Allegro w sercu festiwalowych emocji – muzyka, moda i Smart!

Strategia i koncept kreatywny
Festiwale muzyczne od lat są przestrzenią silnych emocji i niezapomnianych doświadczeń, a tym samym skuteczną platformą komunikacji marek. Wśród osób uczestniczących w eventach kulturalnych w ostatnich 5 latach ponad 80% było na festiwalu, a niemal połowa na dwóch lub trzech.*.
Allegro, jako lider e-commerce, dostrzegło w tym naturalną szansę na obecność tam, gdzie są nasi użytkownicy. Dlatego zostaliśmy jednym z mecenasów nowego festiwalu ZORZA – wyjątkowej inicjatywy łączącej muzykę z innymi dziedzinami sztuki. Projekt, stworzony z inicjatywy Dawida Podsiadło, odbył się aż w sześciu miastach w Polsce i przyciągnął różnorodną publiczność. Obserwowaliśmy zarówno tłumy młodych ludzi w festiwalowych stylizacjach, jak i pikniki rodzinne, nawet z najmłodszymi uczestnikami w wózkach. Taki przekrój idealnie odpowiadał naszej strategii: budowania relacji z nowymi konsumentami i wzmacniania więzi z lojalnymi klientami.
Kluczowe były również działania w Social Media. Postawiliśmy na nowoczesną, autentyczną komunikację – bez sztuczności, za to blisko emocji konsumentów. Ważne było dla nas także uwiarygodnienie obecności Allegro w świecie kultury i muzyki – naszym celem było, aby odbiorcy zobaczyli nas nie tylko jako lidera e-commerce, ale również jako markę bliską ich pasjom. Jednocześnie priorytetem było zwiększanie zaangażowania wokół marki poprzez treści, które zachęcają do interakcji, dzielenia się emocjami i wchodzenia w dialog z Allegro.
Smart! w świecie offline
Centralnym elementem komunikacji był program Allegro Smart! – tak jak w świecie online ułatwia zakupy i zapewnia lepsze doświadczenia, tak w doświadczeniu festiwalowym dawał uczestnikom dodatkową wartość i unikalne przeżycia. Posiadacze Smart! mogli skorzystać z przedsprzedaży biletów, a osoby, które nabyły je w tym trybie, otrzymały dodatkowy benefit w postaci wejścia na teren wydarzenia Fast Trackiem. Również festiwalowa strefa Allegro została zaprojektowana z myślą o flagowym programie. Kolor pomarańczowy, kojarzony z Allegro, przeplatał się ze smartowym fioletem.
„Dostarczanie dodatkowej wartości – także w przestrzeni festiwalowej – jest spójne z Allegro. Dbamy o maksymalnie dobre doświadczenia zakupowe naszych klientów, a Allegro Smart! odgrywa w tym kluczową rolę. W te wakacje połączenie tych dwóch światów, muzycznego oraz e-commerce, stało się naszym priorytetem” – mówi Adam Dziadkiewicz, Senior Marketing Manager Allegro.
Strefa Allegro – centrum rozrywki na ZORZY
Wspólnie z producentem festiwalu stworzyliśmy mobilną strefę Allegro, którą można było łatwo przenieść i zaadaptować w sześciu miastach. Dzięki atrakcyjnej formie i doskonałej widoczności – zarówno w dzień, jak i w nocy – znalazła się w sercu festiwalu, naprzeciwko głównej sceny, stając się integralną częścią koncertów i naturalnym punktem spotkań.
Najważniejsze elementy strefy:
- Taras widokowy (150 m², połowa zadaszona) z panoramą na scenę, połączony ze zjeżdżalnią,
- Gra „Podłoga to ZORZA” – szybka i angażująca rozrywka,
- Mash Machine – trzy stanowiska do miksowania muzyki,
- Fotobudka Stage Dive – zdjęcia w locie do basenu z piłeczkami, pozwalające poczuć się jak gwiazda rocka,
- Smart! Wyzwania – możliwość zdobycia subskrypcji i monet Smart!.
Przestrzeń została zaprojektowana tak, aby zapewnić wysoką rotację uczestników i skrócić czas oczekiwania w kolejkach, a jednocześnie stworzyć atmosferę radości, zabawy i odpoczynku. Dzięki temu Strefa Allegro była miejscem, do którego uczestnicy z przyjemnością wielokrotnie wracali.
Influencer marketing i PR – muzyka spotyka modę
Oprócz objęcia mecentu nad festiwalem ZORZA, naszą ambicją była realizacja dodatkowych, niestandardowych projektów, które zachowają spójność z już nawiązanym partnerstwem. Wakacyjne aktywności rozszerzyliśmy o działania w obszarze… mody. Dostrzegliśmy, że muzyka oraz właśnie moda spotykają się właśnie na festiwalach. Ponad 7 na 10 festiwalowiczów dba o stylizacje w trakcie imprez muzycznych. Niemal 37% przyznaje, że ich otoczenie również zwraca na to uwagę*. W efekcie wspólnie z Braćmi Kacperczyk i Pauliną Przybysz, artystami line-upu tegorocznej ZORZY, stworzyliśmy limitowaną kolekcję koszulek. Wybór gwiazd nie był przypadkowy. Artyści znaleźli się w line-upie tegorocznej ZORZY, a także docierają do dwóch bardzo ważnych grup odbiorców. Bracia Kacperczyk są uwielbiani przez pokolenie Z, a Paulina bardziej przemawia do Millenialsów. Projekty obu t-shirtów łączyły wygodę z artystycznym charakterem, czym zdobyły serca allegrowiczów. Największym sukcesem okazał się merch Kacperczyków, który wyprzedał się w kilka godzin od premiery.
Koszulki były także częścią festiwalowych wysyłek kreatywnych do influencerów, którzy pojawiali się w nich w naszej strefie. Twórcy tacy jak Natalia Kusiak, Zuza Kołodziejczyk czy BEMY pokazywali swoje festiwalowe outfity oraz dobrą zabawę. Ich relacje i reelsy budowały zaangażowanie oraz autentycznie zapraszały do odwiedzenia strefy Allegro, a także do zakupu limitowanych koszulek.
Działania wspieraliśmy badaniem o modzie festiwalowej przeprowadzonym z SW Research, które stało się punktem wyjścia do licznych publikacji w mediach lifestylowych. Artykuły opisały nie tylko trendy z kategorii fashion, ale także informowały o starcie sprzedaży festiwalowej kolekcji.
Allegro kumplem z trasy w Social Mediach
Bardzo ważnym elementem w kontekście ZORZY była obecność Allegro w mediach społecznościowych, gdzie zbudowaliśmy autentyczne i angażujące treści wokół artystów związanych z festiwalem. Przygotowaliśmy content autorski Allegro, który pokazywał kulisy przygotowań – m.in. próby Pauliny Przybysz czy backstage z Braćmi Kacperczyk. Szczególnie materiały z udziałem Braci Kacperczyk okazały się wyjątkowo angażujące i to one wygenerowały łącznie ponad 28 mln wyświetleń, budując poczucie bliskości i autentyczności marki. Równolegle stworzyliśmy materiały artystyczne, które miały głębszy, emocjonalny charakter. Intymny film z prób Pauliny Przybysz w jej domu oraz ponad 8-minutowy materiał z ZORZY z udziałem Braci Kacperczyk prezentujący koncerty, backstage, emocje artystów, pozwoliły fanom przeżyć festiwal „od środka”. Zależało nam, aby Allegro stało się “kumplem z trasy” i ważną częścią festiwalowych wspomnień.
Łącznie treści stworzone z artystami, influencerami i w Social Mediach wygenerowały ponad 123 mln wyświetleń w zaledwie dwa miesiące (lipiec–sierpień 2025).
Podsumowanie
Obecność Allegro na Festiwalu ZORZA pokazała, że marka potrafi być blisko emocji i doświadczeń muzycznych swoich klientów. W połączeniu z innymi letnimi aktywnościami udowodniliśmy, że:
- Allegro naturalnie wpisuje się w konsumenckie doświadczenia także poza e-commerce.
- Strefa Allegro stała się centralnym punktem atrakcji, angażując festiwalowiczów z całej Polski.
- Warto szukać niestandardowych form komunikacji, łączących muzykę, modę i zakupy online.
- Kreatywne działania z artystami i influencerami generują realne zainteresowanie marką i jej ofertą.
- Allegro wzmocniło wizerunek wśród pokolenia Z i Millenialsów oraz skutecznie zakomunikowaliśmy ofertę Allegro Smart!.
Allegro potwierdziło, że eCommerce i festiwalowe emocje mogą iść w parze, a Smart! dostarcza dodatkowe korzyści klientom nie tylko w sieci, ale także w świecie ich wakacyjnych rozrywek. Dziękujemy wszystkim, którzy bawili się z nami w tegoroczne lato i mamy nadzieję, że do zobaczenia przy kolejnych wydarzeniach muzycznych! – dodaje Adam Dziadkiewicz.
* Badanie przeprowadzone przez agencję badawczą SW Research na zlecenie Allegro w czerwcu 2025 wśród Polaków w wieku powyżej 16 roku życia, którzy uczestniczyli w festiwalu i/lub wydarzeniu muzycznym w ciągu ostatnich 5 lat. Wywiady były prowadzone metodą CAWI na grupie 600 osób (n=600).