BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Formative inwestuje 2 miliony złotych w platformę Oria AI!

Formative poinformował o nawiązaniu kolejnej współpracy. Fundusz reprezentowany przez Pawła Dobosza zainwestuje 2 miliony złotych w spółkę Wills Innovation. Środki zostaną przeznaczone na zbudowanie narzędzia mar-tech Oria AI, platformy bazującej na modelach językowych oraz technologiach rozpoznawania obrazu i analizy mowy, która umożliwi precyzyjną ewaluację aktywności influencerów i ich odbiorców w mediach społecznościowych.

To już kolejna inwestycja funduszu, który rozpoczął działalność w kwietniu bieżącego roku. Nieco ponad cztery miesiące temu Formative informował o podpisaniu umów inwestycyjnych o wartości 10 mln złotych z pięcioma startupami, w tym Freemoji, który rozwija technologie z obszaru cyfrowej mowy ciała. Teraz wybór Pawła Dobosza, założyciela Formative padł na rozwiązanie, które umożliwia zaawansowany research, dobór i analizę aktywności twórców internetowych oraz ich publiczności.

– Twórcy internetowi w coraz większym stopniu zastępują tradycyjne źródła informacji i rozrywki, takie jak telewizja czy prasa. Prognozy pokazują, że udział influencerów w rynku mediowym będzie systematycznie rósł, a ich znaczenie w kształtowaniu opinii i preferencji konsumenckich stale umacniało. Takie rosnące sektory rynków interesują mnie najbardziej – tłumaczy Paweł Dobosz. – Inwestycja w rozwiązanie mar-tech Oria jest również spójna z naszą strategią budowania ekosystemów innowacyjnych wokół branż, w których mamy już mocne podstawy, a w marketingu funkcjonujemy od latdodaje.

Formative zainwestował w Wills Innovation 2 miliony złotych w zamian za 10 proc. udziałów. Pozyskane środki zostaną przeznaczone zarówno na stworzenie platformy, jak i wprowadzenie jej na rynek.

– Wywodzimy się z branży marketingowej, więc doskonale zdajemy sobie sprawę, jakiego rozwiązania brakuje na rynku wyjaśnia Wojciech Bzdyk Product Owner Oria AI w WIlls Innovation. – Potencjał wykorzystania Oria AI jest bardzo szeroki. Pracujemy nad rozwiązaniami, które pozwolą nie tylko markom lepiej dobierać współprace z twórcami, ale także np. rodzicom – monitorować treści oglądane w sieci przez ich dzieci. Widzimy w tym narzędziu ogromne możliwości zarówno dla biznesu, jak i dla użytkowników indywidualnych dodaje.

To już kolejny zastrzyk finansowy dla Wills Innovation na realizację projektu mar-tech Oria-AI. Wcześniej, przy wsparciu Dolnośląskiej Instytucji Pośredniczącej, spółka otrzymała ponad 3 miliony złotych w ramach programu

Funduszy Europejskich dla Dolnego Śląska 2021-2027.

Inwestycja Formative to dla nas nie tylko zastrzyk finansowy, ale przede wszystkim wsparcie biznesowe, na które nie moglibyśmy liczyć w przypadku inwestycji standardowego VCpodkreśla Wiktor Pastucha, CEO Wills Innovation.

 

Formative to projekt inwestycyjny powołany do życia przez Pawła Dobosza. Na przestrzeni trzech lat fundusz chce zainwestować 100 mln euro w około 100 firm z różnych branż. Tickety inwestycyjne będą wynosić od 1 do 9 mln złotych, w zależności od etapu rozwoju danego projektu. Fundusz zamierza wspierać finansowo zarówno startupy na etapie seed i early stage, jak też przedsiębiorstwa w fazie skalowania. Oprócz zastrzyku finansowego Formative oferuje też kompleksowy pakiet wsparcia umożliwiający szybki wzrost, w tym m.in. doradztwo biznesowe, prawne, finansowe czy marketingowe, dostęp do know-how i rozbudowanej sieci networkingowej, a także pomoc ekspertów i biznesmenów, którzy zbudowali przedsiębiorstwa o wartości kilkudziesięciu i kilkuset milionów złotych.

Więcej informacji o samym projekcie można znaleźć na stronie: https://formative.com.pl/

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF