„W punkt” – nowy miesięcznik tylko na tablety

Informacje i publicystyka to najpopularniejsza kategoria tematyczna w polskiej mobilnej sieci. 28 maja ukazał się pierwszy numer magazynu na tablety "W punkt". Omawiane są w nim: zjawiska społeczne, wartości demokratyczne, stereotypy historyczne, kulturowe i polityczne. Dodatkowo można tam znaleźć zdjęcia i wersje audio tekstów. Pierwszy numer magazynu powstał dzięki serwisowi crowdfundigowemu Wspieramkulture.pl. Mecenasem "W punkt" jest ERGO Hestia, a partnerem Gemius.

Magazyn będzie się ukazywał w App Store w cyklu miesięcznym. Przez pierwsze miesiące bezpłatnie. Jego głównymi adresatami są użytkownicy internetu mobilnego. –  To pismo dla tych, którzy w kiosku na tablecie szukają dla siebie dobrej prasy, a znajdują tylko tradycyjne, dobrze znane tytuły –  mówi Jakub Halcewicz-Pleskaczewski, redaktor naczelny i wydawca magazynu, były redaktor „Gazety Wyborczej” oraz „Przeglądu Powszechnego”.

Koncepcja magazynu jest spójna z realiami rynku. Jak wynika z badania ruchu na witrynach internetowych realizowanego przez firmę Gemius, 5 proc. ruchu w polskiej sieci pochodzi z urządzeń mobilnych (dwukrotny wzrost w porównaniu z kwietniem 2012 roku), a najpopularniejszym tabletem, przy pomocy którego internauci łączą się z siecią jest iPad (24 proc. odsłon mobilnych w polskim internecie).

–  Autorzy elektronicznych wydań wielu pism, które tradycyjnie ukazują się w druku, nie korzystają w pełni z możliwości nowych technologii –  mówi Halcewicz-Pleskaczewski. –  Chcemy zacząć to robić. Dodajemy multimedia, zdjęcia, wersje audio niektórych tekstów. Poruszamy ważne tematy i podajemy je w przyjazny sposób –  dodaje.

Zdaniem Krzysztofa Rosińskiego, eksperta Gemiusa w obszarze rynku mobilnego, inicjatywa wydania miesięcznika dedykowanego urządzeniom przenośnym ma spore szanse powodzenia. – Informacje i publicystyka to najpopularniejsza kategoria tematyczna w polskiej mobilnej sieci. Znaczna część mobilnautów to bardzo świadomi użytkownicy, którzy w internecie aktywnie poszukują interesujących treści –  mówi Rosiński i dodaje: –  Magazyn, który trzyma wysoki poziom publicystyki i w pełni korzysta z możliwości interakcji z użytkownikiem, jaką dają tablety, może spotkać się z bardzo ciepłym przyjęciem wśród polskich internautów.

Magazyn tworzą dziennikarze, którzy pracowali dla takich tytułów jak: „Gazeta Wyborcza”, „Polityka”, „Newsweek Polska”, „Bloomberg –  Businessweek Polska” oraz „Tygodnik Powszechny”. W pierwszym numerze elektronicznego pisma m.in. rozmowa Miłady Jędrysik z Jakubem Wygnańskim o skutecznym rządzeniu państwem w rok po ACTA. W premierowym wydaniu znalazły się także teksty o globalnym problemie żywności (pisze Maciej Okraszewski) i narodowych klęskach (wywiad Małgorzaty Bilskiej z Marcinem Koszałką, reżyserem „Będziesz legendą, człowieku”).

Nie zabraknie również felietonów: społecznych, kulturalnych, motoryzacyjnych. Na przykład autorem felietonów biznesowych jest Olgierd Świda, coach, a wcześniej autor polskiego słownictwa w Windowsie i współwynalazca Open Licence. – Piszą z nami sprawdzeni dziennikarze oraz ciekawi debiutanci. Mamy nadzieję, że przyniesiemy powiew świeżości w świecie mediów – opowiada Halcewicz-Pleskaczewski.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF