufaktura)
  2. Jana Pawła II 30 (Pasaż Łódzki)
  3. Ofiar Terroryzmu 11 Września 14

-Poznań – ul. Szwedzka 8

-Gdańsk – ul. Szczęśliwa 1

Kraków Zakopianka – ul. Zakopiańska 62a

Katowice – ul. Nikodema i Józefa Reńców 30

Sosnowiec – ul. Sokolska 35

-Gliwice – ul. Jana Nowaka-Jeziorańskiego 7

Białystok Hetmańska – ul. Jana Pawła II 51

-Rzeszów – ul. Tadeusza Rejtana 65

Lublin Czechów – ul. Spółdzielczości Pracy 26

-Bielany Wrocławskie – ul. Francuska 2

Płock – ul. Trasa ks. Jerzego Popiełuszki 6 

Olsztyn – ul. Stanisława Doranta 3

Rumia – ul. Grunwaldzka 110

Szczawno-Zdrój – ul. Szczawieńska 4

Radom – ul. Grzecznarowskiego 21

Jakie buty zbieramy podczas akcji?

Prosimy o przekazywanie obuwia w dobrym stanie, zarówno męskiego jak i damskiego, jesiennego i zimowego, także obuwie sportowe.

Buty powinny być ze sobą zasznurowane lub połączone za pomocą taśmy, gumki bądź zapakowane do worka.

Nie przyjmujemy obuwia:

– Dziurawego (szczególnie dziury na podeszwie)

– Z odchodzącymi bądź odklejającymi się elementami

– Niekompletnego – brak elementów konstrukcyjnych, rzepów itp.

– Szpilek, butów na obcasie

– Butów dziecięcych

Martyna Zastawna – założycielka WoshWosh jest laureatką 7. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.


Źródło: WoshWosh

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Akcja charytatywna Recykl: Zero Waste – Biznes – Sztuka

recykl akcja charytatywna

Te proste zasady zawładnęły również działaniami dobroczynnymi w biznesie. Akcje charytatywne stały się środkiem wzmacniania wizerunku liderów rynkowych. CSR jest wpisany na stałe w agendy CSR międzynarodowych korporacji. Trend przeszedł również na start-upy, biznesy lokalne, firmy rodzinne. Niemal każdy z nas oddaje 1% podatku, aby pomagać. Jednak w ostatnich latach mogliśmy zaobserwować zalew mało przemyślanych inicjatyw charytatywnych, przez co spowszedniały one zarówno organizatorom, jak i darczyńcom.

recykl akcja charytatywna

Projekt Recykl jest garścią fiołków ciśniętych w oczy wszystkim nudnawym akcjom charytatywnym.

Projekt Recykl to powtarzający się cykl, który nie tylko reanimuje przedmioty, ale przynosi nowe.

Projekt Recykl to Biznes, Sztuka Odzyskiwania i sztuka pomagania.

Beneficjentami projektu staną się dzieci – podopieczni gdańskiego oddziału Fundacji Korczaka.

Dla tych niezwykłych dzieci, o niezwykłych potrzebach, został napisany Recykl. Ale również dla kogoś innego. Recykl został napisany dla Państwa. Dla osoby, która czyta to zdanie i ma potrzebę wspierania. Pragniemy oddać narzędzie dobroczynności, które przynosi wyłącznie korzyści – również dla świata. Pomagając, nie marnujemy. Pomagając, tworzymy z tego, co jest. Zachęcamy do wspierania innych, poprzez czynienie dobra charytatywnie.

Czy umiemy papier zamienić w złoto? Tak i chętnie tego dokonamy. Okazuje się, że możemy to osiągnąć przy wsparciu czterech artystów (Marek Ciszkowski, Karolina Pielak, Karolina Michałek, Weronika Michalska), którzy z odpadków stworzą dzieła sztuki, które mamy nadzieję wylicytować tak dobrze, jak licytują się dzieła mistrzów. A to alchemiczne działanie zdziała magię dla Gdańskiej Fundacji Korczaka.

Pomysł na ten projekt zrodził się w głowie jego twórcy – Sebastiana Choromańskiego, pracownika działu kreatywnego firmy Tarifa – który w trakcie niszczenia dokumentów w pracy, ubolewał nad niewykorzystanym potencjałem powstałej w ten sposób makulatury. Recycling to za mało. Stąd urodził się Recykl, czyli przetwarzanie odpadków papierowych na sztukę. Dawcami makulatury staną się firmy, które używają niszczarek w biurach oraz te, których pracownicy pozbywają się odpadków makulaturowych na co dzień. Organizatorem jest agencja eventowa TARIFA Corporate Events.

Przebieg akcji w teorii jest bardzo prosty: Biura będą zbierać makulaturę do pojemników (tu uwaga: do bardzo fajnych pojemników zaprojektowanych specjalnie dla tej akcji) postawionych w placówkach firm. Pracownicy tych firm chętnie pozostawią niepotrzebny papier w boxach Recyklu, włączając się w akcję Recykl. Papier trafi następnie do artystów, którzy stworzą z niego dzieła sztuki. Prace pójdą pod młotek na charytatywnej akcji, a pieniądze z licytacji przeznaczone zostaną na terapię podopiecznych Fundacji Jana Korczaka w Gdańsku. Wartość tej makulatury wzrośnie wraz z jej artystycznym kształtem, duchem tchniętym rękoma zdolnych ludzi.

Beneficjentów tego projektu jest wielu. I to go wyróżnia na tle innych projektów charytatywnych. TARIFA, jako zespół event managerów, może zająć się, na czym się zna najlepiej – czyli organizacją eventów, które spełniają biznesowe cele. Fundacja Jana Korczaka w Gdańsku dostanie pieniądze na terapię. Artyści będą mieli okazję pokazać się szerszej publiczności, zaskoczyć swoich odbiorców. Partnerzy Recyklu poddadzą wyjątkowemu recyclingowi swoje odpadki oraz wypromują się jako darczyńcy myślący wielowektorowo o działaniach CSR.

Recykl startuje w już kwietniu. Zapraszamy na naszą stronę na Facebooku (14) Recykl | Facebook, wchodząc z nią w interakcję, zostawiając „lajka”, komentując, udostępniając dorzucasz swoje „trzy grosze” do powodzenia akcji. Potraktujmy to jak skarbonkę, tylko nominałem są tu kliknięcia. Każdy zainteresowany projektem może skontaktować się z nami przez maila recykl@tarifa.pl. Udzielimy wszelkich informacji.


Źródło: TARIFA

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

„Zmiany są w modzie” – pierwszy panel X. New Normal Creative Comms Meeting z udziałem Martyny Zastawnej i Eweliny Antonowicz [BRIEF PATRONUJE]

zmiany-moda-eko

Pierwsze z serii spotkań odbyło się 8 lutego i zostało poświęcone zrównoważonemu rozwojowi w świecie mody. Gościniami były: Ewelina Antonowicz – prezeska Fashion Revolution Polska i studentka Sustainable Development, która zajmuje się problematyką zrównoważonego rozwoju w branży odzieżowej oraz Martyna Zastawna, założycielka WoshWosh – pierwszej na świecie firmy odnawiającej obuwie oraz SzeptSzum, agencji marketingu odpowiedzialnego społecznie. Podczas panelu:” Zmiany są w modzie” rozmówczynie dzieliły się swoimi doświadczeniami, a także starały się podpowiedzieć konsumentom i konsumentkom jak w bardziej świadomy i etyczny sposób podchodzić do kupowania ubrań. Martyna Zastawna opowiedziała o tym, skąd wziął się pomysł na WoshWosh czyli firmę, która zajmuje się naprawianiem obuwia. Oparta na idei zero waste inicjatywa stała się dochodowym biznesem. To pokazuje, że można połączyć modę i zrównoważony rozwój.

Widzę ogromną różnicę między tym, co było, gdy startowałam ze swoją firmą, a tym co jest teraz. Zarówno, jeśli chodzi o korporacje, ale i odzew społeczny. Choć oczywiście zastanawiam się na ile jest to prawdziwa zmiana, a nie moda na bycie ekologicznym. Odwołując się choćby do przykładu Patagonii. To nie tylko zachęcanie konsumentów do naprawiania ubrań zamiast kupowania nowych, ale i zmiana modelu biznesowego. Jeśli nawet bycie ekologicznym to dziś trend, to już wkrótce nie będzie tylko trendem, a czymś co zostanie z nami na zawsze, bo wymaga tego sytuacja, która dotyczy nas wszystkich, czyli zmiany klimatu.

Martyna Zastawna

Ewelina Antonowicz zaś przybliżyła działalność Fashion Revolution i opowiedziała o zmianach jakie zaszły od pamiętnego wydarzenia w Rana Plaza. Od tragedii w Bangladeszu minęło osiem lat i dziś sytuacja w świecie mody wygląda inaczej niż wówczas. Kupując ubrania coraz chętniej sięgamy po lokalne marki, wybieramy ubrania szyte w Polsce, albo zamiast decydować się na coś nowego korzystamy z second handów lub naprawiamy to, co już mamy. Z roku na rok jesteśmy coraz bardziej świadomi, choć daleko nam jeszcze do proekologicznej Skandynawii.

To nie jest jeszcze moment, w którym jako Fashion Revolution możemy powiedzieć, że zrobiliśmy swoje. To raczej ewolucja niż rewolucja. Jesteśmy dopiero na początku drogi, za nami jakieś 25-30%. Powolne zmiany, drobne kroczki, zastanawianie się, sprawdzanie co się uda, a co jeszcze nie. W tym roku, w kwietniu podczas naszego najważniejszego wydarzenia, planujemy się skupić na modzie cyrkularnej. Chcemy zaangażować w to osoby, które mają wpływ na stanowienie prawa i zastanowić się nad tym, co można realnie zmienić i jakie działania podjąć w tym kierunku.

Ewelina Antonowicz

Podczas spotkania pojawił się także kontekst pandemii i tego, jak wpłynęła ona na branżę modową. Był (a tak naprawdę nadal jest) to moment, w którym wielu z nas miało czas na przemyślenie swojego podejścia do noszenia ubrań oraz impuls do zmiany swoich nawyków zakupowych. Jednak o tym, czy to trwałe zmiany przekonamy się pewnie za kilka miesięcy, jeśli nie lat. Modowa rewolucja ciągle trwa.


Źródło: Q&A Communications

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Drugie życie przedmiotów – czyli jak i co kupują oraz sprzedają Polacy na Allegro Lokalnie

Allegro lokalnie

Nie da się nie zauważyć, że idea “slow-life” jest coraz częściej praktykowana wśród Polaków, szczególnie w odniesieniu do wypoczynku i pracy. Jak jednak wygląda podejście do tej filozofii w przypadku ich otoczenia oraz kupowanych przedmiotów? Według badania przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie Allegro Lokalnie, ponad 46% respondentów decyduje się na mniejszą liczbę rzeczy, ale zwraca uwagę na jakość ich wykonania – szczególnie w grupie 35+ jest to bardzo istotna kwestia. Oczywiście zdarza się im kupować rzeczy, których nie potrzebują (21% badanych), jednak większość deklaruje, że wybiera tylko to, co jest niezbędne (51%).

Poszukując rzeczy z drugiej ręki Polacy najczęściej decydują się na zakupy online. Zarówno wśród kobiet, jak i mężczyzn na podium znajdują się ubrania i książki. Płeć zaczyna mieć znaczenie przy trzecim miejscu – kobiety częściej decydują się na używane meble, zaś mężczyźni poszukują sprzętu elektronicznego. Zastanawiając się nad zakupami przedmiotów z drugiej ręki, najczęściej zwracamy uwagę na trzy czynniki – dobrą jakość (62%), stan przedmiotu bez widocznych śladów użytkowania (61%), oraz niską cenę (56%).

 

Podsumowując ostatni rok na Allegro Lokalnie możemy jednoznacznie stwierdzić, że największą popularnością wśród użytkowników cieszą się produkty w segmencie elektroniki, takie jak komputery, konsole, smartfony czy drobny sprzęt RTV i AGD. Sprzedający coraz częściej decydują się na wystawianie przedmiotów, których już nie potrzebują, z myślą o tym, że mogą one znaleźć nowego nabywcę. Wysokie zainteresowanie produktami premium pokazuje, że klienci darzą Allegro Lokalnie swoim zaufaniem, co oczywiście bardzo nas cieszy, tym bardziej, że serwis ma dopiero rok i niedawno obchodził swoje pierwsze urodziny

Karol Czupryński, dyrektor segmentu C2C w Allegro

 

Oprócz elektroniki na Allegro Lokalnie, najpopularniejszymi kategoriami pod kątem sprzedaży w ostatnim roku były także książki i media oraz moda. Wśród przedmiotów takich jak książki czy ubrania dla dzieci, można było również znaleźć oferty sprzedaży jachtu żaglowego za ponad 70 tysięcy złotych czy zegarka marki Rolex za 68 tysięcy. Szczęśliwego nabywcę znalazło również nadwozie do zabytkowego BMW E09 – zostało sprzedane za prawie 30 tysięcy złotych. Ponad 56% respondentów decyduje się na kupno bądź sprzedaż przedmiotów marek premium – są to przede wszystkim ubrania i akcesoria odzieżowe (61%), sprzęty elektroniczne jak smartfony czy tablety (33%) oraz sprzęty AGD (23%).

Allegro Lokalnie zapewnia bezpieczeństwo zawieranych transakcji, dzięki Programowi Ochrony Kupujących. Jeśli klient nie otrzyma zakupionego przedmiotu, bądź będzie on niezgodny z opisem czy nieoryginalny, może wnioskować o otrzymanie rekompensaty aż do 180 dni po zakupie.

W ramach urodzinowej promocji Allegro Lokalnie oferuje pulę 1 miliona Monet. Każdy klient, który zrobi zakupy za minimum 50 złotych na Allegro Lokalnie, otrzyma 10 Monet. Pozwolą one obniżyć koszt przyszłych zakupów na Allegro o 10 złotych. Specjalne oferty z okazji pierwszych urodzin Allegro Lokalnie dostępne będą do 9 lutego.

Allegro Lokalnie umożliwia także wsparcie lokalnych inicjatyw dzięki opcji zbiórek. Użytkownicy mogą wystawiać swoje przedmioty w ramach określonych zbiórek bądź licytować wybrane oferty. Już teraz można wybierać z ponad 140 inicjatyw wspierających na przykład domy dziecka, schroniska czy potrzeby lokalnych szkół lub gmin. Na przestrzeni ostatnich 5 miesięcy wszystkie zakończone zbiórki na Allegro Lokalnie uzbierały w sumie 230 tysięcy złotych.


Źródło: Allegro

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Zmiany są w modzie. Pierwszy panel X. New Normal Creative Comms Meeting już 8 lutego! [BRIEF PATRONUJE]

meeting w biurze

Poznańska agencja komunikacyjna Q&A Communications od 10 lat organizuje spotkania dla przedstawicieli branży PR i marketingu, podczas którego wspólnie z ekspertami komentowaliśmy wybrane kampanie nagrodzone na Międzynarodowym Festiwalu Kreatywności Cannes Lions, wydarzeniu na stałe wpisanym w branżowy kalendarz. Dlatego, mimo, że z powodu pandemi, festiwal nie odbył się w 2020 roku, Agencja Q&A Communications postanowiła kontynuować jego tradycję, również w nowej formule. Tegoroczna nazwa, New Normal Creative Comms Meeting, wskazuje na nowe okoliczności, z którymi od kilku miesięcy mierzą się wszystkie branże.

W minionym roku świat stanął w obliczu zupełnie nowej sytuacji – tym bardziej chcemy być blisko tego, co nas porusza. Z ekspertami porozmawiamy o wszystkim, co inspiruje, oburza lub zachwyca. W myśl „Business as unusual” chcemy być otwarci na zmiany, jakie niesie za sobą nowa rzeczywistość i przybliżyć uczestnikom X. New Normal Creative Comms Meeting najbardziej kreatywne rozwiązania wypracowane w ostatnim czasie. I koncentrujemy się przede wszystkim na działaniach przyjaznych dla planety, ponieważ w dłuższej perspektywie, to kryzys klimatyczny jest tym, co gruntownie przebuduje świat, co sprawi, że nie będzie można robić rzeczy tak jak zwykle, że skończy się business as usual.

Przemysław Wojak, Managing Partner w Q&A Communications

Zmiany są w modzie

Już 8 lutego odbędzie się pierwsze z serii spotkań, które wystartuje pod hasłem „Zmiany są w modzie”. Zostanie ono poświęcone zrównoważonemu rozwojowi, świadomej konsumpcji oraz wizji przyszłości w świecie mody. Panelistki Ewelina Antonowicz (prezeska Fashion Revolution Polska; studentka Sustainable Development, która zajmuje się problematyką zrównoważonego rozwoju w branży odzieżowej) oraz Martyna Zastawna (pionierka i propagatorka idei Zero Waste w Europie; założycielka WoshWosh – pierwszej na świecie firmy odnawiającej obuwie oraz SzeptSzum – pierwszej w Polsce agencji marketingu odpowiedzialnego społecznie;) porozmawiają o tym, jak pandemia koronawirusa wpłynęła na zachowania konsumentów mody i czy jest początkiem wielkich zmian w branży fashion.

Zmiany są w modzie! A wraz z nimi również odpowiedzialność. Podczas spotkania postaramy się odpowiedzieć na kilka bardzo istotnych pytań. Czy pandemia nauczyła nas odpowiedzialnego podejścia do konsumpcji? Czy teraz łatwiej będzie realizować ideę zero waste i założenia sustainability? Bądźcie z nami i dowiedzcie się, dokąd zmierza branża fashion.

Martyna Zastawna, CEO Wosh-Wosh

Czas dynamicznych zmian to najlepszy moment na refleksję nad przyszłością świata mody. Czy branża odzieżowa może jeszcze funkcjonować w sposób przyjazny dla środowiska? Od czego zacząć szukanie balansu i zrównoważonego rozwoju na nowo? Jest wiele możliwych scenariuszy, a my zastanowimy się nad tymi, które są najbardziej prawdopodobne i najbardziej oczekiwane. Jeżeli ten temat jest Wam bliski, dołączcie do nas i weźcie udział w dyskusji!

Ewelina Antonowicz, prezes Fashion Revolution Polska

Business as unusual

Temat przewodni jubileuszowej edycji to „Business as unusual”. Pandemia sprawiła, że wiele firm musi stawić czoła sytuacjom, na które nie były przygotowane. „Business as usual” to pasywna postawa wobec nowej rzeczywistości i trzymanie się utartych schematów. „Business as unusual” wiąże się zaś z gotowością na zmiany, ale również z realizowaniem założeń sustainability, mimo niesprzyjających warunków. Wśród analizowanych zagadnień znajdą się m.in. ekonomia obiegu zamkniętego czy podróżowanie w czasie pandemii.
Panel wystartuje 8 lutego o 18:00 i będzie transmitowany na żywo. Do wydarzenia można dołączyć pod adresem: https://www.facebook.com/events/167727468163290


Źródło: Q&A Communications

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Less Waste More GLOV z VIVE Innovation

zestaw GLOV

Phenicoptere od zawsze zachęcała swoje klientki, aby dawały ponowne życie jej produktom. Na stronie internetowej marki możemy znaleźć przykłady i inspiracje jak ponownie wykorzystać np. rękawicę do demakijażu, która idealnie sprawdzi się do sprzątania kuchni lub do mycia luster, okien czy butów.

Celem naszej firmy jest przede wszystkim dotarcie z naturalnymi rozwiązaniami kosmetycznymi do każdej kobiety. Oferowane przez nas produkty wpisują się w nurt naturalności i minimalizmu. Do demakijażu wystarczy jedynie woda i nasza rękawiczka. Dzięki temu ograniczamy nadmierne zużycie butelek plastikowych po mleczkach do demakijażu i płynach micelarnych, czy jednorazowych wacików do oczyszczania twarzy. Wygodne, praktyczne i pro-ekologiczne rozwiązanie!

Monika Żochowska, CEO Phenicoptere

Dzięki kolaboracji z europejskim liderem w przetwarzaniu tekstyliów, firma Phenicoptere zamknęła obieg produktów tekstylnych. Wszystkie niewykorzystane materiały podczas produkcji, a także produkty marki GLOV, które straciły już swój okres użytkowania, będą dostarczane do firmy VIVE Innovation w celu ich ponownego wykorzystania.

W Grupie VIVE pracujemy w modelu gospodarki obiegu zamkniętego (GOZ). Polega on na zamknięciu pętli, w której pozyskane od konsumentów tekstylia trafiają na nasze linie produkcyjne. Tam są sortowane i w zależności od ich jakości kierowane do ponownej odsprzedaży na rynku krajowym i międzynarodowym, a także do przetworzenia. Dajemy drugie życie tekstyliom w postaci czyściwa, paliw alternatywnych czy kompozytu tekstylnego VIVE Texcellence, który jest znakomitą alternatywą dla drewna i z powodzeniem wykorzystywany jest do budowy tarasów, mebli ogrodowych czy elementów małej architektury.

Ewelina Rozpara, Rzecznik prasowy Grupy VIVE

21 września startuje konkurs GLOV x VIVE Innovation, który będzie polegał na wyprodukowaniu ławek ze zużytych produktów marki GLOV. Do konkursu, może przyłączyć się każdy, kto posiada artykuły GLOV. Zużyte produkty można oddać do punktów sprzedaży perfumerii Sephora, gdzie należy je włożyć do specjalnych kartonów lub przynieść do biura GLOV, które mieści się przy ulicy Chocimskiej 14a/101 w Warszawie. Zachęcamy do wzięcia udziału w głosowaniu, w której miejscowości mają stanąć GLOVly ławki. Głosy należy oddać na stronie: https://www.lesswastemoreglov.pl/. Przyłącz się do akcji i zostań #LessWasteHero!

ławka marki GLOV
źródło: VIVE Textile Recycling Sp. z o.o.

Jesteśmy bardzo dumni z nawiązania współpracy z VIVE Innovation. To dla nas przełomowy krok. Cieszymy się, że możemy wspierać takie inicjatywy i, że nasze produkty dostaną nowe życie. Nieustannie wprowadzamy wiele ulepszeń, aby stać się firmą jak najbardziej przyjazną dla środowiska. Naszą filozofią jest generowanie jak najmniejszej ilości odpadów i przestrzeganie zasad: Reuse, Remake, Recycle.

Ewa Dudzic, Vice President Phenicoptere

Chcąc uczcić to wyjątkowo wydarzenie marka GLOV stworzyła dla swoich klientek zestaw #LessWasteMoreGLOV. W tym wyjątkowym zestawie znajdziesz pięć kultowych płatków kosmetycznych wielokrotnego użytku GLOV Moon Pads, woreczek do prania i przechowywania płatków oraz niebiański ręczniczek z mikrofibry, który idealnie osuszy twoją twarz w najbardziej higieniczny sposób. Zestaw zapakowany jest w funkcjonalną, korkową kosmetyczkę, która idealnie sprawdzi się do przechowywania kosmetycznych drobiazgów, tak, aby się nie brudziły i służyły Ci na dłużej. Wszystkie produkty są przyjazne dla środowiska i zgodne z ideą Less Waste.


Monika Żochowska i Ewa Dudzic, założycielki Phenicoptre są Laureatkami 4. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Już 28 września o godzinie 19:00 odbędzie się Gala Finałowa 10. edycji rankingu. Sprawdź, kto znalazł się w tegorocznym zestawieniu! Oglądaj transmisję z Gali na www.brief.pl lub na profilu BRIEF na Facebooku. 

Gala Finałowa oficjalnie otworzy Tydzień Kreatywności, w ramach którego odbędą się webinary i wywiady online, skierowane do młodych, kreatywnych biznesów, startupów, laureatów poprzednich edycji rankingu, inwestorów, funduszy akceleracyjnych, a także wszystkich tych, którzy myślą o założeniu własnego biznesu.

→ Wtorek 29 września godz. 15:00

Dlaczego powinieneś zająć się sztuczną inteligencją i dlaczego dzisiaj, a nie jutro?

ZAPISZ SIĘ!

→ Środa 30 września godz. 15:00

Jak zrobić video explainer, który otwiera drzwi do inwestorów?

ZAPISZ SIĘ!

→ 1 października godz. 15:00

Polski ekosystem startupów. 10 lat inwestycji w startupy w Polsce – lessons learned

ZAPISZ SIĘ!

→ 2 października godz. 11:00

Ekosystem startupowy w Izraelu. Czego możemy się nauczyć od jednego z najlepiej funkcjonujących systemów?

ZAPISZ SIĘ!

→ 2 października godz. 15:00

Jak skutecznie skalować globalnie? Rozmowa laureata 10. Edycji Rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie

ZAPISZ SIĘ!

 


Źródło: Informacja prasowa VIVE Textile Recycling

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Świętuj z głową!

święta zero waste

Kupujemy coraz więcej

Badania przeprowadzone przez Deloitte jasno pokazują, że kwoty, które przeznaczamy na świąteczne zakupy, z roku na rok rosną. W 2019 roku Polacy wydadzą o 5% więcej niż rok wcześniej, czego powodem jest lepsza sytuacja finansowa oraz akcje promocyjne, na które wskazało aż 44% badanych. I chociaż informacja ta dotyczy pozornie jedynie stanu naszego konta, należy pamiętać, że to, co kupujemy i w jakich ilościach, ma realny wpływ na środowisko naturalne oraz postępujące globalne ocieplenie. Czy w tej świątecznej gorączce możliwa jest zrównoważona, ekologiczna konsumpcja? Okazuje się, że tak!

Jak wynika z raportu „Konsumenci a gospodarka obiegu zamkniętego” kupujemy dużo za dużo nie licząc się z kosztami ekologicznymi – aż 40% badanych przyznało, że kupuje więcej, niż naprawdę potrzebuje. Nasze nawyki i wybory konsumenckie mają istotny wpływ na środowisko i walkę ze zmianami klimatu, które stają się coraz bardziej odczuwalne także w Polsce. Dlatego zanim pomyślimy o zakupie „zabawnego świątecznego swetra”, upewnijmy się, że obdarowany będzie go nosił. Sprawdźmy surowce, z jakich wykonane są zabawki dla naszych dzieci, kosmetyki i inne przedmioty, które kupujemy na świąteczne podarunki. Zwróćmy też uwagę na opakowania – to ważne, bo rocznie każdy z nas produkuje średnio ponad 300 kg śmieci, a co trzeci śmieć w koszu to opakowanie.

Barbara Rajkowska, Pełnomocnik ds. Realizacji Projektu Klimada 2.0

Święta zero waste

Podczas Świąt Bożego Narodzenia, poza rosnącymi z roku na rok wydatkami, znacznie wzrasta również ilość wytwarzanych przez nas odpadów. Stanowi to poważny problem środowiskowy i aby zrozumieć jego skalę, wystarczy spojrzeć na Wielką Pacyficzną Plamę Śmieci (waży kilkadziesiąt ton i zajmuje powierzchnię 1,6 mln km2, czyli jest pięć razy większa niż Polska!), która jest jednym z najbardziej ekstremalnych przykładów wpływu odpadków na planetę. Wystarczy jednak odrobina dobrej woli, a nasze Święta będą nie tylko zdrowe i szczęśliwe, ale także ekologiczne. Z pomocą przyjdzie nam coraz bardziej popularna idea „zero waste”, co dosłownie oznacza „zero odpadów”. Jej najważniejszą zasadą jest 5R:

  1. Refuse – Odmawiaj
  2. Reduce – Redukuj
  3. Reuse – Użyj ponownie
  4. Recycle – Przetwarzaj i przerabiaj
  5. Rot – Kompostuj

Zmiana sposobu myślenia i naszych przyzwyczajeń czasem wymaga od nas wysiłku, jednak dla naszej planety jest to niezwykle istotne. Ograniczenie ilości produkowanych śmieci pozytywnie wpłynie na stan środowiska, a przy okazji pozwoli znacząco zmniejszyć wydatki na przedświąteczne przygotowania.

Ekologicznie pod choinką

Święta to również czas obdarowywania najbliższych. Najlepiej byłoby zrezygnować z prezentów materialnych i zamiast nich podarować bliskim swój czas. „Przedmioty” są jednak tak mocno zakorzenione w naszej tradycji, że większości z nas trudno byłoby się bez nich obejść. Zadbajmy więc o to, aby podarunki były przemyślane i praktyczne. Zamiast kupować kolejną parę skarpetek lub płyn do kąpieli wybierajmy prezenty w formie doświadczeń: bilet do teatru, voucher do SPA, karnet na jogę czy kurs szycia. Jeśli natomiast mamy trochę więcej czasu możemy podarunki zrobić własnoręcznie. Domowe konfitury, nalewka, czapka zrobiona na drutach będą dla osoby obdarowanej czymś więcej niż tylko przedmiotami. Jeśli jednak musimy kupić prezenty w formie dóbr materialnych, wybierzmy te, które są wysokiej jakości, posiadają ekologiczne certyfikaty lub pochodzą z materiałów z recyklingu. Upewnijmy się także, że prezent nie będzie się kurzył na półce albo, co gorsze, nie wyląduje na śmietniku. Nie ma nic złego w tym, aby zapytać, czego dana osoba potrzebuje – prezent nie zawsze musi być niespodzianką. Ta praktyka sprawdza się zwłaszcza przy obdarowywaniu dzieci. Warto skonsultować z rodzicami malucha co znalazło się w liście do Świętego Mikołaja. Dobrą praktyką jest także rodzinna składka na jeden droższy prezent. Przy okazji prezentów zadbajmy również o ekologiczne opakowania. Większość z nas ma w domu szufladę z torebkami na prezenty, wstążkami i kokardkami z poprzednich lat – dajmy im kolejne życie i wykorzystajmy to, co już mamy.

Przemyślane dekoracje

Choinka żywa czy sztuczna? Dylemat przed którym większość z nas staje każdego roku. Odpowiedź jest jednak inna – wypożyczona. W wielu polskich miastach można wypożyczyć choinkę w doniczce, która po świętach trafi z powrotem do lasu, a na kolejne będzie do wypożyczenia już trochę wyższa. Jeśli nie mamy takiej możliwości, zdecydowanie wybierzmy żywą choinkę w donicy. Po Świętach będzie można ją przesadzić do ogródka lub postawić na tarasie. Zwróćmy uwagę, czy drzewko faktycznie pochodzi ze zrównoważonej hodowli i czy posadzone zostało z korzeniami – często bowiem zdarza się, że te powszechnie sprzedawane są ich pozbawione. Dekorując nasze domy i mieszkania zrezygnujmy ze sztucznych błyskotek i nie ekologicznych świecidełek – ozdóbmy choinkę samodzielnie wykonanymi dekoracjami, najlepiej z naturalnych materiałów, które nadają się do kompostowania lub zjedzenia: piernikami, cukierkami, sznurem z popcornu, suszonymi owocami. Jeśli jednak musimy kupić ozdoby świąteczne, postarajmy się aby były wykonane z naturalnych tworzyw lub były to przedmioty wysokiej jakości – tylko wtedy przetrwają długie lata i nie zaszkodzą środowisku. Pozostaje jeszcze jedna istotna kwestia: oświetlenie. Trudno wyobrazić sobie Święta Bożego Narodzenia bez lampek, które rozświetlą najkrótsze dni w roku i wprowadzą wyjątkowy nastrój. Szacuje się, że sznur 100 lampek świątecznych włączany na 10 godzin dziennie przez 12 dni powoduje wytworzenie dwutlenku węgla, w ilości takiej, która by wystarczyła do napełnienia 60 balonów. Najlepszym rozwiązaniem będą energooszczędne lampki LED-owe. Warto także pamiętać, żeby przy wyjściu z domu wyłączać świąteczne oświetlenie – nie tylko w trosce o oszczędność prądu i środowisko naturalne, ale także bezpieczeństwo.

Naturalnie przy stole

Kolejnym nieodzownym elementem Świąt, który potencjalnie zagraża środowisku naturalnemu, jest suto zastawiony stół. Zdarza się, że przygotowujemy zdecydowanie zbyt dużo jedzenia w stosunku do rzeczywistego zapotrzebowania i apetytu naszych gości. Ostatecznie ląduje ono w koszach na śmieci, co w dzisiejszych czasach jest stratą, na którą nie możemy sobie pozwolić.

Skutki marnotrawstwa żywności odbijają się nie tylko na domowym budżecie, ale wiążą się ze znaczącymi stratami cennych zasobów, takich jak grunty, woda oraz energia. To, co kupujemy i w jakich ilościach, ma realny wpływ na środowisko naturalne oraz postępujące globalne ocieplenie.

Barbara Rajkowska, Pełnomocnik ds. Realizacji Projektu Klimada 2.0

Przed świątecznymi zakupami sporządźmy listę, której będziemy się trzymać niezależnie od kuszących nas niskich cen i okazji specjalnych w sklepach. W miarę możliwości kupujmy na pobliskich targach, pamiętając o tym jaką odległość musi pokonać jedzenie zanim trafi na talerz. Dzięki temu ograniczymy ślad węglowy i negatywny wpływ transportu produktów na środowisko. Poza tym produkty sprzedawane lokalnie na targach i bazarach często pochodzą z ekstensywnych² upraw oraz ekologicznych hodowli, a do tego są dużo smaczniejsze i zdrowsze. Jeśli mimo dobrego planu po Świętach pozostało nam jedzenie, przekażmy je zaproszonym gościom lub zamroźmy. Możemy też podzielić się posiłkiem z potrzebującymi, oddając jedzenie w ramach akcji zbierania żywności organizowanych np. przez Banki Żywności.

Klimat się zmienia, zmień sposób myślenia

Istnieje wiele sposobów na to, aby Boże Narodzenie było czasem magicznym i wyjątkowym, nie tylko dla nas i naszych bliskich, ale także dla naszej planety. Coraz poważniejsze i bardziej widoczne konsekwencje zmian klimatu wcześniej czy później wymuszą na nas zmiany również w postrzeganiu Świąt i w sposobach, na jakie je obchodzimy. Zmiana sposobu myślenia i naszych przyzwyczajeń wymaga wysiłku, jednak warto podjąć ten trud aby utrzymać nasze środowisko w bezpiecznym i przewidywalnym stanie.Właśnie dlatego jednym z kluczowych zadań projektu Klimada 2.0 realizowanego przez IOŚ-PIB jest kampania informacyjno-promocyjna prowadzona pod hasłem „Klimat się zmienia. Zmień sposób myślenia!”. Głównym celem kampanii jest dostarczenie niezbędnych informacji na temat zmian klimatu i możliwości adaptacji do ich skutków strategicznym grupom odbiorców, a także edukacja społeczeństwa, jak za pomocą codziennych dobrych nawyków zmniejszać wpływ na globalne ocieplenie i chronić środowisko naturalne.

¹ Deloitte, „Zakupy świąteczne 2019”

² Rolnictwo ekstensywne – rodzaj rolnictwa, w którym nie wykorzystuje się pestycydów, czy nawozów mineralnych

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Zalando coraz bardziej eko – platforma testuje dostawy zamówień w opakowaniach wielokrotnego użytku

Opakowania wielokrotnego użytku to stosunkowo młoda koncepcja w e-commerce, która ma jednak potencjał, aby szybko stać się nowym standardem w logistyce dostaw. Rozwiązuje bowiem dwa problemy środowiskowe jednocześnie: nadmierną emisję dwutlenku węgla i produkcję odpadów. W przeciwieństwie do opakowań jednorazowego użytku, materiał nadający się do ponownego użycia zapobiega powstawaniu strumienia odpadów i wydłuża cykl życia oryginalnego surowca. Zaś dzięki ograniczeniu produkcji opakowań, emisja dwutlenku węgla może zostać zredukowana nawet o 80 procent. W ramach pilotażu Zalando sprawdzi czy opakowania wielokrotnego użytku będą mogły być zintegrowane z istniejącymi procesami logistycznymi.

Wprowadzenie specjalnego rodzaju opakowań to przede wszystkim zmiana odczuwalna dla klientów Zalando. Doświadczenie związane z rozpakowywaniem produktu będzie wymagało od konsumenta większego zaangażowania. Aby możliwe było ponowne wykorzystanie koperty opakowaniowej, musi ona zostać ponownie oddana do cyklu. Oznacza to, że nawet jeśli klient nie zechce zwrócić żadnego z zamówionych produktów, będzie musiał odesłać z powrotem jego opakowanie. Testowana jest torba fińskiego startup’u RePack, która wyglądem przypomina obecne koperty wysyłkowe Zalando. Paczki w opakowaniach wielokrotnego użytku będa dostarczane z centrum logistycznego Zalando pod Sztokholmem do klientów z Finlandii, Norwegii, Szwecji i Danii.

– Aby idea opakowań wielokrotnego użytku mogła być zastosowana na szerszą skalę, potrzebne jest zaangażowanie całej branży e-commerce. Wyzwanie to wymaga standaryzacji procesów i centralizacji opcji dostaw produktów w opakowaniach wielokrotnego użytku – mówi Uwe Streiber, Team Warehouse Consumables w Zalando.  Jednolity system, w którym klienci mogliby zwracać opakowania, na przykład do supermarketu, ułatwiłby ten proces obu stronom – dodaje.

Testowany system to dość niestandardowe rozwiązanie w obszarze zakupów online, jednak badania pokazują, że konsumenci są na nie otwarci. Już 83 proc. Niemców i 67 proc. Finów próbuje zmniejszyć ilość tworzyw sztucznych w swoim codziennym życiu.

Zalando już w maju tego roku wprowadziło innowacje w obszarze opakowań zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Oprócz istniejących rozwiązań, takich jak na przykład wykorzystanie pudełek wykonanych w 100 proc. z papieru pochodzącego z recyklingu oraz toreb wysyłkowych wyprodukowanych w 80 proc. z materiału PCR, zmieniono sposób pakowania artykułów kosmetycznych. Torby plastikowe zastąpiły papierowe w 100 proc. recyklingowane. W tym samym czasie firma wdrożyła również tzw. ‘polybags’ – cienkie rękawy ochronne na tekstylia, wykonane z tworzyw sztucznych pochodzących również z recyklingu. Pokłosiem tych zmian jest zmniejszenie zużycia nierecyklowanych tworzyw sztucznych o około 625,6 ton więcej w porównaniu z rokiem 2018.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Gdański Projekt GratoSfera, czyli powrót do przeszłości w duchu zero waste i CSR

Historia jedenasta o tym, jak twoje „graty” przysłużą się szkole

O co chodzi?

GratoSfera zakłada umieszczenie na zielonym terenie 9 gdańskich zespołów szkół kontenera morskiego (magazynu) z nieoczywistym wyposażeniem, który pozwoli uczestnikom zabawy rozwinąć skrzydła wyobraźni. W takiej kreatywnej przestrzeni znajdą się tzw. „loose parts”, czyli elementy takie jak plastikowe rury, siatki, pudła, materiały, opony, beczki, drewniane szpule, zużyty sprzęt elektroniczny, kable, siatki, gąbki itp.

Rola dorosłego opiekuna będzie ograniczona do minimum i sprowadzać się będzie do zapewnienia dzieciom bezpieczeństwa oraz organizacji przestrzeni.

Podczas swobodnej zabawy młodzież będzie mogły rozwinąć swoje umiejętności społeczne, zwiększyć poziom aktywności fizycznej, ale przede wszystkim pobudzić swoją kreatywność wykorzystując to co mają pod ręką. Czyli robić dokładnie to, co ich rodzice i dziadkowie robili przed erą Internetu.

Kto to wymyślił?

GratoSfera jest częścią szerszego projektu grantowego CAPS (Children Access to Play in School) i powstał w ścisłym porozumieniu z brytyjską organizacją OPAL (Outdoor Play and Learning) – pionierem w dziedzinie swobodnej zabawy oraz przy współpracy z partnerami z 5 krajów Unii Europejskiej w ramach programu Erasmus+. W Gdańsku koordynatorem jest Wydział Rozwoju Społecznego Urzędu Miejskiego, Referat Strategii i Programów Społecznych, we współpracy z Klubem Sportowym Gedania 1922.

GRATOSFERA to wspaniały projekt, odważnie zmieniający edukacyjną przestrzeń dla uczniów szkół podstawowych. Wpisuje się on w kierunkowe działania Wydziału Rozwoju Społecznego , wspierające realizację projektów „podwórkowych” w gdańskich szkołach i przedszkolach.” – potwierdza  Aleksandra Kulik z Wydziału Rozwoju Społecznego.

 

Czy to się sprawdza?

Bez wątpienia, co potwierdzają wieloletnie badania prowadzone przez organizację OPAL. Wykazano, iż u dzieci mających dostęp do swobodnej zabawy zauważono znaczny wzrost kompetencji interpersonalnych (o 80%), znaczny wzrost odporności na stres, pewności siebie oraz rezyliencji (czyli umiejętności dostosowywania się do zmieniających się warunków, adaptacja, uodpornianie się oraz plastyczność umysłu). Nauczyciele pracujący w placówkach zapewniających dzieciom swobodną zabawę zgłaszali wydłużony czas aktywnego nauczania (o 10 minut), jak również znaczny spadek zachowań negatywnych, w tym aktów agresji i przemocy. Obniżyła się przez to również ilość czasu poświęcana na rozwiązywanie konfliktów wśród dzieci.

(Źródło: Howard J, Miles GE, Rees-Davies L, Bertenshaw EJ. Play in Middle Childhood: Everyday Play Behaviour and Associated Emotions. Child Soc. 2017;31(5):378-389. doi:10.1111/chso.12208))

Obejrzyjcie film:

https://youtu.be/nqi1KyJJeKg

 

Co ma do tego zero waste i CSR?

Miasto Gdańsk konsekwentnie wprowadza rozwiązania idące w zgodzie z nurtem „nie marnowania”, dlatego zwrócono się do lokalnych środowisk biznesowych z prośbą o wsparcie projektu. UWAGA… nie chodzi tu o pieniądze na zakup wyposażenia, tylko o przekazanie do kontenerów elementów, które danej firmie nie będą już potrzebne, a które miałyby zostać po prostu wyrzucone. Tym bardziej, że w Gdańsku aktualnie jest prowadzonych wiele inwestycji deweloperskich, wiele firm rozbudowuje swoje oddziały, co wiąże się z powstawaniem „odpadów”, które mogłyby zostać wspaniale zagospodarowane w przestrzeniach GratoSfery. W obliczu takiej wizji współpracy zdaje się, że tłumaczenie jak się ma CSR do tej kwestii, jest już zbędne J

I to jest dobre miejsce na APEL

 Jeśli prowadzisz biznes w Gdańsku (lub w regionie) i w Twoich magazynach, biurach, garażach, schowkach zalega choć jedna rzecz z tej listy (link do listy), to przekaż je na rzecz stworzenia GRATOSFER w gdańskich szkołach.

NAPISZ na hello@nieladahistoria.org, a przekażę Ci szczegóły (m.in. co jest potrzebne) oraz powiem na co możesz liczyć jako PARTNER!  Możesz te informacje odnaleźć także pod koniec tekstu tu >>> https://tiny.pl/t15nf

 

Posłowie

Każde działanie ze strony dorosłych, nauczycieli, rodziców, organizacji pozarządowych i samorządów zmierzające do tego, by na chwile oderwać dzieci od smartfonów, tabletów i komputerów jest warte wsparcia. Tym bardziej, że dla dzisiejszych nastolatków wymienione urządzenia to ich codzienność, a Internet jest środowiskiem naturalnym. Nie chodzi o to, by im to zabrać, ale ograniczyć, pokazać inne możliwości oraz pobudzić ich wyobraźnię. Pozwolić na posmakowanie frajdy bycia dzieckiem offline. Swobodna i nieskrępowana zabawa jest konieczna, aby dzieci utrzymały równowagę psychiczną.

Cieszy mnie także fakt, zaangażowania lokalnego biznesu w tak nietypową akcję, tym bardziej, że moja fundacja często dostaję zapytania o upcykling rzeczy, które zalegają w ich magazynach. Dzięki projektowi będą także wiedziała jak spożytkować metry kwadratowe wykładziny poeventowej (która jest za gruba, byśmy szyli z nich torby) lub różnych innych „gratów” po scenografiach.

TO BARDZO DOBRY PROJEKT, który łączy w sobie wiele wartościowych elementów!

 

Projekt GratoStrefa został objęty Patronatem Pomorskiej Platformy CSR, nieformalnej grupy organizacji i firm, których celem jest promocja szeroko pojętych działań z obszaru CSR, prezentowanie dobrych praktyk oraz wzmacnianie świadomości w zakresie odpowiedzialnego biznesu. Pomorską Platformę CSR-u tworzą: Bałtycki Instytut Spraw Europejskich i Regionalnych, Fundacja Hospicyjna, Fundacja Inicjowania Rozwoju „UP Foundation”, Fundacji „Nielada Historia”, Fundacja Pokolenie, Go Responsible, Gdański Inkubator Przedsiębiorczości Stater, Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej OWES Dobra Robota, Perspective CSR oraz Regionalne Centrum Wolontariatu.

Całe życie zawodowe spędziła w branży eventowej i marketingu, głównie współpracując z agencjami i firmami jako freelancerka w obszarze tworzenia treści i PR-u. Gdy wróciła do rodzinnego Gdańska, przewróciła swoje życie do góry nogami i przeszła całkowicie na inną stronę mocy, czyli do sektora pozarządowego. W 2018 roku założyła fundację „Nielada Historia”, która realizuje projekty związane ze wsparciem pomorskich organizacji pozarządowych w marketingu, budowie wizerunku i CSR, czyli społecznej odpowiedzialności biznesu. Zafascynowana zagadnieniem ekonomii społecznej. Ma naturalną umiejętność sieciowania ludzi i inicjatyw. Uwielbia pracować projektowo i robić kilka rzeczy równolegle, ale to już całkiem inna historia.

Magda Jabłońska