...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Start głównego etapu kampanii rebrandingowej marek Grupy Polsat Plus

Grupa Polsat Plus logo

Rozpoczyna się główny etap kampanii rebrandingowej kluczowych marek Grupy Polsat Plus. Po fazie wprowadzającej, startuje nowa, pierwsza w historii wspólna kampania trzech marek – Plusa, Polsatu i Polsat Box (wcześniej Cyfrowy Polsat), którą łączy hasło „Ty rządzisz. Wybierz swoje wszystko”. W nowym spocie biorą udział m.in.: Wojciech Mecwaldowski – nowy ambasador marki Plus, Jacek Braciak znany ze spotów Polsat Box, Tomasz Karolak obecny w reklamach Plusa na Kartę oraz cała plejada gwiazd znanych z anten Polsatu: sanah, Krzysztof Ibisz, Paulina Sykut-Jeżyna, Karolina Gilon, Wiktoria Gąsiewska i Piotr Gąsowski. W spocie została wykorzystana ścieżka dźwiękowa „You Can’t Hurry Love”, światowego przeboju w wykonaniu Phila Collinsa.

Nowa, czytelna i spójna identyfikacja wizualna produktów i usług w Grupie Polsat Plus

Kampania prezentuje spójny przekaz łączący wszystkie marki – Plus, Polsat i Polsat Box zapewniają klientowi wybór tego z czego, kiedy, gdzie, w jaki sposób i na jakim urządzeniu chce korzystać – zgodnie z hasłem „Wybierz swoje wszystko”. Odpowiada też na pytanie postawione we wcześniejszych spotach: „Kto rządzi… internetem, 5G, rozrywką, emocjami, serialami i sportem?”

Klient oczekuje, że marka będzie odpowiadać na jego indywidualne potrzeby. Chce decydować – mieć szerokie możliwości wyboru zgodnie ze swoimi oczekiwaniami i potrzebami. My, jako Grupa, odpowiadamy na to mówiąc: w Plusie, Polsacie i Polsat Box możesz wybrać swoje wszystko. Możesz rządzić m.in.: internetem, 5G, technologiami, rozrywką, emocjami, serialami i sportem.

Piotr Gaweł, Członek Zarządu Polkomtela, operatora sieci Plus, Grupa Polsat Plus

W nowej kampanii tym, kto rządzi jest każdy z klientów – mieszkaniec Polski, użytkownik internetu, widz telewizyjny, fan filmów i seriali czy kibic sportu. Plus łączy ludzi dzięki najnowocześniejszym technologiom komunikacyjnym i najlepszemu internetowi 5G w Polsce. Polsat – to najlepsze emocje i informacje – rozrywka, sport, filmy, seriale i programy newsowe. Polsat Box – to bogaty wybór różnego rodzaju treści i szereg możliwości dostępu do nich.

https://youtu.be/LbOiCx9jSQQ

Kierunki strategiczne kampanii

Najnowsza, zrealizowana wspólnie dla trzech marek, kampania jest kontynuacją rozpoczętego procesu strategicznej harmonizacji komunikacji marketingowej Grupy. Jej celem jest pokazanie kluczowych wartości łączących marki oraz ich spójności zarówno na poziomie wizualnym (logotypy, skóry), jak i samego przekazu – wspólnego hasła „Wybierz swoje wszystko”.

Szeroko zakrojony proces zmian, rebranding i startująca kampania są rezultatem ponad dwóch lat intensywnej pracy pracowników Grupy przy wsparciu międzynarodowych firm doradztwa strategicznego (Lippincott, Wolff Olins, Straightline), które zakończyły się opracowaniem nowego kierunku komunikacji dla Grupy, jak również wiodących marek wchodzących w skład portfela – Plus, Polsat i Polsat Box.

W toku przeprowadzonych analiz oraz pogłębionych badań marketingowych (przy współpracy z firmą badawczą IPSOS) wybrany został kierunek strategiczny zaproponowany przez Straightline.

Założenia strategii zostały przełożone na nowy język wizualny marek przez renomowaną międzynarodową agencję Saffron Brand Consultants, która była odpowiedzialna za stworzenie nowych logotypów, spójnych sygnetów oraz tzw. „skóry”. Wdrażany system identyfikacji wyznacza nowy kanon w historii tworzenia wyjątkowego języka komunikacji wizualnej, który będzie charakterystyczny dla poszczególnych marek Plus, Polsat, Polsat Box, jak również dla marki korporacyjnej, jaką jest Grupa Polsat Plus.

Wyrazisty i bardzo spójny na poziomie strategicznym i wizualnym system nowej identyfikacji umożliwia konsumentowi szybkie wrażeniowe skojarzenie, czym jest i co oferuje dana marka. Język ten podkreśla również fakt przynależności wszystkich marek do jednej grupy.

Kompleksowość usług Grupy pozwala na swobodną konfigurację i wybór tych produktów, które są aktualnie potrzebne. Dzięki temu każdy klient rządzi swoim światem usług i produktów. Rządzi, bo ma to, co jest najlepsze. Rządzi, bo wybiera to, co chce, co go bawi, co lubi i co jest mu potrzebne, a także to, co jest dla niego najbardziej opłacalne. Może konfigurować, łączyć, włączać, oglądać i ustawiać wszystko według swoich upodobań. Wybiera produkty i usługi odpowiadające jego preferencjom w danym czasie. Dodatkowo otrzymuje je wszystkie razem, dostępne w prosty i przyjazny sposób. Wybiera swoje wszystko.

Spoty kampanii wyreżyserowane zostały przez Marcina Filipka, zaś za produkcję odpowiada dom produkcyjny TFP. Realizacja kampanii rebrandingowej została powierzona agencji Freundschaft
w ramach wygranego przetargu. Autorem hasła „Wybierz swoje wszystko” jest agencja Brain.


Źródło: Grupa Polsat

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Nocowanie.pl z nową stroną główną

Nocowanie.pl

Każda podróż zaczyna się od wyboru noclegu! Dlatego Nocowanie.pl jeszcze bardziej ułatwia turystom planowanie wypoczynku, wprowadzając nową wersję strony głównej. Kamil Ruciński, członek Rady Nadzorczej Nocowanie.pl jest laureatem 8. edycji rankingu 50. Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Portal Nocowanie.pl już od ponad 15 lat towarzyszy turystom podczas planowania wypoczynku w Polsce. W bazie możemy znaleźć około 50 tysięcy ofert noclegowych w najpiękniejszych zakątkach kraju, które nadają się na każdą okazję i kieszeń!

Kamila MiciułaJesteśmy pierwszym wyborem dla blisko 3 mln Polaków, który planują z nami swoje urlopy. Wprowadziliśmy szereg zmian na stronie głównej Nocowanie.pl, by to planowanie było jeszcze łatwiejsze. Kierujemy się hasłem User First, dbając o komfort naszych użytkowników. Zaznaczamy też, że to pierwszy etap dużych usprawnień, jakie zamierzamy wdrożyć w nadchodzących miesiącach.

Kamila Miciuła, portal Nocowanie.pl

Od dłuższego czasu serwis Nocowanie.pl badał oczekiwania turystów wobec portalu. Sprawdzali też, czego i w jaki sposób szukają użytkownicy. Usprawnienia, które proponuje Nocowanie.pl, uwzględniają więc potrzeby oraz sugestie turystów, planujących wypoczynek w Polsce i szukających noclegów w naszym portalu.

Wprowadzone zmiany są widoczne już na pierwszy rzut oka. Co i dlaczego się zmieniło?

📊 SEO – umocnienie pozycji portalu w wynikach wyszukiwania największych wyszukiwarek. Zmiana wydajności strony oraz treści wpłynie pozytywnie na pozycję w wynikach wyszukiwania, dzięki czemu użytkownicy znajdą oferty jeszcze skuteczniej.

💻 Najnowsze wytyczne Google, ich wprowadzenie zapewnia najwyższą jakość i wygodę korzystania z Portalu. Wszystkie zmiany zostały oparte na wielogodzinnej analizie zachowań użytkowników.

🛏Turysta jeszcze szybciej znajdzie wymarzoną ofertę. Najważniejszy element – wyszukiwarka noclegów – nadal pozostała na górze strony. Teraz jest jednak jeszcze bardziej intuicyjna, dzięki czemu łatwiej odnaleźć poszukiwaną lokalizację. Wdrożenie rozwiązania Elastic Search zwiększa efektywność, szybkość i funkcjonalność wyszukiwarki. Pozwala na wyszukanie najbardziej trafnych sugestii noclegów w wybranej okolicy.

📱Podejście Mobile First – korzystanie z Portalu za pomocą urządzeń mobilnych jest teraz jeszcze łatwiejsze, za sprawą ulepszonej wersji mobilnej!

🏡 Nowa sekcja „Kategorie obiektów” duży nacisk kładziemy nie tylko na regiony i miasta, ale i kategorie obiektów noclegowych. Ta funkcjonalność portalu, ułatwia Turystom znalezienie wymarzonego noclegu np. w domku czy apartamencie.

✨Bardziej atrakcyjna szata graficzna – przyciągnie nowych użytkowników i sprawi, że lepiej zapamiętają portal. Nowy wygląd jest przygotowany w oparciu o najnowsze trendy, jest lżejszy i delikatniejszy, ma też więcej zdjęć, które kierują do najchętniej wyszukiwanych lokalizacji.

🏡 Oferty specjalne – bardzo często turyści szukają noclegów także na konkretne okazje, takie jak długie weekendy, święta czy ferie. Dlatego teraz sekcja ofert specjalnych jest jeszcze bardziej wyeksponowana.

💻 Opinie – o wiele wyraźniej zostały wyeksponowane opinie turystów o obiektach noclegowych. Wiemy, że rekomendacje innych gości stanowią ważny element, który ułatwia podjęcie decyzji o wyborze konkretnego noclegu.

Kamila MiciułaZmianą na stronie główniej zapoczątkowaliśmy innowacje, które teraz będziemy sukcesywnie wprowadzać. Liczymy, że turyści, rozpoczynający wakacje na Nocowanie.pl, jeszcze szybciej znajdą swój wymarzony nocleg.

Kamila Miciuła z portalu Nocowanie.pl

Ewolucja Nocowanie.pl

To nie pierwszy raz, gdy Nocowanie.pl przybiera nową, przyjazną użytkownikom szatę graficzną. Gdyby nie stała chęć rozwoju, obserwowanie trendów oraz badanie preferencji internautów, portal nie stałby się największym polskim serwisem noclegowym oraz integralną częścią Grupy Wirtualna Polska.

Nowa strona główna odpowiada najnowszym trendom i jest przyjazna dla oka. Atrakcyjne zdjęcia przykuwają uwagę i lepiej zapadają w pamięć. Dzięki nim odnalezienie się na głównej stronie portalu staje się jeszcze łatwiejsze!

W minionych latach Nocowanie.pl kilkukrotnie zmieniało swój wygląd.

Zgłoś się do 11. edycji rankingu 50. Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie: https://brief.pl/kreatywni/zgloszenia/


Źródło: Nocowanie.pl

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Focus Media Group i Imagine Nation dokonują rebrandingu, który zmienia układ sił

rebranding

Agencje Focus Media Group i Imagine Nation dokonały rebrandingu. Teraz działają jako Focus Nation i Imagine Nation – full immersion agencies. Skąd te zmiany i co oznaczają?

Już nie Focus Media Group, lecz Focus Nation. Wspólnie z Imagine Nation, obie agencje definiują się jako full immersion agencies. Rebranding to konsekwencja zacieśniania relacji i współpracy obu agencji; dzięki wymianie i łączeniu sił – można wykreować prawdziwie oryginalne rozwiązania dla marek. Takie wzajemne uzupełnianie się sprawia również, że Focus Nation i Imagine Nation razem posiadają unikalne w skali rynku kompetencje i niezwykły potencjał, aby dokonywać kolejnych przełomów.

Określenie Full immersion agencies odzwierciedla praktykę realizowania eventów oraz budowania komunikacji marek Imagine Nation i Focus Nation. Celem jest wykreowanie świata marki, który umożliwi odbiorcy pełnie zanurzenie się w nim. Jakich narzędzi i kompetencji z szerokiego portfolio wykorzystamy – zależy od konkretnych potrzeb i aktualnych wyzwań stojących przed marką. Chodzi o zbudowanie ekosystemu marki, autentycznego i tożsamego z tym wszystkim, co za nią stoi. To świat, w którym z jednej strony zacierają się podziały na online i offline, z drugiej zaś – na atrakcyjny i wciągający kontent oraz przekaz reklamowy.

Rebranding agencji objął:

  • nową strategię działania wraz z silniej wyeksponowanymi wartości organizacji,
  • nową komunikację wizualną,
  • zmiany w strukturze zmierzające do większej integracji obu zespołów.

Powstała też jedna, wspólna strona www: https://if-nation.pl/

Identyfikacja wizualna Focus Nation i Imagine Nation – została wypracowana in-house’owo, w zespole kreatywnym pod nadzorem Piotra Zawałło, Creative Directora Focus Nation.

Nowe podejście do komunikacji marki opiera się na haśle What If; to z pozoru proste pytanie odzwierciedla strategię przełamywania schematów, poszukiwania nowych, efektywnych i atrakcyjnych form dialogu marki z odbiorcą. What If to wyzwalacz przełomowego i niestandardowego myślenia. Szukając innowacji w podejściu, formie i przekazie, zadajemy sobie to właśnie pytanie: A co by było, gdyby…

Strategia działania obu agencji została oparta na trzech filarach:

  • innowacji (aby zrozumieć nieustająco zmieniający się świat, sami musimy podążać za zmianą),
  • odwadze (oczekując lepszych wyników, nie możemy iść na kompromisy),
  • współpracy (wspólnie możemy osiągnąć więcej niż w pojedynkę).

Odpowiada to doświadczeniom agencji i wnioskom płynących z obserwacji rynku. Domena naszych czasów, zaskakujące trendy i zmienne warunki gry rynkowej wymagają ciągłego poszukiwania innowacji, a także odwagi – bo bez ryzyka i eksperymentowania, nie sposób dokonać przełomu. Obie agencje rozumieją współpracę jako kooperację na różnych poziomach. Z jednej strony podchodzą po partnersku do klientów – skupiając się na ich celach biznesowych.

Z drugiej rebranding oznacza jeszcze ściślejszą współpracę Focus Nation i Imagine Nation. Już teraz do projektów komunikacyjnych włączani są eksperci od eventów i odwrotnie, dzięki czemu można uzyskać zupełnie nową jakość i zaskakujące efekty. Agencje łącząc siły, integrują działy kreacji w jeden zespół zarządzany przez dwóch dyrektorów kreatywnych – Dawida Bednarskiego i Piotra Zawałło. Dyrektorem zarządzającym obu agencji zostaje Michał Korczak, autor nowego pozycjonowania marek i strategii „what if”, dotąd Managing Director Focus Media Group. Aneta Zawiślak integruje rozwój biznesowy obu agencji jako General Business Director.

Obie agencje działają w grupie od ponad dekady. Focus Nation specjalizuje się w marketingu 360 stopni i od lat realizuje kampanie we wszystkich kanałach komunikacji, od planowania i strategii, przez kreację, po egzekucję. Z kolei Imagine Nation to czołowa na rynku agencja eventowa, kreująca wydarzenia zarówno offline’owe, jak i online’owe.


Źródło: IF Nation

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Kinga Jaworek-Ambroziak objęła stanowisko Head of New Business & Transit Clear Channel Poland

Kinga Jaworek-Ambroziak

W sierpniu br. do zespołu Clear Channel Poland dołączyła - Kinga Jaworek-Ambroziak - obejmując stanowisko Head of New Business & Transit.

Kinga będzie odpowiedzialna za rozwój oferty tranzytowej i budowanie świadomości tegoż produktu wśród obecnych i nowych klientów. Posiada dwudziestoletnie doświadczenie w sprzedaży oraz zarządzaniu projektami, w tym ostatnie 4 lata zajmowała się reklamą tranzytową.

Wierzę, że Jej profesjonalizm i zaangażowanie pozwolą rozszerzyć i zoptymalizować ofertę Clear Channel Poland. Rozumiemy potencjał tego medium, dlatego rozwój reklamy tranzytowej w naszym portfolio jest dla nas bardzo ważny.

Michał Kaliński, Dyrektor Sprzedaży w Clear Channel Poland


Źródło: Informacja prasowa Clear Channel Poland

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

KFC zmienia towarzyszący marce od 64 lat slogan!

KFC

„It's Finger Lickin' Good” – ten slogan niezmiennie, od 64 lat, był kultowym hasłem KFC na całym świecie. Jednak, jak sama marka przyznaje, zachęcanie do oblizywania palców po zjedzeniu przepysznych kawałków kurczaka w chrupiącej panierce w obecnej sytuacji i obowiązujących obostrzeniach wydaje się być dziś nie najlepszym pomysłem. Stąd właśnie globalna, ale też historyczna decyzja o tymczasowym wstrzymaniu posługiwania się sloganem „It's Finger Lickin' Good” w przekazach reklamowych.

Jak na markę funkcjonującą w czasach, kiedy wszystko wokół opiera się na ciągłych zmianach, imponującym jest, że KFC udało się od ponad pół wieku pozostać przy swoim sloganie, kultywując jego znaczenie. Jak to działa? Jedynym słusznym wytłumaczeniem dla tego fenomenu jest fakt, że slogan zwyczajnie mówi prawdę. Po prostu, kurczak KFC jest Finger Lickin’ Good. Po pysznej porcji kurczaka oblizywanie palców to naturalna kolej rzecz, a myśl, że mogłoby dojść do zmarnowania choćby jednego kęsa któregoś z idealnie przygotowanych dań KFC, nie podlega nawet żartom.

Dziś to historyczne hasło, mimo że wciąż prawdziwe, przestało pasować do aktualnej sytuacji. Obecny rok jest – jak żaden dotychczas – niezwykle wymagający i stawia przede wszystkim kolejne wyzwania. Z tego właśnie powodu KFC zadecydowało o wprowadzeniu na jakiś czas przerwy w używaniu znanego nam od lat hasła we wszystkich swoich reklamach, aby chronić swoich gości.

Znaleźliśmy się w wyjątkowej sytuacji – mamy kultowy slogan, który chwilowo nie pasuje do obecnej sytuacji. Podczas, gdy my wstrzymujemy się z używaniem hasła It’s Finger Lickin’ Good, możecie być pewni, że jedzenie, które uwielbia tak wielu ludzi na całym świecie, ani trochę się nie zmieni.

Catherine Tan-Gillespie, globalna dyrektor ds. marketingu w KFC

Mimo krótkiego oddechu na odrobinę żartów z przymrużeniem oka, KFC nadal będzie serwować jedzenie, które sprosta znaczeniu słów: „Finger Lickin’ Good”, dbając o najwyższy poziom obsługi, najwyższą jakość serwowanych dań oraz zapewniając swoim gościom i pracownikom najwyższe standardy bezpieczeństwa. Kurczak smażony jest zawsze w temperaturze powyżej 170 stopni, po usmażeniu jedynie dłonie Gościa dotykają pysznego jedzenia, a pracownicy regularnie myją i dezynfekują ręce. Dodatkowo w ostatnim kwartale zasady te zostały jeszcze mocniej zaostrzone i kontrolowane – sieć zapobiegawczo dezynfekuje torby, rekomenduje płatności kartą i dezynfekuje terminale na bieżąco. Ponadto, KFC w trosce o najwyższe bezpieczeństwo swoich gości oferuje obecnie wiele możliwości zamawiania dań z restauracji. Są to m.in. KFC Dostawa, umożliwiająca
zamawianie jedzenie do domu również z wariantem bez kontaktu z doręczycielem oraz KFC® Collect – dostępnej w aplikacji KFC na telefon, która umożliwia użytkownikom dokonania wszystkich czynności zamawiania zdalnie, poza samym odbiorem, który może nastąpić w zależności od preferencji gości, przez Drive Thru, w lokalu albo na wyznaczonym miejscu parkingowym wybranej restauracji.

Tymczasem, w mediach społecznościowych KFC Polska pojawiły się filmiki, które w zabawny sposób maskują napis It’s Finger Lickin’ Good. Już niebawem pojawi się także nawiązujący do akcji konkurs. Warto więc być czujnym i obserwować na bieżąco profile KFC Polska na Facebooku i Instagramie.

A dla wszystkich najwierniejszych fanów słowa uspokojenia na koniec: nie martwcie się – hasło powróci. Dokładnie wtedy, gdy nadejdzie na to odpowiedni czas. A jeśli ktoś nie umie zjeść kurczaka bez oblizywania – może to zrobić, jeśli wcześniej dokładnie umył ręce!


Źródło: Informacja prasowa KFC

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Pourlopowa chandra czy czas na zmianę pracy?

Każdy pracownik zasługuje na wakacje i chwilowe odcięcie się od obowiązków zawodowych oraz życia na wysokich obrotach. Powrót do rzeczywistości po relaksującym urlopie bywa jednak trudnym przeżyciem, z którym wiąże się stres, a nawet przygnębienie. Co jednak, jeśli chandra nie wynika z zakończenia wakacji, lecz świadczy o niezadowoleniu z wykonywanej pracy? Zdaniem ekspertki Hays, trudny powrót z urlopu w niektórych przypadkach powinien być motywatorem do zmian zawodowych.

TRUDNY POWRÓT

Rozwój nowoczesnych technologii znacząco wpłynął na charakter i tempo życia zawodowego. Pracujemy intensywnie, stale próbując odnaleźć się w dynamicznie zmieniającym się środowisku. Co więcej, często pracujemy ponad normę – z badania Hays „Nadgodziny” wynika, że niemal 75% Polaków pracuje w nadgodzinach. Zaburzenie równowagi pomiędzy życiem zawodowym a odpoczynkiem oraz szybkie tempo pracy sprawiają, że na zasłużony urlop wielu pracowników czeka z utęsknieniem. A kiedy już wyruszą na odpoczynek, to w mgnieniu oka okazuje się, że pora wracać.

Zazwyczaj koniec urlopu wiąże się ze smutkiem i stresem – zastanawiamy się na ile wiadomości będziemy musieli odpowiedzieć, czy czekają na nas sprawy niecierpiące zwłoki, jakie decyzje zostały podjęte pod naszą nieobecność. Powrót jest zdecydowanie łatwiejszy, jeśli atmosfera w pracy jest dobra, wynagrodzenie satysfakcjonujące, a obowiązki zawodowe są ciekawe i dają szansę na rozwój. Co jednak w sytuacji, kiedy po wejściu do biura odczuwasz przygnębienie i zmęczenie, a po kilku dniach zupełnie zapominasz o dopiero co przebytym urlopie? Powakacyjna chandra nie mija, a zniechęcenie rośnie w siłę? Możliwe, że ta sytuacja jest jasnym znakiem, że nadszedł czas na zmiany w życiu zawodowym. Ekspertka Hays radzi, jak rozróżnić przygnębienie związane z powrotem po urlopie od niezadowolenia z posady.

MENTALNE WAKACJE NA DŁUGO PRZED URLOPEM

Urlopu wyczekujemy zwykle z niecierpliwością – już na kilka tygodni przed wyjazdem intensywnie myślimy o nadchodzącym wypoczynku. Jednak o ile pewne przedurlopowe rozkojarzenie większość współpracowników jest w stanie zaakceptować, to zupełnie inną sytuacją jest wycofanie się z życia firmy na kilka tygodni przed planowanymi wakacjami. – Mentalne wakacje i brak wystarczającego zaangażowania w bieżące obowiązki mogą nie tylko negatywnie wpłynąć na reputację w oczach przełożonych, ale są także znakiem, że na obecnym stanowisku pracownik nie realizuje swoich ambicji – nudzi się, jest nienależycie doceniany lub wynagradzany, bądź nie odnajduje się w atmosferze panującej w firmie – komentuje Agnieszka Kolenda, Executive Director w Hays Poland. – W takiej sytuacji urlop jest wybawieniem i szansą na nie tyle odpoczynek, co zapomnienie o przykrym obowiązku, jakim jest praca – dodaje.

Jeśli więc samo zaplanowanie wyjazdu wakacyjnego jest równoznaczne ze zmniejszeniem zaangażowania w pracę – słabszymi wynikami, niedokończonymi projektami oraz nieprzekazaniem informacji o pilnych kwestiach innym współpracownikom – może to oznaczać, że obecna praca nie przynosi satysfakcji i warto rozważyć zmiany. – Skoro pracownik tak bardzo nie może się doczekać wyjazdu, że mentalnie rozpoczyna go kilka tygodni wcześniej, jest to świadectwo niezadowolenia z życia zawodowego – dodaje Agnieszka Kolenda.

RELAKS I ZADOWOLENIE WYŁĄCZNIE NA URLOPIE 

Jeśli na urlopie uświadamiasz sobie, że po raz pierwszy od bardzo dawna odczuwasz pełne odprężenie i radość, może to być sygnał ostrzegawczy. – Oczywiście nawet na idealnie dopasowanym stanowisku trudno czuć się w pracy jak na wakacjach, ale aktywność zawodowa powinna przynosić satysfakcję z pokonanych wyzwań – twierdzi Agnieszka Kolenda i dodaje. – Z pewnością praca nie może wiązać się z negatywnymi emocjami i stresem, które uniemożliwiają relaks wieczorami lub w weekendy.

Sytuacja, gdy odpoczynek jest możliwy wyłącznie na wakacjach, może oznaczać, że nadszedł czas na zmiany. Jeśli wspomnienie pracy zawodowej na urlopie wywołuje stres i przygnębienie, warto zastanowić się nad dotychczasowym stanowiskiem lub, w zależności od powodów niezadowolenia, również nad obecną firmą. Jak uważa Agnieszka Kolenda, brak satysfakcji z pracy prowadzi do zniechęcenia, które wpływa również na ogólną jakość życia. – Praca zawodowa to bardzo ważna część życia, dlatego nie dość, że nie powinna negatywnie wpływać na sferę prywatną, to powinna także stanowić źródło możliwie wielu pozytywnych emocji – dodaje ekspertka.

URLOP, KTÓREGO NIE BYŁO

W obliczu nadchodzącego powrotu do pracy z urlopu wiele osób z chęcią przedłużyłoby odpoczynek, ponieważ wszystko, co dobre, kończy się zbyt szybko. Jeśli po długiej nieobecności nie odczuwa się ani odrobiny radości na myśl o powrocie do pracy, to warto potraktować to jako sygnał, że obecne życie zawodowe może wymagać naprawy. Agnieszka Kolenda wskazuje również na bardzo powszechny, lecz istotny sygnał. – Często zdarza się, że zaraz po powrocie z urlopu zupełnie zapominamy o wypoczynku – odczuwamy stres i zmęczenie o natężeniu sprzed wakacji. W niektórych przypadkach jest to jednak wyłącznie powakacyjna chandra – dodaje. Jeśli jednak to uczucie nie znika po kilku dniach aklimatyzacji w biurze, to problem może być poważniejszy i wymagać podjęcia konkretnych kroków.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Zmiana – oto jak skutecznie walczyć z oporem pracowników! Dlaczego niektórzy boją się zmian?

Czy zdarzyło Ci się, że pełen ekscytacji przedstawiasz pracownikom nową strategię sprzedaży, innowacyjne rozwiązania, a w zespole nie widzisz entuzjazmu? Czy zdarzyło Ci się, że komunikując zmianę w firmie (choćby najmniejszą, nie rewolucję!), w odpowiedzi otrzymujesz akceptację, nikt nie ma pytań, a żywe dyskusje na ten temat zaczynają się między pracownikami w kuluarach? To nie „wróży” dobrze dla powodzenie we wdrożeniu zmiany. Oto kilka słów o tym, dlaczego tak się dzieje i jak można temu zaradzić...

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF