...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Najlepszy prezent na Dzień Dziecka – pomóc mu zrozumieć dane

dzień dziecka

Z okazji przypadającego jutro Dnia Dziecka warto pomyśleć o prezencie, który pomoże mu rozwijać umiejętności cyfrowe. Pokolenie „data native” potrzebuje wiedzy, jak odnaleźć się w świecie, którym rządzą dane. SAS udostępnia darmowe zasoby edukacyjne pozwalające zrozumieć, jaki wpływ mają dane na naszą rzeczywistość. Uczestnicy nowego kursu e-learningowego „Data Literacy Essentials” dowiedzą się, jak lokalizować przydatne dane, przetwarzać je, odkrywać zawarte w nich informacje, podejmować decyzje na ich podstawie oraz prezentować otrzymane wyniki.

Według IDC w tym roku ilość danych na świecie sięgnie ponad 60 zettabajtów. Generujemy je, korzystając z mediów społecznościowych, serwisów car-sharingowych, platform do dostarczania posiłków lub urządzeń ubieralnych i mobilnych. Jednocześnie, codziennie przetwarzamy ogromną ilość newsów. Niektóre z nich są prawdziwe, jednak inne to tzw. fakenewsy lub treści nieobiektywne i wprowadzające w błąd. To sprawia, że walka z dezinformacją staje się jednym z głównych wyzwań obecnych czasów, a właściwe interpretowanie danych kluczową umiejętnością.

Uczestnicy organizowanych przez SAS kursów Data Literacy Essentials uczą się m.in. jak pracować z danymi w sposób etyczny. Dedykowane zajęcia przygotowane są między innymi dla uczniów i studentów. Określone poglądy wpływają na sposób prezentacji danych, przez co tezy wysuwane na podstawie zebranych informacji mogą być stronnicze. Eksperci SAS uczą młodych użytkowników sieci, aby być wyczulonym na takie sytuacje.

Dzięki potędze danych łatwiej jest zrozumieć otaczający nas świat. Poprzez analizę zawartej w nich wiedzy jesteśmy w stanie czynić dobro i rozwiązywać liczne problemy. W społeczeństwie, w którym każdy jest podłączony do sieci, umiejętność wykorzystywania danych jest kluczowa, nie tylko dla specjalistów data science.

Jim Goodnight, CEO w SAS

Chcąc wspierać rozwój kompetencji analitycznych wśród dzieci i młodzieży, SAS udostępnia m.in.: 

  • Darmowe narzędzie DataFly dla uczniów i nauczycieli, pozwalające szybko zbierać i odkrywać dane w czasie rzeczywistym.
  • CodeSnaps, środowisko do wspólnej nauki kodowania. Uczniowie tworzą program korzystając z kolorowych klocków, do których przypisana jest konkretna komenda. Następnie skanują je za pomocą aplikacji i z poziomu iPada sterują robotem, takim jak Sphero, SPRK, SPRK+ czy Ollie.
  • Materiały edukacyjne przygotowane wspólnie z organizacją News Literacy Project, która uczy krytycznego podejścia do informacji pojawiających się w mediach.

Pokolenie data native

Przedstawiciele pokolenia Z, którzy obecnie wchodzą na rynek pracy, nazywani są również „pokoleniem internetowym”. Zdaniem ekspertów SAS, osoby urodzone w połowie lat 90-tych cechuje również naturalna zdolność do konsumpcji danych, czyniąc z nich tak zwanych „data natives”. Wyszukiwanie informacji w sieci, korzystanie z nowych aplikacji i rozwiązań jest dla tej grupy czymś naturalnym. Świat, w którym miernikiem popularności jest liczba polubień w serwisach społecznościowych, a wyznacznikiem zdrowego trybu życia jest liczba kroków, opiera się właśnie na danych. Niestety nie każdy posiada umiejętność ich trafnego interpretowania. Edukowanie dzieci i młodzieży już na etapie szkolnym, pomoże im w przyszłości stać się świadomymi odbiorcami informacji.


Źródło: SAS

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF