Czy złoto może stać się towarem deficytowym?

W I półroczu 2022 roku więcej z nas zainwestowało w złoto niż w nieruchomości lub fundusze inwestycyjne, wynika z badania firmy Tavex. Ten trend widać na całym świecie. Według Światowej Rady Złota w ostatnim półroczu sprzedaż złota wzrosła o 12% porównując rok do roku. Wraz ze zwiększeniem zapotrzebowania rośnie roczne wydobycie tego kruszcu. Rok do roku na powierzchnię wydobywa się coraz więcej ton złotego surowca. Czy złoto może się w końcu skończyć? Tak, i to prawdopodobnie już niedługo. Czy warto więc pospieszyć się z decyzją o inwestycji w ten kruszec?

 

Złoto (nie)skończone

W momentach światowych kryzysów pojawiają się nagłe deficyty niektórych dóbr. Przykładem może być początek pandemii, COViD-19, gdy z półek sklepowych zniknął papier toaletowy a płyny do dezynfekcji i maseczki ochronne były trudno dostępne. Obecnie – pomimo braku lockdownów – również zmagamy się z pojawiającymi się informacjami o niedoborach pewnych produktów, lista ta jednak może się wydłużyć przez zachodzące zmiany w środowisku – nie wspominając już o sektorze energetycznym.

Takie sytuacje zdarzają się również na rynkach finansowych. Przykładem może być okres wzmożonego zakupu złota inwestycyjnego w trakcie trwania lockdownów. Niepewność sytuacji światowej spowodowała, że inwestorzy zaczęli wykupywać z rynku metale szlachetne. Złoto w pewnym momencie zniknęło ze skarbców. Wiele osób poddało się panice i chciało kupować duże ilości tego kruszcu. W efekcie ceny oraz spready u dealerów poszybowały w górę. Według danych firmy Tavex zakup złota w tym okresie wzrósł nawet o 50% względem roku poprzedniego. Warto podkreślić, że problemem nie był brak złota ogółem, a problemy z dostawą, transportem i finalnie dostępnością u dealerów.

Zwiększone zainteresowanie złotem widać już od ponad dwóch lat. Co istotne, cały czas się ono utrzymuje. Potwierdzają to również nasze wyniki sprzedaży złota, które zanotowały – kolejny raz – wzrost. Tym razem na poziomie około 12% porównując I kwartał 2021 roku do I kwartału 2022 roku, dając nam sprzedaż 61.000 oz złota. Czy czeka nas kryzys również na rynku złota? W najbliższym czasie raczej możemy spać spokojnie, złoto inwestycyjne będzie dostępne. Warto jednak zwrócić uwagę na światowe trendy i na bieżąco analizować sytuację mówi Aleksander Pawlak, prezes firmy Tavex. 

Potencjał tego aktywa został doceniony nie tylko przez osoby prywatne. Według raportu Światowej Rady Złota nie tylko banki centralne w II kwartale br. nadal kupowały złoto. Światowe oficjalne rezerwy złota wzrosły o 180 ton, zwiększając zakupy netto w pierwszym półroczu do 270 ton.

Złoto niepewnych czasów

W niestabilnych czasach częściej decydujemy się na zakup aktywów, które zatrzymają wartość odłożonych środków finansowych i które pozwolą na ewentualną wymianę bez strat na terenie całego świata. Według badania dotyczącego sposobów inwestycji Polaków w I półroczu 2022 roku przeprowadzonego na zlecenie firmy Tavex wynika, że w TOP 3 wybieranych aktywów, znalazło się właśnie złoto, które jest idealnym wyborem, gdy chcemy postawić na długofalową inwestycję. Warto podkreślić, że wartość tego rozwiązania doceniają również młodzi, którzy do tej pory woleli stawiać na nieco bardziej ryzykowne aktywa. Wśród grupy 18-24 lata aż 28% postawiło na ten kruszec.

Czy złoto ma szansę się skończyć? Tak, i to w niedalekiej perspektywie. Światowa Rada Złota szacuje, że górnicy historycznie wydobyli łącznie 201 296 ton złota, pozostawiając kolejne 53 000 ton w zidentyfikowanych podziemnych rezerwach. Roczne wydobycie tego kruszcu zwiększa się, w 2010 roku z kopalń wyjechało 2,5 tys ton, a w roku 2020 już 3,5 tys ton. Wzrost wydobywanego złota sugeruje, że za około 15 lat możemy mieć trudności z jego pozyskaniem, sugeruje Goldman Sachs, co przełoży się na wysokie koszty jego zakupu.

Rozwiązaniem tego dylematu oraz odpowiedzią na to pytanie co możemy zrobić jest regularne inwestowanie w to aktywo. Nie musimy na ten cel przeznaczać od razu zawrotnych sum, cena 1 gramowej sztabki złota zaczyna się już od około 300 zł mówi Aleksander Pawlak, prezes firmy Tavex. Nawet w sytuacji spokoju u niektórych dealerów często możemy spotkać się długim terminem realizacji zamówienia. Obecnie nie wynika to jednak z faktu, że złota brakuje, a jedynie z jego „ścieżki zakupowej”. W Tavex pomijamy pośredników, dzięki czemu większość sztabek i monet bulionowych jest dostępnych od ręki. Warto więc przed zakupem kruszcu sprawdzić jak to wygląda w innych punktach – dodaje.

 

źródło: Tavex Sp. z o.o.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

ESE Entertainment ze złotem w konkursie MUSE Creative Awards 2022

SkillzVault_2022

Stowarzyszenie branży kreatywnej International Awards Associate (IAA) opublikowało wyniki pierwszego konkursu MUSE Creative and Design Awards 2022. Do konkursu zgłoszonych zostało ponad 6000 projektów reklamowych z całego świata, w kategoriach głównych: MUSE Creative Awards i MUSE Design Awards.

Skillz Vault

ESE Entertainment wyróżnione zostało złotą statuetką w kategorii MUSE Design za kampanię Social Media SkillzVault zrealizowaną dla marki Bitcoin Vault.

SkillzVault był międzynarodowym turniejem esportowym dedykowanym młodym talentom w grze mobilnej PUBG. Wydarzenie zorganizowane zostało w pięciu krajach: Korei Południowej, Japonii, Chinach, Wietnamie oraz Brazylii. Rywalizacja turniejowa trwała łącznie 125 dni, a produkcja konentu związanego z turniejem zajęła 47 dni, w którą zaangażowane zostało około 40 osób. Na potrzeby marketingowe projektu powstało ponad 140 filmów i blisko 80 animacji, a Social Media projektu wygenerowały około 540 postów na platformach takich jak: Facebook, Instagram, Twitter czy TikTok. Warto dodać, że turniej rozgrywany był w Azji i Ameryce Południowej w całości został wyprodukowany w Polsce w studiach w Gdańsku i Warszawie.

ESE Entertainment było głównym organizatorem projektu, odpowiedzialnym za strategię turnieju i realizację wydarzenia na poszczególnych rynkach oraz wdrożenie projektów wspierających wydarzenie w tym kampanię NFT. Partnerami zaangażowanymi w projekt były: Agencja VYRAL odpowiedzialna za rywalizację turniejową i produkcję kontentu, Agencja Converters odpowiedzialna za kampanię reklamową wydarzenia oraz Agencja Next Level odpowiedzialna za kampanie Social Media projektu.

To wielki zaszczyt zostać docenionym przez najlepszych w branży kreatywnej. Turniej realizowany dla marki Bitcoin Vault był innowacyjnym i kompleksowym projektem, który połączył światy blockchain i gier. Projekt był trudny, ponieważ był realizowany na trzech kontynentach w czasie pandemii COVID. Jesteśmy wdzięczni Bitcoin Vault za zaufanie, a naszym partnerom za profesjonalizm i elastyczność.

Jędrzej Stęszewski, Dyrektor Operacyjny ESE

SkillzVault, oprócz wprowadzenia marki Bitcoin Vault na rynek gamingowy, miał on również na celu edukowanie graczy i osób zainteresowanych turniejem o kryptowalutach i ich zastosowaniu. Kolejnym zjawiskiem, które jest coraz bardziej popularne, są tzw. NFT, czyli unikatowe cyfrowe tokeny (jak na przykład grafiki), które mogą zostać zakupione tylko przez jedną osobę i zyskują na wartości wraz z upływem czasu. Bitcoin Vault idąc z duchem czasu, zdecydował się na zaimplementowanie takiego rozwiązania do SkillzVault, co z kolei spotkało się z dużym zaangażowaniem ze strony społeczności.

Znaczna część tego sukcesu należy się zespołowi ESE Entertainment oraz partnerom za ogromną i bardzo profesjonalną pracę na rzecz tego unikatowego przedsięwzięcia. Organizatorzy SkillzVault doskonale połączyli dwie grupy docelowe: graczy i entuzjastów kryptowalut, a wyniki kampanii SkillzVault potwierdzają, że decyzja była trafna

Konrad Mroczek, Marketing Manager w Bitcoin Vault

MUSE Awards, jest konkursem otwartym, do którego projekty mogą zgłaszać przedstawiciele branży kreatywnej z całego świata. Gospodarzem nagród MUSE jest International Awards Associate (IAA), której celem jest promowanie najlepszych kampanii promocyjnych i reklamowych w branży kreatywnej. Dzięki powołaniu jury złożonego z doświadczonych profesjonalistów, IAA zapewnia bezstronność i kryteria oceny oparte na standardach branżowych. Misją konkursu MUSE Awards jest wyróżnienie i nagradzanie projektów, które mogą posłużyć jako benchmarki w swojej dziedzinie.

W tegorocznej edycji konkursu łącznie pracowało 37 jurorów. Wśród nich znaleźli się: Mark Turner, dyrektor kreatywny Kre8ive Partners; Misak Terzibasiyan, właściciel i założyciel UArchitects; Jiaru Lin, starszy projektant opakowań w firmie Tom Ford Beauty, 3D; założycielka CHAMPARTE, Catherine Yu; dyrektor zarządzający / współzałożyciel LR Seoul, Joon Kwon; zastępca dyrektora kreatywnego w MullenLowe, Renato Barreto; dyrektor artystyczny w VML Y&R São Paulo, Felipe Paganoti; dyrektor kreatywny BEAMY, Ronn Lee; dyrektor artystyczny w Mother New York, Kushal Birari; oraz przewodniczący Asia MarTech Society, Ken Ip.

Z kolei prace konkursowe zostały zgłoszone przez agencje i podmioty realizujące kampanie dla klientów jaki i samych klientów. Wśród zgłoszonych i nagrodzonych projektów znalazły się m.in. Mazarine NY, Lounge Group, Fiverr, Thinkwell Group, Crunchyroll, Refik Anadol Studio, Zulu Alpha Kilo, Kin i CraneMorley; GEMDALE GROUP, Beliris, Hongkong Land, Donahue Schriber Realty Group, Inc, Bureau of Public Works of Shenzhen Municipality, Beijing Enterprises Group Company Limited, Diageo, MVM, Grey Goose, Warner Bros., The Pokémon Company, Pan Pacific LONDON, IBM, Mailchimp, Mercedes-Benz oraz Porsche Hungária.

Zespół na IAA był pod wrażeniem prac, które zostały zgłoszone do 2022 MUSE Awards. Poziom wyrafinowania, doskonałe wykonie i produkcja kampanii naprawdę reprezentowały to, co najlepsze w branży kreatywnej i projektowej. IAA wyraża uznanie dla wszystkich uczestników za poświęcenie się ich rzemiosło, a w szczególności dla nagrodzonych projektów poszerzających granice kreatywności i projektowania.

Thomas Brandt, rzecznik prasowy IAA


źródło: ESE Entertainment

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

W co inwestują polscy 30- i 40-latkowe oraz osoby starsze?

inwestycja

Z badania przeprowadzonego przez Assay Index wynika, że ok. 56% Polaków ma oszczędności. Większość z nich trzyma pieniądze na lokatach bankowych, co w obliczu rosnącej inflacji i niskich stóp procentowych jest najmniej rentowną formą inwestycji. Pozostałe osoby postanowiły ulokować swoje środki w miejscach, które dają szansę na ochronę kapitału przed spadkiem wartości pieniądza. Gdzie konkretnie? Okazuje się, że to zależy m. in. od wieku inwestora.

Ceny nie wzrastały tak szybko od ponad dwudziestu lat. Pod względem wskaźnika inflacji Polska znajduje się w czołówce Unii Europejskiej. Lokaty bankowe nie gwarantują żadnej ochrony kapitału, dlatego część z nas zdecydowała się zabezpieczyć swoje środki w inny sposób. Sporą popularnością cieszą się kryptowaluty, nieruchomości i złoto. O miejscu inwestycji w wielu przypadkach decyduje … wiek. Młode osoby częściej skłaniają się w stronę kryptowalut, z kolei starsi inwestorzy chętniej wybierają sprawdzone rynki inwestycyjne, czyli złoto lub nieruchomości.

Kryptowaluty inwestycją wybieraną przez młodych

Według danych zgromadzonych przez Assay Index to właśnie młodzi ludzie (w wieku 18-24 lata) najchętniej decydują się na inwestowanie posiadanych środków. Aż 34% z nich ma pozytywny stosunek do zabezpieczenia swojego kapitału. Jaki obszar inwestycyjny najchętniej wybierają? Przede wszystkim kryptowaluty.
Rynek kryptowalut stale się rozwija, ale też dynamicznie zmienia. Mimo wszystko młodzi ludzie to właśnie w nim widzą największą szansę na zabezpieczenie oszczędności i duży potencjał na pomnożenie kapitału. Około 13% Polaków uznało je za najkorzystniejszą formę inwestycji. Trzeba jednak uczciwie powiedzieć, że w dużej mierze kryptowaluty postrzegane są przez pryzmat możliwych korzyści, o których w mediach jest bardzo głośno, jednak wiele osób zapomina o ryzyku – a to z kolei jest naprawdę spore. Badanie przeprowadzone przez Assay Index potwierdza, że wraz z wiekiem zainteresowanie kryptowalutami zaczyna spadać. Wśród osób powyżej 45 roku życia tylko 7% Polaków postrzega tę formę inwestycji jako korzystną.

W co inwestują 40-latkowie?

Wraz z wiekiem rośnie zainteresowanie inwestowaniem w te najbardziej znane, sprawdzone i powszechnie uważane za bezpieczne formy ochrony kapitału. Wśród nich królują nieruchomości i to właśnie tam osoby z grupy wiekowej 40-50 lat najchętniej lokują swój kapitał. – Rynek nieruchomości od wielu lat cieszy się ogromną popularnością wśród inwestorów. Ceny za metr kwadratowy stale idą w górę, a dobra inwestycja może zwrócić się ze znacznym procentem. Nasi klienci, którzy chcą kupić luksusowe mieszkanie, to przede wszystkich osoby z tej grupy wiekowej. Zwykle są to ludzie zdecydowani i pewni, że to skuteczny sposób na ochronę kapitału. – komentuje Ewa Ryfa z Aura Development.

Nie ulega wątpliwości, że Polakom inwestowanie w nieruchomości wciąż kojarzy się ze stabilnym ulokowaniem kapitału. Potwierdzają to dane Assay Index – ponad połowa osób uczestniczących w badaniu wskazała je jako najbezpieczniejszą i najbardziej rentowną formę ochrony oszczędności. Popyt na mieszkania nie maleje, w dalszym ciągu wielu z nas chce mieć przysłowiowe cztery kąty na własność. Ryzyko jest minimalne, a nawet jeśli wydarzy się coś nieprzewidzianego, nie stracimy wszystkiego.

Wybór typu nieruchomości ma także znaczenie pod kątem inwestycyjnym. Lokalizacja, udogodnienia takie jak nowoczesne windy, parkingi podziemne czy szlachetne materiały części wspólnych budynku, sprawiają, że nieruchomość zyskuje na wartości – dodaje ekspert Aura Development.

Osoby starsze też stawiają na nieruchomości, ale nie zapominają o złocie

Nieruchomości i inwestycje w złoto oraz kamienie szlachetnie nie bez powodu są oceniane jako najskuteczniejsza forma ochrony kapitału. Zarówno złoto, jak i nieruchomości, są wartościami docenianymi na całym świecie. Nic dziwnego, że także zdaniem Polaków korzystne są te inwestycje, które mają charakter materialny. – Te dwa obszary inwestycyjne – złoto i nieruchomości – są do siebie podobne na wielu płaszczyznach. Należy jednak zauważyć, że złoto zdecydowanie łatwiej stracić. Możemy je zgubić albo paść ofiarą kradzieży. Utrata nieruchomości nie jest niemożliwa, ale zdecydowanie trudniejsza.

Ewa Ryfa, Aura Development

Nie ulega jednak wątpliwości, że osoby starsze wiekiem, doświadczone, wybierają możliwie jak najbezpieczniejszych sposoby, aby zabezpieczyć swój kapitał. Do takich z pewnością należą właśnie inwestycje w nieruchomości luksusowe i złoto.


źródło: Assay Index

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Jak rynki zareagowały na Rosyjską inwazję

spadki na rynkach

Zarówno giełda jak i kursy walut są bardzo mocno narażone na zmianę w obliczu tak poważnego kryzysu jak ten, który aktualnie ma miejsce na Ukrainie. Jak tym razem zareagował rynek?

Waluty

Ogromne osłabienie dotknęło złotówkę, która nad ranem straciła około 2,2 procent w stosunku do dolara oraz 1,5 procent w stosunku do euro. Samo euro również mocno odczuło aktualne wydarzenia, tracąc 0,7 procent do amerykańskiego dolara. Duże straty odnotował również rubel, w tym przypadku mowa o spadku o ponad 3 procent w ciągu kilku godzin. Dużym problemem dla polaków może być od kilku dni umacniający się franek szwajcarski, którego kurs w przeciągu ostatnich trzech dni wzrósł o blisko 4 procent, przez co aktualnie zapłacimy za niego 4,5 złotego. To z kolei oznacza duże koszty dla wszystkich, którzy lata temu zdecydowali się na kredyt mieszkaniowy w tej właśnie walucie.

Giełda

Widmo wojny dotknęło również światowe giełdy, a najbardziej odczuł to rynek Rosyjski. Od rana główny indeks na moskiewskiej giełdzie RTS stracił w najniższym punkcie ponad 50 procent wartości. Po interwencji banku centralnego Rosji, który zakazał krótkiej sprzedaży, indeks zaliczył odbicie i utrzymuję się aktualnie na poziomie 776 punktów, czyli około 30 procent poniżej wczorajszych wartości. Również wypłaty gotówki z banków zostały na terenie Rosji ograniczone do równowartości około 14 tysięcy złotych dziennie.
Również Warszawska giełda zaliczyła duże obniżki, w przypadku WIG 20 mowa o ponad 10-procentowym spadku. Jedynie indeks VIX zwany indeksem strachu zaliczył ogromne wzrosty bliskie 30 procentom.

Surowce

W przypadku surowców takich jak ropa i gaz wzrosty cen na rynkach okazały się ogromne i już wkrótce prawdopodobnie odczuję to każdy. Nie inaczej jest w przypadku złota oraz srebra, choć te mają mniejszy wpływ na kieszenie obywateli.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

11-letnia walka pomiędzy Bitcoinem a złotem o serca inwestorów. Co pozwoliło zarobić miliony, a co sprawiło, że je straciłeś?

Bitcoin

Ich ilość jest ograniczona, a żeby je pozyskać – trzeba je najpierw „wykopać”. Na tym kończą się oczywiste podobieństwa między kryptowalutami a złotem. Zarówno materialny kruszec, jak i cyfrowe aktywa, są dla inwestorów ciekawym rozwiązaniem, także w czasach pandemii. Ich wartość może rosnąć w dużym tempie, niejako niwelując efekt inflacji. Jest to szczególnie ważne w obecnym czasie, gdy w wielu państwach, w tym w Polsce, dość znacząco wzrósł jej poziom. Eksperci BlockBen przeanalizowali, jak od powstania Bitcoina zmieniały się kursy złota i najpopularniejszej kryptowaluty oraz to, jakie instrumenty finansowe powstają w oparciu właśnie o połączenie złota i kryptowalut.

Bitcoin debiutował na Mt.Gox (giełdzie kryptowalut) 17 sierpnia 2010 roku z ceną 0,063 dolara. Tego samego dnia za uncję złota płaciło się 1226,25 dolara. Niemal 11 lat później, 12 sierpnia 2021 roku wartość Bitcoina osiągnęła 46 432,20 dolarów. Cena złota również wzrosła, ale nie tak spektakularnie – za uncję zapłaciliśmy 1754,48 dolarów. To oznacza, że dwie osoby, które zainwestowały 11 lat temu 100 dolarów w jedno albo drugie aktywo, mają dziś zupełnie inny status finansowy. Za 100 dolarów we wskazanym dniu 2010 roku można było kupić bowiem 1587,30 Bitcoinów i 0,081 uncji złota. Oznacza to, że osoba, która zainwestowała wówczas w złoto, zarobiła do tej pory „na czysto” 43 dolary. Ta, która zainwestowała w Bitcoiny, zarobiła „nieco” więcej, bo 73 miliony i 701 731 dolarów! Może się zatem wydawać, że inwestowanie w kryptowaluty to pewny zyski i ten, kto się na to zdecyduje, zawsze zarobi. W praktyce takie założenie nie może być dalsze od prawdy.

Podróżujesz w czasie, by inwestować? Lepiej wybierz dobry moment

Choć eksperci zdają sobie sprawę, że podane wyżej dane mogą działać na wyobraźnię, warto pamiętać o ważnych aspektach inwestowania w kryptowaluty – są ekstremalnie zmienne i nieprzewidywalne.

Attila KrocsekKażdy musi pamiętać, że taki inwestycyjny „złoty strzał” jest bardzo, bardzo trudny do przewidzenia. Wracając do przedstawionych kalkulacji. Możemy zauważyć, że jeśli ktoś kupił 1587 Bitcoinów 11 lat temu, zarobił ponad 73 miliony dolarów. Ale jeśli kupił tę samą liczbę Bitocinów 14 kwietnia bieżącego roku, stracił do tej pory 31 miliardów dolarów! Oczywiście, to całkowicie hipotetyczna sytuacja, ale pokazuje skalę spadków i zmienność kursu najpopularniejszej kryptowaluty. Nie każdy chce ryzykować tak dużo, dlatego złoto nadal jest bardzo popularne.

Attila Krocsek, ekspert estońskiej firmy fintechowej BlockBen

Niestabilność kryptowalut to ich najsłabszy punkt od samego początku ich istnienia. Ich kurs może się znacząco zmienić nawet przez… słowa. Dokładnie to przytrafiło się w maju tego roku, gdy potężny spadek wartości Bitcoina został spowodowany przez niezbyt przychylne dla kryptowaluty twitterowe deklaracje Elona Muska, a także przez informacje dotyczące zaostrzenia kontroli na rynku kryptowalut przez USA czy Chiny.

Czy złoto i kryptowaluty mogą iść ze sobą w parze?

Jak się okazuje, najcenniejszy kruszec i cyfrowe aktywo mają sobie jednak wiele do zaoferowania. Duża zmienność istniejących kryptowalut sprawiła bowiem, że inwestorzy zaczęli poszukiwać bardziej przewidywalnych rozwiązań, a rynek – zaczął je oferować. Tak powstały m.in. stablecoiny. Stablecoiny to kryptowaluty, których wartość jest przynajmniej częściowo oparta na aktywach zewnętrznych, czyli na przykład… na złocie. Do najpopularniejszych produktów tego typu należą m.in. Tether Gold (XAUt) czy PAX Gold (PAXG).

Attila KrocsekIch zaletą jest to, że tak jak normalne kryptowaluty są zbudowane na technologii blockchain, a ich kurs nie może być kontrolowany przez państwowe rządy. Dodatkowo, ich wartość jest zabezpieczona złotem. Przez to ich kurs jest mniej podatny na wahania spowodowane przez klęski naturalne, strajki i tym podobne zdarzenia. Liczba stablecoinów cały czas rośnie.

Attila Krocsek, ekspert estońskiej firmy fintechowej BlockBen

Na tym wykorzystanie złota w kryptowalutach się nie kończy. Fintech BlockBen w sierpniu 2021 roku wprowadził do sprzedaży BIT (BlockBen Index Token), który w ramach jednego rozwiązania gromadzi wiele kryptowalut, a także min. 10% środków opartych na złocie. Zgodnie z zapowiedziami jego twórców, to rozwiązanie stworzone po to, by łączyć zalety złota i środków cyfrowych. W ciągu niecałych 72 godzin po uruchomieniu, wartość sprzedanego BIT osiągnęła milion euro.


Źródło: BlockBen

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF