...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Nie zbierzesz pieniędzy w sieci, jeżeli tego nie zrobisz

Zrzutka

W jaki sposób podziękowania przekładają się na ilość i wysokość wpłat? Jakich błędów wystrzegać się przy planowaniu i organizacji własnej zrzutki? Jak właściwie wykorzystać analitykę, social media, widgety, targetowanie, adresy śledzące, pixel FB czy tagowanie kampanii promocyjnej? Jaką strategię przyjąć dla zbiórki w internecie, aby odnieść sukces? Odpowiedzi na te oraz wiele inny pytań, prezentuje poniższe zestawienie opracowane na podstawie analizy ponad 20 tysięcy udanych zrzutek.

Co roku w Polsce organizowanych jest ponad 100 tysięcy zbiórek online. Biorąc pod uwagę, że z roku na roku zbiórek dynamicznie przybywa, w głowach organizatorów zrzutek pojawia się wiele pytań. Jak się skutecznie przygotować do uruchomienia, przeprowadzenia i wypromowania indywidualnej zrzutki, aby odniosła sukces, czyli zebrała zaplanowaną kwotę pieniędzy w określonym czasie?

Dobra strategia to dopiero początek

Wszelkie działania powinny być poprzedzone przygotowaniem planu działania, któremu towarzyszyć będzie harmonogram, a także określenie budżetu, np. kampanii marketingowej. Dodatkowo, pomoże nam wskazanie jasno sprecyzowanego i co ważne mierzalnego celu, a także terminu startu oraz zakończenia zrzutki online.

Ważne jest także, aby organizatorzy określili grupę docelową, do której będą kierowali – targetowali komunikację i reklamy, a także wybrali kanały dotarcia do niej, np. poprzez Google Ads, na Facebooku, działania promocyjne w social mediach: Instagram, Twitter, YouTube, LinkedIn, etc., działania z zakresu marketingu szeptanego – komentarze, fora, etc. W ramach przygotowań, warto także zastanowić się kto będzie wspierał nasze działania, czyli powinno się wskazać tzw. grupy wsparcia, tj. konkretnych członków rodziny czy znajomych, którzy będą pomagali organizatorom.

 Tomek Chołast Należy pamiętać, że na sukces zrzutki pracuje cały sztab ludzi – najbliżsi, przyjaciele czy wolontariusze. Komunikacja w tak dużej grupie odbywa się przede wszystkim online. Dlatego zawczasu należy zaplanować jakich komunikatorów będzie się używało. Należy także przypisać każdemu z członków zespołu konkretne zadania oraz wskazać czas kiedy ich praca będzie wymagana. Warto rozważyć także, włączenie do działań marketingowych osób z grupy promocji tj. dziennikarzy, influencerów, celebrytów, etc. Ich zaangażowanie może w krótkim czasie zwiększyć znacząco ilość wpłat.

Tomasz Chołast, współzałożyciel zrzutka.pl.

Dobre planowanie, jeszcze lepsze działanie

Całość działań praktycznych powinniśmy zacząć od założenia zrzutki na wybranej platformie online. Następnie przygotowujemy jej opis, dodajemy zdjęcia i film. Ten ostatni, dobrze zrobiony, potrafi otworzyć wiele ludzkich serc i w sposób wymierny przybliżyć nas do realizacji celu.

W kolejnym kroku warto założyć i zweryfikować konta na wybranych mediach społecznościowych, platformach, forach czy grupach dyskusyjnych. Dodatkowo, należy opracować komunikaty do grup docelowych, promocji i wsparcia, a także różne wersje reklamy oraz wybrać narzędzia promocji. Ważne, aby organizatorzy pamiętali o regularnym mierzeniu konwersji i optymalizacji działań marketingowych, wykorzystując do tego darmowe i dobre programy dostępne w sieci. Warto także skorzystać z narzędzia, które oferują wybrane platformy crowdfundingowe – stworzenie własnego linku śledzącego dla indywidualnej zrzutki. Dzięki temu, można będzie na bieżąco monitorować, które działania promocyjne przynoszą najlepsze efekty. Warto także stworzyć własną stronę internetową promującą indywidualną akcję i umieść na niej widget do zrzutki na platformie crowdfundingowej.

Kiedy już wszystko jest gotowe, nie pozostaje nam nic innego jak wystartować i monitorować stopień realizacji naszego celu – ilości zebranych środków pieniężnych. Nie ma też co się przejmować słabym początkiem. W przypadku bardzo wielu zbiórek online, pierwszy okres nie oznacza spływu dużych pieniędzy na konto organizatorów zrzutki. Dlatego, tak bardzo ważna jest konsekwencja w realizacji zaplanowanych strategii i konkretnych działań. Warto także zadbać o to, aby zweryfikować zrzutkę, gdyż to działanie bardzo nas uwiarygodni w oczach potencjalnych darczyńców.

Tomek ChołastOrganizatorzy zrzutek bardzo często zapominają o zbudowanie wiarygodności. Dla wielu z nich, dużą trudnością jest mówienie głośno o swoich problemach i potrzebach oraz proszenie o pomoc osób obcych. Warto przemóc obawy, strach, zrezygnować z prywatności i otworzyć się, przedstawiając uczciwie swoją historię. Dzięki temu wzbudzamy zaufanie. W efekcie, otrzymamy zwrotnie falę pozytywnej energii, wiele pozytywnych wiadomości i komentarzy. Oczywiście, jak zawsze nie obędzie się bez przykrych uwag, które czasami na krótką chwilę podcinają skrzydła. Ale nie warto się nimi przejmować, tylko robić dalej swoje.

Tomasz Chołast, współzałożyciel zrzutka.pl

Nagradzaj i dziękuj

W powodzeniu zbiórki online, często ważne okazują się być nagrody. Jeżeli wspierający mogą otrzymać dzięki niesionej pomocy finansowej, jakiś realny benefit, to na pewno przyczyni się to do powodzenia zrzutki. Zaangażowanie mediów, zarówno tych społecznych, jak i tradycyjnych, jest także bardzo ważnym działaniem praktycznym, które potrafi w bardzo krótkim czasie przyciągnąć do indywidualnej zrzutki dziesiątki, setki, a czasem nawet tysiące osób. Aby tak się stało, powinniśmy zadbać także o dobre story, czyli opowiedzieć o swojej historii w najbardziej ciekawy, ale również prawdziwy i naturalny sposób.

Warto również przez cały czas informować grupy docelowe oraz osoby, które już wsparły naszą zbiórkę o postępach. Stała komunikacja jest ważna także w przypadku kiedy z sukcesem zakończymy zbiórkę. Dzięki temu darczyńcy będą wiedzieli, że ich pieniądze nigdzie nie zniknęły, ale rzeczywiście zostały wykorzystane we właściwy sposób – zgodny z celem zrzutki. Wysłanie podziękowania do takich osób, będzie nie tylko miłym gestem podsumowującym zbiórkę, ale może być także przydatne przy organizacji kolejnych zbiórek, np. cyklicznych.

Więcej na temat zbierania pieniędzy w ramach zrzutek online, a także zakładania konta Google Analytics dla indywidualnej zbiórki, konfigurowania celów, łączenia Google Ads z Google Analytics, importu konwersji, tworzenia reklam i kampanii, tagowania kampanii niestandardowych czy też używania Pixela Facebooka, można przeczytać tutaj.


Źródło: Zrzutka.pl

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Gortat i Łozo w akcji ESPOT GRA zagrają dla dzieciaków z Akademii Przyszłości!

Gamingowe studio ESPOT w ramach walki z cyfrowym wykluczeniem dzieci i młodzieży organizuje specjalne wydarzenie lifestyle gaming i zbiera pieniądze dla dzieci z Akademii Przyszłości!

Już w najbliższą sobotę 14 listopada, znane osobistości oraz podmioty ze świata sportu, muzyki i gamingu jednoczą się i wspólnie zagrają dla Akademii Przyszłości! Swój udział i wsparcie zadeklarowały takie osobistości jak Marcin Gortat, Wojciech Łozowski, Katarzyna 'Urqueeen’ Jajuga, czy Aleksander 'Vuzzey’ Kłos, którzy wspólnie z innymi influencerami wezmą udział w akcji ESPOT GRA.

Współorganizatorami wydarzenia są uznani organizatorzy rozgrywek esportowych w Polsce – Polska Liga Esportowa, Good Game League, Codmania oraz serwis Vigilant Magazine.

Zbierane są fundusze na ufundowanie tzw. indeksów umożliwiających włączenie większej ilości dzieci do Akademii Przyszłości + sprzętów potrzebnych przede wszystkim do nauki zdalnej, bo problem braku komputerów do nauki jest powszechny, a pandemia tylko pogłębia ten proces. Dodatkowo w ramach wydarzenia wsparta zostanie również Szlachetna Paczka, a ESPOT wspólnie z zaproszonymi gośćmi przygotuje swoją paczkę.

Kluczowym elementem wydarzenia będzie charytatywny turniej Call of Duty: Warzone by ESPOT, w którym udział zadeklarowali czołowi zawodnicy i streamerzy w kraju jak również wielu celebrytów ze świata lifestyle. Akcje ESPOT GRA uzupełni Lifestyle Gaming Show, Rodzinny Obiad Online, a na zakończenie Marta Praktyczna, mistrzyni świata DJ’ów Red Bull zaprosi na Domówkę Online z udziałem gwiazd.

 Wydarzenie transmitowane będzie w sobotę 14 listopada na kanale Polskiej Ligi Esportowej (twitch.tv/ple_gg), a także na kanale Good Game League (twitch.tv/goodgame_league) oraz Vigilant Magazine (twitch.tv/vigilant_magazine)

 

Pełny harmonogram wydarzenia ESPOT GRA:

14:00-15:00 Obiad online z ESPOT by Adriana Marczewska

  • Adriana Marczewska wspólnie z Marcinem Gortatem i dwoma zaproszonymi dziećmi z Akademii Przyszłości przygotuje smaczny obiad i zainspiruje do wzajemnego pomagania

15:00 -16:30 Wyścig PLE.GG F1 CUP w ramach rozgrywek Polskiej Ligi Esportowej

  • 20 kierowców zmierzy się w wyścigu F1 w rywalizacji o pulę 5000 złotych w ramach turniejów Polskiej Ligi Esportowej

16:30-17:15 ESPOT & PLE Lifestyle Gaming Show

  • W serii wywiadów z zaproszonymi celebrytami poruszymy tematykę lifestyle, gamingu, a także odpowiedzialnej pomocy

17:15-18:00 Rozgrzewka przed Call of Duty Warzone Cup by ESPOT

  • Przepytamy i weźmiemy pod włos wszystkich znanych zawodników biorących udział w turnieju. Będzie śmiesznie, wybuchowo i charytatywnie!

18:00-21:00 Call of Duty Warzone Cup by ESPOT

  • WYDARZENIE WIECZORU – Kilkunastu celebrytów ze świata sportu, muzyki i gamingu stanie naprzeciwko siebie w walce o Warzone!

21:00-0:00 Domówka Online razem z ESPOT

  • Marta Praktyczna znana jako Praktyczna Pani DJ, mistrzyni świata DJ’ów Red Bull / mistrzyni świata DJ’ów Red Bull

 

Sama zbiórka na dzieciaki z Akademii Przyszłości będzie prowadzona poprzez stronę www.espot.pl/gra od czwartku 12.11 do niedzieli 15.11. Bezpośredni link do zbiórki.

Akademia Przyszłości jest siostrzanym programem Szlachetnej Paczki prowadzonym przez Stowarzyszenie Wiosna. Akademia Przyszłości pomaga dzieciom zagrożonym wykluczeniem społecznym z klas 1-6 szkoły podstawowej. To program mentoringowy, gdzie wolontariusze przez cały okres roku szkolnego, raz w tygodniu spotykają się z jednym dzieckiem. Program działa na terenie całej Polski i pomaga rokrocznie kilku tysiącom dzieci. Akademia Przyszłości daje świetne rezultaty i bardzo pozytywnie wpływa na pewność siebie i ogólną motywację dziecka do życia i nauki.

Studio ESPOT jest w pełni przystosowane do produkcji zaawansowanych wydarzeń związanych z gamingiem w realiach COVID, a położone jest w Elektrowni Powiśle w Warszawie. Partnerami technologicznymi wydarzenia są firmy Actina, MSI, HyperX, LG, TP-Link i Pro-Gamer.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF