...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Twoja marka może zniknąć z rynku i nikt tego nie zauważy

Konsumenci XXI wieku nie są już wyznawcami marek. Nie chcą nabyć konkretnego brandu za wszelką cenę. Co więcej, ponad 73 proc. nabywców nie zmartwiłaby się, gdyby dana marka zniknęła z rynku. Jak zatem dotrzeć do klientów i sprawić, aby do nas powracali?

Według badania przeprowadzonego przez Havas Media Group „Meaningful brands” większość światowej społeczności konsumentów nie zmartwiłaby się, gdyby ponad 73 proc. marek zniknęło z rynku z dnia na dzień. Co więcej, jeżeli sprawdzilibyśmy ten aspekt w zależności od rynku to w Europie czy USA konsumenci nie zauważyliby zniknięcia 92 proc. marek, w Ameryce Południowej już 58 proc., a w Azji 49 proc. Co to oznacza dla ugruntowanych już na światowym rynku brandów? To, że większość środków przeznaczanych przez nich na marketing komunikację czy PR, w odbiorze konsumenta nie mają większego znaczenia. Jak czytamy w raporcie „tylko jedna na pięć marek jest postrzegana jako mająca realny, pozytywny wpływ na życie konsumentów. Od 2011 roku widoczna jest pogłębiającą się przepaść między rynkami rozwijającymi się i rozwiniętymi w tym zakresie. Różnice wskazań marek ważnych w życiu konsumentów są duże w zależności od regionu – od zaledwie 5 proc. w Europie, 9 proc. w USA, do 27 proc. w Ameryce Południowej i aż 39 proc. w Azji”.

Konsumenci w dzisiejszych czasach przejawiają postawę, która nie jest nastawiona na konkretną markę, mamy co raz mniej ich wyznawców. Nikt nie liczy na to, że jeden brand odpowie na wszystkie potrzeby. Ponadto rośnie cynizm i brak zaufania do marek – szczególnie u konsumentów gospodarek rozwiniętych. Jednak wciąż istnieje kilka określanych jako Meaningful Brands. Charakteryzują się one między innymi tym, że osiągają wyniki giełdowe lepsze o 120 proc. niż średnia rynkowa. Wśród nich znajdują się takie brandy jak Google, Samsung, Microsoft, Nestle, Sony czy Ikea. Owe marki sprawiają przede wszystkim, że konsumenci mają wrażenie poprawienia jakości swojego życia, co za tym idzie – zyskują na wartości brand equity i zdobywają przywiązanie konsumentów.

Odpowiedzią na pytanie, w jaki sposób dotrzeć do konsumenta i sprawić, aby był on nam wierny może być organic marketing. Z pojęciem tym powinien zaznajomić się jak najszybciej każdy marketer, gdyż, jak twierdzi Małgorzata Węgierek z Havas Media Group – Zmieniające się coraz szybciej realia rynkowe, a wraz z nimi zachowania konsumenckie wymagają szybkich i efektywnych zmian w komunikacji marek czy produktów. Nowe kanały dotarcia, coraz większa rola contentu, dynamiczne zmiany w relacji klient-marka, konieczność umiejętnego zarządzania danymi to jedne z głównych kwestii, o których musimy pamiętać jeśli chcemy skutecznie dotrzeć z przekazem do konkretnej grupy docelowej – komentuje Węgierek.

::

Rosnąca potrzeba posługiwania się coraz nowszymi kanałami w celu efektywnego dotarcia do konsumenta oraz rola tych narzędzi w angażowaniu użytkowników jest kluczowa w dzisiejszych działaniach marketingowych. Szczególnie ważny jest tu człowiek, który staje się influencerem oraz twórcą treści. Dlatego właśnie organic marketing był głównym tematem IX konferencji zorganizowanej przez Havas Media Group.

Szerzej na temat tego, czego mogliśmy dowiedzieć się podczas konferencji już wkrótce na łamach brief.pl. Stay tuned! 

::

źródło: inf. pras. 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF