BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Lotnisko Chopina z nowym systemem identyfikacji wizualnej. Projekt przygotowało Studio Wyraz

Lotnisko Chopina w Warszawie, największy port lotniczy w Polsce i strategiczny hub Europy Środkowo-Wschodniej, zyskało nowoczesny, spójny system identyfikacji wizualnej. Za jego opracowanie odpowiada Studio Wyraz we współpracy z Biurem Marketingu i Reklamy Polskich Portów Lotniczych.

 

Lotnisko dysponowało pewnymi elementami identyfikacji wizualnej, jednak brakowało spójnego i kompleksowego systemu brandingowego. Co więcej, wraz z rozwojem oferty i rosnącą liczbą pasażerów, kolejne materiały wizualne wdrażane były doraźnie, co w efekcie prowadziło do wizualnego chaosu i utrudniało intuicyjną nawigację po terminalach.

„Priorytetem w projekcie było doświadczenie pasażera. Nowy system miał w pierwszej kolejności wspierać podróżnych w korzystaniu z usług lotniska i poprawiać komfort poruszania się po jego przestrzeni. Dlatego przyjęto podejście ewolucyjne, a nie rewolucyjne. Estetyka odgrywała ważną rolę, jednak równorzędne znaczenie miały funkcjonalność oraz konsekwentne wzmacnianie marki.”– podkreśla Małgorzata Bieroza, założycielka Studia Wyraz.

 

 

„Lotnisko Chopina to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek w Polsce, dlatego odświeżenie logo wymagało wyjątkowej wrażliwości i szacunku dla dotychczasowego wizerunku. Cieszę się, że udało się osiągnąć efekt, który łączy nowoczesność z ciągłością marki. Obecna identyfikacja wizualna jest bardziej przejrzysta, harmonijna i w pełni spójna z nowym Systemem Identyfikacji Wizualnej Portu. Nowa linia graficzna i kolorystyka przyciągają uwagę, podkreślając prestiż oraz dynamikę Lotniska Chopina.” – mówi Agnieszka Wieczorek, Dyrektor Biura Marketingu i Reklamy.

Punktem wyjścia nowego systemu stał się dotychczasowy logotyp oraz tzw. System informacji wizualnej autorstwa BlankStudio, czyli oznaczenia kierujące ruchem pasażerów. Dzięki temu zachowano spójność marki na wszystkich polach i płynne przejście do nowej identyfikacji.

Logotyp przeszedł jedynie subtelne modyfikacje, a charakterystyczna rozeta sygnetu stała się głównym motywem wizualnym, obecnym w większości layoutów. Rozbudowany został także język graficzny znany podróżnym z oznaczeń gate’ów czy punktów kontroli bezpieczeństwa. W efekcie powstał spójny i elastyczny system, obejmujący całą komunikację lotniska, w całości do obejrzenia nas stronie Wyrazu https://wyraz.design/lotnisko-chopina.html

 

Studio Wyraz działa w ramach Grupy Przestrzeń, założonej w 2018 roku. Na swoim koncie ma projekty identyfikacji dla marek takich jak: Frisco, Perłał, Bobofrut, Delipop, Retail Robotics.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF