Dynamiczny wzrost Envirly. Nowi klienci i ekspansja na zagraniczne rynki

Ostatni rok to okres przełomowy dla rozwoju Envirly, lidera technologii raportowania zrównoważonego rozwoju. W 2024 roku z rozwiązań technologicznych Envirly korzystało ponad 200 firm, a zespół powiększył się trzykrotnie. Umożliwiło to ekspansję na rynki zagraniczne, takie jak Czechy i Rumunia.

Stale rosnące zapotrzebowanie na rozwiązania z zakresu zrównoważonego rozwoju jest spowodowane wprowadzeniem dyrektywy CSRD (Corporate Sustainability Reporting Directive). Nakłada ona obowiązek raportowania działań w obszarze zrównoważonego rozwoju na podmioty interesu publicznego oraz duże przedsiębiorstwa, które spełniają co najmniej dwa z trzech kryteriów: zatrudnienie powyżej 250 pracowników, roczny obrót przekraczający 50 milionów euro lub suma bilansowa przekraczająca 25 milionów euro.

Rosnący popyt na raportowanie w zakresie zrównoważonego rozwoju doprowadził do czterokrotnego wzrostu bazy klientów Envirly od stycznia do września. Wśród nich znalazły się takie marki jak: Amrest Holding, Dekpol S.A., ZPM Biernacki, Dr Irena Eris, RBB Stal, Grupa Przemysłowa Baltic, Compensa Vienna Insurance Group, OEX S.A. oraz OTCF S.A., właściciel marki 4F. Bieżący rok okazał się również kluczowy na płaszczyźnie partnerskiej. Envirly nawiązało współpracę z ponad 75 kluczowymi graczami na rynku. To m.in. BNP Paribas Bank Polska, Alior Bank, PKO Bank Polski, Kancelaria DZP, GS1 Polska, Crowe Polska, Occubee S.A. oraz Klaster Gospodarki Odpadowej i Recyklingu.

 

  • Rynek compliance ESG rozwija się w zawrotnym tempie. Napędzają go rosnące oczekiwania partnerów biznesowych i nowe regulacje. Coraz więcej firm, nie tylko największych graczy, ale również przedsiębiorstw z całych łańcuchów wartości, odczuwa presję raportowania zrównoważonego rozwoju  – mówi Mateusz Masiak, CEO i współzałożyciel Envirly. – W Envirly w kompleksowy sposób wspieramy organizacje w spełnianiu tych oczekiwań. Zaufali nam już partnerzy z wielu sektorów – instytucje finansowe, spółki skarbu państwa, firmy doradcze, a także duże grupy kapitałowe. A w gronie naszych inwestorów znajduje się m.in. BNP Paribas Bank Polska – dodaje.  

 

Dynamiczny rozwój firmy sprawił, że zapotrzebowanie na jej usługi wykroczyło poza granice Polski, co zaowocowało ekspansją na rynek czeski i rumuński oraz wzbudziło zainteresowanie klientów z 25 różnych rynków operacyjnych. Dzięki międzynarodowemu zespołowi, złożonemu z ekspertów o wieloletnim doświadczeniu w różnych branżach, firma może dostarczać klientom kompleksowe i dopasowane do ich potrzeb rozwiązania w zakresie ESG.

 

Envirly oferuje kompleksowe rozwiązania związane z compliancem w zakresie  ESG, w tym raportowanie zgodne z dyrektywą CSRD i standardami ESRS, analizę podwójnej istotności, monitorowanie śladu węglowego przedsiębiorstw oraz śladu środowiskowego produktu (LCA), a także wsparcie w zakresie raportowania CBAM (Carbon Border Adjustment Mechanism).

 

Szybki wzrost liczby klientów i zagraniczna ekspansja znacznie wpłynęły  na zwiększenie zespołu, który obecnie liczy niemal 40 ekspertów i doradców, trzykrotnie przewyższając liczbę pracowników z października 2023 roku. 

 

  • Intensywnie rozwijamy zarówno nasze zespoły techniczne, jak i doradcze, aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na innowacyjne rozwiązania ESG. Nasz zespół składa się z wybitnych specjalistów w dziedzinach ochrony środowiska, kwestii społecznych, praktyk biznesowych oraz technologii – dodaje Weronika Czaplewska, wiceprezeska i współzałożycielka Envirly. 

oLIVE media to butikowa agencja digital, social media i public relations, która powstała z zamiłowania do sztuki komunikowania i rozwijających się nowych mediów. Nad strategiami pracujemy holistycznie. Firma to dla nas nie tylko jej historia, wartości, produkty i usługi czy wizja rozwoju. To przede wszystkim ludzie, którzy ją tworzą. Tylko kompleksowe prowadzenie działań w tych obszarach, pozwala na strategiczne komunikowanie oraz realizację celów wizerunkowych i biznesowych firmy.

oLIVE media