BLISKO dołącza do prestiżowego akceleratora Google for Startups Growth Academy: AI for Education

BLISKO, polska marka specjalizująca się w nowoczesnych rozwiązaniach edukacyjnych, została wybrana do elitarnego programu Google for Startups Growth Academy, do kohorty AI for Education. Program ten, skierowany do startupów z sektora edukacyjnego, które wykorzystują sztuczną inteligencję, zapewnia uczestnikom dostęp do wiedzy, mentorów oraz sieci kontaktów potrzebnych do dalszego rozwoju i ekspansji. BLISKO jest jedynym polskim projektem w tej kohorcie, wybranym spośród ponad 600 zgłoszonych z całej Europy, Afryki i Bliskiego Wschodu.
Projekt BLISKO koncentruje się na wykorzystaniu sztucznej inteligencji do wspierania dzieci z opóźnieniami rozwojowymi i neurozróżnicowaniem, takimi jak ADHD i spektrum autyzmu i skierowany jest do dzieci w wieku od 1 do 3 lat. Dzięki zastosowaniu technik uczenia maszynowego i dużych modeli językowych, narzędzie umożliwia wczesną diagnostykę przesiewową oraz personalizowane programy rozwoju, stymulujące odpowiednie sfery poznawcze, emocjonalne i społeczne.
– Udział w prestiżowym programie AI for EdTech organizowanym przez Google for Startups to dla nas ogromna szansa na networking z osobami, które doskonale rozumieją najnowsze trendy w sztucznej inteligencji. Dzięki temu mamy dostęp do globalnych ekspertów, potencjalnych inwestorów oraz możliwość internacjonalizacji naszego innowacyjnego rozwiązania na rynkach europejskich. Wierzymy, że współpraca w ramach tego programu przyspieszy rozwój naszego projektu i pomoże nam dotrzeć do jeszcze większej liczby placówek opiekuńczych w Europie – komentuje Aleksandra Kozera, założycielka BLISKO.
Rozwiązanie opracowane przez BLISKO to krok milowy w profilaktyce zaburzeń, który pozwala wychwycić i przeciwdziałać problemom wynikającym z niewiedzy o neuroatypowości już na najwcześniejszych etapach życia dziecka. Platforma SaaS dociera do placówek edukacyjnych w Polsce i w Europie, dostarczając narzędzia poprawiające jakość opieki nad dziećmi. Rozwój projektu był możliwy m.in. dzięki dofinansowaniu od Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP), które pozwoliło BLISKO na dalsze inwestycje w rozwiązania bazujące na sztucznej inteligencji i rozbudowę platformy.
Udział w Google for Startups Growth Academy umożliwi BLISKO dalszy rozwój i ekspansję na nowych rynkach, wspierając firmę w jej misji wprowadzania innowacyjnych rozwiązań w edukacji wczesnodziecięcej. W trakcie trzymiesięcznego programu polska marka skorzysta z warsztatów, sesji mentoringowych i wydarzeń networkingowych, które pomogą jej rozwijać strategie oparte na danych, nawiązywać nowe partnerstwa i wdrażać odpowiedzialne innowacje technologiczne. Program jest hybrydowy, z dwiema sesjami stacjonarnymi oraz wsparciem zdalnym.
oLIVE media to butikowa agencja digital, social media i public relations, która powstała z zamiłowania do sztuki komunikowania i rozwijających się nowych mediów. Nad strategiami pracujemy holistycznie. Firma to dla nas nie tylko jej historia, wartości, produkty i usługi czy wizja rozwoju. To przede wszystkim ludzie, którzy ją tworzą. Tylko kompleksowe prowadzenie działań w tych obszarach, pozwala na strategiczne komunikowanie oraz realizację celów wizerunkowych i biznesowych firmy.