...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Yahoo! rośnie

Yahoo! z największym wzrostem. Google najpopularniejszą wyszukiwarką wśród polskich internautów. Gemius sprawdził z jakich wyszukiwarek korzystają Polacy i jak to było przed rokiem.

Okazuje się, że w grudniu 2013 roku nadal najpopularniejszą stroną do szukania informacji w Internecie jest Google. Pochodzi z niej 93 proc. ruchu w polskiej sieci, co daje podobny rezultat jak przed rokiem (95 proc. w grudniu 2012). Popularnością cieszą się również dwie inne wyszukiwarki rodem z USA – 2 proc. ruchu w sieci pochodzi z wyszukiwarki Bing od Microsoftu (1 proc. przed rokiem) oraz z Yahoo! (0,1 proc. w grudniu 2012), która po polsku zadebiutowała w styczniu 2011 roku.

W ujęciu rocznym największym wzrostem udziału w ruchu internetowym może pochwalić się wyszukiwarka Yahoo! (z 0,1 proc. do niemal 2 proc.). Natomiast największy spadek zanotował Google, który mimo wszystko nadal prowadzi w swojej kategorii.

Polscy internauci korzystają również z rodzimych wyszukiwarek, dostępnych w portalach internetowych. W ujęciu rocznym liderem polskich wyszukiwarek nadal jest Onet.pl (niezmiennie 0,9 proc. udziału w ruchu). Na drugim miejscu znajduje się Wp.pl (wzrost z 0,1 proc. do 0,3 proc.), a czołówkę zamyka Interia.pl (spadek z 0,3 proc. do 0,2 proc.)

Dane pochodzą z badania ruchu na stronach www (gemiusTraffic), które firma Gemius prowadzi w ponad 20 krajach Europy oraz na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej (dane łączone dla Bahrajnu, Egiptu, Jordanii, Libanu, Omanu, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Arabii Saudyjskiej, Maroko, Algierii, Tunezji, Iraku, Kuwejtu, Kataru, Syrii, Jemenu, Libii oraz Autonomii Palestyńskiej).

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF